Znanost in tehnologija

Poudarki

  • Letošnja tema tedna možganov so družbene krize, ki se zrcalijo v vsakdanjem življenju
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.1 od 15 glasov Ocenite to novico!
možgani, MRI
Predsednik društva Sinapsa Blaž Koritnik poudarja, da so prav možgani krivec za večino kriz po svetu. Foto: Pixabay

Dodaj v

Teden možganov: "Možgani so krivec za večino kriz po svetu"

V okviru tedna možganov se obetajo številna predavanja, namenjena strokovni in laični javnosti
13. marec 2017 ob 07:58
MMC RTV SLO, STA

Družbene krize, ki se zrcalijo v življenjih posameznikov, bodo osrednja tema letošnjega tedna možganov, enega največjih poljudnoznanstvenih dogodkov v Sloveniji.

Teden možganov je sicer mednarodna akcija, kjer organizacije po svetu pripravljajo različne izobraževalne dogodke, namenjene strokovni in laični javnosti. V Sloveniji teden možganov vsako leto organizira društvo za nevroznanost Sinapsa, tematsko pa skušajo vsako leto določeno temo predstaviti na aktualen in kritičen način, poudarja predsednik društva in nevrolog Blaž Koritnik.

Letošnja tema so družbene krize, ki se zrcalijo v vsakdanjem življenju. Ljudje se vsakodnevno spopadajo z novimi skrbmi, anksioznostjo, depresivnostjo in novodobnimi odvisnostmi. Med te sodijo odvisnosti od spleta, pornografije, družbenih omrežij, računalniških iger. "Pogovarjali se bomo o tem, kako takšna kriza vpliva na možgane. Zavedati se moramo, da so prav možgani krivec za večino kriz po svetu," je opozoril Koritnik.

V okviru tedna možganov se bo zvrstilo več različnih dogodkov, od brezplačnih strokovnih predavanj z različnih znanstvenih področij do delavnic za otroke in odrasle. Današnji prvi dan tedna možganov bo tako klinični psiholog David Gosar predaval o vojni, lakoti in bolezni v času najzgodnejšega razvoja. Profesor kognitivne znanosti Urban Kordeš pa bo govoril o vlogi krize v človeškem razvoju.

Testiranje zdravila za Alzheimerjevo bolezen
Drugi dan tedna, torek, bo namenjen delavnicam za otroke in odrasle ter "stresu in digitalizaciji užitka". Sreda bo v znamenju vročih tem, nevrovizije, manipulacije medijev, filmov in slovenskega dneva možganov. V četrtek bo med drugim na vrsti Hitchcockov film Ptiči iz leta 1963, govorili pa bodo tudi o vplivu tehnologije na razvoj otroka.

V okviru tedna možganov bo Milica Gregorič Kramberger predstavila raziskavo, v kateri slovenski raziskovalci sodelujejo pri testiranju zdravila za Alzheimerjevo bolezen. Teden bo zaokrožila okrogla miza na temo Zakaj (ne) potrebujemo krize, na kateri bodo sodelovali sociolog Gorazd Kovačič, psiholog Matej Černigoj in publicistka Tanja Lesničar-Pucko.

L. L.
Prijavi napako
Komentarji
mb128
# 13.03.2017 ob 08:17
Heh, kakšna konstatacija, možgani so krivec za večino kriz na svetu!
Hahaha......
Grommm
# 13.03.2017 ob 08:38
Pa res - kakšen naslov.

Namiguje na to, da bi bilo treba krivca onesposobiti.

Včasih, ko sem bil še otrok in nagajal, mi je mama rekla:
"Tim glavo utšraufala, če nauš .."
Zdaj saj vem zakaj.

Mame so modre dame.
designprologo
# 13.03.2017 ob 08:36
Možgani lastnoročno...ha ha ha
Fokus lastne zavesti pa očitno usmerja sosed :-)))
generacija56
# 13.03.2017 ob 09:09
Napačen naslov.
Odsotnost možganov je krivec za krize po svetu!
Da ne kvasim, lahko preverite v dokumentirani ugotovitvi, da obstaja ženska, ki nima velikega dela, pomembnega za življenje.
Do sedaj edini primer, da so pri kom v resnici preverjali, da jih ima.
Kot pa iz življenja vemo, se danes tega ne preverja....

https://www.newscientist.com/article/mg2
2329861-900-woman-of-24-found-to-have-no-cerebellum-in-her-brain/
reorah
# 13.03.2017 ob 11:27
@tuintam
Si na najboljši poti, da odženeš vse morebitne zainteresirane za obisk Tedna možganov. Vse te tvoje filozofije, ki jih človek niti brati ne more več, a so tako vsiljive, "poučne" do drugače mislečih, ki itak ne razumejo nič... ki so tako nespoštljive do drugih morebitnih komentatorjev, saj jim arogantno jemljejo večino prostora... Sori. Mene tam ni.
tuintam
# 13.03.2017 ob 09:26
Link do društva Sinapsa in do programa za Teden možganov, ki ste ga, se mi zdi, pozabili navesti (verjetno v bojazni, da bi bil kakšen naval, :) ) ...
_

Drugače pa ... Zanimivo. Nenavsezadnje imam pa morda celo prav, ko trdim, da imamo mi problem že v ustavi (tam je bolezen, imenovana identifikacija, povezana z enačenjem država=Država, družba=Država, upnik=dolžnik, ko potem nimaš nobenega...) in da bi bilo dobro, če bi MI (po vzoru na ZRN, ja celo vzor bi imeli, če bi hoteli) v ustavi priznali obstoj države kot celote (ne samo države kot subjekta in institucije, ki v bistvu identiteto celoti ukrade, ne pa daje; saj gre za subjekt UPRAVITELJA, ki sedaj ni NIKOMUR zavezan) ... ko bi napoleonček v ustavi priznal obstoj Napoleona, ko bi del celote tam priznal obstoj celote...

Ustavnopravno bi morali opredeliti družbo. A tokrat ne kot upravitelja. Na kapitalistično liberalni način (tokrat na res takega), tako da se družbo opredeli kot makro-subjekt, ki ni upravitelj, da bi se jo dalo pred upravitelji ščititi (tudi pred svojimi lastnimi). In kot javni ne pa kot državni kapital opredeliti kapital celote seveda, o katerem je govora, kadar gre za upravljanje (ne gre samo zanekatera podjetja, pač pa tudi za denar iz davov ipd., kar vse si sedaj upravitelj in upravitelji kar monopolno prilastijo).

V tem bi nam bil lahko vzor ZRN sistem po vojni (po nacizmu, ta se ta ne bi ponovil): "Javni kapital je zasebni kapital Davkoplačevalcev (op. dejansko last nove makro pravne osebe kot neke celote, da si noben subjekt posamič, niti subjekt Država ne, ne prilasti kapitala, s katerim samo in zgolj upravlja).

Treba bi bilo dati ljudem šanso, pravno in ekonomsko možnost, da se aktivirajo. Vsem, da se aktivira potencial CELOTE. Sedaj, ko si prisvavajo ta kapital upravitelji monopolno, te šanse sploh nimamo. Osnovna človečanska dolžnost bu bilo v ustavah priznati in opredeliti CELOTO.

LP na delavnice in na predavanja. Pa upoštevajte kdaj kaj, kakšno mpripombo; pa bo! Ne da imate samo delavnice, pač pa naj iz njih izide tudi kakšen upoštevan izsledek. Tudi tole je že lahko del tega. Pomagajte ustvarjati ljudem možnost za samoregulacijo - in to v ustavi, z zmanjšanjem oblastnosti in pooblastil subjektom, ki upravljajo. Ne pa, ko se celoti to popolnoma kontraproduktivno in z oblastnosjo že kar v ustavah to celo preprečuje, ko se daje oblasti in oblastno objestnim PREVEČ pooblastil. Vedno več, da jih ne bi imeli in da bi oblastni ne bili. Nekaj je narobe z našo pametjo. Pa s pametjo v globalu seveda tudi.
bori
# 13.03.2017 ob 12:02
"Možgani so krivec za večino kriz po svetu"

A bi radi opravičili pohlep, kraje, vojne...? A nima vsak možnosti, da se odloči, ali res mora imeti več, nekaj izmakniti, koga v revščino in vojno pahniti?.. ali komu namesto tega kaj dati, pomagati, nahraniti?
...kot da bi rekli, da je ram, grafični procesor, disk, zvočna kartica obremenjen zaradi procesorja. Kaj je procesor kriv, če je računalnik uporabljan za igrice??
Binder Dandet
# 13.03.2017 ob 14:01
"Možgani so krivec za večino kriz po svetu"

Sreca, da iz slovenije bezijo.

Manj mozganov, manj kriz press
mataj-finance
# 13.03.2017 ob 10:42
"Možgani so krivec za večino kriz po svetu"
Kakšna bedarija! Kdorkoli si je že to izmislil, ima resno možgansko okvaro.
Springbok
# 13.03.2017 ob 09:40
Če je teden možganov, svetujem da za ta teden onemogočite komentiranje na MMC-ju,
SKEpsiS
# 14.03.2017 ob 16:06
Možgani niso ta glavni :)
www.kodzlaje.com/images/razno/ppoint/KoJ
eSef.pps
1a34
# 14.03.2017 ob 12:53
Na MMC ju je ena redkih rubrik, kjer niso omogoceni komentarji, rubrika Na danasnji dan.

Danes je bil med drugim gor clanek o Albertu Einsteinu.

14. marec: Rodil se je fizik Albert Einstein

Na današnji dan

14. marec 2017 ob 00:00
MMC RTV SLO...


A bi se dalo morda omogociti komentarje tudi pod rubriko Na danasnji dan.

P.S. Vsak je genij na svojem-jih podrocju-jih in nihce ni popoln.
HOR
# 14.03.2017 ob 12:22
A zato se oblast in mediji ter del "znanosti" na vse kriplje trudi z izvajanjem masovne lobotomije...
Matjaz
# 14.03.2017 ob 09:34
Ta članek je simbol surealistične kulture danes. Zavestna ignoranca nad vsem, kar dejansko povzroča nasilna in drugačna vedenja. Ni kriv absurden socialno ekonomski sistem, celotno okolje ,ki temelji, zahteva in nagrajuje najbolj plitve lastnosti v ljudeh, krivi so možgani. Ta članek in takšne izjave nimajo ničesar skupnega z znanostjo, je simbol zavestnega manipuliranja na osnovi "znanosti," Ravno takšno zavestno zavajanje, spodbuja rast fašizma in drugih nasilnih oblik. Sramota, da se znanost uporablja za manipuliranje ljudi v imenu ohranjanja socialno ekonomskih ideologij.
tuintam
# 13.03.2017 ob 11:26
mataj-finance

Možgani so samo naprava. Zavest omogočajo. Psihiatri lahko rečejo, da ima naprava napako, pa še vedno je mogoče nima zavest. Lahko seveda pa tudi. Problem vesolja je, da ga od zunaj ni možno videti, lahko se pa sklepa, kakšno utegne biti.

Meni se zdi, da sem Bodanisa bral, ko je dejal, da elektriko narobe razunmemo. Ne gre za gibanje elektrona, pač pa ta v valu nastaja, podobno kot sam val nogoče zaradi elektrona. Zadeva je vzajemna...

Knjigo Kaos sem tudi čisto naključno bral. Tam na koncu nek fizik kritizira elektrošoke in naslje, ki ga nad valovanjem v možganih zganjamo. Baje da razna zdravila niso nič drugega, kakor ponavljajoči se zmernejši elektrošoki, reset možganov, ki naj bi potem delovali manj zmedeno in pravilno... Ne vem, če.

V glavnem, gre za vzajemni razvoj in misli in možganov ... okolja in nečsa izven ali znotraj tega ... Valovanja in delcev.
YoZo
# 13.03.2017 ob 10:56
@bojanvasiljevic vir? govorne=avtistične?
mb128
# 13.03.2017 ob 08:50
Grommm
Lobotomizacija mogoče?!
Hihihihi.....
galoper
# 15.03.2017 ob 11:37
@reorah # 13.03.2017 ob 09:41
Zaupam v znanost, ki pravi, da je leva polovica ženskih možganov slabše razvita, kar so z odzivi v labirintu dokazali kot oviro pri prostorski orinetaciji.
tuintam
# 14.03.2017 ob 14:06
@1a34

Meni se zdi, da so Einsteinove možgane konzervirali...
tuintam
# 14.03.2017 ob 13:58
@1a34
P.S. Vsak je genij na svojem-jih podrocju-jih in nihce ni popoln.


Eni lahko ustavijo razvoj za sto let, drugi pa za manj... :) Eni lahko svetlobo upočasnijo. Navzgor se prej ukrivi prostor, kot pa bi se še povečala hitrost svetlobe. V tem je po mojembistvena lastnost materije. To sem želel tudi čvekniti, seveda.

Ker smo pa pri možganih, se splača ponoviti R. feynmana: "Človekove osebne zmožnosti so omejene." In ko je včeraj po TV neka doktorica skoraj isto rekla, češ da je treba znati narediti prostor.
tuintam
# 14.03.2017 ob 13:30
@1a34
A bi se dalo morda omogociti komentarje tudi pod rubriko Na danasnji dan.

P.S. Vsak je genij na svojem-jih podrocju-jih in nihce ni popoln.


Mislim, da te bodo raje 'lobotomirali'.

Tudi mene je zamikalo, da bi tam pripomnil, da tega, da je bila Mileva prijateljica Tesle, še nisem slišal. Ne rečem, da ni možno.
tuintam
# 14.03.2017 ob 12:08
Prejle sem sicer razmišljal o teoriji kaosa in o tem da ob nasičenju pride do pojava atraktorjev. Dejansko tudi o nekem upanju s tem, o preskoku na nov nivo...
tuintam
# 14.03.2017 ob 11:58
Popravek, ker je moteče: Teresa Mae - želel sem reči Theresa May; sicer pa kdor je to opazil, to takoalitako ve.
tuintam
# 14.03.2017 ob 11:55
Matjaž

Pa spet ... ker se bistva niti ne da izraziti. Danes se govori o lažeh. Lahko bi govorili o sprenevedanjih, lahko pa tudi o zmotah ... s čimer smo nazaj pri potrebi po prenovi v znanosti, v odzivu na poplavo informacij zaradi razvoja informatike, v transportu ... Sam zagovarjam potrebo po tem, da premislimo pomen pojmov in definicij in se vprašamo, če so besede sploh še skladne s tistim, kar naj bi pomenile. Tole sedaj je podobno bibličnemu Babilonu, ko naj bi Bog pomešal jezike ... Gre za to, kaj se dogaja z možgani, če se jih bombardira s kontradiktornimi informacijami...
tuintam
# 14.03.2017 ob 11:15
Matjaž

Invazivbno je vse, nasilno do amena...

Hočem reči, tudi do možganov. Točno taka je pa tudi tale anti-reklama (pesniška s tem). Se strinjam, da gre za objestnost oz. za surrelanost. Vse skupaj je opodobno obdobju med viojnama. Dolgo so govorili, kako da je bila dekadenca takrat nekakšen napredek...
tuintam
# 14.03.2017 ob 11:07
Matjaz

Teden možganov: "Možgani so krivec za večino kriz po svetu"

V bistvu gre za pesniško izraženo reklamo (za nevrologe, psihiatre, psihologe...), ki pa res asociira s postopki, ko so lobotomija, elektroški, psihotropi, mamila ipd.

Recimo da gre za temačno poezijo... :)

Pesnijo pa tudio naši politiki, ko pravijo npr. da je pravna država vladavina (ko ravno to pravna država ni), ko nam ponujajo oblasti ipd. Tam pa neka Teresa Mae, grozna baba, pa Merkolova podobno, le da je videti nedolžno, govorijo kako da poilitika ni igra, obenem ko se tudi same igrajo ...

OInvazivbno je vse, nasilno do amena...
mb128
# 13.03.2017 ob 15:46
Jep, kriza sistema je kolosalna zares.
Recimo, kupim tv. Kaj dobim še zraven? Navodila. Tam je več ali manj lepo opisano ne samo kako lahko opravljam s tv ampak tudi česa vse je ta tv zmožen in kaj vse je potrebno, da bi lastnik tv določeno zmogljivost koristil in kaj vse lahko ovira ali pa celo onemogoči koriščenje neke zmogljivosti tv. Rad bi gledal tv kanale direktno iz satelita?! Hja, brez satelitske antene bom gledal te kanale bolj težko.
Sedaj pa presedlajmo na človeka. Hja, mati narava je dala človeku številne organe. Med njimi so tudi možgani. Kaj pa je potrebno da možgani pravilno delujejo?! No ja, ne bi o tem, zaenkrat bi se omejil zgolj na to, da nek pregovor pravi, da se najpametnejše odločitve sprejmejo hladne, trezne glave.
Jep, mati narava je kruta, ni namreč priložila navodil!
Hohohoho.......
reorah
# 13.03.2017 ob 14:16
@tuintam
Prav. Peace? :)
tuintam
# 13.03.2017 ob 13:18
@reoarah

Se strnjam. Naj pišejo tudi drugi.
reorah
# 13.03.2017 ob 13:12
Po pravici ti povem, da mi do tvoje ustave sploh ni uspelo priti, ker se mi je že prej uprla ta učena superiornost in vsiljevanje svoje resnice kot Edine. Vidiš, ti pa že vlečeš neke hipoteze o mojem mišljenju, mogoče ustava, mogoče Pahor, mogoče... Skratka, ves čas se ukvarjaš z MOJIM mišljenjem (ki pa ga nikoli ne boš mogel razumeti, saj je moje!), namesto da bi se raje ukvarjal s svojim lastnim (ki ti daleč ni tako jasno, kot bi to rad prepričal z zgornjimi komentarji).
reorah
# 13.03.2017 ob 12:52
@tuintam
Daj no, preberi malo naprej... Ne mislim razlagati.
reorah
# 13.03.2017 ob 12:20
@tuintam
Ti ne zagovarjaš nekih tez, v katere pač verjameš. To bi bila fair-play. Ti jih želiš vsiliti tudi drugemu in ga prepričati, da ker jih ne sprejme, je z njim nekaj narobe. Ti skušaš mene prepričati, kako in kaj bi moral jaz misliti. Oziroma mi praviš, da če razmišljam drugače, da se tvoji zveličavni resnici pač upiram.... Torej: ti VEŠ, jaz pa sem v minusu. Ni nasilja?
stojan1111111
# 13.03.2017 ob 12:15
Tehnologija je lahko dobra, lahko slaba. Če je znamo dobro izkoristiti nam pomaga, če jo uporabljamo preveč, škoduje zdravlju. Misli so plod neke naše želje, misli lahko rodijo besede in dejanja. Menda vse se začne z voljo in prvo mislio. Misli, besede in dejanja, močneje vplivajo na posameznika. Vprašanje? Kaj je močnejše dobra in slaba misel, ali dobra in slaba beseda, ali dobro in slabo dejanje? Beseda bližnjeg, lahko ubije občutljivog človeka
Kekec99
# 13.03.2017 ob 12:01
Bolni možgani
bori
# 13.03.2017 ob 11:54
Zadeti Tovariš, # 13.03.2017 ob 08:48
Vsa čustva in misli so samo posledica kemičnih reakcij v možganih.

..če že, je ravno obratno.
tuintam
# 13.03.2017 ob 11:05
mataj-finance

Seveda da lahko zadevo obrneš. Ne možgani, pač pa mišljenje, ki jim ga vsilimo... Navadno ga vsili strah. Pa ne misliti, mimogrede, da na zasebnih medijih ni arogance. Mogoče večja, kot prej in mogoče so celo še manj liberalni in mogoče da sploh niso mediji, tako arogantni v strahu (zaradi neznanjan vsiljevanja) mogoče so ...

----

Springbok

Malo bi se ti rad opravičil. Poskusi razumeti, kaj sploh želim povedati in sem želel povedati tudi tebi. Ko si verjetno za šalo, a vseeno, pozival k zmanjšanju pravice do svobode govora... Po mojem pravila v zvezi s tem sama nastanejo. Ko je okolje pametnejše, potreba po govorancah usahne, neumnosti je pa vse manj. A šele potem, ko ...

Pa tudi sinteze so pomembne, ne samo statistično ali poročevalsko navajanje dejstev. Ne vem, zakaj pleonazme dovoljevati, sinteze pa ne. Poslušati je treba stručkote in pa 'stručkote', nakar je treba dati možnost pa tudi sebi. In pa poskusi najti stik s kom, ki ima dovolj izobrazbe, da je lahko uvideven in ki ga kaj zanima... Verjemi, da izobraženih ljudi in res vljudnih je skrajno malo. Kako pogrešam tistih par ljudi, ki sem jih v življenju imel priložnost sploh srečati! Večinoma delajo po institucijah. Malo jih ostane na cesti in brez vsega. A jih bo vedno več, to pa ja...

Predvsem pa, če si pozoren, zagovarjam zmanjšanje oblastnosti in vzpostavitev pravne, ustavnopravne možnosti za to, da vsi, tudi najbolj šibki in nanjmanj glasnim najmanj arogantni in najbolj previdni, dobijo PRAVICO DO DELA, pravico DO BESEDE. To nam sedaj jemljejo oblastni monopolisti. V ustavi že. Ja. Le da neumni tega niti ne vidimo. V bistvu marsičesa še ne... če pomislim na znanost... in potem na aplikativnost le te.

Vzajemni kapital ne sme biti v ustavi državni (kar pravno pomeni da je upraviteljev, in da NI od države kot celote). Prisvoji si ga oblastni del družbe. Prisvoji si identiteto celote. Ja, Država identiteto države. Kot napoleonček nekdo v ustavi misli, da kje Napoleon. To je noro. Bolno.

Potem pa manj oblastni del družbe zato nima besede. Pa niti ni v tem problem. Oblastnim sedaj ni treba manj oblastnih zato niti upoštevati. Pazi, niti tega ne! Grozljivo, kje smo. Na bolj pomembne funkcije zbašejo sebe in svoje, ostale pa v celoti zablokirajo! Oblastni nenavsezadnje jemljejo besedo manj oblastnim.

Si razmel, zakaj sem sploh dolg in zakaj vtrajam? Pisanje po raznih portalih ni najbolj pomembno. Je pa vsaj možnost. Ne jelji je. Nikomur je ne poskušaj vzeti! Dolg sem pa dostikrat jaz zato, da mi mogoče kdaj ne bi bilo treba biti dolg. Ko bi kaj resnično razumeli tudi povsem brez besed... V tem vidim pomen ustave in pravilnosti njenih definicij,. Tiho deluje in ogromne kolateralne posledice na naša življneja ima.

V ustavi imamo napako. Pa naj mi veločine pač oprostijo. a po mojem nimajo nobenega niti najmanjšega razloga za kakšno zadovoljstvo. Katastrofalno napako so si tam privoščili, ko so želeli tam v STRAHU ohraniti privilegije ...

Še kako se strinjam z mislijo v članku in z mislijo delavnice, a samo ko omenjajo to kot problem. Toda niti ne, da možgani, ali pa da je mišljenje krivo za vse. Ker obenem je vse to dar. Življenje je dar. Napake so krive, neznanje je krivo .... ne možgani, ne mišljenje ... samo po sebi.

Tako da možgani na nek način tudi niso krivec. Strah je mogoče kriv. Znanja, ki se zdi, da ga je preveč, nam manjka...

Če bi imeli zamisli, bi jim sledili. Enako, kot sedaj sledimo napačnim. Ne vem, je že kdo kdaj imel željo kaj odkriti. Počasi to vidi v vsem, ve, da lčjudje si to od nekdaj želijo... Magari ljubljeno žensko ... Življenje je čisti misterij in čudež. Lahko da imamo bistveno pred očmi, pa tega zaenkrat ne vidimo. Lahko da drug drugemu preprečujemo tisto videti ... tako kot bi bilo mogoče treba ... tisti malo drugačen pogled na zadevo.

Bliže resnice bo kdo, več se bo vsega na to nalepilo...
tuintam
# 13.03.2017 ob 09:53
Springbok
Če je teden možganov, svetujem da za ta teden onemogočite komentiranje na MMC-ju,


Pa ne, da zagovarjaš tudi rdeče, bele, črne ipd. knjižice in posebne pravice zase? Recimo da si se želel ponorčevati. Pa niti ne. Prozorno do obisti si drugim želel reči, da si ti najpametnejši... Pa oprosti. Kaj boš prepovedopval. Dovolj so prepovedovali in vse bolj že spet prepovedujejo...
tuintam
# 13.03.2017 ob 09:50
Da bo bolj jasno. Tista ZRN defiicija pomeni, da se na ustavnopravnem nivoju loči upravitelja in celoto, ki šele potem ni upravitelj. Ni, da se ji da upravitelje zavezati. Kapital, ki je sedaj prehitro lastniško državni (upraviteljev), je potem najprej lastniško javni (je potem najprej last celote, a opredeljene seveda). Sedaj postane prehitro last upravitelja Države. Ta s tem izniči državo kot celoto, ki ni upravitelj. Jo izrine in se pravno polasti kapitala celote. Obenem pa razveže obvez, postane oblastna. V bistvu se s tem upraviteklje razveže obvez. Ne pa s tem edino subjekta Države in tudi se vsa oblastnost s tem začne ... Nekako se s tem otroška objestnost nadaljuje in sprtevrže v otročja objestnost. Nezrelost se po sedanji ureditvi podaljšuje v nedogled...

ZRN: "Javni kapiital je zasebni kapital Davkoplačevalcev." To ni fraza kar tako. S tem se opredeli nek nov makro-subjekt (davkoplačevalska celota) in se tudi vzajemni kapital (predmet upravljanja) začne ščiti lastniško-pravno. To pomeni da enako, kot se ščiti ostali zasebni kapital. Sedaj v tem delamo neko izjemo. Bolezensko? Morda.

Javni kapital je potem drugo, kot sedanji državni kapital. Ni več samo namenski del državnega, pač pa je najprej javni in je potem del javnega državni kapital. Za popravek v hierarhiji gre! Celoti se podredi vse dele celote... Pomeni da ni last upravitelja Države, pač pa da je last neupravitelja in države kot celote, kateri ji je potem upravitelj dejansko zavezan. Pogodbeno in ne samo z etiiko.

Šele od tu dalje upravitelj neupravitelju sploh kaj preda in ne zadrži vsega zase. Kupnine, nove investicije, vračila za plačane kredite ... Šele od tu dalje se sploh lahko ima standarde in javni interes, neoodvisne stroke ter neko možnost, da se te brani strokovno - tudi pred samo upraviteljico Državo. Od tu dalje si ga noben, še tako velik subjekt, niti Država ne, ne more monopolno prilaščati. Lahko ga samo odkupi. In to v korist celote, ne dela celote. To je potem osnova za racionalno rabo vsega in za to, da pamet dela ni vsiljena pameti celote ...

Mi sedaj intelekt dobesedno oblastno ubijemo. Začnite tu zdraviti alzheimerjevo bolezen ipd. Ja, nekaj velikega lahko naredite! V tem, kar počnemo, je glavni in uničujoči šok, ki deluje na človeštvo v celoti, ne samo šok pri nas in na nas. Ustava nas sedaj v resnici sploh ne ščiti, pač pa obratno.
reorah
# 13.03.2017 ob 09:41
@galoper
Stopnja razvoja možganov pri moških je drugačna kot pri ženskah. Vmes? Razlikovanje je z ustavo prepovedano, morda tudi pri primerjavi spretnosti in storilnosti.
Pa je tebi znano, da imajo možgani dve hemisferi? In da se je "stopnja razvoja možganov" vso zgodovino doslej vrednotila glede na dosežke, povezane z delovanjem leve hemisfere? Da se to vrednotenje že lep čas INTENZIVNO spreminja in SE ŠE BOLJ BO, ker je človeštvu postalo jasno, kako hendikepirano je naše življenje, družba in napredek - ob rigidnem zapostavljanju delovanja desne hemisfere?
Kar pomeni, da bo "stopnja razvoja možganov" vrednotena bistveno drugače, kot je bila doslej. Dosežki, ki so povezani z delovanjem desne hemisfere, bodo dobili veliko večjo težo v razvoju družbe in napredka.
Zdaj pa lahko samo ugibaš, pri katerem spolu je pretežno bolj razvita leva hemisfera in pri katerem spolu je pretežno bolj razvita desna... ;)
bojanvasiljevic
# 13.03.2017 ob 11:48
Yozo vir imas na mmcju, kjer mati ob svoji jasnem sklepu o lastnem otroku poudari najbolj jasen in poglaviten simptom, tezavo z govorom, pri cemer se temu otroku s strani strokovnega osebja poda diagnoza z avtizmom. In ce pri tem strokovno osebje logopedije pove, da ze tretjina otrok ima tovrstne tezave govora brez okvare sluha, potem je logicen sklep v problematicnem delovanju mozganov. Tudi ali celo najvec poimenovan z diagnozo avtizma si upam trditi. Zakaj si upam to trditi? Ker tudi sam poznam tocno enak simptom in diagnozo pri enem otroku pri drugem pa tezavo z govorom, pri cemer mi mama se ni omenila diagnoze, ker se nisem vprasal. Pa sploh ne poznam veliko otrok. Ob tem, da pa incidenca celo po navedbah logopedov narasca, je skrajni cas za ukrepanje, ne glede na to kaksna diagnoza se postavi, kajti vsaj delni invalidnosti ne gre oporekati. https://www.rtvslo.si/zdravje/novice/sta
rsi-avtisticnih-otrok-spet-ostali-brez-strokovne-pomoci/416780 , http://4d.rtvslo.si/arhiv/prispevki-in-izjave-slovenska-kronika/174458734
bojanvasiljevic
# 13.03.2017 ob 10:27
Namesto da bi komu zazvonil alarm v mozganih teh predavateljev ob podatku o tretjini otrok z govornimi(avtisticnimi) tezavami ob prvem pregledu logopeda in pozval ob tem drzavo k ukrepanju oz k takojsnji uvedbi zdravstvenih izrednih razmer zaradi trenutno najvecje epidemije, se ti raje pasejo s svojimi umotvori pri svojih seansah.
tuintam
# 13.03.2017 ob 10:04
Ti res veruješ, da so pametnejši. Študiraj. Ne od daleč gledati na študoirane. Boš videl, da so tudi med njimi še vedno razlike. Dojel boš, da tuisti s stausom niso nujno najbolj pametni, in da gre morda celo za zlčorabe statusov, in da nekateri mogoče več dajo na titule in status kočevskih medvedov, kot pa na kakšno pamet in znanje. Že v osnovi se pa človek zajebe, če je objestno oblasten in če kaj prepoveduje, češ da je sam najbolj pameten, magari tako, da kot pametne proglaša ne nujno pametne. Vse nas mora vse začeti zanimati, začeti moramo biti obzirni ... nakar bodo nekateri utihnili sami od sebe.

Sedaj je sicer podobno, a utihnejo malo prehitro, pa oprosti - in v tem je problem. Ne jezi se name. Dobro sem ti želel. Predpostavljam, da si se zafrkaval. Toda - ali se mogoče ne vsi skupaj, malo preveč in nekateru predvsem preveč z nami vsemi v ustavi.... Pa mogoče da niti ne gre za nakano, pač pa ... je mogoče NE ZNAJO skupaj sklamfati, kot je treba. NE ZNAJO. Jaz se temu ne posmehujem. Zelo resno to je. In ogromne kolateralne posledice to ima. Ogromne. Na tisoče življenj, na milijone, milijarde (v času) ... usihajo, pa oprosti. Zaradi objestne oblastnosti nekaterih, ki se jim v bistvu ne da in ne ljubi niti razmišljati. Objestna oblastnost je lahko tudi zgolj poskledica nekega strahu. V znanju je ogromno poguma. Poskusi kdaj ...
galoper
# 13.03.2017 ob 08:21
Stopnja razvoja možganov pri moških je drugačna kot pri ženskah. Vmes? Razlikovanje je z ustavo prepovedano, morda tudi pri primerjavi spretnosti in storilnosti.
tuintam
# 13.03.2017 ob 14:49
@reorah

Prav. :)

A da ponovim nekaj idiotizmov, da boš začutil povezavo (ne morem si kaj, da ne bi bil še malo sarkastičen v potrditev smeškota; sem resen, a ostalo ni, ne morem pomagati): Z ustavo družbo v odnosu do upravitelja zanikamo, da bi jo kot upnika upravitelju po prisvajanju čim lažje priznali. V nadaljevanju je predpisana in zaukazana (boljša) oblast. Ne da bi bila oblastnost prepovedana, ampak obratno. Potem pa naši interpreti tudi razlagajo, kako da je pravna država vladavina (vladavina prava da je, seveda, njihova). Demokrati povsem nedemokratično enačijo družba=upravitelj, država kot celota=Država kot subjekt upravitelj, nacija=Država (nacionalna država, ko nacijo, ki naj bi ji bila Država uzavezana, predstavlja kar ona, kar pomeni, da je zavezana samo seb, oz. da je v koliziji interesov, kar je pa osnova korupcije) ipd. Dobesedno v vsem je prisotna norost, ko napoleonček (Država kot subjekt, ki upravlja, podobno kot prej upravitelj Združebnio delo) z ustavo 'misli' (pravno misli, misel je v definicije spremenjena, nakar tako misli oz. mora misliti vse), da je on že tudi Napoleon. Seveda da bi te potem bogovi v belem napumpali pa z psihotropi, polegli in te zdravili kot bolnika. Naslov njihove razprave je pa vseeno dovolj polemičen, da se obenem začuti, da teoretično ali psihično delo je tudi delo, čim se ga implementira, pa da mogoče zgolj fizično delo sploh delo ni oz. je mogoče to tisto, kar nam povzroča težave, nespamet. Kot je pa tu že več ljudi ugotavljalo, gre za interakcijo bitja z okoljem. Pa da ni nujno, da je ravno z bitjem kaj narobe. Je pa tudi to bitje samo seveda okolje; ker nas je več. Tako da, ja, pravo valovanje bi utegnilo biti pa res tisto zdravilo... ne pa anihilacija tega s kakšnimi šoki ipd.
tuintam
# 13.03.2017 ob 14:02
@
(@reorah,) malo poskrolaj ali pa predlagaj administratorjem, da omogočijo stiskanje komentarjev. Da boš lažje poskrolal.

Pod tistim 'skrajšanjem komentarjev' s strani administratorjev nisem mislil kakšnega nasilja nad komentatorji z rezanjem komentarjev, pač pa to, da naj ti ostanejo poljubno dolgi, le da bi se avtomatsko zaprli in bi ostal viden samo uvod, nakar bi se jih v zavihku posebej lahko odprlo v celi dolžini. Če bi se jih želelo odpreti. S tem bi bil volk sit in koza cela. To v pojasnilo, da se me ne bi narobe razmelo.

Mogoče @reorah-u samo še to, kar sem nekoč slišal:

"Ideje se da deliti, pri čemer ima vsak celo."

In - ničesar t/mu ne vsiljujem kot edine resnice, kot si/je dejal. Obratno.
tuintam
# 13.03.2017 ob 12:51
@reorah
@tuintam, (T)i ne zagovarjaš nekih tez, v katere pač verjameš.


Ni mi jasno. Pa ne zafrkavam. Verjamem v teze, o katerih govorim ali ne?

Jaz tebe ne posiljujem z ničemer. Mogoče si začel ti sam razmišljati, če mogoče se pa vseeno ne motim, če pravim, da imamo mi napako v ustavi (pa da ker napačno mislimo, imamo napako, zaradi katere potem spet napačno mislimo itd.). Mogoče zato čutiš moje razmišljanje kot nasilno. Lahkom pa da senostavno samo po dolžini sodiš. obenem ko niti ne sodiš pravilno. V bistvu sem še izredno kratek glede vrsto problema, ki jo omenjam.

Mogoče ste vsi skupaj zaznali nedavno ratzmišljanje Pahorja ob avstrijsko-koroški ustavi, ko končno ugotavlja, da nekaj tudi njemu ni enostavno. KLo mogoče začenja biti politik, ki bi moral drugim omogočati delo, ne pa da dela namesto njih, ko niti ne zna. Ko potem dela vse drugo, samo svojega ne.
tuintam
# 13.03.2017 ob 12:45
@tuintam
Ti ne zagovarjaš nekih tez, v katere pač verjameš.

Ni mi jasno. Pa ne zafrkavam. Verjamem v teze, o katerih govorim ali ne?
tuintam
# 13.03.2017 ob 12:14
PS
Je rekel Dalaj Lama, v Tivoliju, na travi, da ko kam pride, nujno najprej vse tiste tabletke, ki jih najde, vrže v sekret ... Je pa res, da je sedaj baje bolan.

Verjetno je s tabletkami okužil okolje in vodo.
tuintam
# 13.03.2017 ob 11:32
Springbok
Če je teden možganov, svetujem da za ta teden onemogočite komentiranje na MMC-ju,


In če se še malo pohecam: Ti pa tudi ne klikaj tako firbčno tistega gumbka, kjer piše "Pokaži komentarje", pa bo ...
tuintam
# 13.03.2017 ob 12:02
reorah
@tuintam, si na najboljši poti, da odženeš vse morebitne zainteresirane za obisk Tedna možganov...


To pa ziher in si to celo kar dobro ugovil. Ne cenim vseh psihiatrov. To mi je ostalo od knjige Kaos, kjer avtor (fizik) govori, kaj nekateri počnejo. Z elektro in kemičnimi šoki nekateri uničujejo valovanje, v katerem bi se sicer mogoče pojavil celo kakšen atraktor ... če bi bil tečen, bi se lahko z @matejem-finance povsem strinjal... Pa nisem :)

Si si ogledal ostanke neke psihiatrične bolnišnice iz časa Starega Rima. Gre za tunele z odprtinami zgoraj, kjer so čepeli psihiatri in bolnikom, ki so se nekako sprehajali spodaj skozi tunel, šepetali: Ozdravel boš. Kot bogovi. Hecno, ne, kako so gledali na bogove.

Saj ne rečem, da metoda 'Alkoholik sem', ko sebi zasvojenec prizna, da je zasvojen, ne pomaga. Tudi to lahko ja. Nopr. 'Pokvarjene možgane imam' ...

Po mojem drži, da se da z mislimi popraviti tudi možgane. NEINVAZIVNO, dokler se da. Ti si pa res bolj kot pilula, pa oiprosti. Je rekel Dalaj Lama, v Tivoliju, na travi, da ko kam pride, nujno najprej vse tiste tabletke, ki jih najde, vrže v sekret.

Je pa res, da je sedaj baje bolan...
Kazalo