Nagrajenka Ars Electronice Maja Smrekar in vpogled v njeno serijo K-9_topologija

Predstavitev nagrajene serije v Galeriji Kapelica

"Umetniška teza, ki ji sledimo v celotnem opusu, črpa iz biotehnoloških dejstev, obenem pa se v razmišljanjih o hibridnosti človeka in živali napaja iz mitoloških zgodb, vgrajenih globoko v nezavedno zahodne kulture."

28. september 2017 ob 14:19
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA
"K-9_topologija je pravo hibridno umetniško delo z globokim biopolitičnim sporočilom in bo gotovo sprožilo veliko diskusij tako v umetniški kot znanstveni javnosti," so zapisali v utemeljitvi nagrade zlata nika v kategoriji hibridne umetnosti na festivalu Ars Electronica. Foto: Maja Smrekar / Galerija Kapelica

Uvodne besede so zapisali v Galeriji Kapelica o ustvarjanju umetnice Maje Smrekar, s katero že dolgo sodelujejo. Drevi v Kapelici namreč odpirajo njeno postavitev, ki celostno uokvirja serijo projektov K-9_topologija, s podnaslovom Cynomorpha. Gre za serijo, nagrajeno z zlato niko v kategoriji hibridne umetnosti na festivalu Ars Electronica v Linzu.

Vzporedna evolucija dveh bioloških vrst
Serija Maje Smrekar tematizira vzporedno evolucijo človeka in psa ter kulturološka presečišča človeškega in živalskega. Na podlagi svojih projektov umetnica ustvarja pogoje za razmišljanje o družbi, ki bi temeljila na bolj uravnoteženem sobivanju človeka z ekosistemom, ki ga obkroža.

V galeriji so serijo označili kot "pravo hibridno umetniško delo z globokim biopolitičnim sporočilom, ki odpira nove razsežnosti etičnim premislekom o biotehnološko oblikovanih oblikah življenja". Tako umetnica "premišlja odnos človeka z nečloveškim drugim in nas sooča z distopično projekcijo prihodnosti, ki jo naseljujejo z biotehnološko intervencijo nadgrajene hibridne vrste s človeku enakovrednim družbenim statusom", so še zapisali v Kapelici.

Številka ena: Ecce Canis
Ecce Canis je bil prvi projekt iz serije K-9_topologija. V njem je Maja Smrekar na podlagi teorije o vzporednem razvoju serotoninskega receptorja v možganih tako pri človeku kot psu omogočila neposredno izkušnjo vonjanja serotonina, ekstrahiranega iz krvi umetnice in njenega psa, kot tistega hormona, ki je ključen za neverbalno sporazumevanje med obema vrstama.

Številka dva: I Hunt Nature, Culture Hunts Me
Nadgradnjo umetniškega raziskovanja mogočega sobivanja človeka in psa predstavlja performans I Hunt Nature, Culture Hunts Me. V njem se je umetnica soočila z volčjim tropom in v njem skušala poiskati svoje mesto v okviru nekajtedenske rezidence v Jacana Wildlife Studios v Franciji.

Številka tri: Hibridna družina
Hibridna družina pomeni radikaliziranje družbene in ideološke instrumentalizacije materinstva prek močno ideologiziranega statusa dojenja. Maja Smrekar je v svoji hibridni družini, ki jo sestavlja skupaj s škotskim mejnim ovčarjem Byronom in takrat mlado psičko pasme islandski špic z imenom Ada, postala m-Other in se brezobzirno predala ideologiji materinstva.

Številka štiri: ARTE_mis
ARTE_mis je zadnji projekt, v njem pa umetnica razpira razmislek o biotehnoloških potencialih združitve človeka z nečloveškim drugim. Osrednji del projekta je hibridna celica človeka in psa, v galerijskem prostoru predstavljena kot umetniški artefakt, a tudi kot potencial življenja, ki bi v nasprotju s človekom kot zastarelo vrsto, obsojeno na samouničenje, imelo v distopičnih pogojih prenaseljenosti več možnosti za preživetje.

Odprtje predstavitve serije projektov K-9_topologija, s podnaslovom Cynomorpha, je v Galeriji Kapelica napovedano drevi ob 20. uri, na ogled bo do 20. oktobra.


P. G.
Predstavitev serije projektov Maje Smrekar, naslovljene K-9_topologija, s podnaslovom Cynomorpha, bo v Galeriji Kapelica na ogled do 20. oktobra. Foto: Matjaž Tavčar

Razstave


V Ajdovščini na ogled prenovljena stalna zbirka Vena Pilona

Najstarejše leseno kolo na svetu na ogled v Parku vojaške zgodovine

V roki puškica, doma pa ljubica: vojna razglednica navdihnila razstavo

Foto: "Bunkljem" namenjena razstava o Harryju Potterju in zgodovini čarovnije