Znanost in tehnologija

Poudarki

• Sesalci so hitro okrevali, dinozavri ne
  • Dinozavri niso tako hudo zatirali sesalcev
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.3 od 35 glasov Ocenite to novico!
Asteroid
Trk nebesnega telesa z Zemljo je prevladujoča razlaga, zakaj so vladarji krede hitro izginili; ni pa edina mogoča. Podoba je računalniško ustvarjena. Foto: Reuters
Nick Longrich
V raziskavi, katere prvi avtor je upodobljeni Nick Longrich, so se osredinili na fosilne ostane iz zahodnega dela Severne Amerike. Foto: Univerza v Bathu

Med izumiranjem dinozavrov skoraj pogubljeni tudi sesalci

Raziskovanje izvora sesalcev
20. junij 2016 ob 20:05

Asteroid, ki naj bi pred 66 milijoni let povzročil izumrtje dinozavrov, je sodeč po raziskavi angleške univerze pogubil več kot 93 odstotkov vrst sesalcev.

Znanstveniki angleške Univerze v Bathu so preučevali fosilne ostanke, ki izhajajo iz obdobja dveh milijonov let pred domnevnim trkom z asteroidom in vse do 300.000 let po njem. Osredinili so se na ostanke iz Severne Amerike. Skoznje so se skušali dokopati do podatkov, kako je usodni dogodek vplival na število vrst tako dinozavrov kot sesalcev.

Izidi raziskave kažejo, da je množično izumiranje sesalce prizadelo precej huje, kot so mislili doslej; pa tudi, da so si toplokrvneži opomogli precej hitreje, so sporočili z univerze. Raziskava je objavljena v znanstveni publikaciji Journal of Evolutionary Biology.

Fosilna pristranskost
Na prelomu med kredo in paleogenom naj bi izumrlo kar 93 odstotkov vseh tedanjih vrst sesalcev, kar precej presega dozdajšnje ocene. Prvi avtor Nick Longrich je diskrepanco pojasnil takole: fosilni ostanki so kot vir podatkov izkrivljeni v prid tistim vrstam, ki so preživele. "Redke vrste so bolj podvržene nevarnosti izumrtja, zaradi golega dejstva, da so redke. Zato je tudi njihove ostanke težje najti. Vrste, ki so nagnjene k preživetju, pa so pogostejše, zato njihove ostanke lažje najdemo," je izjavil. Njegova raziskava je vključila precej poprej spregledanih, izumrlih vrst, je zatrdil, in tako razkrila bolj realno sliko.

Hitro okrevanje
Po domnevnem trku asteroida (še vedno so mogoči tudi alternativni scenariji) je pomrla večina življa Zemlje. V takšnih razmerah so ostale le manjše vrste, nič večje od današnje mačke, so zapisali v Bathu. To je bila tudi ključna razlika med sesalci in dinozavri, ti so bili po večini ogromni. Druga razlika je v tem, da so se sesalci ne le pobrali hitreje od dozdajšnjih ocen. Število vrst pred katastrofo so v 300.000 letih celo podvojili, kaže raziskava.

Sesalcev torej asteroid ni prizadel nič manj kot druge živalske vrste; le bolj prilagodljivi so bili na novonastale razmere.

Evolucijska loterija
Prilagodljivost pa teritorialno ni bila povsod enaka. Vrste, ki so jih našli v Montani, so bile drugačne od tistih v bližnjem Wyomingu. "Pričakovali bi ene in iste preživele po celini. A tega nismo našli," je izjavil Longrich. "Množičnemu izumrtju je sledila eksplozija raznovrstnosti. Na različnih lokacijah so potekali različni evolucijski eksperimenti. To je morda pripomoglo k okrevanju. Ko imaš raznoliko paleto vrst, ki se na različnih koncih različno razvijajo, evolucija hitro obrne v nepričakovane smeri," je povedal.

Dinozavri niso tako hudo zatirali
Do podobnih ugotovitev je prišla še ena sveža raziskava, ki so jo opravili na Univerzi v Southamptonu. Tudi tam so s preučevanjem fosilnih ostankov (osredinili so se na zobovja) ugotovili, da je množično izumrtje krepko udarilo po sesalcih. Ključna ugotovitev je sicer bila, da dinozavri niso tako hudo zavirali razvoja toplokrvne konkurence, temveč so se mali kosmateži tudi "pod njimi" precej specializirali.

Ejnštajn
# 20.06.2016 ob 21:31
Hmm, sem mislil, da je Noe naredil barko, ne pa poplavo.

Popuščaš Ramus, popuščaš...
# 20.06.2016 ob 23:02
2 banani = 1 Ramus.
# 20.06.2016 ob 21:33
Ramus, vztrajen pa si. Ni kaj. Evolucija ni teorija. Je dejstvo. DNK ne more biti predmet razprave ali zornega kota. Je dejstvo.
# 20.06.2016 ob 21:32
"Saj ste lepo napisali,... domnevnem, dokazov za njega namreč niti približno ni."

Ramus !!! Kako si ? Za obstoj boga, tudi ni nobenega dokaza, pa te to ne moti. Kako to ?
# 20.06.2016 ob 22:21
Mladiči?

Bravo, Ramus! Vsa čast.
Gaius Julius
# 20.06.2016 ob 20:51
...in zdaj nam bodo razni Ramusi že 2542-tič razložili, da je teorija evolucije škodljiva bedarija brez dokazov in hitro navrgli povsem iracionalno misel, da kakršnokoli priznavanje teorije evolucije neizogibno vodi k socialnemu darvinizmu in propadu družbe. Kar je enako logično, kot bi raziskovanje karcinogenih obolenj vodilo k vsesplošni epidemiji raka.
# 20.06.2016 ob 21:37
Mimogrede, ko omenjaš fosilne najdbe- se nikakor ne morem spomniti, kje v bibliji so omenjeni dinozavri? Ali jih pač Noe ni vzel na barko, ker so bili preveliki?
ata
# 20.06.2016 ob 21:04
@veza: ptice so pravzaprav preživeli dinozavri.
# 20.06.2016 ob 22:49
Ramus, osnova evolucije je napaka. Napaka pri podvajanju verige DNK. Mutacija. Tiste mutacije, ki so organizmu pomagale pri nadaljnem razmnoževanju so se obdržale, vse druge pa so povzročile izumrtje. Kako boš ti to imenoval, prilagoditev ali razvoj, pa je tu povsem irelevantno.
Oba se strinjava, da ljudje nismo opice, oz. smo različne vrste. Kako to, da imamo DNK različen le za nekaj odstotkov? Kako to, da so njihovi organi, okostje, mišice neverjetno podobni našim. Kako to, da je njihov način reprodukcije skoraj identičen našemu?
# 20.06.2016 ob 22:19
Ramus, najino življensko obdobje je žal prekratko, da bi ti lahko pokazal dokaz makroevolucije. Kot npr. ti ne morem neposredno na krožniku pokazati jedro atoma. Lahko pa pogledava, kaj nam pove zapis DNK. Recimo najin zapis in zapis drevesa ali miši. Lahko tudi pogledava organe. Npr. oko. Njegov razvoj in kje vse je prisoten.
# 20.06.2016 ob 21:48
"Zakaj bi me motilo, saj pravim, da je za evolucijsko teorijo tudi potrebno veliko vere,... :)!

Imaš prav. Ampak za obstoj evolucije, je danes že milijon dokazov, med tem ko za obstoj boga nisem videl še niti enega. Lažje je VERJETI v nekaj kar lahko dokažeš ponovno in ponovno, kot v nekaj kar ne moreš dokazati niti enkrat. A sedaj razumeš, nas ateiste ? :) Sedaj mi pa podaj en dokaz za obstoj boga ? :)
# 20.06.2016 ob 21:40
Ramus, po celi zemeljski obli najdeš točno na določeni globini plast iridija. Znanstveniki so izjavili, da ta izredno tanka plast iridija izvira izpred 65. mil. let. Kaj se je oz. naj bi se takrat zgodilo?!
Toliko o raznoraznih dokazih z moje strani.
Še nekaj. Velika večina iridija na Zemlji izvira od asteroidov!
KovacevaKobila
# 21.06.2016 ob 00:31
Ljudje smo zgradili civilizacijo v najširšem možnem pomenu, umetnost, glasba, kultura, znanost,... itd itd. Opice so le živali. Jaz ne vidim podobnosti.

Ne vidite podobnosti? Pa tako dobro afne guncate.
# 20.06.2016 ob 21:49
Hja Ramus, kdo pa ti je kriv če pa več ali manj prebiraš samo Biblijo in najrazličnejše evangelije?!
Sicer pa vsaj jaz vem kako je s teboj, kako je s tvojo strpnostjo, ekumenizmom. Oznanjaš, če se le da prav vsem vernikom če ti niso pripadniki ločine, ki ji pripadaš ti.
sportniik
# 20.06.2016 ob 21:01
@veza

(v šali rečeno) ptice lahko odletijo v tople kraje ;)
# 20.06.2016 ob 23:01
Banana ima 50% identičnih genov s človekom.
# 20.06.2016 ob 22:03
Vse kar rabimo je en sam samcat dokaz razvoja vrst - makroevolucijo. Torej?

Tako znanstveniki ne komunicirajo. Tvoja trditev bi lahko bila podobna kot- prinesi mi atom na pladnju. Torej?

Mimogrede, po tvoji "teoriji", so bili na Noetovi barki tudi dinozavri. Izredno zanimivo! Kakšna barka je to bila, če je le en diplodok bil 27 metrov dolg. Sta bila pa dva.
# 21.06.2016 ob 10:19
Kaj je to "makroevolucija"?

# 21.06.2016 ob 00:33
Vse kar rabimo je en sam samcat dokaz razvoja vrst - makroevolucijo. Torej?

of_cetaceans

To je krasen primer, kako smo iz sesalca dobili ribo. Namreno pišem riba. Kit plava, kit je riba (glede na Biblijo).

Biblijski kreacionist za nastanek kita trdi bistveno drugače: kit je riba, torej gre za isto vrsto (biblijski "kind"). Torej kit je po njegovo samo adaptacija (prilagoditev) znotraj iste vrste. Vse ribe so pač ribe.

Če Ramus požre to trditev in očitno jo - da "samo z majhnimi" prilagoditvami iz ribe dobimo kita, potem je pa makroevolucija iz kopenskega sesalca v kita prava malenkost - komaj opazna prilagoditev, ni omembe vredno...
sstanislavv
# 20.06.2016 ob 23:06
::
dr.Mockba :: a še ne veš :: ramusa pusti pri miru, ne odgovarjaj :: ker potem 'poserje' celo debato

:: ignoriraj in se smej in mu talaj minuse če se ti da :: drugega se ne splača :: že mnogi so izgubili živce, vedno te bo pripeljal na splozek teren :: ima naštudirano :: je enak primer, še malo hujši, kot ploščato_zemljani :: ni mu pomoči :: psihoo)
# 20.06.2016 ob 21:49
Ramus, ne mešaj jabolk s hruškami. Evolucija je dejstvo, dokazljivo kot je npr. dokazljiva gravitacija. Vera je subjektivno dojemanje sveta, ki ne potrebuje dokazovanja, preverjanja in kot taka evolucija pač ne more biti. Če ne razumeš, kaj pomeni princip evolucije, raje odloži internet in beri dalje svojo sveto knjigo. In še moje osebno mnenje- če bi svet in naša civilizacija še vedno temeljila na veri, bi ne bi imeli zdravila za raka, še vedno bi verjeli, da se sonce vrti okrog zemlje, ne bi imeli elektrike, osvetljave, strele in meteorji bi bili znaki božje jeze, nepokorne in drugače misleče bi zapirali ali celo usmrtili,... upam, da si dojel poanto. Nekako licemerno se mi zdi, od vas vernikov, da izkoriščate in uporabljate znanstvene dosežke, hkrati pa jih negirate in diskreditirate.
# 21.06.2016 ob 18:12
Zanimivo je, kaj cenzorji vse brišejo. Sedaj se spuščajo tudi v vsebino hipotez in brišejo, kar se njim ne zdi pravilno. Govora je seveda o tem, kdo je "varal", da imamo sedaj neandertalske gene... ;)

Očitno mora biti za MMC tudi znanost biti politično (v tem primeru feministično) korektna.
Ni mi pa jasno, zakaj to ni potrebno religiji? Religija pa samo zamahne v stilu: tako pač piše v sveti knjigi in vse je OK.
:(
# 21.06.2016 ob 16:25

Ramus je napisal(-a)

Bodi prijazen, pa nam povej kam točno je padel ta domnevno 11km veliki asteroid?

Takole izgleda 3D gravitacijska karta kraterja Chicxulub:

Tule pa lahko vidiš še lokacijo tega kraterja na severozahodu polotoka Yucatán v Mehiki v provinci Yucatán (severno od provinc Campeche in Quintana Roo):
# 21.06.2016 ob 07:35
Debata s človekom, ki meni, da je svet nastal pred 6.000 leti, je na ravni pravljičarstva. Žal ni drugega mogočega sklepa.

Lanska debata z njim se je po številnih argumentih
z moje strani lahko končala le z ugotovitvijo:
"O pior cego, é aquele que não quer ver." (v prostem prevodu: "Nihče ni tako slep kot tisti, ki ne želi videti.")
- portugalski pregovor
lemur
# 20.06.2016 ob 23:55
Enega mladica ali 14 zelo majhnih diplodokovih mladicev? :)
# 20.06.2016 ob 23:29
# 20.06.2016 ob 23:21
stanislav, težava je v tem, da je Ramus več kot očitno pameten mož in kot takega ga sprejemam. Še vedno imam upanje, da bo le spregledal- odvrgel biblična očala in se nam pridružil.

Niso le verniki vztrajni.

Ramus, če ne bi jemal mojih trditev iz konteksta, bi vedel o kakšnih napakah sem pisal. Kaj praviš o podobnosti ljudi z opicami?
# 20.06.2016 ob 23:07
Prilagoditev vrst je prav posebna herezija. Kakšna prilagoditev? Biblija ne pozna nobene prilagoditve. Eva in Adam sta taka kot sta Marička in Janez. Ah, oprostite za še eno herezijo. Najprej Adam in potem Eva. Tista Adamova reber Evi še vedno štrli iz levega mezinca ;-)
zapatist
# 21.06.2016 ob 11:50
smo se že pred vsaj 24.000 leti parili z neandertalci

arogantnež
# 21.06.2016 ob 09:35
V računalništvu na področju umetne inteligence že precej časa uporabljamo evolucijska spoznanja.
/wiki/Genetic_algorithm

Oh, ne! Če ima Ramus prav, nič od tega ne deluje in pri vajah na faksu nisem izbral najboljše košarkarske ekipe.. :(
# 21.06.2016 ob 07:50
@paladin111

Pred 66,04 milijoni let je na Zemljo padel asteriod velikosti predvidoma premera ok. 11 km. To pomeni, da ko je asteroid trčil na površje Zemlje, je bil drugi konec asteroida še na višini, kjer letijo komercialna letala. Slika zgoraj je tako povsem primerna.

Krater Chicxulub je tako "šele" tretji največji krater na Zemlji.

Treba je vedeti, da če je velikost tega asteroida velikost peščenega zrnca (mivka), potem je Zemlja premera 1,27 m. Kaj lahko naredi peščeno zrnce takšni krogli, si lahko misliš.
Več tukaj (KLIK).
# 20.06.2016 ob 23:44
Saj sem te razumel, le da sama teorija o skupnem predniku človeka in opice pade na večih nivojih,...

Nisi razumel. Pisal sem o dveh različnih vrstah- opici in človeku, ki imata na 96% enak DNK, okostje, organi, mišice, reprodukcija, prav vse je skoraj identično. O tem govorim. Ne govorim o skupnem predniku. Kako je mogoče, da smo si tako podobni?
# 23.06.2016 ob 18:55
@modzo
Ni trol tisti ki nasmeti, nasmetijo tisti, ki trolu nasedate.

To je res. Ampak tudi taka komunikacija je vedno dvosmerna igra. Da ne omenjam, da so nekateri pravi mojstri trolanja in znajo res odlično zbadati. Včasih zelo zabavno prebrati.

Ramus in še nekateri podobni ne spadajo v to kategorijo, temveč v kategorijo religijskega fundamentalizma. Kreacionizem ni ravno nedolžna šala, če mi ne verjameš, malo poglej situacijo v ZDA ali VB, pa tudi še kaj bi se našlo na "stari celini". Kot je pred kratkim zapisal eden od komentatorjev, pred 20 in več leti si kaj takega nismo predstavljali, da je tudi pri nas možno.

Jaz z Ramusom že nekaj časa ne vodim več "resnega" dialoga, kajti "najbolj slep je tisti, ki noče videti". Pa tudi Ramus me zaradi užaljenosti "ignorira" (čeprav moje komentarje pa prebere). Vsekakor pa ga je strašno fino zbadati in pri tem se da krasno zabavati.

Ravno vidim, da že tako dolgo pišem komentar, da me je theavite prehitel pri odgovoru. Dobro zapisano - to je trepljanje ... ;)
# 21.06.2016 ob 18:02
Ramus- Hvala ampak vedno si raje sam ustvarim svoje mnenje, ne potrebujem, da drugi "vidijo" namesto mene.

Se pravi si sam prišel do spoznanja, da se zemlja vrti okrog sonca in ne obratno, si sam prišel do spoznanja, da strele niso božja jeza, si sam prišel do spoznanja kako so zgrajene molekule, atomi, si sam prišel do spoznanja o zgradbi DNK, itd.. You got the point.

In to kar vidim, sem ti zapisal in tudi utemeljil,

Nisi utemeljil. Ravno nasprotno. Spretno se izmikaš razlagi podobnosti opic in človeka oz. kot praviš- ne vidiš podobnosti.

Predvsem vidim veliko pomanjkanje dokazov za teze, ki nam jih znanost ponuja na področju evolucijske teorije, ki je daleč od tega, da bi bila dejstvo.

Še enkrat, če jih ne vidiš ti, še ne pomeni, da jih ni. Vidiš jih pa ne, ker jih nočeš. Tako preprosto je to..
kromo-som
# 21.06.2016 ob 14:05
Dinozavri so izumrli, ker jih Noe ni vzel s sabo na svojo barko, ker so bili preveliki. To je pa ja jasno.
# 21.06.2016 ob 13:23
@makoshark

Bravši tvoj zadnji zapis, ki lepo opiše, kako brezpredmetna je debata z ljudmi, ki si razlagajo svet tako, kot da je v zadnjih 2 tisočletjih znanost spala, se mi je porajalo vprašanje, kako si YEC razlaga nastanek in obstoj nafte ter premoga. V skladih premoga se mestoma lepo vidi, da so iz rastlin. Kar glede na počasen postopek karbonizacije in glede na globino nekaterih nahajališč pomeni, da je moral postopek trajati milijone let.

Tako da , seveda, ker zmanjka "logičnih" pojasnil, je zanje najlažje reči, bog je tako ustvaril pred 6.000 leti. Takšno "pojasnilo" je dobro za vse, kar se po njihovo ne da razložit. Ti ljudje so najpametnejši na svetu, saj imajo odgovor na vsa vprašanja.

Kako veliko je vesolje? Toliko, kot ga je bog naredil.
Kdaj bo konec časa? Takrat, ko se bo bog tako odločil.
Kako se je življenje začelo? Ko ga je bog ustvaril.
Ali smo samo v vesolju? O tem odloča bog.
Kako deluje zavest? Bog jo podari človeku.
Zakaj sanjamo? Ker se je bog tako odločil.
Bomo kdaj iztrebili bolezen rak? Če se bo bog tako odločil.
Bo kdaj mogoče potovanje v času? Če se bo bog tako odločil.

Poanta je jasna - če kaj ni jasno, gre za stvaritev boga. Pika.
# 21.06.2016 ob 12:08
zapatist
:)
Zakaj? Saj je bilo v temi in v misionarskem položaju in jasno - brez zaščite.
# 21.06.2016 ob 08:42
@Ramus

Najprej naj te pohvalim, da priznavaš vedo genetike, ko praviš: "Ljudje imamo z mišmi 90 % identičnega genetskega materiala..."

Zato bom napisal nekaj o genetiki. DNK analize kažejo, da imajo:
- Melanezijci 4,8 ± 0,5 % genoma od Denisovancev,
- Neafričani pa imamo 2.5 ± 0.6% genoma od Neandertalcev.

Kar pomeni, da ne more držati teorija o kreaciji in se s tem potrdi teorije o evoluciji. Zakaj to trdim? Naj pojasnim.

Stručkoti iz Harvarda, MITa, Inštituta Max Planck, UCLA Berkeley itd. (poglej kdo vse v zgornjih linkih) – torej mirno lahko rečemo vse kar naša Zemlja premore strokovnjakov na področju genetike, je ugotovila, da:

"When we compare the skew in the fraction of derived alleles shared with the two archaic hominins to what would be expected for individuals of 100% Neanderthal or Denisova ancestry, respectively, we estimate that 2.5 ± 0.6% of the genomes of non-African populations derive from Neanderthals, in agreement with our previous estimate of 1–4%. In addition, we estimate that 4.8 ± 0.5% of the genomes of Melanesians derive from Denisovans. Altogether, as much as 7.4 ± 0.8% of the genomes of Melanesians may thus derive from recent admixture with archaic hominins."

- če na kratko prevedem:
pregledali smo genom modernega človeka in iskali, če je kateri del genoma v 100% sestavnem delu sestavljen iz alel ljudi dveh izumrlih vrst in ugotovili, da imajo današnje neafriške populacije v sebi 2,5% neandertalca (+- 0,6% del je zaradi naravne variacije med nami), medtem ko imajo Melanezijci nesporni del izumrlih vrst 7,4%, od tega 4,8% od Denisovancev.

- povedano po domače:
Evropejci imamo v svojem genomu 2,5% neandertalca, Melanezijci pa 7,4% neandertalca in denisovanca.

Kaj to nadalje pomeni?

Če imamo v sebi nesporno genetske sestavne dele izumrle (izumrlih) človeške vrste, potem je nemogoče, da smo vsi sedaj živeči ustvarjeni šele pred 6.000 leti kot 100% človek in kot naslednik Adama in Eve, brez drugih primesi. Po YEC (Young Earth Creationism) teorijah neandertalec ne sme obstajati, saj je iz časa preden bi svet naj obstajal. Pa vendar je neandertalec sestavni del Evropejcev, torej YEC teorija ne drži. Tako tudi ne more držati, da smo vsi potomci Edama in Eve, če je pred njima obstajal nekdo, čigar gene nosimo, torej teorija YEC ne drži. In če je naš sestavni del od neandertalca, ki ni Homo sapiens, potem evolucija dokazano drži, saj je moral biti Homo sapiens takrat podoben neandertalcu, da se je Homo sapiens paril z neandertalcem in imel skupne potomce, ki so sedaj naši predniki. In če je bil Homo sapiens takrat podoben neandertalcu, potem se je evolucija dogajala tudi na Homo sapiensu. Itd.
# 21.06.2016 ob 08:23
Ramus- Opice so le živali. Jaz ne vidim podobnosti.

Vidiš, ravno v tem je težava, da jih ti ne vidiš. Če jih ti ne vidiš, to še ne pomeni, da jih ni. Tako deluje ta svet. Verniki pač nič ne vidite, zato je dobro, da imamo znanstvenike in ljudi, ki vidijo. Če iz vsega naštetega izberem le okostje- tako ljudje kot tudi opice imamo glavo, hrbtenico, par nog in rok, rebra, medenico, stopala. Vse te kosti med seboj vežejo in jih premikajo veziva in mišice.
Seveda vse to že veš. Zanikaš in se pretvarjaš nevednega le s razlogom, ker bi se ti v primeru potrditve porušila teorija, ki jo zagovarjaš.
# 20.06.2016 ob 23:09
Mimogrede Ramus, a ti veš kaj je to t.i. šokirani kvarc, kako do njega pride? Jep, t.i. šokirani kvarc je star tudi 65. mil. let.
@twwwter
# 20.06.2016 ob 21:31
"... fosilni ostanki so kot vir podatkov izkrivljeni v prid tistim vrstam, ki so preživele."

To že vemo, zgodovino pišejo zmagovalci...
-
theavithe
# 23.06.2016 ob 18:00
@modzo

Ne bi se čisto strinjal s teboj. V veliki meri sicer drži, kar si zapisal, kljub temu pa se da najti kar veliko pozitivnega v navidez brezsmiselnih prerekanjih s troli. Pri tem je potrebno upoštevati, da ramus&co verjetno večinoma sploh niso troli in mislijo resno s svojimi zapisi, kar je še mnogo, mnogo huje:

1. "troli" so precej agresivni s podajanjem svojih (za moje pojme) nadvse spornih pogledov, kar jim na prvo žogo daje neko prepričljivost in samozavest v izjavah. Ko te nebuloze bere naključni bralec (še posebno, če nima vsaj osnovne naravoslovne izobrazbe) jih lahko še celo jemlje resno in stopnja neumnsti / fundamentalizma / kvazi znanstvenega interpretiranja / ... se v sistemu v trenutku poveča. To pa mislim ni najbolje, zato so zgornji komentarji (neskončna prerekanja) bistvena za nevtraliziranje trolovskih banalnosti in preprečevanje zgoraj naštetih / / /.

2. Res je veliko ponavljanja (tudi sam se v tem trenutku ponavljam), kjub temu pa je vedno nekaj specifike pod vsakim člankom. Odgovori, ki jih ponujajo komentatorji kot odziv na "trole", mnogokrat prispevajo dodatne informacije, razlage o določeni temi in s tem prispevajo k poglobljenem razumevanju tematike.

3. Preprosto postane zabavno. Še posebej, ko se kdo spomni in začne s trolanjem trolov (lepi primeri so nekaj zgornjih komentarjev). Veliko smeha in vsekakor bolje kot buljiti v kak reality show...
In tudi ni nič narobe s trepljanjem, taki ljudje pač smo: če se z nekom strinjaš, ga malo potrepljaš, sicer ga včasih pogledaš malo postrani (vsekokor ga ne potrepljaš), v tem smo si bolj ali manj vsi isti in lahko bi tudi rekli precej darwinistično banalni... čudna so pota evolucije...

4. Kaj pa veš, morda bo že jutri nekumu uspelo pritisniti pravo tipko in ramus (ali kdo drug) bo doživel razsvetljenje. Ni greh poskusiti. :)
modzo
# 23.06.2016 ob 09:56

Tebi je bolj zanimivo kako si nekdo s katerim je debata brezpredmenta razlaga obstoj nafte in premoga, meni pa je bolj zanimivo kako se, kljub temu da veste da je z njim debata brezpredmetna ze 5 strani z njim pregovarjate in en drugega trepljate po ramenih.

Ni trol tisti ki nasmeti, nasmetijo tisti, ki trolu nasedate. Ampak, v tem primeru ste vi tisti, s katerimi je debata brezvezna, ker ste ze prepricani, da ste delate nekaj dobrega ker se pregovarjate z trolom.

pa ce mu niste res ze vsaj 30 000x opisali zakaj svet obstaja dlje kot 6000 let pa ni vrag da bom jutri, ko bo nov clanek spet bral ene in isti zadeve. In to od enih in istih pametnih ljudi.

Ah pa se on topic... ql clanek, mmc vam pa vsa cast. Samo pohvalim lahko vase delo v tej rubriki. Ste edini na celotnem mmc ki podajajo ves cas linke na izvirne clanke, kar je res vse hvale vredno!
# 23.06.2016 ob 09:05
Partizan Miha
"Se strinjam s teboj, ampak našel si slabo primerjavo. Netopir še zdaleč ni ptič."

Resno? Vsak kristjan ti lahko pokaže, kako strašanska je tvoja zmota: tretja Mojzesova knjiga, 11. poglavje, verzi od 13 do 19. Prepričaj se sam! ;-)
# 21.06.2016 ob 17:17
@Ramus
Tega imajo šele na risalnih mizah, prejšnjega, ki je bil kriv izumrtja dinozavrov pa niti niso našli

Kako prosim? "Tega" (krater Chicxulub na grafikah, ki sem jih postal) in "prejšnjega, ki je bil kriv izumrtja dinozavrov" (taisti krater Chicxulub) sta ista stvar.

In mimogrede, seštej naslednje stvari:
- pred 66,04 milijoni leti je asteroid padel na Zemljo, pred 66,04 milijoni let je prišlo do kredno-terciarnega velikega izumrtja vrst
- v plasti gline izpred 66,04 milijona let je namesto običajnih 0,4 ppb kar 6 ppb iridija, pri čemer je v asteroidih običajno 470 ppb iridija.
# 21.06.2016 ob 16:50
Unssen
"...kako si YEC razlaga nastanek in obstoj nafte ter premoga..."

Zakaj je nafte največ prav na Bližnjem vzhodu? Noe je izbiral med nepregledno množico živali, ki so prišle na "izbor" iz vsega sveta, in izbral je samo najboljše primerke, vse ostalo je potonilo. To bi lahko bila ena od "teorij" YEC. ;)

Spotoma sem našel še dva citata vredna omembe. Za vse kreacioniste: uporaba ni omejena, predoziranje ni možno, avtorske pravice ne bodo kršene ...

I don't believe it. Prove it to me and I still won't believe it.
Ne verjamem. Dokaži mi, pa še vedno ne bom verjel.
Douglas Adams

My ignorance is just as good as your knowledge.
Moja nevednost je prav tako dobra kot tvoje znanje.
Isaac Asimov

Se opravičujem za prevode. Če prevodov ni, te zbrišejo :(
# 21.06.2016 ob 16:13

Ramus je napisal(-a)

Padec takšnega "kamna" na Zemljino tirnico ni imel kdovekakšnega vpliva. V prazgodovini je bilo takšnih trkov kar precej. Krater Chicxulub je tako "šele" tretji največji krater na Zemlji.

In potem pravijo da "vidijo",...

Prvi del teksta sem zapisal jaz. Kdo kaj vidi oz. ne vidi? Ne razumem tvojega komentarja.
kromo-som
# 21.06.2016 ob 14:20
Evolucija ni teorija. Je dejstvo.

Ja, ampak kritika religioznega pogleda na evolucijo je sovražni govor proti religiji. Ne smeš biti kritičen do religioznih dogem. Sicer si sovražnik vere in vernikov.

# 21.06.2016 ob 13:04
@zapatist; 21.06.2016 ob 11:50
smo se že pred vsaj 24.000 leti parili z neandertalci
Packi...

Haha :) verjetno so bili nekaterim takratnim ženskam in moškim neandertalci/-ke všeč, saj so bili od nas bolj čokati, z izrazito močnejšimi rokami in nogami ter z majhnim čelom in velikim nosom, obenem pa so imeli nekoliko večje možgane, a v delu za gibanje in motoriko, manjše pa v delu za razmišljanje. Če se malo pošalim ... če bi delali anketo, bi si nekateri raje izbrali takšnega partnerja še dandanes. :)
# 21.06.2016 ob 12:09
# 21.06.2016 ob 11:17

Pozabljaš, da YEC ne "kupijo" takšnih datiranj in starosti nad 6000 let. Neandertalec je ali hoax (tako kot vsi drugi človečnjaki) ali pa je mlajši od 6000 let - v tem primeru so samo manjše adaptacije na okolje znotraj iste vrste. Metode za datiranje preko 6000 leto so vse nezanesljive in obstajajo dokazi, da je čas včasih drugače tekel (beri razpolovni časi izotopov so bili bistveno drugačni; kar je v manjši meri verjetno celo res - tako raziskave). Itd. Skratka, za njih je vse datiranje nad 6000 let nazaj napačno.

Tudi, če jim vse to še tako neovrgljivo dokažeš, imajo še vedno "zadnji" argument na zalogi, da je bog vse tako ustvaril pred 6000 leti. Z vsemi fosili, z vsemi fotoni ... skratka vse je ustavril tako, da izgleda, kot da je vesolje staro skoraj 14 milijard let in da je vse posledica naravnih procesov. S tem bog samo preskuša našo vero.