Ekofrikom je odklenkalo, elektroavtomobili ne bodo več primerni za samopromocijo

Kaj nam v resnici sporoča druga generacija nissana leafa?
Miha Merljak|22.09.2017 ob 06:43
Tokio - MMC RTV SLO
Avtomobilisti tako vse bolj soustvarjajo našo okolico. Foto: Miha Merljak / MMC RTV SLO

Bili smo na premieri, na kateri je podpredsednik Nissana Danielle Schilazi izrekel prelomne besede: “To ni električni avto!”

Direktorjeve besede so seveda zgolj tržniška provokacija, leaf ima seveda tudi v drugo izključno električen pogon. A besede so kljub temu zares prelomne, Nissan namreč že spet vizionarsko prehiteva avtomobilsko industrijo. S temi besedami je namreč gospod Schilazi označil konec dobe, ko so električne avtomobile kupovali samo ekozanesenjaki za svojo samopromocijo. Elektroavtomobili so namreč zdaj postali mainstream!

Vsi, ki si torej obetajo, da bodo z nakupom leafa kazali svojo zeleno naravnanost, bodo morali izbrati kaj drugega, leaf pač ni več vesoljska žaba, druga generacija elektropionirja je namreč oblikovana normalno, drugi leaf je videti kot čisto običajen avtomobil.

Za racionalne
In kot tak se dobrika vsem, ki hočejo najboljši paket! Torej avto z najbolj bogato kombinacijo tehnologije, opreme za udobje za plačan denar. Leaf je torej postal avto za racionalneže, in to je že samo po sebi revolucionarno, kajti elektroavti še nikoli doslej niso bili cenovno ugodni.

Kolikšno težo bodo te besede Nissanovih direktorjev imele za slovenske kupce, bomo preverili prihodnjo pomlad, ko bo leaf zapeljal na naše ceste, pri tovrstnih avtih je seveda dejanska cena odvisna od tega, koliko je državna malha subvencij polna. Ni pa prav nič relativno, da za to ceno Nissan ponuja tudi elektrotehniško znanje, ki ga je v sedmih letih nabral s pomočjo 283.000 kupcev prvega leafa - s toliko izkušnjami se ne more pohvaliti nobena druga znamka.

Avtomobilske znamke prenavljajo (hišno) infrastrukturo
Kakor koli že, med izboljšave znanega pogonskega koncepta spada močnejši elektromotor, zdaj zmore 110 kW, ki ga po novem zalaga večja baterija s 40 kWh, ki zagotavlja konkretnih 378 kilometrov dosega z enim polnjenjem. A še pomembneje se nam zdi, da je ves električni sklop popolnoma pripravljen na vključitev v inteligentna omrežja, v katerih s pomočjo hitrega polnjenja in praznjenja avto opravlja vlogo začasnega shranjevalca zelene energije. Poročali smo namreč že, da električni avti z večjimi baterijami ponujajo povsem nove možnosti glede energijske infrastrukture, novo je to, da se v tovrstne projekte po novem z leafom in podobnimi avtomobili aktivno vključujejo tudi same avtomobilske znamke.

Obeta se tudi mali električen SUV
Novi leaf torej dejansko že začenja novo dobo avtomobilizma, medtem ko drugi proizvajalci šele obljubljajo, kako bodo do leta 2020, 2025, 2030 ... ponudili toliko in toliko električnih avtomobilov ter da bodo zdaj razvijali samo še električne avte in tako naprej. Pri Nissanu so že prešli k dejanjem, glede prihodnosti so bili celo zelo skopi z besedami. Uspelo nam je izvrtati zgolj to, kar se da sklepati že iz povedanih sporočil za javnost. In sicer, da bo leafu že kmalu sledil mali električen SUV, ki ga bo Nissan pripravljal na Kitajskem. Jasno je že tudi, da leaf ostal edini nissan z lastno Nissanovo elektrotehniko, Nissanovo znanje bodo kmalu dobili tudi renaulti.

"Avtonomni" leaf uvaja popolnoma nov način vožnje
Drugi človek Nissana je s svojo trditvijo, da leaf ni električni avto seveda v resnici želel povedati, da ima lead še mnogo drugih prednosti. Novemu leafu namreč Japonci dodajajo tudi vlogo ambasadorja tehnologij avtonomne vožnje. Po novem že zna samodejno prilagajati hitrost, zavirati in zavijati, samodejno pa zna parkirati tudi med črte parkirnih boksov, ne zgolj med avtomobile.

Uvaja pa tudi novost, ki ponuja vožnjo z zgolj stopalko za plin - zdaj ji bomo pa res morali začeti praviti drugače. Nissan leaf namreč prisega na vožnjo z zgolj eno stopalko, zgolj z desno. Zavorna stopalka v avtu sicer ostaja, a zgolj za močnejše zaviranje, stopalka za plin pa omogoča, da z njenim popuščanjem dejansko avto upočasnimo. Seveda bo to pomenilo, da bo voznik potreboval nekaj časa, da pridobi občutek za odmerjanje pospeševanja in zaviranja, iz prve roke oziroma noge nove stopalke še ne moremo komentirati, vsekakor pa Nissan prav, da stopalka ne bo koristila zgolj v mestu med rdečimi semaforji.

Avtonomna vožnja na japonskih cestah že leta 2020
A vseeno, če torej prav razumemo Nissanovo ponudbo kamer in radarjev, Nissan nekoliko pretirava z oznako "avtonomni avto", leaf namreč ponuja zgolj množico asistenčnih sistemov. Naj bi pa sistem Pro Pilot, kot mu pravijo pri Nissanu, vendarle že kmalu dobil svojo polno avtonomno verzijo. Njen razvoj namreč močno pospešujejo atleti. Japonci so si namreč za olimpijske igre 2020 zadali cilj, da bodo olimpijska prizorišča povezali z avtonomnimi avti. Sodelujejo vsi, avtomobilsti, računalniška podjetja, pripravljajo se infrastrukturne prilagoditve. Atleti bodo torej preskusni zajčki, testni vozniki, z njihovimi ugotovitvami pa bodo nato skušali področje varne avtonomne vožnje razširiti na običajne ceste.

A na razvoj avtonomnih avtomobilov Japonci gledajo še bolj z družbeno odgovornega vidika. Avtonomni avtomobili bodo namreč še toliko bolj učinkovali kot skupina. Medsebojna komunikacija med vozili bo namreč omogočila, da bodo avtomobili vozili bolj skupaj, in tako bolj energetsko učinkovito. Da si znamo to bolj plastično predstavljati, je Nissan pripravil poligon z malimi roboti v obliki nekakšnih pingvinov.


Električni avtomobili se vključujejo v nove infrastrukturne projekte, ki temeljijo na shranjevanju zelene energije v avtomobilih. Foto: Miha Merljak / MMC RTV SLO
Podpredsednik Nissana Danielle Schilazi: "To ni električni avto!" S temi besedami je označil, da so električni avtomobili postali mainstream. Foto: Miha Merljak / MMC RTV SLO
Da je avtonomna vožnja tudi družbeno koristna, kažejo mali robotski pingvini, ki z medsebojno komunikacijo omogočajo bolj zgoščeno in s tem varčnejšo vožnjo. Foto: Miha Merljak / MMC RTV SLO
Japonci nameravajo polno avtonomno vožnjo pripeljati na ceste do olimpijskih iger v Tokiu leta 2020. Foto: Nissan
Prej je bil videti kot vesoljska žaba, kar je ustrezalo vsem, ki so želeli navzven kazati, da vozijo okoljsko prijaznejši avtomobil. Druga gemeracija je veliko bolj konvencionalna, oblikovana kot klasičen avtomobil, ki nikakor ne pušča vtisa, da ima električen pogon. Foto: Miha Merljak / MMC RTV SLO
Foto: Miha Merljak / MMC RTV SLO
Tudi v notranjosti je novi leaf "mainstreamovski" Foto: Nissan
Foto: Nissan
Ko odstraniš dvojno dno, ne vidiš baterij, ampak dobiš zelo prostoren prtljažnik. Foto: Miha Merljak / MMC RTV SLO
Podpredsednik evropskega centra oblikovanja Alfonso Albaisa. Foto: Miha Merljak / MMC RTV SLO
Leaf je povsem Nissanovega razvoja, a tehniko bodo Japonci delili z Renaultom, tudi v prihajajočem malem električnem SUV-ju. Foto: Miha Merljak / MMC RTV SLO
Baterije omogočajo do 378 kilometrov avtonomije z enim polnjenjem. Foto: Nissan
Leaf seveda ni prvi električni nissan. Na sliki je tama iz leta 1947. Foto: Miha Merljak / MMC RTV SLO
V tovarni Opama, kjer izdelujejo tudi novega lefa, Slovenijo dobro poznajo! Še posebej Dolenjce! Foto: Miha Merljak / MMC RTV SLO

Avtomobilnost