Znanost in tehnologija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4,1 od 17 glasov Ocenite to novico!
Apollo 11
Posnetki niso novi, so pa nove nekatere podrobnosti. Vizir Neila Armstronga je bil preveč zamegljen, da bi ga bilo videti, v obnovljenih videoposnetkih pa sta vidna tako njegov vizir kot odsev njegovega obraza.
Luna
Nafzgerja ne skrbi, da bi obnova posnetkov spodbudila teorijo zarote, ki pravi, da je bil celoten program potovanja na Luno (ljudje so v letih od 1969 do 1972 na Luni pristali šestkrat) posnet v skrivni vojaški bazi. Foto: Reuters

Dodaj v

Video: Nasa polepšala sprehod po Luni

Svoje originale so izgubili
16. julij 2009 ob 19:53,
zadnji poseg: 16. julij 2009 ob 20:47
Washington - MMC RTV SLO

Nasa še vedno ni našla izgubljenih originalnih posnetkov prvega sprehoda po Luni, a so medtem digitalno obdelali televizijske posnetke.

Sprehod po Luni še nikoli ni bil videti tako dobro. Nasa je prevzela posnetke sprehoda po Luni izpred 40 let, ki so jih hranili v Hollywoodu, in jih digitalno obdelala s pomočjo studia Lowry Digital, ki je znano predvsem po obnavljanju starih hollywoodskih filmov. Za pokušnjo je javnosti pokazala dve minuti dolg video, celotna vsebina pa bo objavljena septembra.

Posnetki niso novi, so pa nove nekatere podrobnosti. Vizir Neila Armstronga je bil preveč zamegljen, da bi ga bilo videti, v obnovljenih videoposnetkih pa sta vidna tako njegov vizir kot odsev njegovega obraza.

Originalni videoposnetki, ki so bili poslani na Zemljo, so bili shranjeni na velikanskih filmskih zvitkih in so vsebovali 15 minut sprehoda astronavtov, poleg tega tudi dogajanje na Luni, ki so ga spremljali na 13 drugih kanalih. V 70. in 80. je Naso pestilo pomanjkanje filmskih zvitkov, zato so jih okoli 200.000 zbrisali in znova uporabili, kar pa so ugotovili šele pred tremi leti. V Nasi priznavajo, da so najverjetneje izgubljeni za vedno. Tri leta si je tako Richard Nafzger, Nasin inženir, prizadeval dobiti televizijske posnetke. Del posnetkov je našel v arhivih televizije CBS, druge pa v sefih vesoljskega centra Johnson. Med posamezniki pa naj bi se hranile tudi nezakonite kopije originalnih posnetkov, ki naj bi bili pridobljeni iz Nasinega videocentra v Sydneyju.

Nafzgerja ne skrbi, da bi obnova posnetkov spodbudila teorijo zarote, ki pravi, da je bil celoten program potovanja na Luno (ljudje so v letih od 1969 do 1972 na Luni pristali šestkrat) posnet v skrivni vojaški bazi.

Polepšan in prvotni posnetek si lahko ogledate v spodnjih dveh videih.

Nov Nasin video


Star posnetek
A. M.
Prijavi napako
Komentarji
Vojko Kogej
# 19.07.2009 ob 03:12
http://www.rtvslo.si/blog/vojko-kogej/na
sa-objavila-dokaze-o-pristankih-astronav
tov/28403
Vojko Kogej
# 19.07.2009 ob 03:10
Na sliki astronavta z zastavo ni Armstrong! Desno se vidi kolo in antena vozila "rover", ki ga med odpravo Apolla 11 še niso uporabili!
Vojko Kogej
# 19.07.2009 ob 02:50
Kaže da slovenski mediji še niso opazili ali razumeli pomena novice o novih fotografijah površja Lune na katerih se prvikrat znova vidijo kraji pristankov, oprema in celo sledi astronavtov (!) odprav v programu Apollo. Na to novico s(m)o čakali desetletja! Bo zdaj konec teorij zarot o poletu na Luno? Ali pa jih bo sploh kdaj konec?

Namesto tega gledamo, poslušamo in beremo drugorazredne novice o založitvi, prenovitvi in izboljšanju filma o prvem pristanku ljudi na Luni, o prodaji spominkov Apolla 11 na dražbi itd.

Več: http://www.rtvslo.si/blog/vojko-kogej/nasa-objavila-dokaze-o-pristankih-astronavtov/28403
JuR3
# 18.07.2009 ob 18:31
Glede zastave... zastava se je premikala, ker jo je astronavt postavil, ne ker je zraven stal, da ne boste napačno razumeli.

Pa, na luni ne bodo iskali samo diveterij, ker ga je na zemlji kar nekaj ampak helij 3, ker na zemlji skoraj ne obstaja in bi bil uporaben za fuzijske reakcije
JuR3
# 18.07.2009 ob 18:28
HAHA, vi teoretiki zarot, ki nimate pojma o čem govorite. @Komsomolec.. računalniki l. 1969 niso bili veliki kot cela soba ampak kot so veliki danes. Računalnike velike kot soba so imeli med ww2. Do leta 1969 pa so izumili dosti stvari. Za informacijo, l. 1971 je Intel izdal 1. komercjalni 4bitni CPU Intel 4004, nasa pa je takrat imela malo bol napredno tehnologijo (cpu v apolu 11 je imel frekvenco 2mhz, 2x več kot comodore 64 15 let kasneje)
No, teoretiki zarot, da vas malo prepričam, da so američani bili na luni.
V projektu apollo je sodelovalo 400.000 ljudi, projekt je bil vreden 25 miljard$. Mislite, da bi 400k zadržalo tako veliko skrivnost 40 let? in pa da bi nasa za 25 miljard $ samo posnela film?

Če je res to nateg, mislite, da tega rusi ne bi odkrili?

No, da spodbijem nekaj vaših ''dokazov'':

1. ''plapolanje zastave na luni''
Zastava ni plapolala! Zmeraj, ko vidite na slikah zastavo plapolati je zraven astronavt, ki jo je ravnokar postavil. In zaradi tega se zastava premika. Ni potreben veter za to.

2. Odtisi niso mogoči, ker ni vlage
Pesek na luni je drugačen, ker na luni ni bil izpostavljen vremenskim vplivom. Zato se tudi brez vlage odtisi tako lepo vidijo. Lahko poiskusite to z vulkanskim peskom, ki ima podobne lastnosti.

3. Neparalelne sence:
Neparalelne sence, so nastale zaradi površja.. raznih kamnov ipd. In pa kako bi to bil dokaz za več virov svetlobe? potem bi bilo tudi več senc

4. Astronavt je bil osvetljen, čeprav je bil v senci:
Pesek na luni ima to lastnost, da odbije določen procent svetlobe, zato je astronavt osvetljen.

V oddaji mythbusters sta Adam & Jamie to lepo prikazala, poglejte si na youtubu in videli boste, da to niso mogli posnet v studiu.
sanauna
# 17.07.2009 ob 23:20
Jeseni bo izšla kompilacija najboljših neobjavljenih posnetkov na luni in pa še cd ki pokaže After party na luni ,ki traja pozno v luno oz. noč.

Američani bi po 40 letih morali danes tako napredovati z tehniko da bi gor že mel vikende pa roštiljado v tem cajtu,če ne bi LAGALI celmu SVETU, da tega niso zmožni,....
BorutMaja
# 17.07.2009 ob 13:19
cvicek ... verjamem oz vidim, da še nisi gledal niti enega poleta v vesolje. Tam je na desetine kamer, ki kažejo kako je videti z raketoplana, potem vesoljska postaja ima skoraj sto kamer, za nadzorovanje. itd.

Premalo veste o misijah Apollo, ki so se odvijale od 68 do 71. Projekt Apollo pa je še danes najdražji, ki so ga kdaj koli izvedli.

Kot sta rekla mythbustersa, kaj takega ni mogoče posneti na Zemlji.

Svetlobni odbojnik, ki so ga namestili na Luno, je pa sam pol gor prišel in se sam pritrdil na površje?
Andronik
# 17.07.2009 ob 11:08
Da ne bo pomote, poglej si 3 video Banned in America ... do konca. Ta video je v bistvu logično nadaljevanje video pred njim. Lp
Andronik
# 17.07.2009 ob 11:03
*do konca*
popravek
Andronik
# 17.07.2009 ob 11:02
Volkun, a si ti sploh pogledu do koca video... lol, očitno ga nisi, ker lahko zvisiš (kot sem recimo jaz včeraj :))
tomazzek
# 17.07.2009 ob 10:52
itak, da ni našla, ker potem bi se videlo, da je bilo vseskupaj posneto v teksasu...
Volkun
# 17.07.2009 ob 10:36
As the faked Earth transparency is moved to the right on the outside of the window, at :34 following close behind, a dark Blackboard outside the window is moved across to the right. The sharp diagonal line of the Blackboard is seen against the left side of the fake Earth transparency, then at :36 the Blackboard is slammed shut.

At 1:09 the camera has moved over to the other side of the spaceship to show another fake Earth transparency outside another window. At 1:45 as the fake Earth transparency is moved to the right, a dark Blackboard outside the window is seen coming from the left, the Blackboards sharp diagonal line is clearly seen to the left of the fake Earth transparency, then at 1:49 the Blackboard is slammed shut.

And there are many more...

hehe Andronik, vsak ki si ogleda tale video, lahko dojame da je tale "blackboard", ki kar hodi v kader in iz kadra, nič drugega kot okvirji oken...astronavt je imel pač težave z držanjem položaja kamere, ker je bil v breztežnosti.

tvoj drugi video, ki pa se sprašuje, zakaj so uporabili v notranjosti barvne kamere, zunaj pa kamere slabše kvalitete, pa tudi lahko hitro nevtraliziramo. okolje zunaj in znotraj plovila se izredno razlikuje in zunaj je pač potrebna robustnejša oprema. barvne kamere v tistem času so bile prej izjema kot pravilo...za ostale stvari in sence in podobno si pa poglejte mythbusterja, ki sta ovrgla vse zarotniške mite hehe :D
Andronik
# 17.07.2009 ob 10:25
Ja, Shuttli jim sedaj padajo z neba k jabuka, pred 40 leti so pa imeli na Luni kar pol snemalne ekipe Hollywooda gor.
CCCP
# 17.07.2009 ob 10:06
40let nazaj so na Luni pristal, zdej se pa še v zrak ne morejo spraviti?
TomoK
# 17.07.2009 ob 09:00
Vsem verujočim vernikom.

384.401 km. Pot pod noge. Če je tako enostavno, zakaj pa še nihče ni ponovil? Res je najlepše vse verjet.
Jaz verjamem edino v Tatooine, ker sem tam že bil.
TomoK
# 17.07.2009 ob 08:50
Ja in kdo je snemal. Seveda svizec na luni.
Pogovarjajo se pa tako, kot da bi imel mobitel signal na luni.

Še en ameriški nateg.
Pa pozor, da se ne okužite še z gripo židovskih farmacevtov.
Menda bo cepiva za 20% slovencev.
400.000 butcev x 20€ = 8.000.000,00€
Andronik
# 17.07.2009 ob 08:23
Sploh je pa tole (Ayrton and co.) fake (documentary)!



Let's hope I am wrong...
Andronik
# 17.07.2009 ob 08:20
Moon Landing Hoax Apollo 11 : Fake Earth Transparencies and Dark Blackboards were used to Fake Earth



As the faked Earth transparency is moved to the right on the outside of the window, at :34 following close behind, a dark Blackboard outside the window is moved across to the right. The sharp diagonal line of the Blackboard is seen against the left side of the fake Earth transparency, then at :36 the Blackboard is slammed shut.

At 1:09 the camera has moved over to the other side of the spaceship to show another fake Earth transparency outside another window. At 1:45 as the fake Earth transparency is moved to the right, a dark Blackboard outside the window is seen coming from the left, the Blackboards sharp diagonal line is clearly seen to the left of the fake Earth transparency, then at 1:49 the Blackboard is slammed shut.

And there are many more...
Andronik
# 17.07.2009 ob 08:13
Neil Armstrong's cryptic speech



... if one can remove the truth's protective layers?!?! Now, where on the world does one get an idea that the truth has to have protection to be found out?
Andronik
# 17.07.2009 ob 07:22
Še malo treninga prej

http://www.youtube.com/watch?v=4IXRAUKhQ
T0&feature=related
Andronik
# 17.07.2009 ob 07:20
Tako so oni pristali na Luni
http://www.youtube.com/watch?v=mouUUW
pEec0
dr Strangelove
# 17.07.2009 ob 07:09
60. sebastjan (16. julij 2009 ob 23:03)
Kmalu bodo spet šli na luno po devterij,ker ga na zemlji ni.

Tole je komentar pri prejšnjem članku. Dokaz, da nekateri nimajo pojma, o čem sploh pišejo.

Devterij je izotop vodika, v naravi je prisoten v 0,015%. To je sicer res zelo malo procentov, a se nahaja v snovi, ki je na zemlji zelo razširjena, to je voda. Devterirana voda se imenuje težka voda. Proizvodnja težke vode se je začela že pred 2. svetovno vojno.

Zakaj bi hodili na luno po snov, ki obstaja na zemlji, se industrijsko proizvaja že več kot 70 let, količine na luni pa niso jasne, ker se ne ve, koliko vode tam sploh je.

Večina komentarjev pod znanostjo je na nivoju zgornjega. Vse take male einsteine bi bilo varno imeti pod ključem, da vas ne bi še kdo ugrabil in se okoristil z vašim znanjem, ki je neprecenljivo.
Andronik
# 17.07.2009 ob 07:01
Ja, potem pa svizec zavije čokolado...
nim
# 17.07.2009 ob 06:30
@12. hebl (17. julij 2009 ob 01:43)
se niste že dovolj zlaj(n)ali v prejšnji temi?


Priznam da sem bil še pri prejšnem članku o pristanku na Luni skeptičen, da so američani res pristali gor. Vendar ste zagovorniki pristanka podali toliko argumentov o pristanku, skeptiki pa nobenega (!?!?!), tako da sedaj tudi jaz verjamem da so bili gor :))
hebl
# 17.07.2009 ob 01:43
se niste že dovolj zlaj(n)ali v prejšnji temi?

če vam že znanstveni argumenti niso všeč, pa mogoče kaj drugega:
kot je nekdo omenil: čudno, da je kremelj opustil svoje načrte, ko so jih Američani prehiteli ... in tudi čudno, da niso Rusi nikoli dokazali, da ZDA niso prišle na Luno - ko bi tole bilo povsem smiselno v hladni vojni, če bi imeli kake pametne argumente.
wallace
# 16.07.2009 ob 22:30
Za tisti čas jim je odlično uspelo to narediti,v studiu!
fokus
# 16.07.2009 ob 22:21
trotlni slovenski
tadebu
# 16.07.2009 ob 22:13
ah kaj bi to vedno in vsakič je vse servirano javnosti točno z določenim namenom, nič ni naključno in vse ima svoje ozadje
GBWallac3
# 16.07.2009 ob 21:54
amerika je pristala na luni, teoretiki zarot nimate nič
kazam123
# 16.07.2009 ob 21:24
Jst še vedno vem kje mam račune od mobitela, teli pa ne znajo shranit mogoče najpomembnejših posnetkov moderne zgodovine. Ni zarote, samo so pa prekleto nesposobni za raketne znanstvenike.
komsomolec
# 16.07.2009 ob 21:17
Niso pristali na Luni! Lažnivci, Rusi so se smejali.
Takratni računalniki so tehtali tone ,velikosti omare. Na Luno, ja, malo morgen!
Authority
# 16.07.2009 ob 20:51
Pokličte Rogerja Moora, da nardi nov film o vseh zarotah, ki so jih nardile ameriške vlade, da boste končno veseli...

SMEŠNI STE
cvicek
# 16.07.2009 ob 20:36
Čist jim verjamem ja.
Prvo. Kdo je postavil kamere okoli sonde da so tako lepo prenašale prve korake na luninem površju. Kot je iz posnetka videno sta bile tam najmanj dve.
In drugo. Posnetek, na katerem je verjetno najpomembnejši dosežek človeštva po izumu kolesa, so ''založili'' oz. ga celo zbrisali ali pa presneli. Verjetno z filmom ''Dumb and Dumber''
Think
# 16.07.2009 ob 20:29
Tole je voda na mlin aznim ljubiteljem teorij zarot.
ISRAEL
# 16.07.2009 ob 20:28
pristanek je fake, posnet v studiu, ki so ga prav v ta namen postavili na luni ;-)

in nehajte zlorabljat svizca.
diazepam
# 16.07.2009 ob 20:10
Pol pa svizec zavije čokolado....
Kazalo