Znanost in tehnologija

Poudarki

• Iskanje Planeta devet v teku
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.6 od 50 glasov Ocenite to novico!
Planet 10
Tako naj bi bil videti domnevni planet 10. Njegova masa naj bi znašala med Marsovo in Zemljino. Foto: Heather Roper/LPL
Planet 10
Vizualizacije orbite hipotetičnega Planeta 10. Foto: Heather Roper/LPL
       Pričakujemo, da bo LSST povečal število znanih teles Kuiperjevega pasu z zdajšnjih 2.000 na 40.000. Ogromno jih je še, ki jih nismo uzrli. Nekateri bodo pretemni celo za LSST. A če Planet 10 obstaja, ga bomo ujeli.
 Renu Malholtra, avtorica raziskave
Planet devet
Hipotetični Planet devet naj bi bil ledeni plinski velikan, podoben Neptunu. Foto: false
       Napovedujem, da bomo Planet devet najverjetneje našli v ozvezdju Bika, ki se bo začelo dvigovati jeseni.
 Astrofizik Mike Brown

Planet 10? Še en kot Zemlja velik svet bi se lahko skrival v Osončju.

OSSOS na delu
24. junij 2017 ob 16:37

Po odkritju sledi devetega planeta Osončja so zdaj astronomi prišli na dan s še enim kandidatom. Še en domnevni član Sončeve družine, Planet 10, naj bi bil velik kot Mars ali Zemlja in se nahajal malo iz Kuiperjevega pasu.

Še do pred nekaj leti bi astronomi in astrofiziki ob omembi dodatnih planetnih članov Osončja večinoma zamahnili z roko: to je bila bolj ali manj domena teorij zarote. Nič več. Nekoč trhle domneve so zdaj resno obravnavane hipoteze. Že več kot leto dni poteka iskanje t. i. Planeta devet, vodi pa ga eden najuglednejših astronomov sveta, Mike Brown. Morda bo kmalu imel še več dela, saj so z ameriške Univerze v Arizoni sporočili, da imajo še enega kandidata. Nadeli so mu ime Planet 10, imel pa naj bi precej drugačne lastnosti od devetke.

Raziskava bo objavljena v znanstveni reviji The Astronomical Journal. V njej so objavljeni "prepričljivi dokazi o prisotnosti planetnega nebesnega telesa z maso med Marsovo in Zemljino", piše v sporočilu za javnost.

Da ne bo pomote: tako kot Planeta 9 tudi Planeta 10 še niso našli. So pa zaznali indice, ki se jih - po njihovih besedah - da najbolje pojasniti ravno s prisotnostjo dodatne, skrivnostne mase. Ta naj bi pustila sledi na tirnicah skupine teles Kuiperjevega pasu, podobno, kot bi s pestjo mahnili skozi roj mušic.

Usmerjenost rotacijskih osi
Kuiperjev pas je obroč ledenih teles in pritlikavih planetov, ostankov iz časa nastanka našega sončnega sistema. Razprostira se vse od orbite zadnjega znanega planeta, Neptuna pri 30 astronomskih enotah, pa vse do nekje 50 astronomskih enot od Sonca. Astronomska enota (ae) je povprečna razdalja med Zemljo in Soncem, znaša pa približno 150 milijonov kilometrov.

Preučevali so nagnjenost orbit 600 teles Kuiperjevega pasu (TKP) stran od osnovne "palačinke" Osončja; ravnine, po kateri kroži velika večina teles. Za večino tirnic notranjih TKP-jev velja, da se v seštevku nekako poravnajo s povprečjem, četudi posamezni lahko precej izstopajo. To pa ne velja za najbolj oddaljene primerke, ki so v povprečju zamaknjeni za osem stopinj. Povedano drugače: nekaj je na delu in krivi tirnice. "Pojav najverjetneje pojasni nevidna masa, ki mora po naših izračunih znašati najmanj en Mars," je povedala raziskovalka Kathryn Volk z Lunarnega in planetnega laboratorija univerze.

Analizirali so tudi, koliko se TKP-ji med rotacijo gugajo, oziroma, koliko se premica, ki gre skozi rotacijsko os, premika. Tako kot pri "nerodnih" vrtavkah. "Predstavljajmo si veliko aktivnih vrtavk na mizi. Vsako lahno dreznemo. Vse skupaj fotografiramo in iz posnetka pridobimo, koliko je vsaka izmed njih nagnjena glede na površino mize. Njihove rotacijske osi bodo navidez naključno razmetane, a v povprečju bodo kazale proti težnostnemu polju Zemlje," je ponazorila Renu Malhotra, soavtorica raziskave. Podobno velja za telesa Kuiperjevega pasu. Njihove rotacijske osi lahko kažejo vsepoprek, a njih povprečje bo pravokotno na ravnino Sonca in velikih planetov.

"Ni statistični šum"
Ravnina je vse do 50 ae dokaj pravilna, skoraj kot okrogel list papirja na mizi. Toda od 50 do 80 ae se povprečje - oziroma navidezni list, izračunan iz rotacijskih osi TKP-jev, precej skrivenči. In to ne po nekem čudnem naključju. Avtorji znanstvenega članka so možnost, da gre za naključje ali pa za posledico omejenega vzorca, naračunali za slaba 2 odstotka. Povedano drugače: zelo verjetno gre za trden znak in zelo malo verjetno za statistični šum.

Znak česa? Nebesno telo z velikostjo med Marsovo in Zemljino kroži okoli Sonca na razdalji 60 astronomskih enot, torej dvakrat dlje kot Neptun oziroma skoraj 9 milijard kilometrov. "Palačinka", ki jo ustvari tirnica tega še nesojenega planeta, pa je zamaknjena za 8 stopinj. Planet 10 bi lahko s svojo težnostjo vplival na objekte do 10 ae oddaljenosti. "Najbolj oddaljeni TKP-ji, ki smo jih opazovali, so zgoščeni v okoli 30 ae širok prstan. Prej ali slej bi bili podrvženi gravitaciji Planeta 10." Skrivenčenost zagotovo ni posledica "predhodnika", Planeta devet. Ta je po izračunih Browna precej bolj oddaljen, vse do 700 ae. S te razdalje tudi večja masa, torej 10 Zemljinih, nima vpliva na Kuiperjev pas med 30 in 50 ae.

Avtorji raziskave se izogibajo izrazu planet in raje uporabljajo "telo planetne mase". Po definiciji Mednarodne astronomske zveze mora namreč "pravi" planet očistiti svojo tirnico.

Glede na zbrane podatke obstaja tudi možnost, da je na delu več kot eno - telo planetne mase. Natančneje, te možnosti niso mogli popolnoma ovreči.

Zakaj ga (še) niso našli?
Malhotra in Volkova ocenjujeta, da nesojenega Planeta 10 človeštvo še ni uzrlo zato, ker v iskanju oddaljenih teles Osončja še ni pregledalo celotnega neba. Kandidat se verjetno skiva nekje v palačinki domače Galaksije, in ta regija je tako gosto posejana z motečimi zvezdami, da se jo raziskave Osončja pogosto ogibajo. "Možnost, da takšnega objekta pri določeni oddaljenosti in svetlosti nismo našli zgolj zaradi raziskovalnih omejitev, je 30-odstotna."

Alternative
Kaj pa, če Planeta 10 enostavno ni? Potem sta možnosti dve. Tuja zvezda, ki bi v nedavno (po astronomskih standardih) vdrla v Osončje in vzvalovala soseščino. To bi se moralo zgoditi pred 10 milijoni let in zgolj 100 astronomskih enot stran, zato avtorici na tak potek ne stavita veliko. Zagotovo torej ne gre za že potrjeni oblet binarne zvezde izpred 70.000 leti, ki je šel skozi Oortov oblak.

Avtorici ne omenjata še ene alternative, ki se je pojavila v razpravah o Planetu devet. Takrat je na dan prišla raziskava, ki je nenavadne orbite TKP-jev poskušala pojasniti z "guganjem" Kuiperjevega pasu kot celote.

Ne bo trajalo dolgo
Z Univerze v Arizoni še sporočajo, da bo resnica znana razmeroma kmalu. V gradnji je LSST (Large Synoptic Survey Telescope), ki bo namenjen prav izpopolnjevanju cenzusa Osončja. Prve uporabne fotone bo prejel predvidoma leta 2020. Noč za nočjo bo preverjal ogromne zaplate neba, nakar bodo znanstveniki preverjali, katere pikice se premikajo. "Pričakujemo, da bo LSST povečal število znanih teles Kuiperjevega pasu z zdajšnjih 2.000 na 40.000. Ogromno jih je še, ki jih nismo uzrli. Nekateri bodo pretemni celo za LSST. A če Planet 10 obstaja, ga bomo ujeli," je napovedala Malholtra.

Iskanje Planeta devet
Znani astronom Mike Brown medtem nadaljuje lov za Planetom devet, ki ga redno opisuje tudi v blogu. V zadnji objavi je navdušeno zapisal, da so možnosti vse večje. Ko je namreč iskanje začel, je na podlagi predpostavke o obstoju planeta postavil nekaj napovedi. Torej, če Planet devet obstaja, potem bomo pri sveže najdenih ledenih telesih izza orbite Neptuna opazili točno določene lastnosti. V tem času so različne raziskovalne ekipe dejansko odkrile šest novih TKP-jev in Brown zatrjuje, da so bile napovedi skoraj v popolnosti izpolnjene. Torej, z njegovimi besedami: "Planet devet iz prepričljive hipoteze vse bolj postaja trdna teorija."

Zavrnil je tudi nedavno raziskavo mednarodne skupine znanstvenikov OSSOS (v ekipi je tudi omenjena Volkova), ki obstoja Planeta devet ne podpira. Nenavadne lastnosti, ki so pripeljale do hipoteze o Planetu devet, OSSOS zavrne kot napačne zaradi premajhnega vzorca. Brown pa je zapisal, da je ugotovitev razumljiva, ker OSSOS ni upošteval podrobnejših napovedi, ki jih je sam objavil šele kasneje. Če pa se upošteva še slednje, potem je iskanje na "odlični poti".

Ogromnih zagotovo ni
Raziskava ne nasprotuje opazovanju Nasinega satelita WISE. Ta je pred časom končal leta trajajoč pregled neba ter ugotovil, da na razdalji do 10.000 ae od Sonca ne obstaja nobeno od Saturna večje telo ter nobeno od Jupitra večje do 26.000 ae stran. Za manjše - velikosti Zemlje ali več Zemelj, vključujoč Neptun - pa je še prostora.

Trenutno najbolj oddaljen znano telo Osončja je V774104, ki je 103 ae stran.

Cervantes
# 24.06.2017 ob 16:47
A Merkurja?
SrMaček
# 24.06.2017 ob 19:10
Firtoh, eksoplanete se odkriva okoli zvezd...torej na mikro delcu neba, za poiskat planet našega osončja, pa je potrebno prečesati vsaj ves zodiak. Okoli in okoli.
guerrillamail
# 24.06.2017 ob 21:42
@luckyss

Si mogoce pomislil tudi, da ti zmeraj manj minusev dajajo, ker se nocejo vec ukvarjat z prepricanim ;)
iufhdfewd
# 25.06.2017 ob 12:29
@firtoh"Kva zdej?Odkrivajo planete,ki so oddaljeni miljone svetlobnih let,ne najdejo pa morebitni planet,ki naj bi bil oddaljen nekaj kilometrov(v smislu vesolja)"

Primerjava bi bila nekako taka: Gledaš svetilko na koncu ulice ,preletava jo vešča ,vidiš utripanje svetlobe.Drugače pa veščo iste velikosti ne vidiš v temi niti če je le meter oddaljena od tebe.
Olorin
# 25.06.2017 ob 00:40
@luckyss
Ce bi lahko, bi ti namesto komentatorjev ki so se odjavili, ali pa se jim enostavno ne da ukvarjati z new age troli, z veseljem nalimal tistih 70-80 minusov, ki jih pogresas. :)))
guerrillamail
# 24.06.2017 ob 21:23
@svytoslav

In kaj je na drugi strani ploscate Zemlje?
chelsea boy
# 24.06.2017 ob 19:45
Zemljo uničujemo že (pre)dolgo in si hočemo ustvariti upanje, da bomo lahko enkrat kam pobegnili, ko bo tukaj ne bo podprto življenje. Počasi gremo tja. Na dan (!) izumre 200-300 rastlinskih in živalskih vrst, nameroma uničujemo več stvari z geoinženiringom (klimatski inženiring, all that yummy heavy metals for the nature), monsanto ima rastline odporne na aluminij, ker drugo noče rast, vedno več je t.i. deadzonov kjer nič več ne živi, jedrska katastrofa v Fukushimi je še zmeraj nerešljiva, še vedno uhaja ogromno radioaktivnih snovi in pri temu imajo veliko problemov; zanimivo, ko so zaznali radioaktivnost na ameriški obali od Fukushime, so le zvišali t.i. varno količino. And many other stuff... :)
bad brains
# 24.06.2017 ob 21:24
Svyatoslav, tvoji brati Rusi se s tvojo trditvijo ne strinjajo....
bob
# 26.06.2017 ob 23:14
Marsikaj zanimivega je tam gori ali tam naokoli, pustimo se presenetiti, zato je astronomija zanimiva ;)
# 26.06.2017 ob 09:44
@mb128
Kako kaj osnovnošolska geometrija?
Prvič, ne vemo, ali naj iščemo telo z maso planeta na 40, 50, ..., 80, 90, ... ali 150 a.e. oddaljenosti. Nova obzorja imajo precej slabše teleskope in merilne tehnike kot specializirane naprave za preiskavo celotnega neba.
Če bi vedeli, da je ravno na 100 a.e., potem bi bili mi oddaljeni nekje med 99 in 101 a.e., Obzorja pa med 0 in 200 a.e.; dve tretjini domnevne tirnice sta od Obzorij bolj oddaljeni kot Zemlja.
Preskus s šestilom: nariši krog s polmerom 50 mm, na obodu izberi točko in nariši še eno krožnico; pobarvaj notranjost; kar ni pobarvano, je dlje. Če znaš risati rožice s šestilom -- natanko trije kraki so zunaj, dva na robu in en znotraj, tisti, kjer si izbral središče dodatne krožnice.

Še bolj plastično: Na sredini fuzbalskega igrišča si enako oddaljen od obeh golov. Če greš proti enemu (Obzorja), si temu blizu, a ti je večina roba igrišča bolj oddaljena kot s sredine. Predvsem pa tisti gol nasproti ni bliže.
Korošec
# 25.06.2017 ob 14:21
Tukaj je največji problem razdalja mislim, da ima malo kdo predstavo za kakšne razdalje se tukaj dejansko gre in dejstvo, da planet ne oddaja nobene lastne svetlobe, zato ga je vizualno skoraj nemogoče zaznat, razen če bi se premikal skozi luč kakšne zvezde, ki pa je isto ni v bližini, način da ga odkrijejo je da opazujejo gravitacijske vpljive je pa iskanje podobno kot bi vam nekdo zakopal frnikolo sredi puščave.
B in .
# 27.06.2017 ob 09:54
Najpametnejša opica (na Zemlji) je še vedno le opica ...
boro007
# 26.06.2017 ob 17:12
@svyatoslav

Predpostavimo da je bila postaja MIR tudi zgolj CGI... Američani bi v tem primeru delali nadure in švicali do konca, dokler ne bi razbobnali take bombastične zgodbe po celem planetu... Pa se to ni zgodilo.

S tem sem vsaj 99% siguren da je postaja Mir obstajala. In če je Rusom to uspelo v 90-tih, zakaj potem to ne bi bilo mogoče danes s sodelovanjem večih držav?

Vse je lahko CGI, in je prav da se na stvari gleda kritično. So se pa določene stvari zares zgodile, tako da vse ni teorija zarote. In zakaj bi bila? Kaj se na ISS dogaja takega da bi nas morali zavajat?

mediokritet pa še naprej verjame v vesolje, okroglo zemljo in gravitacijo.

Upam da je to sarkazem.
boro007
# 26.06.2017 ob 15:18
Neil deGrasse Tyson bi imel "field trip" ob teh komentarjih...

Tudi jaz sem z veseljem gledal dosjeje-x, vendar se moraš zavedati da so fantazija...

Slika planeta je CGI, ker ga optično ne vidijo, le zaradi gibanja zvezde vejo da mora nanjo uplivati še eno nebesno telo, za katerega predvidevajo da je vsaj tako velik kot naš Mars... In to je to.

Če je poleg tega še ravno prav oddaljen od zvezde bi pa na njem lahko bila voda, ki je ena od pogojev za življenje... To so vse zgolj ugibanja, a s takimi stvarmi se ubadajo astronomi.

Dejstvo je da tudi če bi danes vedeli da je npr. Proxima Centauri B naseljiv planet, so fizične omejitve današne znanosti prevelike... A sanjati za enkrat še ni prepovedano.

To je vse... Umetniki pa rišejo slike ker moraš danes povsod uporabljat P.R. drugače ni novega denarja za raziskave...
Nikolaj
# 25.06.2017 ob 13:57
Planeta 9 in 10 obstajata, saj sem včeraj odkril planet 11
# 25.06.2017 ob 12:05
Vsem dvomljivcem in trolom: možnosti za velikost in oddaljenost neodkritega planeta je izjemo lepo zarisana tule. Je pa potrebna vsaj srednja šola, da razumete, kaj je logaritemsko merilo.

Povzetek: Če naj ima neodkriti planet vsaj 10.000 km premera, je neodkrit le, če je vsaj 100 a.e. daleč. Vsaj 3.000 km (mali Mars) vsaj 30 a.e. Sicer smo ga že našli / ne obstaja.
REsnica
# 30.06.2017 ob 16:25
Če pridejo blizu klimatologi bo za nepojasnjeno obnašanje mase v osončju krivo onesnaževanje...
REsnica
# 30.06.2017 ob 16:24
Kot laik dvomim v obstoj devetke in desetke. Bolj kot obstoj teh dveh planetov indici meni povedo da ne vemo vse, ne pa da lahko nova odkritja dokazujemo s starimi metodami ali obratno. Sam bolj podpiram nove poti. Vemo da bi brez temne mase planeti odplavali in ne bi danes tako lepo krožili okoli sonca. Anomalije v vesolju naj nam bodo inspiracija. Iskanje novih planetov je sicer pozitivno me pa malo spominja na utemeljitev vsega na osnovi biblije. Iščimo v kaki novi smeri, kot je recimo "zgostitve prostora", "anomalij" v razporeditvi temne mase, energije...
# 28.06.2017 ob 18:41
# 26.06.2017 ob 16:11

Vedno najdeš vseh sort ljudi, ki verjamejo in/ali zatrjujejo vsemogoče. Trenutno je tole baje aktualno: https://www.youtube.com/
watch?v=iwOX7vOf0_s
movingCake
# 28.06.2017 ob 13:55
@svyatoslav

Kako boš prepoznal pravo sliko - se pravi tisto ki ni CGI? Oziroma zakaj si tako prepričan da je še nisi videl?
stotrideset
# 28.06.2017 ob 12:46
@guerrillamail......
a še nisi bil tam? Na drugi strani plošče, namreč.
Poskusi priti tja in boš videl, kaj je tam.
Pa srečno pot, seveda!
stotrideset
# 28.06.2017 ob 12:42
bedaki znanstveni..........
najprej "odpokličejo" deveti planet, sedaj pa hočejo že novo odkrietga - desetega. Znanost je znanstveno znorela - tako kaže, in vse skupaj se nadaljuje z neverjetnimi in nepotrjenimi "novicami" ter predpostavkami, ki samo begajo nas uboge Zemljane.....
mimogrede: sem pa v daljavi sinoči opazil še eno piko na nebu, ki bi lahko bila 12. planet?
bedarija v vesolju, ki se mi zdi malce podobna nanizankam "al-la sombrero" ........
IzgubljenaDuša
# 28.06.2017 ob 12:17
kaj ga sploh drži v tej orbiti? za vpliv sončeve gravitacije je predaleč, mar ni? vesel bi bil vsaj približnega pojasnila.
dolfek1
# 24.06.2017 ob 18:42
Ni kej. Teoretično OK. V razmislek, kaj pa če ta Kuiperjeva plata ni čisto kvazi ravna? Kaj če je treba na zadevo drugače pogledat?
# 26.06.2017 ob 10:35
eMZe
Kakorkoli že, počakajmo še eno leto. Če planeta št. 9 in 10 ne bo odkril Webb potem pa res ne vem!
# 25.06.2017 ob 17:13
Cervantes
# 24.06.2017 ob 16:47

A Merkurja?

Ne, verjetno Bauhaus ali pa Planet TUŠ...
božo1
# 25.06.2017 ob 13:22
Zakaj ga (še) niso našli? ......ker v iskanju oddaljenih teles Osončja še ni pregledalo celotnega neba.
Dela še bo očitno veliko, vprašanje pa je ali nebo časa zmanjkalo.
Znanost o vesolju je obratno sorazmerna z vedenjem. Več kot je znanosti, manj je razumevanja. Ali morda bolje : več kot je znanosti, več je odkritih nejasnosti.
aparat-čik
# 25.06.2017 ob 11:34
če tako telo res obstaja je verjetno podobno saturnovi luni Titan. Ki Ima zelo debelo in neprosojno atmosfero. In višji tlak od zemeljskega. Atmosfera je verjetno iz helija in vodika, temperatura na njegovi površini pa verjetno ne več kot 40K..
astro
# 24.06.2017 ob 19:08
Gre za planet, ki je star približno 7000 let. Bog se ga je odrekel in ga je pustil tam nekje.
kromo-som
# 24.06.2017 ob 18:40
Zanimivo, da so najprej neki neuki alternativci na podlagi ne vem česa (majevskih, mezopotamskih...) zapisov začeli pisati in govoriti o planetu 9, x, Nibiru, astronomi pa so vse to zanikali kot neverodostojno. Zdaj pa tak preobrat...
londoner
# 26.06.2017 ob 13:37
Enostaven citat, ki sem ga zaman skusal objaviti ze najmanj 10x...

Space may be the final frontier, but its made in the Hollywood basement

Californication by Red Hot Chilli Peppers

Se prevod, ki naj bi magicno omogocil spostovanje ustavne pravice ter objavo komentarja, ker baje redki od scientistov razumejo anglesko:

Morda je vesolje res zadnja meja, a izdelujejo ga v kleteh Hollywooda.

Pesem Californication, Skupina: Red Hot Chilli Peppers.

p.s. a moramo drugace misleci prevajati tudi ime skupine ter naslove pesmi?
Ori
# 25.06.2017 ob 08:02
Spet propagiranje nekih teorij zarote. Medtem pa še vedno ne vemo, koliko je zamika pri ISS v "živo" prenosih. In zakaj so "nenadni" izpadi "life feed-a" kadar kaj zanimivega prileti mimo.
Krimsky
# 24.06.2017 ob 18:27
Na prvi pogled je tole – čista znanost, ... ki ji ne morete oporekati, če nimate vsaj diplome s Harvarda in doktorata te ali one prestižne univerze ...
~
Na drugi pogled je tole – čista ideologija.
Iskanje drugega planeta za življenje in 'širjenje vesolja' (kam že?) – je v službi fantazme 'neomejene rasti', ki je jedro kapitalizma. Meje kajpak ne smejo obstajati ... ker tistemu, ki že ima tisoč milijard nečesa, jutri seveda ne morete reči: »Kolega, odnehaj, dovolj je!«, ker zanj – ni dovolj, ne more odnehati.
~
Zato iščemo te nove planete, zato se mora vesolje pozitivno-razmišljujoče širiti (bojda s čedalje večjo hitrostjo) ...
# 25.06.2017 ob 20:28
Krimsky
# 24.06.2017 ob 18:27

"...Na drugi pogled je tole – čista ideologija.

Nič bat. Bo veliki eko guru Musk Tesla izumil bio eko rakete na električni pogon, ki jih bodo na Zemlji z elektriko napolnile vetrnice, v vesolju pa sončni kolektorji in kolektorji vesoljskih delcev...

Drugač pa širjenje vesolja menda pomeni, da bomo na koncu zmrznili...
Grommm
# 25.06.2017 ob 08:57
odličen članek
# 26.06.2017 ob 16:11
Še ena cvetka o ISS.
Kako nas nasa zavaja? Intervju nasinega insajderja o tem kako nas nasa laže.
# 26.06.2017 ob 16:07
Še vedno čakam na pristno fotografijo zemlje iz vesolja, ki pa ni lažna CGI ali fotošop. Je ni in je ne bo.
Še filmček in nekaj linkov za NASA vernike in ostale polizobražence.
Važno je da NASA letno nabere nekaj mrd dolarjev od ameriških davkoplačevalcev, mediokritet pa še naprej verjame v vesolje, okroglo zemljo in gravitacijo.
# 25.06.2017 ob 17:41
eMZe
Poglej imam New Horizont ta je od tam kjer naj bi bil ta famozen planet oddaljen veliko manj kot 100 ae. A se ti ne zdi, da bi slednji te domneve lahko podkrepil?!
# 24.06.2017 ob 21:28
Naj poskusim še sedmič v nekaj zadnjih letih z istim odgovorom na isto temo...
Vsakič mi namenite manj minusov, to pa pomeni le to da rabite precej časa za miselni preskok..
No v bistvu vam bo "uradna znanost" sama povedala čez leto ali dve, da gre za planet z elipsoidno orbito, ki so ga poznali že Sumerci...torej Nibiru...
In potem bo vse O.K. ..in vsi se boste strinjali in ne bo več teorije zarot in vse bo lepo uradno in ovčje ;))
Strummer
# 25.06.2017 ob 06:17
Vedno neka ugibanja. Napisite konkreten clanek, ko odkrijejo vsaj z opicami poseljen planet.
# 24.06.2017 ob 16:45
Vse lepo in prav, samo dajmo najprej planet ena malo bolj v red spravit...
simpli
# 24.06.2017 ob 19:30
Nibiru prihaja, da spravi v red tole zemljo.
Taktobo
# 24.06.2017 ob 17:30
Na koncu pa bo se izkazalo, da še je kje vse res kar piše na sumerskih tablicah. In da Zachariah Sitchin ni bi daleč od resnice.
firtoh
# 24.06.2017 ob 18:32
u qratz
# 24.06.2017 ob 19:36
praktična vrednost tega odkritja je nič,nula,ništa,nada,niente,nothing, nichst,nimic,zero.....
chelsea boy
# 24.06.2017 ob 16:53
Pebi, govora je o tem: kako naj bi izgledal planet in kako naj bi vse hipotetično izgledalo, vidimo da je vsaka slika računališko obdelana. Čudno je da je večina slik zemlje CGI. Seveda NASA ni korporacija, ki bi bila vredna zaupanja (zakaj bi zaupali katagoričnemu lažnjivcu). Malo smrdi vse skupi
# 24.06.2017 ob 18:03
Kaj nismo proti Plutonu in njegovim naravnim satelitom poslali sondo?! A nam ta sonda ni poslala fotografije?!
Mislim, še planeta 9 niso odkrili pa se že porajajo domneve o 10.?! Jejhata, jejhata!