Znanost in tehnologija

Poudarki

• Izmenjava oralnih mikrobov skozi hrano ali poljubljanje
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.2 od 61 glasov Ocenite to novico!
false
Tako naj bi bili videti neandertalci. Vse več raziskav kaže, da so se od takratnih mislečih ljudi po zunanjosti bolj razlikovali kot po notranjosti oz. po kognitivnih sposobnostih. Foto: EPA
false
Kosti neandertalcev, ki so jih našli v neki drugi španski jami, potrjujejo prisotnost neandertalcev v Evropi vse do 430.000 let nazaj. Foto: EPA
       Kot kaže, so bili neandertalci precej vešči v zdravljenju. Poznali so zdravilne rastline in njihove raznolike protivnetne, protibolečinske lastnosti in jih očitno izkoriščali.
 Alan Cooper, raziskovalec
Beli nosorog
Nosorogi so včasih živeli tudi v severni Evropi. V Belgiji so neandertalci lovili kosmatega nosoroga. Na fotografiji sodobni nosorog. Foto: Reuters
Neandertalcem ni bila tuja niti umetnost. Foto: EPA
Aspirin
Aspirin bo kmalu praznoval 120 let obstoja, razne učinkovine v njem pa ljudje uporabljajo že dolgo. Tudi v Antiki so uporabljali lastnosti salicilne kisline. Foto: EPA

Neandertalci so poznali 'aspirin', morda celo antibiotike, in se poljubljali z ljudmi

Kompleksna kultura neandertalcev
11. marec 2017 ob 16:13,
zadnji poseg: 12. marec 2017 ob 21:40

Znanstveniki so z analizo zob izvedeli marsikaj o štirih neandertalcih, ki so pred 50.000 leti živeli v Evropi. Kaj so jedli, katere bolezni so pestile enega izmed njih in posredne dokaze o tem, da so se poljubljali z ljudmi.

Mednarodna raziskovalna skupina pod vodstvom Univerze v Adelajdi (Avstralija) je izvedla DNK-analizo vzorcev zobnega kamna, pridobljenega z ostankov evropskih neandertalcev. To je najstarejši zobni kamen, na katerem jim je do zdaj uspelo izvesti analizo dednine. Kalcificirani material je v sebi skrival marsikaj; od ostankov hrane, ki so jo takrat žvečili, do okužb in mikrobov, ki so nakazovali najmanj prijateljske odnose med neandertalsko in sodobno človeško populacijo.

Ostanki izhajajo iz najdišč v Španiji (El Sidron) in v Belgiji (Spy).

Raziskava je objavljena v znanstveni publikaciji Nature in temelji na relativno novi metodi analize oz. rekonstrukcije DNK-ja, ki so jo razvili na avstralski univerzi pred tremi leti.

Zgodbe štirih prednikov
Štirje posamezni človečnjaki so živeli v Evropi v obdobju od 42.000 do 50.000 let nazaj, piše v sporočilu za javnost. Izhajajo torej iz časa, ko je homo sapiens sapiens zelo verjetno že prispel v Evropo iz Afrike in se začel mešati tudi z neandertalci. Posledično so ti štirje neandertalci morda tudi naši predniki.

Raziskovalci so z ohranjenih čeljusti neandertalcev spraskali manjše, od štiri- do šestmilimetrske koščke zobnega kamna, in to kar z zobotrebci, je na blogu pojasnila ena izmed raziskovalk. Nato so jih redno obsevali z ultravijolično svetlobo in namakali v varekini, da bi izključili kakršno koli možnost kontaminacije, in šele na koncu začeli pridobivati ostanke dednine.

"V zobni plak so se ujeli mikroorganizmi, ki so bivali v ustni votlini, pa tudi patogeni iz dihalnega in prebavnega trakta; ne nazadnje tudi dejanski koščki hrane, zataknjeni za zobe. Kalcificirani plak je ohranil deoksiribonukleinsko kislino skozi desettisoče let. Tako smo dobili edinstveno okno v njihov svet, v neandertalski slog življenja, in ugotovili, kaj so jedli, kako zdravi so bili in kako je nanje vplivalo okolje," je povedala glavna avtorica, Laura Weyrich.

Prastari jedilnik
Najprej, kaj so ti štirje predniki jedli? Tisti iz jame Spy so očitno imeli pravo "paleo dieto", saj so radi posegli po dlakavem nosorogu, ki je takrat živel tudi na ozemlju današnje Belgije, pa po divjih ovcah in gobah. Oni z Iberskega polotoka so bili po drugi strani vegani. Konzumirali so pinjole, mahovje, glive in drevesno lubje.

Očitno so imeli neandertalci po Evropi precej drugačne navade in kulture tudi s kulinaričnega vidika. Sveže najdbe v neki drugi belgijski jami (Goyet) denimo kažejo, da jim ni bil tuj niti kanibalizem.

Bolel ga je zob, črvičilo v trebuhu
Znanstvenike je še posebej presenetil "španski" neandertalec, ki se je očitno otepal zdravstvenih nadlog. Vsaj en zob mu je zgnil - sledi ognojka so našli na čeljusti. Nadalje se je okužil s črevesnim zajedavcem, ki povzroča akutno drisko. Tega so našli v plaku. "Očitno je bil precej bolan," je komentiral raziskovalec Alan Cooper.

Nesrečnež pa se ni prepustil usodi, temveč je - kot kaže raziskava - iskal zdravilo. Žvečil je topolovino, ki vsebuje salicilno kislino. Ta spada med protibolečinska zdravila in je med drugim aktivna učinkovina današnjega aspirina (poglavitna učinkovina aspirina je sicer acetilsalicilna kislina).

To še ni vse. Bolnik je verjetno jedel naravno antibiotično plesen, tisto, iz katere pridobivajo penicilin. Teh sledi pri preostalih neandertalcih niso našli, iz česar sklepajo, da topolovo lubje in plesen nista bila del vsakodnevnega jedilnika, temveč so neandertalci po njih posegali izključno iz zdravstvenih razlogov.

"Kot kaže, so bili neandertalci precej vešči v zdravljenju. Poznali so zdravilne rastline in njihove raznolike protivnetne, protibolečinske lastnosti in jih očitno izkoriščali," je dejal Cooper. "V vsakem primeru se izidi raziskave precej razlikujejo od našega dokaj popreproščenega razumevanja, kako so naši predniki živeli."

Za potrditev te presenetljive ugotovitve bodo nujne nadaljnje znanstvene raziskave. Pomenila bi namreč, da so neandertalci "odkrili" penicilin kar 50.000 let pred Alexandrom Flemingom (1928).

Moderni aspirin bo kmalu praznoval 120. obletnico.

So se ljudje in neandertalci poljubljali?
Nadalje so znanstveniki iskali vzporednice v oralni favni. Raziskava kaže, da nas vse - neandertalce, stare in sodobne ljudi - pestijo enake bakterije, ki povzročajo karies in bolezni dlesni. Za eno izmed njih, methanobrevibacter oralis, ki napada dlesni, je znanstvenikom uspelo sekvencirati celoten genom. To je obenem najstarejši sekvencirani genom mikroba. Izid te analize kaže, da so si neandertalci in praljudje izmenjevali patogene tudi 180.000 let nazaj, torej daleč po razvejitvi drevesa na ti dve vrsti.

Znano je že, da so se neandertalci in praljudje medsebojno parili vsaj 100.000 let nazaj, in da je prišlo tudi do mešanja med sodobnimi ljudmi (homo sapiens sapiens) in njimi pred do 40.000 leti. Obe raziskavi sta bili objavljeni v Nature (1, 2). Sveža analiza pa kaže, da so si med stiki očitno izmenjevali tudi oralno favno, pa naj bo to prek hrane ali pa s poljubljanjem. Obe možnosti nakazujeta na najmanj prijazne medvrstne odnose.

Različen jedilnik, različni priskledniki
Mikrobne razlike so povezane še s tipom hrane. Mešanica mikrobov prisklednikov (tistih, ki ne prinašajo koristi, pa tudi ne povzročajo škode) v ustih je bila pri belgijskih mesojedih podobna naši. Po drugi strani so španski vegani po oralnih mikrobih bolj podobni šimpanzom in našim nabiralskim praprednikom iz Afrike.

Kaj sledi
Relativno svežo metodo bo zdaj mednarodna raziskovalna skupina (v njej je tudi angleška Univerza v Liverpoolu) uporabila na še širšem naboru vzorcev. Začela bo z ostanki ljudi z vsega sveta do 20.000 let starosti in poskušala ustvariti "zemljevid oralnih mikrobov" po vsem svetu. Na tej podlagi bodo pozneje poskušali iskati povezave s še starejšimi najdbami. Vsekakor je zdaj jasneje, da neandertalci res niso bili stereotipni neumni gorjačarji, temveč zelo sposobna, inteligentna bitja, ki se v življenjskem slogu niso preveč raziskovala od takratnih ljudi, je v blogu zapisala prva avtorica.

Živijo v nas
Neandertalci so vrsta ljudi (morda celo podvrsta, odvisno od klasifikacije), ki je Zemljo tlačila približno v obdobju od 430.000 do 40.000 let nazaj, vse od obale današnje Portugalske pa do roba današnjega Kazahstana. Danes "živijo" v nas v obliki DNK-sledi ... ki nam ne koristijo preveč. Sodeč po lanski raziskavi v reviji Nature* so namreč "neafriški" sodobni ljudje bolj občutljivi na nekatere bolezni ravno zaradi teh neandertalskih sledi.

* Prejšnja inačica članka se je napačno sklicevala na revijo Genetics glede lastnosti, ki jih v sodobnih ljudeh povzročajo sledi neandertalskih genov.

RogergR
# 11.03.2017 ob 16:22
Če jih vzamemo slabšalno je to da živijo v nas itak očitno...
ko.renje
# 11.03.2017 ob 16:51
Pred časom sem bral, ravno v nasprotju s koncem prispevka, da imamo moderni ljudje (vsaj nekateri) izboljšan imunski sistem, zahvaljujoč mešanju genov z neandertalci. Podnebje v Evropi je za človeka vsekakor manj prijazno kot v Afriki.
marjan-zupanc
# 11.03.2017 ob 17:07
Salicilno kislino vsebuje vrbino lubje. Za topolovino nisem vedel???
Nobel
# 11.03.2017 ob 16:30

No v dokumentrani oddaji na History (če me spomin ne vara) pa so prikazali študije, da so bili neandertalci močnejši od afriškega homo sapiensa in veliko bolje prilagojeni za mrzlo podnebje. Prikazali so jih tudi kot kemike, saj so z precej dodelanimi procesnimi tehnikami pridobivali lepilo iz brezovega lubja za obdelavo orožja in orodja.
V bistu so jih prikazali kot vsaj enakovredne takratnim ljudem a jih je doletela katastrofa izbruha vulkana v Neaplju, ki jih je praktično izbrisal in spraznil evropo za modernega človeka...
antartide
# 11.03.2017 ob 18:38
Čez 50.000 let bodo za nas ugotavljali, da smo bili bedasta rasa, ki je dnevno 150 krat preverjala neke škatlice.
Triglavski zmaj
# 11.03.2017 ob 17:28
Saj že dolgo časa nazaj se je pravilo, da so bili neandertalci pametnejši od homo sapiensa, a bili so manj agresivni. In to jih je pokopalo.
tyhobrahe
# 11.03.2017 ob 16:39
Nekaj prav gotovo drži, kar so ugotovili, marsikaj pa je še ena znanstvena pravljica več.
bori
# 11.03.2017 ob 16:34

Mi smo pravi neandertalci s telefoni in nekimi "uradnimi" papirji, "da nekaj vemo oz. znamo."
# 11.03.2017 ob 16:19
Jep marsikatero zdravilo je na naravni bazi če pa ga ni dovolj v naravi se ga pa sintetizira. In ja, da ne pozabim poljub. Analgetik, antidepresiv in še marsikaj drugega.
bori
# 11.03.2017 ob 18:51

.. in počasi so neandertalska naravna farmacevtska podjetja propadla, ker niso bili dovolj tržno usmerjeni in nakovali dovolj dobička.
anny22
# 11.03.2017 ob 18:13
Zanesljivih in veljavnih virov ni, ker raziskave še potekajo ali pa so na varnem v sefih. Preostanejo nam bolj ali manj zdravorazumske špekulacije na podlagi tistega, kar pricurlja ven...no, tudi relativnostna teorija, črne luknje, animaterija, elektrika so bile najprej ideje in potem realnost.

Popravljam prejšnjo povezavo.
# 11.03.2017 ob 17:52
@Screet Zaneecom

Vaš vir zanesljivih informacij in absolutne resnice pa je kaj?
# 11.03.2017 ob 20:32
Predvsem neandertalci niso poznali Aspirina in ne salicilne kisline, so pa vedeli, da jim določene rastline pomagajo pri določenih boleznih in med njimi so mogoče bile tudi take, ki vsebujejo salicilno kislino katera je osnovna sestavina Aspirina. Kaj pa rastline vsebujejo pa se neandertalcem ni niti sanjalo oziroma so kvečjemu drugače sanjali o duhovih rastlin in podobno,..

Tudi se jim ni sanjalo glede in niso poznali prikritega oglaševanja, kot se to lahko poniglavo dogaja v tem in ob tem članku (slika Bayer Aspirina in navede o starosti). Me prav zanima, če je na javnem servisu MMC, ki ga poganja denar davkoplačevalcev to plačano ali je to oglaševanje na "lepe oči" in (ali) je kdo dobil za to kaj plačano in će ne, zakaj ne (zastonj marketing za nekatere na MMC?.. itd.)...
anny22
# 11.03.2017 ob 17:38
Jasno, da so poznali...salicilna kislina je recimo v vrbovem listju in brestovolistnem osladu.

Krimsky...genetiki vseh vrst, kot recimo forenzični genetiki, v zadnjem času prihajajo do nekaterih resnično strašljivih ugotovitev, kar se tiče človeškega genoma in razlik med rasami. Zna se zgoditi, da bodo imeli evgeniki prav. Ker gre za tako "politično občutljive in nekorektne" ugotovitve v neskladju s prevladujočo dogmo vsi drugačni in vsi enakopravni, jih raje držijo v predalih in na hodnikih znanstvenih ustanov. Ja, vpliv genoma na ravnanje ljudi se v primerjavi z družbenim vplivom vztrajno veča, ker prej ni bilo možnosti, ne znanja za raziskave in je bilo lažje vse skupaj pripisati okolju. Da boš imel pozno sobotno branje, predlagam ta Wiki vpis. Resnično me zanima, koliko je neandertalski genom pripomogel h končnemu oblikovanju Evropejcev. In Evrope.
por
# 11.03.2017 ob 22:53
LOL.

Jutri bo naslov: ''Neandertalci so poznali toplotno črpalko.'' Razlaga: to je ognjišče, ki iz lesa z oksidacijo (s pomočjo netila) iz lesa črpa toploto.

No, drgač pa lep članek :)
tristokosmatih
# 11.03.2017 ob 20:52
Od 3 do 5% "neandrtalskih" genov se v človeškem genomu ni znašlo zgolj zaradi poljubljanja.
# 12.03.2017 ob 13:25
Ramus:
Pravzaprav sploh nimate nobenega dokaza, da bi lahko rekli, da niso bili ljudje..
Vsaka raziskava, ki pride na to temo, ugotovi, da so neandertalci bili ljudje..
Veste resnica je pa takšna, da neandertalci sploh niso nikoli živeli, no razen v domišljiji učenih glav, ki so spregledale, da imajo pravzaprav opravka z ljudmi.

Ramus spet izkazuje nepoznavanje osnov obravnavane tematike. To, da so neandertalci bili ljudje, je pa ja splošno sprejeto znanstveno dejstvo, kaj bi pa naj bili drugega? :D (a ti si res iskreno prepričan, da kdo misli, da niso bili ljudje?) Tudi v tem članku ti v prvem stavku zadnjega odstavka lepo piše: Neandertalci so vrsta ljudi (morda celo podvrsta, odvisno od klasifikacije),.

Drugače pa je ta stavek: Sodeč po lanski raziskavi v reviji GENETICS imajo namreč "neafriški" sodobni ljudje za odtenek nižje fizične sposobnosti ravno zaradi teh neandertalskih sledi. zelo nerodno preveden. V originalu je uporabljena beseda "fitness", kar v evolucijskem kontekstu pomeni reproduktivno sposobnost, in torej ne gre za same fizične sposobnosti, ampak za diverziteto genoma, ki je z vidika reprodukcijske zmožnosti načeloma prednost, ne glede na okoljski pritistk. Napaka prevajalca, ki je sprožila nepotrebno debato o evgeniki, ampak nekateri seveda mimo evgenike ne morejo, takoj kot zaslišijo besedo evolucija.
migaj
# 11.03.2017 ob 21:13
bayer je neandertalski torej
# 11.03.2017 ob 20:31
Eh ja pa smo zopet pristali TAM!
Le zakaj se mora v rubriki ZIT razprava pod skoraj vsemi članki odvijat tako kot se odvija sedaj?!
Evgenika? Če hočeš kakšno vejo znanosti komentirati moraš to vejo znanosti tudi POZNATI. Poznati pa ne pomeni, da pač komentiraš nekaj kot pač komentiraš ker ti tak komentar pač ustreza v določenem trenutku. Jep, evgenika kot veja znanosti je bila in je zlorabljena veja znanosti. Zlorabili pa so jo posamezniki, da bi z njo podkerpili svoje pritletne namere. Evgenika ni nič drugega kot pomočnica, ki ponudi razlago zakaj se je človek v določenem delu sveta razvil tako v drugem pa malce drugače. Vzrok je seveda habitat! To da se je človek v Evropi svojemu habitatu pač prilagodil tako kot se mu je pač prilagodil pa še ne pomeni, da je superjornejši nad človekom, ki je oz. še prebiva na bližnjem vshodu kajti njegov habitat je zahteval vsaj rahlo drugačno prilagoditev kot evropski habitat!
A bi sedaj lepo prosim lahko nehali zlorabljat evgeniko?!
# 11.03.2017 ob 18:15
Secret....
Kaj torej moraš storiti, da storiš tako da je prav glede tega?
Krimsky
# 11.03.2017 ob 17:12
Vprašljiv in dvomljiv zaključek, da imajo nekateri »sodobni ljudje za odtenek nižje fizične sposobnosti ... zaradi neandertalskih sledi v DNK« – bi bilo bolje izpustiti.
V turbulentnih časih to lahko pride v roke komu, ki bo na podlagi tega 'znanstvenega dejstva' spet začel delati kako štalo, kak Lebensraum ... za tiste – 'z boljšimi geni'.
~
Bolje bi bilo favorizirati hipotezo, da več kot 95% našega vedenja krmili okolje, ne pa neki ... neandertalski ostanki v DNK. Sklicevanje na DNK, gene (ali plave oči&lase) ne vodi v nič dobrega, še nikoli ni, edino s sklicevanjem na odločilni vpliv okolja lahko začnemo razmišljati o popravkih in spremembah okolja, da bi le-to generiralo bolj ustrezno ravnanje.

[številka 95 je seveda iz iste reklame kot krema, ki odstrani 82,7% gubic)
Love_tigBitties
# 12.03.2017 ob 12:03
g. Ramus je ponovno zgrešil temo! Tukaj je rubrika Znanost in ne Psevdoznanost.
amigo
# 12.03.2017 ob 08:38
Tudi krave na pašniku, znajo najti rastline ki jim pomagajo recimo pri prebavnih težavah. Verjetno so tudi neandertalci slučajno ugotovili, da jim žvečenje določenih rastlin in lubja blaži bolečine. Zelo verjetno so tudi "čarovnice", ki so jih kurili v srednjem veku poznale marsikatero "moderno" zdravilo. Tudi danes si farmacevtski giganti prizadevajo za izkoreninjenje naravnih zdravil in za prodajo svojih dostikrat ne najbolj preizkušenih zdravil.
# 11.03.2017 ob 20:59
# 11.03.2017 ob 20:38

Se jim tudi ni sanjalo da poljubljanje krepi imunski sistem. In od kdaj je lahko poljubljanje samo po sebi propaganda za promiskuiteto ali je kje v članku poimensko navedena firma, ki trži promiskuiteto!?
Si mogoče videl kje v članku poimensko navedeno podjetje, ki prodaja, recimo (pravilno tehniko) poljubljanja za krepitev imunskega sistema.
Jaz sem zasledil le navedbo (pisno v textu in slikovno) firme in blagovno znamko ene firme, ki prodaja salicilno kislino. In zakaj ravno nemški Bayer Aspirin!? Zakaj na primer ne slovensko Zdravilo Acetilsalicilna kislina - Lek, će že ne hrvaški Plivin Andol...!?
gesan
# 11.03.2017 ob 18:55
GeorgeB
# 11.03.2017 ob 18:42

Pa ma Janša mal čelo podobno temule ta levemu na sliki...
Vse je v genih....
................................
Jaz ne bi bil žaljiv do preteklosti zaradi neumja danes.
# 11.03.2017 ob 16:29
Nesrečnež pa se ni prepustil usodi, temveč je - kot kaže raziskava - iskal lek.

Vprašanje, ki se mi na tem mestu poraja je, ali je za lek vedel in je to znanje nemara prejel od nekoga drugega, ali pa je šlo zgolj za slučajno spremembo trenutne želje po drugačni prehrani!?

@Grommm
Don't feed the Troll ;-)
firtoh
# 12.03.2017 ob 12:12
V domači medicini se uporablja tudi vrbovo lubje,ki je naravni aspirin.In to že iz antike
Se pa na temo neandertalcev spomnim knjige,Stanislav Lem- Zvezdni dnevnik Jona Tihega.V prvem poglavju je zaslišanje predstavnikov Zemlje,kot kandidatke za Vesoljsko federacijo.Ugovor imajo predstavniki nekaterih drugih planetov,da bi Zemljo sicer sprejeli,če bi še živeli neandertalci,ampak z homo- sapiensi nočejo imeti nobenega opravka.Predstavnike Zemlje obtožijo,da so pojedli neandertalce.
# 12.03.2017 ob 10:05
Ah, nekdo se je očitno vrnil iz obreda. Ah, ah!
sharapova
# 12.03.2017 ob 08:38
Salicilna kislina ni enako kot acetilsalicilna kislina.glavna ucinkovina v aspirinu je acetilsalicilna kislina,ki jo je prvic sintetiziral kemik v laboratoriju v bayeru.
Salicilna kislina ima dobre lastnosti za ciscenje obraza,se pravi razne akne in ogrci.acetilsalicilna kislina pa deluje proti bolecinam in vrocini in itd.
# 12.03.2017 ob 02:22
por
# 11.03.2017 ob 22:53

...LOL.
Jutri bo naslov: ''Neandertalci so poznali toplotno črpalko.''-...

Zraven pa kakšne slike toplotne črpalke z navedbo modela in proizvajalca...
Kaj pa stane malo take reklame !? -Nič!
iufhdfewd
# 11.03.2017 ob 18:51
"Danes "živijo" v nas v obliki DNK-sledi ... ki nam ne koristijo preveč. Sodeč po lanski raziskavi v reviji GENETICS imajo namreč "neafriški" sodobni ljudje za odtenek nižje fizične sposobnosti ravno zaradi teh neandertalskih sledi."

Kaj ti bojo fizične sposobnosti?Aja,da si boljši fizični delavec za minimalca.
# 11.03.2017 ob 18:26
saj se ve kdo piše zgodovino ? ali pač ne ?

Ne bi rekel, da je to o čemer govorite nam ljudem prirojeno znanje oziroma vedenje, se pravi ste to informacijo, ki je za vas kot kaže absolutna resnica morali nekako pridobiti!? Torej ponavljam vprašanje, kdo ali kaj je vir teh vaših informacij?
# 13.03.2017 ob 07:59
mb128:
No no, homo sapiens je homo sapiens homo neandrtalis pa je zgolj homo neandrtalis.

Moral bi napisati, da je "lahko" uvrščen v skupino homo sapiens. Klasifikacija homo sapiens sapiens homo sapiens neanderthalensis seveda še vedno obstaja in kar nekaj antropologov neandertalca še vedno zagovarja kot podvrsto modernega človeka:
Neandertalci so vrsta ljudi (morda celo podvrsta, odvisno od klasifikacije)

Je pa res, da je v zadnjem času čedalje bolj jasno, da ne gre za podvrsto, tako da se vse bolj uporablja ta klasifikacija, kot si jo omenil in imaš večinoma prav. Nihče pa seveda nikoli ni trdil, da to niso bili ljudje, in ravno tega našemu hišnemu kreacionisto očitno ni možno dopovedat :)
amigo
# 12.03.2017 ob 11:57
Tega ne more razumeti noben človek. Pa, tile neandertalci so živeli pred 50.000 letii, vi jih pa vlačite v današnji čas in jih zlorabljate za nekakšen ideološki obračun. Ne vem če ste pri pravi.
keka77
# 12.03.2017 ob 10:44
Rotom "svinjarije" so toliko stare kot je človek, oz njegovi predniki. A si bil mogoče prisoten ob Neandertalcih, da si videl njihovo spolnost? S krščanstvom pa so samo potlačili ( hinavsko) nekaj kar je od vedno v človeku.. ( pustimo ob strani pedofilijo, itd ki je sicer tudi del človeške narave v posameznikih)
karambo
# 11.03.2017 ob 21:37
krimsky

Kot razumem je sklep potegnjen iz znanstvene revije. Če poznaš te zadeve gotovo veš, da sklepi in ugotovitve v znanstvenih revijah predstavljajo doprinos znanosti in kot take seveda ne morejo biti predmet forumskih razprav.

Še dobro, da niso napisali, da je neafriški človek dokazano boljši na področju kognitivnih sposobnosti. To bi perje frčalo okoli :)
# 11.03.2017 ob 20:38
HOR
No ja, odvisno kako gledaš. Omenjeno je tudi poljubljanje. A bi se to dalo razumeti kot propagando za promiskuiteto?! Dejstvo je, da lahko poljubljanje lahko okrepi posameznikov imunski sistem. Ergo?!
# 11.03.2017 ob 18:57
generusus
Saj v tem je ravno štos zakaj pa je imel neandrtalec tako velike oči? A morda zato ker je prebival v jamah?! Kako močna pa je bila svetloba ko je bila ledena doba?! Veš kar je danes prednost je lahko že jutri slabost.
gesan
# 11.03.2017 ob 18:53
Vse bodo vedeli samo to ne kako preživet na tem planetu ne bodo očitno nikoli več...
:)))
Pa ne moreš, da verjameš!
Screet Zaneecom
# 11.03.2017 ob 18:23
knowledge = power,

zakaj bi ga torej elita delila z nami ?
hrgotax
# 11.03.2017 ob 17:27
uporabnik_no_2,
po zadnjih raziskavah to nikakor ne drži.
Poglej si kakšen novejši dokumentarec na Viasat History.
at111
# 09.04.2017 ob 20:04
Očitno kar nekaj ljudi na tem portalu verjame, da so se razvili iz opic... verjetno se potem tudi obnašajo podobno :)
# 14.03.2017 ob 19:33
QUENDI
Kaj misliš le od kje izvira homo erectrus?!
QUENDI
# 14.03.2017 ob 19:21
.....staroselci in avtohtoni Evropejci.....sedaj se imenujejo že naši predniki......tisti iz Afrike so bili že takrat migranti in so očitno izrinili avtohtone prebivalce.....se zgodovina ponavlja ......in kako je s predniki Neandertalca........dosedaj je glavna zvezda Homo sapiens sapiens s svojimi predniki......
Krema za gube
# 14.03.2017 ob 18:37
ja valda če so jim nezemljani skos tehnologijo nosil, a ne gledate History channela?
# 13.03.2017 ob 20:31
mb128, hvala za skrb, ampak ne se vznemirjat preveč po nepotrebnem ;) Te "razprave", ki jih imamo tu, niso namenjene prepričevanju kreacionistov in teoretikov zarot, še najmanj pa ramusa, ki je itak brezupen primer. Meni gre bolj za to, da se popravijo morebitne zmote glede znanstvenih zadev, ki se lahko pojavijo v laični debati, to je vse. Primer - če sem prav zasledil, je zdaj tisti problematičen stavek v zadnjem odstavku spremenjen in če se je to slučajno zgodilo zaradi moje opazke, sem zelo zadovoljen in je moj namen dosežen (lahko pa je avtor članka seveda čisto sam prišel do iste ugotovitve) :) Kakorkoli že, na te razprave poskušaj gledati objektivno in bolj iz izobraževalnega vidika, tu ne gre za prepiranje, kdo ima prav in kdo ne in zaradi nekih spletnih komentatorjev se res nima smisla razburjat.
Murko
# 13.03.2017 ob 19:51
a snegec so tud snifal?
# 13.03.2017 ob 18:44
Neandertalci so vrsta ljudi (morda celo podvrsta, odvisno od klasifikacije)

Neandertalci so konstrukt, subjektivna izmišljotina, osnovana brez objektivnih in preverljivih dokazov, kreirana za potrebe umetnega prikaza razvoja vrst, ki se nikoli ni zgodil,... govorimo o ljudeh. Ljudi so znanstveniki za potrebe svoje teorije poimenovali "neandertalci", za kar pa danes, niti več sami ne znajo povedati, kaj da bi naj bili in zakaj, da so izumrli, ker z vsakim odkritjem postaja vsak dan bolj jasno, da govorimo o ljudeh. Saj je dokaj preprosto,... ljudje so vedno bili ljudje in bodo vedno ljudje.
# 13.03.2017 ob 08:03
V mojem zgornjem komentarju med skupino homo sapiens sapiens in homo sapiens neanderthalensis seveda manka in.
felipesko