V podjetju pravijo, da ni skrbi, da bi računalnik odžrl delovna mesta, temveč bo zgolj pomagal zaposlenim. Foto: EPA
V podjetju pravijo, da ni skrbi, da bi računalnik odžrl delovna mesta, temveč bo zgolj pomagal zaposlenim. Foto: EPA

aševalske agencije McCann so v začetku meseca kot prvi na svetu na mesto kreativnega direktorja "zaposlili" računalnik. Njegova glavna naloga bo brskanje po podatkih.l

Naloga AI-CD β, kakor se računalnik imenuje, bo brskanje med najboljšimi oglasi zadnjih 10 let, s čimer bo veliko hitreje in laže določil parametre najboljših in najučinkovitejših oglasov za posamezne prodajne skupine. Ko bo imel podatke na voljo, bo dajal tudi predloge, sodeloval pa bo pri dejanskih projektih za stranke.

Na ta način bo lahko svojim človeškim kolegom pomagal sprejemati boljše oz. bolj informirane odločitve, ne bo pa jih nadomestil kot ustvarjalni element podjetja, je pojasnil Šun Macuzaka, ustanovitelj projekta. "Kreativci v oglaševanju se še vedno nekoliko bojijo podatkov, in v podjetju je bilo nekaj strahu, da bo računalnik prevzel vlogo kreativnega direktorja. A ideja ni nadomestiti kreativnosti, temveč jo zgolj informirati," je pojasnil.

Razvoj projekta je v celoti podprlo tudi vodstvo podjetja; le-to se že veseli potenciala tovrstnega dodatka delovni ekipi, kakršne nekatera podjetja, kot je npr. Netflix, ki je svojo produkcijo utemeljil na podatkih, pridobljenih z analiziranjem svojih uporabnikov, že s pridom uporabljajo.