Blokiranje oglasov se seli tudi na mobilne naprave. Foto: EPA
Blokiranje oglasov se seli tudi na mobilne naprave. Foto: EPA

Število uporabnikov programov za blokiranje spletnih oglasov, kot je na primer Adblock Plus, je v zadnjem letu poskočilo za kar 41 odstotkov na 198 milijonov. To pomeni dodatne težave za ponudnike spletnih vsebin, ki največ prihodkov dobijo ravno na račun oglasov. In če bo letos škode za okoli 20 milijard evrov, naj bi ta številka do leta 2016 dosegla že okoli 40 milijard evrov.

Uporaba programov za blokiranje oglasov je razširjena predvsem na osebnih računalnikih, a se že seli tudi na mobilne naprave. Širitev blokiranja oglasov na mobilne naprave po besedah izvršnega direktorja podjetja PageFair Seana Blanchfielda pomeni, da se bo zrušil poslovni model, ki je zadnji dve desetletji podpiral delovanje odprtega spleta.

Samo na ameriških trgih je blokiranje oglasov lani povzročilo za 5,2 milijarde evrov škode, letos pa naj bi se znesek povišal na 9,7 milijarde evrov, še ugotavlja raziskava.