Foto: MMC RTV SLO
Foto: MMC RTV SLO

V nekaterih državah se stanje izboljšuje.
V drugih državah
pa število okuženih s koronavirusom
še vedno narašča.

Države sprejemajo
različne ukrepe in pravila
za umiritev epidemije in tudi
za preprečitev drugega vala.

Drugi val epidemije pomeni,
da bi bilo ponovno
veliko okuženih.
Zaradi tega bi države spet sprejele
veliko ukrepov in omejitev.

Stanje po posameznih državah je različno.

Fotografija Trsta. Morski kanal sredi mesta, na obeh straneh so visoke, stare stavbe, ob pomol so privezani čolni. Foto: Pixabay
Fotografija Trsta. Morski kanal sredi mesta, na obeh straneh so visoke, stare stavbe, ob pomol so privezani čolni. Foto: Pixabay

Sosednje države:
Italija, Hrvaška, Avstrija in Madžarska

V državah, ki imajo mejo s Slovenijo,
se stanje izboljšuje.

To pomeni,
da je okuženih s koronavirusom
manj kot prej.

Na Hrvaškem se
učenci vračajo v šole.

V Avstriji razmišljajo,
da bi ljudje lažje
prestopili njihove državne meje.

Bojijo se, da bi k njim prišli
okuženi ljudje iz drugih držav.

V Italiji je v torek zaradi koronavirusa
umrlo najmanj ljudi
v zadnjih treh mesecih.

Madžarska bo izredne razmere
ukinila sredi junija.

Izredne razmere pomenijo,
da v državi veljajo
strogi varnostni ukrepi.

To so na primer:
- omejitev gibanja ljudi,
- omejitev zbiranja ljudi.

Ljudje se sprehajajo po sprehajališču ob morju v Barceloni. Nekateri nosijo maske. Foto: Reuters
Ljudje se sprehajajo po sprehajališču ob morju v Barceloni. Nekateri nosijo maske. Foto: Reuters

Španija

Španija je bila
v epidemiji zelo prizadeta.

Število okuženih se zdaj zmanjšuje.
Ljudje lahko spet obiščejo:
- bare,
- kavarne,
- restavracije.

Ljudje lahko
obiščejo tudi plaže.

Tudi na plažah veljajo
varnostni ukrepi:
- med ležalniki mora biti varnostna razdalja,
- tudi med kopalci mora biti varnostna razdalja.

Ljudje se lahko zbirajo
v manjših skupinah.
V Španiji je umrlo veliko ljudi.
Večina umrlih je bila starejših
od 70 let.
Predsednik vlade Španije
je razglasil 10-dnevno žalovanje.

To pomeni,
da bodo pripravili uradno slovesnost.
Na njej se bodo spominjali mrtvih.
Slovesnost bo vodil španski kralj.
V Španiji bodo 10 dni
zastave spuščene na pol droga.

Delavec v avtomobilski industriji v nemški tovarni avtomobilov. Foto: EPA
Delavec v avtomobilski industriji v nemški tovarni avtomobilov. Foto: EPA

Nemčija

V Nemčiji so pri
ukinjanju ukrepov previdni.

Nemška predsednica Angela Merkel
pravi:
- treba je zagnati gospodarstvo,
- treba je ohranjati javno zdravje.

Nemčija je prva država v Evropi,
kjer lahko nogometaši
spet igrajo na pomembnih tekmah.
Nemčija je dovolila nadaljevanje
nogometnih prvenstev.
Na tekmah pa še ni gledalcev.

V Nemčiji se bodo
lahko večje skupine ljudi
spet zbirale in družile konec junija.

Jair Bolsonaro, predsednik Brazilije. Foto: Reuters
Jair Bolsonaro, predsednik Brazilije. Foto: Reuters

Brazilija

Brazilija je 2. država na svetu
po številu okuženih ljudi.

Največ okuženih je v ZDA.

Veliko ljudi v Braziliji
se ne strinja z odločitvami
brazilskega predsednika Bolsonara.

Bolsonaro noče uvesti strogih ukrepov.
Pravi,
da koronavirus ni tako nevaren.
Pravi,
da je gospodarstvo bolj pomembno.

V Braziliji je zaradi koronavirusa
umrlo že veliko ljudi.

Razkuževanje ulic v Moskvi. Foto: Reuters
Razkuževanje ulic v Moskvi. Foto: Reuters

Rusija

Rusija je 3. država na svetu
po številu okužb.
Največ okuženih je v Moskvi.
To je glavno mesto Rusije.

Posledice pandemije

Letala družbe Airfrance, ki stojijo v vrsti na tleh. Foto: Reuters
Letala družbe Airfrance, ki stojijo v vrsti na tleh. Foto: Reuters

Pandemija je epidemija,
ki se razširi po vsem svetu.

Pandemija s koronavirusno boleznijo
je povzročila veliko škodo.

Številni ljudje so ostali brez službe.
V nekaterih gospodarskih panogah
so velike izgube.

To pomeni,
da so ljudje in podjetja izgubila veliko denarja.
Gospodarske panoge so na primer:
- turizem,
- avtomobilska industrija,
- letalski promet.

Države se dogovarjajo,
kako bi ponovno odprle meje.

Ko bodo meje odprte,
bodo ljudje lahko potovali.

Ljudje bodo morali še vedno
upoštevati stroge ukrepe:
- higiena rok,
- higiena kašlja,
- varnostna razdalja med ljudmi.

Strokovnjaki opozarjajo:
če ukrepov ne bomo spoštovali,
se lahko virus začne spet širiti med ljudmi.

Znanstveniki iščejo cepivo
proti koronavirusni bolezni

Znanstvenik pri delu v laboratoriju. Foto: Reuters
Znanstvenik pri delu v laboratoriju. Foto: Reuters

Mogoče bo cepivo na voljo
že prihodnje leto.

Ko bomo imeli cepivo,
bo nevarnost epidemije manjša.