Eden izmed ustanoviteljev Jack Dorsey je prve tvite poslal 21. marca 2006, za širšo javnost pa so storitev odprli 15. julija 2006. Foto: MMC RTV SLO
Eden izmed ustanoviteljev Jack Dorsey je prve tvite poslal 21. marca 2006, za širšo javnost pa so storitev odprli 15. julija 2006. Foto: MMC RTV SLO

Priljubljenost in obiskanost spletne mreže Twitter strmo naraščata. Ustanovljena je bila pred petimi leti v San Franciscu in v prvem dnevu 15. julija 2006 je bilo poslanih 224 kratkih sporočil, sestavljenih iz največ 140 znakov, ki se jih je prijelo enostavno ime 'tvit'. Danes jih uporabniki pošljejo toliko v manj kot desetinki sekunde.

Letos kar za 82 % več uporabnikov
Število dejavnih uporabnikov - to so tisti, ki se vsaj enkrat na mesec prijavijo v storitev - se je namreč od začetka tega leta povečalo kar za 82 odstotkov. Okrog 40 odstotkov dejavnih uporabnikov sicer ne objavlja svojih sporočil, temveč le berejo sporočila drugih. Spletno stran obiskujejo tudi tisti, ki sicer nimajo ustvarjenega računa, tako da www.twitter.com mesečno zazna kar 400 milijonov obiskovalcev. Še na začetku leta je bila ta številka skoraj za polovico nižja.

Kako zelo priljubljeno je postalo takšno izmenjavanje sporočil in objavljanje najnovejših informacij, kaže tudi poteza založnikov slovarja Oxford English Dictionary in ameriške založbe Merriam-Webster, ki sta v zadnji izdajah svojih slovarjev vključila geslo "tweet", ki pomeni objavo na Twitterju. Samostalnik in glagol "tweet" je bil uvrščen v slovar, ker je po njihovem prepričanju njegova uporaba tako pogosta, da naj bi ga poznali tudi tisti, ki ne uporabljajo tega omrežja.

Orodje za protestnike, politike in zvezdnike
Da sporočila na Twitterju dosežejo široke množice, so prav tako spoznali znani z različnih področij, pa tudi politiki. Julija je, na primer, ameriški predsednik Barack Obama uporabil Twitter za srečanje z 'navadnimi' ljudmi. Z njimi se je več kot uro pogovarjal predvsem o zaposlovanju, gospodarstvu in javnem dolgu, pa tudi o drugih temah, ko je odgovarjal na vprašanja, poslana prek Twitterja. Svoje profile ima tudi kar nekaj slovenskih politikov, ki na ta način brez posrednikov sporočajo svoje misli o različnih temah, pa tudi povsem politična sporočila in stališča.

Pomembno vlogo kot priročno komunikacijsko orodje je Twitter odigral pri dogajanju v arabskih revolucijah, saj so številni uporabniki iz Tunizije, Egipta, Sirije, Jemna in Libije v napetih trenutkih prve informacije o dogajanjih v svojih mestih sporočili prav prek teh kratkih sporočil.

Da bi prišle novice o njihovih življenjih čim prej do ljudi, tudi različni zvezdniki prek svojih profilov veselo objavljajo kratka sporočilca in predvsem fotografije. Kar nekaj znanih je tako prve fotografije svojih novorojenčkov v svet in posledično v medije poslalo prav prek Twitterja.

Zdaj prihajajo še oglaševalci
Svoje priložnosti so zaslutili še oglaševalci. Šele pred letom dni je v to privolil tudi Twitter in začel prikazovati oglase, a so bili omejeni s tem, da so oglas posameznega podjetja videli le tisti, ki podjetju tudi sicer 'sledijo'. To se bo v prihodnosti spremenilo, saj na Twitterju pravijo, da bodo dopustili prikazovanje oglasov, tudi če oglaševalcu uporabnik ne sledi, oglasi pa bodo prilagojeni uporabnikovim interesom. Če, na primer, neki uporabnik sledi na Twitterju 30 atletom, mu bodo verjetno prikazali oglase proizvajalcev športne opreme ali kaj podobnega.

Po navedbah analitske hiše Emarketer naj bi Twitter letos z oglaševanjem zaslužil že 150 milijonov dolarjev, medtem ko jih je lani 45 milijonov.