Znanost in tehnologija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.8 od 26 glasov Ocenite to novico!
Veverica
Plodove rastline so pred 30.000 leti uskladiščile veverice, pozneje pa jih je zaradi sprememb podnebja prekrila plast ledu. V njej so globoko zmrznjena semena zdržala vsa ta tisočletja. Foto: EPA

Dodaj v

Obudili rožo iz 30.000 let starega semena

Semena in plodove so našli v plasti permafrosta v Sibiriji
21. februar 2012 ob 11:36
Moskva - MMC RTV SLO, STA

Ruski znanstveniki so iz semen sadja, ki so ga pred 30.000 leti "uskladiščile" veverice, pozneje pa jih je prekril led, vzgojili rastline.

Sadje so našli zmrznjeno v plasti permafrosta na bregovih reke Kolmije v Sibiriji. Iz njega so raziskovalci Inštituta za celično biofiziko izločili semena in vzgojili primerke rastline z botaničnim imenom Silene stenophylla - gre za rožo iz rodu kukavic. Kot so zapisali v publikaciji Nacionalne akademije znanosti, so tako "obudili" najdlje mirujočo rastlino - pred tem so na podoben način neki drugi strokovnjaki vzgojili datljevo palmo iz semena, starega 2.000 let, ki so ga našli v Izraelu.

Rastlina, vzgojena iz prastarega semena, je za življenje sposobna rastlina z belimi cvetovi in plodnimi semeni. Starodavna rastlina je zelo podobna svoji istoimenski "moderni različici", ki še vedno raste ponekod v sibirski tundri.

Plodove in semena so raziskovalci našli v veveričjih gnezdih ob reki Kolmija na severovzhodu Sibirije, od 20 do 40 metrov globoko pod ledom - v plasteh, kjer se sicer nahajajo okostja mamutov, dlakavih nosorogov, bizonov, konjev, jelenov in drugih predstavnikov takratne favne.

Kot so pojasnili, so bili gnezda, v katerih so nekoč prezimovale veverice, in njihova vsebina neprekinjeno zmrznjeni - vse odkar jih je, verjetno zaradi ohlajanja lokalnega podnebja, prvič prekril led. Plodovi in semena so bili tako spravljeni v nekakšni naravni ledenici, v katero ni nikoli prodrla voda, saj niso nikoli odmrznili.

Znanstveniki so skušali v laboratoriju nedaleč od Moskve najprej kaliti zrela semena, a so bili neuspešni. Nato pa jim je uspelo - na presenečenje številnih kolegov - rastlino vzgojiti iz delov plodu oziroma z razploditvijo. Ruska ekipa si to razlaga s teorijo, da so tkivne celice polne sukroze, sladkorji pa so konzervansi.

T. K. B.
Prijavi napako
Komentarji
muki7
# 21.02.2012 ob 11:59
Bravo.......veverice...:;))
Untamle
# 21.02.2012 ob 15:31
Bobo je slikal veverico, ki je to seme skrilo.
royayers
# 21.02.2012 ob 15:11
Huda slika...veverice...
KavonB
# 21.02.2012 ob 14:00
Po sliki sodeč je zelo zanimiva roža, tako steblo kot sam cvet, pa tudi posebne bele barve je, ni videno že 30.000 let pa danes tudi ne, ker slike ni!
Drugače pa je enkrat omenjeno kot sadje, drugič pa kot roža z belimi cvetovi in plodnimi semeni.
evaevi
# 21.02.2012 ob 19:44
hihi, gepard,
z Rusi smo bratje Slovani,
po jeziku skoraj dvojčki, če se seveda zastopiš vsaj malo na jezikoslovje
in vem, da ne verjameš, ampak
na svetu je še marsikaj lepšega od dnevne politike
kačon
# 21.02.2012 ob 17:10
Lepo bi bilo, če bi znanstvenikom uspelo v nas danes prebuditi človeka. Onega z veliko začetnico.
ateistek
# 21.02.2012 ob 22:55
Evo, kako zgleda ta rožica
TCC25
# 21.02.2012 ob 15:38
Sukroza je saharoza oz namizni sladkor. Očitno ste dobesedno prevajali...
miškolinka
# 21.02.2012 ob 21:42
Tu pa nihče ne bere prijav napak!

Silene ni rod kukavic, ampak lepnic! V ta rod spada tudi pokalica. Kukavice so orhideje.

Sukroza= saharoza
demetra
# 21.02.2012 ob 17:43
Ta vevrca je bila ziher iz Ice Age. :)
evaevi
# 21.02.2012 ob 18:47

Kateri bratje Rusi?

Kdor si je danes med 16.00 in 16.50 na SLO 1 ogledal oddajo Putinov režim_drugi del, se ne more strinjati za vašo trditvijo, če gre za politiko, ki jo vodi Putin kot izpostava ruske oligarhije.


if,
'Bratje Rusi' ne pomeni 'Putin'
tako kot
'Slovenci kremeniti' ne pomeni 'Janša',
na primer.
evaevi
# 21.02.2012 ob 18:43
tudi jaz se zaman oziram za fotografijo te rože
JohnMichxx
# 22.02.2012 ob 08:21
Dobr da niste objavl slike genskega drevesa glodalcev, ker gre slučajno za neko rastlino iz semena.....rtv, super ste! :)
Jama
# 22.02.2012 ob 06:46
To je novica za prvo stran!

Odlično delo!
trdoleska
# 22.02.2012 ob 13:58
Ampak vseeno le gre za neke vrste nateg. Rod Silene niso kukavice po slovensko ampak je lepnica.
Na http://www.abc.net.au/news/2012-02-21/scientists-regenerate-ice-age-flower/3842674 je res slika neke Silene (recimo, da je S. stenophilla). Nisem pa še slišal, da bi se veverice prehranjevale s semeni lepnic. A veste kako majhna semena so to. To niso lešniki, orehi in podobno. To so milimeter največ dva velika semena.

Nekdo nas pošteno. Al Rusi ali pa n(mrho)ovinarji.
xit
# 22.02.2012 ob 21:18
Ta roza na sliki men zgleda kot veverica.
Sfinga
# 22.02.2012 ob 20:16
Starodavna rastlina je zelo podobna svoji istoimenski "moderni različici", ki še vedno raste ponekod v sibirski tundri.

..zelo podobna svoji "moderni različici"..:D..ki še vedno raste v sibirski tundri..:D

Sadje so našli zmrznjeno v plasti permafrosta na bregovih reke Kolmije v Sibiriji. Iz njega so raziskovalci Inštituta za celično biofiziko izločili semena in vzgojili primerke rastline z botaničnim imenom Silene stenophylla - gre za rožo iz rodu kukavic.

Iz semen sadja so včasih rastle rožce..:D :D..katerih moderne različice še vedno rastejo v sibirski tudri..sadje ali moderne rožce, to je zdaj vprašanje :/
Sfinga
# 22.02.2012 ob 20:08
@demetra
Ta vevrca je bila ziher iz Ice Age. :)

..nedvomno :D
Zlobni genij
# 21.02.2012 ob 16:50
Kul.
Ramus
# 22.02.2012 ob 22:38
"Še bolj je pa zabavno, ko te nekdo povsem resno prepričuje, da sta bila Adam in Eva prva človeka in da je svet mlajši od 10 000 let...:)"

Jaz vsaj ne trdim, da imam dokaze za to,... :)
KavonB
# 22.02.2012 ob 13:01
ateistek
# 21.02.2012 ob 22:55

Hvala lepa!
Jama
# 22.02.2012 ob 06:49
Ramus

Že res, da je nezanesljivo, je pa zabavno, ko ti nekdo pove, da je 300 000 let staro. Najbrž, da je moč priti do približne starosti tudi po drugih poteh, ki so ga zagotovo ubrali znanstveniki, radiometrično datiranje z ogljikovimi izotopi pa je eden od priznanih načinov v znanstvenih sferah.
mandan
# 21.02.2012 ob 12:50
bravo bratje Rusi.

zadnje čase ste edina svetla točka v tem ponorelem svetu.
Rodoljub
# 29.02.2012 ob 08:20
Kriogenska tehnologija je blizu.
Matev
# 23.02.2012 ob 13:51
kako da ne
če pa piše v bibliji
maggic
# 23.02.2012 ob 13:39
Jaz vsaj ne trdim, da imam dokaze za to,... :)

Ker jih tudi ni...
maggic
# 22.02.2012 ob 18:28
Imaš prav, res je zabavno. Še sploh, ko te v to prepričujejo z vso resnostjo v očeh,... :)

Še bolj je pa zabavno, ko te nekdo povsem resno prepričuje, da sta bila Adam in Eva prva človeka in da je svet mlajši od 10 000 let...:)
Ramus
# 22.02.2012 ob 15:17
"To so milimeter največ dva velika semena."

Saj pravim da moraš imeti veliko vere, da veruješ tem ruskim pravljicam,... Mogoče so bili pa sabljati tigri, kdo bi vedel?
Ramus
# 22.02.2012 ob 15:15
"je pa zabavno, ko ti nekdo pove, da je 300 000 let staro. "

Imaš prav, res je zabavno. Še sploh, ko te v to prepričujejo z vso resnostjo v očeh,... :)
Matev
# 22.02.2012 ob 15:03
iz originalne novice
"All burrows were found at depths of 20 to 40 metres from the present day surface and located in layers containing bones of large mammals such as mammoth, woolly rhinoceros, bison, horse, deer and other representatives of fauna" from the Late Pleistocene Age.
TheNomad
# 22.02.2012 ob 13:29
Jama, ne trudi se z Ramusom :) On bo goreče proti vsemu, kar dokazuje, da svet ni star samo 6000 let, kot pravi neka interpretacija njegove svete knjige ;)

Si pa nisem mogel, da ne bi ob tej novici pomislil na Scrata :D
ginza
# 22.02.2012 ob 09:55
30 000 let? Zanimivo. Ampak smo verjetno še daleč od jurskega parka.
ateistek
# 21.02.2012 ob 22:50
Super. Da vsaj kdaj nekaj ne uničimo ampak pripomoremo.
Ramus
# 21.02.2012 ob 19:33
"Ruski znanstveniki so iz semen sadja, ki so ga pred 30.000 leti "uskladiščile" veverice, pozneje pa jih je prekril led, vzgojili rastline.."

Še ena velika zmota datiranja z ogljikovimi izotopi,...

".... v katero ni nikoli prodrla voda, saj niso nikoli odmrznili."

Je potrebna vera za takšne trditve. In znanost rajši postavi takšno nesmiselni hipotezo, kot pa da prizna, da je radiometrično datiranje z ogljikovimi izotopi povsem nezanesljivo.

http://www.nytimes.com/1990/05/31/us/err
ors-are-feared-in-carbon-dating.html?pagewanted=1
if
# 21.02.2012 ob 17:49
mandan, # 21.02.2012 ob 12:50

Kateri bratje Rusi?

Kdor si je danes med 16.00 in 16.50 na SLO 1 ogledal oddajo Putinov režim_drugi del, se ne more strinjati za vašo trditvijo, če gre za politiko, ki jo vodi Putin kot izpostava ruske oligarhije.
if
# 21.02.2012 ob 21:55
evaevi, # 21.02.2012 ob 18:47

Putinov režim ni le Putin!
Putinov režim je načeloma ves sistem vključno z volivci, ki ga pooseblja Putin. Okrog 60% volivcev ga voli, skozenj projicira svoje ideje.
So to bratje Rusi?
Gepard007
# 21.02.2012 ob 19:32
Bratje Rusi? Kako so lahko oni naši bratje? Ker so pravoslavci? Ker živijo par vsaj 1000km stran od nas? Ker so nam takrat, ko smo jih najbolj rabili odbili pomoč?

Hvala lepa za takšne brate...
Kazalo