Znanost in tehnologija
Onstar
Sistem eCall je vseevropski klic v sili iz vozil, ki omogoča samodejno in tudi ročno sproženje pri prometni nesreči. Foto: Opel
VIDEO
Začel delovati klic v sil...

Dodaj v

Slovenija kot prva v EU-ju uvaja sistem klicev v sili iz vozil eCall

Po 1. januarju 2018 bodo eCall morala imeti vsa nova vozila
1. december 2015 ob 16:04,
zadnji poseg: 1. december 2015 ob 16:24
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Sistem samodejnega klica v sili iz vozil, imenovan eCall, je začel delovati v Sloveniji, ki je tako postala prva država EU-ja, ki je omogočila sprejem klicev na območju celotne države.

Sistem eCall je vseevropski klic v sili iz vozil, ki omogoča samodejno in tudi ročno sprožanje klicev v sili pri prometni nesreči. Ob klicu se vzpostavi povezava prek omrežja operaterja mobilne telefonije s službo za sprejem klicev v sili, so sporočili z ministrstva.

V Sloveniji ta klic sprejme najbližji regijski center za obveščanje, ki sprejema tudi druge klice v sili na številko 112. S sistemom klica eCall se najprej prenesejo podatki o stanju vozila, lokaciji vozila, o trku in podobno. Za tem se vzpostavi še govorna povezava z operaterjem, ki sprejema klice v sili, so pojasnili na upravi za zaščito in reševanje.

Vsa vozila, ki bodo narejena po 1. januarju 2018, bodo morala biti opremljena z napravami sistema klica eCall. Za zdaj imajo ta sistem serijsko vgrajena le vozila nekaterih blagovnih znamk, na trgu pa se pojavljajo tudi posamezni ponudniki eCall-naprav za poznejšo vgradnjo v starejša vozila.


"Slovenija je edina država EU-ja, v kateri sistem eCall že redno deluje, zato imamo na tem področju konkurenčno prednost. Upamo, da jo bodo potencialni proizvajalci eCall-naprav za starejša vozila znali izkoristiti kot dobro poslovno priložnost, saj je to tudi v interesu večje prometne varnosti," so še zapisali na upravi.

G. K.
Prijavi napako
Komentarji
BFM25
# 01.12.2015 ob 16:59
v interesu prometne varnosti? nic bolj nisi varen. edino pomoc mogoce prej pride.
Morpheus2
# 01.12.2015 ob 17:47
©BFM25
''tipičen dokaz, da majo firme vpliv na politiko. nekdo mora s temi napravami zasluziti''

Tako kot služijo proizvajalci varnostnih pasov ali pa airbagov, a ne?
Dolenc
# 01.12.2015 ob 18:04
Joj ljudje, vas kontrolirajo že s tem, ko imate telefon v žepu. Za vsak vaš premik se ve in nekateri tu pišete o tem, kako vas kot prave 'dece' ne bo noben nadziral ;))) Butale.
visoki
# 01.12.2015 ob 16:46
kaj pa,če imam stoenko
kerlc.
# 01.12.2015 ob 17:24
Važno da smo v eCall-u prvi, tudi če smo v vsem ostalem zadnji. V Butalah nič novega.
smoke4fun
# 01.12.2015 ob 17:00
ja no.. mnogo je pomislekov, ampak v končni fazi bo vrjetno pripomoglo k varnosti pjančkov, ki zletijo iz ceste nekje bogu za hrbtom.

Bili bi neumni, če ne bi izkoristili tehnologijo za reševanje življenj.
coffeecup
# 01.12.2015 ob 17:12
Preberem prvi v EU uvajamo... potem preberem .. za poznejšo vgradnjo ... dalje še poslovno priložnost... ko to povežem pa dobim potrditev, da je nekdo že naredil dobro računico, sedaj samo potrebuje zakonodajalca ki bo, tako kot merilnike toplote, to uvedel skozi zakonodajo v obvezno uporabo. Varnost in strah se od nekdaj najbolje prodajata, samo poglejmo vsa daodatna in dopolnilna zdravstvena zavarovanja, pa avtomobilska, pokojninska, zavarovanje za brezposelnost, kreditna pa še pa še. Varnosti v prometu to ne bo rešilo, ker se sistem sproži šele ko nekdo zleti ven s ceste. Za večjo varnost pomaga zgolj vzgoja, tehnično brezhibni in varni avtomobili in predvsem podlaga po kateri se vozimo. Slednja je žal v katastrofalnem stanju z izjemo redkih avtocestnih odsekov, ki se jim sploh lahko to reče. Težko sprejmem torej trditev da to prispeva k boljši varnosti v prometu, prej preživelosti. Verjetno bo vzdrževanje sistema nek +procent k dajatvi za uporabo cestišč v RS.
Bivši uporabnik
# 01.12.2015 ob 18:06
In koliko popusta mi bo dala zavarovalnica, če si vgradim to napravico?

0 EUR ali 0,00 EUR ali 0,00 EUR + 22 % DDV.
Senzor
# 01.12.2015 ob 17:18
@smoke4fun

To je rešitev za pijančke, ampak preden se spravijo vozit. "Halo, sem preveč nalit, da bi šofiral, a mi lahko prosim pokličete taksi?" :)
Morpheus2
# 01.12.2015 ob 17:55
©ZeK
''v mojem avtu bo to odmontirano.
ne potrebujem tovrstnega angela varuha oziroma kontrole.''

Sistem je v ZDA rešil že veliko življenj in pomagal najti ukradeno vozilo! Nadzor?? Se strinjam, da bi morala obstajat možnost izključitve sistema (ko se zapelješ do ljubice) ha ha ha ha... :)
Drugače pa kolikor sem bral o teh stvareh, zadeva ni tako napačna!
ga_moram_imet
# 01.12.2015 ob 17:50
Tud ABS, pa ESP je ena bedarija a ne, da o varnostnem pasu in airbagu ne govorimo?
weasel
# 01.12.2015 ob 17:31
Pricakovano, komentatorjem spet ni nic prav. Ce bi bili zadnji pri tem, bi bilo pa spet vse narobe, kako nas drugi prehitevajo. To resuje zivljenja, jaz rade volje dam denar, ce bo meni ali pa komurkoli od vas ta resitev skrajsala reakcijski cas resilcev!
BFM25
# 01.12.2015 ob 17:10
tipičen dokaz, da majo firme vpliv na politiko. nekdo mora s temi napravami zasluziti in zato se naredi ta obvezna. garantirana prodaja. Smoke4fun se strinjam, ce se zgodi nesreca kje ko si sam na cesti. vecinoma pa je nekdo, ki te opazi in itak poklice 112. verjetno naprava ze lahko pomaga, ampak se vseeno mislim, da v ospredju ni varnost temveč profit
Radenm
# 01.12.2015 ob 20:42
Berem komentarje....

I don't want to live on this planet anymore.
ga_moram_imet
# 01.12.2015 ob 18:30
Pa dobr kaj vam je? To bo vgrajeno v vsa vozila ki bodo narejena od leta 2018 naprej. To pomeni bo serijsko vgrajeno. Kot je ESP po letu 2012, abs 2004. Proizvajalci vozil se bodo odločili koga bodo izbrali, da se bo vgradl sistem, ne pa neka naša agencija.
mb128
# 01.12.2015 ob 17:40
Ja nič, strošek, strošek in še enkrat strošek!
ma dej
# 01.12.2015 ob 16:52
še več kontrole
Yeah sure
# 03.12.2015 ob 12:47
Zakaj nadzor? Podatki se prenesejo klicnemu centru samo v primeru klica (torej v sili - po trku, itd.). Če gre za običjano pot brez zapletov, se klici ne sprožajo in avto ne oddaja nobenih podatkov. Eni ste res paranoični ej.
Kekec035
# 01.12.2015 ob 18:16
Povsod, kjer kaka državna firma, ustanova ali agencija dobi posel oziroma del. mesta smo prvi.

Sramota !!!!!

Naj se raje pobrigajo da bo privatno gospodarstvo napredovalo.
violencia
# 01.12.2015 ob 18:15
meni se zdi vsaka noviteta v smislu varnosti dobra. ampak je treba vse popljuvat, a ne :D
Morpheus2
# 01.12.2015 ob 17:48
@Visoki
"kaj pa,če imam stoenko"

Vsa vozila, ki bodo narejena po 1. januarju 2018, bodo morala biti opremljena z napravami sistema klica eCall.....
BFM25
# 01.12.2015 ob 17:41
@weaselse strinjam. Ampak sem mnenja, da ce v tem ne bi bilo poslovne priloznosti, ne bi naredili kot obvezno opremo..Je pa to tudi se en nacin vec, kako slediti vsem ljudem po celem svetu.Malo so ze prevec ocitni s tem vsakodnevnim izgovarjanjem na varnost. Upam, da se cimprej prikazejo kaki pokazatelji v praksi, da vidimo ali dobro deluje
smerokaz
# 02.12.2015 ob 10:19
Bi bilo bilje če bi kje drugje bili prvi - pri odpravljanju revščine in lopovskih birokratov !!!
arogantnež
# 02.12.2015 ob 08:57
The public Pan European 112 eCall In-Vehicle System (IVS) remains dormant (that means not connected to the mobile phone networks) until a serious accident happens, therefore no tracking or transmission of data takes place during the normal operation of the system. Only when a serious accident takes place, the information contained in the Minimum Set of Data (MSD) is transmitted to the Public Safety Answering Point (PSAP). The data included in the MSD are those strictly needed by the emergency services to handle the emergency situation, and may include the triggering mode (automatic or manual), the vehicle identification number, vehicle type and propulsion, timestamp, vehicle direction, current and previous positions, and number of passengers. These data are transmitted and stored by the PSAP in compliance with the relevant legislation on personal data & consumer protection. PSAP are used to deal with personal data respecting citizens’ privacy in the course of their normal operations in accordance with European and national legislation (e.g., when citizens call to the single European emergency number, 112).
https://ec.europa.eu/digital-agenda/en/news/ecall-%E2%80%93-do-you-have-any-concerns-your-privacy-you-shouldnt

@Skippy:
Nesreč na leto v SLO, kjer ponesrečenca najdejo naslednji dan pa je koliko? 2?
Štiri do šest. Enkrat se jim je to zgodilo tudi na avtocesti.

Da vas vidim, junake, kako paralizirani v osami čakate na smrt, ker "mene pa že ne boste spremljali". Spet sama jamrarija.
anity
# 01.12.2015 ob 21:27
Belgija zahteva ustanovitev EU verzije CIA-e, vgradnja nadzornih dodatkov se v vozila ....... odlicno in potem nekdo rece, kako so nas v komunizmu nadzirali in da nismo imeli svobode.

Tistim, ki pravijo, da nas preko telefonov spremljajo, vse prav. Razlika je, da lahko vse telefone nekje pustis, ce se odpravis iz Lendave v Koper, pa bos skoraj gotovo moral uporabiti ali javno prevozno sredstvo ali nek avtomobil.
To je skoraj tako potrebno za varnost kot kamere na vsakem objektu in vse snema ulico.

Nekateri pac imajo ves cas glavo v pesku ali pa si zelijo biti vecni suznji.
mikitr
# 01.12.2015 ob 19:37
Za vsak avto bodo vedli kje je ,kaj govorijo v njem,koliko vozi,.....bogve ali ga bomo peš tudi morali meti??
galux
# 01.12.2015 ob 18:07
S sistemom klica eCall se najprej prenesejo podatki o stanju vozila, lokaciji vozila, o trku in podobno
S tem sistemom bo država za vsak avto, lahko videla v realnem času kje se nahaja. Sicer imajo tudi sistemi kot android in IOS vgrajene v pametnih telefonih sistemske aplikacije, ki beležijo vse podatke o lokaciji in ostalih osebnih zadevah, tako da človek je postal bolj nadzorovan kot piščanec v kletki, ki ga pitajo za zakol.
elektrupunk
# 01.12.2015 ob 16:53
totalen nadzor... ajej kam gremo...
akvarij1
# 24.12.2015 ob 11:16
Lepo
djdj
# 07.12.2015 ob 23:22
Sem slišal v nedeljo v črni kroniki. Voznik, je avtomobil, po nesreči prekucnil na streho. Nič mu ni bilo. Verjetno je šel poklicati pomoč(traktor ali fizično), da avto obrnejo na kolesa. Med tem, ga je predvidevam, že nekdo prijavil stavkajoči Policiji(ali so se stavkajoče peljali mimo).
Ko so ga izsledili je napihhal 0.0! Ne vem ali mora plačati kazen brez potrebe.
To bodo ti sistemi povzročili. Trk 20Km/h v drevo zaradi spolske ceste in intervencija.
Erkil
# 05.12.2015 ob 18:01
Nisem ekspert, ampak reči, da nas država spremlja na vsakem koraku, lahko kdo razume napačno.

Lahko bi nas spremljala, če bi bilo potrebno, ne pa, da za mizami sedi 1000 ljudi in gleda v ekrane, kam se premika avto navadnega smrtnika (karikiram). A dejstvo je, da nekateri razumejo tako.
caott
# 01.12.2015 ob 21:02
Morpheus2

Caott
"In pol daste zraven članka sliko od ameriškega sistema OnStar."

Ki ga v Evropi (in Sloveniji) ponuja Opel

Pa ne samo v Evropi, tudi v s. Ameriki in na kitajskem. Ne vem točno kaj je tvoj point. OnStar je v lasti GMja in ima z eCallom bolj malo skupnega, saj ponuja precej več dodatnih storitev, seveda pa ni brezplačen in se zanj plačuje mesečna naročnina.
Springbok
# 01.12.2015 ob 20:15
Spet bolj papeški od papeža tam, kjer ni potrebni kjer ne korisiti anšemu gospodarstvi, ali kjer to pomeni dodatno birokracijo.

Smo prav nadarjenu, da kot prvi v našo zakonodajo prenašamo tisti del EU zakonodaje, ki je birokratsko breme, in nam škoduje, s prenosom EU zakonodaje, ki pomeni razbrementiev pa odlašamo do zadnjega trenutka .
Morpheus2
# 01.12.2015 ob 19:49
Caott
"In pol daste zraven članka sliko od ameriškega sistema OnStar."

Ki ga v Evropi (in Sloveniji) ponuja Opel
caott
# 01.12.2015 ob 18:21
In pol daste zraven članka sliko od ameriškega sistema OnStar.
tomazyk
# 01.12.2015 ob 22:34
Se strinjam s komentatorji, ki opozarjajo na zmanjšanje privatnosti, ki jo ta sistem prinaša v zameno za več "varnosti". V kolikor je pa sistem povezan s programjem samega avtomobila je pa to še odlična priložnost za različne heckerje, da poskusijo prevzeti nadzor na samim prevoznim sredstvom (kar se je pred kratkim zgodilo določenim na internet povezanim avtomobilom) kar bo posledično zmanjšalo varnost voznikov. Security vs. privacy all over again.
Skippy
# 01.12.2015 ob 19:14
So veliko pomembnejše zadeve kot klic v sili, ko že ima vsak mobitel. Nesreč na leto v SLO, kjer ponesrečenca najdejo naslednji dan pa je koliko? 2? Vsepovsod, kjer se potroši državni denar, smo prvi na svetu.
janez123
# 01.12.2015 ob 18:58
Spet en biznis za državne podrepnike...
Bivši uporabnik
# 01.12.2015 ob 18:14
Hit and run alkoholiki so že v zraku.
ZeK
# 01.12.2015 ob 17:47
Vsa vozila, ki bodo narejena po 1. januarju 2018, bodo morala biti opremljena z napravami sistema klica eCall.

v mojem avtu bo to odmontirano.
ne potrebujem tovrstnega angela varuha oziroma kontrole.
Skippy
# 01.12.2015 ob 19:16
Tako kot služijo proizvajalci varnostnih pasov ali pa airbagov, a ne?

Kakšna neumna izjava. A misliš, da je kakšen proizvajalec tako nor, da bo delal izgubo? Itak, da služi in ustvarja profit, saj nismo v Venezueli.
arachnoid
# 01.12.2015 ob 16:29
OnStar in podobni sistemi se po svetu uporabljajo že 15+ let.
In mi smo prvi na svetu v letu 2015.

Kako lepo.
Kazalo