Na vrtiljaku na travi sredi dreves sedita moški z dolgimi lasmi in deček. Foto: BoBo
Na vrtiljaku na travi sredi dreves sedita moški z dolgimi lasmi in deček. Foto: BoBo

Skupina staršev otrok s posebnimi potrebami, ustanovljena na družbenem omrežju Facebook in z več kot sto člani, je pisala ministrici za izobraževanje, znanost in šport Simoni Kustec. Želijo si, da bi tudi njihovi otroci šli prihodnji teden v šolo.

V pismu ji sporočajo, da so razmere v zadnjih dveh mesecih, ko so bili otroci večinoma doma, na njih vplivale zelo slabo. Ostali so brez prepotrebnih terapij in defektoloških obravnav, ki so jim na voljo v šoli. Ker nimajo dnevne rutine, imajo številne zdravstvene težave, kot so epileptični napadi, napadi panike, agresije, otožnosti, apatičnosti, opisujejo.

Za otroke s posebnimi potrebami šolanje na daljavo ne pride v poštev, ministrici sporoča Vanja Ropič, predsednica Sveta staršev osnovne šole Gustava Šiliha Maribor. Otroci s posebnimi potrebami večinoma nimajo sposobnosti in koncentracije za delo brez vodstva strokovnjaka, staršev ne ubogajo, prav tako starši niso usposobljeni za tako vrsto šolanja.

Prepričani so, da bi odprtje šol tem otrokom prineslo veliko koristi. Pišejo, da bi bilo za te otroke dobro, če bi od doma odšli že za štiri ure.

»Že sicer so deljeni v zelo majhne skupine in nikakor ne zapuščajo razredov brez učitelja ali varuha oz. spremljevalca,« še zapiše Vanja Ropič, ki se opira še na 7. člen konvencije o pravicah invalidov, v povezavi s katerim mora Slovenija kot država pogodbenica skrbeti za njihovo korist. Starši dodajajo, da tem otrokom koristi dolgoročno nikakor ni mogoče zagotoviti na domu.

Ministrstvo za izobraževanje in šport odgovarja, da si prizadevajo, da bi šli otroci s posebnimi potrebami v šolo teden pozneje, torej 25. maja, in da pogovori v tej smeri še potekajo.