Potočnikova opozarja na to, da je celoten znesek, ki ga je - kot pravi odločba upravnega sodišča - z izkoriščanjem monopolnega položaja pridobil Telekom, res visok, z vidika posameznega potrošnika pa je morebitna odškodnina
Potočnikova opozarja na to, da je celoten znesek, ki ga je - kot pravi odločba upravnega sodišča - z izkoriščanjem monopolnega položaja pridobil Telekom, res visok, z vidika posameznega potrošnika pa je morebitna odškodnina "ravno prav nizka". Zato bo marsikateri oškodovanec obupal, še preden bi vložil tožbo in si nakopal še sodne stroške. Foto: MMC RTV SLO
Posebna ponudba
O tem, katero dokumentacijo morate zbrati, kako vložiti tožbo in kje je objavljen vzorec tožbe, v današnji oddaji Posebna ponudba ob 17.30 na TV Slovenija 1. Foto: TV Slovenija
Posebna ponudba

Pred sodniki naj bi bila zadeva tako še pred poletjem, odvetnica Maja Potočnik pa opozarja, naj potrošniki, ki so pred leti kupili sporni priključek ISDN, ne čakajo. Zadeva namreč zastara že 20. aprila in tisti, ki pred tem ne bo vložil tožbe, se lahko od odškodnine poslovi.

Odločba sodišča je pravnomočna, zato lahko oškodovanci svoje pravice že uveljavljajo, ne glede na Telekomovo zahtevo za revizijo na Vrhovnem sodišču, je prepričana odvetnica Maja Potočnik: "Sama vložitev izrednega pravnega sredstva sploh ne bi smela vplivati na pravice potrošnikov, tako da bi morali neodvisno od tega pravnega sredstva uveljavljati svoje pravice in zahtevati vračilo teh neupravičeno plačanih zneskov." In to čim prej, še dodaja. Ko bo zadeva zastarala, te možnosti ne bo več. "Ker nekdo, ki ni pravočasno zavaroval svojih pravic, nima več možnosti, da jih po zastaralnem roku še kakor koli zavaruje."

Izkoriščanje monopolnega položaja
Potočnikova opozarja na to, da je celoten znesek, ki ga je - kot pravi odločba upravnega sodišča - z izkoriščanjem monopolnega položaja pridobil Telekom, res visok, z vidika posameznega potrošnika pa je morebitna odškodnina "ravno prav nizka". Zato bo marsikateri oškodovanec obupal, še preden bi vložil tožbo in si nakopal še sodne stroške. Težava je tudi v tem, da v Sloveniji ne poznamo instituta skupinske tožbe, a Potočnikova pravi, da bi se potrošniki vseeno lahko združili. "Najboljši nasvet, ki ga lahko dam, je, da se potrošniki združijo v enotno tožbo, v kateri imajo enega pooblaščenca, ki nastopa v imenu vseh. Tako bi bili tudi stroški mnogo nižji, dejansko gre samo za eno takso in za enkratni strošek odvetnika."

ZPS objavil navodila za vložitev tožbe
Zveza potrošnikov Slovenije, ki je Telekom javno pozvala, naj vrne prisilnino za ISDN oziroma naj pri notarju deponira izjavo o vračilu dobrih sto evrov, če ne uspe na vrhovnem sodišču, je prejela odgovor brez zaveze. Zato je objavila navodila za vložitev in vzorec tožbe, ki je napisan s predpostavko, da ste ob sklenitvi pogodbe za ISDN že bili telefonski naročnik za navaden telefonski priključek, ki ste ga morali nadgraditi s priključkom ISDN. V tožbi je namreč upoštevana le povprečna cena priključka za ISDN, kot jo je ugotovila v odločbi Agencija RS za varstvo konkurence, ne cena za celotni telefonski priključek.

Skrb za državljane
Če potrošniki ne bodo ukrepali sami, se bo težko kaj premaknilo, je do sistema kritična Maja Potočnik. "V Sloveniji smo, zato zelo težko pričakujemo, da bo katera koli institucija, čeprav naj bi bila v službi državljanov, resnično skrbela za državljane." Žal pri nas še vedno prepogosto obvelja pravilo, da se moraš znajti sam, dodaja.

O tem, katero dokumentacijo morate zbrati, kako vložiti tožbo in kje je objavljen vzorec tožbe, v današnji oddaji Posebna ponudba ob 17.30 na TV Slovenija 1. Svoja vprašanja nam lahko sporočite na elektronski naslov posebna.ponudba@rtvslo.si, med oddajo pa lahko pokličete na telefonski številki 01/475 2020 in 01/475 2021. Pišete nam lahko tudi na našo Facebook stran in Twitter.

Ines Kočar, Posebna ponudba

Posebna ponudba