"Izvirni greh Prekmurja je nizkocenovni turizem"

FuTurist: četrta epizoda turističnega podkasta
"Če pogledamo Brda ali pa Kras - tam se je vedno prodajalo prek domačih kanalov. Mi se tega nikoli nismo naučili. Naš nivo gostinske ponudbe je ostal pri polni skledi, litru vina in radenski. Turizem pa danes funkcionira na drugačnih temeljih." Foto: MMC/Miloš Ojdanić

Janko Kodila velja za zavetnika prekmurske šunke in gibanice ter za prvoborca pri ohranjanju kranjske klobase. Prekmurje želi s povezovanjem zagnanih posameznikov in s sodobnim doživljajsko-kulinaričnim centrom v Markišavcih pri Murski Soboti postaviti na turistični zemljevid sveta.


Ko sem prevzel očetov posel, sem najprej nehal prodajati hrenovke in poceni sveže meso. Prav tako sem prekinil posle z menzami in gostilničarji, ki so hoteli poslovati pod ceno.


Španskega pršuta ni težko kupiti. Prekmurska šunka je pa posebnost, ki je ne more dobiti vsakdo. Enako je pri vinih, čokoladi, medu. Truditi se moramo za vrhunske kulinarične posebnosti, ki so hkrati tudi blagovna znamka. Potrebujemo zgodbe za izvoz v turizmu. In tu so potenciali malih proizvajalcev, ki se morajo specializirati v dodani vrednosti svojih izdelkov. Izpiliti morajo svoje posebnosti. In posebnosti se danes plačajo.


"Dosti zgodb je še odprtih v Prekmurju - od nastajajoče visoke kulinarike, romske zgodovine, vinskih zgodb do čokolade z bučnim oljem. Tomaž Sršen je nekoč že dejal: 'Prekmurci, vi sedite na rudniku premoga, pa vas zebe.' Ja, vem - to, kar delamo, je premalo.” Foto: MMC/Miloš Ojdanić
"Slabo je, ko se gradi na zgodbi regije in se regiji nič ne da nazaj. Slabo je, ko najnižja cena nabave postane najboljša cena. Slabo je, ko se zlorablja prekmurski melos in prekmurske ljudi za zgodbo. Okoli hotelov se postavi stojnice, ljudje pridejo v dobri veri tja kaj prodat, ampak od tega se ne razvija okolje in posamezni ponudniki. Hoteli Save Turizma so slab turistični gospodar. Tako za okolje kot za sebe." Foto: MMC/Miloš Ojdanić
"Postajamo ponudnik (pre)poceni hotelskih nastanitev. Ne delamo za prodajo storitev z višjo dodano vrednostjo in kakovostjo. To je izvirni greh prekmurskega turizma danes - nizkocenovni turizem, ki otežuje razvoj turizma na višji ravni." Foto: MMC/Miloš Ojdanić
"Naše ljudi smo na dogodkih v Ljubljani učili - ne deliti. Veste, včasih se je v Prekmurju rado delilo. Ker so tam pač dobri ljudje. In sem jim rekel - ne deliti. Dajte degustirati, dajte ljudi vabiti k nam v Prekmurje in jim prodajati, to kar imamo." Foto: MMC/Miloš Ojdanić

FuTurist