Begunska kriza

Poudarki

  • Skrbnica dveh izginulih begunskih deklic sumi, da sta se napotili proti Nemčiji, kjer imata sorodnike
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.2 od 45 glasov Ocenite to novico!
Begunci
Otroci beguncev so pogosto žrtve trgovine z ljudmi. Foto: Reuters
Sumaya Nooraldin Ibrahim
Sumaya Nooraldin Ibrahim je visoka približno 130 cm in je srednje postave Foto: Policija
Sarab Nooraldin Ibrahim
Sarab Nooraldin Ibrahim je visoka približno 140 cm, nazadnje je bila oblečena v belo majico s kratkimi rokavi in črne hlače tričetrtinske dolžine. Foto: Policija
VIDEO
Izginili begunski deklici

Dodaj v

Na poti iz šole izginili begunski deklici

Od 200 begunskih otrok, ki so prišli lani, jih je v Sloveniji ostalo 20
7. junij 2017 ob 17:12,
zadnji poseg: 7. junij 2017 ob 20:23
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Pred dvema dnevoma sta na poti iz šole v neznano izginili begunski deklici, stari 9 in 11 let, ki sta k nam prišli lani brez dokumentov, skupaj z mamo Iračanko. Primer preiskuje policija, v društvu Ključ pa opozarjajo, da jih je od 200 otrok, ki so v Slovenijo prišli lani, ostalo le še 20.

Pogrešani deklici sta bivali v azilnem domu, dokler ni center za socialno delo presodil, da je mama zaradi bolezni neprimerna za skrbništvo. To je bilo zato dodeljeno gospe Anki Marinšek, pri kateri sta bili deklici od lanskega septembra.

Obiskovali sta eno izmed ljubljanskih osnovnih šol, od koder pa se v ponedeljek nista več vrnili, pripoveduje gospa Anka, ki je podala prijavo tudi na policijo. "Mama ni bila sposobna skrbeti zanju in je bila njuna edina sorodnica v Sloveniji, zato menim, da jima je nekdo pomagal, saj so le redki vedeli, kje deklici sploh živita in katero osnovno šolo obiskujeta, kar je jasen indikator, da neka pomoč je bila. Ali je bila to pomoč neke tihotapske organizacije ali kogar koli drugega, pa lahko samo ugibam," pripoveduje skrbnica obeh deklic.

Policisti sporočajo, da pogrešajo 11-letno Sarab Nooraldin Ibrahim, ki je visoka približno 140 centimetrov, srednje postave in temnorjavih do ramen segajočih las. Nazadnje je bila oblečena v belo majico s kratkimi rokavi, črne hlače tričetrtinske dolžine in športno jopico s kapuco z modrimi in zelenimi črtami. Druga pogrešana devetletna Sumaya pa je visoka 130 centimetrov srednje postave, ni pa znano, kako je bila nazadnje oblečena. Obe dekleti sta se napotili v šolo, od koder pa se nista vrnili. Policisti prosijo vse, ki bi o njiju kar koli vedeli, naj to sporočijo najbližji policijski postaji ali pa na telefonski številki 113 oziroma 080 1200.

Izginotja žal niso nič novega
Izginotja mladoletnih beguncev brez spremstva niso žal nič novega, pravi Polona Kovač, podpredsednica društva Ključ, kjer se borijo proti trgovini z ljudmi. Številke lanskega leta namreč razkrivajo, da je bilo v Sloveniji več kot 200 mladoletnikov brez spremstva, v dijaških domovih pa jih je ostalo nameščenih zgolj 20.

"Otroci želijo naprej, da se to omogoči, pa so odgovorni tihotapci z ljudmi in verjamemo, da gre v številnih primerih tudi za trgovino z ljudmi. Ti otroci namreč nimajo realnih možnosti, da bi si plačali pot za naprej razen na način, da ponudijo neke storitve," poudarja Kovačeva.

Ali se je podobno zgodilo tudi z begunskima deklicama, ki sta izginili v ponedeljek, se za zdaj še ne ve, njuna skrbnica Anka sicer sumi, da sta na poti proti Nemčiji, kjer naj bi imeli sorodnike. Postopki se vodijo tudi na policiji, kjer so nam potrdili, da so prijavo prejeli in da se postopki vodijo na enak način kot za vse druge pogrešane osebe.

Jure Čepin, Radio Slovenija
Prijavi napako
Komentarji
pkorosec
# 07.06.2017 ob 17:24
Ja SLO pac ni varna za "begunce". Povejte naprej na vse vetrove.
Rozmarin
# 07.06.2017 ob 17:45
Slovenija je otrokom najbolj prijazna država, prvo mesto si deli z Norveško. Mogoče bi morali razloge izginotja raziskati pri beguncih samih.
drg
# 07.06.2017 ob 17:55
Kljub neizmernem trudu naše politike, noče noben tu ostat. Đermani je le Đermani.
Bubi
# 07.06.2017 ob 17:52
Vse jasno. Njuna prava mati je zorganizirala "akcijo", da so deklici nazaj dobili in že šibajo naprej v obljubljeno deželo. Toliko bolje za nas.
Zoro27
# 07.06.2017 ob 17:26
Ja, Slovenija ni dovolj varna. Očitno niti za otroke.
Toliko o ljudeh, ki bežijo pred grozotami vojne.
Žal.
drg
# 07.06.2017 ob 17:59
Spet bomo krivi ksenofobni Slovenci ..
pokij
# 07.06.2017 ob 18:16
...so jih ugrabili "svoji"
drg
# 07.06.2017 ob 18:00
Saj bodo ljudje počasi spregeldali. Eni pač rabijo malo več časa ..
reorah
# 07.06.2017 ob 19:01
Dajmo se sprijaznit, da je Slovenija samo prehodna. Tukaj zaprosijo za azil zato, da si lahko utrnejo pot za naprej. Enako je s tujimi študenti. Prišli so na univerzo v Novo Gorico, tu so se odprli oddelki, zaposlili so kader, zdaj sta menda ostala le še dva, vsi drugi so poniknili v Zahodno Evropo. Lahko se mi nekaj trudimo, organiziramo vse, da bi se begunski otroci integrirali, vlagamo denar, energijo, ljudi.... in na koncu izvisimo kot največji naivneži. Vse bolj razumem ljudi na Škofijah, ki se branijo takih sosedov. Žal. Vendar take reakcije niso odvisne samo od lokalnega prebivalstva, tudi begunci sami prispevajo svoje, saj se ne ozirajo na pripravljenost določenega okolja, ampak jih ženejo izključno njihovi lastni interesi.
Komisar
# 07.06.2017 ob 17:34
Kot prvo, predvidevam da so to ljudje, ki so prišli "spontano" oz. ne del begunskih kvot, kot drugo, to, da se pusti mladoletnim, da kar odkorakajo iz države je nedopustna malomarnost države. Ta je zakonsko zavezana k institucionalni skrbi za vse, ki niso "samostojne osebe", poleg tega pa smo člani tisoč in ene organizacije in mednarodne pogodbe o preprečevanju "trgovine z otroki", in, glej ga, vraga, naši organi so dolžni preprečevati nastanek ravno teh pojavov, vključno s preventivnimi akcijami.
CaEdMoN
# 07.06.2017 ob 19:35
Te kvote in premeščanje se čedalje bolj kažejo za največji nonsense. Na največji izgubi je pa na koncu država, ki jih gosti in ti potem pobegnejo dalje v DE, FR, GB itd.

EU nori ker jih češka noče sprejet, če bi pa migrante vprašali pa bi ti isto rekli, da ne želijo na Češko. Kaj boš silil dve strani skupaj, če si pa en drugega ne želita???
Shimun
# 07.06.2017 ob 18:37
blamaža za vse aktiviste in pro-migrantske ljudi v Sloveniji
Tetameta
# 07.06.2017 ob 18:28
Šli v Nemčijo?
Tetameta
# 07.06.2017 ob 18:30
Ja, Slovenija ni dovolj varna. Očitno niti za otroke.
Toliko o ljudeh, ki bežijo pred grozotami vojne.
Žal.

Ja, samo v Nemčiji je mir, očitno...
amigo
# 07.06.2017 ob 20:13
Zanimivo, da vse obveščevalne službe ne morejo ugotoviti, kako prihaja v EU na desettisoče otrok brez spremstva in kam ti izginevajo. Kaj se z njimi dogaja v obljubljeni deželi? Bojim se, da so ti otroci tako ali drugače žrtve kriminalcev.
amigo
# 07.06.2017 ob 18:21
&Blackbaerd
Vsak vrtec in OŠ bi morala imeti minimalno vsaj enega policista prisotnega. Ne samo v času prvega tedna ko se začne pouk.

Pred vsakim vrtcem in šolo obvezno parkirat tank ali patrio.
Shimun
# 07.06.2017 ob 18:36
Zdaj so pa že otroci postali ekonomski migranti... a ni zanimivo to, pa taki "reveži" so, ki bežijo stran od vojne v prvo primerno varno državo kjer bodo imeli na voljo hrano, streho nad glavo in izobraževanje, samo da so na varnem. Vsaj tako nam trdijo filantropi in ostali pro-migrantsko usmerjeni aktivisti.
Kaj je potem s tem, tega res ne razumem?

Očitno v Sloveniji nismo dovolj dobri za njih...čemu bi se potem sploh trudili z njimi? Jaz se ne bi, škoda denarja.
gričar
# 07.06.2017 ob 20:17
a mama je še v sloveniji?
oleander
# 07.06.2017 ob 18:24
Velik napredek bi ze bil, ce bi imeli tako imenovane rajonske policiste, ki bi bili ves cas prisotni v soseski in bi jih ljudje in mularija poznali, jim zaupali in se lahko obrnili nanje v primeru nuje.
Lovec
# 07.06.2017 ob 19:57
Torej so odpovedale vse nevladne humanitarne in humanistične organizacije ter vsi Wilkomen aktivisti. Lep primer Levih aktivistov, ki so vse ki so na podobno problematiko in resnostjo problema opozarjali že na samem začetku označevali za fašist, sedaj pa nič od njih. Vse skupaj priterjuje dejstvu, da vsi tisti, ki smo protestirali ob anarhični obravnavi beguncev in namestitvi, da smo imeli prav. Seveda je sedaj medijem malo mar in ne bomo gledali ženskih voditeljic z zgroženimi obrazi pred kamerami.

Kako kaj Hanžek in 200 000 beguncev z lahkoto ?

Kaj na to porečejo vsi pop aktivisti in humanitarci.
severnik
# 07.06.2017 ob 19:03
Ni biti težko pametnejši od našega sistema.

Najbrž je prišla družina po njiju.
semaino
# 07.06.2017 ob 21:31
Glavno vprasanje in odgovor pri tem konkretnem primeru je, kje je zdaj njuna mati?

Pa bomo imeli odgovor.
Spletni_krizar
# 07.06.2017 ob 17:37
lol...Kdo bi vendar pomislil na kaj takega...
cairns
# 07.06.2017 ob 20:58
Na poti iz šole izginili begunski deklici

Seveda policija tava v temi.
Država pa bi morala imeti te ljudi vedno na očesu zaradi njihove varnosti, saj je znano da je po Evropi poniknilo neznano kam nekaj tisoč ilegalcev.
sloko
# 07.06.2017 ob 19:34
Kje so že tisti slovenski nevladniki financirani z davkoplačevalskim denarjem, ki so hodil na mejo preprečvt legitimacijo beguncev? Kaj pa tistih na 10 tisoče otrok, sirot,..., ki so končali v rokah mafije zaradi oragniziranega vlakovozstva?
sirus
# 07.06.2017 ob 19:28
Pozabili ali "pozabili" ste napisat, da sta najverjetneje na poti v Nemčijo, kjer imata sorodnike.
Murko
# 07.06.2017 ob 19:23
Stara zgodba, migrirali sta v obljubljeno deželo Merklovo.
ZETAC
# 07.06.2017 ob 18:24
Vsak vrtec in OŠ bi morala imeti minimalno vsaj enega policista prisotnega.

Nekateri pa res živite v oblakih, no, recimo, da bi za to potrebovali okoli 1000 novih policistov, sedaj pa malo izračunaj, koliko bi nas to stalo ...?
Mimobeznik
# 07.06.2017 ob 19:42
Pa saj so zapisali na Dnevniku, da naj bi imeli sorodnike v Nemčiji... case closed. Ju ne boste več videli v Sloveniji.
Shimun
# 07.06.2017 ob 18:39
smili se mi samo ta skrbnica, Anka Marinšek...daje veliko sebe za tuje ljudi in otroke, v hvaležnost pa dobi nekaj takega.

A ne bi bilo lepše poskrbeti za tiste, ki živijo tukaj in zares potrebujejo našo pomoč. Ne pa, da pomagamo tem migrantom, ki od nas hočejo samo brezplačen prevoz preko države.
brain2k
# 07.06.2017 ob 17:50
Zivimo v svobodni drzavi kjer se lahko svobodno gibljemo/gibljejo - bilo bi protipravno da bi ju zadrzevali na silo....
Radoveden
# 07.06.2017 ob 20:59
Dejstvo je, da je precej teh otrok pobasala tudi mafija. Ti ljudje nimajo nobene vesti. Pred tem si lahko oči zatiskajo samo na skrajni levici.
pašeresje
# 07.06.2017 ob 18:33
"Mama ni bila sposobna skrbeti zanju in je bila njuna edina sorodnica v Sloveniji, zato menim, da jima je nekdo pomagal, saj so le redki vedeli, kje deklici sploh živita in katero osnovno šolo obiskujeta, kar je jasen indikator, da neka pomoč je bila. Ali je bila to pomoč neke tihotapske organizacije ali kogar koli drugega, pa lahko samo ugibam,"

Moje mnenje:
Ali je zdaj vprašanje, kje se deklici nahajata, kaj se je zgodilo z njima?

Glede na to, kakšno je bilo (po mojem mnenju pravilno) razburjenje, ko je socialna služba dodelila deklico namesto staršem ubite mame v primeru pred kakim letom, smo vsi vedeli, da otroci spadajo k sorodnikom.

Zakaj tukaj ne bi bilo nekaj podobnega, socialna služba je deklici odvzela mami, ker je bila ta bolna, in ju dodelilo krušni skrbnici. Recimo da se mama s tem v resnici ne strinja, da se to ne sklada z njihovo kulturo in da ne zaupa tujim (našim) organom in namenom.

Jaz bi sklepal da je mama organizirala "premestitev" deklic k njenim sorodnikom.

Ljudje niso tako nebogljeni kot se zdi.

Pravilno bi bilo, da bodo mediji pokrili to zgodbo tudi pozneje ko se razplete (če bo to v interesu naše policije), ne le zdaj ko se implicira kar koli s tako bombastičnim naslovom.
Joze Koder
# 07.06.2017 ob 19:38
Usoda teh otrok je žalostna, nimajo otroštva, kdo ve kaj vse morajo prestajati.

Pa vendar, ta vrsta kriminala ali tihotapljenja je povezana z migrantskim valom. Taka količina migrantov in tudi odnos do otrok, ki je povsem drugačen kot naš, tovrsten kriminal prinese s seboj. Od 200 otrok jih je samo še 20 v Sloveniji, to je šokantna številka. Nudeno jim je bilo veliko, ampak nekdo je odločil, da to ni dovolj.

Torej le ni vse tako kot so nam govorili politiki o samih izobražencih, dobrotnežih in poštenjakarjih. In kar so nam tudi mediji vključno z RTV vbijali vsak dan v glavo.
Plavica1
# 08.06.2017 ob 11:39
ZETAC # 07.06.2017 ob 22:43 Za tiste, ki so še ostali in za tiste, ki bodo še prišli pa smo dolžni nuditi vse pogoje za normalen razvoj otroka, za njihovo integracijo,

Beguncev se po mednarodnem pravu (UNHCR) NE SME INTEGRIRATI, ker begunci se morajo po koncu vojne vrniti v svojo državo. Če jih želite inegrirati, jim morate najprej ponuditi status ekonomskega migranta, torej mora imeti zagotovljeno delovno mesto in prebivališče, urejene dokumente, potem pa mu skladno z zakoni države ponuditi državljanstvo, če so potrebe po takem profilu delovne sile in se je že integriral v okolje, kar pri nas pomeni, da se je naučil slovensko, da pozna zgodovino in zemljepis Slovenije, da je njegovo splošno družbeno življenje v skladu z normami in zakoni RS. Vse ostalo je samo voda na mlin takim, ki se ukvarjajo s prepovedanimi dejavnostmi, kot je trgovanje z belim blagom, z drogo ali pa orožjem.
vnk
# 07.06.2017 ob 22:00
Primer preiskuje policija, v društvu Ključ pa opozarjajo, da jih je od 200 otrok, ki so v Slovenijo prišli lani, ostalo le še 20.

Okej, a mi lahko razloži uredništvo, zakaj je to naenkrat ful velika novica?
Plavica1
# 07.06.2017 ob 21:12
Ali so tisti iz >NVO,ki "skrbijo" za "begunce" imeli podatke o tem, kako se deklici gibata ob delovnikih? Ali so poznali lokacijo, kjer sta bili deklici nameščeni pri rejnici? Če lahko "dobrodelne" organizacije tipa Open Arms Boat Refugge Fundation,ki vozijo "begunce" izpred libijske obale v Italijo "poskrbijo za begunce", in pri tem mastno zaslužijo, ne vem zakaj bi naše NVO ostale čistih rok. Če nič drugega, si vodilni v teh NVO-jih talajo odlične plače, kdor ne verjame naj preveri v letnih poročilih na AJPES-u. Ta norija se mora nehati, nekateri evropski narodi so se že odločili, da ne bojo več sodelovali v "miksanju populacije" a jim Nazierklca in Drunker še kar grozita.
patriot1970
# 07.06.2017 ob 20:03
raknac navi
# 07.06.2017 ob 19:28
............Norcujete se iz otrok, ki so zeleli k svojim sorodnikom.............

Jaz tu ne vidim norčevanja iz otrok, ampak norčevanje iz kvazi humanistov in njihovih zagovornikov,...ki kot tudi sami priznavajo...konec koncev ...ustvarjajo le zaslužek tihotapcem z ljudmi!
Tajana16
# 07.06.2017 ob 20:02
V Nemčiji je boljši mir in pa sociala ofkors...preračunljivci
Mimobeznik
# 07.06.2017 ob 20:00
Joze Koder

Če se za mladoletnike, ki velikokrat niti to niso, uporablja beseda otrok.
K_ris
# 07.06.2017 ob 19:21
Številke lanskega leta namreč razkrivajo, da je bilo v Sloveniji več kot 200 mladoletnikov brez spremstva, v dijaških domovih pa jih je ostalo nameščenih zgolj 20.

Če se to ve in če se ob tem še ugiba, da tihotapcem plačujejo "s storitvami", me zanima, kaj počnejo naši organi, da tega ne preprečijo. Kako lahko ob zgoraj navedenih informacijah ne zaščitiš 9 in 11 let starih punc? Zame je to precej huda zadeva, zaradi katere bi morali predstavniki policije in/ali CSD (ali še kdo tretji) pri nas odgovarjati. Da pravzaprav gledaš stran in dopuščaš zlorabe otrok, je grozljivo ...
patriot1970
# 07.06.2017 ob 19:13
"Otroci želijo naprej, da se to omogoči, pa so odgovorni tihotapci z ljudmi......

s sprejemanjem migrantov, beguncev, prebežnikov,.....samo ustvarjate zaslužek tihotapcem z ljudmi! .........zapreti meje EU za vse ilegalne migrante,...beguncem pa postaviti človeka dostojna taborišča izven EU!
Deep_G
# 07.06.2017 ob 18:20
Še otroc nas ne marajo. (šmrk šmrk...)
bostbart
# 07.06.2017 ob 21:15
Pač ju je mati odpeljala naprej, če je z njima prišla od Iraka do Slovenije, bo pa še od nas pa do Nemčije prišla. Nobena tragedija, se nima kaj tukaj država umešavat, če hočjo it ven naj jim pustijo, nadzoruje se zunanjo mejo. Lahko preprečiš da ljudje notr pridejo, ne smeš pa ih silit da grejo ven iz države.

Srečno
kosmatamuca
# 07.06.2017 ob 20:24
še begunci nočejo vstati v naši deželi pol se ve kako slabo nam gre
bobbek
# 07.06.2017 ob 20:01
Kje so starsi?
mirror
# 08.06.2017 ob 05:16
Zaradi takih izginulih beguncev, ki pri nas dobijo azil, ima sosednja Avstrija poostreno mejno kontrolo. Četudi se šengensko območje preseli na zunanjo hrvaško mejo, ne bo nič drugače.
Radoveden
# 07.06.2017 ob 21:00
@Joze Koder,

ne, toversten kriminal ne pride s temi ljudmi, ker kao tega pa prej ni bilo. tovrsten kriminal je že tu. ti otroci so pa kot sadje na najnižji veji ki ga ta tu obstoječi kriminal najlažje potrga.
kapljač
# 07.06.2017 ob 22:30
Od 200 otrok jih je v državi ostalo zgolj 20??? Koga potem mi še iščemo??
Untamle
# 07.06.2017 ob 22:23
No, takole imamo. Ponudiš, plačamo mi, nato jo pobrišejo. Meni nič, tebi nič, brez hvala ali adijo.

In še vedno so v naslovu naslovnjeni kot "begunci".
Dragi RTV, dragi mainstream medij - begunec prebeži na prvi miren kraj. Ne prečka 15 ne-vojnih držav, kjer mu je ponujeno zatočišče, oskrba, izobrazba na račun tamkajšnjih davkoplačevalcev, nakar kot kafra izgine v najbogatejšo državo z najvišjimi socialnimi dokladami.
Gre za popolno definicijo ekonomskega imigranta.
Razumete? Ne? Verjamem. Ker nočete.
Kazalo