
1 
 

TA DOKUMENT PREDSTAVLJA IZBOR ODZIVOV JAVNOSTI, KI NASLAVLJAJO VARUHA 
PRAVIC GLEDALCEV IN POSLUŠALCEV, IN JE NAMENJEN ZGOLJ ZA INTERNO RABO, ZA 

OBVEŠČANJE UREDNIKOV OZIROMA UREDNIŠTEV RTV SLOVENIJE. NJEGOVE VSEBINE ALI 
DELOV VSEBIN NI DOVOLJENO UPORABLJATI V NOBENEM DRUGEM KONTEKSTU. 

 

PREDSTAVITEV ODZIVOV OBČ INSTVA  
julij 2013 

 

Kazalo 
 

STATISTIKA ODZIVOV OBČINSTVA .................................................................................................... 2 

 

RTV SLOVENIJA ..................................................................................................................................... 3 

 

TV SLOVENIJA........................................................................................................................................ 3 

INFORMATIVNI PROGRAM .................................................................................................................. 9 

KULTURNO UMETNIŠKI PROGRAM ................................................................................................... 25 

ŠPORTNI PROGRAM........................................................................................................................... 27 

DOKUMENTARNI PROGRAM ............................................................................................................. 31 

OTROŠKI IN MLADINSKI PROGRAM ................................................................................................... 33 

 

RADIO SLOVENIJA .............................................................................................................................. 37 

VAL 202 .............................................................................................................................................. 39 

 

MMC - multimedijski portal ............................................................................................................. 52 

 

DODATNI ODZIVI (junij) .................................................................................................................... 55 

 

 

Guest
FreeText
Poročilo je bilo 19. julija 2018 revidirano v skladu s Splošno uredbo o varstvu osebnih podatkov.



2 
 

 

STATISTIKA ODZIVOV OBČINSTVA 

 
SKUPAJ: 48 odzivov 

 

RTV SLOVENIJA (splošno): 1 odziv  

 

TV SLOVENIJA (splošno): 5 odzivov 

 Informativni program: 21 odzivov 

 Kulturno umetniški program: 2 odziva 

 Športni program: 6 odzivov 

 Dokumentarni program: 2 odziva 

Otroški in mladinski program: 2 odziva 

 

RADIO SLOVENIJA (splošno): 1 odziv 

 Val 202: 3 odzivi (+ peticija zaradi ukinitve oddaje Nova elektronika) 

 

MMC - multimedijski portal: 5 odzivov 

 

 
 

 
 

 

 

 



3 
 

 

RTV SLOVENIJA 
 

Preskopo poročanje o srečanju ob Deklaraciji civilne družbe za pravično Slovenijo 

 

1. Spoštovani! 

 

Srečanje civilne družbe v Unionu (Ljubljana 27.6.2013) ob Deklaraciji civilne družbe 

za pravično Slovenijo je RTV le bežno omenila - kot da bi šlo zgolj za drugorazredne 

državljane. 

Vsebinskih poudarkov in zahtev pa sploh niste povzeli, niste predvajali. 

Vaše delovanje ni v javnem interesu, ampak nedemokratično podpirate zgolj eno 

politično opcijo in s tem podžigate nezadovoljstvo pri drugače mislečih. Bolje bi bilo, 

da bi o dogodkih samo poročali, mnenje pa naj si ljudje ustvarijo sami. 

 

Prosim za več objektivnosti.  

 

Lep pozdrav,  

M. J. 

 

Ksenija Horvat Petrovčič, odgovorna urednica Informativnega programa TVS 

 
27.6. smo iniciativo pokrili z dolgim vklopom Nuške Baranja v TV Dnevnik, v Odmevih smo objavili 
vest. Posebej smo imeli posneto tudi izjavo Mitje Štularja, ki smo jo objavili med vklopom.  Nuška je 
povzela vse ključne poante, sam prispevek pa je bil uvrščen zelo visoko v Dnevniku. Dogodku smo dali 
posebno težo tudi s tem, da smo pripravili vklop v živo z dogajanja, zato očitek, da smo temo 
podcenili sploh ne drži. Ob naslednjem srečanju iniciative, smo v Odmevih gostili tudi njenega 
vodilnega sodelavca Mitjo Štularja, ki je imel priložnost ekstenzivno predstaviti delovanje iniciative.  
 

Lep pozdrav 

TV SLOVENIJA 
 

 

Neustrezna vsebina napovednika - Umori na podeželju 

 



4 
 

1. Odzivanje na reklame je med najbolj butastimi početji, a vendar.... a vendar si ne  

morem kaj, da se ne bi odzvala na vašo reklamo za "umore na podeželju". kot 

strastna privrženka zadeve (najprej sem brala midsomermurders od c. graham, ko pa 

je postala serija, sem ji sledila od poznih devetdesetih dalje) menim, da ste udarili 

mimo. štos zadeve je, da se dogaja v popolni idiliki, ne pa v najnevarnejših predelih , 

kjer človek nikakor ne pričakuje ekstremnega dejanja, kot je umor!!!!!!!!!!!!!! zato se 

odzivam na reklamo vaše hiše s kritiko, ki je utemeljena in dobronamerna. 

 

 K. G. 

 

Jolanda Kolar, Uredništvo napovednikov 

Spoštovani, 
 
že nekaj časa se predvaja drug napovednik za omenjeno nadaljevanko (tudi z drugim 
besedilom).  
 
 
 
Onemogočeno spremljanje tujih programov v tujini 

1. Spoštovani 

Zanima me, zakaj kot naročnik RTV in imetnik kartice za spremljanje satelitskih 
programov v tujini ne morem spremljati tujih programov, ki jih predvaja RTV Slo? 
Doma lahko nemoteno spremljam vse programe, v tujini pa le nacionalne prispevke. 
V naprej hvala za pojasnilo, 

 
Lep pozdrav, 

 
R. R. 

 
 
Anton Končar, Sektor področni center OE Oddajniki in zveze: 
 
Pozdravljeni! 
 
Sprejem televizijskih programov je možen na naslednje načine: 
- preko satelitskega sprejemnika 
- preko prizemne oddajniške mreže 
- Preko kabelskih operaterjev 
- preko internetnih povezav (tudi brezžičnih povezav) 
 
V Sloveniji so možne vse variante sprejema (ne povsod). 



5 
 

V tujini pa je sprejem možen preko satelita (večji del Evrope pokrivamo s satelitskim 
oddajanjem na HOT BIRD) ter preko interneta. (Le ponekod so na voljo tudi slovenski 
programi v kablu ali pa v obmejnem področju še prizemni sprejem.) Za satelitski sprejem sta 
potrebna satelitski sprejemnik ter kartica za odklepanje vseh tistih vsebin programa, ki 
morajo biti zaradi avtorskih pravic zaklenjene za vse gledalce izven področja Slovenije. 
Sprejem programa v tujini preko internetne povezave pa je zelo omejen, saj so na voljo le 
tiste vsebine ki jih lahko zaradi avtorskih pravic distribuiramo po celem spletu - kot to 
omenja gledalec le nacionalne vsebine.   
Glede na postavljeno vprašanje sklepam, da gledalec sprejema signal preko satelitskega 
sprejemnika - v tem primeru mora biti kartica vstavljena v sprejemniku, takrat vidi 
neokrnjeno vsebino. V kolikor pa je sprejema preko tabličnega računalnika Samsung (s te 
naprave je bilo poslano vprašanje) pa lahko sprejema v tujini le tiste vsebine, ki niso 
zaklenjene. 
Za tehnične možnost sprejema neokrnjene vsebine programov RTV Slovenija v tujini preko 
interneta pa lahko dajo odgovore le v MMC. 
 
Na zastavljeno vprašanje gledalca je odgovor naslednji: S pomočjo kartice za spremljanje 
programov RTV Slovenija preko satelitskega sprejema lahko gledalci sprejemajo vso vsebino 
programov RTV Slovenija na področju pokrivanja s satelita HOT BIRD. Za to potrebujejo 
satelitski sprejemnik in seveda kartico za odklepanje programov RTV Slovenija. V kolikor pa 
gledalec v tujini sprejema programe preko internetnih povezav ali povezav mobilnih 
operaterjev pa so na voljo le tiste vsebine, ki niso zaklenjene zaradi avtorskih pravic. 
 
 
 
Prepogosto pojavljanje napak in tehničnih motenj 
 
1. Spoštovani! 

 
Pišem vam zaradi dveh zadev. 
 
(Opomba varuha: 1. zadeva - pritožba na oddajo Studio Kriškraš - je zavedena v 
kategoriji Otroški in mladinski program) 
  
Pri informativnem programu, občasno tudi pri preostalem programu, TV Slovenija 
opažam, da se dogaja veliko tehničnih napak. Naj naštejem le zadnje:  
Zrcalo tedna, 14.7. 2013 - "Lukemburg" namesto Luksemburg. 
Dnevnik, 13. 7. 2013 - prispevek, v katerem je govoril italijanski voznik,  ni bil 
podnaslovljen, niti se nihče ni za to opravičil.  
Poletna scena, 15. 7. 2013 - skoraj ves pogovor s Svetlano Makarovič je bilo težko 
poslušati zaradi praskanja, ki je nastalo, ugibam, morda zaradi slabo nastavljenih 
mikrofonov.  
To so le trije od naštetih lapsusov, iz česar je razvidno, da jih je res ogromno. Pri 
tujih televizijah do tega prihaja le izjemoma, pri nas so skoraj pravilo. Zato bi bilo 
nujno, da bi bilo osebje bolj natančno pri delu.  
 

 B. G. 



6 
 

 

Varuh pravic gledalcev in poslušalcev: 

 

Spoštovana gospa G. 

 

V  poplavi elektronskih sporočil, ki jih prejemam, se je Vaše julijsko pismo »odpeljalo« precej 

proti dnu. Ugotavljam, da Vam nisem odgovoril na drugi del vprašanja, ki govori o napakah v 

informativnem programu. Tehnične napake se, žal, dogajajo kar pogosto, uredniška in moja 

opozorila ne zaležejo dosti, oddaje potekajo v živo, v množici opravil dežurne ekipe je dovolj 

majhna nepazljivost in napaka je tu. Če pri besedi Luksemburg, manjka črka s, se mi ne zdi 

zelo hud greh, če pa neka izjava ni podnaslovljena, se mora voditelj obvezno opravičiti. 

Opravičilo je nujno tudi pri slabo posnetem govoru, pri prasketanju, kot pravite, ali pri 

nesorazmerju med glasbo in govorom, kjer je glasba preglasna. V tem, zadnjem primeru je 

tehničnemu osebju težko dopovedati, da stvari niso v redu, saj trdijo, da instrumenti kažejo, 

da je vse korektno. V celoti pa je Vaša kritika, spoštovana gospa profesorica (sem se mar 

zmotil?), zelo na mestu, naša hiša je površna, slabo delo je socializirano, nihče ni osebno 

odgovoren. Tudi sam, ko sem še pripravljal oddaje, na primer Družinske zgodbe, sem bil 

nemalokrat besen, ker so bili moji sogovorniki napačno podpisani ali jih kamera ni 

pravočasno ujela. – Po treh mesecih dela na mestu Varuha sem dobil razmeroma dober 

vpogled v delovanje Radia, Televizije in MMC; napake se seveda dogajajo, to ni največji 

problem, problem pa je, ker se dogajajo vedno enim in istim službam in enim in istim ljudem. 

Moja začetna prijaznost in toleranca se na tej točki končata. Če ne bom uspešen, bom pač 

predčasno odšel na drugo delovno mesto ali v pokoj. 

 

Lepo Vas pozdravljam, oprostite za zamudo (vidite, tudi sam nisem dosti boljši od drugih, a 

se bom popravil); oglašajte se še. 

 

Lado Ambrožič 

 

 

Premalo prispevkov o obisku papeža v Riu de Janeiru - svetovni dan mladih 
 

1. Pritožba zaradi diskriminacije katoličanov na RTVSLO 

 

Spoštovani, v teh dneh se za katoličane dogaja najpomembnejši dogodek v tem letu, 

obisk papeža v Riu de Janeiru na svetovnem dnevu mladih. Najpomembnejše 

dogajanje bo v soboto zvečer: srečanje mladih s papežem ob bdenju (vigiliji) in v 

nedeljo dopoldan ob papeževi maši z vsaj milijon mladimi, nekaj 1000 je tudi 

Slovencev (po brazilskem času). Ugotavljam, da je RTVSLO zelo slabo pokrila dogodek, 

ki je zelo pomemben tudi slovenskim katoličanom, ki nas je dobršen del (preko 50%) 

tudi plačnikov RTV naročnine. Ne samo, da so članki na MMC portalu slabi in se 



7 
 

ukvarjajo z morebitno bombo in ne vsebino dneva mladih, ampak tudi (vsaj kolikor 

sem preveril program za nedeljo) ni nobenega neposrednega prenosa iz Ria. Vsaj 

prenos mase na 2. ali 3. programu, če že ne na prvem v popoldanskem času bi se 

spodobil, če ne bi bil že obvezen. Na RTVSLO je namreč veliko vsebin za ozke 

skupinice gledalcev, da se iz javnih sredstev in naročnine pokrijejo njihove potrebe, 

kar na komercialnih TV-jih ni možno. Zakaj torej smo katoličani, ki nas je več kot pol, 

diskriminirani? Za kaj plačujemo RTV naročnino, da potem javna televizija nima 

posluhe za naše potrebe in želje? Diskriminiranje zaradi verskih razlogov je v naši 

državi po ustavi prepovedano, zato se sprašujem, zakaj javna RTVSLO krši ustavo in 

namen svojega obstoja in katoličanom v naši državi ne omogoči soudeležbe preko TV 

zaslonov na najpomembnejšem dogodku leta za nas? 

 

A. K. 

 

 

Vid Stanovnik, urednik Uredništva verskih oddaj:  

Spoštovani g. K. 

V Uredništvu verskih oddaj na TV Slovenija se pri pripravi oddaj trudimo, da poleg priprave 

poročil o dogodkih v Katoliški cerkvi spregovorimo tudi o duhovnih in dogmatičnih temah.  

Različne vidike srečanja mladih v Braziliji smo v rednih oddajah obravnavali v času priprave 

na srečanje.  Temeljne vsebinske poudarke – tako tiste o prihodnosti mladih, kot tudi o viziji 

vesoljne Cerkve – pa bomo z udeleženci in strokovnjaki vključevali v naše prihajajoče oddaje. 

Lep pozdrav. 

 

 

2. Spoštovani, 

 

v nedeljo popoldan, vsaj na drugem  programu ob 14 uri, sem pričakoval prenos sv. 

maše, kot zaključek svetovnega dne mladih z svetim očetom  njegovi svetosti, 

papežem Frančiškom. 

Ponovno sem lahko spremljal dogodek svetovnih dimenzij le preko tujih TV, izbral 

sem RAI 1 tudi zaradi poznavanja jezika..raje kot nemško ali angleško. 

Sprašujem,  in vas tudi prosim za odgovor, ali vašega urednika, zakaj ni RTV Ljubljana 

prenašala vsaj zaključka srečanja svetovne mladine..prejšnje smo lahko spremljali 

tudi na TV Ljubljana. 

Sredstva niso problem, saj je večinski in to krepki del Slovencev katoličanov, ki redno 

plačujemo prispevke za RTV,  in smo davkoplačevalci tej državi. 

Vzroki, da ni bilo prenosa so torej drugačni.  Kakšni? 



8 
 

 

Z odličnim spoštovanjem 

 

E. L. K. 

 

 
Ksenija Horvat Petrovčič, odgovorna urednica Informativnega programa: 
 
V IP smo papežev obisk Ria vsestransko in temeljito pokrili, tako z vestmi kot s prispevki in 
gosti v Odmevih.  
 
Kot rečeno, obisk je za nas spremljala dopisnica, ki pokriva tudi Vatikan,  Mojca Širok. V prvih 
dnevnikih smo objavili 5 prispevkov. Šlo je za prispevke o popoldanskem in večernem 
dogajanju (ki smo jih zaradi časovne razlike pri nas lahko obdelali šele drugi dan). In sicer: 
PTVD 
28.7. konec obiska 
26.7. Copacabana, srečanje z mladimi 
25.7. obisk bolnišnice in favele 
23.7. papež in spopadi ob začetku njegovega obiska 
22.7. papež zjutraj odletel iz Rima 
 
V dnevnikih smo objavili 4 prispevke. Če ni bilo prispevka je bila seveda vest. 
TVD 
28.7. konec obiska 
27.7. srečanje s predstavniki oblasti in Copacabana sinoči 
25.7. favela 
24.7. maša v baziliki 
 
V Odmevih pa smo ga obdelovali 3 krat: 
ODMEVI 
29.7. papež o tabu temah, intervju na letalu ob povratku (dolžina 2 minuti) 
26.7. tema po Copacabani in srečanju z milijon mladimi 
Prispevek (2.40) Širok 
Gost Robin Schweiger, jezuit 
22.7. pred obiskom – Širok 
 
Glavni poudarki vseh prispevkov in tudi teme v odmevih so bile spremembe, ki jih je s svojimi 
nastopi napovedoval papež. Obsodba bogatih, sebičnosti, zahteva po socialni enakosti. 
Popolna vključitev vere in vrednot, ki jih ta vsebuje v življenje mladih in sploh. Vse to so 
vsebovali tudi dodatni obiski favele, pa bolnišnice za bolne z AIDSOM, ki so jih uvrstili na 
program na posebno zahtevo papeža. Ker je papež tik pred odhodom v Brazilijo ustanovil 
posebno komisijo, ki pregleduje finančno poslovanje Vatikana in organizacijo kurije, smo 
predvsem v temi obdelali tudi kakšne vse posledice bo imel prihod novega papeža za 
katoliško cerkev kot organizacijo.  
 



9 
 

Očitke, da smo se s papeževim obiskom uikvarjali premalo ali ne dovolj temeljito, zato lahko 
smo odločno zavrnem.  
 
Lep pozdrav. 
 

 

INFORMATIVNI PROGRAM 
 
Predloga za prispevek - žrtve delovanja H. Tovšak v BiH, intervju z E. Snowdnom 

 

1. Spoštovani 

 

Predlagam, da pošljete nekega raziskovalnega novinarja v Bosno, naj pogleda, ali tista 

družina, ki jo je Hilda okradla še strada in ali smo jo mogoče že razveselili z vračilom 

denarja. 

Poizkusite najti in napraviti intervju z gospodom Snowdnom, panaj ga,  prosim, ne 

naredi dopisnik iz Rusije, ker bo vreden, kot vse, kar poroča iz Rusije(to je nič).Zadnji 

Kranjec ki je dostojno pisal o Rusiji, je bil vendarle Aškerc. 

 

B. M. 

 
Meta Dragolič, urednica zunanjepolitične redakcije: 
 
Spoštovani gospod M. 

 

Zahvaljujem se vam za izjemno dobro idejo povezano z družino v BIH, ki je bila žrtev 

delovanja Hilde Tovšak. Ko bo le mogoče, bomo enega od naših verjetno dopisnikov zadolžili, 

da razišče možnost dostopa do te družine. 

Kar pa se tiče intervjuja z gospodom Snowdnom, je to tudi naša velika želja. In ne samo naša. 

Prepričana sem, da si ga želijo vse televizijske hiše na svetu. A se je Edward Snowden, od kar 

se skriva na mednarodnem terminalu Letališča v Moskvi, v javnosti pojavil le enkrat. Na 

tiskovni konferenci, ki pa se je je udeležilo zelo malo novinarjev, saj so jo organizirale 

nevladne organizacije. Njihovi člani pa so tudi edini imeli  možnost v živo spremljati 

Snowdnov nastop. So pa seveda posnetek  nato prenašali preko spleta.  Tako da v tem 

primeru nisem prepričana, da bi se nam ta želja lahko uresničila. Žal. 

 

Hvala za vaše predloge in lep pozdrav 

 
 
POGLEDI SLOVENIJE 
 
Nasprotovanje ukinitvi oddaje 



10 
 

 
1. Glede na napovedano ukinitev oddaje pogledi, ki je razkrivala mahinacije naših  

kvazielit tole - v jeseni lahko pričakujejo proteste po celi Ljubljani, verjetno bodo tudi 

pred RTV, vendar sedaj bodo konkretne zahteve (predvidevam) ena od teh bo tudi da 

odstopijo vsi na RTV, ki so delovali proti demokratizaciji, kar ukinitev takšne oddaje 

vsekakor je.  

 

             I.S. 

 

 
2. Spoštovani,  
 

gledalce bi nas zelo prizadela ukinitev oddaje Pogledi Slovenije. Prosim, da ne 

razmišljate v tej smeri in odlično oddajo ohranite na sporedu. 

A. D. 

 

3. Prosim za pojasnilo, zakaj se ukinja oddaja Pogledi Slovenije. Po mojem osebnem  

prepričanju je to ena najbolj gledanih oddaj na RTV Slo in ne razumem vzroka 

ukinitve, razen če ni dirigirano, kajti g. Slak je imel pogodbo veljavno še kar nekaj 

časa, tako sem namreč prebrala v medijih. 

Kot varuh pravic gledalcev in poslušalcev bi se lahko zavzeli, da se oddaja vrne na 

zaslone .   

M. E. 

 
4. Spoštovani 
 

Pogledi Slovenije so najboljša - tako po vsebini kot po gledanosti - informativna 
oddaja in z ukinitvijo RTV SLO izgublja smisel svojega obstoja: informiranje gledalcev.  
Politični ukinitve pod krinko varčevanja so v Evropski uniji preprosto nesprejemljivi.  

S. Š. 

 
5. Spoštovani 
 

Glede informacij o ukinjanju oddaje pogledi Slovenije vam sporočam, da v kolikor se 
to resnično zgodi, menim da rtv krši moje pravice po korektnem novinarskem 
obveščanju. 

T. L. 



11 
 

6. Spoštovani 
 

Edino oddajo, ki sem jo še nekako gledal, to je Pogledi Slovenije, se ukinja. Ne vem, 

kaj še sploh ostane nam naročnikom, da smo tiho in mirno plačujemo naročnino. 

Mislim, da tako več ne gre naprej, pozivam vas, da prenesete ogorčenje nas gledalcev 

do ljudi, ki vodijo to vašo TV. 

 
S. S. 
 

 
7. V kolikor boste oddajo Pogledi Slovenije ukinili, ne bom več plačevala vaših 
 neumnosti, ki jih predvajate. Uprli se bomo.  
 
 S. K. 
 
 
8. Pišem vam v zvezi z ukinitvijo oddaje Pogledi Slovenije, ki jo načrtuje RTV Slovenija.  

Glede na to, da gre za zelo (najbolj?) gledano oddajo na tej televiziji, je ukinitev te 

oddaje, glede na njeno tematiko, politično zelo nehigienična. Pozivam vas, da ustavite 

ukinitev oddaje, saj nudi relativno kritičen pogled na dogajanje v Sloveniji, kar je za 

naše medije na žalost že redkost. V krizi kakršni smo si nekritičnosti preprosto ne 

moremo privoščiti. 

 
 Z lepimi odzdravi, 
  
 R. L. 
 
 
9. Tokrat pa gre vaše vodstvo na TV čez vse meje. Ukinitev oddaje Pogledi  

Slovenije je dejanje, s katerim nas plačnike RTV naročnine oropate še zadnjo, kolikor 

toliko realno oddajo glede stanja v naši domovini. 

Od kje si jemljete to pravico? 

Če se ta stvar ne uredi drugače, tvegate veliko. Mogoče nas boste razveselili z novo 

oddajo, ki jo bo vodila Ljerka Bizilj ki s svojo aroganco in cinizmom s katero nastopa 

pred kamerami zasluži, da dobi odpoved in se ne prikaže več na TV. 

Smo ljudje, ki znamo veliko potrpet, toda tokrat verjetno ne bomo. 

Pogovorite se z vodstvom RTV in stvari uredite v korist Vseh gledalcev. Pričakujem vaš 

odgovor. 

 Pozdravljeni, 
 
             A.P. 

 
 



12 
 

10. Spoštovani! 

Gnev državljanov Slovenije se veča. Zato prosimo in zahtevamo, da prenehate biti 

izpostava CK KPS! Taka RTV je bila včasih in je danes še vedno. 

Ne ukinjajte oddaje Pogledi Slovenije. 

V javnem prostoru teče akcija prenehanja plačevanja naročnine RTV. Dovolj je! 

V naši državi ni več prostora za bivše visoke komuniste, ki hočejo diktirati državno 

politiko. V naši državi ni več prostora za laži "osvoboditeljev" in s tem tudi ni več 

prostora za njih v oddajah RTV SLO.Prosim, da to vzamete na znanje. S komunizmom 

in "osvoboditelji" ter s Čebinami, OF in Dražgošami nočemo imeti nobenega opravka 

več.Prosimo, da s takimi oddajami prenehate in ne pospravljajte oddaje Pogledi 

Slovenije na hladno.Zato prosimo, da postanete normalna javna RTV in ne servis KPS 

in tudi ne izrecni servis gospodarske in politične leve mafije.Če nas bo na desettisoče, 

ki ne bomo hoteli plačevati servisa komunistov in mafije, ki obvladuje Slovenijo, nam 

s pravnimi ukrepi ne boste mogli do živega! 

Pa lepo pozdravljeni, je rekel pokojni Bogdan Pleša 

 

J. Z. 

 

 
11. Pozdravljeni, 
 

Oddajo Pogledi Slovenije sem z veseljem gledal. Bila je zanimiva, analitična, direktna, 
posegala je preko meja običajnega. Podirala je tabuje in razkrivala ozadja nečednosti. 

 
Samo tako lahko mediji ohranjajo in gradijo demokracijo. To pa je pogoj za izhod Iz 
naše moralne, socialne in gospodarske krize. 

 
Prosim in apeliram, da naredite vse, da se deklarirana svoboda novinarskega 
delovanja tudi uresniči . Tudi tako , da oddajo in ekipo vrnete na program. 

 
Prosim tudi za vaše mnenje! 

 
Lep pozdrav 

 
M. M. 
 

 

12. Gospod Ambrožič! 

 

Tovariši na RTV Slovenija, kako je kaj z vašim znanjem matematike? Ukinili boste 

najbolj gledano oddajo in jo nadomestili s "podobno" ustvarjeno z lastnimi kadri. Sliši 

se lepo. Lastni kadri naj bi bili cenejši, vendar sam v to ne verjamem. Zmanjšal se bo 



13 
 

delež komercialnih oglasov, ki so do sedaj pokrivali stroške Pogledov Slovenije, sedaj 

pa nove oddaje ne bodo več pokrili. Zanimivo je, da se nikoli ne govori o oddaji Studio 

City, kolikor vem Marcel tudi ni zaposlen na RTV in mora imeti podoben status, kot ga 

imata Slak in Traven. Je pa politično na liniji in torej neproblematičen. Vse skupaj je 

eno samo sprenevedanje! 

Kaj dela tovariš Ambrožič kot zaščitnik gledalčevih pravic? Gleda stran? Kajti v prvi 

vrsti gre za zaščito gledalčevih pravic, pravice do obveščenosti! RTV Slovenija postaja 

vsak dan bolj podobna RTV Severne Koreje, le še ljubljenega vodjo moramo dobiti in 

svet bo popoln, kajne tovariši? 

Gospod Ambrožič poskrbite za zaščito pravic gledalcev v nasprotnem predlagam 

znižanje naročnine za polovico!!!! 

M. K. 

 

 

13. Spoštovani g. Ambrožič, 

 

že nekaj časa je minilo, odkar je zaokrožila po Sloveniji vest, da ukinjajo oddajo 

Pogledi Slovenije. Verjamem, da je bila ena najbolj gledanih informativnih oddaj v 

zadnjem času, zato se ne morem načuditi nenadni ukinitvi le-te. Prav zanima me, po 

kakšnih kriterijih se na RTV SLO ukinja "paradne konje", na osnovi največje gledanosti 

prav gotovo ne, ker bi bilo to skregano z vsako logiko.   

 

Verjetno ni potrebno posebej povedati, da sem poleg oddaj (oz. intervjujev), ki jih 

vodite vi in ki jih je vodil g. Čolnik, najraje gledala prav to oddajo in sem se že veselila 

naslednje sezone. G. Slak je prodoren novinar in voditelj, v teh  časih pa rabimo prav 

take ljudi.  

 

Prosim za pojasnilo o ukinitvi, vendar nočem pojasnila, da je oddaja predraga, kajti 

naročnina za RTV se ni znižala. 

 

V upanju, da bomo to oddajo še videli, vas prav lepo pozdravljam, 

 

Gledalka T. 

 

 

14. Spoštovani gospod Lado,  
 

prosim, ali mi lahko sporočite, zakaj je oddaja Pogledi Slovenije odšla s programa. Pa 
ravno zdaj, ko je  bila zadnja oddaja resnično zelo zanimiva! Pa še voditelj se je 
navadil, da ni več vsakomur jemal besede...Kmalu ne bo več kaj gledati. Jaz 



14 
 

sem  redno gledala le to oddajo, Studio City in Vaše intervjuje.  In kaj je ostalo? Saj ni 
za prehvaliti! Neki filmi...Nacionalna televizija ne bi smela kar naprej polniti lukenj v 
programu s filmi, pa še ti so večinoma tuji! Po možnosti ameriški!   

 
Hvala za Vaš odgovor. 

 
Lep pozdrav iz Bele krajine,  

 
V. V. 
 

 

15. Spoštovani Varuh, spoštovane svetnice in svetniki ! 

Z ukinitvijo oddaje Pogledi Slovenije TV gledalci izgubljamo zelo   pomembno možnost  

uvida državljanov v zakulisja slovenskega gospodarstva in politike. Razkrivanje skritih, 

tudi koruptivnih dejanj in povezav političnih strank z odtujenimi centri moči, ki se 

sicer skrivajo za navidezno fasado občega oziroma nacionalnega interesa, je zelo 

pomembno delo raziskovalnega novinarstva. Povezave politike s kapitalom in 

zakulisne poteze njihovih akterjev so Pogledi Slovenije razkrivali na zelo odmeven 

način. Zato je oddaja  mnogim, predvsem pa arogantnim politikom, postala trn v peti.  

Tega ni mogoče zanikati ali spregledati. 

 

Tudi gledalci RTVSLO se, sicer počasi, ampak vendarle, vedno bolj prebujamo in 

zavedamo svojih pravic. Vodstvo RTV pozivamo naj ne podcenjuje javnosti, ki to RTV 

financira. Ne vidimo nobenega razumnega razloga, da se oddaja nadomesti s kakšno 

drugo. V interesu širše javnosti je, da oddaja ostane – taka kot je.  Od vodstva 

RTVSLO pa pričakujemo predvsem demokratično zrelost, da kljub že sprejeti odločitvi 

oddajo ohranita in ne  skušata  prikriti njeno politično ukinitev, oziroma cenzuro z 

izgovori o prenovi programske sheme, novi oddaji in “težavnimi” financami v oddaji, 

ki sama sebe pokriva. 

 

Zakaj naj oddaja ostane in zakaj smo proti njeni ukinitvi? Oddaja je avtorska in naj 

taka ostane. Oddaja je po mnenju nekaterih populistična, celo tabloidna, kar pa je, če 

s tem mislimo njeno razumljivost in neposrednost postavljanja vprašanj, njen plus in 

ne minus, zato naj taka ostane. Oddajo kreirajo različno politično in interesno 

orientirani udeleženci  in tako naj tudi ostane. Oddaja je podprta s podatki in 

različnimi gradivi, in taka naj ostane. Oddaja odpira teme, ki jih drugi ne odpirajo ali 

vsaj ne na tak način, zato naj taka ostane. Teme oddaje izbirata avtorja in njuna 

ekipa, ne pa odgovorni uredniki in direktorji. In tako naj tudi ostane.  

 

Zaradi vsega naštetega naj celotna oddaja ostane, ne glede na to ali je všeč vladi ali 

opoziciji oziroma takšnim ali drugačnim politično kapitalskim interesnim skupinam in 

urednikom. Ukinitev te oddaje je korak v nasprotju z javnim interesom v smer 



15 
 

politične privatizacije RTVSLO.  RTVSLO ni Vaša RTV, ampak je RTV poslušalcev, 

gledalcev in davkoplačevalcev.  

           

Morda ni več daleč dan, ko ne bomo več avtomatično plačevali naročnine RTVSLO, 

tako kot jo danes, ampak po svoji lastni presoji in dejanski uporabi. Takrat boste 

morda spoznali, da brez javnosti ne morete.  Spoštovani, če bo sklep o ukinitvi oddaje 

uresničen, se bomo potrudili, da dokažemo, da je Vaš monopolni način pobiranja 

naročnine protiustaven.  To bo tudi začetek vašega konca in začetek konca politične 

korupcije, ki ji s tem ukrepom služite in jo zavestno ščitite in širite, namesto da bi jo 

preprečevali. 

        

Vsa čast in hvala poštenim novinarjem, ki si še upajo in v splošni apatiji še vztrajajo. 

Med njimi sta že nekaj časa avtorja te oddaje. Novinarja sta ekonomsko neodvisna, 

kar je pogoj za novinarsko neodvisnost. Oddaja Tarča z lastnimi zaposlenimi novinarji 

znotraj hiše, kot napovedujete, pa niti hipotetično ne more ponuditi tega in na tak 

način, kot to lahko stori svobodno in ekonomsko neodvisno novinarstvo. Drugo so 

pravljice in moraliziranje, v resnici pa služenje politiki, ki se boji pogledati v lastno 

zrcalo. 

        

Razkritja ob prodaji Merkatorja so bila odličen primer dobrega novinarstva, ukinitev 

oddaje pa je eklatanten antidemokratičen politični poseg v pravico javnosti do 

celovitega in objektivnega informiranja in razkrivanja arogantnosti vsakokratne  

oblastne strukture.  

         

Spoštovani člani programskega sveta, spoštovani Varuh gledalčevih pravic, naredite 

to, kar ste dolžni. Ohranite oddajo, ki ima visoko gledanost in s tem podporo javnosti. 

Ukrepajte  gospodarno in ne hlapčujte katerikoli politiki. Sicer si ne zaslužite zaupanja 

in našega plačila. Ne uničujte tega, kar je dobro, čeprav ni idealno. Vaša dolžnost je, 

da to zaščitite. Če temu niste kos, odstopite s svojih položajev in odprite možnost 

ljudem, ki bodo temu dorasli. Predvsem pa se ne igrajte z javnim interesom. 

Odgovorni ste, ljudem, ne arogantnim politikom in skorumpiranemu kapitalu.  Oddaja 

je v slovenskem kontekstu za demokracijo izjemno pomembna, zato ukrepajte tako, 

da jo zaščitite, ne pa ukinjate.  

 

 V. K. 

 

Podpora odločitvi za ukinitev oddaje 

 
1. Spoštovani, 

 



16 
 

 menim, da je prav, da je vodstvo TV ukinilo oddajo Pogledi Slovenije v takšnem 

 konceptu in vodenjem, kot je bilo do sedaj. 

Vodenje oddaje je bilo kolerično,kar ni dobro delovalo na gledalca, kljub dobri 

vsebini. Prav je, da z takšno oddajo nadaljujete z domačimi novinarji inf.programa, ki 

so zelo dobri.. 

Prikazovanje dosedanjih avtorjev, da gre za politično stvar, je neprimerno, zato 

poudarjajte, da v bistvu ne gre za ukinitev, ampak za nadaljevanje z drugimi 

voditelji..., kar globoko upam, da bo res! 

  

Lep pozdrav! 

H. S. G. 

 
2. Sem vaša redna gledalka in vam javljam, da sem zelo  zadovoljna, ker boste ukinili 

 oddajo Pogledi Slovenije. 

  

Zadnje čase sta ta dva novinarja več škodila državi kot koristila. Bila sta politično 

pristranska  in namerno uničevala vse kar bi lahko  pripomoglo k izboljšanju naše 

ljube domovine.  Takšne grozne kritike vsega kar se dogaja je težko gledati. Gledam 

veliko tudi tuje TV ampak takšnih oddaj  ne zasledim. Saj ni bilo čudno, da so jih tudi 

iz komercialne televizije odpustili.  

Če to pomeni demokracija v novinarstvu potem si naj sama ustanovita svojo  TV in 

bosta videla kdo jih bo gledal? 

  

Moram reči, da je veliko mojih somišljenikov, ki pač ne morejo  ali ne želijo to svoje 

mnenje javno povedati. 

  

Bila sem ogorčena, ko je Janševa vlada znižala naročnino in je pravilno, da  so jo 

ponovno dvignili. Sramota pa je, da si ta dva novinarja hočeta prilastiti svojo oddajo 

na račun tega dviga /ironija/. 

  

Hvala vam in lep pozdrav ! 

 

S. M. 

 

 

Varuh pravic gledalcev in poslušalcev: 
 

Na naslov Varuha je v zadnjih dveh tednih prispela kopica pritožb in peticij, ki se kritično 

odzivajo na nekatere odločitve programskih vodstev Radia in Televizije Slovenija.  



17 
 

Največ  razburjenja je povzročila ukinitev oddaje Pogledi Slovenije, ki naj bi jo jeseni 

nadomestila podobna oddaja z drugimi voditelji  in z drugim urednikom. Večja skupina 

gledalcev na čelu s prvopodpisanim Vilijem Kovačičem se taki odločitvi programskega 

vodstva Televizije zoperstavlja s peticijo, ki naj bi jo podpisalo več kot tisoč podpisnikov in ki 

od vodstva Televizije zahteva preklic sklepa o ukinitvi. Vodstvo Radiotelevizije je ukinitev 

Pogledov napovedalo že ob koncu lanskega leta ob sprejemanju programsko produkcijskega 

načrta za leto 2013, razlog pa naj bi bilo pomanjkanje denarja, saj oddaja ni ravno poceni, 

zdaj, ob izteku pogodbe z avtorjema Pogledov, pa je to napoved tudi uresničilo. Programski 

svet je sredi julija direktorjem in urednikom resda naročil, naj o odločitvi še enkrat razmislijo, 

hkrati pa potrdil jesensko shemo s prenovljeno oddajo in drugimi voditelji! To je seveda 

navadno sprenevedanje, izmikanje in prelaganje odgovornosti na druge.  

Vprašanje je, ali je bil sklep o ukinitvi prehiter in premalo premišljen. Pogledi so v vrhu oddaj 

TVS po  gledanosti, načenjajo teme, ki so sedanji ali prejšnji politični garnituri vse prej kot 

všeč, in so v razmerah vsesplošne koruptivnosti  in gospodarskega kriminala ter povezanosti 

politike s kapitalom  več kot nujne.  Hkrati pa je tudi res, da je bila pogodba z avtorjema 

Pogledov s strani TVS več kot darežljiva in je spravljala v slabo voljo prenekaterega 

vrhunskega televizijskega ustvarjalca.  

Med gledalci, ki so se obrnili na Varuha, je tudi nekaj takih, ki jim Pogledi niso všeč in 

pozdravljajo njihovo ukinitev, skeptičen je celo Igor Koršič, ki meni, da je odločitev, ko 

delodajalec  neke pogodbe ne podpiše, legitimna, povrhu vsega pa se mu zdi kakovostna 

raven oddaje skrajno vprašljiva.  

Ponoven razmislek bo torej nujen, odločitev, kakršna koli že bo, naj bo argumentirana in 

podprta s finančnimi izračuni ter z rezultati javnomnenjske ankete. Javnost mora biti o tem  

obveščena. 

 

Mag. Lado Ambrožič 
 

 
LJUDJE IN ZEMLJA 

 

Informativno pomanjkljiv in zavajajoč prispevek - vpliv škropiva Actara na okolje 

 

1. Protest zoper skrajno zavajajoč del oddaje Ljudje in zemlja na RTV SLO1!! 

 

Zgrožen sem, kako poslušno in skrajno zavajajoče ste pripravili in objavili prispevek o 

Ameriškem škržatku in trsni rumenici, ki sem ga danes povsem naključno videl okoli 

12.40! Tako lažno in zavajajoče predavanje Gabrijela Seljaka iz Kmetijsko gozdarskega 

zavoda Nova gorica preprosto ne smemo dopustiti, saj je javno, preko vaše RTV, 

reklamiral najbolj strupeno škropivo, proizvod Syngenta/Monsantokompanije. Vam 



18 
 

zazvoni v glavi, kaj je to? Da ne trošim še enkrat svojega časa, vam bom preposlal del 

odprtega pisma Kmetijskemu ministru Židanu, ki sem mu ga poslal prejšnji teden. 

Spoštovani g. minister Dejan Židan! (minister.mkgp@gov.si) Tokrat vas bom na 

takojšnje ukrepanje pozval na drugačen način, kajti moj namen je ozavestiti  vas o 

dveh  posledicah, ki bi bile posledica neukrepanja. Znotraj področja, ki ga pokriva 

vaše ministrstvo za kmetijstvo in okolje, se že leta po ukazu uničuje Slovenija s 

strupenimi, zelo strupenimi Monsantovimi škropivi. To je Actara, ki jo proizvaja 

Synenta/Monsanto iz Švice, daleč največji in najmočnejši proizvajalec strupenih 

škropiv na svetu, prodaja pa ga Syngenta Agro d.o.o., Ljubljana. V nadaljevanju boste 

lahko o tem prebrali več, bistvo uvoda je, da takoj, nepreklicno začnete postopek 

prepovedi tega škropiva in vseh, pri katerih ugotovite Monsantovo, torej Syngentino 

genetsko modificiranje. Tolikokrat ste že izjavili, da je vaša skrb slovenski kmet! Torej 

upravičeno pričakujem/o, da si ne želite njegovega propada, posledično kmetijstva in 

na koncu odvisnosti Slovencev od genetsko predelane prehrane, katero smo prav s 

škropivom Actara že začeli (preberite si navodila na hrbtni strani strupenega škropiva 

v trgovini na Kržičevi 3!!). Zavedati se morate, da enostavno vsi Slovenci nismo 

zaplankane prodane duše, ki ne bi razumeli sramotno razprodajo Semenarne, 

slovenskih sadik in semen, prepovedi uporabe domačih semen. In, če trenutno narod 

ni zrel za odstranitev politično prodanih oseb, ki se vdinjajo tujcem do nepojmljivih 

razsežnosti zgolj zaradi lastnega finančnega napredovanja, potem pri hrani ne bomo 

dovolili zakola kmeta, ki se dogaja na vseh področjih. Strupeno škropivo Actara ( pa 

ne samo to), ki je trenutno dokazano Monsantovo in je celo Ruski predsednik Putin 

javno izjavil: Obama, ščitenje Monsanto/Syngente lahko pelje v svetovno vojno! 

Pričakujem in zahtevam, da se najkasneje do začetka škropljenja v letu 2014 to 

škropivo, Actara, v Sloveniji prepove. Hkrati pa se zahteva od inštitucij kot je 

Fitosanitarna uprava strokoven, resen, zavezujoč in nekoruptiven pregled škropiv od 

katerih je odvisen naš jutri. Začnite z resno spremembo Fukushima sistema 

zastrupljanja v Sloveniji. 

In kaj je druga posledica? 145. in 146.člen Zakona o kazenskem postopku jasno 

razlaga, da so Vsi državni organi in organizacije z javnimi pooblastilidolžni naznaniti 

kazniva dejanja in Vsakdo lahkonaznanikaznivo dejanje! Dovoliti uporabo Actare, jo 

celo priporočati kot najsistematičnejše škropivo, kar seveda v skrajno 

negativnmemisluMonsanto je od samega začetka! Druga posledica bo ukrepanje! 

 

Od vas na RTV SLO pa pričakujem, da v najkrajšem možnem času javnost obvestite o 

svojem zavajanju in ji predstavite resnično sliko tega škropiva ( za zdaj o ostalih ne 

bom govoril). Celo v navodilih na Actari piše (kopiram) - Sredstvo je strupeno za 

čebele, in - tveganje za okolje - Zelo strupeno za vodne organizme: lahko povzroči 

dolgotrajne škodljive učinke na vodno okolje. Zato sem prepričan, da ste slovensko 

javnost o tej izjemno strupeni kemikaliji dolžni seznaniti na profesionalen in ne 

propaganden način, ji povedati, kam nas predvsem škropljenje z Actaro pelje in kako 

mailto:minister.mkgp@gov.si


19 
 

v okolici škropljenih področij dokazano umirajo male živali. Hkrati pa zahtevam, da 

javnosti razložite tudi nesmisel in kazenske posledice za tiste osveščene kmete, 

vinogradnike, ki Actare niso uporabili, pri tem pa celo inšpektorji ne vedo ali pa 

nočejo vedeti, kaj Actara je. Zdaj bodo, ker ljubijo čisto trto in zdravo okolje, zaradi 

inšpekcijskih kazni, morali plačevati še najmanj 200€vrske kazni. Ker sovražijo 

Monsanto! In ne nazadnje – ameriški škržatek je pred 10 leti nasilno uvožen ameriški 

laboratorijski produkt. 

Prosim, da zahtevano storite do začetka drugega dela škropljenja ali pa oddajo 

preimenujte v Ljudje in Pogrebni zavodi! 

 

S spoštovanjem 

 

Božo Žabjek 

 

Barbara Kampos, odgovorna urednica - KC, Regionalni TV program: 

 

Spoštovani varuh,  

 

hvala za posredovano pritožbo. Posredujem vam pojasnilo glede prispevka o škropljenju 

proti zlati trsni rumenici v oddaji Ljudje in zemlja.   

 

V oddaji Ljudje in zemlja smo v rubriki "Svetujemo" objavili nasvet kmetom vinogradnikom 

glede škropljenja proti Zlati trsni rumenici. Z nami je sodeloval priznani strokovnjak za to 

področje g. Gabrijel Seljak z Kmetijsko gozdarskega zavoda Nova Gorica, ki je svetoval 

kmetom, ki so zamudili s škropljenjem, da to lahko še storijo. Res je navedel tudi škropiva, ki 

so na voljo, tudi tista za ekološko kmetovanje. O tem škropljenju in bolezni smo v omenjeni 

oddaji poročali že lansko leto, ko se je bolezen najbolj razširila in takrat tudi posebej opozorili 

na škodljivost strupa za čebele. Poudarili smo, da morajo kmetje škropiti po sončnem 

zahodu. Letos tega opozorila nismo posebej ponavljali, saj kmetje zanj že vedo. Vsi večji 

kmetje, ki morajo obvezno škropiti proti Zlati trsni rumenici, so in morajo biti seznanjeni s 

pravili škropljenja. Glede ostalih škodljivih vplivov omenjenega škropiva pa bomo, če bo to 

potrebno in v kontekstu oddaje, zagotovo poročali. Dejstvo pa je, da je ta bolezen izredno 

nevarna, ogroža obstoj vinogradov v Sloveniji in na trgu so na voljo le škropiva, ki  smo jih 

navedli.  Takoj, ko bo znan kak drugačen pristop k zajezitvi omenjene bolezni, bomo v naši 

oddaji zagotovo med prvimi poročali. 

 

Lep pozdrav.  

 
 

Uredništvu sem zameril, ker je tako lahkotno objavilo intervju z Gabrijelom Seljakom, 

saj mi že odgovori Vide Špelič Čadonič povedo vse o dejanski skrbi za naše pridelke, 

Guest
Free Hand

Guest
Free Hand

Guest
Free Hand



20 
 

strupeno vodo in uničevanju živali. In škropivo Actara je natanko tako. Obstajata 

največji svetovni korporaciji, Syngenta in Monsanto, ki proizvajata namensko 

uničevalna škropiva in gensko predelano hrano, pri nas pa jih obravnavajo zelo 

lahkotno, kot da so to aktivistične izmišljotine. Na enem samem primeru na 

Primorskem sem spoznal, kaj predstavlja škropivo in kako smrtonosno je. Uredništvo 

bi moralo, če se tega zaveda, imeti vedno v prvi vrstici preživetje čebel in posledično 

ljudi. Na tem primeru so pomrle vse čebele, v okolici so tisti, ki vzgajajo male živali, ne 

za hrano, izgubili vseh 40 bitij, kmetje, ki niso mogli dokazati uporabe strupene Actare 

pa so bili oglobljeni. Oglobljeni, ker se zavedajo smrtonosnih posledic. Ameriški žužek, 

ki ustvari Zlato trsno rumenico, je bil pred približno 10 leti umetno pripeljan v 

Slovenijo!!!! Ustvarjen pa je bil v ameriških laboratorijih. In zdaj imamo ameriška 

cepiva, ne glede na to, da je Syngenta načeloma Švicarska in da Čadoničeva trdi, kako 

to nista povezani firmi. Ampak očitno božje naključje, da so izvršni direktorji dobili na 

isti dan, na isti prireditve naslov svetovnih strokovnjakov pri izdelavi hrane, v istem 

prostoru, med nagrajenci pa ni bilo nikogar, ki ustvarja zares zdravo prehrano. In to 

zamerim današnjim novinarskim ekipam, nerazgledanost, nezainteresiranost, zgolj 

prenašanje uradnih vesti in zato lahko z nami delajo in nas uničujejo po lastni želji. 

Zelo redki so novinarji, še posebej pa pri nas, ki bi upali z resnico na dan, pa zato ne bi 

takoj izgubili službe. Naj v uredništvu raziščejo resnico, sem celo pomagati 

pripravljen, samo naj nehajo trositi nevarne laži uradnikov. 

 

Lep pozdrav 

 

Božo Žabjek 

 

Branko Vrabec, urednik oddaje Ljudje in zemlja: 

Naš kratek odgovor glede omembe škropiva Actara v eni od naših oddaj očitno ni dovolj 

zadovoljil gledalca g. Boža Žanjeka, ki nadaljuje s svojim ostrim pisanjem glede omenjenega 

škropiva in neupravičeno napada novinarje ter novinarsko delo. Zato menim, da zasluži 

omenjeno pisanje in obtožbe obširnejše pojasnilo in tudi moj osebni komentar.  

Oddaja Ljudje in zemlja ni samo informativna, pač pa tudi strokovna oddaja namenjena (tudi) 

kmetovalcem. Nastopajoči strokovnjaki v oddaji so za svoje izjave tudi strokovno odgovorni. 

Voditelj in urednik oddaje navadno nimata strokovnih kompetenc, da bi o teh izjavah 

strokovno presojala, zato so objavljene take, kot so.  V konkretnem primeru nastopajoči 

strokovnjak v celoti stoji za svojimi izjavami in jih lahko podkrepi z znanstvenimi in 

strokovnimi argumenti. Pri tem v celoti izpodbija navedbe g. Žanjeka, ki da ne zdržijo ne 

znanstvene, ne strokovne, niti racionalne presoje.  

Ameriški škržatek  (Scaphoideustitanus) seveda je produkt Amerike, toda ne njihove 

tehnologije, pač pa milijone let trajajoče evolucije živih bitij na tem kontinentu.  Leta 1931  

Guest
Free Hand

Guest
Free Hand



21 
 

ga je prvič opisal strokovnjak za žuželke Ball, v petdesetih letih pa so ga s sadikami vinske trte 

čisto nenamerno zanesli v Francijo. Seveda tedaj ni nihče vedel, kaj se bo z njim zgodilo v 

Evropi. Dejstvo je, da je postal glavni in izjemno učinkovit  prenašalec zlate trsne rumenice, 

ene najbolj nevarnih bolezni vinske trte. V preteklih letih, od kar se pojavlja zlata trsna 

rumenica tudi v Sloveniji, je bilo treba posekati že kar nekaj hektarov vinogradov. Prav zaradi 

tega ga v vseh državah Evrope redno zatirajo z insekticidi, v Franciji že od začetka 60-ih let. 

Pri nas šele zadnja leta in torej ne počnemo nič novega, nič drugačnega kot drugje, če 

hočemo preprečiti množično propadanje vinogradov.  

Tako kot je treba redno zatirati peronosporo vinske trte, ki je bila prinesena prav od tam. 

Torej poznati je treba celo zgodbo in razumeti cel problem. V stroki in znanosti, vsaj ne v 

biološki in kmetijski, ideološke opredelitve nimajo mesta ali vsaj ne smejo prevladati nad 

dejstvi in so povsem neproduktivne.  

Smo demokratična družba, ta pa ima ali naj bi vsaj imela pluralne medije. Kot taki smo dolžni 

poskrbeti, da so kolikor je mogoče objavljena različna stališča in pogledi na isti problem. Tudi 

kmetje in v tem primeru vinogradniki so enakopravni del te družbe in imajo pravico biti 

obveščeni. Pravica gledalcev pa je, da imajo o isti zadevi različna stališča. Ta so lahko plod 

različne ravni znanja in vedenja o določeni zadevi, lahko so tudi plod različnih interesov ali pa 

ideoloških opredelitev. Presoja, kdo ima prav in kdo ne, nikoli ne more biti stvar ene osebe, 

enega mnenja, ene usmeritve, pač pa zgolj stvar demokratične razprave. Z argumenti 

seveda. Ko gre za stvarni (materialni) svet, ponuja znanost in stroka še vedno najbolj 

prepričljive argumente. 

S spoštovanjem. 

 

TEDNIK 

Neprimeren vsebinski koncept dveh prispevkov in sporočilo javnosti 
 
1. Pozdravljeni 

 

Oddaja Tednik, 10. Junij 2013, o upokojencih in nizkih pokojninah, v 5 minuti in 20 

sekund upokojenka Dragica Gnezda Gustinčič  pred kamero opiše upokojensko 

življenje z nizko pokojnino .  

Odaja Tednik, 8. Julij 2013, o finančni prevari, ....v 3. minuti in 20 sekund, ...ista 

Dragica Gnezda Gustinčič pred kamero razlaga kako je izgubila 87.500 € v finančni 

naložbi. 

Iz primerjave obeh posnetkov je očitno, da sta bili obe zgodbi posneti hkrati, isti dan, 

pravzaprav isto uro. 



22 
 

Torej je novinarka, ko je podajala informacijo o "ubogi upokojenki" in nizki pokojnini 

že tedaj vedela, da je gospa Dragica Gnezda Gustinčič zaradi pohlepa (kaj je narobe z 

varčevanjem v banki?)  izgubila 87.500€ 

Kako bi temu rekli ? 

Ali gre za pristranskost, žalitev inteligence ali poneumljanje gledalcev Televizije 

Slovenije ? 

 

"Na javni radioteleviziji naj ne bi bilo tehničnih in programskih površnosti, 

pristranskosti, spakovanja, žalitev, poneumljanja in jezikovne ohlapnosti. Spoštovanje 

tistih, ki nas gledajo, poslušajo in uporabljajo našo spletno stran ter nas, ne nazadnje, 

plačujejo, pa seveda nujno pomeni tudi njihovo spoštovanje našega dela in 

ustvarjalnosti" 

To ni javna televizija po vzoru BBC, to je ...ne vem ...neprofesionalno, čista 

manipulacija, nekdo (novinarka Televizije Slovenije) se norčuje iz nas in naše pameti 

(imeti denar za tvegane naložbe in hkrati jokati nad nizko pokojnino in biti brez 

denarja za ogrevanje......totalno shizofreno). 

 

R. K. 

 

 

Igor Pirkovič, urednik oddaje Tednik: 

  

Spoštovani,  

 

iskrena hvala za Vaš angažiran odziv in spremljanje naše oddaje.  

 

Pravilno ste ugotovili, da smo upokojenko, go. Danico Gustinčič Gnezda posneli le enkrat in 

njeno izpoved in v drugem primeru mnenje, uporabili v dveh različnih zgodbah, s čimer se je 

sodelujoča strinjala in v njih z veseljem sodelovala.  

 

Ob pripravi prispevka o finančnih goljufijah podejtja Abadon, da je šlo za kazniva dejanja 

goljufije, kar je večkrat potrdilo sodišče oziroma več krajevno pristojnih sodišč, smo kot eno 

izmed več deset oškodovancev obiskali tudi go. Gnezda. Hkrati pa smo že pripravljali tudi 

prispevek o mnenju upokojencev o takratni izjavi finančnega ministra, da naj bi upokojenci 

še ne prispevali dovolj k reševanju gospodarske krize itd. 

 

Pri pripravi prispevkov za našo oddajo, ki je zelo dobro sprejeta in vedno znova angažira naše 

množično občinstvo (najbolj gledana oddaja v povprečju na TVS), kar ne nazadnje dokazuje 

tudi vaše pismo, poskušamo kar se da optimalno izoristiti naše produkcijske razpoložljivosti 

in se zelo trudimo optimizirati stroške, zato se naši novinarji prizadevno lotevajo raziskovanja 



23 
 

večih zgodb hkrati. Tudi v omenjenih prispevkih je bilo tako.  

 

Ga. Gnezda je v prvem prispevku nastopila kot upokojenka, ki se težko preživlja s prejemki, 

ker odplačuje stanovanjsko posojilo. Več o njej v prvem prispevku, kjer so nastopile še tri 

druge upokojenke in ostali sodelujoči, nismo razpredali. Njeno ravnanje z denarjem namreč v 

tem primeru ni bilo predmet našega poročanja, posneli smo le njeno stališče. In to je, da se 

kot upokojenka ne strinja z izjavo finančnega ministra. Da slovenski upokojenci ne živijo 

vedno razkošno, vsaj večina ne, pa je ga. Gnezda ponazorila z izjavo, da ji pozimi ni prijetno, 

ker lahko hišo segreje le na 16 stopinj........kot rečeno, namreč odplačuje stanovansjko 

posojilo.  

 

V drugem prispevku (finančne goljufije) pa je ga. Gnezda, za katero je ljubljansko okrajno 

sodišče ugotovilo, da je bila žrtev finančne goljufije Aeša Pavšiča in Franca Žitnika, 

domnevnih finančnih strokovnjakov, predstavila svoje vlaganje v tki. forex posle.  

 

Ga. Gnezda je torej v prvem prispevku delila svoje mnenje z gledalci Tednika, kar je v 

demokratični družbi seveda pravica vsakega državljana, v drugem prispevku pa smo objavili 

njeno pričanje o finančni goljufiji, ki ji je nasedla.  

 

Avtorica zgodbe, novinarka Slavka Brajović Hajdenkumer, se v zvezi z njenimi ravnanji ni 

vrednostno opredeljevala. Vsak namreč s svojim denarjem počne, kar ga je volja, ga. Gnezda 

se je odločila za tvegan posel in svoje prihranke in stanovanjsko posojilo pač izgubila. Ob tem 

pa še vedno ostaja upokojenka, ki se s prejemki težko preživlja, saj odplačuje stanovanjsko 

posojilo.  

 

Naloga avtorjev Tednikovih zgodb namreč niso vrednostne sodbe in ocene o domnevnem 

pohlepu sodelujočih, kot sami očitno menite, temveč profesionalno, objektivno in zaupanja 

vredno poročanje.  

 

Žal nam je, da ste ob ogledu naših prispevkov občutili poneumljanje, pristranost, ali da vas je 

analitičen ogled oddaje celo razžalil, to vsekakor ni bil naš namen.  

 

Vljudno Vas vabimo, da še naprej ostanete naš zvesti gledalec in nam sporočate vse vaše 

ugotovitve, opažanja in mnenje o oddaji. Odziv gledalcev je namreč za ustvarjalce oddaje 

izjemnega pomena. Pa naj bo pozitiven ali negativen, vsak je dragocen. "Zgodbe našega 

vsakdana" uredništvo Tednika vsak ponedeljek pripravlja ne nazadnje za Vas.  

 

S spoštovanjem. 

 

 

Pripomba Varuha: 



24 
 

 

Opomba: Pritožnik se je očitno počutil ponižanega zato, ker je takšne občutke sprožil 

vendarle ne najbolj posrečen koncept. V prvem prispevku je bil podatek o izgubljenih 

prihrankih zaradi prevare zamolčan, zaradi česar je izpadlo, kot da bi bilo treba nekaj 

prikrivati, v naslednjem pa je bil obelodanjen v imenu druge tematike, kot da en konec plati 

medalje nima nikakršne zveze z drugim. Če se na tako vsebinsko neustrezen način predstavi 

določenega človeka ali situacijo, je povsem predvidljivo, da se bodo pri gledalcih vzbudili taki 

ali drugačni sumi, da gre za poskus vplivanja na javno mnenje "po ovinku", ne da bi na 

neposreden način izpadli nekorektni oziroma pristranski. Zakaj določena oseba nastopa tako 

nepovezano v dveh popolnoma različnih situacijah? Že če bi v prvem prispevku na ustrezen 

način omenili tudi situacijo izgube prihrankov, bi bil tudi končen vtis drugačen in gledalci ne 

bi tako zlahka prevzeli vlogo razsodnika "namesto" ustvarjalcev oddaje. In če je podan 

argument za takšen pristop zgolj v krčenju stroškov, čeprav bistveno vpliva na sporočilnost 

vsebin in tudi na vtis o nezadovoljivi kakovosti novinarskega dela, je možno nezadovoljstvo s 

strani gledalcev vsaj po tej plati medalje utemeljeno. 

 

INTERVJU  

Neprimerno uporabljen izraz - Franc Sever - Frante 

1. Pozdravljeni! 

 

Dne 14.7. ob 21.35 je bil na sporedu RTV SLO1 informativna oddaja Lada Ambrožiča, v 

kateri je intervjuval Franca Severja - Franteja. Globoko me je prizadelo, ko je ob tem, 

da je bil direktor ljubljanskega letališča, dodal, da so leta 1985 ob letalski nesreči na 

Korziki ljudje poginili. Ne vem, kako si je lahko privoščil ta izraz, prav tako pa ga 

novinar ni popravil. Zahtevam opravičilo, v čast vsem preminulim, kot tudi svojcem 

pokojnih. Navsezadnje, še čebele umrejo. 

V pričakovanju vašega odgovora, 

                                                                        

A. A. 

 

Varuh pravic gledalcev in poslušalcev: 

 

Z zamudo odgovarjam na Vašo pripombo na intervju z gospodom Severjem. Popolnoma 

razumem Vaš srd zaradi nedopustne besede »poginilo…«, ki se je Francu Severju nehote 

prikradla kot posledica njegovega dolgoletnega službovanja po republikah nekdanje 

Jugoslavije; gospod Sever je avtomatično izustil srbsko besedo »poginuli«, ki tam pomeni 

»umrli«. Tudi sam kot voditelj oddaje sem prav tako nekritično »kupil« neprimeren termin, 

ker sem ga razumel v pomenu, kot je bil mišljen. Ne branim Franca Severja, vem pa 

zanesljivo, kako ga je nesreča na Korziki prizadela, prav tako pa iz izkušenj vem, da so oficirji 



25 
 

JLA, z redkimi izjemami, v svojem govoru ohranili srbske izraze, ki so jih osvojili takoj po 

koncu druge vojne. 

 

Če vztrajate, bom na svoji spletni strani /Varuh@rtvslo.si/ objavil Severjevo opravičilo. 

 

S spoštovanjem,  

 

Lado Ambrožič 

 

KULTURNO UMETNIŠKI PROGRAM 
 

POLETNA SCENA 
 
Vprašljiv namen prispevka - intervju s Svetlano Makarovič 
 
1. Pozdravljeni,  
 

15. 7. 2013 okrog 7,00 uri, Poletna scena, Svetlana Makarović, kaj ste želeli sporočiti 
gledalcem? 

 - kulturne dosežke 
 - pomen simbola rdeče zvezde kot simbol sovraštva do drugače mislečih 
 - -samo da ste zapolnili časovni okvir oddaje 
 - ali....? 
 Vesel bi bil vašega odgovora, če vam to ni odveč! 
 
 Pa lep pozdrav in veliko uspeha pri vaših nadaljnih ustvarjalnih projektih. 
 
 A. F. 
 
Tanja Postružnik, voditeljica in redaktorica: 

 
Prisrčen pozdrav! 

  

Sporočila našega gledalca pravzaprav ne razumem v smislu kritike, temveč zgolj kot 

vprašanje o sporočilnosti našega pogovora s cenjeno gostjo Svetlano Makarovič. 

Sporočilnost našega pogovora je bila usmerjena na njeno trenutno ustvarjanje in širši pogled 

na vseobsegajočo kulturo v času in prostoru njenega dolgoletnega ustvarjanja. 

  

Lep dan še naprej. 

 

 

Spoštovani, pravzaprav drugačnega odgovora (sprenevedanja) nisem pričakoval, 

vsebina le potrjuje mojem razmišljanju o resetiranju javne RTV v smeri grške rešitve, 

podobno kontanimirane družbe javnega servisa! 

mailto:/Varuh@rtvslo.si/


26 
 

Upam tudi, da bo v bližnji preteklosti podobna usoda, kot je nešteto neuspešnih 

gospodarskih družb doletela tudi vašo! 

Pa en lep pozdrav 

 

A. F. 

 

Pripomba Varuha: 

P.S.: Urednica oddaje Maja Bahar na drugo pismo gospoda Fendeta ni odgovorila.  

 
2. Spoštovani g. Ambrožič 

 

 Zjutraj, 15.7.2013, je imela v pogovorni oddaji Svetlana Makarovič njeno značilno 

 izražanje, ki ga na tem mestu ni smisla navajati, ker je izpod nivoja.Pa ne samo njeno 

 izražanje, tudi njen nastop do gledalcev, ko misli da si lahko privošči kakršenkoli 

 odnos v javnosti, ni vreden komentarja.  

 

Zakaj vabijo vaši kolegi uredniki take ljudi na TV? Zakaj takim ljudem delate reklamo? 

Zakaj gledalci plačujemo tako TV? A ni v Sloveniji na desetine primernejših 

kulturnikov (npr. mlajših), ki bi si zaslužili nastop v taki pogovorni oddaji, namesto 

100x "prežvečene" (tako rekoč že nesmrtne) Makarovičeve, pa nebi tako negativni 

image s svojim nastopom ustvarjali v javnosti? 

 

Tudi zaradi takega izražanja v javnosti, ne gre za njeno umetniško nastopanje, ampak 

za preprost pogovor - tudi zaradi takega pogovarjanja mladi bežijo iz te države. Samo 

lani je 2.000 mladih odšlo npr. v Nemčijo. A se zavedate kakšno škodo povzroča TV s 

tako produkcijo do gledalcev? Pa tudi, če bi šlo za umetniško izražanje Makarovičeve, 

TV takega izražanja nebi smela spustiti do gledalcev. 

 

Dajte funkcijo Varuha pravic gledalcev dobro opravljati, tako, da bomo gledalci to 

občutili. Želim Vam vse dobro. 

 

Lep pozdrav! 

 
P.S.: Mimogrede, zakaj je lahko pogovor s Francem Severjem - Franto prejšnji večer 
lahko potekal povsem dostojno in na nivoju pa gotovo g.Sever ni imel ravno tako 
milega okolja kot ga ima zaščitena Makarovičeva? 

 

 F. R. 

 
 

Guest
Free Hand



27 
 

ŠPORTNI PROGRAM 
 

Diskriminatoren odnos do določenih šp. dogodkov - NK Maribor (tekma za ligo prvakov) 

1. Spoštovani! 

Pritožujem se nad poniževalnim odnosom RTV Slo do slovenskega in predvsem 

klubskega nogometa. Nk Maribor jutri 16.07. igra v 2. krogu kvalifikacij za ligo 

prvakov na Malti. Vi kot nacionalna televizija pa niti ne pomislite, da bi organizirali 

prenos te tekme. V vašo vednost naj vam še enkrat pojasnim, da je NK Maribor zadnji 

dve leti sodeloval v skupinskem delu Lige Europa, kjer je dostojno zastopal barve 

Slovenije. Vi pa v vsej svoji modrosti ignorirate tisoče plačnikov rtv prispevka in ne 

prenašate tekem NK Maribora v Evropi. Sprašujem se, ali mislite, da s prenosi drsanja, 

ritmične gimnastike in podobnih športov zadovoljujete okuse gledalcev. Rad bi, da 

enkrat objavite gledanost prenosa teh športov naspram evropskim tekmam NK 

Maribor.  

Sprašujem se, zakaj se ne obnašate tržno, saj sem prepričan, da bi s pokroviteljskim 

denarjem zlahka pokrili stroške prenosa. 

Ignoranca, ki jo kažete do NK Maribora je bila vidna tudi v 1. kolu Državnega 

prvenstva, kjer ste v nasprotju z vsemi primerljivimi državami edini, ki prenašate 

tekmo drugo uvrščene ekipe prejšnjega prvenstva namesto otvoritve sezone s 

prvakom prejšnjega prvenstva. V vsaki državi, je namreč tekma starega prvaka 

otvoritev sezone in jo prenaša nacionalna televizija. 

Želim pojasnilo za nastalo izogibanje prenosov! 

F. M. 

 
2. Mislim, da bi morali biti nastopi slovenskih nogometnih klubov v Evropi prioriteta, kar  

se prenosov na vaši televiziji tiče. Gre za največji šport na svetu in Nk Maribor se je 

boril za vstop v največje evropsko klubsko tekmovanje, prenosa pa od nikoder. V času 

tekme smo na tv slo2 spremljali celo ponovitev oddaje Slovensko olimpijsko stoletje. 

Menim, da rtv slo kot javna televizija mora prenašati dogodke, ki so v nacionalnem 

interesu in tako velike nogometne tekme, kot je bila med Apoelom in Mariborom, v 

to kategorijo vsekakor spadajo, saj bi morebitna uvrstitev Maribora v Ligo prvakov za 

promocijo Slovenije naredila ogromno. Razumem, da so sredstva omejena, ampak za 

takšne zadeve bi se enostavno morala najti. Če so moji podatki točni, rtv za prenose 

formule1 letno nameni celo zneske, ki se merijo v milijonih evrov. Pa Slovenija v 

formuli1 še nikdar ni imela svojega predstavnika in ga verjetno tudi nikoli ne bo - 

skratka, gre za šport, ki z našim nacionalnim interesom nima prav nič in niti v sanjah si 

ne morem predstavljati razloga, zakaj bi rtv kot javni zavod za takšen šport odšteval 

takšne vsote denarja, potem pa le-tega zmanjka za dogodke, kot je bil današnji. Da 



28 
 

sploh ne govorimo o gledanosti enega in drugega - prepričan sem, da bi samo 

gledanost današnje tekme presegla gledanost vseh dirk formule1 v celotni sezoni 

skupaj(kar dokazuje tudi število komentarjev pod članki (četudi jih vaši moderatorji 

veliko izbrišejo - kar je tudi predmet moje naslednje pritožbe. Veliko komentarjev, ki 

se je spraševalo, kako to, da rtv ne prenaša te tekme, je bilo izbrisanih brez pravega 

razloga - ali kritika ni dovoljena?) Na kratko povedano, z ne-prenosom tekme za 

uvrstitev v ligo prvakov med Apoelom in Mariborom so bile grobo kršene pravice 

gledalcev in v bodoče zahtevam, da se takšne tekme prenašajo!  

 

J. V. 

 

 

3. Pozdravljeni!  

Prosim za odgovor zakaj niste sposobni braniti želje slovenskega naroda? Slovenski 

klubi se borijo v Evropi, mi pa spremljamo ponovitve raznih bedarij! Dolžnost 

nacionalne tv je, da prenaša nacionalne športe, ne pa razne ponovitve in f1! Mislim, 

da je zadnji čas, da uredite zadeve in zamenjate urednike, saj to ne pelje nikamor več! 

Zakaj vas moram plačevati,če ne morem niti ene stvari pogledati, kar me zanima? 

Maribor se bori v Evropi vi pa predvajate ponovitve? Kje je razlaga za ljudi, ki jih ne 

zanimajo ponovitve? Prosim razložite mi zadeve in ne mi jokat, da ni denarja, ker 

denar je! Tako, da želim resnično zadevo. Hvala lepa  

S. B. 

 

4. Vaše ignorantsko obnašanje, ko se gre za tekme Nogometnega kluba Maribor,  

presega vse meje. Prenosov ni bilo lani, ni jih letos. Plačujem RTV prispevek, vaših 

programov pa ne gledam nikoli! Če vam je pretežko prenašati tekme, ki bi bile visoko 

gledane, lahko meni (in verjetno marsikomu drugemu) ukinete vse vaše programe, 

ker nam vaš spored žal ne odgovarja. Denar, ki bi ga v tem primeru prihranili pri 

visokem prispevku, pa bi lahko uporabili za kakšno drugo boljšo programsko shemo, 

ali pa v tem konkretnem primeru za vstopnice za tekmo. 

A. Ž. 

 

5. Spoštovani! 

Pišem vam prvič in na ta način izražam veliko razočaranje, ker na RTV SLO ne 

prenašate nogometnih tekem NK Maribor v kvalifikacijah za Ligo prvakov! Na spletni 

strani MMC je pod rubriko Šport veliko ogorčenih komentarjev ljubiteljev nogometa. 



29 
 

Za zgled si lahko vzamete javno HRT, ki prenaša vse tekme njihovega prvaka Dinama. 

Denar očitno ni razlog za ne-prenose, saj ga ima RTV SLO za zelo drage prenose dirk 

Formula 1 ali Evrosong. To početje vaše (in naše) javne TV je sramotno in je 

norčevanje iz mnogih ljubiteljev nogometa v celotni Sloveniji (ne samo na 

Štajerskem), ki to TV tudi plačujejo z obvezno RTV naročnino. Upam, da jo bo 

naslednja vlada znižala vsaj za 20%! 

D. P. 

 

Varuh pravic gledalcev in poslušalcev: 
 
Navijači NK Maribor in drugi ljubitelji športa pa na TVS  in na Varuha  naslavljajo zahtevo po 

prenosih mednarodnih tekem nogometašev Maribora v predkolih Lige prvakov, ki jih letos v 

programsko produkcijskem načrtu ni. Interes javnosti bi moral biti imperativ tudi tu. 

Programsko produkcijski načrt ni Sveto pismo, ne bi bilo prvič, ko bi programu kaj dodali in 

tudi kaj odvzeli. 

Lado Ambrožič 

 
6. Spoštovani g. Ambrožič! 
 

Sem Jaša Lorenčič, novinar časopisne hiše Večer, in pripravljam temo za našo sobotno 
prilogo (3. avgusta) o (ne)prenosih tekem NK Maribora v evropskih pokalih. Zato 
imam za vas sledeča vprašanja, na katera upam, da boste lahko odgovorili do jutri 
(četrtek) do 17.00 ure. 

 
1. Koliko gledalcev se je obrnilo na vas zaradi (ne)prenašanja tekem? 

 
2. Sodeč po spletnem forumu NK Maribor, mnenjih navijačev na drugih portalih (zlasti 
MMC), se zdi, da se večina ljudi obrača in omenja Mileta Jovanovića, urednika 
Športnega programa, ne pa vas, čeprav vas primer, kot je izostanek prenosa z 
Birkirkaro in Apoelom, neposredno zadeva? 

 
3. Bi lahko govorili o koliziji funckij oziroma o pomanjkanju pomena vloge varuha? 
Zakaj se niste sami še oglasili oziroma vi začeli neposredno odgovarjati relativno 
ogorčeni javnosti? 

 
4. Mislite, da je gospod Jovanović dobil več pritožb, pobud, mnenj gledalcev kot vi v 
konkretnem primeru? 

 
5. Kako sami komentirate dejstvo, da so gledalci jezni ravno na Radiotelevizijo 
Slovenija, čeprav so prenosi stvar širšega (tudi komercialnega) tv trga? Si Televizija 
Slovenija na tej točki ne zapravlja ugleda? Ljudje javno pišejo, da bodo odjavljali rtv 



30 
 

naročnino… (vir: 
http://www.nkmaribor.com/forum/sporocila.asp?id_teme=569397&s=6, 
http://www.rtvslo.si/sport/nogomet/maribor-na-cipru-lovi-ugoden-izid/314305)ž 

 
Za odgovore, ki jih kot rečeno potrebujemo do jutri do 17. ure, se vam že vnaprej 
vljudno zahvaljujemo in vas v želji po čim večjem zadovojstvu vseh gledalcev lepo 
pozdravljam iz Cipra, kjer za Večer tudi spremljal tekmo NK Maribora. 

 
Lep dan, Jaša Lorenčič, Večer 

 
 
 

Varuh pravic gledalcev in poslušalcev: 

 
Spoštovani g. Lorenčič! 
 
Glede prenosov mednarodnih tekem NK Maribor sta na elektronski naslov Varuha pisala dva 
gledalca, eden v času mojega dopusta, drugi pa sinoči po koncu tekme na Cipru. To, drugo 
pismo sem že objavil na svoji spletni strani, kjer bo, upam, svoje stališče zaradi ne-prenosa 
povedal tudi odgovorni urednik Športnega programa TVS.  
Zdi se mi logično, da se večina gledalcev, ki so zainteresirani za prenose, obrača neposredno 
na urednika športnega programa Mileta Jovanoviča; logično bi bilo tudi, da je njihov drugi 
korak pismo vodstvu TVS in Programskemu svetu. O svoji vlogi v tem primeru ne morem 
govoriti, ker sem se komaj vrnil z dopusta in nisem spremljal polemik na forumih in portalih. 
Seveda pa je moje stališče do prenosov mednarodnih tekem Maribora jasno: TVS bi 
naslednje tekme, ne samo zaradi javnega interesa, vsekakor morala prenašati.  
 
Mag. Lado Ambrožič 

 
Mile Jovanovič, odgovorni urednik Športnega uredništva: 
 
Vsa leta, do 2012, je TV Slovenija prenašala tekme Maribora in še drugih klubov v predkolih 

evropskih pokalov (leta 2011 – 5 tekem MB, 2010 – 3 tekme MB, 2009 – 6 tekem MB). Lani 

se je finančna kriza žal dotaknila tudi RTV Slovenija - in ob še nekaterih drugih okoliščinah za 

leto 2013 posegla s kar 30% znižanjem proračuna. To pa je pomenilo, da lahko v letu 2013 

načrtujemo samo tiste projekte za katere smo že imeli podpisane pogodbe in iz njih 

izhajajoče programske in finančne obveznosti. Tako je bilo že novembra lani, ko je bil sprejet 

proračun RTV Slovenija, jasno da ne bomo mogli prenašati tekem v predkolih.   

 

Tekme Maribora in ostalih klubov v kvalifikacijah za redni del evropskih pokalov v prejšnji in 

letošnji sezoni nismo prenašali zaradi pomanjkanja sredstev. Kar se tiče državnega prvenstva 

– marsikje po Evropi državno prvenstvo sploh ne prenašajo na nacionalni TV. Glede 

konkretne tekme – tudi TVS je imela željo, da bi jo prenašala, vendar je Maribor prestavil 

http://www.nkmaribor.com/forum/sporocila.asp?id_teme=569397&s=6
http://www.rtvslo.si/sport/nogomet/maribor-na-cipru-lovi-ugoden-izid/314305)ž


31 
 

temo na petek, ko nismo imeli na voljo produkcijskih kapacitet. Sicer pa je Maribor že nekaj 

sezon, daleč spredaj po številu prenosov domačih tekmovanj. 

 

DOKUMENTARNI PROGRAM 
 
Glorija kurb - neprimerna, vulgarna vsebina v prezgodnjem terminu predvajanja (21.45) 
 
 
1. V zvezi z zgoraj omenjeno oddajo imam kar nekaj pritožb in vprašanj. 

 

Ne vem, če vam je znana vsebina oddaje, vendar je že naslov zelo zgovoren. Vsebina 

je skrajno neprimerna za predvajanje na katerikoli televiziji. Za nacionalno TV pa se 

mi zdi v nebo vpijoča sramota. V oddaji so posnetki razgaljenih žensk, ki opisujejo 

spolne odnose s strankami, marsikaj nazorno pokažejo in se razgalijo do konca. 

Prevodi v slovenščino so dobesedni in zelo vulgarni (kot v izvirniku). Najbolj moteč pa 

je posnetek spolnega odnosa kjer je prikazano takorekoč vse... 

Sprašujem vas: 

 

1. Kako je mogoče, da kljub zgovornemu naslovu nihče ni preveril vsebine oddaje? Če 

je bila vsebina preverjena, se ta oddaja nikakor ne bi smela znajti na sporedu 

nacionalne TV, sploh pa ne ob taki uri (21.45) v nedeljo zvečer v času šolskih počitnic, 

ko marsikateri najstnik ždi pred TV ekranom.  

 

2. V vašem sporedu oddaja ni označena kot neprimerna vsebina za otroke in 

mladostnike. Ali to pomeni, da se nekomu oz. vašemu programskemu vodji, zdi 

primerna??? 

 

3. S kakšnim namenom predvajate omenjeno oddajo? Gledala sem jo od začetka do 

konca, ker me je ravno to zanimalo: sporočilna vrednost. Pa je nisem zasledila. Prav 

tako oddaja ni niti najmanj poučna, razen za nekoga, ki planira obisk 

prostitutk...Mislim, da ni ravno vloga nacionalne TV izobraževati ljudi na tem 

področju. Ali se motim?! Poleg tega oddaja nima neke umetniške vrednosti. Pač 

nametani in zmontirani posnetki, izjave prostitutk in njihovih strank... Vse skupaj zelo 

ceneno in vulgarno. 

 

4. Zakaj namesto kupljene oddaje ne predvajate naših dokumentarcev in filmov. Vem, 

da je vaš arhiv poln tovrstnih izdelkov, katerih lastnik je prav vaša ustanova. TV SLO je 

koproducent in producent velikega števila oddaj in filmov, ki so bili komaj kdaj 

predvajani. Morda bi lahko v bodoče raje posegli po domačih izdelkih, namesto da 

nam predvajate take neumnosti. 



32 
 

Vem, da marsikateri moški kar vriska od veselja ob ogledu te oddaje. Vendar vaša 

publika niso samo nepotešeni moški. Kar nekaj mojih znancev (moških) je gledalo to 

zadevo, jaz sem si jo ogledala v družbi moža. Zagotavljam vam, da nihče ni bil niti 

najmanj navdušen. Pa da ne bo pomote: Nismo zaplankani v smislu, da bi nam golota 

delala probleme. Tudi pornografske filme si kdaj pa kdaj pogledamo. Vendar ob 

primernem času, na primernem kanalu ali mediju.  

Vsekakor pa ne želimo takih oddaj na naši nacionalni TV. Vse skupaj je toliko bolj 

moteče, ker je bilo v zadnjem času veliko govora okrog RTV naročnin in s tem 

povezane kvalitete programa. Vaše vodstvo je poudarjalo kvaliteto in odličnost, ki jo 

vaša ustanova ima. Žal ste me v nedeljo zvečer prepričali ravno nasprotno.  

Pričakujem odgovore na moja vprašanja s trdnimi argumenti.  

 

S spoštovanjem 

 

S. J. 

 

Majda Gantar, redaktorica dokumentarne oddaje: 

1. Oddajo sem seveda pogledala, preden sem jo kupila. Termin ob 21.45 se mi ne zdi 

sporen – sporni bi bili, vsaj po mojem mnenju – popoldanski termini ali termini do 

21.00 ure zvečer. 

2. Moja napaka je, da oddaja ni bila označena s +12.  To seveda ni primerna vsebina za 

otroke in mladostnike, a tudi termin ob cca 22.00 ni namenjen otrokom in 

mladostnikom. Če bi gospa spremljala dokumentarne oddaje, ki jih predvajamo v tem 

terminu, bi se gotovo že prej pritožila nad vsebinami, ki niso namenjene otrokom in 

mladostnikom – čeprav ne moremo nadzorovati, kdaj kdo spremlja določene oddaje. 

Osebno se mi fizično in psihično nasilje zdita veliko nevarnejša od spolnosti, vendar ju 

je tudi v zgodnejših terminih veliko. 

3. S tujimi dokumentarnimi oddaji poskušam med drugim predstaviti gledalcem čim širši 

spekter sodobne družbe. Z določenimi rešitvami se sicer lahko strinjajo ali pa tudi ne, 

vendar ne vidim smisla v zapiranju oči pred resničnostjo.  Širinapomaga pri odločitvah 

in različne teme dajo ljudem predvsem misliti. Sicer je oddaja dobro narejena, izčrpen 

prikaz življenja nekega segmenta prebivalstva. 

4. Tu pa nimam odgovora. Če gospa misli, da bi morali prenehati predvajati tuje 

odkumentarce, tuje filme in serije in se osredotočiti  na domače izdelke, ima do 

takega mišljenja seveda pravico. Osebno sicer mislim, da nima razloga za pritožbe, 

ker ima domači program vedno in v vseh primerih prednost in je tuji vedno odrinjen 

na rob, zelo težko je dobiti dobre termine.  

A če se pogovarjamo o tem, kaj je primernejše, bi morali govoriti o profiliranosti 

termina, o oddajah, ki so bile doslej v tem terminu prikazane, ne zgolj o eni oddaji, ki 

bi resnično morala biti opremljena z oznako +12. 



33 
 

  

Lep pozdrav 

 

Majda Gantar 

 

 

Opomba Varuha: 

 

Mnenje redaktorice je lahko povsem sprejemljivo in razumno ali vsaj diskutabilno, vendar se 

je treba zavedati bistvenega: v tem primeru je bilo evidentno kršeno pravilo, po katerem  je 

za vse vsebine (predvsem filmi in dok.), ki vsebujejo prizore nasilja, golote ali seksualnosti, 

dovoljeno predvajati od 22. ure dalje, tudi če ne gre za eksplicitno nazorne prikaze. 

Omenjena oddaja je bila predvajanja 15 minut prezgodaj. Ob tem pa dokumentarec, žal, ni 

bil niti ustrezno označen, kar je spet  kršitev pravil TV Slovenije in bi bilo opravičilo verjetno 

bolj na mestu od obrambe za vsako ceno. 

 

 

Slikovitih 55: Bili smo v vojni - ideološko pristranski dokumentarec 
 

1. Spoštovani ! 

 

Prosim, da avtorju kratkega dokumentarca Slikovitih 55:bili smo v vojni prenesete 

čestitke in sicer za še en katastrofalno slab izdelek. Očitno gre še za enega novodobno 

desničarskega avtorja, katerega prispevki samo še bolj razdvajajo slovenski narod. Kot 

kaže, avtor ne premore niti trohice zgodovinskega pogleda in gre očitno za še en 

izdelek tega avtorja, ki je očitno nesposoben pripravljati nevtralno vsebino temlječo 

na zgodovinskih dejstvih. 

Očitno se vaša ustanova ne more otresti neprofesionalizma, saj imate novinarje, ki 

neprestano podlegajo lastnim ideološkim pogledom. 

 

Skratka sramota ! 
 

M. P. 
 

 

Opomba Varuha: 
 
P.S.: Avtor oddaje Jože Možina ni odgovoril. 
 
 

OTROŠKI IN MLADINSKI PROGRAM 
 



34 
 

STUDIO KRIŠKRAŠ (Živali na kmetiji, 30. 10. 2012) 
 

Neprimerna in nevzgojno posredovana vsebina 
 
1. http://tvslo.si/predvajaj/studio-kriskras-zivali-na-kmetiji-mozaicna/ava2.148949539/ 
  
 Spoštovani! 

 

Pozdravljeni, 

 

po naključju sem videla navedeno oddajo, ki se mi žal ne zdi vzgojna. Živali v njej so 

predstavljene kot predmeti, namenjeni koristi ali zabavi človeka. Človek povzroča v 

vsem okolju vrsto ekoloških problemov prav zaradi svojega antropocentrizma in 

takšno miselnost sedaj vzpodbujate še vi.  

Prostoživeče živali so v tej oddaji prikazane le v ujetništvu in ne v naravnem okolju, ki 

je edino sprejemljivo zanje, rejne in hišne živali pa vidimo le v slabi reji oziroma 

neodgovornem lastništvu.   

Očitno je po vašem mnenju dopustno, da bi imeli na kmetiji tudi tjulnje, če je 

bodočemu lastniku pomembna le lastna želja in ne dobrobit živali. Cca. 100 m2 

"velik" ribnik z umazano vodo bi naj bil dovolj velik za tjulnja (na posnetku je morski 

lev, a to ustvarjalcem oddaje ni pomembno), v ribniku naj bi se igral z račko in z žogo. 

S traktorjem pa jih ne smemo prenašati, ker - se traktor lahko pokvari. (?) 

Deček s kmetije je stal zraven hleva s prašiči in govoril, da so prašiči njegove najljubše 

živali. Ni ga motilo, da so prašiči v majhnem umazanem hlevu z malo dnevne 

svetlobe, brez vsake možnosti za naravno vedenje. Tudi to, da ima pes bolhe in klope, 

je za vas ter dečka s kmetije nekaj normalnega, čeprav gre za kršenje Pravilnika o 

zaščiti hišnih živali. Že ta deček je dokaz, kako nevzgojen je lahko slab odnos do živali.  

Nujno bi bilo, če bi se pred snemanjem posvetovali s tistimi, ki imamo glede odnosa 

do živali znanje, kompetence, marsikdo med nami ima tudi sam kmetijo. Ker 

naročniki plačujemo vaše "delo", bi bilo nujno, da ga v prihodnje opravljate bolje.  

Hvala za pozornost, lep pozdrav! 

 

Upam, da boste boste dosegli, da bom prejela odgovor na to pripombo, saj ima lahko 

takšna oddaja zelo slab vpliv na otroke in na odnos do živali, ki že tako v družbi ni 

ravno na visoki ravni.  

Za ukrepanje se vam iskreno zahvaljujem.  

 

Lep pozdrav! 

 

 B. G. 

 

Anka Bogataj, urednica oddaje: 

http://tvslo.si/predvajaj/studio-kriskras-zivali-na-kmetiji-mozaicna/ava2.148949539/


35 
 

 
Spoštovana ga. G.! 
 
Zahvaljujem se Vam za komentar Studia Kriškraš. 

V konceptu oddaje, ki jo navajate, bi seveda lahko snemali na drugih lokacijah, z drugimi 

otroki in morebiti  v drugačni maniri, pa vendar  bi se povsod soočali z neizbežnim dejstvom, 

da so živali na kmetijah v ujetništvu. 

Razumem  Vaše pomisleke in Vam zagotavljam, da jih pred vsakim snemanjem vzamemo v 

obzir. Načelom spoštovanja do otrok in živali bomo, še bolj dosledno, sledili tudi v prihodnje. 

 
S prijaznimi pozdravi. 
 

Spoštovani, 

za vaš odgovor se vam iskreno zahvaljujem - čeprav je takšen, kot sem ga pričakovala, 

torej nekaj nanizanih puhlic in nerelevantnih dejstev. 

Upam, da se bo kdaj v bodoče zaradi korektnega odnosa do gledalcev spremenilo tudi 

to. 

Lepo bo, če bom prejela odgovor tudi na drugi del iste poslane e-pošte o tehničnih 

napakah v informativnem programu. Prav tako je ostalo neodgovorjena pošta z dne 

16. julija 2013 o večji dostopnosti kontaktnih podatkov, predvsem e-pošte s strani 

posameznih oddaj in uredništev. 

 

Hvala za pozornost, lep pozdrav! 

 

B. G. 

 

Varuh pravic gledalcev in poslušalcev: 

 

Spoštovana gospa G. 

 

V  poplavi elektronskih sporočil, ki jih prejemam, se je Vaše julijsko pismo »odpeljalo« precej 

proti dnu. Ugotavljam, da Vam nisem odgovoril na drugi del vprašanja, ki govori o napakah v 

informativnem programu. Tehnične napake se, žal, dogajajo kar pogosto, uredniška in moja 

opozorila ne zaležejo dosti, oddaje potekajo v živo, v množici opravil dežurne ekipe je dovolj 

majhna nepazljivost in napaka je tu. Če pri besedi Luksemburg, manjka črka s, se mi ne zdi 

zelo hud greh, če pa neka izjava ni podnaslovljena, se mora voditelj obvezno opravičiti. 

Opravičilo je nujno tudi pri slabo posnetem govoru, pri prasketanju, kot pravite, ali pri 

nesorazmerju med glasbo in govorom, kjer je glasba preglasna. V tem, zadnjem primeru je 

tehničnemu osebju težko dopovedati, da stvari niso v redu, saj trdijo, da instrumenti kažejo, 

da je vse korektno. V celoti pa je Vaša kritika, spoštovana gospa profesorica (sem se mar 

zmotil?), zelo na mestu, naša hiša je površna, slabo delo je socializirano, nihče ni osebno 



36 
 

odgovoren. Tudi sam, ko sem še pripravljal oddaje, na primer Družinske zgodbe, sem bil 

nemalokrat besen, ker so bili moji sogovorniki napačno podpisani ali jih kamera ni 

pravočasno ujela. – Po treh mesecih dela na mestu Varuha sem dobil razmeroma dober 

vpogled v delovanje Radia, Televizije in MMC; napake se seveda dogajajo, to ni največji 

problem, problem pa je, ker se dogajajo vedno enim in istim službam in enim in istim ljudem. 

Moja začetna prijaznost in toleranca se na tej točki končata. Če ne bom uspešen, bom pač 

predčasno odšel na drugo delovno mesto ali v pokoj. 

 

Lepo Vas pozdravljam, oprostite za zamudo (vidite, tudi sam nisem dosti boljši od drugih, a 

se bom popravil); oglašajte se še. 

 

Lado Ambrožič 

 

Opomba Varuha:  

 

Urednica se je popolnoma izognila odgovorom na pripombe pritožnice in se na koncu kar 

sama pohvalila, da so dosledni in spoštljivi in bodo v bodoče še bolj, vendar je po ogledu 

posnetka osupljivo jasno, da držijo nekatere navedbe pritožnice, da so določene izjave in 

izpeljave scenarija v oddaji težko dojemane kot ustrezno poučne (koncept oddaje je očitno 

izobraževalen). Ne gre le za vidik borcev za pravice živali, ki tudi življenja na kmetiji z živalmi 

večinoma ne tolerirajo, ampak je oddaja nedosledna in mestoma celo vulgarna prav tako z 

vidika norm, ki jih sprejemamo kot celotna družba, tudi z zakoni potrjeno. Dejstvo je, da 

deček pojasni gledalcem, da ima pes, ki se neumorno grize, bolhe in še klope. Na tem mestu 

je prizor prekinjen, brez komentarja, ali je to normalen pojav, da ima pes bolhe in klope, ali 

psa ustrezno oskrbijo, če dobi zajedalce ... Nič. Seveda drži, kot gospa pojasnjuje, da 

sprejemljivo ni in v primeru zanemarjanja živali pomeni tudi protizakonito ravnanje, v kolikor 

kršitelja kdo prijavi. V oddaji za otroke res glavni lik (lutka) izjavi, da tjulnja ne moremo 

prevažati s traktorjem, ker se lahko pokvari. Sporočilo otrokom torej resnično je 

materialistično usmerjeno, brez odnosa do živali, kruto in vulgarno. Pojasnilo urednice bi bilo 

lahko zanimivo, da bi vedeli, kakšna je uredniška politika programa za otroke. In celotna 

oddaja je obeležena z željo fantiča, da bi imel na kmetiji tjulnja. Brez kakršnega koli na 

simpatičen način podanega sporočila, zakaj bi bilo to primerno ali ne (obstajajo uzakonjena 

pravila primernih okoliščin za bivanje živali, tudi v živalskem vrtu). Čeprav na začetku glavni 

lik celo razlaga, da žirafa pa ne spada na kmetijo. Zakaj? Pravi, da (pač) zato, ker ni koristna. 

Tjulenj bi pa lahko živel na kmetiji, ker si ga pač nek fantek bojda želi. Res nenavadna 

sporočila so dobili otroci o možnem in sprejemljivem življenju na kmetiji, pa tudi na precej 

nenavadno pobalinski način. 

Omenjena polemika se sicer vleče še iz časov Varuhinje M. Molk. 

 

BIBA SE GIBA 



37 
 

Vprašanje - možnost izposoje DVD-ja 

1. Pozdravljeni!  

Imam vprašanje glede risanke Biba se giba, ki ste jo predvajali na vaši Televiziji. 
In sicer, če obstaja kak dvd s temi risankami? Že dalj časa iščem po vseh trgovinah, pa 
nikjer ne najdem.  
Se da to kupiti preko vaše Založbe kaset in plošč?  
Za odgovor se Vam že vnaprej zahvaljujem in Vas lepo pozdravljam!  
 

Vaša zvesta gledalka  

A. S. 
 
 

Jože Gostiša, predstavnik Založbe kaset in plošč  RTV SLO:  

 

Založba RTV Slovenija ni  izdalaprograma  / risanke / Biba se giba. Posledično  vam, na žalost, 

ne moremo  ponuditi DVD nosilca z omenjeno vbsebino.  

 

Lep pozdrav. 

 

RADIO SLOVENIJA 
 

 
Prezrt dogodek - srečanje ob Deklaraciji civilne družbe za pravično Slovenijo 

 

1. Spoštovani! 

  

Pred kratkim se je organizirala civilna družba za pravično Slovenijo, ki združuje veliko 

različnih organizacij in posameznikov. O njeni dejavnosti v informativnih oddajah na 

radiu Slovenija nisem slišal nič. 27. junija je ta civilna iniciativa priredila v dvorani 

hotela Union v Ljubljani veliko zborovanje, ki se ga je udeležilo okrog 1000 ljudi. Tudi 

o tem na nacionalnem radiu nisem nič slišal. Civilna iniciativa je minuli petek sklicala 

tiskovno konferenco in predstavila 18 zahtev. Poslušal sem ta dan osrednjo 

informativno oddajo Dogodki in odmevi pa niti besedice o dejavnosti te civilne 

iniciative. Ko se spomnim kako ste pred časom obširno poročali o številnih protestih 

po Sloveniji, pa je šlo marsikdaj za udeležbo veliko manj ljudi si ne morem kaj, da ne 

bi pomislil na to, da gre za neenakopravno obravnavanje različnih družbenih pobud. 

Ne morem verjeti, da je ob vsem tem radio, ki bi naj bil od nas vseh, še kako 

pristranski in navijaški za levo politično opcijo. Lepo prosim za pojasnilo! 



38 
 

  

S spoštovanjem! 

  

V. V. 

 

Miha Žorž, urednik DIR: 

Dne 27.6.2013 smo v naših informativnih oddajah med drugim poročali tudi o 

zborovanju Civilne družbe za pravično Slovenijo v Ljubljani. Dogodek je pokrival novinar 

Tomaž Celestina. Zbor se je pričel ob 18. uri, že ob 19. uri pa smo o tem poročali v Radijskem 

dnevniku (prispevek v dolžini 1:23 + napoved). Vest smo objavili tudi v Zrcalu dneva, ki je 

oddaja, v kateri pozornost namenimo izbranim dogodkom dneva. Da na našem radiu tega 

dne (27.6.2013) o tem niste nič slišali, torej ne more biti res, če ste naše informativne oddaje 

poslušali. 

Dne 12.7. je omenjena Civilna iniciativa res sklicala novinarsko konferenco. V svojem dopisu 

ste zapisali tudi, citiram: »Poslušal sem ta dan osrednjo informativno oddajo Dogodki in 

odmevi pa niti besedice o dejavnosti te civilne iniciative. Ko se spomnim kako ste pred časom 

obširno poročali o številnih protestih po Sloveniji, pa je šlo marsikdaj za udeležbo veliko manj 

ljudi si ne morem kaj, da ne bi pomislil na to, da gre za neenakopravno obravnavanje 

različnih družbenih pobud.« 

V oddaji Dogodki in odmevi tistega dne o tem res nismo poročali, saj smo pozornost namenili 

drugim temam, za katere smo se odločili, da zadevajo širši krog poslušalcev, nikakor pa ne 

zaradi ignorance kateregakoli dogodka ali kot nam v nadaljevanju vašega dopisa očitate: »Ne 

morem verjeti, da je ob vsem tem radio, ki bi naj bil od nas vseh, še kako pristranski in 

navijaški za levo politično opcijo.« 

Navedeno trditev v celoti zavračam in na tak način komunikacije ne pristajam. Odločno 

zanikam subjektivno trditev, da je naš radio pristranski in da je navijaški za levo politično. 

Radio Slovenija ni navijaški za nobeno politično opcijo! V naših informativnih oddajah 

namreč zgolj poročamo o družbenem dogajanju, za katerega s polno mero avtonomije 

(uredniške in novinarske) menimo, da si zasluži pozornost. Vsebinski poudarki v oddajah in 

prispevkih pa so stvar uredniške in novinarske presoje, ki je avtonomna. 

V zadnjem času prejemam veliko dopisov, tako »desne« kot »leve« politične opcije, ki nam 

očita pristranskost, tako za ene kot za druge. Vsem odgovarjam enako in tako nameravam 

tudi v bodoče: Kakršnih koli pritiskov na uredniško in novinarsko avtonomijo, bodisi ene 

bodisi druge politične opcije v naši redakciji ne bomo dopuščali! 

S spoštovanjem. 



39 
 

 
 Spoštovani! 

  

 Hvala za vaš obširen odgovor! 

  

 Glede moje trditve v zvezi s 27.6. se vam opravičujem. 

  

 Kar se pa tiče mojih trditev o vaši pristranskosti, jih lahko pa ovržete edinole z delom, 

 ki bo to zanikalo. Recimo glede 12.7. sem še vedno prepričan, da ste poročali o 

 marsičem manj pomembnem. 

  

Sam bom še naprej opozarjal na to, kar mislim, da bi moralo biti drugače, se pa vedno 

trudim argumentirati svoje trditve. Zelo dobro si bom pa zapomnil vašo trditev, da vi 

le poročate o dogajanju. 

  

Želim vam veliko uspeha! 

  

V. V. 

 

VAL 202 
 
NOVA ELEKTRONIKA 
 

 Nasprotovanje ukinitvi oddaje  
 

1. Spoštovani. 

 

V medijih sem zasledila, da sta Mirko Štular in Andrej Karoli odločala o ukinitvi oddaje 

Nova elektronika ; v naši družini že vrsto let poslušamo to oddajo, prav tako tudi na 

TV Muzikajeto. To so izobraževalne oddaje, ki na simpatičen, prisrčen način približajo 

poslušalcu ali gledalcu določeno zvrst glasbe. 

Voditeljica simpatično komunicira, z izbornim jezikom, ki je pogrešan na Valu, 

(danes, v petek dopoldan smo lahko slišali, da bi bilo hudo narobe, če ne bi župan 

odkupil Ljubljanski grad in dalje : da se ne bova zgubile. 

 

Takih cvetk je na Valu vsak dan nekaj, poleg tega poslušalec takoj lahko ugotovi, kdo 

izbira glasbo, kajti glasbeni uredniki jo očitno izbirajo po svojem okusu. Včasih skoraj 

zveni, kot  da poslušamo radio Sarajevo. 

In končno : kdo pa je Andrej Karoli, ali ga sploh še kdo posluša ? Zares poznam veliko 

poslušalcev, ki ga sploh ne prenašajo. Večkrat se tudi zgodi, da je popevka, izbrana za 

popevko tedna, na sporedu še kdaj vmes, i.t.d. 



40 
 

Gospod Štular, sprašujem vas, ali še obstaja možnost, da bi bile oddaje, ki  imajo 

resne, zveste poslušalce, na sporedu za to, ker to želijo poslušalci ? 

Predlagam vam, da poslušate oddajo " popevka tedna". Take oddaje so na raznih 

vaških postajah, z vedno istimi kontaktnimi poslušalci, s ponavljajočimi se 

pripombami oziroma nagovori.  

Že pred leti je bila ob sobotnih popoldnevih neka oddaja, kjer so poslušalci izbirali 

najljubšo skladbo. Takrat se je točno izkazalo, kaj želijo poslušalci poslušati. Sedaj pa 

moramo pač poslušati, kar je všeč Karoliju, Kurtovićevi.. 

 

Dalje vas sprašujem, ali še obstaja Oddelek za kulturo govora. Na Valu imate namreč 

moderatorko, ki grozljivo bere, brez ločil oziroma jih postavlja tako, da ni možno 

izsluščiti vsebine. Mislim, da je Jasna Rodošek. Tudi s slovnico je slaba, skratka 

izjemno zoprna in nerazumljena je s svojim podajanjem. 

Boste rekli, da ima radio gumb. Tega se večkrat poslužim, vendarle pa je  Val aktualen 

s podatki o prometu, z zanimivimi gosti , zato ga poslušam.. 

Seveda pa je nekaj tudi odličnih, ki jim človek z veseljem prisluhne, 

(Martinčič, Anja Hlača, Miha Šalehar, Matej Praprotnik ). 

Lepo vas pozdravljam. 

 

S. Z. 

 

 Odzivi avtorice oddaje, direktorja Ra SLO in urednika Vala 202; peticija 

 

1. Spoštovani g. Ambrožič, 

 

v vednost vam pošiljam peticijo proti ukinitvi radijske oddaje Nova elektronika. 

Spodaj si lahko preberete tudi mnenja poslušalcev o tej odločitvi. V manj kot 24 urah 

je peticijo podpisalo več kot 300 ljudi. 

 

Zanimalo bi me vaše stališče, kot varuha pravic gledalcev in poslušalcev, do te zadeve. 

 

Hvala in lp, 

 

Mateja Klarič 

S koncem julija 2013 bo ukinjena Nova elektronika, edina slovenska radijska oddaja 

posvečena nekomercialnim zvrstem elektronske glasbe in predvsem odličnemu delu 

domačih DJ-jev in producentov, ki v slovenskih medijih praktično nimajo priložnost za 

predstavitev svojih del širši javnosti. Gledena to, da imao ddaja že 11-letno tradicijo 

ter da gre za priljubljeno in uveljavljeno oddajo, je ta odločitev, ki sta jo sprejela 



41 
 

odgovorni urednik 2. programa Radia Slovenija Mirko Štular in urednik glasbenega 

programaVala 202 Andrej Karoli, milo rečeno presenetljiva. Še zlasti ob upoštevanju 

dejstva, da se je z letošnjim letom RTV naročnina povišala in da je s tem torej toliko 

manjrazlogov za okrnitev programskih vsebin, ki jih komercialni mediji ne pokrivajo in 

pravzaradi katerih je RTV Slovenija sploh upravičena do naročnine, ki jo plačujemo 

praktično vsi davkoplačevalci.  

Ker zaradi te odločitve nastaja opazna programska škoda, ta zelo pomemben 

segment slovenske kulture pa zdaj ne bo pokrit, zahtevamo takojšnjo vrnitev oddaje 

na program Radia Slovenija. O tem pa je še zlasti zaskrbljujoče to, da so ukinitev 

oddaje izkoristili tudi za to, da so na nezakonit način prekinili pogodbeno sodelovanje 

z redno sodelavko, glasbeno urednico, avtorico in voditeljico oddaje Matejo Klarič, ki 

je po 11-ih letih rednega dela zdaj namesto obljubljene redne zaposlitve prisiljena v 

tožbo za uveljavitev svojihpravic, obstajajo namreč močni indici, da je šlo pri 

sodelovanju že leta za vse elemente rednega delovnega razmerja in da bo RTV 

Slovenija tožboizgubila, kar bo poleg programske povzročilo še dodatno materialno 

škodo, ki bo seveda spet padla na ramena davkoplačevalcev. Podpisniki vodstvu RTV 

Slovenija sporočamo, da odločno nasprotujemo takemu razmetavanju sredstev in 

omalovažujočem odnosu do poslušalcev in ustvarjalcev programa Radia Slovenija. 

 

Miha Lampreht, direktor Ra SLO: 

 

Spoštovani varuh pravic gledalcev in poslušalcev,  

 

zadeva je zapletena in očitno dobro medijsko skomunicirana (vsaj z ene strani). Danes sem 

videl, da je celo Florjan Laimiš med podporniki peticije … 

Menim, da smo izčrpali dialog, ki je bil možen na ravni odg. urednik, urednik – Mateja Klarič.  

Sam sem 25. julija v imenu RTV-ja podpisal dokument kot odgovor na poziv odvetniške 

pisarne, ki zastopa go. Klarič. Vsebino je pripravila pravna služba. Hkrati sem še dopisal v 

elektronski pošti, da se lahko po 12. avgustu, po koncu sodnih počitnic, še pogovorimo, kar je 

predlagala odvetniška pisarna.  

Prilagam dopis. Toliko zaenkrat. 

Priložen dopis: 

Spoštovani, 

za obdobje po preteku veljavne, z obeh strani podpisane pogodbe o sodelovanju, 31. 7. 2013, 

nova pogodba ni bila oz. ne bo sklenjena zaradi poslovnih razlogov - nezmožnosti dosega 

dogovora med RTV Slovenija in Matejo Klarič.  



42 
 

Veljavna pogodba je pogoj za sodelovanje med RTV Slovenija in zunanjimi sodelavci in ker 

take pogodbe ni, oddaj in ostalih del, ki jih je opravljala Mateja Klarič, od 01.08.2013 v 

programu Vala 202 ne bo. 

Val 202 bo v svojem programu tudi v prihodnje poskrbel za široko, raznovrstno ponudbo 

kakovostne glasbene produkcije.  

Miha Lampreht 

 

 

Mirko Štular, odgovorni urednik Vala 202: 
 
Spoštovani Mateja in vsi ostali naslovniki,  

 

včerajšnja elektronska dopisa sta le potrditev tistega, o čemer sem uvodoma strnjeno pisal v 

mojem zadnjem mailu: nesprejemanje okoliščin in pogojev sodelovanja, očitki, zavajajoči 

povzetki, namigovanja, obtožbe in tudi dokazljivo neresnične trditve.  

Na ta način ne želim komunicirati in ne bom komuniciral, bom pa v tem mailu zavrnil nekaj 

izjemno resnih namigovanj, pozval k dokazilom in dodal predvsem merljivo in preverljivo 

argumentacijo za nastalo situacijo. 

 

1.       zaposlovanje:  

-          kadrovanje in kadrovska politika sta pristojnost urednikov, odgovornih 

urednikov, direktorjev in kadrovske službe, ne zunanjih sodelavcev;  

-          odločno zavračam vsa navedena namigovanja o klientelizmu, korupciji, 

umetnem ustvarjanju dela za kogarkoli ali nespoštovanju zakona, to so izjemno 

resne trditve, če kdo ve za morebitne take postopke ali pojave, jih mora prijaviti 

pristojnim inštitucijam; prosim, Mateja, da jih podkrepiš z materialnimi dokazi, v 

nasprotnem to niso argumenti, ampak natolcevanja;  

-          v tvojem včerajšnjem zadnjem in današnjem mailu je nekaj neresnic o 

zaposlovanju, celo o konkretnih sodelavcih, ki jih lahko brez težav ovržem in to 

dokažem; vendar zdaj to ni predmetna zadeva iz razlogov iz prve alineje te točke.  

 

2.       zaposlitev:  

-          zaposlena nisi bila, ker po navedbah Kadrovske službe ne izpolnjuješ pogoja 

izobrazbe ne za delovno mesto glasbeni redaktor ne glasbeni urednik; 

-          od oktobra leta 2010 imaš sklenjeno pogodbo o študiju (sofinanciranje študija) 

do leta 2015, da bi pridobila ustrezno stopnjo izobrazbe.   

 

3.       pogoji sodelovanja:  

-          predstavljeni so ti bili na številnih sestankih, napisal sem že, da sta jih imela z 

urednikom vsaj deset v zadnjih treh mesecih, z mano dva, z direktorjem dva; 



43 
 

-          zavračam trditve o neodzivnosti urednikov, iz elektronske komunikacije je 

povsem jasno, kako intenzivno je bilo reševanje vprašanj o tvojem pogodbenem 

sodelovanju, elektronska korespondenca od marca do danes obsega približno 40 

strani; 

 

-          nesprejemljivost pogojev – dejstva – tvoj letni honorar: 

  2007:            13.150 EUR 

  2008:            18.107 EUR 

  2009:            23.620 EUR 

  2010:            32.687 EUR 

  2011:            32.628 EUR 

  2012:            30.972 EUR 

Vsi zneski so končni z DDV. 

 

-          tvoja pogodba nikoli ni omogočala izplačevanja pavšala;  

-          po pogodbi in statusu, ki ga imaš, ne moremo izplačevati honorarja za 

neopravljena dela, torej ne moremo izplačevati pavšala; 

  da bi ti prišli naproti, smo ti po dogovoru z urednikom na začetku 

leta 2011 zagotovili prvo trajnejšo prilagoditev, fiksno mesečno 

obremenitev, ki je posledično pomenila enak znesek vsak mesec, 

po predloženih in v pogodbi definiranih tarifah; ko si delala več, si 

pač dobila tudi več plačila (junij, julij 2011);  

-          lani je zaradi objektivnih okoliščin tvoj celoletni honorar padel z 32.628 EUR na 

30.972 EUR, to je mesečno v povprečju še vedno 2.581 EUR (z DDV). 

 

4.       aktualna pogodba do konca julija 2013: 

–        sklenjena je bila za tri mesece po sestanku, ki smo ga imeli (Karoli, Klarič, 

Štular), to je bilo moje zagotovilo s sestanka; 

–        vključuje nekaj konkretnih novosti, prilagoditev, da bi laže prišli skupaj (plačilo 

za splet, dodatni termini dela, prevajanje), a se z njo še po podpisu nisi več 

strinjala; 

–        skenirani listek (od Andreja Karolija) s prve strani pogodbe je najboljši dokaz za 

to – in samo za to - kolikšen bi bil honorar (brez DDV), če bi redno oddelala vse 

nove termine, nobenega govora ni bilo o pavšalu;  

–        vse napisano jasno zavrača trditev o 40-odstotnem znižanju honorarja.  

 

Po vsem napisanem: od leta 2009 smo naredili niz prilagoditev in popravkov tvojega 

sodelovanja, pogodbe, številke jasno kažejo, kako je tvoje sodelovanje raslo, lani se je ta rast 

prvič ustavila in nekoliko zmanjšala. Zadnja pogodba ti omogoča, da po pogodbenih tarifah 

zaslužiš cca. 1.950 EUR / mesec (+ DDV). 

 



44 
 

Že iz podatkov je povsem jasno razvidno, da smo te kot večletno sodelavko obravnavali 

korektno, da so bila na naši strani prizadevanja dolgotrajna in da smo vedno poskušali najti 

rešitve, sprejemljive za obe strani.  

 

Po vsem tem sem temo tvojega pogodbenega sodelovanja izčrpal in ta zadeva je zame 

zaključena.  

 

Lep pozdrav. 

 
 
Varuh pravic gledalcev in poslušalcev: 
 

Previsoki honorarji so očitno tudi glavni razlog za ukinitev radijske oddaje Nova elektronika 

na Valu 202. Vodstvo Radia Slovenija in urednica oddaje Mateja Klarič se nista mogla 

dogovoriti za novo pogodbo o sodelovanju, zato se Radiu obeta tožba na sodišču, hkrati pa 

na forumih in portalih dežujejo podpisi v podporo Klaričevi; tudi tu se je doslej nabralo skoraj 

že presenetljivih tisoč podpisov. Interes javnosti je očitno zadosten za ponoven razmislek 

radijskega vodstva kot tudi urednice in voditeljice Mateje Klarič.  

Lado Ambrožič 

 

ODPRTO PISMO IN ODGOVOR NA NAVEDBE VARUHA PRAVIC GLEDALCEV IN 
POSLUŠALCEV NA RTVS 

Dne 7.8.13 je TV Slovenija v oddaji Odmevi objavila izjavo varuha pravic 
gledalcev in poslušalcev Lada Ambrožiča, ki zahteva demanti. In sicer je g. Ambrožič 
za enega možnih razlogov za ukinitev radijske oddaje Nova elektronika navedel, da 
naj bi bila hiša s honorarji v preteklosti preveč radodarna in da je verjetno tudi to eden 
od razlogov za ukinitev oddaje. Po 11-ih letih dela, povsem nepričakovani in 
nekorektni prekinitvi sodelovanja in ukinitvi oddaje, ki je v enem tednu zbrala čez 
1000 podpisov podpore, je bil to še en nizek udarec, g. Ambrožič pa si je to izjavo 
privoščil bodisi na osnovi govoric in ne realnih podatkov, bodisi je bila izjava načrtno 
zavajajoča. V vsakem primeru pa taka trditev zahteva popravek in pojasnilo. 

                Na Valu 202 delam že več kot 11 let. V teh letih se je obseg dela povečeval, 
vodstvo je bilo z mojim delom zadovoljno in tako sem po nekaj letih dosegla obseg 
dela in zadolžitev, ki je bil enak delu redno zaposlenih in prav gotovo ni obsegal samo 
ustvarjanje in vodenja oddaje Nova elektronika. Poleg oddaje sem namreč opravljala 
vsa dela, ki sodijo k poklicu glasbene urednice-voditeljice in obsegajo pripravo 
glasbenih oprem rednega dnevnega programa, pripravo in vodenje oddaj in 
programskih pasov kot so Glasbena uganka, Vroči mikrofon, Nedeljski gost, vodenje 
večernega programa, priprava reportaž in poročil s koncertov ter vnos glasbenih 
posnetkov v arhiv in podobno. Za vsa ta dela sem bila veliko večino teh dobrih 11 let 
plačana bistveno slabše kot redno zaposleni – v primerjavi je šlo za ca 50% slabše 



45 
 

vrednotenje enakega dela, ob tem, da nisem imela tudi nobene socialne in 
zdravstvene varnosti, da o bolniški in dopustih ter regresih in 13. plačah ne govorimo. 
Ker je bil obseg dela enak redno zaposlenim, oddaja in moje delo pa priljubljeno in 
nikoli sporno v smislu kakovosti in dobrodošlega prispevka v programu, mi je po 
osmih letih slabše vrednotenega dela po končno le uspelo izpogajati, da naj bi bilo 
moje delo ovrednoteno bolj enakovredno redno zaposlenim. Znesek, ki se ga takrat 
začela prejemati je bil narejen na osnovi izračuna kadrovske službe, ki je pri izračunu 
upoštevala koliko hiša plača redno zaposlenemu na enakem delovne mestu za enako 
delo. Delo glasbene urednice-voditeljice je uvrščeno v 38 plačni razred in tak dohodek 
sem tudi dobivala, torej ni šlo niti slučajno za kakšne bajne honorarje, kot je namignil 
g. Ambrožič, pač pa zgolj in izključno samo za primerljivo plačilo za primerljiv obseg 
dela. Ker sem bila prisiljena imeti s.p., je bilo k temu prištetih še 20% DDV, ki pa jih ne 
dobim jaz ampak država, ker gre za strošek pa se RTVS tudi odbijejo od prihodka in 
hiše teh 20% ne bremeni. Če se to komu zdi sporno ali pa kdo to smatra za bajno visok 
honorar ne pa za pošteno plačilo enakovredno tistemu, ki ga dobi redno zaposleni, 
potem je s tako diskriminatornim pogledom na dejstva nekaj resnično zelo narobe. 

                Vrhunec cinizma pa je, da tako stanje ni trajalo dolgo. Takoj ob znižanju 
naročnine v prvi polovici leta 2012, so namreč tudi meni in ostalim honorarcem začeli 
honorarje spet nižati. Honorar so mi v enem letu tako nižali kar trikrat, prvič za 5%, 
drugič za dodatnih 10%, pri zadnjem nižanju pa za 50% v primerjavi z letom prej. Uro 
in pol dolga oddaja Nova elektronika, ki jo v celoti pripravljam in vodim, je bila tako 
ovrednotena na 150 evrov bruto, glasbene opreme od 10 do 55 evrov bruto, priprava 
in vodenje Glasbene uganke pa 30 evrov bruto. Seveda sem ostala tudi brez vsake 
socialne in zdravstvene varnosti, brez pravice do dopusta in bolniške, regresa, 
povračila prevoza na delo in vseh ostalih pravic ki so za redno zaposlene samoumevne 
In to po 11-ih letih rednega dela! Potem, ko se ni dalo z vodstvom v zvezi s tem doseči 
absolutno nobenega dogovora in to kljub posredovanju sindikatov, sem na pobudo 
sindikata organizirala honorarne sodelavce v glasbeni redakciji Vala 202, čemur je 
sledila takojšnja odpoved pogodbe in prekinitev sodelovanja z mano. Ni mi torej 
preostalo drugega, kot da grem po 11-ih letih dela v tožbo za ugotovitev obstoja 
prikritega rednega delovnega razmerja, medtem ko si je vodstvo za nagrado za tako 
ravnanje s sodelavci izplačalo 55.000 evrov nagrade. Je vsemu temu sploh treba 
dodati še kaj? 

Prosim za objavo, v skladu s pravico, da na navedbe v medijih tudi javno odgovorim. 

Hvala in lp, 

Mateja Klarič, Ljubljana 

 

Drugo pismo Varuhu: 

Pozdravljeni, g. Ambrožič, 

 



46 
 

po treznem razmisleku sem ugotovila, da bi bilo verjetno bolj na mestu, če bi se vam 

zahvalila, ne pa vas tako napadla, čeprav je vse kar sem zapisala res in verjamem, da 

to veste tudi sami... To, da ste o tem javno spregovorili v situaciji in v hiši kakršna je 

naša, zahteva velikanski pogum in za to se vam zahvaljujem in vam čestitam, da ste 

šli in o dogajanju javno spregovorili. Po vsem, kar sem dala sama skozi, vem kaj to 

pomeni in kakšne pritiske in posledice lahko človek doživi zgolj zato, ker pove nekaj 

resničnega. 

 

Vem ali pa vsaj domnevam, da ste tudi sami začutili, da ukinitev oddaje ni bila na 

mestu in da ignoranca programskega sveta prav tako ni na mestu. Take stvari se da in 

bi se jih moralo reševati drugače. Kot ste povedali tudi sami, pa imate sami zelo 

omejene možnosti ukrepanja in veliko je bilo že to, da ste o tem spregovorili in na to 

opozorili javnost. 

 

Veliko poguma vam želim tudi v prihodnje. 

 

Vse dobro in lp, 

 

Mateja Klarič 

 

 

 
Mirko Štular, odg. urednik Vala 202: 
 
Pozdravljeni,  
 
med drugim vam dolgujem tudi tole pojasnilo, čeprav vem, da sta se med mojim dopustom, 
ko sem po obrokih vendarle sledil zgodbi, pogovorila z direktorjem Mihom 
Lamprehtom. Vem tudi, da ste nastopili v Odmevih, vključno s temo Nova elektronika.  
 
Vprašanje (prekinitve) sodelovanja z Matejo Klarič je bistveno bolj kompleksno, predvsem pa 
zelo drugačno od tega, kot je bilo z njene strani predstavljeno v medijih konec julija, ko se ji 
je iztekla njena zadnja pogodba in ko se je njeno sodelovanje iztekalo, to je sicer vedela od 8. 
julija.  
Predvsem pa peticija in dobršen del navedb v medijih sloni na neresničnem izhodišču, in 
sicer, da je šlo za ukinitev oddaje Nova elektronika. Srž problema ni nikoli bil obstoj ali 
ukinitev oddaje, pač pa nesprejemanje pogojev sodelovanja z njene strani,  ki so se letos 
nekoliko, a v resnici sploh ne radikalno spremenili.  
Sodelovanje smo poskušali uskladiti (urednik Andrej Karoli, Klaričeva in jaz) že od konca 
marca, v ta namen je bilo vsaj petnajst sestankov in v tem času se je nabralo za več kot 40 
strani elektronskega dopisovanja.  
Nekaterih njenih pričakovanj in zahtev (tarife, zagotovila, takojšnja zaposlitev ...), ki so se 
sicer vse te mesece spreminjale, enostavno ni bilo mogoče izpolniti, čeprav smo ji ponudili 
nekaj ugodnosti, da bi prišli skupaj. Na koncu nismo bili uspešni.   



47 
 

Celotna reč je junija postala, to moram kar priznati, izjemno naporna, vse skupaj pa je 
privedlo do mojega predloga in na koncu konsenza skupaj s Karolijem, direktorjem, Pravno in 
Kadrovsko službo, da nove pogodbe po izteku veljavne ne bomo več sklenili.  
V začetku nismo niti slutili, da se zadeva lahko tako zaostri, nikogaršnji namen ni bil ukiniti 
oddajo, prav tako ne zaključiti sodelovanje s Klaričevo.  
 
Žal mi je, da je celoten medijski pogrom, vključno s peticijo, sovpadel z mojim dopustom v 
tujini, sicer bi sam od blizu komurkoli pojasnjeval ali zagovarjal takšen razplet.  
Toliko na kratko, v nadaljevanju vam v podkrepitev napisanega pošiljam moj zadnji mail, v 
priponki pa enega izmed strnjenih odgovorov Klaričeve, iz katerega vam bo celotna zadeva 
bistveno bolj jasna.  
Zgodbo bo treba očitno pojasnjevati še na Programskem svetu pa še kje, to bom brez 
zadržkov opravil sam, končni epilog pa bo celotna zadeva očitno dobila na sodišču. 
   
Lep pozdrav. 
 
 

Obvestilo za javnost 

Odvetniška družba Šafar, ki zastopa glasbeno urednico in radijsko voditeljico Matejo 

Klarič v tožbi proti RTVS, je bila včeraj s strani RTVS obveščena, da je bila oddaja Nova 

elektronika, ki jo je Klaričeva uspešno vodila več kot 11 let, za ohranitev oddaje pa v 

enem tednu zbrala tudi več kot 1000 podpisov podpore, dejansko ukinjena mimo 

vednosti Programskega sveta RTVS ter v nasprotju s programsko poslovnim načrtom, 

v katerem je bila oddaja predvideno skozi celotno leto 2013. 

Postavlja se torej vprašanje, kako je mogoče, da si urednik 2. programa Radia 

Slovenija Mirko Štular ter urednik glasbene redakcije 2. programa Radia Slovenija 

Andrej Karoli lahko jemljeta pravico, da avtokratsko kar mimo vednosti programskega 

sveta RTVS sprejemata odločitve o spremembi programsko poslovnega načrta, do 

katerih brez vednosti in potrditve programskega sveta nikakor ne bi smelo prihajati. 

RTVS Slovenija ni privatno podjetje v lasti direktorjev in urednikov tega javnega 

zavoda, pač je ustanova za katero državljani plačujemo obvezni mesečni prispevek 

zato pa za ta zavod tudi veljajo povsem specifična pravila. Pomen programskega 

sveta je velik, saj je naloga tega organa, da skrbi za to, da bo zavod RTVS dejansko 

opravljal svoje poslanstvo ter pokrival programske vsebine, ki jih drugi mediji ne 

pokrivajo ali pa ne v zadostni meri. Med take vsebine prav gotovo sodi tudi oddaja 

Nova elektronika, ki je bila na programu Vala 202 dobro uveljavljena in priznana 

stalnica že več kot 11 let. Z ukinitvijo oddaje je tako prišlo do programske škode, saj 

tega segmenta, ki je bil v veliki meri posvečen pokrivaju alternativnih oblik domače 

elektronske kulture, zdaj ustrezno ne pokriva nobena oddaja na RTVS. Taka odločitev 

je torej zaradi vseh zgoraj naštetih razlogov dejansko škandalozna. Zaradi tega je bil 

danes na programski svet RTVS poslan predlog, da se ta problematika obravnana na 

naslednji seji, ki bo predvidoma konec septembra. 



48 
 

 

Za konec še prosim vse novinarje in uredništva, da naj bodo pri objavi informacij (pri 

čemer imam v mislih tudi družabna omrežja kot sta Twitter in Facebook, ki sodijo pod 

javno komunikacijo) korektni in naj ne objavljajo nepreverjenih infomacij v zvezi z 

mojimi prihodki in izobrazbo do česar je v preteklosti že prihajalo. Sama sem 

pripravljena vsakemu novinarju ali uredniku pokazati vse papirje v zvezi s tem 

primerom, vse prihodke, vse pogodbe, diplome, skratka vse dokumente povezane s 

tem primerom. Prosim torej, da ne delate zaključkov in ne objavljate zavajajočih 

podatkov in mnenj, ne da bi prej preverili infomacije na vseh straneh. 

 

Hvala in lp, 

Mateja Klarič 

 

 

TOPLOVOD 
 
Vodenje oddaje - neprimerno in žaljivo do poslušalcev v etru 
 

1. Moti me skrajno žaljiv odnos Mihe Šaleharja, do klicateljev v oddajo Toplovod.  

Voditelj ne pozna osnov bontona, klicateljem konstantno skače v besedo, jim prekinja 

telefonske linije sredi stavka, ko se pogovor ne odvija v smeri, kjer bi dosegel želeni 

cilj, ta pa je v večini primerov skrajno žaljiv do klicatelja, pa naj se tega zaveda ali ne. 

Šalehar vodi oddajo na način, da se dela norca iz vprašanja in iz sodelujočih v oddaji, 

pa naj si bo to klicatelj ali pa poslušalec. Njegov način je skrajno primitiven, žaljiv, 

zaničevalen, neprimeren za javni medij. Skrajno ironično je poslušanje kvazi 

moraliziranje o nepravilnostih v državi ali stvareh, ki so vprašljive, ko sta najbolj 

vprašljiva strokovnost in profesionalni odnos do njegovega delodajalca, ki pa je 

državljan republike Slovenije. Če bi si Miha res želel spremembe Slovenije na bolje, 

nebi bil več  prisesan na denar davkoplačevalcev kot mnogi drugi, ki so del problema 

v tej deželi, ki na tak način kradejo državo... Najbolj pa boli njegova škodoželjnost in 

primitiven odnos. Mislim, da v Sloveniji ni lokalnega radia, kjer bi omenjeni voditelj 

lahko upravičil minimalno plačo. Poraja se vprašanje, kako je sploh lahko dobil 

zaposlitev, še bolj bizarno pa je, da jo je celo obdržal...  

 

 M. O. 
 

Katja Černela, urednica večernega programa Vala 202: 
 
Spoštovani! 
 



49 
 

Miha Šalehar je radijski voditelj z izjemno specifičnim načinom pripovedovanja in 
komunikacije s poslušalci. Vsekakor je tip radijca, ki ga velik del občinstva prepoznava kot 
veščega, razmišljujočega in »drugačnega« od ostalih, tako po temah kot po načinu vodenja.  
Gotovo pa so tudi taki, ki jih njegov način moti.  
 
Lahko razumemo pomisleke poslušalca, ampak so ti pogojeni predvsem z osebnim okusom in 
načinom razmišljanja. Pripombe g. Oblaka o prisesanosti, lokalnih radijskih programih in 
primitivnosti našega kolega Šaleharja lahko razumemo kot bistveno bolj žaljive, verjamemo 
pa, da niso bile tako mišljene. Vsekakor pa velja preverjati dejstva, tistega o zaposlitvi g. 
Oblak zagotovo ni preveril.    
 
Šalehar je pri vodenju ciničen, ironičen, provokativen, ampak tudi pronicljiv, razmišljujoč, 
izviren in vse to ga dela drugačnega, zato ga tudi angažiramo. Sodeč po številnih pohvalnih 
odzivih na račun njegovega radijskega dela se pri tem ne motimo.  
Poslušalci pa se lahko sami odločijo, ali bodo sprejeli komunikacijo Miha Šaleharja v etru in 
sodelovali v njegovih oddajah, navsezadnje pa se odločijo tudi, ali bodo oddajo poslušali ali 
ne.  
Številni drugi naši voditelji imajo povsem drugačen, nekateri izrazito bolj 'prijazen' način 
vodenja, ti pa g. Oblaka zagotovo ne motijo.  
 
 

Nikakor ne morem sprejeti namigovanja v odgovoru gospodične Černela, da je 

Šalehar *tip radijca, ki ga velik del občinstva prepoznava kot všečnega*, namreč sem 

izvedel manjšo anketo med znanci in prijatelji, za katere vem, da so poslušalci val 202 

in večina vprašanih se žal ne bi strinjala z gospodicno Černela, da je peščica takih, ki 

jih njegov način moti. Sam sem prišel do pravzaprav nasprotnih rezultatov. Želel bi si, 

da bi njene trditve podkrepila bolj natančno in ne kar tako pavšalno. Njeni argumenti, 

ki jih navaja so zelo pavšalni in nakazujejo na veliko mero brezbrižnosti. Njen odgovor 

je zelo plehek in brez konkretnih argumentov. 

Ne razumem tudi kaj je hotela povedati, da poslušalci sami odločijo ali sprejmejo tak 

način komunikacije, ki jo nudi voditelj. Če nisem klicatelj, sem še vedno deležen 

njegovih žaljivk kot poslušalec in jih ne sprejemam. Seveda izkoristim možnost izklopa 

sprejemnika (česar se tudi poslužujem), vendar to ne opravičuje žaljivega odnosa do 

poslušalcev in klicateljev. 

Trdim, da gospodična ne razume mojih pomislekov, kakor navaja in je omenjeno 

frazo uporabila kot laž, da diskreditira moje pomisleke glede strokovnosti 

omenjenega voditelja, izkazalo pa se je, da je tudi sama v veliki meri sama sebi 

namen, kot omenjeni voditelj. 

 

Kakšen je pravzaprav namen oddaje? Kaki so cilji oddaje? Kdo naj bi bila njena 

publika? Ima oddaja kakšen cilj? Koliko taka oddaja stane? 

 



50 
 

Glede na prejeti odgovor in skrajno ironičen odnos, se bom v prihodnje osebno bolj 

poglobil v tematiko, izvedel malo bolj obširno anketo na terenu in pripravil konkretna 

vprasanja za urednico, ter voditelja. 

 

Hvala za odgovore 

 

M. O. 

 

Mirko Štular, odgovorni urednik: 
 
Spoštovani g. Oblak, 
v že poslanem odgovoru urednice večernega programa Vala 202, Katje Černele, navedbe 
niso niti ironične niti nikogar in ničesar ne želijo diskreditirati. Oprte so na presojo uredniške 
ekipe Vala 202 in na empirične podatke.  
Voditelj Miha Šalehar je po mnenju uredniške ekipe Vala 202 in mnenju mene kot 
odgovornega urednika eden najboljših radijskih voditeljev v Sloveniji. Kar je kolegica Černela 
zapisala o specifičnosti njegovega sloga vodenja, povsem drži. Tako kot vsak dober radijski 
voditelj, ima med poslušalci privržence in takšne, ki njegovega vodenja in radijskega dela ne 
podpirajo in ne marajo. Več kot očitno, g. Oblak, niste v skupini prvih in s tem ni prav nič 
narobe.  
Ne obstaja raziskava, ki bi utemeljeno potrdila, katerih je več, oboževalcev in podpornikov ali 
vseh drugih, obstajajo pa metodološko profesionalno izvedena merjenja in analize 
poslušanosti na reprezentativnih vzorcih, s katerimi lahko brez težav podpremo naše trditve 
in odločitve. Skladno s tem tudi angažiramo naše sodelavce, vključno z voditelji.  
Če vam torej ne zadoščajo presoja ekipe, naša uredniška ušesa in glave ter več-desetletne 
radijske izkušnje, obstaja nekaj povsem empiričnih pripomočkov, ki jih imamo uredniki na 
voljo in po katerih presojamo kakovost in uspešnost naših sodelavcev.  
 
Oddaja Toplovod je že od leta 2008 med najbolj poslušanimi ali pa dejansko najbolj 
poslušana oddaja večernega programa Vala 202.  
Kot prikazuje spodaj priložena tabela z osnovnimi spremenljivkami merjenja poslušanosti 
radijskih programov je večerni program Vala 202, 2. programa Radia Slovenija, v preteklih 
letih zabeležil občuten porast novih poslušalcev. Doseg, glede na metodologijo raziskave 
najbolj relevanten kazalec, večernega programa se je v 4. četrtletju 2012 v primerjavi z 
enakim obdobjem izpred treh let povečal za 3,1%, kar pomeni 52.000 več različnih 
poslušalcev med 10. in 75. letom starosti. Pravzaprav je doseg, izmerjen v zadnjih dveh 
četrtletjih, višji kot v katerem koli drugem prikazanem četrtletju. Enako velja tudi za 
tedenska rating (poslušanost) in delež poslušalcev, še posebej pa za torkov termin med 21. in 
22. uro, ki je v primerjavi s 4. četrtletjem 2009 v enakem obdobju v letu 2012 pritegnil 
občutno več poslušalcev, in sicer 0,7% ali 11.000 posameznikov (10 do 75 let), kar tudi 
pomeni, da je imel v tem obdobju Val 202 najbolje poslušan radijski termin med 21. in 22. 
uro v Sloveniji. (Vir: RTV Slovenija iz raziskave Radiometrija; vzorec: 7.500 posameznikov, 
starih od 10 do 75 let). 
 

Guest
Free Hand



51 
 

 
 
Toplovod je prepričljivo najbolj odmevna oddaja večernega programa in ena najbolj 
odmevnih oddaj Vala 202 nasploh. Tega vam empirično ne bom potrdil, ker ne preštevamo 
odzivov na mailu, po telefonu, na spletu in na družabnih omrežjih, jih pa prejmem oziroma 
sem seznanjen s tako rekoč vsemi poimenskimi odzivi (tudi) na to oddajo in tega voditelja. 
Približno tri četrtine vseh spontanih odzivov je pohvalnih, spodbudnih, pritrdilnih.  
Od vseh 88 podcastov oddaj Radia Slovenija je oddaja Toplovod v zadnjem letu druga najbolj 
iskana, v juniju 2013 je največkrat prenesena (download) oddaja Toplovod zabeležila 1271 
prenosov/poslušanj. 
Miha Šalehar je eden tistih naših sodelavcev, ki na družabnem omrežju Twitter (profil Vala 
202, 14.000 sledilcev) prejemajo največ vsebinskega odziva, negativnih odzivov je tam komaj 
za vzorec.  
 
Verjamem, da so navedeni podatki dovolj trdna opora za vse napisano v prejšnjem in tem 
odgovoru in da smo premostili pavšalnosti ter da ad hoc anket med prijatelji ne bo treba 
izvajati. Če jo boste izvedli po konsistentni metodologiji, se priporočamo za izsledke, nam 
bodo v dodatno oporo.  
 
Prav tako pa sem prepričan, da še tako močni in prepričljivi empirični, statistični ali analitični 
argumenti ne morejo prepričati ali celo prisiliti nekoga, da mu bo oddaja ali voditelj všeč. To 
tudi ni naš namen. Kot je kolegica Černela smiselno že napisala, je Miha Šalehar le eden od 
14 rednih voditeljev programa na Valu 202. Redno tedensko vodi enourno oddajo in triurni 
programski pas od skupaj 168 ur predvajanega programa. Ostalo vodijo drugi, drugačni 
voditelji, vsak specifičen po svoje in na svoj način.  
V taki množici glasov, slogov, pristopov k vodenju, načinov podajanja vsebin in avtorskih 
pečatov poslušalci lahko izberejo sebi (naj)bolj ustreznega in res niso prisiljeni poslušati zgolj 
enega, enovrstnega.  
Vsi pa nikoli ne bodo ustregli vsem 200.000 okusom, kolikor se jih v povprečju zvrsti ob 
frekvencah Vala 202 v enem dnevu.  



52 
 

 
 

MMC - multimedijski portal 
 

 

Prispevki: 

 

 Napačna navedba avtorja arhitekturnega dela pod fotografijo 

 

1. Spoštovani! 

V današnjem vašem prispevku na MMC avtorice Mariše Bizjak: ''Kljub kritikam 

tolminska občina vztraja pri svojem načrtu prenove'' pod fotografijo ''Načrtovan 

videz prenovljene stavbe je delo arhitekta T. M. (barva pročelja in tlak sta 

simbolična)'' ni moje delo, zato zahtevam, da fotografijo nemudoma odstranite s 

portala! Vkolikor želite objaviti moje delo, vam lahko pošljem vašemu prispevku 

primerne podloge. 

Lep pozdrav! 

 

T. M. 

 
 

Kaja Jakopič, urednica uredništva novih medijev: 
 

Tole so pri nas že popravili, ni več tega napisa … 
 
 

Arhiv oddaj - onemogočeno spremljanje oddaje Studio City 

 

1. Spoštovani gospod varuh!  

 

Že dva dni si zaradi napake na spletni strani ne morem pogledati zadnjega Studio City. 

Banalno, a moteče. Pišem pa zato, ker imam zoprn občutek, da se RTV SLO ne zmeni 

za svoje poslušalce in gledalce, ker ... 

 

Lp, 

 

M. F.  

 

Kaja Jakopič, urednica uredništva novih medijev: 
 



53 
 

Sem preverila. Pri nas ni nobenih težav. Vse SC oddaje delajo, tako, da je verjetno kakšna 
težava na računalniku uporabnika. 
 
 

Raba slovenskega jezika - navedba "jezeri" v rubriki Hitre informacije 

 

1. Spoštovani g. Ambrožič, 

 

že več kot leto dni me "bode v oči" ena napaka- vsaj mislim, da je napaka. 

Če greste na internet na MMC stran, so na desni strani rubrike:  

Vreme 

 RTV v živo 

 Avdio/ Video 

 Moj splet 

 Hitre informacije 

 

 Pod rubriko "Hitre informacije" je med drugim napisano: "morje in jezeri". 

 Jaz bi rekel "morje in jezera". Množina pač.  

 

 Zelo vam bom hvaležen, če napako lahko popravite, oz. daste popraviti. 

 

 Hvala in lep pozdrav, 

 

 J. P. 

 

Kaja Jakopič, urednica uredništva novih medijev: 

 

Objavljamo podatke samo za dve slovenski jezeri, zato ni napaka. 

 

 

 Spoštovani gospod Ambrožič, 

 gre torej za dvojino. Zdaj mi je jasno. Lepa hvala za odgovor in lep pozdrav, 
 
 J. P. 
 
 
 

Varuh pravic gledalcev in poslušalcev: 
  
Spoštovani gospod P. 
  



54 
 

Vaša pripomba je vsekakor na mestu, hvala za skrb za lep jezik. V Sloveniji nimamo samo 
dveh jezer, kot izhaja iz rubrike MMC. Res pa je, da »hitre informacije« objavljajo le podatke 
za naši osrednji jezeri, Blejsko in Bohinjsko, zato je po svoje logično, da v naslov rubrike 
zapišejo: »morje in jezeri«. – Verjetno Vas moj odgovor ne bo povsem zadovoljil, je pa 
logičen. Še enkrat pa Vam izrekam kompliment za pozornost pri rabi slovenskega jezika na 
TV, Radiu in MMC. Oglasite se še. 
  
Lep pozdrav, 
 
Lado Ambrožič 
  

 
Prekinjen prenos košarkarske tekme - Slovenija / Makedonija 
 

1. Prosim za obrazložitev zakaj ni bilo mogoče do konca spremljati košarkarske tekme 

 med Slovenijo in Makedonijo? Takoj po koncu pa ste ponovno začeli "prenašati" 

 posnetke tekme. 

  

 Kakšne so te avtorske pravice na katere se sklicujete (priloga)? 

  

 Ali bo v prihodnje vedno tako? 

  

 Lep pozdrav,  

 R. C. 

 
 

2. Že drugič v nekaj dnevih ste prekinili prenos košarkarse tekme na portalu MCC, še  

preden se je ta končala. Danes se je to zgodilo med tekmo Slovenske reprezentance z 

Makedonijo. Kot dokaz vam pošiljam povezavo na tweet ( http://goo.gl/fDO395 )  iz 

katerega je razvidnen čas in 'printscreen'. Se bo to dogajalo tudi med prenosi tekem 

EUROBASKET 2013?  

 

 V pričakovanju odgovora, vas lepo pozdravljam! 

 S. A. 

 

Luka Zebec, vodja MMC: 

 

Spoštovani! 

 

Prenos v živo prek spleta poteka avtomatizirano na osnovi televizijskega sporeda, ki ga MMC 

dobiva od Televizije Slovenija. V kolikor je na sporedu oddaja, ki se zaradi pravic ne sme 

prenašati prek spleta, se prenos samodejno prekine.  

http://goo.gl/fDO395


55 
 

V primerih, ki ju navaja obiskovalec, sta bili tekmi podaljšani, televizijski spored pa ni bil 

spremenjen, zato se je prenos samodejno prekinil.  

Operaterji spletnega avdio-video arhiva v MMC imajo možnost, da v podobnih primerih 

ročno podaljšajo prenos, a očitno niso bili dovolj pozorni (oz. so imeli drugo delo), da bi to 

storili. Na osnovi vaše pritožbe in glede na dejstvo, da bo v prihajajočem mesecu takšnih 

situacij verjetno še več, so bili dodatno opozorjeni, naj bodo v tovrstnih primerih še posebej 

pozorni.  

 

Uporabniku se opravičujemo za nevšečnost.  

 

Lep pozdrav. 

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

 

DODATNI ODZIVI (junij) 
 

 

(ŽE OBJAVLJENE IN OBRAVNAVANE PRITOŽBE V MESECU JUNIJU, ki niso prištete k statistiki 

za julij) 

 
RADIO SLOVENIJA, PRVI PROGRAM - Poročila: 
 
Neuravnoteženo odmerjanje časa - državna proslava  

 
1. V poročilih ste  na praznični dan ste namenili mnogo več časa govoru predsedniku  

opozicijske stranke kot govoru predsednika države, predsednika parlamenta in 
predsednice vlade skupaj. 

 
Tako pomagate  pri razdruževanju Slovencev  in ga celo razpihujete . 

 
Predsednik SDS bi si zaslužil pozornost le, če bi se udeležil skupne proslave, pa še to 
ne tolikšne.  

 
Lep pozdrav, 
M. O.  

 
 
Miha Žorž, urednik Dnevno-informativnih oddaj RA SLO;  
Drago Balažič, odgovorni urednik Informativnega programa RA SLO: 
 
Poročilo z dogodka v Celju je bilo dejansko daljše (1.52) kot poročilo z osrednje državne 
proslave (1.40), če pa upoštevamo še uvod v oddajo o državni proslavi in vest o poslanici 



56 
 

predsednice vlade RS Alenke Bratušek v dolžini 0:19, se razmerje spremeni. A to ni 
najpomembnejše. NE MOREMO pristajati  na  logiko preštevanja in primerjanja sekund ali 
minut v posamezni oddaji, razen če bi šlo za neka zelo velika in stalna odstopanja. Konec 
koncev je bilo večer pred tem v Zrcalu dneva objavljeno celovito poročilo o osrednji državni 
proslavi, o dogodku v Celju pa zgolj kratka izjava, državno proslavo smo na Radiu Slovenija v 
celoti prenašali, prav tako slavnostno sejo DZ, na sam praznik pa objavili še enourni pogovor 
s predsednikom države. 
V kolikšni meri in ob katerih pogojih bi si predsednik SDS zaslužil pozornost ali ne ima lahko 
vsak izmed nas subjektivno mnenje, naša naloga pa je, da o izjavah in dejanjih voditelja ene 
izmed največjih in najvplivnejših  strank poročamo tako kot o izjavah in dejanjih voditeljev 
drugih večjih strank. V primeru, če bi se gospod Janša udeležil osrednje proslave, tega sploh 
ne bi problematizirali, tako pa smo ravno ob dejstvu in okoliščinah, da je SDS organiziral 
svojo proslavo (in s tem poslal sporočilo, kakršnokoli že), to tudi programsko zabeležili. 
Na trditev, da »tako pomagate  pri razdruževanju Slovencev  in ga celo razpihujete«, NE 
PRISTAJAMO. V naših informativnih oddajah posvečamo pozornost dogodkom, za katere 
menimo, da si pozornost zaslužijo, in sledimo zavezi po čim širšem in celovitem poročanju o 
družbenem, gospodarskem in političnem dogajanju doma in v tujini. Za družbene anomalije 
(razklanost, razpihovanje) so v prvi vrsti odgovorni nosilci funkcij, centri odločanja in  
gospodarska ter politična »elita«, ne pa mediji. 
Pri našem delu zasledujemo visoke profesionalne standarde in našim poslušalcem 
poskušamo po najboljših močeh posredovati zanesljive, celovite, ažurne in natančne, z 
dejstvi podprte informacije. 
 
 

Spoštovani gospod Ambrožič, 

 

Zahvaljujem se vam za posredovan odgovor urednikov RA SLO.  

 

Kljub obširni obrazložitvi še vedno menim, da v osrednji jutranji informativni oddaji 

nacionalnega radia na Dan državnosti ne bi smel biti osrednji dogodek govor 

predsednika ene od političnih strank na eni izmed menda 30 proslav, ki so bile poleg 

državne v različnih krajih Slovenije. 

 

Lepo vas pozdravljam  

 

M. O. 

 

P. S.: Ni odgovora urednice 

 

 

INFORMATIVNI PROGRAM - Studio City 
 
Pristransko vodenje oddaje - pogovor z Bernardom Nežmahom in Alijem Žerdinom 
 
1. Spoštovani g. Ambrožič 



57 
 

 
Spremljam današnjo oddajo Studio City (ponedeljek, 10.6.2013) in sem se odločil, da 
vam sporočim moje mnenje, kot gledalec vaše TV in predvsem kot plačnik vaše TV. 
Namreč, poizkušam se izogibati te zelo pristranske oddaje, vendarle pa jo kdaj 
spremljam. Zakaj jo smatram kot zelo pristransko politično oddajo bom pojasnil s 
prispevkom današnje oddaje. 
Med drugimi sta bila gosta oddaje tudi g. Nežmah in g. Žerdin. Vedno, ko je hotel g. 
Nežmah povedati svoje mnenje, ga je voditelj oddaje prekinjal z dodatnimi vprašanji 
oz. polaganjem odgovorov v njegova usta. Zelo pristransko, tako kot vedno. Tako se 
namreč dogaja v vsaki oddaji, zato je niti nočem spremljati, ker je pristranska! 
Zanimivo je tudi to, da iz te svoje pristranskosti, ki se je očitno zavedajo, delajo 
'štose'! V današnji oddaji je namreč 'vratar TV hiše' sprejel klic gledalca, ki pove točno 
to, kar vam želim tudi jaz povedati in se z njegovim mišljenjem popolnoma strinjam. 
Če že TV SLO ima tako levičarsko oddajo (pristransko), potem naj zagotovi enako 
možnost tudi z desničarsko oddajo (pristransko). Sam se sicer ne prištevam ne med 
leve, ne desne, me pa moti tako očitna pristranskost. Pa ne pozabite na TV, da smo 
plačniki vaše ustanove državljani SLO, ki smo, odkar bi naj imeli demokracijo, lahko 
različnega političnega prepričanja. 

 
Nisem se še pritoževal nad programom veše/naše TV, ampak tole je pa po mojem 
mnenju vredno vse graje in ta oddaja se še kar vleče in vleče.... 

 
J. M. 

 
Alenka Kotnik , urednica oddaje Studio City: 
 
V oddaji 10. 6. 2013 smo v prvem studijskem pogovoru želeli osvetliti družbene in politične 
posledice izrečene sodbe nekdanjemu premierju Janezu Janši. Zato smo v goste povabili dva 
javnosti znana in ugledna komentatorja, Alija Žerdina in Bernarda Nežmaha.   
Oba gosta sta bila desetletja, tudi sodelavca našega voditelja Marcela Štefančiča, kar je 
pomembno za pojasnitev vzdušja pogovora, ki je zmotil gledalca. Med tremi sogovorniki se ni 
razvil klasičen odnos voditelj - gosta, ampak je atmosfera postala bolj kolegialna. Pogovor je 
potekal v duhu izmenjave mnenj različno mislečih oseb v studiu, tudi prekinjali so se, ne pa v 
smislu, kot piše gledalec, polaganja odgovorov v njihova usta. Bernard Nežmah in Marcel 
Štefančič res ne delita istega pogleda na svet, ne pretiravam pa, če zapišem, da sta poslovno 
in zasebno kolega, ki drug drugemu dopuščata in cenita različnost mnenj. Poleg tega je g. 
Nežmah tudi redni komentator Studia City. Voditelj, da bi speljal misel do konca oz. jo 
dopolnil z idejami, ki so se mu sproti utrnile, prekinjal tudi drugega gosta, g. Žerdina. 
Zavedam se, da je ta njegov stil vodenja morda moteč, hkrati pa prav s tem daje oddaji 
svojevrsten pečat. Voditelj je razgledan in načitan in želi tudi na tak način obogatiti oddajo. 
Vse navedeno prispeva k manj formalnemu, sproščenemu., dinamičnemu in razgibanemu 
značaju oddaje.  
Pogosto se tudi zgodi, da sogovornik na zastavljena vprašanja ne odgovarja, izgublja nit 
pogovora in voditeljeva naloga je, da ga vodi, opozori, prekine in zahteva odgovore na 
zastavljena vprašanja. Zaradi tehnične narave televizijskih pogovorov, so le-ti strogo časovno 
omejeni in minute, ki so za posamezen pogovor na voljo, zelo hitro tečejo. Voditelj mora zato 
gostu opozoriti naj sestavi strnjen odgovor, saj dobesedno lovi vsako sekundo iztekajoče se 



58 
 

debate. Včasih zato pride do kakofonije glasov in misli, kar verjamem zmoti gledalce. A 
vendar je pod časovnim in še kakšnim pritiskom dogajanje v studiu nemalokrat drugačno, kot 
je videti na zaslonu. Polaganje odgovorov v usta je neprofesionalno in se ne sme dogajati. 
Dobro poznavajoč voditelja naše oddaje lahko zagotovim, da to ni njegov namen, ampak 
zgolj že opisana narava njegovega dela in osebnosti.  
 
 

Spoštovani!  

 

Ne želim biti nadležen, vendar odgovor vaše kolegice nikakor ni pojasnil niti odgovoril 

na moje vprašanje. Zakaj? 

V odgovoru urednica navaja neka dejstva (voditelj in gost se poznata,....), za katera 

sploh nisem spraševal. Mene kot gledalca sploh ne zanima v kakšnih odnosih sta gost 

in voditelj, še manj pa to, kje še nastopa in komentira gost oddaje. 

Povem še enkrat, če voditelj ima gosta, potem mu naj dovoli, da pove mnenje do 

konca. Kajti, ponavadi so to gostje, ki niso prvič pred kamerami in še kako vedo 

povedati, kar mislijo in ne rabijo vzpodbud voditelja, kot navaja to urednica. 

Moje mnenje na komentar urednice je izmikanje odgovorov na konkretno vprašanje! 

 

Vem, da moje mnenje ne bo vplivalo na drugačno opredelitev RTV, vam imam pa 

pravico povedati svoje mišljenje! Za razliko od časov nekaj desetletij nazaj! 

Mogoče bi bilo dobro, da bi se zavedala tega tudi urednica, predvsem zaradi vsebine 

odgovora. Tipično komunistični!! 

 

J. M. 

 

 

Opomba Varuha: 

 

Urednica na drugo pismo gospoda M. ni odgovorila. 

 

 

INFORMATIVNI PROGRAM - Pogledi Slovenije 
 

Spoštovani, 

že pred časom sem vaši predhodnici ga. Molk, izrazil protest načina vodenja  četrtkove  

večerne oddaje g.Slaka. Zaradi njegovega tedanjega načina vodenja konkretne oddaje, to 

izrazil pisno izhajajoč iz ogorčenja v katerega me je potisnil. In ne samo tedaj. Svoje vodenje 

oddaj si je prisvojil za ideološko uveljavljanje lastnega načina spremljanja družbenih razmer. 



59 
 

V ponovnem protestu izhajam  iz včerajšnjega izhodišča spremljanja oddaje. Ponovljeno 

željo, da v tovrstnih oddajah pričakujem nevtralno predstavljeno vsebino. In to z gosti, ki so 

različne družbene opredelitve. Toda ne že v uvodu usmerjeno vsebino na kateri se (že 

predhodno pripravljeno) vztraja.. Včerajšnja oddaja navedeno ponovno dokazuje.. 

Ne uhajam v izbor pomensko obravnavane teme. Toda žal sedanji vodja  ni sposoben (ne 

želi?) umestiti vsebino v nevtralno obravnavo.  Ponavljam že izrečeno, da RTV Slovenija naj bi 

predstavlja vse državljane naše države kar potrjujemo z plačevanjem naročnine. In prav to 

vas  zadolžuje k neideološki, nevtralni vsebini svojega dela. Z razliko, da je zasebna RTV  v 

tem omejena samo z etiko oddaj.      

Moje  stališče je, da sedanji vodja g. Slak , nebi smel nadaljevati  vodenja  navedene oddaje. 

Zavedam se, da je namestitev osebe, ki je sposobna strokovno in nevtralno voditi 

oddajopolnokrvno, zahtevno dejanje. Toda bolje je tovrstno oddajo odložiti, če bi bilo to 

potrebno, kakor nadaljevati z imenovanim. Saj menim, da imamo tudi pri nas kvalitetne in 

ideološko nevtralne novinarje!  

Predčasno sem o navedenem že protestiral in vročil zapisano Vaši predhodnici g. Miši Molk. 

Še pred tem sem že leta 2011 protestiral proti  vedno pogostejšemu obsegu dogajanj  v RKC 

verski povezavi, ki pa imajo lastno radio postajo. V RTV programu pa nasprotovanju 

poročanja o negativnostih in nezgodah doma in  širom sveta,kar je postalo pri nas obveza 

vsebine RTV oddaj.  Protest sem naslovil na direktorja  TV programa. Temu sem protestiral iz 

izhodišča pravice državljana in dolžnosti kar nam izhodiščno opredeljujejo 7 ter 14 in  41 čl. 

Ustave. Žal do sedaj nisem opazil, da je bil  mnenje kakorkoli  upoštevano. Bo predlog za g. 

Slaka  imel večjo podporo za njegovo zamenjavo? 

S spoštovanjem 

A. M. 

 

Varuh pravic gledalcev in poslušalcev: 

 

Spoštovani gospod M., 

 

niste edini, ki ga moti način vodenja Uroša Slaka v oddaji Pogledi; Slak v resnici deluje slabo 

artikulirano, napadalno in nepotrpežljivo, premalo nevtralno. Gotovo pa ni ideološki, kot 

pravite, saj z enakim vatlom dreza v leve kot v desne politične akterje, kar pa mu seveda 

prinaša jezo in ogorčenje zdaj enih zdaj drugih pristašev te ali one politične opcije. Drugih 

naglavnih grehov njegovemu vodenju ne bi mogli očitati. Na drugi strani pa ima vrsto odlik, 

je prodoren, pravniško in vsestransko podkovan, kamera ga ima rada. Ali javna radiotelevizija 

zares ni medij za način vodenja, kot ga vidimo pri Slaku, in način raziskovalnega novinarstva, 

kot ga poseduje Bojan Traven? Moje mnenje je, da oddajo, kot so Pogledi Slovenije, 



60 
 

slovenska nacionalna televizija potrebuje, z manjšimi korekcijami v oddaji in z večjim vplivom 

urednice Informativnega programa.  

Vodstvo TVS, spoštovani gospod Markovčič, se bolj nagiba k Vaši oceni in pogodbe z 

avtorjema ni podaljšalo. Hude krvi Slakovih pristašev ne bo tako hitro konec! 

 

Lep pozdrav,  

 

Lado Ambrožič 

 

 

Lepo pozdravljeni 

  

Hvala lepa za odgovor. Osebno menim, da je pri Slaku nasprotno od Vas,  kar 

vidno  zaznana  ideologija  Janševega  pola. Saj jih tako intenzivno v  obravnavi, ne sledimo. 

Posebno pa ne Janše! Ni imel potrebe obravnavati izginotje dokumentov na poti iz 

ministrstva (njegovega pripadnika) v parlament. Dejanje, ki ima lahko zelo hude posledice. 

Tudi ni bilo obravnave  izginotja denarja v času ministrovanja Janše. Izhodiščno za uvod v 

sedanje ugotovitve  neupravičenega prisvajanja državnega denarja v raznih oblikah. Toda 

lotil se je  zelo intenzivnega obravnavanju  dejanj Jankoviča, katera pa še sedaj niso 

konkretizirana v sodni obravnavi in v škodo Ljubljančanov..(primer Jankoviča navajam zaradi 

relativno kratkega časa od Slakove  obravnave na TV.).   

Že dolgo časa sem pri Slaku, za razliko od Vas, zaznamoval neenaki vatel v pristopu in izboru 

dejanj, katera je obravnaval. Pri tem vrednotim tudi njegovo "drezanje" nasprotno od Vaše 

ocene.  Za mene je bilo izhodišče protesta prizadetost,  zaradi vsebinsko 

poudarjeno  prirejenih  TV oddaj v korist in interes Slaka.  

Mar  Vaše napisano  "premalo nevtralno" ne pomeni odmik v ideološki interes pri vodenju 

oddaje?  Vaše vprašanje o načinu vodenja Slaka smatram za neustrezno. Novinarsko delo 

Bojana Travna pa je bilo povsem ustrezno . Kajti njegove izsledke  je bilo vedno mogoče 

korektno predstaviti. V hiši imate novinarja s Koroške, g. Bobovnika, ki bi si ga moral Slak 

vzeti za vzorec ustreznosti TV nastopa.  

  

V celoti se strinjam z Vašo navedbo, da so oddaje Pogledi so zelo umestne in potrebne. 

Toda  obvezno brez voditelja ranga Slak. Svoj način obravnave si lahko dovoli v zasebni  TV. 

Toda nikakor v RTV Slovenija. 

Kaj ni zanimivo, da predčasno  Slak  pri vašem konkurentu POP TV, ni uspel. Bi bilo pri njih 

nemogoče  zagotoviti podobno  oddajo. Bi bila celo za njih neustrezno opredeljena? Čeprav z 

načinom vodenja oddaje pa pisana na kožo POP TV oddaj.. 

  

Upam, da bo RTV Sloveniji uspelo čimprej zagotoviti realizacijo vsebinsko identično 

oddaji  Pogledi. Seveda  obvezno z nevtralnim in razgledanim voditeljem.   

  



61 
 

S spoštovanjem 

 

A. M. 

  

 

 

 


