Raketa leti v nebo. Foto: Reuters
Raketa leti v nebo. Foto: Reuters

2 ameriška astronavta
sta poletela v vesolje.

Astronavti so potniki,
ki potujejo v vesolje.

V vesolje sta poletela
s pomočjo rakete.

Raketo je izdelalo podjetje SpaceX.

V podjetju SpaceX izdelujejo:
- rakete,
- vesoljska plovila.

Vodja podjetja SpaceX je Elon Musk.

Elon Musk je oblečen v poslovno obleko in pred usti drži mikrofon. Foto: EPA
Elon Musk je oblečen v poslovno obleko in pred usti drži mikrofon. Foto: EPA

Kdo je Elon Musk?

Elon Musk je pomemben in bogat človek.
Elon Musk je tudi vodja podjetja Tesla.
V podjetju Tesla
izdelujejo električne avtomobile.

Potovanje na Mars

Planet Mars. Foto: Reuters
Planet Mars. Foto: Reuters

Elon Musk pravi:
želim si, da bi lahko ljudje poleteli na Mars.

Noben človek še ni bil na Marsu.

Ljudje so bili že na Luni.

Mars je planet.
Planet je okroglo telo
v vesolju.
Tudi Zemlja je planet.
Mars je rdeče barve.
Mars lahko vidimo tudi s teleskopom.

Teleskop je poseben daljnogled.
Z njim opazujemo:
- vesolje,
- zvezde,
- planete.

Ljudje so si od nekdaj želeli spoznati vesolje.

Če bi lahko odleteli na Mars,
bi bil to zelo velik uspeh.

Mednarodna vesoljska postaja

Mednarodna vesoljska postaja. Foto: Reuters
Mednarodna vesoljska postaja. Foto: Reuters

Mednarodna vesoljska postaja
je velik kovinski objekt, ki kroži okrog Zemlje.

Če je nebo jasno,
lahko vesoljsko postajo vidimo na nebu.

Je majhna svetla lučka.

Vesoljska postaja je v vesolju.
V vesoljski postaji živijo astronavti.

Njihovo delo je:
- opazovanje vesolja,
- zbiranje podatkov o vesolju.

V prostem času lahko astronavti
na vesoljski postaji tudi:
- kuhajo,
- telovadijo.

Astronavti v vesolju ostanejo več mesecev.

Astronavt ob vesoljski postaji. Foto: Reuters
Astronavt ob vesoljski postaji. Foto: Reuters

2 astronavta sta poletela
na Mednarodno vesoljsko postajo

30. maj je bil pomemben dan.

2 astronavta sta iz Amerike poletela na
Mednarodno vesoljsko postajo.

Letela sta 19 ur.

Astronavta sta sedela v vesoljski kapsuli.

Raketa s pomočjo motorjev
odnese kapsulo z astronavtoma v vesolje.

Astronavtoma je ime:
- Bob Behnken,
- Doug Hurley.

Na Mednarodni vesoljski postaji
bosta ostala 100 dni.

Nova raketa

Vesoljski center Kennedy. Foto: Reuters
Vesoljski center Kennedy. Foto: Reuters

V vesolje sta astronavta odletela
iz vesoljskega centra Kennedy.

Vesoljski center Kennedy
je v Združenih državah Amerike.

Od tam so izstrelili že veliko raket.

Pri izstrelitvi sta sodelovali podjetji:
- SpaceX,
- NASA.

NASA je ameriška agencija,
ki se ukvarja z vesoljskimi potovanji.

NASA je v vesolje
izstrelila že veliko raket.

Od leta 2011 do zdaj
je NASA za potovanje v vesolje
uporabljala ruske rakete.

Ruske rakete so bile drage.
Predstavniki vlade ZDA so se odločili:
izdelali bomo svojo raketo.
Tako bomo porabili manj denarja.

NASA je začela sodelovati
s podjetjem SpaceX.

Sedaj so prvič v vesolje
izstrelili raketo z astronavti.

To je bil zelo pomemben dan.