Romain Grosjean. Foto: Reuters
Romain Grosjean. Foto: Reuters

Včeraj je bila dirka formule 1
v Bahrajnu.

Romain Grosjean je voznik v formuli 1.
Dirka za ekipo Haas-Ferrari.

Na začetku dirke je prehiteval
drugega voznika.

Zaradi velike hitrosti je izgubil
nadzor nad vozilom.

Zaletel se je v varovalno ograjo.

Vozil je približno 220 km/h.
To je zelo hitro.

Njegov dirkalnik se je zlomil
na dva dela

Dirkalnik Romaina Grosjeana. Foto: Reuters
Dirkalnik Romaina Grosjeana. Foto: Reuters

Ko se je zaletel v ograjo,
se je iz dirkalnika izlilo veliko bencina.

Bencin zelo močno gori.

Dirkalnik je takoj zagorel

Goreči dirkalnik. Foto: Reuters
Goreči dirkalnik. Foto: Reuters

Romain Grosjean je bil v ognju skoraj
pol minute.
To je toliko,
kot bi počasi prešteli do 30.

Nato si je uspel odpeti varnostni pas.

Skočil je iz dirkalnika.

Del njegove čelade se je stopil.

Pred ognjem ga je varovala
posebna obleka

Vozniki formule 1 imajo
posebne obleke.

Obleke varujejo voznike
pred visoko temperaturo in ognjem.

Grosjeana so rešili zdravniki,
ki so pridrveli na kraj nesreče.

Takoj so ga odpeljali v bolnišnico.

Grosjeana so odpeljali z reševalnim vozilom. Foto: Reuters
Grosjeana so odpeljali z reševalnim vozilom. Foto: Reuters

Grosjean se ni hudo poškodoval

Nekaj ur po nesreči se je iz bolnišnice
oglasil voznik Romain Grosjean.

Rekel je:
nisem hudo poškodovan.
Na rokah imam opekline.

Opeklina je poškodba kože.
So različne vrste opeklin.
Nekatere opekline so hujše.

Vsakega človeka lahko opeče ogenj.
Na primer:
- ko gori hiša,
- ko se opečemo z likalnikom,
- ko kuhamo na ognju.

Formula 1 je zelo nevarna

Vozniki na dirkah vozijo zelo hitro.

Včasih pride do nesreč.

Pred leti je zaradi nesreč umrlo
nekaj voznikov formule 1

Ayrton Senna v dirkalniku. Foto: AP
Ayrton Senna v dirkalniku. Foto: AP

Najbolj znan med njimi je bil Ayrton Senna.
Tudi on se je zaletel v ograjo.

To se je zgodilo leta 1993.

Ayrton Senna je bil brazilski voznik formule 1.
Ob nesreči je Senna takoj umrl.

Zaradi nesreč so se odločili,
da bodo poskrbeli za varnost

Kokpit dirkalnika formule 1. Foto: Mercedes
Kokpit dirkalnika formule 1. Foto: Mercedes

Dirkalniki formule 1 so postali veliko bolj varni.

Prostoru, kjer sedijo vozniki,
rečemo kokpit.

Kokpit varuje voznika,
če se zaleti.

Zaradi varnega dirkalnika
se voznik Romain Grosjean
ni hudo poškodoval.

Na dirki je zmagal Lewis Hamilton

Lewis Hamilton. Foto: EPA
Lewis Hamilton. Foto: EPA

Lewis Hamilton je prišel prvi v cilj.
Hamilton tekmuje za ekipo Mercedes.

Lewis Hamilton je svetovni prvak v formuli 1.

Osvojil je že dovolj zmag,
da je postal najboljši voznik formule 1 v letu 2020.