Znanost in tehnologija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 1,5 od 24 glasov Ocenite to novico!
Do zdaj so morale spletne strani, ki so objavljale avtorski material brez dovoljenja, ta le umakniti. Foto: EPA

Dodaj v

Nov zakon proti piratstvu ustvarja črno listo spletnih strani

Facebook, Google in Twitter obsodili novi ameriški zakon o piratstvu
18. november 2011 ob 09:49
Washington - MMC RTV SLO

Spletni velikani so ogorčeni zaradi osnutka zakona proti spletnemu piratstvu, češ da bi ta ustvaril "spletno črno listo", ki bi prispevala k cenzuri, mnoge stala službe, ameriškim oblastem pa dala neomejeno moč nad svetovnimi spletnimi stranmi.

Podjetja, kot so Wikimedia (lastnica Wikipedie), eBay, Google, Mozzila, AOL, Twitter in drugi s plačanim celostranskim oglasom v New York Timesu protestirajo, medtem ko je sporni zakon Stop Online Piracy Act (Sopa) že na obravnavi v kongresu.

Zakon proti spletnemu piratstvu bi ameriškemu ministrstvu za pravosodje dajal pooblastila, da preganja spletne strani, tako ameriške kot druge, ki nepoblaščeno distribuiraju avtorske vsebine.

Pravosodna telesa bi lahko piratske strani izključile in sodno preganjale družbe, ki jih imajo v lasti. Končno glasovanje kongresa o zakonu pričakujejo v naslednjem mesecu.

Lahko jih blokirajo
Zakon odločno podpirajo Ameriška gospodarska zbornica, Ameriško filmsko združenje, Ameriška zveza glasbenikov, Zveza režiserjev, Združenje filmskih igralcev in farmacevtske družbe, ki si želijo omejiti spletne lekarne.

Če se razkrije, da spletne strani kot Facebook ali YouTube vsebujejo avtorske vsebine brez predhodnega dovoljenja, jih morajo po zdajšnjem zakonu umakniti, po novem zakonu pa bi ameriške oblasti take spletne strani lahko blokirale.

K. S.
Prijavi napako
Komentarji
ultimojan
# 22.11.2011 ob 16:20
še glasbena industrija naj bi služila na moj račun, neeeeeeeeeeeeee
RogergR
# 21.11.2011 ob 13:37
Če se že gredo prodaje intelektualne lastnine, naj mi zagotovijo nov nosilec, ko se star pokvari oziroma izrabi. To velja predvsem za glasbo, filme, igrice in programe, namreč če si ponesreči porajsaš recimo dvd, ki je prazen vreden niti 1€, zanj pa odštel 50, izpade cel sistem prodaje neke vsebine blesav.
goalkeeper
# 19.11.2011 ob 19:46
pa bo šla wikipedia u ku**c
iz kje bomo pa zdej delal raziskovalne naloge u šul ?!?!?!
pa kje bomo muske poslušal če ne na youtubu?!
joezzz
# 19.11.2011 ob 14:55
Naj pocenijo vse skup za civilno rabo pa bomo kupovali originale !

1 album =1 € ko ni skladbe na albumu, 1 pesem 0,10€
1 film = 1 €

programi recimo windovs 10 €, office isto 10,.... pa se nebo noben zafrkaval z piratskimi verzijami, poleg vsega pa ta pocenitev pomeni povečanje prihodkov, ker zdaj 80% ljudi tega ne kupuje pod temi pogoji pa bi !
rokec
# 19.11.2011 ob 14:14
Zakaj pa se kar nekaj skupin sedaj odloča, da raje dajo svojo glasbo na njihovo spletno stran, da si daš dol vse njihove komade, potem pa gredo na turnejo in tam služijo denar? Hmmm...se je za zamislit zakaj. Razni sazasi in podobne inštitucije v tujini so rak rana vsega kar se tiče glasbe, filmov itd. Najprej naj pred svojim pragom pometejo, potem pa se lahko začnejo kaj izmišljevati.
Nighthawk.si
# 19.11.2011 ob 10:28
Hočemo bit v EU vendar razmišljate po balkansko!

Dokler avtor ne dovoljuje ilegalne distribucije preko interneta bo to še vedno kraja!
Ne zdi se kraja ker avtorji še vedno dobijo denar od prodaje... ampak, če bi vsi tako počeli avtor ne dobi nič in propade.

Po drugi strani, če pogledaš... miljone ljudi strada, nima vode, elektrike itd... nekateri se pa razburjate, ker hočejo omejit načine kako dobit software zastonj! Dokler sediš na toplem in tipkaš si isti kapitalist kot tisti, ki pišejo take zakone.
gregorsu
# 18.11.2011 ob 22:00
ta svet obstaja zaradi seksa.

Tako kot nas "jeb*jo" z večkratno prodajo ene in iste intelektualne lastnine isti osebi , tako jim mi vračamo s tako imenovanim piratstvom.

Sporno je to, da bi nekdo uzakonil, da me lastnik intelektualne lastnine lahko legalno nateguje, meni pa z grožnjo zakonskih sankcij prepove še pomisliti, da bi se obnašal podobno kot on.

Tudi ta odnos je tipičen za demokratični kapitalizem. Močnejši zmaga in močnejši je vedno tisti, ki se bori za svobodo in pravico, demokracijo, bla, bla, bla.... Pri tem pa je zgolj naključje, da je to vedno tisti, ki ima debelejšo denarnico.

Osebno ne verjamem, da bo ta zakon zaživel, tudi če bi bil sprejet. Bo pa tak boj postal vedno pogostejši in podobni poskusi kapitala vedno pogostejši in agresivnejši.

Upam, da se nekega dne ne bomo na WCju nakupovalnega centra spraševali, če si lahko ta zadnjo obrišemo z enim od WC papirjem, ki je v wcju na voljo. Morali bomo namreč imeti poravnano pravico do uporabe intelektualne lastnine za izbrane potiske na WC papirju v tekočem mesecu...

Seveda danes pretiravam z zapisanim, ampak take smerokaze postavlja tale zakon na poti v prihodnost.

Ne bomo se predali brez boja, bomo pa zagotovo v prihodnosti izgubili kar nekaj bitk. Verjamem, da te, iz naslovne teme, ne bomo.
AndrejP
# 18.11.2011 ob 21:09
gregorsu, s teboj se pa absolutno strinjam. Produkcijske hiše bi morale zamenjati tudi poškodovane CDje, oziroma zanje zaračunati le tisti del cene, ki ga prinese izdelava in tiskanje medija, če bi šlo res izključno za intelektualno lastnino. Seveda pa morda s CDji ta ideja pade, saj si lahko vsakdo praktično brez izgube kakovosti prekopira CD na drug medij (ali pa tudi z izgubo kakovosti, npr. če CD pretvoriš v mp3 datoteke, seveda pa je to odločitev uporabnika). Pretvorba v mp3 (kljub poskusom glasbene industrije) ni nelegalna.
AndrejP
# 18.11.2011 ob 21:02
erikk, no, lepo. Pojdi v Big Bang, pa prodajalcu na CD/DVD oddelku razloži, da je navaden prisklednik in da si ne zasluži svoje plače. Glasbena industrija je točno to... industrija. Glasbeniki dobijo res le mali delež od prodanega CDja, ampak to je čisto navadno pranje vesti. Glasbena produkcija stane. Malo pogooglaj, kake so cene studijske opreme. Malo se pozanimaj, koliko stane studijska ura (pa mogoče še lastnika studia vprašaj zakaj je to tako drago). Seveda so CDji predragi, in ja, glasbena industrija je sama zakrivila doberšen del porasta piratstva s svojim navijanjem cen. Po drugi strani pa je sploh v Sloveniji mentaliteta precej kmetavzarska. "Ja, intelektualna lastnina itak ni lastnina, se nobenmu nč ne pozna če jst to zloudam." V bistvu se. Lastnikom avtorskih pravic se, zato, ker preprosto več ne velja, da je glasba nekaj, kar lahko prodajaš, ampak je nekaj, za kar bo nekdo plačal če se mu bo pač slučajno zahotelo in bo v svoji veliki milosti pač namenil avtorju kak cent, da revež ne bo stradal. Podobno lahko prenesemo na softversko industrijo. Ogromen biznis, ki pa spet veliko stane. Razvoj enega softverskega paketa stane ogromno denarja. Piratstvo je problem zato, ker bi se, če bi bil cel svet Slovenija, softvera preprosto ne splačalo več razvijati.
gregorsu
# 18.11.2011 ob 20:56
Jim gre za res za intelektualno lastnino?

Sem kupil v mladih letih album na LP plošči in s tem pravico do te "intelektualne" lastnine. Mi je kdo kasneje, ko je LP plošče zamenjala kaseta, ponudil to intelektualno lastnino na drugem mediju? bi doplačal razliko v vrednosti same kasete.... pa nič. Kasneje je prišla "kompaktna ploča", ki ji danes pravimo CD. Če sem želel poslušati intelektulno lastnino, ki sem jo že plačal na novem mediju, ni bilo druge, kot da sem isto intelektualno lasnino kupil že tretjič...
no, danes imamo blu ray, za njim so pa že novi načini zapisa.... in za njimi zagotovo spet pridejo novi in novi. In če bom želel v prihodnosti legalno poslušati skladbo (intelektualno lastnino), ki sem jo plačal na LP, kaseti, CD ju, blurayu... jo bom prisiljen vedno znova plačevati za isto stvar.

Je še kje možno eno in isto pravico legalno prodati istemu kupcu večkrat? seveda je, če je kupec rahlo čuden. Tu pa gre za prisilo, s katero lastnik intelektualne lastnine zahteva vedno znova plačilo za popolnoma isto stvar, le da je zapisana v drugačni obliki na drugačnem mediju.

ne pozabit, da legalno kupleno kaseto, ki sem jo poslušal na avtoradiju, danes ne morem več poslušat v avtu, ker ne morem kupiti radia s kasetofonom. Torej sem prisiljen kupiti še enkrat isto pesem na legalnem CDju.

Jim gre res za intelektualno lastnino??
Jezni Smrk
# 18.11.2011 ob 20:26
Sovražim cenzuro.
jackm8
# 18.11.2011 ob 17:44
Kolikor vem, bi s tem zakonom bili na slabšem le ameriški uporabniki, je pa res, da se tudi v evropi pripravljajo podobni zakoni.
el CARTEL
# 18.11.2011 ob 15:19
kje je svoboda, pa ravno na spletu (sinonimu svobode)..sedaj nam bodo pa že američani kar blokirali strani? od kdaj so pa oni višek moralnosti, nekoruptivnosti in poštenosti?
Hanzy23
# 18.11.2011 ob 14:45
To se gre samo zato, da bi lahko cenzurirali njim škodljive informacije in strani... To je nedopustno!
roxdegabba
# 18.11.2011 ob 14:20
ThunderCrash: Prav imaš, pri P2P kopiranju avtorskih del vsaj nihče ne služi, pri tistem pravem kopirajočem piratstvu pa ponavadi služi lokalna mafija.
erikk
# 18.11.2011 ob 14:19
roxdegabba so vsi ki niso avtorji priskledniki, tu mi ne moreš menjat pogleda in mnenja

zaradi tega glasbe sploh ne kupujem in je tud nočem ..
roxdegabba
# 18.11.2011 ob 14:16
@erikk: Ne morem se strinjati, da so razen avtorjev vsi priskledniki. Tu imaš tonske tehnike, studijske tehnike, glasbene producente (tisti, ki surovo posneto glasbo zlagajo skupaj, da nastanejo pesmi), velikokrat so zraven pomožni glasbeniki, ki niso avtorji skladb itd. Kar precej je ljudi, ki tako ali drugače doprinesejo k nastanku pesmi, ki jih mi vsakodnevno poslušamo na raznoraznih krajih.

Je pa res, da vsi, ki sem jih naštel, od prodaje albumov ne zaslužijo čisto nič. Založba jih ponavadi plača s fiksnim zneskom, ki je majhen (to so slabo plačani delavci), sama pa pobaše praktično ves denar od prodaje plošč.

Poleg zavarovalništva je glasbena industrija najbolj lopovski posel na svetu.
ThunderCrash
# 18.11.2011 ob 14:14
Mene samo skrbi da bojo z omejitvijo P2P sharinga spet ojacali pozicijo piratstva. Tistega pravega piratstva, ko nekdo kupi avtorsko delo, ga 500x skopira in potem prodaja za polovico cene. Nvadnemu smrtniku je to se vedno boljsi nakup, moralno pa je dalec bolj sporno, kot navaden P2P.
roxdegabba
# 18.11.2011 ob 14:09
@arndovia: Govoril sem predvsem o tem, da založbe kljub ogromnemu znižanju stroškov niti malo niso spustile cen. Če je bil prej njihov strošek na album $8, se je sedaj znižal na manj kot $1, cene pa so pustili take, kot so, kar ne kaže samo na njihovo nagnusno pogoltnost, temveč tudi na kartelni dogovor med njimi (če bi si založbe med seboj konkurirale, bi katera od njih ob tako radikalnem znižanju stroškov prav gotovo spustila cene). Zadevo je seveda praktično nemogoče dokazati na sodišču, kljub temu, da je popolnoma jasna.

Kar se pa tiče tvoje analogije s kmetom in kruhom, pa zadeva ne drži vode. V ceni kruha je poleg kmetovega deleža še delež mlinarja, peka in trgovca, ter delež vseh transporterjev med njimi, zato je jasno, da vsak od njih dobi pač majhen delež skupne cene kruha. Pri glasbenih založbah se zadeva deli med glasbenika in založbo in to v tako bolanem razmerju v prid založbe, da je to prav sramotno. Številke, ki sem jih navedel v svojem drugem komentarju, niso nobeno pretiravanje, dejansko so razmerja taka. Pri nekaterih so še hujša, znan je na primer primer skupine TLC, ki je prodala več deset milijonov albumov, ampak ker jim je založba dala samo 0.65 centa na prodano ploščo (ne, nisem se zmotil, 0.65 ameriškega centa na ploščo so punce dobile, manj kot en cent), so punce po hitrem postopku bankrotirale. Založba je seveda plošče prodajala po ceni $15 za kos, tako da je dala v žep $14.9935 na ploščo. Tako razmerje je sramotno in uporabniki bi morali glasbenike podpirati tudi na ta način, da pritiskamo za založbe, naj plačajo glasbenikom njihov pošten delež.
erikk
# 18.11.2011 ob 13:56
Če bi prav avtor dobil (kot je že nekdo omenu) , celoten denar ne rečem , celo plačam tiste 3-4€ ...

"Arndovia" pravi da je na izgubi cela produkcija. Zame so žal poleg avtorja vsi ostali samo priskledniki in tem nikako ne pripada niti cent. Ampak to je pač poslovna poteza kjer bi vsi svoje ,čeprav tudi neupravičen delež.

Ameriki pa nikakor ne odobravam vmešavanje v evropske zadeve. Naj pametujejo sebi na svoji celini ne pa da se igrajo vladarje sveta.
Arndovia
# 18.11.2011 ob 13:20
Saj tudi kmet dobi od tvojega kupljenega kruha par centov za svojo žito... pa ti na kraj pameti... ups... no enim bi še to padlo na pamet ... da bi kar šel in si vzel kruh, brez da bi ga plačal.

In vem, da s tem, ko kupiš kruh, ga fizično ne more več noben drug uporabljat, pri CD-jih, glasbi itd. pa ga lahko. Vem. A gre se za nek odnos. Ti proizvedeš nek produkt. Pač intelektualne narave, in seveda upravičeno za to pričakuješ denar. Tako kot ti lahko nek zanič kuhar "proda" zanič hrano, ti pač zanič muzikant proda zanič glasbo. Če ti pač ni všeč, ne greš več k njemu in ne kupiš od njega. Easy as that.

Pa tudi cene bi padle, v kolikor bi vsa ta "na črno" downloadanja postala legalizirana. Saj ima Apple (pa ne da bi jih reklamiral) fajn urejeno. Poslušaš nek komad, ti je všeč in si ga lahko potegneš dol za neko ceno, torej, ga kupiš. Ti ni, ga pač ne. (Pa so cene kakih 60 centov). Tudi v trgovini imaš možnost poslušat albume, in se potem odločiš, če ga boš kupil.

Tu se ne gre samo za založnike. Tu je v ozadju celotne produkcija. Tako kot je eden od predhodnikov slikovito napisal kaj vse gre na račun fizične izdelave knjige ali CD-ja. Se pravi, s tem ko na črno potegneš dol si tehnično ukradel vsem tem v produkciji. In tu niso zgolj in samo požrešni založniki, ampak tudi lačna hčerka nekega skladiščnika, prodajalec, ki dobi nižjo plačo, studijski "ljudeki" ... ne vem njihovega naziva no :D ...

Je pa res, da to nikakor ne opravičuje enakih ali celo višjih (!) cen elektronskih medijev napram fizičnim. To mi ni logično... No, razen požrešnosti prodajalcev ali založnikov ali kogarkoli že... Pa vendarle ... oni odločajo o ceni, tako kot Versace oceni svojo obleko krepko nad njeno dejansko vrednostjo. Pač kupiš ali ne. Ponudba in povpraševanje se že nekje ujameta ;)

Lep pozdrav =)
roxdegabba
# 18.11.2011 ob 13:00
Aja, pa tisti, ki pravite, da z downloadanjem piratskih pesmi in plošč krademo denar avtorjem - to je navadna laž. Avtorji dobijo od prodane plošče nekaj centov, enomestno število, vse ostalo pobaše založba.

Z veseljem bi glasbenikom plačal po dva ali tri evre za album, brez kakršnekoli debate bo segel v žep in jim plačal, kar jim gre. Ne bom pa plačal €15 za album, da potem glasbeniki od tega dobijo 7 centov, založba pa zbaše v svojo požrto pogoltno rit €15.93. Ne bom.
roxdegabba
# 18.11.2011 ob 12:55
To, da se elektronske vsebine prodajajo po isti ceni, kot vsebine na fizičnih medijih je tako odurna lopovščina, da je ne bi pripisal nikomur drugemu, kot pogoltni ameriški industriji zabave.

Če prodajajo glasbo na CDjih, je potrebno kupiti fizični material, potrebno je natistini tako same diske, kot tudi priloženo grafiko, te diske je potrebno transportirati od proizvajalca v snemalnico, potem v tiskarno, potem je potrebno vse skupaj zložiti skupaj, distribuirati v trgovine, v trgovini pa je potrebno plačati prostor, prodajalca, varnostnike, elektriko itd.

V elektronski obliki vseh teh stroškov ni in edino pošteno bi bilo, da bi se cena pač toliko znižala, saj zaslužek založbe ostane isti. Ampak ne, odvratne pogoltne svinje hočejo več. Okej, potem bi bilo vsaj približno normalno, da se cena zniža, ampak za manj, kot je višina vseh teh stroškov. Tako bi založba zaslužila več, kot pri fizičnih medijih, cena za uporabnika bi bila pa še vedno nižja. ampak pogoltni prasci v industriji zabave niti tega nočejo. Stroški so jim padli na nulo, oni pa niti malo tega prihranka ne bi delili s svojimi strankami. Kljub nižjim stroškom bi radi cene obdržali take, kot so za fizične medije. Ko se je to začelo dogajati, najprej sploh nisem verjel svojim očem. Iste cene za elektronsko distribuirano vsebino? Bolano, do konca bolano, tako bolano, da je tega zmožna samo in izključno ameriška pogoltna lopovska zabavna industrija.

In sedaj, ko jim to ne gre, zapravljajo še kupe davkoplačevalskega denarja za sprejem in izvrševanje zakonov, ki jim bodo pomagali pri njihovem kradljivem poslovnem modelu. Pokvarjeno do skrajnosti. Ne glede na vse, bom še naprej jemal piratske kopije njihovih vsebin. Bi jih z velikim veseljem pošteno kupil, če bi jih oni prodajali prodajali po pošteni ceni, tako pa ni šans. Če bi ponudili pošteno ceno, bi jim plačal pošteno ceno, tako pa od mene ne bodo dobili nišesar.
walter50
# 18.11.2011 ob 12:54
To je pohlep,požrešnost res je,da ti glasbeniki,filmarji od tega živijo,tisti ki so v tem dobri piratstva ne občutijo pri svojih enormnih zaslužkih in lepo živijo a tu so še ti paraziti,kot so založniki,filmski distributerji in država ki pobira delež od tega ti so dejanski krivci predlogov takih zakonov in ne dejanski avtorji.Splet in z njim povezane stvari so toliko razvejane,da je take in podobnim stvari danes v kratkem času nemogoče zakonsko regulirati zato bomo še veselo Downloadali še kar precej časa,saj jim s tem po drugi strani delamo reklamo za dobre stvari.Arndovia-popolnoma napačna primerjava saj nihče nikomur trajno ne odvzame ničesar kar prvotni lastnik nebi koristil še naprej.
moxie
# 18.11.2011 ob 12:35
@dante123
Točno to. A zdaj si ne bomo več smeli CD-ja ali pa knjige sposodit od frenda?
Podpiram p2p za osebno uporabo, hkrati se pa strinjam, da je problematično in sankcije upravičene, če nekdo ''izposojeni'' material prodaja naprej.
MZ
# 18.11.2011 ob 12:30
Popoln nadzor nad internetom in možnost cenzure svobodnih medijev ter informacij so itak mokre sanje elite, ki bi dala vse, da se to uresniči. Ta ukrep, ki ga načrtujejo zdaj, bo prav po ameriško - če nisi naš, si terorist (in posledično te čaka cenzura/blokada spletne strani).
uradniček
# 18.11.2011 ob 12:21
potem pa nazaj na 1 mb linijo. bedaki. industrija bo sama sebi skopala jamo. mislijo, da bi ves drek kupili kar se downloada.
ozricAL
# 18.11.2011 ob 12:21
@senca - res je! Edini razlog zakaj nisem kupil amazon kindla in poelektronil mojega branja so bile zasoljene cene e-knjig. Isto velja za računalniške igre, v trgovini škatlasta fizilčna verzija igre npr. 35EUR, v elektronski obliki na Steamu- 50EUR. Isto velja za glasbo, večina avtorjev celo razlikuje cene glede na format(!). Da filmov ne omenjamo, že zdavnaj kupljen Lord of the Rings dvd box, kaj zdaj, še enkrat preplačam za Bluray?

In potem naj še kdo reče, da piratiziranje ni moralno in da krademo. Kdo res krade komu?
Whitetrasher
# 18.11.2011 ob 11:52
Intelektualna lastnina!???ne me jebat...zakaj bi nekdo ne delil svojega intelekta z vsemi??Če misli,da je njegov intelekt le njegov naj si ga obožuje sam.Bolnik!
Če mi je kakšen film,slika,pesem ali podobo všeč si kupim original in z tem podprem avtorja.....vsak drk pa res e nameravam kupovati!
Nikec3
# 18.11.2011 ob 11:33
Vseeno mi je kaj se zgodi s piratstvom, moti pa me da ZDA še enkrat več igrajo svetovnega šerifa.
valcek2010
# 18.11.2011 ob 11:30
ameiičani bi spet radi harali po internetu in to po celelm svetu, očitno se skriva kaj globlje kot pa samo avtorske pravice, nadzor nad celim internetom po celem svetu, ki ga pa že skoraj imajo.

američani pa itaq pišejo zakon za celi svet, saj vidite da delajo vojne, ugrabijo koga, ki je vdrl v ameriko, ali pa streljal v ameriško amabasado v neki zakotni državi,
dimmukomun
# 18.11.2011 ob 11:21
že 20 let ni filma ,ki bi bil vreden originala,kar se pa muske tiče,pa zlo rad kupm original samo,kaj ko ni nč nazadnje sm kupil od dimmu borgir in sorte diaboli pa nism metalc,samo če je dobr je dobr,90% filmov mi je blo pa še žol da sm skinil zastonj,aja pa še verjetno bodo na pc tud hotl originalne programe pol bo pa veselo,saj kot pravm tlačanstvo se vrača samo v hujši obliki
hepimen
# 18.11.2011 ob 11:12
Najboljš da blokirajo kar cel internet... Vključno z njihovim lastnim priključkom, kakopak.
BJNW
# 18.11.2011 ob 10:52
Žvižg, žvižg
BJNW
# 18.11.2011 ob 10:52
[video]http://www.youtube.com/watch?feat
ure=player_embedded&v=bmHMkg8u56w[/v
ideo]

Just Do It, hehehe
senca
# 18.11.2011 ob 10:51
Najbolj nesramno je, ker je še nedolgo nazaj piratstvo bil glavni izgovor za visoke cene, pa poglejte kaj se je zgodilo z e-knjigami. Cene so enake kot papirnate izdaje!!!
BJNW
# 18.11.2011 ob 10:50
necak
# 18.11.2011 ob 10:25
@Ulixes
Američani kupujejo zdravila prek neta iz Kanade, ker so tam bistveno cenejša, kar seveda ni všeč njihovem lekarnarjem.
him24
# 18.11.2011 ob 10:23
Ni tako enostavno, kot pišete MMC.
Binder Dandet
# 18.11.2011 ob 10:12
Filmska in glasbena industrija sta zakrnela dinozavra. Po več kot 10 letih, odkar je nastal Napster, še vedno niso prilagodili poslovnega modela. Samo za to gre. Svet se je spremenil, oni se ne bi.
dante123
# 18.11.2011 ob 10:10
Samo potem bo sosed brez avta. Prek p2p pa bota imela recimo film oba! Pa zakaj bi mi ga lahko posodil iz roke v roko, prek neta pa ne?
Arndovia
# 18.11.2011 ob 10:06
Ma saj vem, da se bom s tem polil z gnojnico, ampak... zame je to še zmeraj kraja. Kraja intelektualne lastnine. Pa naj so še tako bogati in mi totalno revni nam to ne daje pravice, da si kar vzamemo, ker to pa je potem "fer" ...

Na tak način bom jaz šel k sosedu in rekel, da pa si on ne zasluži avta, ker je itak kreten in se bom kar odpeljal z njegovim avtom ... Češ kreten si ne zasluži avta.

Gorje po meni... :/
Ulixes
# 18.11.2011 ob 10:04
Zakon odločno podpirajo Ameriška gospodarska zbornica, Ameriško filmsko združenje, Ameriška zveza glasbenikov, Zveza režiserjev, Združenje filmskih igralcev in farmacevtske družbe, ki si želijo omejiti spletne lekarne.

Razumem skoraj vse nastete, res imajo avtorske pravice, ampak kaj delajo zraven farmacevtske druzbe?
Gepard007
# 18.11.2011 ob 09:57
Naj nam ameriške oblasti še dajo tako visoke plače, da bomo lahko kupovali njihove nesramno drage izdelke... Kaj se vse še ne bojo spomnili med to krizo, eni za jest nimajo oni pa bi radi služili pokvarjena banda kapitalistična!
Kazalo