Prvi primer okuženega
s koronavirusom smo
v Sloveniji odkrili na začetku marca.

To je pred več kot 2 mesecema.

Slovenija ima sedaj malo okuženih.

Predstavniki vlade so se odločili,
da bodo sprostili ukrepe in pravila.

V šole so se vrnile določene skupine učencev

V ponedeljek so se v šolo vrnili nekateri učenci in dijaki. Foto: Reuters
V ponedeljek so se v šolo vrnili nekateri učenci in dijaki. Foto: Reuters

V ponedeljek so se
v šolo vrnili
nekateri učenci in dijaki.

V osnovne šole
so se vrnili učenci prvih treh razredov.
V srednje šole
so se vrnili dijakih
zadnjega letnika,
ki srednjo šolo končujejo.

Ravnatelji so rekli:
pouk poteka dobro.
Spoštujemo varnostne in higienske ukrepe.

Varnostni in higienski ukrepi so na primer:
da učitelji nosijo maske,
da učenci ne sedijo skupaj,
da se učenci med odmori ne družijo.
Ukrepov je veliko.

Nekateri učitelji so celo rekli,
da je ukrepov preveč.

Nekateri učitelji pravijo:
težave imamo s prostorom.
Težko vzdržujemo varnostno razdaljo
med otroki,
še posebej pri športu.

Predstavniki vlade odgovarjajo:
toliko pravil je zaradi varnosti otrok.

Naslednji ponedeljek pa se bodo
v šolo vrnili tudi nekateri drugi učenci.
Predvsem učenci devetih razredov,
ki osnovno šolo zaključujejo.

V šolo se vračajo tudi nekateri učenci
s posebnimi potrebami.

Drugi učenci se bodo še vedno
šolali od doma.

Za te učence se bo
šola zopet začela jeseni.

Prav tako so se v ponedeljek
v vrtce vrnili nekateri otroci

V vrtce se je vrnila približno polovica otrok. Foto: Reuters
V vrtce se je vrnila približno polovica otrok. Foto: Reuters

V vrtce se je vrnila približno polovica otrok.

Vzgojiteljice v vrtcu lahko otroke
potolažijo in vzamejo v naročje.

Otrokom ni treba nositi mask,
prav tako mask ne potrebujejo vzgojiteljice.

Turistični boni

Epidemija koronavirusa je zelo slabo vplivala na slovenski turizem. Foto: MMC RTV SLO/Kaja Sajovic
Epidemija koronavirusa je zelo slabo vplivala na slovenski turizem. Foto: MMC RTV SLO/Kaja Sajovic

Epidemija koronavirusa
je zelo slabo vplivala na slovenski turizem.

Turizem so:
- hoteli,
- prenočišča,
- naravne znamenitosti, na primer jame,
- kulturne znamenitosti, na primer gradovi.

Zaradi ukrepov in pravil tuji turisti
niso mogli obiskati slovenskih turističnih točk.

Tudi slovenski turisti nekaj časa niso mogli
obiskati slovenskih turističnih točk.

Vlada Slovenije bo za pomoč slovenskemu turizmu
ponudila vsem Slovencem turistične bone.

Polnoletni državljani Slovenije bomo dobili 200 evrov,
mlajši od 18 let pa 50 evrov.

Uporabili jih bomo lahko
od 1. junija 2020 do 31. decembra 2020.

Turistične bone bomo lahko uporabili
pri prenočevanju v hotelih in drugih nastanitvah.
Na primer:
- v apartmajih,
- v hotelih.

Če ga ljudje ne bodo mogli uporabiti,
ga bodo lahko podarili družinskim članom.
Na primer:
babica bo svoj bon lahko podarila vnukinji.

Nekateri delavci v turizmu pravijo:
turizem niso le sobe in hoteli.

Pravijo, da bi morali dobiti turistične bone
tudi za druge stvari.
Na primer za:
- ogled naravnih znamenitosti, kot so jame,
- ogled kulturnih znamenitosti, kot so gradovi,
- plačilo turističnim vodnikom.

Zaradi koronavirusa
so se dvignile cene hrane

V času epidemije koronavirusa so se v trgovinah stvari podražile. Foto: Shutterstock
V času epidemije koronavirusa so se v trgovinah stvari podražile. Foto: Shutterstock

V času epidemije koronavirusa
so se v trgovinah stvari podražile.

Podražila se je zaščitna oprema.
Na primer:
- zaščitne maske,
- razkužila.
Pred nekaj tedni jih je bilo
v trgovinah težko najti.

Podražila se je tudi hrana.

Statistični urad meri različne stvari.
Na primer rast cen.

Strokovnjaki pri Statističnem uradu pravijo:
hrana se je podražila za štiri odstotke.

Najbolj sta se podražila:
- meso,
- sveže sadje.

Trgovci cene podražijo
zaradi različnih stvari.
Na primer:
- trgovci pričakujejo, da bodo težje kupili hrano v tujini,
- trgovci pričakujejo, da bo prevoz dražji,
- ljudje so kupovali na zalogo in je zmanjkalo zalog,
- ni sezonskih delavcev in zato je svežega sadja manj.

Testiranje cepiva
na miših

Na Kemijskem inštitutu v Ljubljani so zasnovali posebno cepivo. Foto: Reuters
Na Kemijskem inštitutu v Ljubljani so zasnovali posebno cepivo. Foto: Reuters

Na svetu poteka prava tekma,
kdo bo prvi razvil cepivo
proti koronavirusni bolezni.

Strokovnjaki namreč pravijo:
epidemije koronavirusa bo konec,
ko bomo odkrili cepivo.

Tudi v Sloveniji raziskovalci
poskušajo odkriti cepivo
proti koronavirusni bolezni.

Ko odkrijejo cepivo,
ga ne preizkusijo takoj na ljudeh.

Najprej ga preizkusijo na živalih.

Na Kemijskem inštitutu v Ljubljani
so zasnovali posebno cepivo.

Sedaj ga preizkušajo na miših.

Uporabili bodo nekaj 10 miši.

Prve rezultate pričakujejo že čez 2 meseca.