Ajdovski Pipistrel skupaj s tremi partnerji iz Nemčije razvija prvo letalo na vodikove gorivne celice, ki bo za stranski produkt imelo le vodo.
Podjetje Pipistrel ajdovskega podjetnika Iva Boscarola je v sodelovanju z Nacionalnim inštitutom za letalske in vesoljske tehnologije German Aerospace center DLR, družbo H2FLY iz Stuttgarta in Univerzo iz Ulma razvilo letalo na vodikovo gorivno celico, ki so ga poimenovali HydrogenFour - "Hy4" .
Gre za štirisedežno letalo, ki ga poganja vodik skupaj s kisikom iz ozračja, produkt pa je čista voda. Torej tehnološki in ekološki presežek, saj bo to prvo letalo brez škodljivih izpustov. Svetovna premiera, prvi polet nemško-slovenskega plovila, bo 29. septembra na letališču v Stuttgartu.
Več si poglejte v spodnjem videoprispevku
Prosimo, da se pri komentiranju držite teme, ne uporabljate sovražnega govora in upoštevate pravila. Komentiranje in objava vsebin - POGOSTA VPRAŠANJA IN ODGOVORI.
sam sem navdušen.
Trenutna proizvodnja vodika izvrze v ozracje vec co2 kot pa ga zmanjsa.
Ampak absolutno BRAVO Pipistrel za vse dosezke in inovacije.
Lp
Tnx za povezavo.
Za proizvodnjo vodika, kot gorivo, porabiš trikrat toliko energije, kot je potem ta vodik shranjuje
Seveda, saj če bi bilo obratno, bi lahko ustvarili perpetuum mobile: gorivna celica bi se sama napajala, iz vode proizvaja vodik in zaradi domnevnega "viška" bi delovala večno.
Pomembno je, da se lahko za ustvarjanje vodika uporablja sončno in vetrno energijo. Seveda bo nekomu spet padlo na pamet, da za ustvarjanje sončnih celic porabiš več energije, kot jo ta v svoji življenjski dobi ustvari. Nekaterim res ni več pomagati, najbolje je seveda kuriti nafto, kajne?
Avtomobili na gorivne celice so okrog že kar nekaj let (tudi kakšno letalo se najde) vendar je večina tega so tehnološki demonstratorji oz. prototipi,..
************
Za domače mojstre, ki pojma nimajo o pridobivanju vodika:
- fotoelektroliza
- fotobiološki proces
sta 2 načina pridobivanja vodika brez onesnaževanja okolja.
vir
Butale4evepress
*******************
*******************
Tehnologija pa ni nič novega. Gorilne celice se uporabljajo v vesoljskih poletih že od 60ih prejšnjega stoletja.
Za sedaj ta tehnologija ne pomeni nič, saj pridobivanje vodika ni poceni, način pridobivanja pa tudi spušča v ozračje ogromne količine CO2. Torej, čeprav je izpuh letala čist, pa proizvodnja ni.
Neka množična uporaba bi bila možna le, če bi imeli ogromne količine poceni elektrike in pridobivali vodik z elektrolizo, ta pa bi bil nekajkrat cenejši od klasičnega letalskega goriva.
Mogoče, čez 50 let.......
On nima nič več z Ajdovščino, to je italijanski podjetnik,...
Bravo Boscarol, bravo Pipistrel še enkrat več!
Mimogrede. Za koliko km pa ta gorljiva celica zadostuje?
Atomi vodika so tako majhni, da uidejo iz jeklenke, tako da se stisnejo med atomi železa. Zato bi bil letalo na metan veliko bolj varno in ekonomično, saj metan ne more pobegniti iz jeklenke - manjše izgube.