Temnolasa ženska z masko na obrazu. Foto: Pixabay
Temnolasa ženska z masko na obrazu. Foto: Pixabay

Koronavirus je virus,
ki povzroča koronavirusno bolezen 19.

Koronavirus je zelo nalezljiv.
Veliko ljudi v Sloveniji je že okuženih.
Okužbe se v zadnjih dneh okužbe hitro širijo.

Vsi lahko poskrbimo,
da se okužbe ne bi tako zelo širile.

Upoštevati moramo preprosta pravila:
- v zaprtih prostorih nosimo masko,
- pogosto si umivamo roke z milom,
- roke si razkužujemo,
- ohranjamo medsebojno razdaljo 1,5 metra,
- če smo bolni, ostanemo doma.

Pomembno je,

da maske nosimo pravilno.

Dve vrsti zaščitnih mask

Poznamo dve vrsti zaščitnih mask za obraz:
- zaščitna maska s trakovi,
- zaščitna maska z elastiko.

Plakat z navodili za pravilno namestitev maske. Foto: MMC RTV SLO
Plakat z navodili za pravilno namestitev maske. Foto: MMC RTV SLO

Kako namestimo masko na obraz?

Preden masko namestimo na obraz,
si moramo umiti roke.
Roke si umivamo vsaj 20 sekund.
To je toliko, da počasi preštejemo do 20.
S čistimi rokami
vzamemo masko iz škatle.
Pri tem se ne dotikamo ničesar drugega.
Ugotovimo, kateri del maske
damo na nos in kateri pod brado.
Rob maske z žičko je na vrhu nosu.
Mehki rob je pod brado.
Kjer je žička, je maska malo trša.
Žička je tam zato,
da jo ukrivimo.
Ukrivimo jo tako,
da se prilega na zgornji del nosu.

Če ima maska elastiko,
masko namestimo na obraz
in potegnemo elastiki za obe ušesi.

Če ima maska trakove,
zgornji trak privežemo
na zadnjem delu glave.

Masko raztegnemo pod brado in poravnamo.
Spodnji trak zavežemo za ušesi na vrhu glave.

Maska mora biti zgoraj nameščena
čez nos skoraj do oči.
Spodaj mora maska segati pod brado.
Pogledamo se v ogledalo
in preverimo,
ali smo masko pravilno namestili.

Masko lahko uporabljamo
največ 2 uri.
Potem jo vržemo stran.
Ko maska postane vlažna zaradi dihanja,
jo zamenjamo z novo masko.
Če nosimo očala, si moramo najprej nadeti masko.
Ko imamo masko že na obrazu,
si nademo tudi očala.

Odstranitev maske

Če imamo očala,
jih odložimo.

Če imamo masko z elastiko,
z vsako roko primemo
elastiko za ušesi,
in masko odvržemo v koš za smeti.

Ne dotikamo se maske.
Dotikamo se samo elastike.

Če imamo masko s trakovi,
odvežemo trak na vrhu glave.
Nato odvežemo trak,
ki je privezan nad ušesi.
Primemo jo za trakove
in jo odvržemo v koš za smeti.
Ne dotikamo se sprednjega dela.
Dotikamo se samo trakov.

Ko odvržemo masko v smeti,
si umijemo roke.

Plakat z nasveti za umivanje rok. Foto: MMC RTV SLO
Plakat z nasveti za umivanje rok. Foto: MMC RTV SLO

Kaj moramo vedeti?

Maska ne ponuja zaščite, če:
- si je nismo pravilno nadeli čez nos, usta in brado,
- nismo dovolj zategnili trakov,
- trakov nismo privezali.

Masko uporabimo samo enkrat.
Ko masko snamemo z obraza,
je ne damo nazaj na obraz.
Maske ne shranjujemo za kasnejšo uporabo.
Maske po uporabi
ne prijemamo na sprednji strani.
Tam je najbolj umazana.

Masko po uporabi
primemo za trakove ali elastike.
Če imamo dolge lase,
jih moramo speti v čop.
Masko moramo raztegniti
čez nos in pod brado.
Pokriti mora nos, usta in brado.

Masko uporabljamo zato,
da zaščitimo sebe in druge.
Masko uporabljamo zato,
da ne okužimo sebe in drugih.

Kako vemo, da smo zboleli?

Če imamo vročino,
kašljamo
in nas boli grlo,
pokličemo svojega zdravnika po telefonu.
Obvestimo skrbnika ali prijatelja.