Znanost in tehnologija

Poudarki

  • Številnih dovoljenj še vedno nima
  • Merjenje črnega ogljika v ozračju
Lenarčič meri koncentracijo črnega ogljika na višinah, kjer meritev nihče ne izvaja. Foto: BoBo
Lenarčič
Letalec Lenarčič. Foto: BoBo
VIDEO
Tožba proti Volkswagnu tu...

Dodaj v

Lenarčič poletel na 20.000 kilometrov dolgo pot čez Azijo

Vzletel malo po 8.30
9. april 2018 ob 10:10
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Slovenski letalec in raziskovalec podnebnih sprememb Matevž Lenarčič je z ultra lahkim letalom Dynamic WT9 z mariborskega letališča poletel na novo okoljsko misijo.

Tokrat bo na več kot 20.000 kilometrov dolgi poti preletel Azijo, znova pa bo zbiral podatke o onesnaženju z namenom pomagati v boju proti podnebnim spremembam.

Matevž Lenarčič se je iz Maribora podal proti Turčiji, v nadaljevanju približno 40-dnevne avanture pa ga čaka prelet Irana, Pakistana, Indije, Bangladeša, Mjanmara, Laosa, Vietnama in Kitajske. Od tam bo nato poletel na sever prek Mongolije v Rusijo, kjer se mu bo na delu poti pridružil ruski pilot Andrej Dubrovin, zatem pa se bo vrnil proti domovini.


Številnih dovoljenj še v
edno nima
Kot je pred začetkom poti dejal Lenarčič, je logistika precej zapletena, saj trenutno še nima dovoljenj za prelete in postanke. Ker za Turčijo posebnega dovoljenja ne potrebuje, se tokrat odpravlja do turistično znane Kapadokije, kjer bo počakal na iranske dokumente. Te so mu obljubili za danes, tako da bi že v sredo lahko pristal v Teheranu. Nadaljnja pot bo odvisna zlasti od vremena in uspešnosti pridobivanja dovoljenj.

"Najdaljša etapa bo med Pakistanom in Bangladešem prek Indije, ki bo trajala približno 12 ur. Svoja zgodba je polet nad Kitajsko, kjer načeloma poleti z enomotornimi letali sploh niso dovoljeni, zato mora vsak tak premik posebej dovoliti vojska. Stvari urejajo, časa je še dva tedna, smo si pa zadevo olajšali s sodelovanjem na letalskem mitingu," je pojasnil Lenarčič.

Kljub zahtevnosti urejanja dovoljenj mu je načrtovana pot v veselje, saj tam še ni letel, Kitajsko je na ta način imelo možnost preleteti zelo malo ljudi, Iran in še nekatere sosednje države so zanimive predvsem zaradi svoje onesnaženosti. "To so države, kjer se običajno ne leti, zato bo zelo zanimivo," je še dodal Lenarčič.

Merjenje črnega ogljika v ozračju
Sicer pa bo tudi nova misija Green Light World Flight namenjena zbiranju podatkov, povezanih s podnebnimi spremembami. Medtem ko so bile prejšnje misije osredotočene na črni ogljik, se bodo tokrat osredotočili na širšo sestavo onesnaženja.

Kot je ob tem povedal vodja znanstveno-raziskovalnega dela ekipe Griša Močnik z Inštituta Jožef Štefan (IJS), je tokratni polet za njih zanimiv, ker bo Lenarčič letel na področjih, kjer doslej ni bilo še nobenih ali zelo malo meritev. Ob tem bo letel v času, ko je ozračje dobro premešano, črni ogljik pa je drugi najpomembnejši povzročitelj podnebnega segrevanja.

"Izmeriti želimo stanje okolja, stanje podnebja, da lahko spremljamo učinkovitost ukrepov za zmanjšanje segrevanja ozračja," je dejal Močnik in dodal, da so prednost takega projekta meritve na višini, ki jih je na splošno zelo malo, saj jih je večina opravljenih pri tleh.

Skupaj z drugimi strokovnjaki bodo podatke uporabili za izboljšanje modelov in njihove napovedne moči ter oblikovanje parametrov za spremljanje učinkovitosti ukrepov. Iz dosedanjih Lenarčičevih podvigov so rezultate meritev že predstavili na skoraj 30 konferencah, začeli so sodelovati tudi s skupino norveških strokovnjakov, ki modelira podnebje.

Al. Ma.
Prijavi napako
Komentarji
mali_piscek
# 09.04.2018 ob 13:25
Pustolovec, ki je našel tržno nišo (ekologijo), s pomočjo katere si krije stroške.

Sveta ne bo rešil. Svetu ni pomoči, ker je pač prenaseljen.

Na enem od prejšnjih letov je celo izjavil, da je na svetu še veliko prostora. Kakšna bedarija. Svet je prenaseljen, sploh če upoštevamo porabo virov.
josh k.
# 09.04.2018 ob 12:16
Če hočeš leteti tako kot Lenarčič moraš biti dober pilot, iznajdljiv, tudi samopromotor sicer ne prideš nokamor. Koliko bodo koristile meritve nima smisla razpredat ampak on bo poletel medtem, ko ostali bentite iz kavčev. Če bi vsaj kavči leteli...
zapravico
# 09.04.2018 ob 11:31
Odkril bo,da je zemlja zasvinjana do amena,in potem bo rešil svet
mc007
# 09.04.2018 ob 10:52
Oprostite, vedno podpiram zadeve, če so javno dobro in podprte z dobrimi dokazi. Med gospodovim prvim "odkrivanjem" tega pojava, se je pokazalo mnogo prikritih in namernih dejstev zavajanja javnosti. Znanec je začel slediti njegovemu letenju in je vedno letel drugje in sploh ne tam, kjer je bilo označeno oziroma z vetrom. Ko sem celo podvomil o znančevem nakladanju, mi je pokazal dokaze, ko je danes možno preveriti vsako letalo v zraku in ga je spremljal na njegovi poti. Izkazalo se je, da je imel prav. Znanec seveda. Če bo v tej ekspediciji kaj drugače, bomo pa še videli.
Mici92
# 09.04.2018 ob 16:26
Naj že pove enkrat koliko goriva je porabil na teh "naravovarstvenih" avanturah !!!
DXM
# 10.04.2018 ob 06:32
Tip je pilot, briga njega kaj vozi, saj so vsi profesionalni vozniki isti. Zato pa ne navijam za nikogar. Naj dela kar hoče, free world.
Ferdek
# 09.04.2018 ob 11:11
mc007 in? Poanta tvoje replike je?
hepan
# 11.04.2018 ob 04:10
Kje ga lahko spremljam?
RenatoP
# 10.04.2018 ob 11:30
Pa kaj vam je da se vtikate v to kdo je placnik?! Ce ne placate vi vas ne briga.
Namesto da se taksne zadeve spodbuja, pa ce nic drugega zaradi avanture in zgodb.
Tip sam zbere denar, sam dobi dovoljenja, sam leti.
d_a_r_k_o
# 09.04.2018 ob 21:06
služba naj bi bila kot najljubši konjiček
mb128
# 09.04.2018 ob 12:14
Ferdek
Poanta je v tem da se pač varčuje z gorivom in pri tem se celo ne spoštuje predpisov! Lahko pa gre celo še za kaj drugega oz. dosti dosti hujšega. Tisto z rusom je namreč lahko zelo pomenljivo!
Nikolas
# 09.04.2018 ob 10:28
Pohvalno! Ne omenja pa nič Pipistrela !?
galoper
# 09.04.2018 ob 17:24
To bi lahko s kolesom prevozil.
hepan
# 09.04.2018 ob 15:22
Kdo to placa
mb128
# 09.04.2018 ob 16:05
Vsaj na prvi pogled slovaki in Jozef Stefan lahko pa še kdo drug. Če plačuje še kdo drug se ta ne bo javno razkril kajti njegova agenda ni letalo niti črni C pač pa nekaj drugega zakar pa ni dobro da bi za to zvedela javnost. To, kaj drugega, bi tudi pojasnilo prisotnost ruskega pilota na delu etape. Le zakaj bo prisoten na samo enem delu zakaj ne na celotni etapi?!
mb128
# 09.04.2018 ob 10:33
Torej Pipistrel oz. Boscarol mu je definitivno dal nogo in človek je pač šel k Aerospoolu oz. slovakom. Očitno je pa tudi, da ne zna v življenju početi nič drugega kot meriti črni C. No ja zanimaga ga še tudi saharski pesek vendar slednji in Azija nekako ne gresta skupaj! Kaj pa vem mogoče pa bo zaznal kaj glede puščave Gobi!
Pa vso srečo mu želim in upam, da nas američani ne bodo preveč kregali zaradi tega ker se mu bo na delu njegove kar dolge etape pridružil tudi rus.
Kazalo