Znanost in tehnologija

Poudarki

  • Nujni so drastični ukrepi za zaščito okolja, opozarjajo
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.1 od 41 glasov Ocenite to novico!
Onesnaženje
Zdajšnji način življenja je povsem nevzdržen, ugotavljajo znanstveniki MIT-a. Foto: Reuters

Dodaj v

MIT: S takšnim tempom nas konec čaka leta 2030

Podobno je napovedala že študija pred 40 leti
8. april 2012 ob 19:17,
zadnji poseg: 9. april 2012 ob 13:38
Massachusetts - MMC RTV SLO

Naraščanje prebivalstva, neomejena gospodarska rast, nenadzorovana poraba neobnovljivih virov … Matematični model univerze MIT napoveduje, da bo tak način privedel do ekonomskega kolapsa.

Posledica zdajšnjega načina izkoriščanja naravnih virov bo najverjetneje zlom svetovnega gospodarstva že čez 18 let v svoji študiji, ki so jo izvedli za možganski trust The Club of Rome, ugotavlja Massachusetts Institute of Technology (MIT), piše portal rt.com.

Poročilo je na podlagi več računalniških simulacij izdelal inštitut Jaya W. Forresterja, v svojih modelih pa so ugotavljali učinek spremenljivk, kot so količina razpoložljivih virov, različne ravni razvitosti kmetijstva, kontracepcija in zaščita okolja, na stanje Zemlje. Napovedi za model, ki je v obzir vzel scenarij, da Zemljani nadaljujemo svoje življenje kot doselj, so vse prej kot rožnate.

Študija med drugim predvideva, da bo ogromni porabi naravnih virov, ki jih ni mogoče nadomestiti, sledil strm padec svetovnega prebivalstva, če človeštvo ustrezno ne prilagodi načina porabe in ostane na trenutni poti uničevanja ekosistemov z množično industrializacijo.

Rezati bo treba na svetovni ravni
"Le drastični ukrepi zaščite okolja so se izkazali kot ustrezni za spremembo trenutnega vedenja sistema in samo ob teh predpostavkah je bilo mogoče izračunati scenarije, kjer je bilo mogoče zadržati stalno raven prebivalstva in obilja. A potrebni politični ukrepi do zdaj niso bili sprejeti," pojasnjujejo v trustu. Se pravi, neomejena ekonomska rast je možna, a le če vlade oblikujejo politike in vložijo sredstva v tehnologije, ki regulirajo vpliv človeka na okolje, menijo znanstveniki.

40 let pred časom
A izsledki niso pravzaprav nič novega. Že leta 1972 je avstralski fizik Graham Turner v delu Meje rasti izvedel podobno raziskavo. In čeprav so napredki zadnjih štirih desetletij v znanosti, tehnologiji in medicini močno olajšali upravljanje zunanjega sveta, so gibanja, ki se dogajajo pred našimi očmi, blizu upadu, ki ga je predvidel Turner.

Tako je takrat zapisal, da nas čaka izredno hiter upad neobnovljivih virov, z večanjem industrijske proizvodnje in svetovnega onesnaženja pa obratno prihajata upad hrane in z njim upad svetovne populacije.

A. Č.
Prijavi napako
Komentarji
Ramus
# 08.04.2012 ob 19:25
"MIT: S takšnim tempom nas konec čaka 2030"

Temu se pa reče napredek in dosežek 21 stoletja,...
Freestailo
# 08.04.2012 ob 19:34
Predvsem mora razviti svet malo ustavit konje s potrošnjo. Tistih nekaj miljard revežev nima kje vzeti ali pa se še dodatno odpovedati kakšni dobrini. Mi na zahodu pa trošimo vodo, elektriko, materiale v enormnih količinah.
Anar Hija
# 08.04.2012 ob 19:45
2030????? To je podobno kot vic o Mujotu, ko mu zdravnik pove, da bo živel še 6 mesecev, pa mujo odvrne: "Pa od čega, doktore, od čega?!.." :)

Naftni lobij nas bo pobil. Če pa ljudstvo naftnemu lobiju reče, da jih je treba ubiti, je pa to kaznivo. Ko pa bodo oni pobili človeštvo, je pa to OK.... ah, to človeštvo....
lunajko222
# 08.04.2012 ob 22:16
folk ne razumete..ni problem samo to da populacija raste.. mi imamo na žalost ekonomski sistem ki temelji na ravno tej predpostavki.. če ni populacijskega booma gospodarska rast drastično pade.. več ljudi, več potrošnikov.. manjše plače ker je večje tekmovanje za službe, konkurenca itd.. rusija npr. ima večjo mortaliteto kot nataliteto in ima težave..če ne bi imeli nafte bi država bila na nivoju kazahstana..

se pravi na žalost gospodarski sistem zahteva (populacijo ki raste) to kar nas bo v končni fazi tudi uničilo..

ni variante ven iz tega.. ali si damo pas okrog pasu in ne rastemo-pocrkamo ko lačne živali ker ekonomski sistem propade če ni rasti-in tudi 0.2 procentna rast je še vedno RAST.. ) če pa rastemo pa kot kobilce požremo zadnji kos nafte in pocrkamo na enkrat ko se vse ustavi..

woow. what a crappy future == )
secundus
# 08.04.2012 ob 19:40
ljudje na zemlji smo kot bakterije na petrijevki z hranilnim medijem

ko so ugodni pogoji (hrana, drugi viri) ko pa tega zmanjka ...
dusan21
# 09.04.2012 ob 12:24
Vsi dobro vemo, da kapitalizem s s svojim potrošništvom enostavno vodi v propad človeštva.Ne more se večno producirati več, ker enkrat pač zmanjka surovin.Potrebno se bo prilagoditi naravi in zmanjšati tako osebno kot splošno porabo.Samooskrba s hrano in vodo bo strateškega pomena.Brez tega pade celotna svetovna civilizacija.Bližamo se tej točki, vendar je do propada še daleč.Leta 2030 pač še ne bo konec sveta, a se mu počasi dejansko bližamo, če ves svet ne bo spremenil svojih navad in razmišljanja.
Kaj nam bo pomenil superačunalnik v roki, če ne bomo imeli pitne vode in zdrave hrane-Popolnoma nič.
Matjaz
# 08.04.2012 ob 20:17
Ne govoriti v smislu, '' pobrišimo par milijard'' ljudi, da bomo lahko nadaljevali na enak način še za en čas. Bomo morali spremeniti naš sistem, naše vrednote,...če nam je prav ali ne. In ne, čez 5,10 let.Obstaja že veliko izdelanih tranzicijskih sistemov. Osebno nevem za nobenega, ki ne bi vseboval popolen izbris sedanje politične modrosti, logike,....ker je obstoječa absurdna, samomorilska prepričanja - na planetu je naredila več škode, kot vsi tirani skupaj v zgodovini. Dokler se bodo ljudje preprirali o levih in desnih smo na avtocesti v steno.
-sloga--
# 08.04.2012 ob 20:53
Sej nas bodo razredčili s kakšno vojno.

Depopulation should be the highest priority of U.S. foreign policy towards the Third World

Henry Kissinger
Arnolfus
# 08.04.2012 ob 20:49
A ne bo po Aztekih že letos konec sveta?

Drugače pa je človek zelo prilagodljivo bitje in se bo tudi iz tega dreka rešil.

Še na mnoga leta...
jeanm
# 08.04.2012 ob 19:45
rubin, upam, da začnemo pri tebi z sterilizacijo. ne vem zakaj v afriki? misliš, da jih ne moremo obdavčit? si slučajno mislil etiopijce oz. kenijce? ali južno afričane, tunizijce, egipčane, ali kaj? ne vem no, ampak marsikatera država prekaša Slovenijo v BDP, torej njih obdavčit in nas sterilizirat?
lunajko222
# 08.04.2012 ob 22:38
@ramus.. se strinjam.. zgrinja se Srednji Vek 2.0 .. koliko bo ta trajal .. the humanity.. kakšno trpljenje še čaka človeško raso.. nekaj neverjetnega..

sem prej govoril v kako zanimivem času sem se rodil.. ammm, bi rad vzel to nazaj.. mislim da ne bi bilo nič narobe če bi se rodil v 60' ..nekje v švici.. to bi bilo super.. tko pa.. uffff. težka, težka bo..
Srecko
# 08.04.2012 ob 21:53
Graf rasti svetovne populacije v 20 st. pove vse. Daljša eksponentna rast nekega organizma v nobenem ekosistemu ni vzdržna in si ne delam nobenih utvar, da bi bili ravno mi ljudje kakšna izjema. Narava bo na dolgi rok že poskrbela za ravnovesje, če pa bo homo sapiens še v njeni enačbi, je pa že drugo vprašanje.

Majster
# 08.04.2012 ob 21:19
"Naraščanje prebivalstva, neomejena gospodarska rast, nenadzorovana poraba neobnovljivih virov … Matematični model univerze MIT napoveduje, da bo tak način privedel do ekonomskega kolapsa."

Česa ne povejo, to je tko že skoraj čisto jasno, sam nardimo še pa vedno premalo/ nič....
galoper
# 08.04.2012 ob 20:53
Že sprehod v belem oblačilu po mestu vam pusti dovolj dokazov o nesnagi v kateri živimo.
Q_
# 08.04.2012 ob 20:41
@vsi kazalci kažejo, da smo največji problem za planet "Zahodnjaki" in naš koncept delovanj (kapitalizem). Tretji svet oz. prebivalstvo s prihodki manj kot 1$ na dan so v resnici tisti, ki reciklirajo naše smeti.

Skratka, eko footprint teh, ki se "reproducijajo" enormno, je manjši od našega lagodnega življenja.
DrMinistr
# 08.04.2012 ob 23:08
Religija bo vladala nad posvetno oblastjo. Ko bo udarila lakota in strah med narodi se bodo posvetne oblasti obrnile k cerkvam,...

Hja, se strinjam, ampak veš zakaj? Ker zahodni vladarji tipa Henry Kissinger so že zdavnej poguntali, da je verno ljudstvo bistveno lažje voditi. Tako se tudi oni delajo verne in s tem ovcam dajejo zgled. Pravzaprav je pri tovrstnih ljudeh težko potegniti mejo med cerkveno in posvetno oblastjo...me prav zanima koliko razni kardinali resnično verjamejo v brezmadežno spočetje in govorečo kačo...pomoje prejcej bolj verjamejo v moč in denar.
lunajko222
# 08.04.2012 ob 22:04
PEAK OIL ...to je vse.. to o varovanju narave je pesek v oči.. realnos zakaj se sesuva in se bo dokončno gospodarstvo sesulo je eno..peak oil smo dosegli..od zdaj naprej bomo črpali vedno manj v primerjavi z porabo.. gospodarski kolaps je neizbežen.. alternativo ni mogoče narediti v tako kratkem času.. Armagedon šele prihaja..
vidim
# 08.04.2012 ob 19:45
Odločilna zadeva je zmanjašanje deleža gozdov in predvem pragozdov pod določeno mejo. To bo zelo nevaren čas, ko ne bo dobro biti zraven. Že zdaj so naravne nesreče hude, potem bodo za pridelavo hrane uničujoče.
help
# 08.04.2012 ob 19:30
Nič ni večno....
Gman
# 08.04.2012 ob 21:41
Daj Ramus. Kaki plagiat. Ti vidiš povezave, ki jih ni. Pazi to, jah lahko ta citat interpretiram takole:

Matej 24,22-21. "21 Takrat bo namreč velika stiska, kakršne ni bilo od začetka sveta do zdaj in je tudi več ne bo. 22 In če tisti dnevi ne bi bili skrajšani, ne bi bilo rešeno nobeno meso; Tj. nobeno živo bitje.toda zaradi izvoljenih bodo ti dnevi skrajšani "

Pač lakota, ki je standard človeštva že celo obdobje, eni imajo blgoastanje, drugi lakoto.

Dnevi skrajšani - rešeno nobeno meso? Kaj je to za en oksimoron? Izvoljenih skrajšani dnevi, spet nov oksimoron.

Pol pa mene napadajo in so užaljeni, ko jim rečem, da je njihova bukva navadna pravljica in bedarija.

Glede populacijskega pritiska - scenarijev je veliko, prihodnost bo pokazala kakšen scenarij se bo uresničil. Jaz bi narjaeje videl scenarij stabilizacije in tehnoloških prebojev.
dude
# 08.04.2012 ob 20:50
Če imaš naročnika z neko agendo, boš poročilo (najmanj rahlo) prilagodil njegovi agendi.
Satch2
# 08.04.2012 ob 20:43
Poleg političnih rešitev obstoja še ena, bolj verjetna, naravna in tragična - revolucije vojne zaradi pomanjkanja in/ali bolezni.

Politična rešitev = pogajanje oz. mediacija. V vsakem primeru je za to potrebno, da vsi pogajalci oz. udeleženci čutijo interes, še bolje, če podobnega. Kaj takega se v zgodovini človeštva še ni pripetilo in ni upanja, da se bo. Torej je edina rešitev sprememba gospodarskega sistema, ki bo temeljil na etičnih vrednotah, ki bojo dovoljevale neko razumno odločitev. Ker se gospodarski sistem težko spremeni brez prelivanja krvi, smo torej spet zelo verjetno bodoči udeleženci nekega vsesplošnega prelivanja krvi.

Sploh pa, ali ne bo konec sveta tega decembra ? Torej, carpe diem, prijatelji moji !
KLIPAN
# 08.04.2012 ob 20:12
Da se bo to zgodilo so vedeli že hipiji v 70-ih, pa antiglobalisti okoli leta 2000, pa tisti ki so protestirali pred borzami.
Ampak kapitalistični mediji so vse te ljudi zmerjali z drogeraši, izgredniki, brezdelneži itd.
Vsi tisti, ki ste verjeli kapitalistom in politikom, kdaj vas bo srečala pamet??
Kaj se bo še moralo zgoditi, da boste končno začeli razmišljati s svojo glavo???
Sicer pa sem to že rekel pred 15 leti in bom še 1x- dokler se ne bo zgodila neka tragedija v kateri bo umrlo na miljone ljudi v zahodnem krščanskem svetu, tako dolgo ne bo nobebe spremembe v tej smeri. Zemljo lahko reši samo ekološka diktatura, ki bo strogo z zaporom kaznovala vsako onesnaževanje okolja. Drugače nam sledi propad in to že čez nekaj let.
jeanm
# 08.04.2012 ob 20:06
@rubin

imamo tehnologijo, da celotno afriko spremenimo v zelen kontinent (tudi Saharo, če hoč). in če hoč še drugo stran - zakaj je Izrael najbolj (oz. med najbolj razvitimi) državami na Bližnjem Vzhodu? misliš, da imajo diamante pod sabo, vsak dan dež, najboljšo zemljo tam? pogledaš 5 metrov iz Izraela, pa vidiš puščavo. nekako mi ne gre to skup, da naravni viri = bogastvo države. v Afriki imajo diamante in premog, nafto, ter vse, kar ti srce poželi, a so po tvoje najrevnejši na svetu. Potegni svojo nit iz tega. Kjer Zahod hoče zeleno, tam bodo dobili zeleno. Zakaj pa misliš, da jim gre Iran in Kitajska na živce? Ni zahod diktiral, da bo tam raslo kaj, ampak so se sami odločli in to seveda nekaterim ne paše in hočejo na vse načine zavirat. (Samo 10% stvari v ZDA je iz Kitajske, a tamle govorijo, kot da je vse iz Kitajske ipd.). Dovolj pregovarjanja s teboj, saj nisi na čistem z dejstvi in te lepo prekašam. Lahko noč.
DirtTrials
# 09.04.2012 ob 21:24
Svet je lep ampak žal so nas tako zmanipulirali, da tega ne vidimo in smo postali egoistična vrsta!
Spletni_krizar
# 08.04.2012 ob 20:52
Pravljica s katero prostozidarji opravičujejo uvedbo globalne države.
DrMinistr
# 08.04.2012 ob 20:44
rubin se mogoče res izraža nekoliko "grobo"...ma v svojem bistvu ima prav. Svet pač ne premore preživeti neomejene rasti prebivalstva. Ja, imamo tehnologijo, da naredimo celo Afriko zeleno, in lahko samo Afrika prehrani 5 milijar ljudi...tehnologija se še razvija in mogoče bi nekoč Zemlja sposobna prehraniniti 60 milijard ljudi...in kaj potem, nas bo 60 milijard in bo spet problem,ker več ne bo šlo...
Neomejena rast je skregana z vsako vsako zdravo logiko, prav tako kot današnje teorije kapitalističnih ekonomistov. Neomejena gospodarska rast v neskončnost enostavno ni mogoča. Ne samo na Zemlji...niti v celem vesolju.

Pa za razliko od rubina ne bom zagovarjal sterilizacije...ampak tako kot imamo danes kvote na CO2 (ki so mimogrede nateg) bi lahko imeli kvote na naravni prirastek. Tako bi vsaka država poskušala le tega vzdrževati nekje na +/- 0, sicer bi sledili penali. Je pa danes to nemogoče uresničiti, ker imajo največji prirastek najmanj razvite države, kjer se velikokrat niti ne ve, koliko ljudi sploh živi v državi.
jeanm
# 08.04.2012 ob 19:52
@enbody

živeli jih je že 108 milijarde. upam, da nas ne živi 108 milijard sedaj?
FrancL
# 10.04.2012 ob 14:54
Saj imamo en zelo lep primer, tako rekoč Zemlja v malem: Velikonočni otoki.

To je iz SLO Wikipedie: "Približno leta 400 je v kanujih prispelo neznano polinezijsko ljudstvo - sebe so imenovali Rapanui. Višek njihove civilizacije je bil okoli leta 1000, ko naj bi na otoku živelo 20.000 ljudi. Pred prihodom Evropejcev je število prebivalcev močno padlo, verjetno ker so prebivalci posekali vsa drevesa za lesene odre, zato niso mogli izdelovati kanujev za ribolov. Pomanjkanje hrane je povzročilo vojne in celo kanibalizem."

Več si lahko preberete v drugih virih. Zelo verjetno bi tudi ta populacija izumrla, če takrat ne bi prišla druga, ki jih je rešila.

To je lahko zelo verjeten scenarij dogajanja na Zemlji. Ali nas lahko reši druga civilizacija ali se bomo izstradali in pojedli med sabo?
DrMinistr
# 08.04.2012 ob 23:44
Verno in lačno ja...sej bolj ko je lačno, bolj je verno, ker lačni pač raje verjame, da bo na drugem svetu boljše.
Hja, Luther pa je znal razmišlat s svojo glavo in je ugotovil da "njegova vera" ni tista, ki jo oznanjajo razni škofi. Luther si je pač "skromnost" razlagal dobesedno, takratne oblasti pa malo bolj po svoje...
Ramus
# 08.04.2012 ob 23:30
"Ker zahodni vladarji tipa Henry Kissinger so že zdavnej poguntali, da je verno ljudstvo bistveno lažje voditi."

Jaz bi rekel lačno in religiozno,... verni ljudje so lahko velika težava, spomni se Luthra in "težav", ki jih je povzročil srednjeveškim oblastem.
čezplotnik
# 08.04.2012 ob 20:12
No, to je le en izmed modelov. Seveda obstajajo tudi takšni, ki predvidevajo drugačen razplet. Zelo znan je model ruskega fizika Sergeja Kapitze, sina Nobelovega nagrajenca Pjotra Kapitze. Kogar zanima tema, si lahko preprosto razlago njegovega modela prebere tu:

http://paradiso-fp7.eu/wp-content/plugins/alcyonis-event-agenda//files/Sergey_Kapitza.pdf

....za zahtevnejše pa:
http://paradiso-fp7.eu/wp-content/plugins/alcyonis-event-agenda//files/Sergey_Kapitza.pdf
rubin
# 08.04.2012 ob 19:59
ave, pametnjakoviči, kaj zavraga delajo v mitu, ko imajo tuki tako inteligenco...
sanauna
# 10.04.2012 ob 01:23
a zato grcija ne vraca kreditov,ker bo itak kolaps,...dejmo se mi!
dr.nejc veliki
# 09.04.2012 ob 17:56
lol a to raziskavo je financiral naftni lobi. bullshit.
crazi
# 09.04.2012 ob 13:22
poslusite kak komad od misty in roots (u may learn something)
oh wicked man: http://www.youtube.com/watch?v=bKkRJ3yQS
zg
own them control them: http://www.youtube.com/watch?v=tVHVdzOQD
uc
salvation: http://www.youtube.com/watch?v=N9FkwG8ll
hQ
še dost več podobnih komadov zarad katerih je bila skupina tut izgnana iz UK ker so govoril resnico in to tedanjim (sedanjim) liderjem ni blo ušeč
btw music is the key (reggae) še nekaj artistov od kateris se lahk marsikaj naučimo...
Clinton Fearon - what a system http://www.youtube.com/watch?v=JP6mPSa0r
Vs
Groundation - babilon rule them http://www.youtube.com/watch?v=6almxkaeF
iI
Gladiators, David Isaacs, Don Carlos, Dennis Brown, Isasha, Israel Vibration,Mikey Spice, The Cables, Tarrus Riley(lion paw), Peter Tosh, Bob Marley in še velik drugih...
Whitetrasher
# 09.04.2012 ob 10:17
Tile MIT-ovi "znanstveniki" pač pridejo do zaključkov,ki njihovim sponzorjem najbolj ustrezajo!
Roka roko mije...ljudje pa v paniko.
DrMinistr
# 08.04.2012 ob 23:13
mene zanima, od kje ti ideja o neskončni rasti. Zakaj? Ker takšen koncept pozna edino zahod oz. edino kapitalizem kot dominantni družbeni sistem.

Saj ravno to sem napisal...kapitalizem temelji na predpostavki nenehne rasti in se ne sprašuje kje so meje tega. Je pa danes tudi kapitalistom že jasno, da meje SO in da smo jim mogoče že zelo blizu...kako blizu? Ne vem. Tudi ta 2030 se mi zdi bolj namenjeno strašenju, kot realna ocena...ampak kdo ve, po nekaterih parametrih pa mogoče še prej.
Q_
# 08.04.2012 ob 22:55
@dr Minister,

mene zanima, od kje ti ideja o neskončni rasti. Zakaj? Ker takšen koncept pozna edino zahod oz. edino kapitalizem kot dominantni družbeni sistem. Meje kapitalizma kot uspešnega sistema, so meje končnega sveta. Povsem vseeno je, ali gre za naravne resurse ali za potrošnike.
rubin
# 08.04.2012 ob 21:06
@DrMinistr: tudi meni ni ljuba rešitev sterilizacija, samo sprašujem se, kakšna rešitev pa je primerna za popolnoma neurejene države, kjer ni pravnega reda ? iz revščine ne bodo prišli, ker neverjetno hitro rastejo...pač povedat ženam, da majo lahko max. 2 otroka...
rubin
# 08.04.2012 ob 20:12
zakaj? ker pač mi ni lepo da mi govoriš majmun in to povem, sem nasilen? joj..
jeanm
# 08.04.2012 ob 19:58
@rubin

glih zadnjič sem gledal zanimiv dokumentarec o tem, kako mi, Zahodnjaki, enačimo Afriko in Azijo z revščino. Mislim, da smo v AFRIKI na SVETOVNEM PRVENSTVU igrali na rjavi travi, kjer so goli bili iz lesa in tribune tudi? Mah ja, v tvojih mislih se more še veliko zgoditiv, preden lahko rečeš o kakšni sterilizaciji DRUGIH, sebe pa itak lahko steriliziraš pa svojo familijo, če hoč.
secundus
# 08.04.2012 ob 19:40
ljudje na zemlji smo kot bakterije na petrijevki z hranilnim medijem

ko so ugodni pogoji (hrana, drugi viri) ko pa tega zmanjka ...
bojanvasiljevic
# 10.04.2012 ob 08:35
Drevesa, ki dajejo plodove sadit, pa bo.
ceboklia
# 09.04.2012 ob 13:31
@ AndrejP - V novici in naslovu je poudarjeno, da se nam čez 18 let bolj slabo piše, če bomo nadaljevali !s sedanjim načinom! porabe virov. Se pa strinjam, da bi lahko bilo bolj poudarjeno, da zlom ekonomskega sistema predvideva le eden od računalniških modelov, ki pa je le model in deluje na podlagi predpostavk (se pravi, če se zgodi x sledi y). Res je tudi, da trend izčrpavanja neobnovljivih virov odstopa od Turnerjeve napovedi, vendar ker točne številke zalog ne obstajajo, so zgolj ocene, je tudi Turnerjeva ocena zgolj to. Lahko, da smo že v r... kar se tega tiče :) Novica pa je lahko vseeno klic k razmisleku o prevladujoči normi neomejene rasti, ki pa mora od nekje črpati omejene vire.

P.S. - modela korelacije senzacionalizma in branosti novic ni potrebno delati s superračunalnikom, lahko ti iz izkušenj povem, da je blizu 1, it works, zato pa se ga poslužujemo ;)

Lp vsem in hvala za branje in komentiranje
senca
# 09.04.2012 ob 12:39
Saj to je to, surovin preprosto zmanjka enkrat, pa se lahko glede tega pišejo globoke študije.

Človeštvo bo primorano presedlati nazaj na samozadostnost ter samooskrbo.
Jezni Smrk
# 09.04.2012 ob 08:59
Sovražim upad.
steffslo
# 09.04.2012 ob 07:03
vi se kar tolažite....
Burner
# 09.04.2012 ob 03:48
Glede na to, kako razsipno se obnašajo Američani, se prav nič ne čudim. Tukaj ni nobenega varčevanja, hiše niso izolirane, avtomobili žrejo veliko, smeti ne reciklirajo, samo da se troši, nobenega varčevanja z energijo ne vidim tukaj.
Ali bodo na hitro odkrili nadsvetlobni pogon in možnost naselitve Marsa ali Zemlji podobnega planeta ali pa se bomo po katastrofalnih vojnah vrnili v srednji vek.
5tane
# 09.04.2012 ob 00:42
Dokler so trebuhi polni, se ne bo nič zgodilo.
Kazalo