
1 
 

TA DOKUMENT PREDSTAVLJA IZBOR ODZIVOV JAVNOSTI, KI NASLAVLJAJO VARUHINJO 
PRAVIC GLEDALCEV IN POSLUŠALCEV, IN JE NAMENJEN ZGOLJ ZA INTERNO RABO, ZA 

OBVEŠČANJE UREDNIKOV OZIROMA UREDNIŠTEV RTV SLOVENIJE. NJEGOVE VSEBINE ALI 
DELOV VSEBIN NI DOVOLJENO UPORABLJATI V NOBENEM DRUGEM KONTEKSTU. 

 

PREDSTAVITEV ODZIVOV OBČINSTVA  

marec 2012 

V mesecu marcu se je zvrstilo kar 75 odzivov občinstva, od tega 7 preko telefona, 6 preko klasične 
pošte in 62 preko elektronske pošte. 

Največ pritožb se nanaša na Razvedrilni program. 32 kritik je izražalo ogorčenje zaradi nastopov 
določenih voditeljev na prireditvi Viktorji 2011. Po mnenju gledalcev in gledalk so nastopajoči 
zlorabili oder slavnostne podelitve nagrad za navijaško politično propagando, predvsem v prid 
potrditvi novega predlaganega družinskega zakonika na referendumu. Negativni odzivi izpričujejo 
nestrinjanje z odločitvijo odgovornih na TV Sloveniji, da omogočijo prenos dogodka po scenariju, ki je 
vseboval tako očitno politično pristransko oglaševanje stališč le določenega dela javnosti. Nekateri 
pritožniki so tudi dodatno opozarjali, da je bil s takšno potezo kršen pravilnik iz zakona o medijih, ki 
jasno opredeljuje in zavezuje nacionalni javni medij k uravnoteženemu in nepristranskemu podajanju 
vsebin, ki so predmet polemike v obdobju predreferendumske ali predvolilne kampanje. Generalni 
direktor RTV Slovenije je za javnost podal izjavo, s katero je izrazil zavedanje o kršenju medijskega 
zakona in se opravičil za nastalo situacijo. Scenarij, kakršnega je vodstvo potrdilo, naj ne bi vseboval 
spornih vsebinskih delov. Še vedno pa ostajajo odprta nekatera vprašanja. Ali so bile spremembe 
scenarija res tako drastične? Ali si je kdo ogledal prireditev vsaj na zadnji vaji, kjer bi bile verjetno 
spremembe v scenariju že opazne? ... Zaradi zapletov je bila s programa umaknjena ponovitev, iz 
spletnega arhiva pa posnetek prireditve do izteka referendumskega in volilnega molka. Več pritožb se 
je zvrstilo tudi zaradi omenjene poteze, saj so nekateri pritožniki dojemali preprečevanje možnosti 
ogleda posnetka prireditve kot neupravičeno cenzuro. Vseeno v tem primeru o cenzuri ne bi bilo 
mogoče govoriti, saj je bil ogled spet omogočen po referendumu.  

Še vedno se vrstijo pritožbe tudi zaradi površnega govora s strani voditeljice oddaje Ugani, kdo pride 

na večerjo!. Kritično oceno o vedno bolj nezadovoljivi kvaliteti je prejela tudi oddaja Na zdravje!, a 
tokrat se je odzvala še Zveza ljudskih tradicijskih skupin, kjer člani menijo, da je način vključevanja 
folklornih skupin v oddajo poniževalen in ignorantski, saj njihovo delovanje ni prikazovano na 
zadovoljivem nivoju, zaradi česar je občinstvo lahko zavedeno o pravi naravi in kakovosti folklornih 
dejavnosti na Slovenskem. 

Kritike v okviru Informativnega programa so naslavljale več različnih oddaj: Odkrito, Pogledi Slovenije, 

Studio City, Odmevi in Utrip. Gledalci in gledalke večinoma izpovedujejo nezadovoljstvo z načinom 
vodenja oddaj ali komentiranja. Menijo, da voditelji (Odkrito, Pogledi Slovenije) prevečkrat vskočijo 
gostom v besedo ob neprimernem trenutku, s čimer sogovornike dekoncentrirajo, občinstvo pa ne 
sliši marsičesa, kar bi bilo zanimivo in relevantno. Voditelji se preveč posvečajo svojim besedam in 
premalo prisluhnejo vsebinam gostov. Izraženi so tudi občutki o pristranskem vodenju oddaje ali 
neprimernem komentiranju (Odmevi, Utrip, Studio City).  

Na splošno največ odzivov na vse medije (TV, Ra in MMC) in po posameznih programih, poleg kritik 
zaradi prireditve Viktorji 2011, priča o domnevno neustreznem, nekvalitetnem ali pristranskem delu 



2 
 

novinarjev. Temu področju soustvarjanja programov bi morali zato v bodočnosti posvečati še večjo 
pozornost. 

TELEVIZIJA SLOVENIJA 
 

Onemogočeno oddajanje programov v tujini  
 
1. A. S.: 
               
              Pozdravljeni, gospa Molk! 
 

Verjetno se ne spomnite več najinega dopisovanja v letu 2009 (navajam ga spodaj), žal pa 
ugotavljam, da se nam tri leta kasneje v Makedoniji dogaja podobna zgodba kot takrat v Črni 
gori. Prejeli smo obvestilo Veleposlaništva RS v Skopju, da je 7. marca 2012 na makedonskem 
Svetu za radiodifuzijo potekal sestanek, ki se ga je udeležil tudi slovenski diplomat g. Ristič, na 
katerem so razpravljali o težavah pri oddajnju javnih TV programov s področja nekdanje SFRJ 
na območju Republike Makedonije - prišlo je namreč do prenehanja oddajanja omenjenih TV 
programov pri večini kabelskih operaterjev v RM. 

 
EBU naj bi preko ZAMP (organizacija za kolektivno upravljanje glasbenih pravic, ki po pogodbi 
opravlja tudi druge zadeve s področja varovanja avtorskih pravic) v RM zagotavljala varovanje 
avtorskih pravic in sklepala pogodbe s posameznimi kabelskimi operaterji, po katerih le-ti 
plačujejo določeno odškodnino posameznim nacionalnim TV servisom. Vpleteni strani se ne 
moreta dogovoriti za ceno in druge pogoje poslovanja (ZAMP naj bi jim poleg previsoke cene 
vsiljeval še druge TV postaje, ki operaterjem zgolj jemljejo prostor). Na koncu srečanja so se 
udeleženci dogovorili, da naj bi posamezna veleposlaništva skušala vplivati na nacionalne TV 
servise, da bi se slednji preko EBU začasno odpovedali zahtevkom iz naslova avtorskih pravic, 
medtem pa bi se ZAMP in operaterji dogovorili za obojestransko sprejemljive pogoje. 

 
Predstavnik črnogorske ambasade je pri tem povedal, da je TVČG v zvezi s tem že podala 
pritrdilno mnenje. 

 
Veleposlaništvo RS v Skopju se je po pomoč med drugim obrnilo na Urad za Slovence v 
zamejstvu in po svetu. Zadeva je zelo pomembna z vidika slovenskih nacionalnih interesov, 
saj imamo v RM poleg slovenske narodne skupnosti tudi veliko število slovenskih podjetij, 
zato se obračam na Vas, da posredujete in naredite vse, kar je potrebno, da bi se program 
RTV SLO lahko normalno videl v Makedoniji (in seveda tudi drugih državah bivše Jugoslavije, 
to očitno postaja kroničen problem, ki zelo škoduje našim interesom). 

 
Prepričani smo, da je naš program dovolj kvaliteten in v tej regiji tudi relevanten, da bi morali 
storiti vse, da bi bil dostopen čim širši množici gledalcev. 

 
Luka Rupnik: 
 
Spoštovani, 
 
pojasnjujemo, da gre za zaplet v zvezi z pobiranjem nadomestil za prenos pravice do kabelske 
retransmisije (v nadaljevanju: nadomestilo) kot sorodne pravice RTV organizacij. Pravna podlaga za 
pobiranje nadomestila je nacionalna zakonodaja s katero je država implementirala evropsko ti. sat-
cab direktivo (Directive 93/83/EEC ). Z namenom zbiranja in razdeljevanja nadomestila smo članice 



3 
 

EBU, za posamezna območja (beri: države) pooblastile posebne koordinatorje, ki sklepajo in nadzirajo 
izvajanje sporazumov na podlagi katerih se to nadomestilo pobira in deli. Gre za ti. GLA (global 
licencing agreement) sporazume. Koordinator nacionalnih RTV organizacij, članic EBU, za območje 
Republike Makedonije je predstavnik hrvaške HRT. 
 
Na podlagi poizvedb, ki smo jih opravili pri našem koordinatorju, vas obveščamo, da smo članice EBU 
z makedonskimi kabelskimi operaterji, začele pogajanja za sklenitev novega GLA sporazuma v mesecu 
oktobru 2010. Zaradi trmastega vztrajanja treh (kasneje dveh) makedonskih kabelskih operaterjev na 
svojih stališčih, smo pogajanja skušali pospešiti oziram nasploh uspešno zaključiti celo z 
dopisovanjem z makedonskim ministrstvom za kulturo, z postopkom mediacije, ne nazadnje pa so 
bila naša pogajanja tudi predmet preiskovalnega postopka makedonskega Urada za preprečevanje 
omejevanja konkurence. V določeni točki smo se članice odločile dolgotrajna pogajanja zaključiti in v 
tem trenutku imamo GLA sporazum podpisan s strani vsek makedonskih kabelskih operaterjev, razen 
dveh. Ukrep s katerim je makedonska kolektivna organizacija prepovedala kabelsko retransmisijo se 
tako nanaša zgolj na dva operaterja in spričo dejstva, da članice EBU na območju Makedonije 
nastopamo skupaj z organizacijo, ki ščiti pravice privatnih televizij (VG Media), se prepoved ZAMP-a 
nanaša tako na programe privatnih TV hiš, kakor tudi programe členic EBU. 
 
Na dalje vas obveščamo, da je po naših neuradnih informacijah ena izmed naših članic podpisala 
individualen sporazum z kabelskima operaterjema in tako preprečila prepoved prenašanja, vendar 
ocenjujemo, da je to iz cele vrste razlogov neprimerno. 
 
Ne nazadnje želimo poudariti, da na RTV Slovenija obžalujemo, da je prišlo do takšne situacije in 
podpiramo prizadevanja našega koordinatorja v naporih za sklenitev GLA sporazuma, hkrati pa 
opozarjamo, da je kabelsko prenašanje programov RTV Slovenija brez ustrezno urejenih pravnih 
razmerij nedopustno. RTV Slovenija bo svoje interese pri uveljavljanju pravice do nadomestila na 
območju Republike Makedonije, še naprej uveljavljala v okviru skupine EBU. 
 
Zagotovo je tako v poslovnem interesu kot v interesu javne službe RTV Slovenija, da se naši programi 
vidijo kar se da daleč, je pa vse skupaj tudi stvar pogajanj - in tu je vedno tudi nekaj robatosti. 
 
            A.S. odgovarja: 
 

Spoštovana gospa Molk, 
 
hvala za odgovor, ki ga bom posredujem tudi v vednost svojim nadrejenim in naši ambasadi v Skopju. 
Želim vam, da boste dovolj "robati" in uspešni pri pogajanjih, da bomo lahko program TV Slovenija 
videli širom bivše skupne države. 
 
Ker sem precej pogosto po službeni dolžnosti v državah, nastalih na ozemlju bivše Jugoslavije, sem 
velikokrat (negativno) presenečen in razočaran nad odnosom tamkajšnjih kabelskih operaterjev do 
slovenskih programov (in še posebej programov TV Slovenija). Prepričan sem tudi, da se v Sloveniji 
absolutno premalo zavedamo, kakšna škoda se s tem povzroča našemu jeziku in kulturi nasploh, 
našim izseljencem pa še posebej. Slovenija je po vseh dostopnih podatkih vodilni investitor v regiji, 
pri tem pa na primer gostje hotelov, ki so tam najverjetneje prav po službeni dolžnosti, v devetih od 
desetih primerov v hotelskih sobah nimajo možnosti videti niti enega slovenskega programa. To 
lahko potrdim iz osebne izkušnje... 
 

 

 



4 
 

Neuravnotežena glasnost zvoka - glasbena podlaga 

1. N. N.:  

K temu, da se oglasim, me je vzpodbudilo, ker  se Janez Lombergar hvali, da se je gledanost 

programa povečala. Glasbena podlaga pri govornih oddajah je nevzdržna in skuša preglasiti 

temo pogovora.  

2. N. S.: 

“Pritožujem se zaradi nenekomerne glasnosti programov”. 

Varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev:  

Obširnejše pojasnilo je dostopno v januarskem poročilu, kjer je tudi pojasnjeno, da se odgovorni 
problema zavedajo in da je problematika težje odpravljiva, kot bi si lahko mislili, vendar se v kratkem 
obeta izpopolnitev na tem področju. Je pa res, da se nezadovoljiva kvaliteta pri uravnotežanju zvoka 
vleče že absolutno predolgo. 
 

 

Preveč nastopov skupine Čuki 

1. N. N.:  

Vse preveč je na vaši televiziji  tudi nastopov Čukov. 

 

INFORMATIVNI PROGRAM 

ODKRITO 
 
Neprimerno vodenje oddaje 
 
1. I. K.: 
 

Težko je gledati in poslušati voditeljico, ki ne dopušča,da bi gostje oddaje povedali to kar 
poznajo in razumejo, bolje kot ona sama. 
Njene pripombe, vpadanje v besedo in poslušanje njenih mnenj, mene kot gledalca ne 
zanimajo. Na goste je nespoštljivo kazala s svinčnikom in jim s tem nakazala, da se lahko 
oglasijo... Čudi me toleranca  gostov, ki potrpežljivo prenašajo njeno vpadanje v besedo in 
izražanje njenih mnenj.Prav je da postavlja provokativna vprašanja, vendar naj dovoli gostom, 
da nanje tudi odgovorijo. Za gledalca je zelo moteče, ko voditelj agresivno prekinja in vpada v 
besedo in ko govori več ljudi hkrati. 
Tema me je zanimala, vendar nisem dobila odgovorov, ki so jih gostje bili pripravljeni 
povedati. Ne razumem zakaj tako perečim temam posvečajo novinarji, voditelji in  režiserji 
tovrstnih  oddaj tako površen in tako rutinski pristop? 
 
 

 
 



5 
 

2. J. Z.: 
 

Kot našo “zaščitnico” (gledalcev) Vas prosim, da malo pogledate, kako nekateri tv voditelji 

vodijo svoje oddaje, na primer, kako sogovornikom skačejo v besedo in jih prekinjajo na zelo 

nedostojen in moteč način. Pri tem mislim na gospoda Slaka v Pogledih Slovenije in gospo 

Tanjo Gobec v sinočnji oddaji Odkrito, na primer. To ni verjetno moteče le za njihove 

sogovornike, ki jih dekoncentrirajo in motijo, še bolj je za gledalce, preprosto, zelo ne 

kulturno je. 

Varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev:  

Voditelji pogovornih oddaj bi morali imeti posebej izostren občutek, kdaj je umestno prekiniti gosta s 
kakšnim relevantnim podvprašanjem, da bi bila lažje izražena določena misel, in kdaj vpadanje v 
besedo izpade moteče, ker gosta dekoncentrira, občinstvo pa ni deležno zanimivih mnenj ali 
informacij. Verjetno se takšno neustrezno vodenje pogovora dogaja v primerih, ko je voditelj preveč 
obremenjen s svojim nastopom in vsebinskim planom, zaradi česar gostom težje sproščeno prisluhne 
in se prepusti toku pogovora, kakor se sam ponuja. Ja, za gledalce brez dvoma moteč pristop. 
Pritožba bo posredovana voditeljema. 
 
 

POGLEDI SLOVENIJE 

Neprimerno vodenje oddaje 

1. J. Z.: 
 

Kot našo “zaščitnico” (gledalcev) Vas prosim, da malo pogledate, kako nekateri tv voditelji 

vodijo svoje oddaje, na primer, kako sogovornikom skačejo v besedo in jih prekinjajo na zelo 

nedostojen in moteč način. Pri tem mislim na gospoda Slaka v Pogledih Slovenije in gospo 

Tanjo Gobec v sinočnji oddaji Odkrito, na primer. To ni verjetno moteče le za njihove 

sogovornike, ki jih dekoncentrirajo in motijo, še bolj je za gledalce, preprosto, zelo ne 

kulturno je. 

2. N. N.: 

... zelo pa me moti gospod Uroš Slak. Malo se je sicer izboljšal in vem, da je težko spremeniti 

stil, vendar v vsakem stavku poslušati po trikrat “ne” , “ne”, “ne”, to pa je nevzdržno. Naj se 

tega skuša odvaditi.” 

Varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev:  

Voditelj bi moral retoriko izpiliti, k čemur sodi tudi samoomejevanje pri uporabi mašil. Se je pa 
zagotovo težko odvaditi govora na način, ki ga že dolgo uporabljaš. Vaje za ustreznejši govorni slog bi 
morale biti s strani voditelja opravljene še pred začetkom predvajanja oddaje. V vsakem primeru pa 
nikoli ni prepozno, a brez dvoma s časom vedno težje. 
 

 
 



6 
 

STUDIO CITY 
 
Neprimeren komentar 
 
1. A. K.: 
 

Pritožba na oddajo Studio City 12. 3. ... in komentar Igorja Vidmarja. Komentar je z 
določenimi izrazi nedostojen in žaljiv. Čeprav gre za bolj prost format oddaje, takšni  
žaljivi izrazi niso na mestu. 
Zmotil  me je izraz "ministrant za zunanje zadeve", ker je žaljiv do osebe, ki opravlja to 
funkcijo, kdorkoli jo že. In pa odkrito nekritično pozivanje k podpori družinskemu zakoniku na 
referendumu. 
 

Alenka Kotnik, Urednica oddaje Studio City: 

Komentar je ena osnovnih in hkrati tudi bolj zahtevnih novinarskih zvrsti in v oddaji Studiu City smo 

ga kot ena redkih oddaj na TV SLO ohranili vsa leta.   

Komentar je po svoji definiciji bolj subjektivna novinarska zvrst, ki pojasnjuje določen dogodek ali 

proces v okviru širšega družbenega konteksta in kot tak seveda tudi interpretira dogajanje. Zato 

dopušča ostrejše izraze, vrednostno opredelitev in avtorjeve osebni pogled na svet.  

Po  navedbah v Poklicnih merilih in načelih novinarske etike v programih RTV Slovenija  smo 

ustvarjalci oddaje dolžni besedilo oz. del oddaje nedvoumno označiti kot komentar (citiram: Kadar se 

odločamo za objavo osebnih mnenj novinarja, je treba zelo jasno opozoriti, da gre za komentar.), kar 

vsakokrat s posebnim grafičnim ločilom, v katerem se grafični izpiše »Kolumna« tudi naredimo.  

In kot je še navedeno v Poklicnih merilih: »Nobeden od zaposlenih novinarjev in urednikov na RTV 

Slovenija nima monopola nad komentarjem. To velja tudi za zunanje komentatorje.«, zato smo v 

oddaji zasnovali koncept gostovanja 5 različnih zunanjih komentatorjev, ki so znani po svojih 

raznovrstnih pogledih na svet. Kot urednica oddaje pa se držim načela, da ne posegam v njihova 

besedila.  

Varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev:  

V vsakem primeru urednik ali urednica odgovarja za izbor komentatorjev, ki izražajo svoja osebna 
stališča v svojem slogu. Metaforično gledano označba "ministrant za zunanje zadeve" ni žaljiv izraz, je 
pa porogljiv, mogoče celo sarkastičen. Komentator seveda ima pravico do svobodnega izražanja in 
mnenja, dokler ne prestopi meje sovražnega govora. Za pritožnika pa bi bilo morda zanimivo prebrati 
odgovor na pritožbo tudi s strani avtorja komentarja. 
 

UTRIP 
 
Pristransko novinarstvo 

 
1. I. R.: 
 
 Osebno, levo politično   prepričanje novinarke M.Pašek Šetinc, ki ga v oddaji neprofesionalno, 
 enostransko in nekritično "prodaja" kot vsesplošno dejstvo. 



7 
 

 Mar Inf.program RTV SLO nima bolj nepristranskih in analitičnih ustvarjalcev in novinarjev v 
 pravem pomenu besede?  
 

Varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev:  

V pritožbi niste navedli nobenega primera, ki bi potrdil morebitno enostransko in neprofesionalno 

delo novinarke, zato je težko presojati o realni teži Vašega mnenja.  

 

ODMEVI 

Pristransko vodenje oddaje 

1. J. R.: 

“Pritožujem se zaradi enostranskega vodenja Odmevov s strani R.P. Imam pravico do 

objektivnega poročanja in informiranja. Najostreje protestiram zoper pristranskost  in 

navijaštvo za stranko SDS in Ivana Janeza Janšo…” 

Varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev:  

Imate pravico do objektivnega poročanja in informiranja, vendar v pritožbi niste navedli nobenega 

primera, ki bi potrdil morebitno enostransko vodenje oddaje s strani R. P. Brez argumentov ostane 

presoja neutemeljena in nerelevantna.   

 

Neobzirno poročanje 

1. N. H.: 

“Pritožila bi se nad predzadnjo novico v Odmevih, o ruskem kanibalu, ki je bila posredovana 

zelo brezobzirno. 

 

TURBOLENCA 

Nasprotovanje spremembi termina predvajanja ponovitve 

1. M. K.: 

“Lepo prosim, če lahko še naprej ponavljate Turbolenco ob nedeljah…” 

 

 

 



8 
 

RAZVEDRILNI PROGRAM 

VIKTORJI 
 
Umik posnetka prireditve s programa in iz arhiva 
 
1. D. L.: 
 

Zanima me zakaj in s kakšnimi pravicami ste odstranili Viktorje 2011 iz svojega arhiva? Kot 
vem živimo v demokratični državi, kjer se take stvari ne cenzurirajo. To se mi zdi nedopustno, 
da si na MMC dovolite take censure. 

 
2. J. P. 
 

Pišem vam, ker sem kot svododomislen državljan prizadet nad ravnanjem vaše tv hiše glede 
prenosa podelitev Viktorjev včeraj. Zdi se mi nedopustno, da mi RTV Slovenija odreja kaj si 
bom na vaših tv sporedih ogledal. RTV Slovenija mi je preprečila dostop do spletnih vsebin 
lastne produkcije. Poudaril bi rad, da nihče nikogar ne sili, da si ogleda podelitev Viktorjev ali, 
da se z vsebino strinja. Vedno lahko preklopimo na drug kanal, če nam kaj ni všeč. Menim, da 
je pristranskost TV Slovenija prešla vse meje in očitno to ni več samo bolezen informativnega 
programa, temveč se širi tudi v zabavni. So tudi takšne stvari, kot je umetniška svoboda in 
tukaj se želi omejiti tudi to. 

 
Prosim, da kot varuhinja gledalčevih pravic ukrepate v skladu z vašimi možnostmi. 

 
3. D. U.: 
 

Vlagam pritožbo zaradi umika oddaje Viktorji iz arhiva in prepovedi ponovitev. Takšna očitna 
cenzura ne sodi v razviti svet 21. stoletja. Vsakdo ima pravico do svojega mnenja in nihče mu 
je pač ne sme kratiti. Toliko manj na javni televiziji.  

 
4. S. T.: 

S tem pismom izračam izrazito ogorčenost, zaradi odločitve RTV slo, da ne bo predvajala 

ponovitve oddaje Viktorji 2011. Vsekakor me je zmotila dvoličnost vodstva televizijske hiše 

pri tej odločitvi, saj po mojem mnenju v tej oddaji ni bilo nič spornega. Če že predvaja 

prenose iz parlamenta, kjer smo bili priča izrazito sovražnemu govoru in “bogsigavedi” 

kakšnih buloz, se to še vedno predvaja in tudi v spletnem arhivu je ogled the vsebin možen.  

Če je bila RTV slo zgolj zadolžena za prenos in ni bila organizator le-te dotične oddaje, ne 

vidim zakaj potemtakem takšna odločitev.  

Ve se, da je humor vedno in vedno bo temeljil na aktualnih temah. 

Kolikor mi je znano je RTV slo neodvisna medijska hiša, ki jo plačujemo vsi davkoplačevalci in 

plačniki rtv prispevkom. Vendar vidim, da še vedno nad njo bodri politično vodstvo, ki svoje 

težnje tudi uresničuje. 

 



9 
 

 
5. M. F.: 
 

Predreferendumski volini molk se še ni začel, kolikor vem. Torej RTV SLO z zaklenitvijo oddaje 
"Viktorji" do časa po referendumu izvaja ideološko cenzuro, ker ni obenem napovedala 
preprečitev objav zagovornikov agitacije proti referendumu. Postavila se je v službo 
trenutnemu politikantstvu in ne vsem državljanom, kar je dolžna storiti, saj jo plačujemo in 
vzdržujemo.Takšno delovanje RTV SLO nima v Evropi primere niti v Belorusiji. Seveda 
pričakujem, da boste ukrepali in dosegli objavo takoj. Po referendumu, kar očitno odgovarja 
sledilcem RKC, bi odprava ukrepa ne imela več nobene teže. S tem se vam potlej nima smisla 
ubadati, opam pa, da boste javno objavili, na kaj se sklicujejo in kakšne - za lase privlečene 
razloge - si izmišljajo cenzorji. Javnega razkritja se najbolj boje. Kot vsi skrivači in spletkarji.  

 
 
6. E. A.: 

Z ogorčenjem sem danes zjutraj ( ponedeljek, 19. marca 2012)  prebrala v časopisu Večer, da 

 si ne bom mogla ogledati  oddaje Viktorji, ki je bila na sporedu v soboto, 17. marca 2012, 

ob 20.00 uri ker  naj bi pristala v »bunkerju«    Ponovitev oddaje  naj bi bila na  programu  v 

torek, 20. marca 2012, ob 14.05 uri. 

Oddaje si nisem mogla ogledati v rednem terminu, ker sem bila odsotna. 

Sprašujem se, kdo ima pravico  odločati, kaj smemo gledalci videti in kaj ne?  Če je to v rokah 

vodstva, se očitno ne zaveda, da  smo tudi  gledalci  plačniki RTV programa. 

Sprašujem Vas ga. varuhinja  pravic gledalcev: Kdo je tisti v demokratični družbi, ki  nam 

gledalcev lahko preprosto prepove, kaj smemo gledati, posebej še, ker del sredstev tudi mi 

prispevamo? 

V kolikor pa je prišlo v naši družbi že tako daleč, da  se morajo določene oddaje cenzurirati, 

bom pač skušala razumeti in  s tem sprejeti dejstvo, da JAVN ZAVOD  RTV ni več  kredibilni 

javni medij in pač več ne bom spremljala vašega programa.  Trenutno mi je še omogočen 

preklop na druge programe, vendar se zelo bojim, da  nam bo tudi to odvzeto.  

Srčno želim, da  novinarji strnete svoje vrste in se takšnemu verbalnemu nasilju uprete! 

7. B. Ž.: 

Na vas se obračam z trenutno precej vročo temo »viktorji«. Vsako leto prireditev spremljam 

na programu v živo, letos pa sem bila ta večer žal zadržana. Seveda sem takoj preverila kdaj si 

bom lahko ogledala ponovitev prenosa. S tem razlogom se se tudi na delovnem mestu tako 

organizirala, da sem bila lahko v torek ob 14h uri pred TV sprejemnikom!!! Ker seveda 

ponovitve ni bilo (sem potem preverila na internet-u zakaj ne...) se obračam na vas z 

vprašanjem kako se lahko RTV odloči, da ne bo ponovitve, ko pa bi morali misliti na to koga 

se povabi na oder in kakšen tekst je dovoljen...že pred tem!?  

In zakaj so tisti, ki so v soboto zvečer imeli čas in ostali doma pred TV na boljšem!?? Vsi 

imamo pravico, da si prireditev ogledamo in ker je bila vsako leto ponovitev smo si seveda 

termin lahko izbirali sami.  



10 
 

Tokrat pa se RTV odloči v zadnjem trenutku da ponovitev ne bo!! 

 
Služba za odnose z javnostjo RTV Slovenija : 

Najprej se vam zahvaljujem za Vaša pisma. V javnosti so se oblikovala različna mnenja, pogledi na 

sobotno prireditev Viktorji 2011, ki jo je bilo mogoče spremljati TV SLO1.  Zato vam posredujemo 

pojasnilo glede prenosa v živo, ponovitve ter umestitve v spletni arhiv rtvslo.si.  

Podelitev nagrad Viktorji 2011, je bila letos kljub dogovorom med TV Slovenija, ki je podelitev zgolj 

prenašala (poskrbela za prenos zvoka in slike), in revijo Stop, glavnim ter edinim organizatorjem po 

vsebinski, produkcijski in finančni plati, neprimerno izrabljena za politično opredeljevanje in agitacijo. 

RTV Slovenija obžaluje, da se je prireditev, ki je bila v vseh teh letih v prvi vrsti namenjena pregledu in 

ocenjevanju medijskih dosežkov, kot taka pa je bila podlaga za nadaljnji razvoj slovenskega 

medijskega prostora ter vsa ta leta sinonim za dober humor in satiro, sprevrgla v njuno nasprotje in s 

tem zlorabila vlogo javnega servisa, ki jo po zakonu izvaja javni zavod RTV Slovenija. 

RTV Slovenija ocenjuje, da gre za nedopustno zlorabo živega prenosa prireditve, ki ni potekala 

skladno s scenarijem, danim TV Slovenija v vpogled pred prireditvijo. Izražanje stališč do 

referendumskega vprašanja namreč sodi v kategorijo politične propagande, ki je v programih RTV 

Slovenija prepovedana. Politična propaganda je dovoljena v času volilne kampanje (volitve v državni 

zbor, za predsednika republike, v Evropski parlament, lokalne volitve, referendumi, ...), ki pa mora 

potekati skladno s sprejetimi pravili za izrabo programskega časa. Od 11. marca do vključno 23. 

marca 2012 veljajo za programe RTV Slovenija Pravila za predstavitev mnenj o vprašanju 

zakonodajnega referenduma o družinskem zakoniku, ki so bila objavljena 11. februarja 2012 in do 

katerih je mogoče dostopati tudi na spletni strani www.rtvslo.si 

(http://www.rtvslo.si/files/razpisi_natecaji/2012/pravila_referndum_25_3_2012.pdf). 

V pravilih je natančno določeno kje in kako v programih RTV Slovenija sme potekati predstavitev 

mnenj o tematiki referenduma. Na podlagi sprejetih in veljavnih pravil se je vodstvo RTV Slovenija 

odločilo, da s programa umakne posnetek podelitve nagrad Viktorji 2011. Posnetek oddaje v času 

referendumske kampanje torej ne bo na voljo, bo pa do njega mogoče ponovno dostopati prek 

avdio/video arhiva na spletni strani www.rtvslo.si po 25. marcu 2012. 

Kljub zapletom pa javni zavod meni, da nagrade viktorji, kot najprestižnejša strokovna priznanja in 

priznanja občinstva na področju medijev in popularne kulture v Sloveniji, s tem zapletom niso izgubili 

na pomembnosti in vplivnosti. Ostajajo pokazatelj medijske odličnosti in popularne kulture ter 

ocenjevalec medijske kakovosti in razvoja. RTV Slovenija se zato veseli sedmih strokovnih viktorjev in 

dveh viktorjev popularnosti za leto 2011, ki so jim bile v okviru različnih kategorij podeljene sinoči. 

Odločitve o programskih spremembah v smeri sodobnejšega podajanja informacij in novic, podpora 

ustvarjanju lastnih konceptov oddaj, inovativnih pristopov k ustvarjanju oddaj in filmov z zahtevnejšo 

vsebino z namenom doseganja širše javnosti ter ohranjanje in razvijanje oddaj za mlajšo publiko, 

očitno dajejo odlične rezultate v velikem številu nagrad tako doma kot v tujini. 

 Zahvaljujemo se vam za razumevanje in vas lepo pozdravljamo.  

 



11 
 

Varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev: 

Situacija, v kateri je bil kršen pravilnik delovanja RTV Slovenije v okviru predreferendumske 

kampanje, se seveda ne bi smela zgoditi. Ker se je prireditev z neustreznim scenarijem že odvila, pa je 

odpoved ponovitve oddaje in umik oddaje iz arhiva do izteka referenduma edini možen logičen ukrep 

v sili. Kar se tiče prevzemanja odgovornosti na strani organizatorja revije Stop in TV Slovenije, pa bo 

treba razjasniti vse okoliščine in določiti ustrezne ukrepe.  

 
 
Neustrezna vsebina prireditve  
 

1. M. B.: 

Varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev RTV Slovenije ga. Miša Molk! 

 

Pozivam vas, da ustrezno ukrepate zaradi kršenja Pravil Radiotelevizije Slovenije za izrabo 

programskega časa za predstavitev mnenj o vprašanju zakonodajnega referenduma 25. 

marca 2012 (v nadaljevanju Pravila), do katerih je prišlo v oddaji Viktorji 2011, predvajani 17. 

marca zvečer na 1. programu RTV Slovenija. 

 

Obrazložitev: 

 

Oddaja Viktorji 2011 ni bila opredelejena kot referendumska pa vendar smo cel večer 

poslušali in gledali predreferendumsko kampanjo (3. člen Pravil: Za redne informativne 

oddaje in druge programe RTV Slovenija velja tudi v času referendumske kampanje načelo 

prepovedi politične propagande, kot ga določa 10. člen zakona o RTVS). 

Kot je namreč zapisano v 1. členu Zakona o volilni in referendumski kampanji (ZVRK) (Volilna 

kampanja po tem zakonu so vse politične oglaševalske vsebine in druge oblike politične 

propagande, katerih namen je vplivati na odločanje volivk in volivcev pri glasovanju na 

volitvah) je šlo v tem primeru za očitno volilno kampanjo 

 

Če/ker je bila oddaja uporabljena kot predreferendumska, je kršen tudi 6. člen v dveh točkah: 

• točka 2): možnost enakovredne predstavitve mnenj referendumskega vprašanja znotraj 
predvidenega programskega načrta. Možnost predstavitve mnenja so imeli v oddaji le 
zagovorniki Družinskega zakonika. 

• točka 3): dovoljena politična propaganda ne sme iz posameznih programov RTV Slovenija 
izrinjati drugih vsebin, zato bodo posebej oblikovani časovni okviri za obravnavo 
referendumskih tem. Poleg tega, da je šlo za nedovoljeno politično proagando, je ta iz 
vsebine izrinila (praktično ves) zabavni del (ki naj bi bil bistvo oddaje). 

Prosim vas, da mi posredujete kopijo prijave v oddaji Viktroji 2011 sodelujočih posameznikov 

z natančno opredelitvijo, katerega od organizatorjev kampanje so zastopali - v skladu z 8. 

členom Pravil, ki pravi: V predreferendumskih predstavitvenih oddajah lahko sodelujejo tisti 

predstavniki parlamentarnih političnih strank ter predstavniki političnih strank in neodvisni 



12 
 

predstavniki, ki niso zastopani v parlamentu, za katere bodo organizatorji referendumskih 

kampanj napovedali svojo udeležbo. 

Organizatorji referendumskih kampanj, ki želijo sodelovati v oddajah na Radiu Slovenija in na 

Televiziji Slovenija, morajo svoj interes pisno potrditi, posebej vsakemu odgovornemu 

uredniku informativnega programa Radia, Televizije Slovenija, MMC, regionalnih programov, 

televizijskega programa za italijansko narodno skupnost v Regionalnem RTV centru Koper-

Capodistria ter madžarskega radijskega programa v Lendavi do vključno tretjega dne do 12.00 

ure po roku za uradno prijavo organizatorjev referendumskih kampanj. 

 

V naslednjih dneh pričakujem oddajo, kjer bodo imeli besedo (prosto, brez drugega 

voditelja/moderatorja) samo nasprotniki Družinskega zakonika, sa je v zadnjem odstavku 7. 

člena zapisano: RTV Slovenija tem strankam oziroma predstavnikom (t.j. politične stranke in 

neodvisni predstavniki, ki niso zastopani v državnem zboru oziroma v evropskem parlamentu) 

omogoči predstavitev v okviru njim namenjenih posebnih predreferendumskih predstavitev v 

eni od oddaj iz prejšnjega odstavka ločenih terminih, tako, da je vsaki od teh strank oziroma 

vsakemu od neodvisnih predstavnikov omogočena medsebojno enakopravna predstavitev. 

 

Obveščam vas, da vlagam tudi pritožbo zaradi kršitve določb Pravil na odgovorno uredništvo 

informativnega programa in na Inšpektorat Republike Slovenije za notranje zadeve, ki je 

pristojen za izvajanje in nadzor nad izvajanjem določb ZVRK. 

 

Ko ste, verjetno po mnogih protestih, oddajo umaknili iz video-/avdioarhiva ste zapisali, da je 

bila podelitev neprimerno izrabljena za politično opredeljevanje in agitacijo in da RTV 

Slovenija ocenjuje, da gre za nedopustno zlorabo živega prenosa prireditve, ki ni potekala 

skladno s scenarijem, danim TV Slovenija v vpogled pred prireditvijo. 

Strinjam se z vašo prvo trditvijo, nikakor pa se ne morem strinjati z drugo. Namreč kdorkoli je 

že kdaj za vašo televizijo pripravljal scenarij za kakšno prireditev, ve povedati, da mora biti ta 

zelo natančno določen, izdelan do (skoraj) zadnje podrobnosti, brez možnosti naknadnih 

(večjih) sprememb. 

Torej: če ste dopustili, da je pripreditev potekala po drugačnem scenariju, kot vam je bil 

predložen, je to posledica bodisi vaše nenačelnosti (da niste, kot običajno, zahtevali 

natančnega scenarija v naprej z dogovorom o nemožnosti sprememb) bodisi vaše (tihe) 

privolitve (ko ste mirno gledali oddajo, pa imate vendar prav vi možnost poseči vmes - jo 

prekiniti). 

Da niste natančno vedeli, kaj se bo dogajalo, vam resnično ne verjamem. Saj so nastopajoči 

sami zagotovili, da sta predhodno potekali dve vaji, na kateri so / naj bi bili prisotni tudi 

predstavniki vaše televizije. Sedeči v prvi vrsti Galusove dvorane pa tudi ne govorijo v prid 

vašemu nestrinjanju z dogajanjem. 

 

Kot že rečeno ste vi tisti, ki bi lahko, ko ste videli, v katero smer poteka prireditev, zahtevali 

prekinitev oddaje oziroma prenosa in  od nastopajočih zahtevali obrazložitev ter opravičilo 

vsem nam, ki jih je celotna oddaja prizadela. Tako pa ste dokazali, da sami ne spoštujete vaših 

lastnih pravil: 

 



13 
 

1) Kršena so bila Pravila Radiotelevizije Slovenije za izrabo programskega časa za 

predstavitev mnenj o vprašanju zakonodajnega referenduma 25. marca 2012 (3., 6., 8. 

člen). 

Dodatno ste ta pravila kršili v dnevih od predvajanja oddaje, saj v skladu s 7. členom Pravil 

niste zagotovili enakovredne možnosti (torej oddaje z enako dolžino in samostojno besedo) 

nasprotnikom Družinskega zakonika. 

 

2) Z oddajo ste kršili Estetska in etična merila ter navodila glede predvajanja programskih 

vsebin, ki vključujejo prizore in nasilja ali seksualnosti (v nadaljevanju Etična merila) in sicer 

13. člen (starostne skupine) in 16. člen (programske vsebine, ki morajo biti označene s 

simbolom). V oddaji je bilo ogromno žaljivega govora, nestrpnosti, diskreditacije drugače 

mislečih in seksualne govorice (ki bi jo lahko opredelili že kot pornografijo) - vsebine ki niso 

primerne za otroke mlajše od 12 let (in večinoma tudi ne za otroke mlajše od 15 let), obenem 

pa to ni bilo primerno označeno in tudi ne predvajano v primernem času (11. člen Etičnih 

meril, 5. odstavek: RTV Slovenija v programih svojih medijev uveljavlja dva časovna praga in s 

tem dva časovna intervala v katerih so lahko predvajane posamezne vrste potencialno 

škodljivih vsebin: - med 21. uro in 5. uro: vsebine, ki niso primerne za otroke mlajše od 12 let 

ter vsebine, ki niso primerne za otroke mlajše od 15 let; - med 24. uro in 5 uro: vsebine, ki niso 

primerne za mlajše od 18 let). 

 

3) Poleg tega ne spoštujete vaših Programskih standardov, kjer je zapisano, da v interesu 

javnosti RTV Slovenija deluje tako, da (med drugim): 

- v programih zagotavlja raznolikost mnenj in stališč, spoštuje različnost, politična in verska 

prepričanja ljudi in prispeva k strpnosti, posreduje vrednote, ki pomagajo – ob spoštovanju 

razlik – ustvarjati soglasje o temeljnih vprašanjih slovenske družbe s 

poudarjanjem solidarnosti med ljudmi, 

- ne dopušča izražanja, ki ni v skladu s splošnimi družbenimi normami, razen v nujnih primerih 

stilne zaznamovanosti govora v umetniških zvrsteh ob upoštevanju mere in dobrega okusa, 

- v oddajah in programih dosledno uveljavlja ločnico med duhovitostjo in vulgarnostjo oz. 

zasmehovanjem ter preprečuje žalitve, smešenje in druge oblike poseganja v integriteto ljudi, 

- odgovarja javnosti in ne centrom politične in gospodarske moči, pri čemer jo usmerja javna 

korist, 

- zagotavlja vrhunsko podobo svojih programov v skladu z estetskimi vrednotami v 

vsebinskem, slikovnem, jezikovno-govornem in glasbenem pogledu, 

- umešča oddaje, ki bi lahko škodovale otrokovemu telesnemu, duševnemu ali etičnemu 

razvoju v primeren programski čas, 

(Opomba: izbrana so le tista določila, ki so bila v oddaji kršena.) 

 

Glede na neprimernost vsebine vas pozivam, da oddaje po referendumu ne vrnete nazaj v 

video arhiv, saj predstavlja grobo žalitev večjega dela državljank in državljanov Republike 

Slovenije! 

 

Na koncu Programskih standardov je zapisano: Vodilni delavci RTV in uredniki so dolžni ob 

neupoštevanju programskih standardov, kar predstavlja težko kršitev delovnih obveznosti, 

ukrepati v skladu z zakonodajo, ki ureja delovne odnose. Spoštovanje programskih standardov 



14 
 

mora biti tudi obvezno določilo vsake individualne pogodbe, ki jo sklene RTV Slovenija. Ker 

menim, da tema dvema določiloma niste zadovoljili, vas pozivam k odstopu! Z dopustitvijo 

predvajanje oddaje ste izgubili vso kredibilnosti vodij javne ustanove oziroma uredništva! 

 

To pismo pošiljm v vednost Varuhinji pravic gledalcev in poslušalcev ter programskemu svetu, 

katera pozivam naj ustrezno ukrepata! 

 

2. N. K.: 

 NAJOSTREJE PROTESTIRAM! 

 na sinočno oddajo VIKTORJI 2012, ki jo je predvajala RTV Slovenija. 

Da vas ni sram!  Odgovorne zapret!   RTV pa naj ostane BREZ PRISPEVKA ZA RTV! 

Kot kristjanko je ta ODDAJA  nacionalne televizije žalila moja verska čustva, katere mi brani 

Ustava republike Slovenije. 

 Želim, da me obvestite o ukrepih zoper ODGOVORNEGA UREDNIKA ODDAJE. 

 

3. T. K.: 
 

Pišem vam v zvezi z oddajo Viktorji, ki je bila sporedu TV Slovenija v soboto zvečer. Oddaja je 
bila nekulturna, polna vulgarnosti in neprimernih izrazov, bila je tudi polna napadov tako na 
Katoliško cerkev kot na nasprotnike Družinskega zakonika. Bila je izrabljena za propagando v 
korist Družinskega zakonika, kateremu nasprotujejo mnogi strokovnjaki iz različnih strok in 
različnih političnih prepričanj. 
Danes sem sicer v TV dnevniku slišal, da oddaje ne boste ponovili, da njena vsebina ni bila v 
skladu z vnaprej pripravljenim in predstavljenim scenarijem, vendar menim, da se s tako 
predstavljenim "rahlim distanciranjem" vodstva TV SLO ne more izogniti odgovornosti. Od 
vas pričakujem, da boste kot varuhinja pravic gledalcev ustrezno ukrepali in poskrbeli, da 
bodo ustvarjalci te oddaje poklicani na odgovornost . Od vas osebno pa pričakujem, da boste 
jutri ali pojutrišnjem v Dnevniku TV SLO (ob 19h) javno povedali, kako boste ukrepali. 

 
 

4. H. K.: 
 

Rada bi se iskreno in ogorčeno pritožila nad včerajšnjo prireditvijo Podelitev Viktorjev. 
Prireditev je bila pod mejo vsakega okusa, etično in družbeno skrajno neprimerna. 
Komentarji voditeljev so bili dobesedno ščuvanje proti referendumu, ki je pred 
nami,norčevanje iz vsega normalnega in dostojanstvenega, iz trenutne vlade in reda v 
medčloveških odnosih. Ogorčena sem predvsem zato, ker so tovrstne prireditve v svojem 
bistvu potrebne, koristne in privlačne, gleda jih cela Slovenija, organizator pa si drzne to 
izkoristiti za promocijo enega pogleda na našo trenutno situacijo, ki je obenem še izrazito 
žaljiva, ne inteligentna in vulgarna. Ker vem, da sem ena od mnogih ogorčenih gledalcev 
upam, da bo naše mnenje kje zaslediti.  
 
 

 



15 
 

5. I. Š.: 

To kar se dogaja na nacionalni RTV pa presega vse meje dobrega okusa (VIKTORJI 2012 ). 

 

Vaše oddaje naj bodo v nacionalnem interesu vseh državljanov in se naj ne postavljajo meje 

med drugače mislečimi državljani.  

Pa še nekaj koliko domače SLOVENSKE glasbe sploh vrtite ! 

 

6. B. L.: 

Zanima me, ali boste kot varuhinja zahtevali odgovornost tistega, ki se ni držal dogovora 

glede scenarija za oddajo Viktorji, med organizatorji oddaje in RTV. Med RTV in organizatorji 

vendarle obstaja neka pogodba ali vsaj dogovor, in to da  RTV obžaluje neustreznost oz. 

nedogovorjen scenarij, po mojem mnenju ni dovolj. Menim, da bi RTV morala podati zahtevo 

po odgovornosti (odškodninski ali kakršnikoli pač), saj se dogovori morajo držati, saj smo v 

pravni državi.     

7. T. B. 

Vljudno prosim, da me RTV Slovenija v bodoče v svojem razvedrilnem programu "ne 

posiljuje" s takšnimi ali drugačnimi komentarji glede "družinskega referenduma" kot je to 

storil prvi povezovalec v podelitvi Viktorjev.  

8. I. K: 
 
 

NAJOSTREJE PROTESTIRAM! 
 

nad sinočno oddajo VIKTORJI 2011, ki jo je predvajala RTV Slovenija. 
 

Razočarana sem nad kulturo oddaj, ki jih predvaja slovenska nadionalna TV. 
 

RTV in odgovorni naj bodo kaznovani in RTV naj ostane BREZ PRISPEVKA ZA RTV! 
 

Kot kristjanko, je ta ODDAJA  nacionalne televizije, žalila moja verska čustva, katere mi brani 
Ustava republike Slovenije. 

 
Želim, da me obvestite o ukrepih zoper ODGOVORNEGA UREDNIKA ODDAJE. 

 
9. T. M.: 

 

V nadaljevanju vam pošiljam izjavo Družinske pobude, društva za družini naklonjeno družbo 

ob letošnji prireditvi Viktorji! 

 

Izjava Družinske pobude ob Viktorjih 2011: 

 

Viktorji pokazali kulturo zagovornikov zakonika in njihov odnos do drugače mislečih 



16 
 

 

V soboto 17.3. je revija Stop organizirala in oblikovala, TV Slovenija pa v živo prenašala 

prireditev Viktorji 2011. Običajno je bila to zabavna prireditev, na kateri so medijske 

osebnosti prejele priznanja za svoje delo. Letos pa je bilo žal drugače. Slog vodenja in 

prireditev sta šli preko meja satire in pod mejo dobrega okusa. Prireditev je bila grobo 

zlorabljena za politično agitiranje ter žaljivo, nestrpno in podcenjujoče obravnavanje vseh, ki 

ne podpiramo Družinskega zakonika. 

 

Vodstvu nacionalne TV se način vodenja očitno ni ni zdel sporen, saj so se njegovi člani po 

pripovedi očividcev v prvih vrstah smejali neslanostim na odru, namesto da bi dežurni 

urednik po nekaj točkah prekinil prenos in se gladalcem opravičil, saj je šlo za očitno zlorabo 

sredstev, ki jih za nacionalno TV prispevamo vsi državljani. Šele, ko je gnev javnosti postal 

očiten in množičen, so se distancirali od oddaje in jo umaknili iz spletnega arhiva, pa še to le 

za čas do referenduma. Zakaj le do takrat? Če menijo, da je oddaja žaljiva, bo žaljiva tudi 

takrat, če menijo, da ni, pa bi lahko bila dostopna takoj. Se morda bojijo, da bi preveč ljudi 

lahko  videlo prostaško obnašanje zagovornikov zakonika in bi to zanje neugodno vplivalo na 

izid referenduma, saj jasno kaže vso njihovo nestrpnost, prezir in celo sovraštvo do vseh 

drugače mislečih. Lahko si predstavljamo, da bi tak odnos in obnašanje ob morebitni potrditvi 

zakonika dobilo še večji zagon in še več prostora v družbi. Si to res želimo!? 

 

Letošnja prireditevViktorji je tako še en močan argument več, da se referenduma zagotovo 

udeležimo in glasujemo proti. Tako bomo pokazali, da imamo radi svoje družine in bi radi tudi 

prihodnjim rodovom omogočili, da zrastejo ob ljubečem očetu in materi, ter morda preprečili 

nove zlorabe nacionalne TV za neokusnosti, kot smo jih bili deležni na Viktorjih 2011. 

 

Vodstvo RTV in uredništvo revije Stop pa sprašujemo, kaj bosta naredili, da se kaj podobnega 

ne bi več ponovilo? Bosta morda vsaj prenehali sodelovati z ustvarjalci prireditve, ki so s 

svojim obnašanjem pokazali, da njihova kulturna raven ni primerna za nacionalno RTV? 

10. I. K.: 

Izražam zgroženost in protest zaradi vulgarnega in sovražnega govora v oddaji Viktorji 2011. 

Prepričan sem, da je šlo za prekoračitev vseh meja kulturnega govora, prav tako pa je šlo za 

kršitev zakonodaje s področja referenduma kot tudi za stigmatizacijo vseh tistih, ki se z 

družinskim zakonikom ne strinjamo ter zagovarjamo družino in pravice otrok. Zato vas 

prosim, da kot državni organ preučite kršitev zakona o referendumski in volilni kampanji v 

primeru Družinskega zakonika, ki je nastala z oddajo Viktorji 2011, predvajano na TV Slovenija 

1 v soboto 17.3.2012 ob 20. uri. Hkrati Vas prosimo, da vezano na omenjeni dogodek 

preverite tudi obstoj razlogov za sum storitve kaznivega dejanja, ki se preganja po uradni 

dolžnosti. O postopku me obveščajte po e-pošti. 

11. U. S.: 

Zakaj sem se v soboto zvečer počutila kot drugorazredna državljanka? Kot nekdo, ki ni 

normalen in ni za ta svet? Zoprn občutek, ko misliš, da si čuden, ker misliš drugače (mogoče 

celo tako, kot misli večina?). Da je treba ljudi spoštovati. Živi in pusti živeti! Moja svoboda je 



17 
 

tako velika, dokler ne omejuje tvoje svobode. Toleranca pri meni in pri tebi. Ne samo pri 

meni! 

Zato sem zgrožena in protestiram proti nekaterim izvajalcem na prireditvi Viktorji 2011. To ni 

bil humor, temveč žaljenje. Tudi mene. 

Prosim vas, da preučite kršitev zakona o referendumski in volilni kampanji v primeru 

Družinskega zakonika, ki je nastala z oddajo Viktorji 2011, predvajano na TV Slovenija 1 v 

soboto 17.3.2012 ob 20. uri. Hkrati vas prosim, da preverite tudi možnost prisotnosti poskusa 

ali storitve kaznivega dejanja.  

12. P. Z.: 

 

Če odmislim vso plehkost in prostaštvo v oddaji ob podelitvi ¨viktorjev¨", ne morem mimo 

dejstva, da je bila vsebina oddaje ena sama propaganda za potrditev Družinskega zakonika na 

nedeljskem referendumu. Da nedopustno izvedbo vsaj delno popravite, imate dve možnosti: 

1) da štejete to oddajo ali vsaj inserte kot plačljivo propagandno oddajo in izstavite - sami 

veste komu - račun ali 2) da omogočite nasprotnikom Družinskega zakonika, da se v enakem 

časovnem obsegu in v primerljivem terminu pojavijo na zaslonih RTV Slovenija. 

Vse ostalo je v posmeh demokraciji! 

In potrditev nadaljnjih smeri razvoja centrov moči in odločanja političnega sistema 

partijskega enoumja. 

 

13. A. Z.: 
 
 

v nedeljo v oddaji Viktorji, sem se kot državljanka RS,  katere družina redno poravnavamo 
obveznosti za RTV prispevek, zgrozila, kako ste si dovolili celo oddajo posvetiti referendumski 
kampaniji za družinski zakonik. Kot enakopravna državljanka, ima tudi moj drugačen pogled 
na družinski zakonik, pravico do enako gledane oddaje, v kateri bo scenarij vključno z 
nastopajočimi govoril izključno proti zakoniku. 
Ker so bile kršene moje pravice, da bi imeli nasprotniki enako pravico "svobodno izražati 
svoje mnenje", pričakujem od vas, hiter in kontreten odgovor, kako boste popravili vso 
zadevo - ŠE PRED VOLILNIM MOLKOM. 
Zanima me kdo je odgovoren, da se je to predvajalo in upam, da bo podal odstop. 
Kako bi se glasilo vaše mnenje, da bi samovoljno, zaradi nespoštovanja pravic, prenehali 
plačevati prispevek, ker z mojimi plačanimi sredstvi ne ravnate pravilno? 

 
14. I. R.: 
 

Podelitev nagrad Viktorji - norčevanje iz resnih stvari naše preteklosti, sedanjosti in 
prihodnosti. Aboten humor brez primere! 
Slabšega voditelja bi težko našli. Vpleta politično agitacijo v zabavno oddajo. Žalitev za 
državljane! Protestiram! 
Ali RTV Sloveniji ni jasno, da je program namenjen vsem državljanom? Kje je vaša 
odgovornost za nevtralen program? Žal mi preostane samo to, da premaknem gumb na drug 
program. Ob prvi priložnosti, ko bo to mogoče, pa bom z veseljem prekinila naročnino. 

 



18 
 

15. M. S.: 
 

Prireditev Viktorji, ki naj bi bila kulturna prireditev, je bila grdo izkoriščena za politično 
agitiranje. Žaljivo in nestrpno je obravnavala vse, ki ne podpiramo družinskega zakonika. Kaj 
takega se na nacionalni televiziji, ki jo plačujemo vsi in ki naj bi bila nevtralna, ne bi smelo 
zgoditi. Zato oddajam svoj protest in pritožbo v upanju, da se kaj takega ne bo več dogajalo! 

 

16. H. B.: 

Zgrožena sem, da se na nacionalni televiziji dogajajo zlorabe.  

V mislih imam vulgarno in ponižujoče govorjenje , naperjeno proti vsem, ki ne zagovarjamo 

družinskega zakonika. Zamislite se, kako blatite veliko število ljudi, ki vam namenjamo svoja 

lastna sredstva za delovanje. 

17. A. K.: 

S tem pismom želim izraziti najgloblje ogorčenje nad prireditvijo Viktorji 2011, ki me je 

globoko prizadela, ponižala in razočarala. 

Kot kristjan sem bil globoko prizadet nad "humoristično" izjavo g. Kobala, da je Sveta družina 

mavrična družina. Spoštovana, to je žaljitev, ki posega v srce naše vere, zato ob tovrstnih 

izjavah ne morem ostati ravnodušen. Kako si g. Kobal sploh upa na nacionalni televiziji (za 

katero smo ŽAL dolžni plačevati naročnino) žaliti pripadnike Rimsko katoliške, Protestantske, 

Evangeličanske ter Pravoslavne Cerkve? To je zloraba brez primere. 

Kot oče sem globoko prizadet nad "humorizmom" g. Jonasa. Oprostite, takšen besednjak ne 

sodi niti na "kulturno" prireditev, kaj šele na nacionalno televizijo. In to v najbolj gledanem 

terminu. Da ne omenjam, da je tovrstno govorjenje škodljivo za družbo in moralo. 

Kot nasprotnik Družinskega zakonika sem prizadet nad politiziranostjo prireditve Viktorji 

2011. Kako očitno so zagovorniki Družinskega zakonika zlorabili RTV SLO za propagiranje le-

tega. Obenem bi rad poudaril sovražni govor, ki so ga imeli nastopajoči.  

Sovražni govor je še vedno objavljen na vaši spletni strani 

(http://www.rtvslo.si/zabava/druzabna-kronika/foto-viktorji-2011-ali-s-humorjem-proti-

homofobiji/279179), saj nasprotniki Družinskega zakonika NISMO HOMOFOBI, ampak se 

borimo za pravice otrok. Mene ne moti, kako kdo živi, zato oznaki "homofob", ki sta mi jo 

prilepila avtorja omenjenega članka (K.S. in A.K.) ostro nasprotujem. 

Zavedam se, da je uprava RTVSLO na svoji spletni strani objavila opravičilo za nastalo situacijo 

in jo tudi označila kot zlorabo. Opravičilo sprejemam. 

Prosim vas, da nemudoma popravite omenjeni članek 

(http://www.rtvslo.si/zabava/druzabna-kronika/foto-viktorji-2011-ali-s-humorjem-proti-

homofobiji/279179) ter ga označite za sovražni govor in diskriminacijo drugače mislečih. 

Zaradi tega članka pričakujem s strani RTVSLO tudi ustrezno opravičilo, saj menim, da si 

pošteni državljani Republike Slovenije ter vsi plačniki RTV naročnine to zaslužimo. 



19 
 

 Obenem vam želim uspešno delo še naprej. 

 

18. P. B.: 

Izredno sem zgrožena nad neprimerno vsebino prireditve Viktorji 2012. Javna televizija, ki se 

financira iz našega denarja, ne sme izvajati pritiskov na drugače misleče in medij izkoriščati 

za politične pritiske v oddajah, ki niso temu namenjene. 

Sobotni večer bi bil prijetnejši, če bi ob ugotovitvi, da scenarij ni ustrezen, da bi predvajanje 

prireditve prekinili. Predvsem pa se sprašujem zakaj imajo nekateri rešiserji, ki imajo izrazito 

politično usmeritev, toliko možnosti nastopanja na televiziji?! 

Kot varuhinja gledalčevih pravic, prosim, da se te naloge lotite resno in zaščitite gledalce, ki 

so hkrati tudi davkoplačevalci! 

 
19. J. N.: 

Kaj vi ste si ogledali prireditev Viktorji? 

Mar ste imeli take voditelje?   Kaj vse so govorili?   

Pa to je popoven polom   

Kaj takega pa res nisem pričakoval 

Take besede pridejo iz ust popularnih voditeljev - drkal in tako naprej - 

To je katastrofa 

Pa otroci to poslušajo 

 Sploh g. Jonas je bil najbolj vulgaren 

Prosim, da se naredi sankcija proti njemu. 

20. B. G.: 

Kaj boste naredili v zvezi z oddajo o podelitvi Viktorjev? 

Zahtevam, da varujete moje pravice, kot gledalca, ki redno plačuje prispevek. 

Zahtevam, da nemudoma ukrapate in prekinete nenehno žaljenje mene in vseh ostalih 

kristjanov!  

Ob vsem tem dogajanju mi je vedno bolj jasno kaj se je dogajalo med drugo svetovno vojno v 

naši državi in se bojim, da nas z vašim tihim podpiranjem barab vodite v slično situacijo! 

Prosim, da začnete zadevo jemati resno. 

 



20 
 

21. P. K.: 

Sem mama, ki si prizadevam vzgojiti dobre in poštene državljane, ob tem pa žal vse bolj 

opažam, da je to možno le brez televizije. V našem domu že nekaj let nimamo televizijskega 

priklopa in opažamo, da smo ravno zaradi tega dosti bolj razsodni in sposobni razmišljati s 

svojo glavo. Zelo pa me je razžalostilo, ko sem na obisku pri sorodnikih videla del oddaje 

Viktorji. Za mene in mojo družino, pa tudi za mnoge prijatelje je bila zelo žaljiva in 

diskriminatorna. Prepričana sem, da bi morala nacionalna TV skrbeti za to, da bi Slovence 

povezovala, ne pa da nas še bolj razdvaja. Dejstvo o razdvajanju je moč opažati skozi vso 

kampanijo o družinskem zakoniku - kako lahko rečejo, da družinski zakonik razdvaja, potem 

pa predstavijo le argumente za, kaj ne bi bilo korektno predstaviti argumentov za in proti?  

Ker verjamem, da se na strinjate vsi z načrtnim razdvajanjem ljudi, z namenom, da jim bo 

lažje vladati, prosim vse tiste, ki vam je vsaj malo mar za našo Slovenijo in Slovenski narod, da 

po svojih močeh ukrepate.  

22. S. P.: 

Spoštovana gospa Miša, 

kot človeka, Slovenca in državljana me je sram, da ste dopustili tako tendencijozno in 

propagandno oddajo polno žalitev.  

Če mi ne verjamite, pošljite gospodu Miru Cerarju v presojo in oceno, ker levičar in ima 

izredni občutek za pravičnost. 

Upam, da boste na RTV Slovenija ukrepali. 

 

23. M. S.: 

ODPRTO PISMO VARUHINJI PRAVIC GLEDALCEV TV SLOVENIJA 

Po naključju sem bil v soboto 17, marca 2012 med gledalci oddaje Viktorji 2012. Že ob 

nastopu Borisa Kobala je postalo jasno, da bo oddaja, ki se sicer uvršča med razvedrilne, še 

vse kaj drugega – predvsem politično propagandna akcija v podporo družinskemu zakoniku. 

Nastopajoči se ni zadovoljil s tem, da je sebe spremenil v propagandni pano, v njemu lastni 

maniri je natresel vrsto blasfemičnih »domislic«, ki za nas kristjane pomenijo grobe žalitve 

verskih čustev.  

Glede na dosedanje izkušnje verjetno ne morem pričakovati tovrstne empatije oz. 

občutljivosti niti s strani levo usmerjeni Slovencev niti s strani poklicnih varuhov takih in 

drugačnih pravic. Zato bi rad pozornost usmeril vsaj na drugo plat tega ekscesa. Omenjeni 

gospod je s svojim nastopom obračunaval  z drugače mislečim akterjem predreferendumske 

kampanje na najbolj primitiven nizkoten način in ne z argumentacijo, pač pa z žalitvami, ob 

tem pa izrabil nacionalno televizijo, ki bi morala biti neopredeljen oz. nevtralen medij, saj jo 

pač hočeš nočeš plačujemo vsi. Najmanj, kar pričakujem od vas, torej je, da mi odgovorite na 

naslednji vprašanji: 



21 
 

1. Koliko so civilnodružbena gibanja, ki zagovarjajo predlagani družinski zakonik, prispevala za 

to bogato  propagando, ki jim jo je omogočila nacionalna TV. 

2. V kolikor oddaje niso sofinancirala omenjena civilnodružbena gibanja, prosim za podatek, 

kdaj in v kateri oddaji približno enake gledanosti bo v tednu do referenduma opravljena 

kompenzacija te enostranske propagande – torej oddaja, v kateri so bo na manj primitiven 

način nasprotovalo sprejetju družinskega zakonika. 

  
24. M. E.: 

 
Spoštovana ga. Molk! 

 

Protestiram zaradi oddaje VIKTORJI v soboto zvečer. V tej oddaji je bilo grobo žaljenih več 

kakor polovica Slovencev in sicer; vsi tisti, ki smo volili desno opcijo, vsi kristjani in vsi tisti, ki 

smo proti DZ.  Ker smo vsi plačniki RTV prispevka, zahtevamo, da take stvari na javni RTV več 

ne dogajajo. Poleg tega je cela oddaja izzvenela kot agitacija za DZ, ki ga bomo sprejemali v 

nedeljo, kar je tudi nepravično do tistih, ki smo PROTI  DZ. 

Prosim, da mi v odgovoru ne govoričite o "umetniški svobodi".  Kulturniki naj svojo kulturo 

dokazujejo tako, da bodo spoštljivi do vseh, tudi do nas kristjanov. 

25. T. Č.: 

Zgrožen sem nad neprofesionalnostjo in žaljivostjo voditeljev letošnjih viktorjev. Česa 

 takšnega si v demokratični družbi ne bi moglo zgoditi. Da si je skupina ljudi, ki so bližje 

homoseksualnemu lobiju takole prisvojila javno prireditev, ki jo na stroške davkoplačevalcev 

prenaša javna RTV, je višek. Nepojmljivo sem ogorčen. Želim, da se vse te voditelje na javno 

televiziji da na črno listo in jim prepove kakršnokoli pojavljanje ali celo honoriranje. Od 

varuhinje pričakujem, da na to nesramnost takoj opozori v medijih, ker je zaradi bližajopčega 

referenduma to ljudem potrebno nemudoma pojasniti in da se o tem opredeli v svojem 

letnem poročilu. Pozdravljam tudi odločitev, da te oddaje v videoarhivu ne bo, kar pa je le 

prvi korak v kaznovanju storilcev. Če obstaja možnoist kakršnekoli kazenske ovadbe, je 

ptorebno storiti tudi to! 

26. A. K.: 
 
 

... Ob tej priložnosti dajem še pritožbo na prenos podelitve Viktorjev, ker je šlo za enostranko 
politično propagando za družinski zakonik. V mislih imam predvsem nastop Borisa Kobala. 
Tudi izrazi Jonasa Žnidaršiča, da mu ga je "pofafala" in da ga je "držala za jajca", nekako ne 
sodijo v takšen prenos. 
Posebej, ker se bo  podelitev, predvidevam, ponavljala ob uri, ko jo lahko gledajo tudi 
mladoletniki. 
 

27. M. M.: 

Protestiram proti zlorabi včerajšnje podelitve Viktorjev za ensotransko propagiranje. 

Kako razumemo različnost, kako uravnoteženost medijskega prostora in kako naavijaštvo, 

prav od tistih, ki se najbolj navzven zavezujejo demokratičnosti, odprtosti, enakopravnosti. 



22 
 

Obenem pa vse druge obkladajo z žaljivim govorjenjem , jih poimenjujejo z zagamanci in tako 

naprej. 

Zanima me kako boste reagirali na to. Dovolj imamo tega , da je nekaterim dovoljeno več kot 

drugim, da se TV zlorablja. 

 

Vesel bi bil vašega mnenja in ukrepov RTVja. 

28. B. C.: 

“Potestiram zoper vodenje oddaje, kjer povezovalec reče, da imamo fašistično vodstvo”… 

29. S. N.: 

“Javna televizija se očitno postavlja na eno stran. Vodstvo bi moralo odstopiti. Enako se je 

zgodilo v nadaljevanki Moji, tvoji najini. To presega vse  norme etike in morale….” 

30. H. K.: 
 

“… Kobal je povedal vrsto neslanosti…” 
 
31. P. Z.: 
 

“Dost imam vašega pljuvanja, laži, hinavščine,.. politične propagande… še veliko neprimernih 
stvari za tak dan…” 

 
32. M. M.: 
 

Gledalka je v daljšem pismu zapisala, “da težko izpove bočelino, žalost in razočaranje ob 
gledanju oddaje”.  Meni, da je oddaja žalila kristjane, da je sramotna za javno televizijo in da 
bi se morali odgovorni  na TVSLO za to opravičiti . 

 
 
Služba za odnose z javnostjo RTV Slovenija : 

Najprej se vam zahvaljujemo za vaša pisma. V javnosti so se oblikovala različna mnenja, pogledi na 

sobotno prireditev Viktorji 2011, ki jo je bilo mogoče spremljati TV SLO1.  Zato vam posredujemo 

pojasnilo glede prenosa v živo, ponovitve ter umestitve v spletni arhiv rtvslo.si.  

Podelitev nagrad Viktorji 2011, je bila letos kljub dogovorom med TV Slovenija, ki je podelitev zgolj 

prenašala (poskrbela za prenos zvoka in slike), in revijo Stop, glavnim ter edinim organizatorjem po 

vsebinski, produkcijski in finančni plati, neprimerno izrabljena za politično opredeljevanje in agitacijo. 

RTV Slovenija obžaluje, da se je prireditev, ki je bila v vseh teh letih v prvi vrsti namenjena pregledu in 

ocenjevanju medijskih dosežkov, kot taka pa je bila podlaga za nadaljnji razvoj slovenskega 

medijskega prostora ter vsa ta leta sinonim za dober humor in satiro, sprevrgla v njuno nasprotje in s 

tem zlorabila vlogo javnega servisa, ki jo po zakonu izvaja javni zavod RTV Slovenija. 

RTV Slovenija ocenjuje, da gre za nedopustno zlorabo živega prenosa prireditve, ki ni potekala 

skladno s scenarijem, danim TV Slovenija v vpogled pred prireditvijo. Izražanje stališč do 

referendumskega vprašanja namreč sodi v kategorijo politične propagande, ki je v programih RTV 



23 
 

Slovenija prepovedana. Politična propaganda je dovoljena v času volilne kampanje (volitve v državni 

zbor, za predsednika republike, v Evropski parlament, lokalne volitve, referendumi, ...), ki pa mora 

potekati skladno s sprejetimi pravili za izrabo programskega časa. Od 11. marca do vključno 23. 

marca 2012 veljajo za programe RTV Slovenija Pravila za predstavitev mnenj o vprašanju 

zakonodajnega referenduma o družinskem zakoniku, ki so bila objavljena 11. februarja 2012 in do 

katerih je mogoče dostopati tudi na spletni strani www.rtvslo.si 

(http://www.rtvslo.si/files/razpisi_natecaji/2012/pravila_referndum_25_3_2012.pdf). 

V pravilih je natančno določeno kje in kako v programih RTV Slovenija sme potekati predstavitev 

mnenj o tematiki referenduma. Na podlagi sprejetih in veljavnih pravil se je vodstvo RTV Slovenija 

odločilo, da s programa umakne posnetek podelitve nagrad Viktorji 2011. Posnetek oddaje v času 

referendumske kampanje torej ne bo na voljo, bo pa do njega mogoče ponovno dostopati prek 

avdio/video arhiva na spletni strani www.rtvslo.si po 25. marcu 2012. 

Kljub zapletom pa javni zavod meni, da nagrade viktorji, kot najprestižnejša strokovna priznanja in 

priznanja občinstva na področju medijev in popularne kulture v Sloveniji, s tem zapletom niso izgubili 

na pomembnosti in vplivnosti. Ostajajo pokazatelj medijske odličnosti in popularne kulture ter 

ocenjevalec medijske kakovosti in razvoja. RTV Slovenija se zato veseli sedmih strokovnih viktorjev in 

dveh viktorjev popularnosti za leto 2011, ki so jim bile v okviru različnih kategorij podeljene sinoči. 

Odločitve o programskih spremembah v smeri sodobnejšega podajanja informacij in novic, podpora 

ustvarjanju lastnih konceptov oddaj, inovativnih pristopov k ustvarjanju oddaj in filmov z zahtevnejšo 

vsebino z namenom doseganja širše javnosti ter ohranjanje in razvijanje oddaj za mlajšo publiko, 

očitno dajejo odlične rezultate v velikem številu nagrad tako doma kot v tujini. 

 Zahvaljujemo se vam za razumevanje in vas lepo pozdravljamo.  

 
 Varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev: 

Pritožbe s strani javnosti zaradi spolitizirane vsebine večine nastopajočih na prireditvi Viktorji 2011 so 
povsem pričakovane in razumljive. Vendar tokrat ne moremo razpravljati le o etičnih merilih 
organizatorjev in ustvarjalcev dogodka, niti le o pomenu svobode govora, niti le o sporočilni funkciji 
satire, ampak je prišlo do povsem razvidne kršitve pravilnika, ki ga nacionalnemu javnemu zavodu 
RTV Slovenije določa Zakon o medijih. V času prenosa prireditve v živo je bila RTV Slovenija že 
zavezana določbam znotraj predreferendumske kampanje, pri čemer je politična propaganda 
dopuščena le po jasnih pravilih, ki naj bi zagotovile enakovredne možnosti pri predstavljanju in 
zagovarjanju različnih z referendumskim vprašanjem povezanih stališč. V tem primeru je bil 
televizijski prenos podelitve nagrad za medijske dosežke preteklega leta v okviru Razvedrilnega 
programa zlorabljen za politično propagando, ki se je navezovala na vsebino novega predloga za 
Družinski zakonik. Ali je bil sam slavnostni dogodek ob podelitvi viktorjev zlorabljen za politično 
agitacijo in s tem povezano vprašanje etike, pa je že vprašanje, ki se tiče predvsem organizatorjev 
prireditve! Odgovorni predstavniki RTV Slovenije bi morali v vsakem primeru zavrniti možnost 
prenosa slavnostnega dogodka po scenariju s tako nedvomno politično navijaško motivirano vsebino. 
 
Na ključni vprašanji, zakaj je do spoznanja, da so kršene zaveze javnega zavoda do Zakona o medijih, 
prišlo prepozno, in kdo je odgovoren za nastalo zadrego, bo treba poiskati odgovore in ustrezno 
ukrepati. Težko je sprejeti obrazložitev, da vsa odgovornost temelji le na organizatorju prireditve, 
torej na reviji Stop, ker naj predhodno ne bi bil predložen vpogled v popolno verzijo scenarija, kar je 
bilo v javnosti s strani nekaterih ustvarjalcev prireditve sicer že zanikano. V normalnih okoliščinah z 



24 
 

ustreznim delovnim procesom si morajo odgovorni ogledati tudi generalko prireditve. V tem primeru 
bi se morali vprašati, ali tudi na generalki ni bilo možno zaznati nobenih spornih elementov v 
scenariju? Ali vendarle tudi na strani vodstva TV Slovenije nekdo ni opravil dosledno svojega dela? 
Res je, da v kolikor bi bilo odstopanje od predloženega scenarija veliko in razvidno šele ob ogledu 
zadnje vaje, bi nastopila zadrega, saj preprečitev predvajanja tako odmevnega dogodka s predvideno 
visoko stopnjo gledanosti, ki je že dlje časa napovedan na programski shemi, ni enostavna odločitev. 
V zadnjem trenutku je težko popravljati scenarij, v kolikor bi držalo, da je šlo za tako velike vsebinske 
razlike, a v tem primeru bi bilo predvsem nujno in morda tudi povsem izvedljivo. Zakaj se ni tako tudi 
zgodilo? 
 
Nekateri ustvarjalci podelitve viktorjev za leto 2011 so sicer izražali mnenje, da se v okviru takšnih 
prireditev nastopajoči preko satire pričakovano dotaknejo najbolj aktualnih tematik in da je tudi sicer 
po drugih državah na prireditvah podobnega tipa, ko se na primer podeljuje nagrade za vrhunske 
dosežke s filmskega področja (oskarji, bafte ...), možno zaslediti aktualne politične vsebine. Pa vendar 
takšne primerjave ne prepričajo, saj se ravno na primerljivih slavnostnih dogodkih voditelji preko 
satire lotevajo predvsem tematik, ki so povezane s filmi in njihovimi ustvarjalci, pri čemer se 
političnih tematik dotaknejo toliko, kolikor so predvsem del aktualnih filmskih vsebin. Kdaj pa kdaj 
izrazijo svoje politično stališče predvsem nagrajenci, ko so jim na razpolago odmerjene minute za 
zahvalni govor, kar seveda ni in ne more biti del predvidenega scenarija. V tem kontekstu je seveda 
pravica do izražanja stališč nedotakljiva, v kolikor ne gre za prepoznan sovražni govor. Težko si je 
predstavljati, da bi kjer koli v civilizirani in demokratični državi javnost povsem mirno sprejemala, da 
odmevna prireditev s področja kulture ali popkulture že po scenariju preko vloge voditeljev vsebuje 
jasno politično motivirano agitacijo. Kaj šele, da izpade področje, zaradi katerega prireditev sploh 
obstaja, povsem drugorazredna tema in v tem okviru tudi njeni predstavniki zgolj statisti na odru in 
pod odrom uprizarjanja "politične aktualnosti". Od scenarija bi v tem primeru pričakovali, da bo 
posvečen predvsem dogajanju v medijskem prostoru, medijskim produktom, njihovim predstavnikom 
in ustvarjalcem. Satira, ki bi se navezovala na medije in "medijce", bi bila prav tako lahko še kako 
aktualna, pikantna in mestoma morda tudi politično aktualno konotirana. Vendar je vprašanja o tem, 
kakšen koncept prireditve pričakujemo, že stvar klime naše družbe po eni strani in stvar osebne etike 
in vsebinskih ambicij organizatorjev prireditve po drugi strani, medtem ko je vloga odgovornih na 
strani TV Slovenije v tem primeru povsem jasna in celo z zakonom o medijih določena, s tem pa bi 
moralo biti prav tako jasno, kdo v takšnem primeru nosi odgovornost, da ne prihaja do nepotrebnih 
kršitev "pravil igre". 
 
 

MOJA SLOVENIJA 

Politiziranje oddaje 

1. P. B. T.: 

veseli me, da vam ni vseeno kaj si o programu nacionalne televizije mislijo gledalci. 

Veliko smo pričakovali od sobotnega kviza, pa vendar, sem pričakovala, da bo gospod Kobal 

brzdal svoje politične ideje; prosim spoštujte tudi drugače misleče, saj vemo - vsi enaki, vsi 

enakopravni!! 

Varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev:  

Boris Kobal bo opozorjen na Vašo pritožbo. 
 

 



25 
 

UGANI, KDO PRIDE NA VEČERJO! 

Nustrezen govor in raba slovenskega jezika  

1. A. B.: 

Slabo mi postane, ko na nacionalni televiziji poslušam voditeljico, (ki vodi oddajo »Ugani kdo 

pride na večerjo«) ki uporablja izrazito ljubljansko narečje. Mal, tko, sm, prpravla,… Posebej 

me moti to zato, ker se je že zgodilo, da je kdaj bila kakšna izjava v drugem slovenskem 

narečju podnaslovljena. Absurd je, da nihče te voditeljice ne opozori, da je na nacionalni 

televiziji, ki jo plačujemo vsi državljani in da naj zato uporablja slovenski jezik.  

2. D. R.: 

Gledalka opozorja na vzvišeno obnašanje voditeljice A. T., ki, po njenem mnenju, kljub 

kritikam, še vedno uporablja nizek slovenki jezik. 

Varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev:  

Pritožbe zaradi govora voditeljice oddaje Ugani, kdo pride na večerjo! se vrstijo že več mesecev. 

Opozorilo bo posredovano odgovornim. 

 

NA ZDRAVJE 

Neustrezna kakovost in nivo oddaje 

1. F. Š.: 

Prosim vas, da že enkrat ukinete to oddajo NA ZDRAVJE, ker že 2 leti nimamo kaj gledati ob 

petkih zvečer. Ta oddaja ni več takšna , kot je bila, predvsem zaradi spakovanja voditeljice, v 

takšni meri, da se jo ne da več gledati.  

Varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev:  

Zaradi obnašanja voditeljice se je pojavilo že več pritožb, prav tako zaradi padanja nivoja oddaje. 

Odgovorni bodo opozorjeni na pripombe.  

Neprimerno vključevanje delovanja folklornih skupin 



26 
 

 

 



27 
 

Varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev:  

Pritožba bo posredovana ustvarjalcem oddaje Na zdravje! in drugim odgovornim za oblikovanje 

koncepta in scenarija. V kolikor je obstajal dogovor, na kakšen način bo oddaja predstavljala delo 

folklornih skupin, je kritika še toliko bolj relevantna. Brez dvoma pa ne bi smeli dopustiti nižanja 

nivoja nastopov folklornih skupin. 

GLASBENI SPOMINI Z BORISOM KOPITARJEM 

Nasprotovanje ukinitvi oddaje 

1. M. K.: 

“…Oddaje ni več na sporedu in me zanima ali je  “šla” na dopust ali je ukinjena za vedno? V 

primeru, da je ukinjena za vedno, me zanimajo razlogi, saj menim, da je bila med gledalci 

dobro sprejeta…” 

Varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev:  

Oddaja je umaknjena s programa. Odgovorni urednik razvedrilnega programa je kot razlog navedel 
30% znižanje celotnega proračuna za aktualno leto v primerjavi z lanskoletnim in težave z 
zagotavljanjem prikazovanja novih videospotov. Celoten odgovor je na voljo v januarskem poročilu.  

 

KULTURNO UMETNIŠKI PROGRAM 

Neustrezni prevodi pri podnaslavljanju filmov 
 
1. B. Š. Č.: 
 

 Rada gledam filme po klasičnih literarnih predlogah in tako sem pred dnevi gledala Zolaja v 

 prevodu Marjana Poljanca, žal (ali na srečo) le zadnje pol ure. Že podnaslove izvrstnih 

 Maupasantovih novel je prevedel slabo, takrat sem si za šalo zabeležila samo eno cvetko. 

 Zdravnik pride k bolniku in reče prisotnim: "Prenesli ga boste, da ga osluškujem."  

 

 Pri podnaslovih Zolajevega filma pa me je minil smisel za humor. 

 "Morala si biti moja žena", reče glavni junak junakinji, ki nikoli ne postane njegova žena. 

 (Dobeseden prevod glagolske oblike, ki bi jo bilo treba prevesti s pogojnim naklonom.) 

 "Rama je že v vratu", reče porodničar med porodom. 

 

 In še marsikaj, s čimer Vas ne bom gnjavila. Razumela bi, če bi se spodrsljaji v podnaslovih 

 kopičili na kakšni minorni zasebni TV, mislim pa, da si nacionalka takih napak, ki očitno ne 

 izhajajo le iz površnosti prevajalca, ampak tudi iz osnovnega nerazumevanja jezika, ne bi 

 smela privoščiti. Vem, da nekateri profesorji na FF svojim študentom včasih priporočijo ogled 

 tovrstnih filmov -- naj jim hkrati odsvetujejo ogled podnaslovov? 



28 
 

 

Nataša Müller, vodja Oddelka za prevajanje in lektoriranje: 

prilagam prevajalčevo pojasnilo in se hkrati z njim čudim, da se gospa spušča na tako raven 

kritiziranja.  

»Že podnaslove izvrstnih Maupasantovih novel je prevedel slabo«. No, za začetek bi lahko, ker je tako 

stroga do drugih, vsaj pravilno črkovala pisateljev priimek.  

Ampak bistvo: je gospa samooklicana vrhovna razsodnica tega, kaj je dober in kaj slab prevod? 

Oprostite, ampak en primer, ki je po navedbah gospe slab zato, ker je ena beseda arhaična, pač ni 

dovolj za pavšalno kritizerstvo. En stavek bi lahko bil drugačen, enega pa gospa ni razumela. Zato so 

trditve, da prevajalec ne razume jezika, podle in prenapihnjene. Tudi mene zanima, kjer je tista 

kopica spodrsljajev, s čimer noče gnjaviti varuhinje gledalčevih pravic. Nama s prevajalcem jih lahko 

mirne duše pošlje. 

Gospod Marjan Poljanec je vrhunski prevajalec, ki je v desetletjih dela na Televiziji Slovenija prevedel 

na stotine filmov in nadaljevank po klasičnih literarnih predlogah in je med prevajalci zelo spoštovan. 

Zakaj se je gospe zameril, ne vemo, ampak očitno je izrabila institut varuhinje gledalčevih pravic za 

osebno obračunavanje. 

Marjan Poljanec, prevajalec: 

Spoštovani! 

Uveljavljena prevajalka BŠČ bi se morala lotiti mojih prevodov Maupassanta in Zolaja v podnaslove 

(in ne prevodov podnaslovov, saj so ti že tako ali tako prevod) bolj kompetentno, manj za šalo pa s 

smislom za humor, ne pa samo pavšalno in brez utemeljitev. Pičlih troje zgledov je za oceno mojega 

dela vsekakor premalo. Še v zasebnem pogovoru, kaj šele v javnem mediju, ki ni kakšna »minorna 

zasebna TV«, bi najbrž morala obširneje odgovoriti na vprašanja sogovornika(-ov), kaj je tako hudo 

napačno, in svoje ugotovitve argumentirati. A če se dviga oz. zgraža (po Hesselu) ob navedenih 

primerih, sem kar pomirjen, saj sta prvi in tretji razumljiva vsakomur, kdor hoče razumeti. Da reče 

porodničar med porodom »Rama je že v vratu« (tu mora biti v dopisu BŠČ najprej vejica in potem 

narekovaj), so takoj razumele tri mame, ki sem jim to prebral. Nadalje: beseda osluškovati je tudi v 

medicinskem slovarju in sploh ni arhaizem. Kdor hoče razumeti, razume. Pri »Morala si biti moja 

žena« pa bi namesto morala zdaj res raje zapisal imela (torej »Imela si biti moja žena), ker pogojnik 

(se pravi »Morala bi /bila/ biti moja žena« ni edina možnost. Še dva podobna primera: Moral si priti o 

pravem času/Imel si priti o pravem času; Tebi sem se moral zahvaliti/Tebi sem se imel zahvaliti. 

Morati in imeti sta v teh primerih sinonima. Najboljši prevedek pa bi bil »Imela si mi biti žena.« 

Takole arhaizirano bi bilo najbolj v duhu avtorjevega sloga. Kdor hoče razumeti, razume. 

Moram reči, da je taka počezna in nagla obsodba mojega prevajanja bolj natolcevanje z očitnim 

namenom oblatiti me. 

Kaj je vzrok, mi pa še ni jasno. Ker BŠČ govori o kopici spodrsljajev, bi jih morala navesti vsaj ducat pa 

še več, saj se »in še marsikaj« pri njej »kopiči« v kaj vem kolikšno količino prevajalčeve površnosti in 

njegovo osnovno nerazumevanje jezika, s čimer pa varuhinje gledalčevih pravic da ne bo gnjavila. 



29 
 

Meni lahko s to kopico kar postreže, če le ne bo šlo za gnjavažo, ampak za utemeljeno in strokovno 

oceno. 

Nemara se bosta BŠČ povrnila čut za humor in razumevanje pa njenemu položaju ustreznejše in ne le 

za šalo zbiranje cvetk, če ji pomorem s tem podnaslovom (ki kajpak ni imel ustreznice v izhodiščnem 

jeziku): Rama je že v vratu, spodnjem, ožjem delu maternice, ki sega v nožnico. (Tako SSKJ.) To pa 

menda razume tudi, kdor noče. 

Za konec: tako površne pripombe so ne le v nadlego, ampak tudi prav nič dobronamerne. Sicer pa so 

te besede BŠČ le vljudnostna puhlica. Pa še to: Očitno je, da je prevajanje v prevodne podnapise za 

kritiziranje zelo priročno in udobno. 

Kritizira lahko vsak gledalec, ki se mu zljubi (na jezik pa se spozna malone vsak Slovenec, kajne?), saj 

ima pri roki izhodiščni jezik pa še filmsko sliko, pri knjižnem prevodu pa si mora »kritik« priskrbeti 

original in ga potem primerjati s prevodom. Le čisto banalen primer: pri podnaslovnem prevodu takoj 

vidimo napako, če je namesto dvojine uporabljena množina, ker prevajalec ni bil dovolj pozoren. Pri 

branju tega ali onega prevedenega romana pa je to napako teže zaznati, je pa zelo zelo pogosta. 

 

MOJI, TVOJI, NAJINI 

Sporna vsebina 

1. H. B.: 

... Druga stvar pa je nadaljevanka Moji, tvoji, najini... , ki jo naša 7-članska družina skupaj z 

najmlajšimi člani redno spremlja. Oz. jo je do včeraj. Kako nenavadno, da je bila tema, o 

kateri se govori zgoraj, plastično prikazana tudi v nadaljevanki in to v zaporednih dnevih! 

To mi daje vedeti, da se tudi Viktorji niso zgodili mimo vas! 

 Upam, da se bo stvar raziskala.  

Zelo sem razočarana, ker prisegam na RTV SLO. Oziroma sem. Sedaj bom rajši tiho. 

2. S. N.: 

“Javna televizija se očitno postavlja na eno stran. Vodstvo bi moralo odstopiti. Enako se je 

zgodilo v nadaljevanki Moji, tvoji najini. To presega vse  norme etike in morale….” 

Varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev: 

Scenarij za nanizanko je vnaprej napisan. Vsak film, nadaljevanka ali nanizanka zagotovo do določene 

mere odraža avtorjeva osebna razmišljanja ali stališča. Nad ustvarjalnimi produkti seveda ne moremo 

uvajati cenzure ali kakršnih koli posegov v imenu uravnotežanja mnenj ali prepričanj. Gre za sfero, v 

kateri je svoboda izražanja različnih pogledov na svet, še posebej pomembna. Občutljivost na 

morebitna pristranska sporočila se lahko odražajo preko kritike ali odziva javnega mnenja na splošno, 

torej z vidika dialoga, saj je jasno, da ne gre za področje, kjer bi bili etični standardi zapovedani na 

enak način, kot so lahko v primeru podajanja stališč v imenu stroke ali profesionalnega novinarskega 

dela. Je pa res, da lahko mediji preko izbora predvajanja ali oglaševanja določenih ustvarjalnih del 



30 
 

vplivajo na oblikovanje javnega mnenja ali se posredno celo profilirajo kot zastopniki določenega 

nazora. Za takšno oceno morebiti neprimernega delovanja določenega medija pa je treba 

obravnavati širši programski kontekst, da bi lahko objektivno in dosledno presojali o domnevnem 

neprofesionalnem in pristranskem oblikovanju programske sheme.   

Nasprotovanje spremembi termina predvajanja 

1. U. M. Š.: 

Spoštovana Varuhinja, 

Kot mati 5 in 7 let starih dečkov, ki z veseljem gledata nanizanko Moji, tvoji, najini sem bila 

zelo razočarana, ko je bila oddaja prestavljena iz sobote na nedeljo zvečer. Razumem, da 

nova oddaja gospoda Galuniča želi doseči pomembno gledanost, vendar pa si starši (sem 

prepričana, da bi se tudi drugi starši strinjali z menoj) želimo v nedeljo zvečer otroke spraviti v 

posteljo mirno in čimprej.  

Torej na vas se obračam s prošnjo, da se poskuša poiskati termin bolj prijazen otrokom, ki so 

pravi gledalci nanizanke Moji, tvoji, najini. Razumem tudi, da RTV kot nacionalna televizija želi 

pokriti celotno populacijo in da ponuja veliko vsebin, katere je potrebno uvrstiti v 

program, vendar pa mislim, da v tem primeru ni prav, da se je tako izigralo najmlašje gledalce 

vaše/naše televizije - saj veste kako pravijo, na mladih (otrocih) svet stoji. Zato moramo 

upoštevati tudi njihove želje in verjemite, da so otroci sprejeli zamenjavo termina kritično in z 

vprašanji zakaj je temu tako, in resnično ne želim razložiti otrokom, da zato, ker pač niso 

toliko pomembni, kot oddaja Maria Galuniča. 

Varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev: 

Res je. Na mladih svet stoji in prevečkrat ostane le pri izreku, v praksi pa ne deluje dovolj prepričljivo. 
Moji, tvoji, najini ustreza takoimenovanemu formatu družinske nanizanke, ki je namenjena več 
generacijam, tudi otrokom. Verjetno imate celo prav, da so ravno otroci njena najbolj prava ciljna 
publika. Oblikovanje programske sheme vsekakor je odgovorno in večkrat težavno delo, da bi 
zadostili vsem vidikom umeščanja določenih oddaj na program v ustreznih terminih, ampak Vaše 
opozorilo vsebuje dober argument in morda bi se vendarle lahko našel v tem primeru ustreznejši 
termin predvajanja. Vaša pritožba bo seveda posredovana odgovornim v razmislek. 

ŠPORTNI PROGRAM 

Neprimeren komentatorski pristop 
 
1. J. S.: 
 

Pritožujem se nad komentiranjem prenosa tekem svetovnega pokala v smučanju za moške. 
Ena takih je bila ta konec tedna v Kranjski Gori. Gre za čustvene izpade komentatorja Urbana 
Laurenčiča, ki ob nastopu hrvaškega smučarja govori kot, da gre za našega ali še bolj glasno in 
euforično. Menim, da je to popolnoma neprimerno, saj gre za tujca. Komentator je namreč 
ob nastopih drugih tujih smučarjev popolnoma miren, kar bi moral biti tudi v priemru 
Kostelića. Zaradi "dretja" komentatorja od nastopu Hrvata smo prisiljeni gledati prenos na 
kakšni drugi televizijski postaji.  

 



31 
 

 

Varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev: 

S Hrvaško smo nekoč tvorili skupno državo in takrat se je večina vsaj skoraj enako veselila dosežkov 
športnikov iz sosednjih republik kot ob uspehih domačih. Še bolj se je to odražalo, kadar kakšno 
sezono v določenem športu med slovenskimi predstavniki vrhunskih rezultatov ni bilo in so se ljudje 
toliko bolj navduševali nad dosežki predstavnikov drugih republik. Dejstvo je, da čeprav smo že dolgo 
osamosvojena država, še vedno veliko ljudi na področju športa doživlja enake emocije pri navijanju za 
posamezne športnike. Ni nenavadno ali nesprejemljivo, da so športniki iz bivših republik, s katerimi 
smo nekoč tvorili skupno državo, večjemu delu slovenske populacije še vedno bolj blizu kot 
predstavniki tujih držav, s katerimi nismo delili pomemben del skupne zgodovine, kar se lahko odrazi 
tudi pri komentiranju določenih komentatorjev. Je pa res, da ni primerno vzneseno komentiranje, ki 
bi športnika za tujo reprezentanco predstavljalo kot našega. Naš je v tem primeru pravzaprav vsak, ne 
glede na narodnost, ki tekmuje za našo reprezentanco oziroma za našo državo.  

JUTRANJI PROGRAM 

Pohvala novinarke 

1. N. N.: 

Pohvalila bi novinarko Ljerko Bizilj. 

DOBRO JUTRO  

Neprimerna gostja 

1. B. Š. Č.: 
 
 ... In še pripomba glede včerajšnjega nastopa gospe Likovič v oddaji Dobro jutro. Gospa je že 

 skoraj četrt stoletja upokojena in že dolgo nima več stika s sedanjo situacijo v šolstvu (če ga je 

 sploh kdaj imela, saj se je ukvarjala predvsem z mavričnimi političnimi preobrazbami -- je pa 

 bila enako zagrizena v vseh vlogah, to ji je treba priznati). Ko je Majda Juvan v času njenega 

 ravnateljevanja še vodila kontaktno oddajo na RGL, smo lahko slišali pričevanja staršev otrok, 

 ki jih je menda klofutala. Moje skromno osebno mnenje je, da taka oseba sodi bolj v 

 resničnostne šove zasebnih televizij kot na nacionalko. 

 

Dr.Ljerka Bizilj, odgovorna urednica Parlamentarnega programa: 

Spoštovana varuhinja, vsem je težko ustreči, v dnevni triurni oddaji imamo včasih več, drugič manj 

sreče z gosti. Res pa je, da pravzaprav nikogar ne izključujemo, trudimo se, da smo čim bolj 

profesionalni, da izberemo goste, ki različno mislijo.  

Varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev: 

Pomemben del profesionalnosti je tudi presoja o relevantnosti in kakovosti razmišljanj s strani 

posameznikov, ki jih ustvarjalci oddaj vabijo v goste, ne le različnost sama po sebi. 



32 
 

 

RADIO SLOVENIJA 

DOGODKI IN ODMEVI 

Neprofesionalno in pristransko vodenje oddaje (26. 3.) - o izidu referenduma o Družinskem 

zakoniku 

1. M. P.: 

Spoštovani uredniki in odgovorni, spoštovana varuhinja poslušalčevih pravic! 

Novinarka Maja Derčar je v včerajšnji informativni oddaji Dogodki in odmevi (26. 3. 2012) 

poročala o izidu referenduma o družinskem zakoniku zelo neprofesionalno. Naslonila se je na 

mnenjske izjave filozofa Igorja Pribaca, ki  vidi ločnico med glasovanjem v mestih in vaseh. 

Ugotavlja, da so družinski zakonik (DZ) podprli v krajih, ki so relativno visoko urbanizirani, se 

pravi središča velikih mest.  

Novinarka njegove ugotovitve ni zavrgla, čeprav bi jo morala, ker je napačna. ZA DZ so (po 

trenutno dostopnih neuradnih podatkih na spletni strani Državne volilne komisije) več kot 50 

% glasovali SAMO v volilni enoti Ljubljana-Center in na Jesenicah. Nikjer drugje, ne v Celju, ne 

v Kopru, ne v Kranju, ne v Mariboru. Trditev filozofa očitno ne drži, novinarka pa ni opravila 

svojega dela, ko je ni preverila, čeprav bi to lahko storila s petimi kliki po internetu.  

Namesto tega je novinarka komentirala: »Mesta so po pričakovanjih pokazala večjo odprtost 

za drugačnost.«  

Ta del hudo krši temeljne značilnosti novinarskega poročila, ki NI KOMENTATORSKA zvrst, 

ampak informativna. Poleg tega je izjava novinarke čudna že vsebinsko. Kaj natančno pomeni 

»drugačnost«? Mislim, da v konkretnem primeru drugačnost v družini prinašata ženski in 

moški lik, ne pa dva moška (= enakost).  

Na koncu novinarka svoj prispevek zaključi z mislijo filozofa Pribaca, da je izid na 

referendumu etapna zmaga in ne končni izid.  

Lepo prosim, naj mi nekdo pojasni, kaj konkretno to pomeni: etapna zmaga in ne končni izid? 

Kolikor je meni znano, je bil referendum zakonodajne narave, zakonik, kakršen je bil, je 

propadel, zdaj se bo pisalo nov in drugačen zakonik. Sklepam lahko le, da je novinarka sama 

presodila, da so volilci nepomembni in da njihova volja nič ne šteje?! Ta zaključek prispevka 

potrebuje vsaj dodatno pojasnilo, avtorica prispevka Maja Derčak pa še kakšno leto na FDV-

ju, kjer je vsem jasno, kaj pomeni NOVINARSKO POROČILO. 

Radio Slovenija je javna ustanova in bi se moral še toliko bolj držati profesionalnih 

standardov, tiste novinarje, ki pa jih ne zmorejo dosegati, pa dodatno izobraziti ali pa 

odpustiti.  



33 
 

Drago BALAŽIČ, Odgovorni urednik Informativnega in razvojno-eksperimentalnega programa Radia 

Slovenija: 

Spoštovani, 

kot uredniku, odgovornemu za oddajo Dogodki in odmevi ter nadrejenemu novinarki Maji Derčar so 

mi posredovali Vaš dopis – pritožbo zaradi poročanja kolegice Derčar v Dogodkih in odmevih, 

26.3.2012. Dovolite mi, da Vam v zvezi s tem odgovorim naslednje: 

Avtorica Maja Derčar je v prispevku objavila dva različna komentarja – mnenji po referendumu o 

Družinskem zakoniku z dveh različnih zornih kotov. V delu prispevka, na katerega se pritožujete, je 

zgolj citirala ocene prof. Pribca in to tudi poudarila. Sama ni nič komentirala,  seveda pa tudi ni naloga 

novinarja-poročevalca, da bi s posameznimi mnenji sogovornikov v prispevkih polemiziral, izražal 

strinjanje ali nestrinjanje ali jih kakorkoli komentiral, tudi če so ta mnenja diskutabilna ali za nekoga 

sporna. V naših informativnih oddajah objavljamo številna mnenja, pravilna in nepravilna, točna in 

manj točna, vsekakor pa različna, z različnih zornih kotov, na podlagi katerih si lahko poslušalci sami 

ustvarijo svoje mnenje, pri čemer se z nekaterimi (lahko) strinjajo, z drugimi pa ne. Ob tem 

ponavljam, da prof. Pribac ni bil edini nastopajoči v tem prispevku, da je v njem nastopil tudi 

sogovornik z drugačnimi pogledi in argumenti, na ugotovitev prof. Pribca (domnevna razlika med 

rezultati glasovanja v mestih in na podeželju) pa je neposredno v Studiu ob 17-ih z drugačnim 

stališčem odgovoril eden izmed sogovornikov, tako da je bilo poročanje v tem primeru absolutno 

celovito in uravnoteženo ter novinarsko korektno. 

Ravno to, kar zahtevate v Vaši pritožbi, da bi morala avtorica prispevka ovreči ugotovitve prof. Pribca, 

ker so po vašem napačne, bi predstavljalo kršitev pravil profesionalnega poročanja, saj bi potem 

morala ovreči tudi kakšno drugo oceno, ki bi bila za koga drugega sporna ali napačna.  

Varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev: 

Prispevek je lahko, kar se tiče izraženih mnenj, uravnotežen, a to še ne pomeni, da posreduje javnosti 

relevantne vsebine ali verodostojne informacije. In vendar javnost verodostojnost informacij 

pričakuje od medijev. Novinar lahko le poroča in sam ne komentira izjav drugih, kar pa ne pomeni, da 

ni odgovoren za sporočilo prispevka. Tudi brez konkretnega komentiranja izjav gostov se novinar sam 

odloča, čigave in katere trditve posebej poudari ali citira in na takšen način vpliva na vtis s strani 

občinstva. V vsakem primeru pa nikakor ni samo po sebi sprejemljivo, da so preko prispevkov 

posredovane občinstvu napačne informacije. V kolikor se objavi intervju z gostom, je jasno, da 

novinar ne more biti na tekočem z vsem, kar gost trdi, tako da lahko v določenih primerih kvečjemu 

postavi relevantno podvprašanje, v kolikor lahko dvomi v verodostojnost navedb intervjuvanca. V 

kolikor celotna oddaja ne poteka v živo in novinar vnaprej po svoji volji izbira, katere izjave bo objavil 

in jih celo citiral, bi moral poskrbeti, da javnost zaščiti pred zavajajočimi ali celo napačnimi 

informacijami, kolikor je le mogoče. Občinstvu se zagotovo ne bo nikoli zdelo samo po sebi umevno, 

da prejemajo s strani medijev napačne in zavajajoče informacije, ker naj novinarji ne bi bili odgovorni 

za verodostojnost posredovanih vsebin, v kolikor izberejo izjave drugih, ki podajajo napačne 

informacije, a bi se lahko sami predhodno prepričali, če navedbe držijo, preden jih objavijo v 

konceptu in kontekstu, ki ga sami ustvarijo. To je še posebej pomembno, kadar se določeni citati kot 

pomembna informacija tudi posebej izpostavijo.  



34 
 

 

1. PROGRAM 

Napačne informacije 

 
1. B. M.:  

Najprej moram zelo pohvaliti vaš oz. naš Prvi radijski program in upam, da boste tako 
nadaljevali še naprej. Rad pa bi vas opozoril na nekritično povzemanje raznih "zanimivosti", ki 
se zadnje čase vse prevečkrat pojavlja v vašem sicer vedno verodostojnem programu. 
Recimo, včeraj so me zbodli podatki o Yellowstoneskem narodnem parku v pregledu 
dogodkov 1. marca v zgodovini (okrog 06:15). Najprej že to, da naj bi bil park velik 800 
hektarov (to je 8 kvadratnih kilometrov), v resnici pa meri skoraj 9.000 km2. Tudi navedbe o 
količini TNTja, ki bi bila potrebna za nastanek velikega kraterja, bi bilo dobro prej preveriti. 
Očitno ste sestavek povsem nekritično in na hitro povzeli kar po slovenski Wikipediji (glejte 
prilogo; za primerjavo pošiljam tudi kopijo iz angleške Wikipedije). Kot pred nekaj leti, ko je 
nekdo izjavil, da je priporočena dnevna količina soli 2 miligrama (torej bi je človek en 
kilogram pojedel v 1369 letih). 
Škoda, ker si na ta način delate slabo ime. Zelo potrebna je tudi previdnost pri prevajanju iz 
angleščine, kjer števnik "billion" pomeni našo milijardo in ne bilijona. 

 
 
Darja Groznik, odgovorna urednica 1. programa RA SLO : 

Spoštovani! 

Prejeli smo vaše elektronske pismo, v katerem nas opozarjate na napačne podatke o 

Yellowstoneskem narodnem parku v pregledu dogodkov 1.3.2012 na Prvem programu Radia 

Slovenija v jutranjem času. 

Res je, podatki, ki smo jih posredovali poslušalcem, so bili napačni, za kar se opravičujemo. O 

povzemanju takšnih in drugačnih zanimivosti smo se temeljito pogovorili s sodelavci in upamo, da v 

bodoče do takih nepravilnosti ne bo prihajalo.  

Hvala za opozorilo in lep pozdrav s Prvega programa Radia Slovenija.  

Varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev: 

Včasih se zgodi tudi napaka. Pomembno je, da napake priznamo, se opravičimo ter nadalje delujemo 
še bolj natančno in pozorno. Tako se odzivajo najboljši pri svojem delu. 
  

VAL 202 
 
Neustrezna raba slovenskega jezika  
 

1. L. S.: 

Spoštovani,  

sem zvesta poslušalka VAL-a 202, ker menim, da je aktualen, izobraževalen in razvedrilen.  



35 
 

Moti me pa »šlampasto« mrcvarjenje slovenskega jezika ob napovedovanju kulturnih 

dogodkov. 

Bom kar fonetično navedla najpogostejše spakedranke iz angleščine: 

• Performns 

• Performer 

• Hepening 

• Apgrejdan 

• …………. 
 

Ravno včeraj me je kar pognalo k telefonu in sem se pogovarjala z vašo lektorico Darinko, ki mi je 

pojasnila, da ni mogoče lektorirati vseh prispevkov, ker je veliko direktnega poročanja in 

improvizacije oblikovalcev programa.  

Ta razlaga je seveda sprejemljiva, zato pa mislim, da bi bilo potrebno odločno zahtevati od 

voditeljev programa, da se znebijo tujk in pripomorejo k obstoju slovenskega jezika s skrbno 

uporabo našega besedišča. 

Zahvaljujem se vam za primerno ukrepanje in vas lepo pozdravljam. 

Varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev: 

Lektorji zagotovo ne morejo vplivati na govor novinarjev dovolj učinkovito, še posebej v primerih, ko 
poteka oddaja v živo. Vendar bi morali biti voditelji opozarjani na neustrezno rabo slovenskega jezika 
in se v določenih primerih morda udeležiti ustreznih vaj govora, da ne bi prihajalo do pretirano 
površne retorike, predvsem pri povezovanju tematik ali v oddajah, ki so bolj informativnega značaja. 
 

MMC in TELETEKST 

 

Neprimeren članek - Viktorji 2011 ali "s humorjem proti homofobiji" 

 
1. A. K.: 

S tem pismom želim izraziti najgloblje ogorčenje nad prireditvijo Viktorji 2011, ki me je 

globoko prizadela, ponižala in razočarala. 

Kot kristjan sem bil globoko prizadet nad "humoristično" izjavo g. Kobala, da je Sveta družina 

mavrična družina. Spoštovana, to je žaljitev, ki posega v srce naše vere, zato ob tovrstnih 

izjavah ne morem ostati ravnodušen. Kako si g. Kobal sploh upa na nacionalni televiziji (za 

katero smo ŽAL dolžni plačevati naročnino) žaliti pripadnike Rimsko katoliške, Protestantske, 

Evangeličanske ter Pravoslavne Cerkve? To je zloraba brez primere. 

Kot oče sem globoko prizadet nad "humorizmom" g. Jonasa. Oprostite, takšen besednjak ne 

sodi niti na "kulturno" prireditev, kaj šele na nacionalno televizijo. In to v najbolj gledanem 

terminu. Da ne omenjam, da je tovrstno govorjenje škodljivo za družbo in moralo. 



36 
 

Kot nasprotnik Družinskega zakonika sem prizadet nad politiziranostjo prireditve Viktorji 

2011. Kako očitno so zagovorniki Družinskega zakonika zlorabili RTV SLO za propagiranje le-

tega. Obenem bi rad poudaril sovražni govor, ki so ga imeli nastopajoči.  

Sovražni govor je še vedno objavljen na vaši spletni strani 

(http://www.rtvslo.si/zabava/druzabna-kronika/foto-viktorji-2011-ali-s-humorjem-proti-

homofobiji/279179), saj nasprotniki Družinskega zakonika NISMO HOMOFOBI, ampak se 

borimo za pravice otrok. Mene ne moti, kako kdo živi, zato oznaki "homofob", ki sta mi jo 

prilepila avtorja omenjenega članka (K.S. in A.K.) ostro nasprotujem. 

Zavedam se, da je uprava RTVSLO na svoji spletni strani objavila opravičilo za nastalo situacijo 

in jo tudi označila kot zlorabo. Opravičilo sprejemam. 

Prosim vas, da nemudoma popravite omenjeni članek 

(http://www.rtvslo.si/zabava/druzabna-kronika/foto-viktorji-2011-ali-s-humorjem-proti-

homofobiji/279179) ter ga označite za sovražni govor in diskriminacijo drugače mislečih. 

Zaradi tega članka pričakujem s strani RTVSLO tudi ustrezno opravičilo, saj menim, da si 

pošteni državljani Republike Slovenije ter vsi plačniki RTV naročnine to zaslužimo. 

 Obenem vam želim uspešno delo še naprej. 

Varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev: 

V prispevku je izraz, ki Vas je zmotil, res precej površno uporabljan. Zagotovo drži, da je bilo mogoče 

iz nastopov (predvsem nekaterih) voditeljev razbrati, da so izražanje podpore novemu predlaganemu 

družinskemu zakoniku enačili z nasprotovanjem homofobiji. Res je tudi, kar je možno razbrati iz 

naslova, da je bil na odru tudi prisoten humor, ki je konkretno obravnaval homofobijo. Vendar 

avtorja prispevka razlik, ki lahko obstajajo med homofobi in tistimi, ki družinskega zakonika niso 

podpirali, pa niso nujno homofobi, nista poudarila in si je zato možno razlagati vsebino dejansko tako, 

kot da je vsak, ki družinskega zakonika ni podpiral, homofob, kar zagotovo ne drži. Pravice otrok pa so 

zagovarjali tudi podporniki družinskega zakonika, a več kot očitno ni prišlo do zedinjenja pri odgovoru 

na vprašanje, kako si katera stran pravice otrok predstavlja. 

Nepopolne in neažurirane informacije o programskih vsebinah na sporedu 

 
1. V. H.: 
 

Kot vsak dan, tudi danes.  

Brskam po internetu. Odprem vašo spletno stran, sporedi: 

  

06:00 
SPOROČAMO 0600 

08:30 POROČILA TVS1 0830 

09:00 ODBOR ZA ZADEVE EU, prenos 0900 



37 
 

12:30 POROČILA TVS1 1230 

13:30 PRVI DNEVNIK TVS1 1330 

15:30 POROČILA TVS1 1530 

17:50 KRONIKA 1750 

18:30 TEDNESKI PREGLED 1830 

19:00 TV DNEVNIK - z znakovnim jezikom 1900 

19:55 SPOROČAMO 1955 

20:00 AKTUALNO 2000 

20:15 TEDNESKI PREGLED 2015 

Ker vem, da bi danes moral zasedati DZ, pač iščem 

Vključim TV TTX, spored enak kot na MMCju. 

Preklopim na TV3, poteka seja… 

Tako je pač v vaši hiši, nekateri pač ne opravljajo svojega dela. Ne z zamudo, sploh ga ne. 

Poglejte na HRT. Če program zamuja za eno minuto, njihov ttx to pokaže. 

Varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev:  

Temeljito smo prevetrili vašo povsem upravičeno pritožbo. Veliko tehničnih težav se vsak dan sproti 

dogaja na TV SLO.  Tako tudi težave z dostopom do spletnega urejevalnika teleteksta, ki je zavračal 

logiranje vanj. Pogosto je urejevalce teh strani poslalo nazaj na osnovno spletno stran MMC ja. Edina 

možnost je bila, da so spored napovedovali  s podnapisom (crawl) in na spletni strani.  

Seveda močno upam, da bo zapletov vse manj in da bo RTVSLO znala in zmogla čim bolj izkoristiti 

svoje podporne medije.  

Vse dobro vam želim in hvala, ker ste se oglasili.  

Dr.Ljerka Bizilj, odgovorna urednica Parlamentarnega programa 

Najbrž veste, da ni preprosto skrbeti za programsko shemo, ki je dokaj nepredvidljiva, ko pa je, so 

pogosto še 'tehnične' težave tako s spletno stranjo kot ttx. Kot piše kolega, probleme rešujemo tako, 

da sproti ažuriramo spodnjo vrstico. Verjamem, da se bodo stvari uredile. 

Hvala za razumevanje. 

 

 



38 
 

2. V. H.: 
 

ponovno sporočam, da Vaši sodelavci NE DELAJO. 

Tudi nocoj ne morem preveriti kaj je na sporedu I. programa. 

MMC, ko klikneš kaj je ob 20 uri, dobiš: 

 

Nazaj na seznam oddaj  

Omizje 

 

Zvrst: INFORMATIVNI - Pogovori, debate, okrogle mize 

 

Na sporedu: ob sredah, ob 22.50 na TVS1, ponovitev v četrtek, 11.35 na TVS1 

 

Opis:  

Koncept oddaje Omizje je zasnovan studijsko. Voditelj izbranim gostom zastavlja vprašanja, tematiko 
posamezne oddaje ne samo odpira, ampak jo tudi ovrednoti, razčleni in analizira. Omizje v 

sedemdesetih minutah ponudi podrobnejšo vsebinsko analizo izbranega problema. Oddaja ne želi 
dati prostora zgolj izražanju političnih mnenj in nesoglasij, ampak skuša celovito odgovoriti na 

zastavljene dileme. 
 

 

Na Siol pa. 

SLO 1, 13. 03. 2012 20:00 - 21:00 

Odkrito 

Informativni program / Notranje politična oddaja, Slovenija 2012 

A Vam res ni nič nerodno, da se norčujete iz prisilnih naročnikov? 

Varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev:  

Spoštovani,  

tudi z vašo pomočjo ugotavljam, da je veliko nereda in zmede. Šli smo raziskovati problem in 

ugotovili, da je izvor v tem, da ima oddaja Odkrito isti stroškovni nosilec kot oddaja Omizje. O tej 

»menjavi« nihče ni opozoril  pristojnih za uvajanje informacij o programu, ki so predlagali , da jim 

 sporočijo podatke o oddaji (kot jih že imajo za oddajo Omizje) 

http://www.rtvslo.si/modload.php?&c_mod=rtvoddaje&op=web&func=read&c_id=17585 ), da bodo 

kreirali novo osebno izkaznico oddaje ter povezavo s sporeda preusmerili na ta naslov.  



39 
 

Napovedniki za aktualne oddaje pa se bodo avtomatsko objavljali, ko jih bodo vpisovali v Provys 

sistem.  (zadnja oddaja žal tudi opisa ni vsebovala).  

Hvala vam in lep pozdrav.  

 
3. V. H.: 

Imam pač navado, da pregledam TV spored, potem pa se odločil kaj bom gledal.Ker je danes 

četrtek, pričakujem Slakov show. Hočem preveriti vsebino današnje teme. Na vaši spletni 

strani je ni. 

Luka Zebec, vodja multimedijskega centra: 
 
Za vnos opisov vsebin v sistem, iz katerega se generirajo sporedi (z napovedniki) za splet, skrbijo 
uredništva.  
 
p.s. Na spletni strani četrtkovega sporeda 
http://www.rtvslo.si/spored/modload.php?&c_mod=rspored-v2&izbran_dan=2012-03-
29&izbran_program=1 se ob kliku na oddajo Pogledi Slovenije odpre opis oddaje 
http://www.rtvslo.si/modload.php?&c_mod=rtvoddaje&op=web&func=napovednik&c_id=93197, 
kjer je podrobno opisana vsebina. Dopuščam možnost, da v trenutku, ko je gledalec iskal opis, le-tega 
ni bilo.  
 
Varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev: 

Res je povsem možno, da napovedane vsebine oddaje na spletni strani še ni bilo, ko se je pritožnik 
skušal informirati o njej. Napovedi bi morale biti na voljo vsaj nekaj dni pred predvajanjem oddaje, a 
se zgodi, da je ni niti en dan prej. Lahko se zgodi, da je ni niti na dan predvajanja, kar pomeni, da 
napovedovanje vsebine kasneje izgubi smisel. Zaradi neobjave vsebin v sporedih se pritožbe vrstijo. 
Minimum, ki ga občinstvo pričakuje, je tudi v tem, da od profesionalnega medija pričakuje redno in 
ustrezno napovedovanje programa. Odgovorni bodo opozorjeni. 
 

Omejeno predvajanje oddaj v tujini 

1. R. R.:  
 

Pišem vam v povezavi z videom na zahtevo pri portalu MMC (http://tvslo.si/). V zadnjih nekaj 
tednih opažam, da je kar nekaj prispevkov iz športnega programa TVSLO in sedaj tudi oddajo 
"Moja Slovenija", nemogoče gledati preko spleta v tujini. Vsakič mi predvajalnik sporoča, da 
posnetka ni možno gledati v tej regiji ali državi. Verjetno gre za avtorske pravice, ki se jih 
RTVSLO tako striktno drži. Na drugi strani teh pravic diskriminirate številne Slovence z 
začasnim ali stalnim prebivališčem v tujini in verjemite mi, številni smo ogorčeni in 
razočarani, da nas javna televizija degradira od svojega programa.  
Predlagam, da bi ogled posnetkov in oddaj omejili na drugačen način (obvezna registracija 
uporabnikov?, obvezni vpis naročniške številke v kolikor je problem finančne narave?,...) in 
ne samo na trenutni položaj uporabnika. Sicer sam ne vidim razloga omejitve, saj se s tem širi 
naša slovenščina in tudi vaš trud, ki ga vložite v dobre prispevke in oddaje. Na vse to moramo 
biti ponosni vsi skupaj! 

  
Hkrati bi predlagal, da se na podcast (www.rtvslo.si/podcast) uvrsti več rednih in ustaljenih 
oddaj. 



40 
 

 
Luka Zebec, vodja multimedijskega centra: 
 
Za določene oddaje ter prispevke (v to skupino sodi veliko športa, filmov in oddaj tuje produkcije ter 
licenčnih oddaj, tudi oddaja Moja Slovenija), ima Radiotelevizija Slovenija kupljene pravice samo za 
območje Slovenija, zato teh oddaj oz. prispevkov nikakor ni mogoče prenašati prek spleta brez t.i. 
GEO zaščite (ne deluje izven območja Slovenija), niti ne smejo biti brez te zaščite na voljo v spletnem 
avdio-video arhivu.  
 

Neprimerni komentarji na Teletekstu 
 
1. J. K.: 
 

Včasih se vsedem in brskam po teletekstu. Na straneh 652-659 txt-klepet sem zasledil stvari 

oziroma pisanje nekaterih uporabnikov, ki mi gredo pošteno na "jetra", in niti približno ne 

sodijo na javno Tv. Te strani so vse samo tisto kar bi morale biti niso. Vse polno sex oglasov in 

izprijenih izrazov, raznih spolnih manijakov, z takimi izrazi da te kap. Kako naj svojim otrokom 

preprečim oziroma onemogočim, da pridejo do te vsebine. Piše nekaj o cenzuri pisanja in 

sovražnega govora, v praksi pa zadeva ne deluje. Verjetno zato ker je ttx klepet plačljiv. A ne? 

Luka Zebec, vodja multimedijskega centra: 

Hvala za opozorilo. Klepet na omenjenih straneh teleteksta je storitev, ki deluje že skoraj desetletje. 

Storitev se je od prvotne uporabe v določeni meri izrodila, saj je klepet, prvotno namenjen debati o 

različnih temah (politika, šport, …) v veliki meri postal mesto za navezovanje stikov , iskanje 

partnerjev in podobno. Administratorji forumov na MMC imajo nalogo, da v skladu s pravili, ki veljajo 

za tovrstne storitve, s klepeta odstranijo pretirane opolzkosti, njihovim avtorjem pa onemogočijo 

nadaljnje sodelovanje. Vsekakor pa takšne pritožbe jemljemo resno in se bomo v prihodnje še bolj 

trudili, da bo omenjenega čim manj.  

 

ARHIV 

Neprimerna oddaja - Viktorji 

1. M. H.: 

prosim,da umaknete Viktorje iz Avdio / Vido arhiva, saj ni primeren za mladoletnike. To ni bil 

primeren 17.3., to ni bilo v času do 25.3., pa tudi sedaj ni primeren. Prosim,d a daste svoj 

doprinos k čuvanju nasilja nad otroci. Menim, da ni potrebno, da se otroške duše umažejo s 

tako satiro, ki je na trenutke mejna. Hvala. 

Varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev: 

Prireditev ni namenjena otrokom. 

 

 

 



41 
 

Manjkajoča oddaja - Minute za jezik 

1. M. H.: 
 

Zanima me, zakaj že od konca januarja in ves mesec februar  na arhivu MMC (AVDIO/VIDEO) 
ni mogoče najti in si ogledati  nobene oddaje "MINUTE ZA JEZIK" in tudi nekaterih drugih 
oddaj. 

 
In kdaj bo arhiv urejen?  

 
Varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev:  
 
Spletni portal MMC arhivira premierne oddaje domače produkcije. Od januarja naprej so vse oddaje 
Minute za jezik ponovitve. Ponovitev ne arhivirajo, ker so že v spletnem arhivu.  
 
 

 

 


