Sistem eCall je vseevropski klic v sili iz vozil, ki omogoča samodejno in tudi ročno sproženje pri prometni nesreči. Foto: Opel
Sistem eCall je vseevropski klic v sili iz vozil, ki omogoča samodejno in tudi ročno sproženje pri prometni nesreči. Foto: Opel
Začel delovati klic v sili iz vozil eCall

Sistem eCall je vseevropski klic v sili iz vozil, ki omogoča samodejno in tudi ročno sprožanje klicev v sili pri prometni nesreči. Ob klicu se vzpostavi povezava prek omrežja operaterja mobilne telefonije s službo za sprejem klicev v sili, so sporočili z ministrstva.

V Sloveniji ta klic sprejme najbližji regijski center za obveščanje, ki sprejema tudi druge klice v sili na številko 112. S sistemom klica eCall se najprej prenesejo podatki o stanju vozila, lokaciji vozila, o trku in podobno. Za tem se vzpostavi še govorna povezava z operaterjem, ki sprejema klice v sili, so pojasnili na upravi za zaščito in reševanje.

Vsa vozila, ki bodo narejena po 1. januarju 2018, bodo morala biti opremljena z napravami sistema klica eCall. Za zdaj imajo ta sistem serijsko vgrajena le vozila nekaterih blagovnih znamk, na trgu pa se pojavljajo tudi posamezni ponudniki eCall-naprav za poznejšo vgradnjo v starejša vozila.

"Slovenija je edina država EU-ja, v kateri sistem eCall že redno deluje, zato imamo na tem področju konkurenčno prednost. Upamo, da jo bodo potencialni proizvajalci eCall-naprav za starejša vozila znali izkoristiti kot dobro poslovno priložnost, saj je to tudi v interesu večje prometne varnosti," so še zapisali na upravi.

Začel delovati klic v sili iz vozil eCall