Ljudje z zaščitnimi maskami na mestni ulici. Foto: Reuters
Ljudje z zaščitnimi maskami na mestni ulici. Foto: Reuters

Epidemija s covid-19
je prizadela ves svet.

Epidemija je pokazala,
da so zdravstveni sistemi v nekaterih državah
slabo pripravljeni na take izzive.

V zdravstveni sistem spadajo:
· bolnišnice,
· zdravstveni domovi,
· reševalne službe,
· zdravstvene fakultete itn.

Posebno velike težave imajo v revnejših državah.
Težave imajo tudi v državah, kjer je vojna.

Toda težave imajo tudi velike in razvite države,
kot so na primer:
· ZDA,
· Francija,
· Italija in druge.

ZDA je država z največjim številom okuženih ljudi
in tudi z zelo visokim številom umrlih.

Medicinska sestra v zaščitni opremi pregleduje aparature pri bolnikovi postelji. Foto: Reuters
Medicinska sestra v zaščitni opremi pregleduje aparature pri bolnikovi postelji. Foto: Reuters

Stanje v Evropi

Epidemija se je v Evropi začela v mesecu januarju.

Takrat se je začel prvi val epidemije.
Ta je vrhunec dosegel marca in aprila.
Takrat so države sprejele zelo stroge ukrepe.

Poleti pa je bilo stanje boljše
Ljudje so ponovno lahko živeli bolj sproščeno.

Dve osebi v ležalnikih na plaži. Foto: EPA
Dve osebi v ležalnikih na plaži. Foto: EPA

Septembra se je začel drugi val epidemije

Ta še vedno traja.
Nekateri pravijo,
da še ni dosegel vrhunca.
To pomeni,
da bo lahko število okuženih še nekaj časa naraščalo.

Narašča tudi število hudo bolnih.

V nekaterih državah zmanjkuje prostora v bolnišnicah.

Še večja težava pa je pomanjkanje zdravstvenega osebja.
To pomeni,
da ni dovolj zdravnikov in medicinskih sester.

Strokovnjaki pravijo,
da revni težje pridejo do zdravnika

V Svetovni zdravstveni organizaciji
je večina držav na svetu.

Naloga Svetovne zdravstvene organizacije je
spremljati zdravje ljudi po svetu.

Svetovna zdravstvena organizacija je ugotovila,
da so med prebivalci različnih držav velike razlike
pri dostopu do zdravstvene oskrbe.

To pomeni,
da v nekaterih državah revni težko pridejo do zdravnika.

Ob epidemiji s covid-19 so razlike med ljudmi
in državami še bolj pokazale.

Svetovna zdravstvena organizacija pravi,
da si morajo države pomagati med sabo.

Oseba z zaščitno masko na obrazu, ki v rokah drži prazno denarnico. Foto: Shutterstock
Oseba z zaščitno masko na obrazu, ki v rokah drži prazno denarnico. Foto: Shutterstock

Preverili so ukrepe v evropskih državah

Ugotovili so, da so uspešni ukrepi:
- omejevanje števila zbiranja ljudi,
- delo od doma,
- nošenje zaščitnih mask,
- omejitev ljudi v javnih prostorih.

Javni prostori so na primer:
· restavracije,
· trgovine.

Za nadzor širjenja okužb je pomembno tudi
testiranje ljudi.
S testiranjem ugotovimo,
koliko ljudi je okuženih.

Mdicinska sestra v zaščitni obleki s palčko jemlje bris iz nosa zelo visokemu mlajšemu moškemu. Foto: Reuters
Mdicinska sestra v zaščitni obleki s palčko jemlje bris iz nosa zelo visokemu mlajšemu moškemu. Foto: Reuters

Epidemija v številkah

V Evropi se je od začetka epidemije
s covid-19 okužilo skoraj 16 milijonov ljudi.
To je 8-krat toliko,
kot je prebivalcev v Sloveniji.

Veliko ljudi je umrlo.
Večina umrlih je bila starejših od 65. let.
Veliko jih je imelo tudi druge bolezni.
Več kot polovica umrlih je živela v
domovih za starejše.

Steklenička s cepivom in injekcijska igla. Na rdečem ozadju piše: Coronavirus COVID-19. Foto: Reuters
Steklenička s cepivom in injekcijska igla. Na rdečem ozadju piše: Coronavirus COVID-19. Foto: Reuters

Verjetno bomo kmalu dobili cepivo

Cepivo razvijajo v različnih podjetjih.
Evropska komisija se dogovarja za nakup cepiva
s 5 različnimi podjetji.

Toda cepiva še niso na voljo.

Treba je počakati,
da jih testirajo.
Cepiva bomo dobili,
ko bodo varna za uporabo.
Nekateri pravijo,
da bomo lahko cepivo dobili
že konec tega leta.

S cepljenjem bo mogoče omejiti
širjenje bolezni covid-19.