Znanost in tehnologija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 1.9 od 78 glasov Ocenite to novico!
Nasa
Ameriška vesoljska agencija je aprila na direktorsko mesto dobila Trumpovega kandidata, kar se že pozna pri spreminjanju programa. Foto: Reuters

Dodaj v

Trump ukinil program Nase za merjenje toplogrednih plinov

Ameriški predsednik ne verjame v podnebne spremembe
11. maj 2018 ob 18:52,
zadnji poseg: 11. maj 2018 ob 18:56
Washington - MMC RTV SLO, STA

Bela hiša je ameriški vesoljski agenciji Nasa ukinila financiranje za program spremljanja ključnih toplogrednih plinov ogljika in metana, za katerega je na leto porabila deset milijonov dolarjev.

Program je identificiral vire spuščanja ogljika v ozračje in njegovo gibanje okrog planeta. Ameriški predsednik Donald Trump je kongresu predlagal, naj Nasa črta omenjeni program skupaj s štirimi znanstvenimi projekti o Zemlji. Ti so preživeli, spremljanje ogljika pa je bilo črtano.

Nasa je aprila namreč dobila novo vodstvo, ko je senat potrdil imenovanje Trumpovega kandidata Jima Bridenstina na mesto direktorja. Pod novim vodstvom je Nasa ukinitev programa utemeljila s pomanjkanjem proračunskih sredstev.

Ukrep ni presenetljiv, saj Trump ne verjame v podnebne spremembe in jih označuje za izmišljotino. Lani je naznanil izstop iz pariškega podnebnega sporazuma, ki usklajuje prostovoljne cilje med državami za zmanjšanje izpustov toplogrednih plinov.

ZDA sicer iz sporazuma ne morejo kar tako odstopiti in so mu zavezane slediti do leta 2020, strokovnjaki pa zdaj opozarjajo, da so zato meritve ogljikovih izpustov nujno potrebne.

Sistem GEDI gre v nebo
Nasa trdi, da njene sposobnosti nadziranja ogljika in učinka na podnebne spremembe niso prikrajšane, ker ohranja druge programe, ki se s tem ukvarjajo. Poleti bodo proti Mednarodni vesoljski postaji izstrelili nov sistem spremljanja podnebnih sprememb GEDI.

J. R.
Prijavi napako
Komentarji
Homer.
# 11.05.2018 ob 19:35
Super!
Ukineš meritve in kar naenkrat nobenih toplogrednih plinov ni....
Problem rešen!
2px_orbitala
# 11.05.2018 ob 19:45
Zakaj bi merili toplogredne pline, če to ne obstaja? Zemlja je ravna in sloni letijo.
Hardworker
# 11.05.2018 ob 19:03
Rabi denar za financiranje terorizma na BV.
gozdar1
# 11.05.2018 ob 19:13
Konservativci/republikanci so pač v postelji z nafno industrijo podobno se je dogajalo že med bushevo administracijo. Stvar je čisto ideološka oz. zadaj so interesi lobijev.
grenadir
# 11.05.2018 ob 19:03
Jp... Je treba začet šparat.. Bankrot je vse bližje..
Homer.
# 11.05.2018 ob 19:55
2px_orbitala
Samo roza sloni!
Machete
# 11.05.2018 ob 20:05
Tragično je, da imajo sistem kjer lahko ena (lahko popolnoma neuravnovešena) oseba diktira zakonodajo in ranze sporazume in programe, ki direktno vplivajo na pol milijarde ljudi, indirektno pa na cel svet.
1q2w3e
# 11.05.2018 ob 19:51
za tega si pa zelim, da ne bi izpolnjeval svojih predvolilnih obljub..
KLIPAN
# 11.05.2018 ob 20:11
Najbolj škodljiv ameriški predsednik v zgodovini.
KLIPAN
# 11.05.2018 ob 20:15
Ukinil bo tudi Naso, ker le-ta dokazuje, da nad Zemljo ni nebes.
milko54
# 11.05.2018 ob 20:11
To še ni nič. Trump se pripravlja na prepoved poučevanja evolucijske teorije n a vseh šolah v ZDA in na drastično kaznovanje vseh tistih, ki trdijo, da je zemlja okrogla.
KovacevaKobila
# 11.05.2018 ob 21:10
Laž oziroma tako imenovani fake news. Trump verjame v podnebne spremembe. Je pa res da ne verjame v pariški podnebni sporazum. Bistvena razlika.

Kaj verjame polpismeni Trump, je irelevantno.

Problem je, kot je izpostavil Machete, sistem, v katerem se enemu samemu preprostežu da moč, da odloča o usodi planeta oz. stotin milijonov ljudi.

To ni ureditev, to je kolektivni samomor.
firtoh
# 11.05.2018 ob 21:04
Ježeš..pa imamo enega flateartherja med komentatorji.
Dajmo zbrat za izlet,da ga peljemo v observatorij,pa naj pogleda vesoljsko postajo
grenadir
# 11.05.2018 ob 22:02
"Potem bi bilo morda v Ameriki malce manj polpismenih, militarističnih telebanov a la Trump."... Hm.. Pa se ti vseeno ne zdi KovačevaKobila, da je ravno ves namen imeti ogromen indolentni človeški zdriz, Wallmartovih modrecev, ki nikoli ne dvomijo, nikoli ne zatajijo in se nimaš za bat, da bi jim kakšna herezija priletela v prazni prostor med ušesi.
KovacevaKobila
# 11.05.2018 ob 21:48
Trump bi moral teh 10 milijonov nameniti profesorjem v zahodni Virginiji in Kentuckyu

Javnemu šolstvu bi moral nameniti tistih stratosferičnih 94 milijard, za kolikor je zvišal že tako ali tako z naskokom najvišji proračun za vojsko na planetu.

Potem bi bilo morda v Ameriki malce manj polpismenih, militarističnih telebanov a la Trump.
Ramus
# 11.05.2018 ob 21:15
Res ne moremo več, dovolj nam je Trumpovih zmag,...
Kiklop
# 11.05.2018 ob 20:26
Saj smo hoteli kapitalizem, ne? In tržno gospodarstvo, ne? in NATO, ne? in EU, ne?
No Forest Trump je pač samo češnja na torti.
Binder Dandet
# 12.05.2018 ob 07:10
No results - no problem
Olorin
# 11.05.2018 ob 23:01
@HOR
Naslov novice "Letošnji april najtoplejši v zgodovini meritev" na slovenskem portalu v slovenskem jeziku in glede na povprecje temperatur letosnjega aprila v Sloveniji pomeni tocno to, kar je napisano. Ampak... ker gre za clanek o podnebju, moras ze po defaultu drekat o zarotah. Ti, ti, nepoboljsljivec, ti!
KovacevaKobila
# 11.05.2018 ob 22:12
Pa se ti vseeno ne zdi KovačevaKobila, da je ravno ves namen imeti ogromen indolentni človeški zdriz, Wallmartovih modrecev, ki nikoli ne dvomijo, nikoli ne zatajijo in se nimaš za bat, da bi jim kakšna herezija priletela v prazni prostor med ušesi.

Prav imate. In da bi bilo vse skupaj še bolj žalostno, tudi mi gremo - počasi, a zanesljivo - po tej bleščeči poti. Reži znanje, daj milijarde za orožje!
paladin111
# 11.05.2018 ob 21:29
Če ne veš, ne boli. Al kako že pravijo?
boro007
# 11.05.2018 ob 21:18
@clutch00

bravo, denar nakazat izraelu, ki so edini na bliznjem vzhodu, ki sirijo zahoden nacin zivljenja in edina normalna drzava na bliznjem vzhodu

Če je zatiranje drugih narodov in stalno izzivanje vojne normalno potem upam da pridem na seznam potnikov za Mars...
Roky89
# 11.05.2018 ob 20:38
Vau... 10 milijonov on pa gre ukinjat? Ma, ta tip ni čist gladek.
Zoro27
# 12.05.2018 ob 08:24
Še nekaj Katrin, pa bodo drugače razmišljali.
garmond
# 12.05.2018 ob 07:28
To pa bodo prišparal. 10 milijonov je za ZDA tako velik strošek kot za Slovenijo 1000 evrov.
uroš27286
# 12.05.2018 ob 00:13
grenadir - torej po tvojem mnenju je potrebno začeti šparati evre? Kolege, če želiš, da še boš kaj imel, po tem začni kupovati srebo ali pa zlato. Ko bo "ruknila" hiperinflacija, bo rolca wc papirja več vrednih kot 10k eurov,
Olorin
# 11.05.2018 ob 22:58
@mb128
"Olorin kot trendovec ali celo ekstremist?! No tega si pa nisem mislil!"

mb128 kot smiselen komentator?1 No tega si pa nikakor ne morem zamislit!
gesan
# 11.05.2018 ob 21:48
Sem potegnil enga ta starega, ki glih vpaše v to temo okoli tega modrijaša.

"Kje se osel vsere, tam trava več ne rase"!
izo
# 12.05.2018 ob 09:31
isto kot pri bushu: ne sprejemajo kjota in vse ostalo (pariza ipd) , ker bomo na zgubi. zato je bil izvoljen, dragi moji, budalu, preko katerega jastrebi pokažejo svoje pravo lice.
KovacevaKobila
# 12.05.2018 ob 00:25
Takle mamo...
Bolj izobraženi ste in bolj ideološki (liberalni ali konzervativni), večje (ideološke) predsodke imate pri ljudeh, ki si ne delijo vaše politične agende in prej boste ideološko prejudicirali brez realne podlage...


Za vas seveda navedeni podatki ne veljajo, ker imate prav, mar ne?

Mimogrede: mar ni to, da drugim očitaš ‘politično agendo’, znak ideološkega prejudiciranja?

Večinoma se z vašimi zapisi strinjam, pri okoljski problematiki pa sva na nasprotnih bregovih. Opozoril bi vas, da se nahajate na istem bregu kot Trump in ostali republikanski intelektualci. Mene bi to zaskrbelo.
Tao3
# 11.05.2018 ob 22:29
Mi pa najtoplejši april v zgodovini merjenj od 1800 naprej. En pa natolcuje o ohlajanju ... stabilni debili ...
Epafrodit
# 11.05.2018 ob 20:35
Trump ukinil program Nase za merjenje toplogrednih plinov

Kšeft je kšeft samo razumeti ga je treba.
HeXploris
# 13.05.2018 ob 16:18
kingeston, če bojo drevesca bolj rastla, potem je pa vse v redu.
Ned0
# 13.05.2018 ob 01:49
@HOR
Če recimo HadCRUT4krig kratki trend: -0.120 ±1.415 °C/decade (2σ) od 2014.75 do 2018.4 ni kratko ohlajanje zakaj bi naj bil kratki trend: +0.494 ±0.744 °C/dekado (2σ) od 2013 do 2018.4 mogoče samoumnevno segrevanje...!?

Nisem rekel, da je.

Zato, ker če se trend razlikuje od neke "nične hipoteze" za več kot 2σ, potem lahko rečemo, da je trend statistično signifikantno pomemben.
OK, predvidevam, da z σ misliš standardno napako in ne standardnega odklona. Ničelna hipoteza pa je, da je naklon trendne premice enak 0. Ampak moje vprašanje se je nanašalo na to s kakšnim statističnim testom oni na isthereaglobalwarmingpause.com preverjajo tisto štetje let pavze.

In zakaj UAH6,0 trend: +0.109 ±0.110 °C/decade (2σ) od 1993.5 do 2018.4 potem mogoče ni 25 letna pavza v segrevanju...!?
Mogoče je, ampak iz teh grafov pač tega ne moreš statistično pokazat. In sicer zato:
1) Ker pavza pomeni, da je naklon linearne trendne premice 0. To pa je v teh testih ničelna hipoteza in iz osnov statistike vemo, da statistično neznačilen rezultat ne potrjuje ničelne hipoteze.
2) Ker sta glede na grafe v tem obdobju vsaj dve izraziti špici, ki povečata standardno napako linearne funkcije, kar vpliva na to, ali je funkcija značilna ali ne. Na njih zgleda, da je tudi večja razpršenost meritve (heteroskedastičnost), ki vpliva na točnost statističnega testa. S takim preprostim orodjem tega ne moreš niti preveriti niti upoštevati v računanju.
3) Ker niti OLS niti kakšen drug linearni trend ni edini možen trend.

Je pa tako. Jaz se nimam namena igrati klimatologa niti nimam časa, da bi ure brskal po znanstvenih člankih in videl, kakšne metode uporabljajo. Verjamem pa, da kaj bolj elaboriranega od najbolj osnovne regresijske analize.
HOR
# 13.05.2018 ob 00:21
@Ned0
# 12.05.2018 ob 19:36
"...Ne vem, kaj misliš s tem, da ni signifikantnega globalnega segrevanja že vsaj 5 let..."


...
Zato, ker če se trend razlikuje od neke "nične hipoteze" za več kot 2σ, potem lahko rečemo, da je trend statistično signifikantno pomemben.
Kakšno bi naj torej bilo segrevanje (ali ohlajanje) po prikazih meritev temperatur...!?

Če recimo HadCRUT4krig kratki trend: -0.120 ±1.415 °C/decade (2σ) od 2014.75 do 2018.4 ni kratko ohlajanje zakaj bi naj bil kratki trend: +0.494 ±0.744 °C/dekado (2σ) od 2013 do 2018.4 mogoče samoumnevno segrevanje...!?
In zakaj UAH6,0 trend: +0.109 ±0.110 °C/decade (2σ) od 1993.5 do 2018.4 potem mogoče ni 25 letna pavza v segrevanju...!?
(Kalkulator trenda temperatur)

So pa recimo temperaturni podatki GISS s postaj na Zemlji zelo verjetno pretirano korigirani navzor ( in verjetno podobno tudi HadCRUT) in jih bo potrebno korigirati navzdol -klik...
malikaliber
# 12.05.2018 ob 15:06
Trenutno je Štrumph večja anomalija na zemlji kot vreme!
izo
# 12.05.2018 ob 09:33
no, za mars bodo miljarde, z nečim se pač morajo hvalit ti rešitelji planeta in podnebja, lol. in cel svet jim še vedno ustreže, sej ne moreš vrjet.
Shimun
# 12.05.2018 ob 07:51
Kakšni naslov in članki CNN oziroma RTV Slovenija (saj to je eno in isto), popolnoma pristransko poročanje, prikažejo dejstvo da je ukinil program kot neko hudobno dejanje, v resnici je pa razlog za ukinitev čisto nekaj drugega, ampak to omenijo na koncu čist na kratko - glavni vtis o zlobcu Trumpu si si pa itak že ustvaril.

ehhh, rtv slovenija, kako lahko plačuješ za tako slabe članke, ki so na kvaliteti pisanja člankov na 24ur.kom
royayers
# 12.05.2018 ob 07:44
To mi deli rdeči vrat. Še malo pa bom prebral, da si us and a ukinil. Yeah!
Tao3
# 11.05.2018 ob 22:24
Mislim da je svet vedno bolj onemel kakšen debil je to. Ameriko pelje NAZAJ v srednji vek, popolnoma z vsemi se bo skregal, pač otrok v peskovniku, ... bo pa naredil veliko medvedjo uslugo republikancem ... mislim da ne bodo imeli več predsednika naslednjih 50 let ...
ti-ne
# 11.05.2018 ob 22:23
KovacevaKobila:
Reži znanje, daj milijarde za orožje!

##########

proračunski izdatki za obrambo v Rusiji dosegajo okoli 5% BDP. Kar se tiče tega kazalnika, je Rusija pred ZDA (okoli 3,1% BDP), Kitajsko in večino evropskih držav (2% BDP ali manj). Glede na lastno gospodarstvo za obrambo več trošita Savdska Arabija (okoli 13% BDP) in Izrael (okoli 5,5% BDP)
HOR
# 11.05.2018 ob 22:17
Ta članek ima podobno manipulativen naslov, kot ga je imel članek z naslovom "Letošnji april najtoplejši v zgodovini meritev", ki je bil najtoplejši v Sloveniji, ne pa globalno, medtem, ko je bil v ZDA celo najhladnejši v zadnjih 20 letih, vendar pa se o tem seveda bolj slabo ali raje ne poroča...
NOAA...
despi
# 11.05.2018 ob 19:19
Je mogoče ugotivl da je kar je.
HOR
# 14.05.2018 ob 02:59
@Ned0
# 13.05.2018 ob 01:49

Ok. Ja in gre za standardno napako in trend v okvirih standardne napake. S kakšnim statističnim testom pa ti preverjajo štetje let pavze pa tudi ne vem. Ker pa takšne prikaze uporabljajo resni znanstveniki lako to do neke mere prdestavnim, gledam pa tudi na njihove morebitne medsebojne kritike in nasprotujoča stališča glede tega. Poskušam pa predstaviti zadeve drugače, kot so enostransko prikazane v većini medijev...
Poanta pa je predvsem, da uporabim enaka orodje za prikaz, ki se uporablja za predstavitev trendov temperatur in rasti segrevanja (brez okvira standardne napake) in pokažem predvsem kratko upadanje temperatur po 2016 ( ko je bila večinoma naravna špica), kar je sicer pričakovano in, da so temperature nekje na nivoju leta 2014/15 (kar še seveda ne pomeni da ni dolgoročnega segrevaja)...
O razsežnosti problemov prikazov v klimatologiji pa nekaj tukaj:
Believing in Six Impossible Things Before Breakfast, and Climate Models
Ned0
# 12.05.2018 ob 19:36
@HOR
Torej tako GISTEMP, kot HadCRUT in Berkeley že vsaj 5 let (od 2013) ne kažejo (statistično) signifikantnega globalnega segrevanja, sateliti pa že od ca 17 do 25 let...!
Ne vem, kaj misliš s tem, da ni signifikantnega globalnega segrevanja že vsaj 5 let? Kakšne so velikosti učinkov, kakšne standardne napake, kakšno število meritev, kakšen statistični test tega? Tudi, če res ni značilno, še ne pomeni, da učinka ni, še posebej pri tako variabilnih pojavih skozi tako kratko obdobje.

In zakaj nam potem tiščijo ravno črto, kot dokaz groznega "pospešenega" globalnega segrevanja z več, kot ca 1,5 st C na stoletje...!?
Ne vem, kdo so oni in kakšne črte komu tiščijo. Ravna črta skozi podatke je lahko čisto v redu, če se ustrezno prilega podatkom. In tvoja se ne, lahko pa izračunaš stopnjo prileganja (npr. R^2), da boš to tudi računsko videl.
mb128
# 12.05.2018 ob 17:08
Hor
Ne vem no. A se še spomniš tiste suše v Kaliforniji, a se spomniš suše v Sloveniji, ki je prizadela predvsem Prekmureje in nenazadnje tudi suša v J. Afriki o kateri je bilo govora tudi na tem portalu?
Potrem pa so tukaj tornadi! Le zakaj nastajajo? No poguglaj malo če te zanima. Skratka če je lokalno tukaj in tam in ne vem še kje to pomeni, da gre za globalen, za človeško pojmovanje, fenomen! Sicer pa le zakaj ste se pa vi tako vpičili v ta april? Letošnji marec je v Sloveniji npr. bil hladnejši od povprečja! Kako pa komentirate to?!
Jep, tisti ta trezni komentirajo to tako, da klima postaja vedno bolj ekstremna. Dr. Lučka Kajfež Bogataj je še nedolgo tega govorila že o kar nekakšnih klimatskih čepih to pa pomeni, da se neko vreme nad nekim območjem zadržuje dlje kot se je še zadrževalo pred kratkim.
No da še tukaj še enkrat omenim ViasatHistory in njegovo že prej omenjeno serijo. V 10. stoletju so vikingi imeli postojanke tudi na Grenlandiji v 12. pa več ne. Kako to? Je pač postalo bolj mrzlo. V 16. stol. so bili zidovi angleških gradov debeli toliko in toliko v 18. stoletju pa toliko. Kako to? Ja enkrat je bilo bolj toplo drugič pa bolj mrzlo! A se tukaj nakazuje že kar nekakšen trend?! Mislim 200 let pa to! Sicer pa za odgovor zna poskrbeti tudi mati Zemlja. Samo zavrtati je treba v njo vzeti vzorec ga prerezati in sam, če si seveda ustrezno izobražen, ti bo povedal kako kaj klima skozi tisočletja ali še več. Jep, v te glupe grafe gledati in samo sklepati na osnovi tega je odločno premalo če že ne kar nič!
GeorgeB
# 12.05.2018 ob 16:54
Š enga žida je nastavil na zelo pomemben položaj....
HOR
# 12.05.2018 ob 16:40
@Ned0
# 12.05.2018 ob 11:50
"...Samo zato, ker lahko narišeš ravno črto skozi podatke, še ne pomeni, da ta ravna črta kaj pametnega pove..."


...
Torej tako GISTEMP, kot HadCRUT in Berkeley že vsaj 5 let (od 2013) ne kažejo (statistično) signifikantnega globalnega segrevanja, sateliti pa že od ca 17 do 25 let...!
klik...
klik...

In zakaj nam potem tiščijo ravno črto, kot dokaz groznega "pospešenega" globalnega segrevanja z več, kot ca 1,5 st C na stoletje...!?
Ned0
# 12.05.2018 ob 11:50
@HOR
<i>Bolj izobraženi ste in bolj ideološki (liberalni ali konzervativni), večje (ideološke) predsodke imate pri ljudeh, ki si ne delijo vaše politične agende in prej boste ideološko prejudicirali brez realne podlage...</i>
Znanstveno dokazana vzročna povezanost? Ali pa samo ena raziskava, ki je na osnovi specifičnega anketnega vprašanja ugotovila določeno povezanost, in ti posplošuješ na vse bolj izobražene?

<i>In tudi letošnje leto bo globalno hladnejše od leta 2016, kakor je bilo pričakovano hladnejše tudi leto 2017, kratek trend pa kaže že 4 leta (začasnega...!?) ohlajanja...</i>
Samo zato, ker lahko narišeš ravno črto skozi podatke, še ne pomeni, da ta ravna črta kaj pametnega pove. V visoko variabilne podatke s sezonskimi cikli in očitno špico (El Nino) si narisal kratkoročni OLS trend brez glajenja. Izračunaj stopnjo prileganja trenda podatkom, da boš videl, kako zanič je.
izo
# 12.05.2018 ob 09:28
dejstvo je, da so tudi pri nasi oz njihovih medijih legali o vplivih toplogrenih izpustih, ko so recimo namest dejansko obremenitve zraka dajali IR sliko povšrine (planeta) glede temperatur ipd. šlo je torej za laganje in zavajanje celega planeta, kom izstavimo račun? in kako to, da takšne merjenja ukinjajo tisti, ki so najbolj občutlijivi na vsak prašek iz vag auspuha (drugi jih ne motijo, čeprav jih je vsaj 100x več).
Kazalo