Jasmina Cibic o vlogi arhitekture v nacionalnih predstavitvah

Na samostojni razstavi Duh naših potreb

Z instalacijo iz svoje najnovejše trilogije NADA se Jasmina Cibic v Krefeldu predstavlja na svoji prvi samostojni institucionalni postavitvi v Nemčiji. Razstavlja v Hiši Ester, muzeju, ki ga je zasnoval slavni Ludwig Mies van der Rohe, ukvarja pa se z razmerjem med kulturno produkcijo in strukturami moči.

02. oktober 2017 ob 10:37
Düsseldorf - MMC RTV SLO, STA
Umetnica se je pri raziskovanju razmerja med kulturno produkcijo in strukturami moči tokrat osredotočila na dela treh arhitektov - Vjenceslava Richterja, Arneta Jacobsena in Mieha van der Roheja. Foto: jasminacibic.org

Instalacija, ki jo je umetnica naslovila Duh naših potreb, je sestavljena iz treh filmov iz projekta NADA. V svoji trilogiji raziskuje tri zvezdniške arhitekte evropskega modernizma in vlogo, ki jo je njihovo delo odigralo v nacionalnih predstavitvah.

Prvi film oziroma prvo dejanje se nanaša na hrvaškega arhitekta Vjenceslava Richterja in jugoslovanski paviljon, ki ga je zasnoval leta 1958 za svetovno razstavo v Bruslju. Drugo dejanje se dogaja v Mestni hiši Arneta Jacobsena v danskem mestu Aarhus (1937—1942).

Mies van der Rohe v kontekstu političnih razprav
Tretje dejanje je posnela in situ, posebej za razstavo v Hiši Ester. Arhitekt, ki se mu posveča, je seveda znameniti Mies van der Rohe oziroma njegovo delo v Krefeldu iz dvajsetih let 20. stoletja v kontekstu političnih razprav o primerni zastopanosti Nemčije na svetovnih sejmih sredi 20. stoletja.

O vstopu ideologije v umetnost
Jasmina Cibic
, ki se je rodila leta 1979 v Ljubljani, živi in dela v Londonu. Leta 2013 je Slovenijo zastopala na Beneškem bienalu. Svoje delo je predstavila na številnih samostojnih razstavah, med drugim v Calgaryju, Zagrebu, Beogradu, Aarhusu, Budimpešti in Ljubljani, ter na več skupinskih postavitvah, denimo v New Yorku, Londonu, Bonnu, Luksemburgu ter na Kitajskem. V svojih performansih, instalacijah in filmih obravnava ideologije in njihovo uresničevanje v umetnosti in arhitekturi.

S svojo arhitekturno trilogijo se bo v Krefeldu predstavljala do 14. januarja prihodnje leto, postavitev, ki jo je kurirala Katia Baudin, pa bo pospremila tudi publikacija.


M. K.
Instalacija je sestavljena iz treh filmov nove trilogije NADA. Foto: jasminacibic.org

Razstave


Zmuzljivi svet pariškega boema, Henrija de Toulouse-Lautreca

Platna, s katerimi je Veno Pilon vipavsko krajino umestil na likovni zemljevid Evrope

Britanski umetniki odprli roke za žrtve požara v stolpnici Grenfell

Jože Plečnik in voda: v uroku Ljubljanice