Znanost in tehnologija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.6 od 51 glasov Ocenite to novico!
Hy4
Hy4 bo verjetno postal model za prihodnji dizajn tovrstnih letal, meni Boscarol. Foto: MMC RTV SLO

Pipistrel s tehnološkim presežkom – letalom na vodik

Gre za izdelek, ki bi ga lahko posnemali tudi drugi
2. avgust 2016 ob 22:17
Ajdovščina - MMC RTV SLO, Televizija Slovenija

Ajdovski Pipistrel skupaj s tremi partnerji iz Nemčije razvija prvo letalo na vodikove gorivne celice, ki bo za stranski produkt imelo le vodo.

Podjetje Pipistrel ajdovskega podjetnika Iva Boscarola je v sodelovanju z Nacionalnim inštitutom za letalske in vesoljske tehnologije German Aerospace center DLR, družbo H2FLY iz Stuttgarta in Univerzo iz Ulma razvilo letalo na vodikovo gorivno celico, ki so ga poimenovali HydrogenFour - "Hy4" .

Gre za štirisedežno letalo, ki ga poganja vodik skupaj s kisikom iz ozračja, produkt pa je čista voda. Torej tehnološki in ekološki presežek, saj bo to prvo letalo brez škodljivih izpustov. Svetovna premiera, prvi polet nemško-slovenskega plovila, bo 29. septembra na letališču v Stuttgartu.

Več si poglejte v spodnjem videoprispevku

VIDEO
Boscarol o novem letalu Pipistrela
VIDEO
Pipistrel razvil letalo na vodikove celice
Mojca Dumančič, TV Slovenija
Prijavi napako
Komentarji
ZeK
# 02.08.2016 ob 22:39
upam,da je več Slovencev, ki bodo navdušeni, kot tistih, ki bodo prazno pametovali.

sam sem navdušen.
slovenec.si
# 02.08.2016 ob 22:35
Pohvalno!
jest ne on
# 02.08.2016 ob 22:36
Naj bo res tako kot piše: vodik iz ozracja! Ker to pa bi bila dejanska revolucija.
Trenutna proizvodnja vodika izvrze v ozracje vec co2 kot pa ga zmanjsa.

Ampak absolutno BRAVO Pipistrel za vse dosezke in inovacije.

Lp
K_ris
# 02.08.2016 ob 22:46
Bravo, čeprav sem skeptičen do vodika kot pogonskega sredstva. Ker za to, da dobiš vodik, porabiš precej več energije, kot bi jo letalo porabilo za letenje.
MYX8
# 02.08.2016 ob 22:38
Bravo, če to uspe bi to bil velik udarec za naftne kartele in prijetna sprememba za okolje.
rangerno1
# 02.08.2016 ob 23:37
To ves čas pravim. Slovenija premore ogromno potenciala in znanja, ko le politika, država, banle in predvsem birokracija ne bi dušili tega. Dodal bi še visok davek!
dharma
# 02.08.2016 ob 22:28
Hard core. Čestitke!
tureavanture
# 02.08.2016 ob 22:47
odlično
pozitivc
# 03.08.2016 ob 07:12
Za proizvodnjo vodika, kot gorivo, porabiš trikrat toliko energije, kot je potem ta vodik shranjuje
21.12.2012
# 03.08.2016 ob 06:02
Kisik raste na drevesu :)
if
# 02.08.2016 ob 23:18
4 litre vodika iz letalskih tankov + x litrov kisika iz zraka za 1000 km dolgo pot.
KLIPAN
# 02.08.2016 ob 23:08
Super!
anjago2
# 02.08.2016 ob 22:36
vse kape dol
pozitivc
# 03.08.2016 ob 09:23
@Grommm

Tnx za povezavo.
o.r.c.h.i.d
# 03.08.2016 ob 07:25
Ker za to, da dobiš vodik, porabiš precej več energije, kot bi jo letalo porabilo za letenje

Za proizvodnjo vodika, kot gorivo, porabiš trikrat toliko energije, kot je potem ta vodik shranjuje

Seveda, saj če bi bilo obratno, bi lahko ustvarili perpetuum mobile: gorivna celica bi se sama napajala, iz vode proizvaja vodik in zaradi domnevnega "viška" bi delovala večno.
Pomembno je, da se lahko za ustvarjanje vodika uporablja sončno in vetrno energijo. Seveda bo nekomu spet padlo na pamet, da za ustvarjanje sončnih celic porabiš več energije, kot jo ta v svoji življenjski dobi ustvari. Nekaterim res ni več pomagati, najbolje je seveda kuriti nafto, kajne?
best
# 03.08.2016 ob 00:49
kdaj avto na takšen pogon?
ponosnikmet
# 02.08.2016 ob 23:11
Ni slabo
gozdar1
# 03.08.2016 ob 06:45
@best
Avtomobili na gorivne celice so okrog že kar nekaj let (tudi kakšno letalo se najde) vendar je večina tega so tehnološki demonstratorji oz. prototipi,..
džeko
# 02.08.2016 ob 22:50
Aha sem pogledal prispek....super !!!
mbvana
# 03.08.2016 ob 11:55
Kaj je pa z metanom narobe?
pjure
# 03.08.2016 ob 11:04
pipistrel je v zadnjih 10 letih dobil od drzave 5milijonov evrov, tako da tezko recemo da gre za privat gospodarsko firmo - to je na pol drzavni institut.
Grommm
# 03.08.2016 ob 08:38
************
************

Za domače mojstre, ki pojma nimajo o pridobivanju vodika:

- fotoelektroliza

- fotobiološki proces

sta 2 načina pridobivanja vodika brez onesnaževanja okolja.

vir

Butale4evepress

*******************
*******************
Homer.
# 05.08.2016 ob 14:36
Pohvalno, da delajo na tem področju!

Tehnologija pa ni nič novega. Gorilne celice se uporabljajo v vesoljskih poletih že od 60ih prejšnjega stoletja.
Za sedaj ta tehnologija ne pomeni nič, saj pridobivanje vodika ni poceni, način pridobivanja pa tudi spušča v ozračje ogromne količine CO2. Torej, čeprav je izpuh letala čist, pa proizvodnja ni.
Neka množična uporaba bi bila možna le, če bi imeli ogromne količine poceni elektrike in pridobivali vodik z elektrolizo, ta pa bi bil nekajkrat cenejši od klasičnega letalskega goriva.

Mogoče, čez 50 let.......
bobbek
# 03.08.2016 ob 16:39
Torej bo v prihodnosti se pogosteje dezevalo...
pozitivc
# 03.08.2016 ob 07:28
Spet pa noče Boscarol povedat, da je motor od Emraxa. (Made by Roman Sušnik)
Ramus
# 06.08.2016 ob 14:50
Podjetje Pipistrel ajdovskega podjetnika Iva Boscarola

On nima nič več z Ajdovščino, to je italijanski podjetnik,...
mb128
# 03.08.2016 ob 08:03
Sem si mislil, da ima nekaj za bregom. Ga kar dolgo ni bilo v medijih.
Bravo Boscarol, bravo Pipistrel še enkrat več!
Mimogrede. Za koliko km pa ta gorljiva celica zadostuje?
MintUporabnik
# 03.08.2016 ob 07:20
Slab izum, saj skladiščenje vodika je zelo zapleteno, bolje bi bilo če bi bil letalo na metan.
Atomi vodika so tako majhni, da uidejo iz jeklenke, tako da se stisnejo med atomi železa. Zato bi bil letalo na metan veliko bolj varno in ekonomično, saj metan ne more pobegniti iz jeklenke - manjše izgube.
fantasycamp
# 03.08.2016 ob 00:49
Proizvodnja v tujini, kot v času Marije Tereije se Slovenec hvali ko zastopa tujce...
džeko
# 02.08.2016 ob 22:45
Kaj ko bi še napisali koliko lahko prevozi, itd..?? preveč??
lukey90
# 02.08.2016 ob 22:37
Sliši se bolj tako, da je Pipistrel priskrbel letalo Nemci pa znanje. Še vseeno zelo kul.
Kazalo