Donald Trump je bil predsednik ZDA 4 leta.

Prejšnji teden so v ZDA potekale predsedniške volitve.
Volilo je zelo veliko število ljudi.
Veliko več kot na volitvah pred 4 leti.

Joe Biden je dobil največje število glasov volivcev.

Toda volitev še ni konec.

Mlad temnopolt moški na odhodu z volilnega mesta. Foto: Reuters
Mlad temnopolt moški na odhodu z volilnega mesta. Foto: Reuters

Kako potekajo volitve v ZDA?

Volivci v vsaki zvezni državi izbirajo med predsedniškimi kandidati.

Ko preštejejo vse glasove,
razglasijo rezultate v posamezni državi.

V Združenih državah Amerike je 50 zveznih držav.
Volitve potekajo v vsaki državi posebej.

Nato volijo elektorji.
Vsaka država ima določeno število elektorjev.
Elektorju rečemo volilni mož.
Elektorji opravijo končno glasovanje za predsednika.
Elektorji posamezne države volijo za tistega kandidata,
ki so mu volivci dali največ glasov.

Joe Biden in Donald Trump. Foto: EPA
Joe Biden in Donald Trump. Foto: EPA

Elektorjev je vseh skupaj 538

Kandidat, ki dobi več kot polovico glasov elektorjev,
je zmagovalec.
To pomeni,
da je za zmago potrebnih 270 glasov elektorjev.

Elektorji bodo volili 14. decembra.
Takrat bo dokončno znano,
ali bo Joe Biden novi predsednik ZDA.

Donald Trump. Foto: Reuters
Donald Trump. Foto: Reuters

Donald Trump noče priznati poraza

Donald Trump pravi,
da so bile na volitvah nepravilnosti.
Pravi,
da so njegovemu nasprotniku prišteli preveč glasov.
Pravi,
da je pravi zmagovalec volitev on.
Na sodišča je vložil veliko tožb.

Bela hiša. Foto: Reuters
Bela hiša. Foto: Reuters

Donald Trump se noče izseliti iz Bele hiše

Bela hiša je stavba,
kjer živijo ameriški predsedniki.
Tam opravljajo tudi predsedniško delo.

Melania Trump in bela božična dekoracija. Foto: AP
Melania Trump in bela božična dekoracija. Foto: AP

Prva dama ZDA

Prva dama se reče ženi predsednika ZDA.

Žena Donalda Trumpa je Melania Trump.
Melania je Slovenka.
Že zelo dolgo živi v ZDA.
Bila je manekenka.
Z Donaldom imata sina Barrona.
Naloge prve dame so na primer
- skrb za dekoracijo Bele hiše.

Žena novega predsednika ZDA
je Jill Sanders.
Stara je 69 let.
Po poklicu je profesorica.

Tudi kot prva dama bo obdržala svojo službo.

Jill Sanders. Foto: Reuters
Jill Sanders. Foto: Reuters

Donald in Melania Trump se bosta morala izseliti
iz Bele hiše.
V Belo hišo bo prišel nov predsedniški par:
Joe Biden in Bill Sanders.

Navada je,
da bivša prva dama novo prvo damo
pred selitvijo povabi na srečanje v Belo hišo.
Melania Trump ni povabila Jill Sanders
na obisk Bele hiše.

14. decembra bo znano,
kako bodo volili elektorji.

Če bodo elektorji potrdili zmago Joeja Bidna,
bo moral Donald Trump priznati poraz.

Joe Biden bo kot novi predsednik ZDA
prisegel 20. januarja 2021.