Solar Impulse 2 ima premer kril večji kot Boenig 747. Foto: Reuters
Solar Impulse 2 ima premer kril večji kot Boenig 747. Foto: Reuters

Za krmilom letala je 57-letni Švicar Bertrand Piccard, ki je po 20-urnem poletu iz Mjanmara davi pristal na letališču v Čongčingu. Čeprav naj bi se na svoji poti okoli sveta v tem mestu na jugozahodu Kitajske ustavil le za kratek čas, so se zaradi slabega vremena in varnostnih razlogov odločili pot proti Nandžingu nadaljevati šele čez nekaj dni.

Piccard se je med poletom do Kitajske spoprijemal z izredno težkimi razmerami, saj je temperatura v pilotski kabini padla tudi do minus 20 stopinj Celzija, zaradi velike višine leta je moral uporabiti dodaten kisik, medtem ko se je spopadal z nepredvidljivimi razmerami nad gorovjem v provincah Junan in Sečuan. Direktor poleta Raymond Clerc je povedal, da je bil ta del poti najtežji do zdaj.

Iz Abu Dabija je letalo na pot okoli sveta poletelo 9. marca, cilj pa je, da v petih mesecih kot prvo solarno letalo obkroži Zemljo. Ustavilo naj bi se dvanajstkrat s celotnim časom letenja okoli 25 dni v petih mesecih. Najpomembnejši cilj podviga pa je ozaveščanje in promoviranje zelene energije.

Več kril kot Boeing 747
Letalo, izdelano iz karbonskih vlaken, ima razpon kril kar 72 metrov, kar je več kot boeing 747, a obenem tehta le 2,3 tone. Krila so prekrita s 17.000 sočnimi celicami, ki čez dan napajajo baterije brezkrtačnih elektromotorjev. Ti letalo lahko poženejo do hitrosti 140 kilometrov na uro.

Svoj prvi polet je Solar Impulse 2 opravil junija lani. Njegov predhodnik, Solar Impulse, je pred tem postavil vrsto svetovnih rekordov - med drugim je opravil najdaljši polet solarnega letala s pilotom, ki je trajal 26 ur, prvi medcelinski polet in najdaljšo razdaljo s pilotom.