Ženska hodi po prazni Ljubljani. Foto: BoBo/Borut Živulović
Ženska hodi po prazni Ljubljani. Foto: BoBo/Borut Živulović

V Sloveniji je vedno več okuženih
s koronavirusom.

V bolnišnicah je več kot 500 ljudi.

Mnogo jih potrebuje pomoč pri dihanju.
To pomeni,
da so priključeni na aparate,
ki jim pomagajo dihati.

Strokovnjaki se bojijo,
da bo zdravniško pomoč potrebovalo
vedno več ljudi.
Pripravljajo nove oddelke v bolnišnicah,
da bodo lahko poskrbeli za več bolnikov.

Pomembno pa je,
da poskušamo širjenje virusa zaustaviti.

Vlada se je v nedeljo odločila,
da bo sprejela strožje ukrepe.

Predsednik vlade Janez Janša je sporočil,
da bo od torka veljala omejitev prehajanja med občinami.
Gibljemo se lahko le v občini,
kjer živimo.

Podoben ukrep je bil sprejet že spomladi.

Omejitev gibanja velja 7 dni.
Nato ga bodo podaljšali.

Pri prehajanju meja obstajajo izjeme

Ljudje ne smemo prestopati občinskih meja.

Lahko jih prestopamo samo v primeru:
- da gremo na delo,
- da opravljamo delo v gozdu ali na njivi,
- da oskrbujemo družinske člane,
- da dostopamo do zdravstvenih storitev in lekarn,
- da moramo nujno vzdrževati grob,
- da dostopamo do veleposlaništva,
- da potujemo v sosednjo državo.,
- da vzdržujemo zasebne objekte ali zemljišča.

Nova pravila glede nošenja mask na prostem

Od danes naprej lahko na sprehodih na prostem
hodimo tudi brez maske.
Vendar samo, če lahko med seboj vzdržujemo
razdaljo več kot 3 metre.

Ponoči še vedno velja omejitev gibanja

Med 21. in 6. uro se ne smemo gibati zunaj.
Policist nas lahko ustavi in nam napiše kazen.

V tem času lahko gremo le po nujnih opravkih,
na primer na delo ali v bolnišnico.

Vlada je prepovedala prireditve

Še vedno so prepovedane prireditve.

Prepovedani so tudi:
- shodi,
- poroke,
- verski obredi.

Ljudje se ne smejo zbirati v skupinah,
večjih od 6 ljudi.