
1 
 

TA DOKUMENT PREDSTAVLJA IZBOR ODZIVOV JAVNOSTI, KI NASLAVLJAJO VARUHINJO 
PRAVIC GLEDALCEV IN POSLUŠALCEV, IN JE NAMENJEN ZGOLJ ZA INTERNO RABO, ZA 

OBVEŠČANJE UREDNIKOV OZIROMA UREDNIŠTEV RTV SLOVENIJE. NJEGOVE VSEBINE ALI 
DELOV VSEBIN NI DOVOLJENO UPORABLJATI V NOBENEM DRUGEM KONTEKSTU. 

 

 

PREDSTAVITEV ODZIVOV OBČINSTVA  
avgust 2011 

V mesecu avgustu je občinstvo na Varuhinjo pravic gledalcev in poslušalcev naslovilo 26 

pritožb, od tega 20 preko elektronske pošte, 3 preko klasične pošte in 3 preko telefona. 

Največ zelo zgroženih kritik se je zelo konkretno nanašalo na uredništvo Športnega 

programa, ker nacionalna televizija ni prenašala Svetovnega prvenstva v veslanju 2011 na 

Bledu v celoti. Slovenski športniki z vrhunskimi dosežki v svetovnem merilu uspešno 

predstavljajo in promovirajo našo državo že vrsto let, zaradi česar lahko vsi Slovenci z njimi 

skupaj in zaradi njih uživamo ob občutku ponosa. Povsem normalno je pričakovanje, da bodo 

tudi slovenski mediji, še posebej nacionalni medij, podpirali in delili naklonjen odnos skupaj z 

javnostjo. Izjemni dosežki Luke Špika in Iztoka Čopa v veslanju so ponesli dober glas na 

področju slovenskega športa v svet in hkrati tudi pomembno pripomogli k večji 

prepoznavnosti sicer s komercialnega vidika precej zapostavljene veslaške športne panoge. 

Javnost je pripravljena spodbujati, spremljati in podpirati različne vrste športov, še posebej 

tiste, kjer se kljub manj naklonjenim okoliščinam v spodbudo izkaže močan potencial, vložen 

trud in posledično dobri rezultati, torej tudi v primerih, ko ne gre za splošno najbolj 

popularne, profitabilne in medijsko privilegirane športne panoge. Zato je razburjenost 

občinstva, ker niso imeli priložnosti v popolnosti slediti enkratnemu športnemu dogajanju v 

domovini, razumljiva in se jim zdi težje sprejemljiva programska odločitev ob dveh 

razpoložljivih televizijskih kanalih, da prenosa SP v veslanju na Bledu ni bilo na sporedu v 

popolnosti. Za takšno odločitev obstajajo argumenti tehnične in formalne narave, ki so 

navedeni v odgovoru s strani uredništva, vendar razmislek o možnih odstopanjih od 

ustaljene prakse v izjemnih primerih znotraj posamezne države, prav tako v bodočnosti 

morda ne bi bil odveč. 

Več pritožb, od katerih se vsebinsko nekatere ponavljajo še iz prejšnjih mesecev, naslavlja 

MMC spletni portal. V današnji informacijski dobi narašča število uporabnikov interneta in 

pričakovanja po profesionalnem delovanju MMC portala so povsem enaka pričakovanju do 

televizijskega in radijskega medija. Zato mora biti uredništvo spletnega obraza nacionalne 

televizije zelo pozorno, da ne objavlja površnih ali nelektoriranih prispevkov, da so vsebine 



2 
 

na teletekstu pravočasno na voljo in v popolnem predvidenem obsegu in da predvajanje 

oddaj ali športnih prenosov poteka nemoteno. Zadovoljivo delovanje je najmanj, kar lahko 

pričakuje javnost od profesionalnega ponudnika, zato mora RTV SLO omogočiti ustrezno 

organizacijo dela in ustrezno usposobljene kadre za posamezna področja na spletnem 

portalu, kjer je občinstvo lahko na različne načine v stiku z nacionalnim medijem 24 ur 

dnevno in si na podlagi izkušenj ustvarja tudi splošen vtis o naši medijski hiši. 

Prisluh javnosti in njenim pričakovanjem je izjemnega pomena za kakovostno delovanje 

uredništev pri odločitvah za programsko shemo, pri načinu podajanja izbranih vsebin in 

oblikovanju prioritet na ustreznem nivoju, zato je povezovanje in posebna pozornost na 

javno mnenje velikega pomena za obojestransko zadovoljstvo - zadovoljstvo s svojim delom 

na strani ustvarjalcev RTV Slovenije in zadovoljstvo občinstva s ponudbo. 

  

TELEVIZIJA SLOVENIJA 
 

Nekvaliteten koncept jutranjega programa 

 

1. B. Š.:  

 

Gledalec sprašuje, zakaj v poletnem dopoldanskem času ni bilo na TV SLO 2 oddaj, 

ampak le info kanal.  

 

Varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev:  
 
Tako je odločil direktor TV.  Zagotovo gre za napačno odločitev, saj so gledalci pogrešali 
oddaje na TV SLO 2. Občinstvo pričakuje raznolik in pester program, pri čemer dopoldanski 
čas ni izjema. Tehnološke in oblikovne prenove so brez dvoma pomembne, ne morejo pa 
nadomestiti vsebinsko enolične ponudbe v daljšem časovnem intervalu. 

 

Zorica Miklič, vodja koordinacije: 

V zvezi z infokanalom smo  dorekli z direktorjem, da do nadaljnjega predvajanje Infokanala 

ostaja v podobnem obsegu kot v prejšnji shemi, in sicer: 

TVS1 – od cca. 02.00 do 06.10 – Infokanal 

TVS2 – od cca. 01.30 do 07.00 – Zabavni infokanal 

         –         od 07.00 do 07.40 – Infokanal 

         –         od 07.40 do 10.00 – Otroški infokanal 



3 
 

         –         od 10.00 do 11.30 – Zabavni infokanal 

Se pa Infokanal prenavlja tako tehnološko, kot oblikovno, tako da bo v naslednjih mesecih 

doživel kar nekaj sprememb. 

 

Slab signal 
 

1. N. K.  

Gledalec iz Lendavskih goric se je pritožil, ker ima zelo slab digitalni signal in spremlja 

30% manj programa od ponujenega. Zato zahteva ustrezno zmanjšanje naročnine.  

Dipl. Ing. Miran Dolenec, vodja skupine Oddajniki in zveze:  

Naša ekipa je opravila meritve pri gledalcu, ki je sedaj zadovoljen s sprejemom. Njegove 

pritožbe se nanašajo na čas, ko smo imeli tehnične težave z omrežjem na tem delu. 

 

Neustrezna raba jezika 
 
1. I. K.:  
  

Pošiljam vam samo kratko pritožbo glede uporabljene slovnice pri pripravi programov 
RTV SLO. Opažam, da se večkrat zgodi, da se beseda Bog piše na primer pri pripravi 
podnapisov z malo začetnico. To pa izpade žaljivo do vseh vernikov in hkrati tudi krši 
osnovna pravila slovenskega pravopisa. Osebna lastna imena se piše z veliko 
začetnico in lepo bi bilo, da bi to upoštevali tudi na RTV SLO. Če se napiše besedo Jože 
Novak z veliko začetnico, potem čemu pisanje besede Bog z malo?  
Žal vse skupaj izpade kot namerno zaničevanje vernikov, saj res dvomim, da na 
primer univerzitetno šolan prevajalec tako slabo pozna pravopisna pravila. Nikogar ne 
obsojam, lahko da gre za neljubo napako.  
Ker pa je seveda vaš namen se približati tem širšemu krogu gledalcev, bi bilo lepo, da 
spremenite takšno malenkost, da se izognemo nepotrebnemu nespoštljivemu 
obnašanju.  
 

Varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev:  
 
Bog, zapisano z malo začetnico, je povsem pravilno in v skladu s slovenskim pravopisom 
zapisano v primerih, ko izraz ni mišljen kot lastno ime, ampak označuje bitje (podobno kot 
vile, duhovi ali ljudje ...). V primerih, ko se besedo bog v vsebinsko ustreznem kontekstu 
izpostavi kot lastno ime in se nanaša na točno določenega "personificiranega" gospoda Boga, 
pa je pravilen zapis z veliko začetnico.  
 
Seveda se enako povsem skladno s pravili pravopisa lahko zapisuje besedo bog z veliko 
začetnico v primeru subjektivno izraženega posebnega odnosa - spoštovanja, poveličevanja 
ali malikovanja. Na tak način je po pravopisu sprejemljivo, da se znotraj vsebinsko ustrezno 



4 
 

predstavljenega konteksta z veliko začetnico lahko zapisuje pravzaprav kateri koli 
samostalnik  ... 
 
Zato zapisovanje boga z malo začetnico nikakor ne pomeni zaničevanja vernikov. Pomeni le z 
objektivnega in čustveno neopredeljenega vidika upoštevanje pravopisnega pravila, v kolikor 
v besedilu ne gre za lastno ime ali za označevanje posebnih časti s strani avtorja 
posredovanega  besedila. 
 
 

Nepopolno označevanje ponovitev 
 
1. M. Ž.:  

V mesecih julij in avgust ja bilo na programih TV SLO 1 in 2 nešteto neoznačenih 

ponovitev. Gledalci smo šele v končnih špicah lahko ugotovili, da gre za več let stare 

programe. Ponovitve bi morale biti jasno označene čez celo dolžino oddaje, ne pa 

skoraj nevidno prvih nekaj sekund, kakor je sedaj to postala stalna praksa. Tak način 

skrivanja ponovitev programskih vsebin, odganja gledalce na druge TV.  

 

Varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev:  
 
Pritožbe zaradi kratkotrajnega označevanja ponovitev so se nekoč že pogosto pojavljale. In 
res takšen pristop vzbuja vtis prikrivanja, da gre za ponovitve, kar vsekakor ne koristi 
dobremu imidžu nacionalne televizije. 
 
 

Neposodobljena vremenska napoved 

1. M. B.: 

Na 1. programu RTV Slovenija pogledam edino vremenske temperature in napoved 

ter kroniko. Ob tem naj vas opozorim, da vremenska napoved sploh ni tekoča. Včasih 

zaostaja tudi za uro ali več. 

Glede napak pa so te najbolj vidne pri kroniki. Ali nimate nobenega, ki bi korigiral 

tekste. Včasih so teksti prav hecni, s tako obupnimi napakami. 

Varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev:  
 

Odgovorni bodo opozorjeni na pomanjkanje ažurnosti pri vremenskih napovedih in na večjo 

pozornost na napake v kroniki. 

Podajanje napačne informacije - rojstna hiša Ite Rine 



5 
 

1. V. M.: 

Gledalka je opozorila, da TV SLO pogosto uporablja napačen podatek o rojstni hiši Ite 

Rine. Zapiše, da to ni bila Škrateljnova hiša. »Rojena je bila v Divači št.9. To pa ni 

Škrateljnova hiša. Lahko, da je kasneje živela v tej hiši, rojena tam prav gotovo ni bila.  

Divača je bila v tistem času majhen kraj s hišnimi številkami brez poimenovanih ulic. Z 

razširjenjem kraja so uvedli ulice ... Morali bi le preveriti na pristojnem uradu v Divači, 

katero ulico in hišno številko ima danes takratna Divača Št. 9, pa bi bila resnica 

potrjena...« 

Gledalka želi, da podatek novinarji  TV SLO preverijo in da napake ne ponavljajo več.  

Varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev:  
 
Verjetno ima gledalka prav. V Škrateljnovi hiši je pač urejena stalna razstava Iti Rini v čast, ki 
se je rodila v Divači. Nikjer ni zapisano točno kje (na primer v publikacijah o razstavi), tako da 
bi se za to res moralo verjetno klicat na urad za 100% prepričanost. No, le Cosmopolitan v 
enem prispevku, ki je na vrhu googlovih zadetkov, navaja, da je bila rojena v Škrateljnovi hiši, 
in močno upam, da se TV novinarji ne obveščajo pri kolegih takšnih medijev. 
 

INFORMATIVNI PROGRAM 

 

Slaba vidnost podnapisov - Dnevnik, Odmevi 

 

1. M. J.: 

Pripomba se nanaša na podnapise prevodov pri poročilih (Dnevnik,Odmevi). Kadar je 

ozadje dogajanja svetlo, se tekst prevoda zelo slabo vidi, tako, da ga je včasih 

nemogoče prečitati. Zato predlagam(mo), da se ozadje teksta zatemni s temnim 

trakom in nanj napiše tekst. Kot imajo pri konkurenčnem POP TV. Ker se sliši, da se za 

jesen v Vaši hiši pripravljajo določene novosti in posodobitve, mislim(mo), da nekaj 

takšnega ne bi smelo predstavljati večjega problema. Je pa resnično moteče, ker ne 

moreš prečitati,k aj je določen govorec povedal. 

 
Ksenija Horvat Petrovčič, odgovorna urednica Informativnega programa: 
 
Grafike s katerimi sodelujemo, bom posebej opozorila, naj bo naša nova rešitev ustreznejša 

od sedanje.  

 

ODMEVI 

Nepravilna raba slovenskega jezika 



6 
 

1. N.K.:  

 najprej bi rad povedal, da se mi zdijo informativne oddaje TVSLO dobro gledljive, 
 jasne, predvsem pa je podajanje informacij, sicer po mojem skromnem mnenju, 
 objektivno. 
 Menim pa,  da je RTVSLO prva ustanova, ki naj bi skrbela za slovensko besedo in na 
 podlagi tega, da je nepravilna raba samostalnika otroci ter uporaba besede bolan, 
 namesto bolehen, zadeva, vredna mojih petih minut. Kot vsi vemo, je orodnik 
 samostalnika otroci z otroki, bolehen pa le beseda, ki se jo uporablja v pogovornem 
 jeziku, ni pa nikakor za na javno televizijo. 
 Delate dober program in želim si ter vam želim, da bi ostali taki tudi v prihodnje. 
  

Varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev: 

Ogledala sem si oddajo. Dve slovnični napaki sta se “pritepli” voditelju, ki je sicer tudi na jezik 

zelo pozoren.  Prvo napako omenjate Vi.  Res je rekel z otroci, namesto z otroki, uporabil je 

tudi besedo bolani, namesto bolni. 

Kar pa se tiče besede bolehen, pa nimate prav. Bolehen je človek, ki je slabega, šibkega 

zdravja. In beseda je v SSKJ-ju. 

Voditelj je o napakah obveščen.  

 

DNEVNIK 
 
Nepopolno informiranje  

 

1. F. T.:  

...«v Dnevniku TV SLO ..., ki je predstavil  predmetni (moralno/tehnično zelo sporni) 

pre/beg ZHB, sem pogrešal drugo polovico informacije, to je informacijo, ki jo je bilo 

moč prebrati celo na portalu RTV SLO, da je ZHB »roko nesebične pomoči« ponudil 

sam malorasli tov. Mirko Bandelj, nekoč zelo vidni/razvpiti politik udbovsko 

pogojene...« 

 
Varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev : 
 
Pismo je daljše, izvzela sem le bistvo pritožbe, na katero je korekten odgovor pripravila 
urednica Nataša Rijavec Bartha.  Sicer pa je pismo spisano v jeziku na izjemno nizkem nivoju, 
z veliko osebnih žalitev. Takih pritožb, ki ne vsebujejo konkretnih argumentov, pač pa osebne 
napade na posameznike, govorijo o telesnih značinostih posameznikov, blatijo ljudi in 
njihovo psihično stanje, ne bom obravnavala.  
 



7 
 

Nataša Rijavec, urednica: 

V prispevku v Dnevniku TVS 15.7.2011 smo poročali, da bo Blanka Zobec Hrastar  zapustila 

tožilske vrste, novinar je v prispevku predstavil glavne poudarke iz njene kariere, vključil je 

tudi komentar Janeza Janše, da gre za beg pred porazom, saj bo po njegovem obtožnica v 

zadevi Patria padla. Novinar je tudi poročal, da Zobec Hrastarjeva molči, še bolj nenavaden 

se mu je zdel molk njenih nadrejenih- generalnega državnega tožilca in pravosodnega 

ministra, skopo izjavo je dal le državni sekretar. Zato pa je novinar povzel telefonski razgovor 

z  vodjo posebne skupine tožilcev Blanko  Žgajnar. Na koncu se je novinar še vprašal,  kdo bo 

novi tožilec v zadevi Patria in odgovoril, da je vse to še v zraku in prispevek sklenil z 

mnenjem, da naj bi Zobec Hrastarjeva jeseni zamenjala stran in postala odvetnica.  No, to se 

do današnjega dne – 29.8. 2011 - še ni zgodilo. Naš spletni portal je sicer tistega dne - 15.7. - 

resda objavil še informacijo, da so se sočasno z novico o odhodu Zobec Hrastarjeve s 

tožilstva  pojavile tudi govorice, da je Zobec Hrastarjeva službo našla v odvetniški pisarni 

Mirka Bandlja. Vendar je ta za MMC takoj dejal, da tega ne more komentirati in dodal: "S to 

žensko nisem še nikoli govoril.«  

Če se bo torej to res  zgodilo, bomo seveda tudi to informacijo korektno predstavili 

javnosti. Seveda pa nas prvenstveno zanima začetek sodne obravnave v zadevi Patria. 

 

Izpad podnaslavljanja za gluhe in naglušne 
 
1. S. L.: 

Pri TV Dnevniku že nekaj časa izpada podnaslavljanje za gluhe in naglušne, kadar 
poroča novinarka ga. Karmen W. Švegl (v zadnjem času predvsem iz Libije), večkrat pa 
navedeno podnaslavljanje izpade tudi pri drugih novicah (npr. na navedeni datum pri 
poročanju o hurikanu Irene v ZDA). Zanimivo je, da nikoli ne izpade podnaslavljanje 
izjav tujih oseb v tujih jezikih. Zanima me, zakaj je pri podnaslavljanju s teletekstom 
toliko tehničnih težav, pri podnaslavljanju tujejezičnega govora jih pa praktično ni (v 
10 letih sem samo enkrat, pa še to le za nekaj sekund zasledil tehnične težave pri 
slednjem, pri podnaslavljanju za gluhe pa so le-te na dnevnem redu).   
 

Uroš Urbanija, odgovorni urednik MMC-ja: 
 
Vsekakor je nesprejemljivo, če je kakršen koli del TV Dnevnika brez podnaslavljanja. 
S problemom sem že v preteklosti večkrat seznanil tudi informativni program TV, ki je za to 
odgovoren.  Vsak novinar mora namreč izjave posameznikov vnesti tudi v sistem, če tega ni, 
potem izjave izpadejo iz podnaslavljanja. 
 
Varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev:  

Odgovorni bodo opozorjeni na nujno odpravo problema ponavljajočega se izpadanja 

podnapisov za gluhe in naglušne. Očitno se spet izkazuje za vir problema neustrezna 



8 
 

organizacija zaradi lukenj v komunikaciji med različnimi odgovornimi, ki morajo na napake 

tudi opozarjati in vzpostaviti pogoje, da se ne ponavljajo.  

 

ŠPORTNI PROGRAM 

Neustrezna raba jezika pri komentiranju - Formula 1 (M. Ališič) 

1. A. Ž. :  

 Naravoslovje in tehnika sta v naši družbi precej zapostavljeni področji. Tega se gotovo 

 zavedate tudi na RTV Slovenija, saj si z izobraževalnimi programi na radiu in televiziji 

 prizadevate povrniti zaupanje v znanost pri vaših poslušalcih in gledalcih. Pohvalim 

 lahko tiste vaše sodelavce, ki se trudijo v tej smeri.  

Žal pa vaš komentator F1, gospod Miran Ališič, svoje vloge ne razume v celoti. Kot 

eden od promotorjev tehničnih vsebin, bi se moral zavzemati za pravilno uporabo 

merskih enot, ki jih pri svojem komentiranju uporablja. Ko je bil še na POP TV sem ga 

preko redakcije opozoril, da enota za moč avtomobilskega motorja ni konjska moč, 

pač pa W (vat, oziroma bolj pogosto kW, kilovat). Sedaj, ko je pod "vašo streho" 

moram opozorilo ponoviti. Tudi on mora dojeti, da to področje urejajo zakoni in da 

kar po domače, kot je z njim komentiral gospod Jerančič (gas, kuplunga, bremze, 

fergazer...) ne gre. Tudi avtomobili F1 dobivajo električni pogon kjer že od nekdaj moč 

merijo v W, on pa jo je vsemu navkljub v komentarju dirke na Madžarskem podal v 

konjskih močeh (priponka). 

V oddaji o avtomobilizmu na Valu 202 gospod Martinčič za moč navaja kW. Dvomim, 

da to povzroča zmedo med poslušalci in da mogoče ne vedo za kaj gre. Vsak 

komentator, ki spoštuje svoje občinstvo uporablja zakonite merske enote zato ne 

razumem vztrajanja gospoda Ališiča pri konjskih močeh. 

Prosim vas za odgovor v katerem bi mi vsaj posredno preko vas gospod Ališič povedal 

zakaj tako ravna. 

 

Komentator Miran Ališič: 

Spoštovani gospod Ž., 
 
veseli me, da spremljate dirke formule 1, prej na POP TV in zdaj na RTV Slovenija. Veseli me 
tudi, da ste kritični do našega dela, ter da vam je mar za tehnično kulturo in slovenski jezik. 
Res je, zgodba o konjskih močeh in kilovatih ima dolgo brado, in verjemite, vem, kakšna je 
naša uradna merska enota za moč motorja. Toda, so pač stvari, ki jih ljudje pač ne sprejmejo. 



9 
 

In kilovat (KW) je tipičen primer, ki ga Slovenci, pa tudi ostali Evropejci, da ne bo pomote, 
tudi v javni rabi niso sprejeli. Zlahka sprejmejo kilovatne ure na števcih za električno 
energijo, nikakor pa to ni uspelo, ko gre za pogon avtomobilov, motociklov ali drugih vozil.  
 
Konjska moč (KM) je še vedno med ljudmi splošno razširjena merska enota za moč motorjev, 
bolj zaradi zgodovine, primerjalnosti in lažjega razumevanja, kaj pomeni, denimo 100 KM, pa 
200 KM ali celo 500 KM. Večina medijev po vsej Evropi uporablja konjsko moč,  novinarji, 
celo strokovnjaki se pogovarjajo o konjskih močeh, in kilovat je pač nekaj, kar je v svetu 
avtomobilizma ostalo tujek, neka uradno sprejeta norma, ki pa je ljudje niso posvojili, pa če 
se oblasti še tako krčevito trudijo, da na dokumente vztrajno zapisujejo le kilovate. 
Primerneje se mi zdi, kot to počno v nekaterih državah, da tudi na uradnih dokumentih 
zapišejo oboje, ob kilovatih tudi konjske moči. Nemčija, kot tehnična velesila, je tak primer. 
 
Kaj pravite, kako bi bilo, če bi v Sloveniji (naša sedanja politična blaznost je sposobna tudi 
česa takega) metre zamenjali za angleško mersko enoto inče (palce), in potem skakalci v 
Planici ne bi več skočili 100 ali 200 metrov, pač pa, ne vem, 12 tisoč palcev!? Kako bi 
reagiralo občinstvo, kaj pravite? Bi vsi začeli govoriti v palcih, ali bi lepo pač še naprej govorili 
v metrih, ki vsakomur predstavljajo neko orientacijo? Bi si to kdo upal zahtevati od 
televizijskih reporterjev? 
 
Upam, da sem pojasnil svoje ravnanje, ki ga, za zdaj, ne mislim spremeniti! 
 
Z lepimi pozdravi, 
 
Miran Ališič 
 
Varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev:  
 
V primeru komentiranja športnega dogodka, ki je vendarle prvenstveno razvedrilne narave in 
je namenjen širšemu krogu ciljnega občinstva, je sprejemljivo, da tudi strokovno 
poimenovanje nečesa, kar sicer večina javnosti ne sprejme v identični rabi jezika, ni strogo 
po "zakonu" izgovorjeno, ampak se komentator odloči za izraz, ki je bolj domač občinstvu in 
tudi sicer v splošni rabi. V primeru bolj strokovno naravnane oddaje, na primer o 
avtomobilizmu, katere namen ni predvsem razvedrilen, pa je bolje, da se uporabljajo strogo 
strokovni izrazi, ki so morda tudi z zakonom kot takšni upoštevani znotraj birokracije.  
 
 

Veslanje domačega svetovnega prvenstva na Bledu ni bilo prenašano 
 

1. G. J.:  
 

Sram naj vas bo, da ni prenosa veslanja iz domačega sv. prvenstva na Bledu in vi še 

hočete da vam plačujemo 0,75 evra več na mesec!  

 



10 
 

2. M. J.:   

Vsaj domače nastope bi lahko. To je baje največji sportni dogodek v zadnjih dvajsetih 
letih - izjavil novinar g. Bergant. Ce ne bomo mi vlagali v uspesne sporte, v domaca 
prizorisca, turisticne kraje, od cesa pa bomo ziveli. 

 
Eden od komentarjev na RTV portalu je zapisal: 
"sram vas bodi, RTV.... vse ostale besede bi bile odveč in škoda mojega časa, ampak 
človeka zaboli srce, ko ugotovi, kakšen odnos imate do tega športa, ki naj bi bil 
slovenski ponos, z največ medaljami in z največjimi uspehi v samostojni Sloveniji in ko 
je prvenstvo na domačih tleh in na tako opevanem Bledu. In potem si upate kritizirat, 
da je narejeno premalo reklame in prepoznavnosti za samo prvenstvo. Kaj ste pa 
naredili vi??? Sramota!" 

 

 
3. I. J.:  
 

Naj nam nekdo obrazloži, zakaj ni prenosa!  
 
 
4. A. B.:   
 

Pritožujem se zaradi pomankljivega prenosa Svetovnega prvenstva v veslanju Bled 
2011. Glede na to, da je RTV slo nacionalna televizija se mi zdi primerno, da si bi tak 
dogodek (v katerem nastopajo SLOVENSKI veslači) zaslužil večjo pozornost. Dogodek 
boste pričeli prenašati šele v sredo, čeprav se je pričel odvijati že danes. Ne iščite 
izgovorov v tem, da hkrati poteka Svetovno prvenstvo v Atletiki, namreč na voljo 
imate 3 televizijske programe Slovenija 1, Slovenija 2 in Slovenija 3, na katerih bi 
lahko izvedli prenos.   
 
 

5. A. P.:   
 

Dovolj žalostno je, da RTV raje prenaša TOP SHOP reklame in ostala mašila v 
programu, kot pa Svetovno prvenstvo v našem najtrofejnejšem športu, kjer imata 
dvojni dvojec Špik/Čop za nameček celo možnosti osvojitve naslova svetovnega 
prvaka. Da je stvar še bolj nerazumljiva, je to prvenstvo v Sloveniji, za nameček pa je v 
času, ko gre za "odpadne termine" v smislu siceršnje gledanosti in posledično 
profitabilnosti za oglaševanje.  

 
Predlagam vam, da pred takšno naslednjo podobno katastrofalno odločitvijo naredite 
kratko naketo na vašem portalu, ali si gledalci želijo kak konkretni športni prenos ali 
bi takrat raje gledali kako x-to ponovitev dokumentarca ali "zabavne" oddaje. 

 
Bojim pa se, da nima smisla in moj apel ne bo nič spremenil, pač v stilu znane resnice: 
če bi volitve in referendumi imeli moč, da karkoli spremenijo, bi jih vladajoči 
nemudoma ukinili. 
 



11 
 

 
6. K. R.:   
 

Zanima me samo, kako je mogoče, da nacionalna televizija Slovenije, ne predvaja 
športa, v katerem smo osvojili veliko medalj, kljub temu da tekmovanje poteka v 
Sloveniji - na Bledu?  

 
Preprosto mi je to nerazumljivo in prosim, če mi lahko nekdo to objasni.  
 
 

7. K. B.:  
 
 Zakaj ne prenašate veslaškega sv. prvenstva?  
 
 
8. J. J.:    
 

Izražam globok protest, da danes, 28. 8. 2011, ni bilo prenosa kvalifikacij za SP v 
veslanju iz Bleda na TV Slovenija! Razumel bi, če SP ne bi bilo v domovini in da 
posledično ne bi bilo prenosa, vendar SP je na Bledu, v Sloveniji, naši domovini, 
prenosa pa ni bilo!!!! 

 
Izražam globok prostest, ob enem me je močno sram, da imamo tak javni RTV servis, 
ki ni sposoben prenašati SP v veslanju ob sami otvotitvi ter prvega tekmovalnega 
dne!!!! to ni za nikamor!!! Med tem ko RTV SLO o Bledu in SP ni do sedaj pripravila 
praktično nič, samo kritike na račun organizacije prvenstva v kratkih reportažah v 
okviru dnevnika! Med tem, ko je praksa TV prenosov in oddaj podobnih prvenstev v 
tujini popolnoma drugačna kot pri nas!!! 

 
Še enkrat izražam globok protest, ogorčenje in razočaranje!! 
 

 
Mile Jovanič, v.d. odgovornega urednika Športnega programa: 
 
Televizije niso neposredno vključene v pogajanja med zvezami in EBU. V roke dobijo(mo) 
samo končni dokument in v primeru pogodbe med Mednarodno veslaško zvezo in EBU je 
pogodbena obveznost televizij prenos tekmovanj od polfinala dalje. Veslanje na naravnih 
progah je zaradi raznolikosti terena ena najzahtevnejših (tehnološko, logistično in posledično 
tudi finančno) disciplin za neposredne prenose. Zato so uvodni dnevi namenjeni vaji celotne 
ekipe. Tudi na preteklih prvenstvih v drugih državah ni bilo nikoli neposrednih prenosov 
nastopov v predtekmovanjih.  
 
Varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev:  

Da nacionalna televizija ni v celoti prenašala Svetovnega prvenstva v veslanju na Bledu, v 

naši domovini, je javnosti lahko nerazumljiva odločitev. Še toliko težje razumljiva, ker gre za 

šport in športnike, ki so naši domovini prinesli vrhunske uspehe in s tem tudi pomembno 



12 
 

prispevali k njeni pozitivni prepoznavnosti v svetu. Buren in številen zgrožen odziv, ker tako 

pomemben dogodek za Slovence ni bil prenašan v celoti, sporoča, kako je prav tako 

pomembno prisluhniti javnosti. V primeru nacionalnega medija še toliko bolj. Izpolnitev 

osnovnih zahtev pogodbenih obveznosti je eno, razmislek o možni nadgradnji, pa drugo. 

Utemeljitev, da celotna ekipa potrebuje vajo, za kar je dobra priložnost predtekmovanje, je 

smiselna. Ze ekipo. Da  v drugih državah prav tako niso predvajali predtekmovanj v nobenem 

primeru (tudi če bi ali so tekmovali njihovi športniki z vrhunskimi rezultati?) je lahko eden 

izmed možnih dobrih argumentov. Še vedno pa ostaja dejstvo, da bi si naši gledalci v primeru 

športa, ki je dosegal vrhunske rezultate, z veseljem ogledali celotno tekmovanje, ki se je 

odvijalo na domačih tleh. 

 

PARLAMENTARNI PROGRAM 

 

Spored v tiskanih medijih ni objavljen 
 
1. V. K.: 
 

že leto in pol prosim, da uredite da bo program 3. programa  RTVSLO v tiskanih 

medijih objavljen kot se za RTVSLO spodobi... 

 

Dr. Ljerka Bizilj, Odgovorna urednica : 

3.program TVS ima spored, tedensko je objavljen v reviji Stop, dnevno sproti obnavljan na 

teletekstu TVS, objavljen je tudi na spodnji pasici programa. Veselilo bi nas, če bi časniki in 

revije objavljali spored TVSLo3, a doslej za to niso bili zainteresirani, saj tehnologija, s katero 

oddaja SLO3 ni imela tovrstnih avtomatskih programov, prenosov in bi morali časniki spored 

pretipkavati, kot smo bili obveščeni. Prehod na nov predvajalni program jeseni, bo morda 

omogočil avtomatski prevzem sporeda. Res pa je, da je spored SLO3 le okvirni, saj je odvisen 

od dogajanja v Državnem zboru, od zasedanj, delovnih teles, novinarskih konferenc, 

možnosti prenosov ali zgolj posnetkov, kar pa se neprestano spreminja, včasih iz ure v uro, 

gre za informativni kanal, ki je odvisen od dogodkov, ki pa jih – kot vsi info kanali na svetu-

potem tudi ponavljamo, da jih gledalci, če nas spremljajo, ne morejo zamuditi. S svežimi 

informacijami gledalce obveščamo sproti tudi na spodnji vrstici, t.i. crawlom. 

 

Varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev : 
 
Delno lahko ta odgovor sprejmem, v kolikor gre za prepozno napovedane seje in novinarske 
konference, sicer pa bi moral tudi program TV SLO 3 pridobiti bolj stabilno in pregledno 



13 
 

terminsko načrtovanje oddaj. In kaj pomeni “nov predvajalni program, ki naj bi omogočil 
avtomatski prevzem sporeda?” 

 

RADIO SLOVENIJA 

 

TOPLOVOD (30. 8. 2011 ob 21.00 - 22.00) 

 

1. F. T.: 

Ne odrekam pravice tov. Mihi Šalaherju, da mu v njegovih mladih letih kvalitetno dol visi, ko 

na začetku 'njegove' oddaje v eter z/letijo sporočilne Šalaherjeve nagovorne besede 'čao 

pičke, jaz sem v kurcu', da se v navidezni intelektualni suverenosti z istimi jajci/klincom in 

istimi češpljami/razpočnico (op.a. italic dobesedno povzemanje v eter izrečenih besed tov. 

Miha šalaherja) šali in (mestoma prav perverzno) onanira nad vodljivimi nebogljenimi 

poslušalci, …. 

Mirko Štular, odgovorni urednik Vala 202: 

Izrazito osebne, subjektivne, tudi žaljive ocene in namigovanja so vsaj toliko, če ne bolj odraz 

njihovega avtorja, kot pa tistega, proti kateremu so uperjene, tudi če bi bile povsem na 

mestu. Zato nanje ne nameravamo odgovarjati. Edini del kritike, ki je bil povod za dodatno 

poslušanje in oceno predmetne oddaje, je uporaba kletvic ali žaljivih izrazov v našem 

programu. Ocenjujemo, da tudi v tem pogledu dotična oddaja Toplovod in njen avtor Miha 

Šalehar ni šla čez rob sprejemljivega. Dodajam še pojasnilo v.d. urednice večernega 

programa Anje Hlače, s katerim se povsem strinjam. 

»V oddaji Toplovod, ki je bila na Valu 202 na sporedu v torek, 30. 8. 2011, med 21. in 22. uro, 

je voditelj Miha Šalehar s poslušalci debatiral na temo: kakšnih volitev si želite oz. kakšne so 

kvalitetne volitve? Po voditeljevem uvodu smo predvajali pesem »Jaz sem v kurcu« zasedbe 

»Čau pičke«. Voditelj je pesem odpovedal in namignil, da je pesem primerna tudi za temo 

oddaje. V oddaji sicer ni uporabljal kletvic. 

Toplovod je oddaja, s katero že nekaj let na Valu 202 spodbujamo k argumentiranju, iskanju 

drugačnih odgovorov na morda že odgovorjena vprašanja. S Toplovodom skušamo  preseči 

okvirje klasičnih površnih razprav voditelj-poslušalec in prisluhniti drugačnim mnenjem, ki pa 

morajo biti ustrezno podkrepljena in utemeljena. Prav zato je oddaja provokativna, ne pa 

žaljiva. Tudi tokrat ni bilo drugače.«  

 

 



14 
 

 

MMC  

 

Onemogočeno spremljanje dela programa v tujini 

1.  A. G.:  

 

 Spoštovani, 

zanima me, čemu Slovenci po svetu (npr. v Bruslju) ne moremo spremljati določenega 
dela programa RTV SLO na spletu? To doživljam kot diskriminacijo, razlaga, ki jo ob 
pospešeno vrteči se Zemlji v takih primerih predvaja RTV SLO, se namreč ne nanaša 
(več) na problem avtorskih pravic, marveč na IP številke, ki jih sistem prepozna kot 
slovenske. 
Logično je, da se za program v slovenskem jeziku zanimajo najbrž predvsem ljudje, ki 
slednjega govorijo, torej najbrž večinoma Slovenci (in oni redki tujci, ki se tega jezika 
učijo). Ljudje, ki živijo v Sloveniji, v veliki večini uporabljajo električno energijo, kar 
pomeni, da nujno plačujejo RTV prispevek in posedujejo televizorje, posledično jim 
splet najbrž ni primarni vir za spremljanje programa RTV SLO - v tujini pa je ravno 
nasprotno. Osebno težko razumem, čemu lahko v Bruslju brez težav spremljam 
Odmeve, ne pa košarke (če problem ni v pravicah, čeprav tudi tega v bistvu ne 
razumem, ampak okej, nikomur najbrž ni dano razumeti vsega, v kar se vtakne). 
Televizijski in radijski programi RTV SLO so tu eden pomembnejših načinov, kako 
ostati v živem stiku s slovenskim jezikom in slovensko kulturo, pa čeprav ob 
občasnem neustavljivem preklinjanju čez napačne rabe rodilnika in dvojine, ki so hit 
posebej pri nekaterih novinarjih - pomembno je, tako je vsaj moje mnenje, da imamo 
kravo, četudi je betežna in daje mleko samo vsak drugi dan -, zato se mi zdi, da bi RTV 
SLO morala vložiti specialne napore v zagotavljanje oskrbe s čim več svojega 
programa prav preko spleta. 

 
Varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev : 
 
Praktično vsi športni prenosi (neposredni in ponovitve), ki so na voljo preko spletne strani 
rtvslo.si, so omejeni z geoblokado, kar pomeni, da jih je možno gledati le iz IP številk, ki se 
nahajajo v Sloveniji. Blokada se dela samodejno na osnovi mednarodnih tabel IP naslovov, 
zato ni možno delati nobenih izjem, konec koncev je to tudi namen geoblokade. To je tudi 
edina mednarodno sprejemljiva rešitev, ki jo podpira tudi EBU in le s tako zaščito je sploh 
možno izvajati prenose podobnih prireditev (ali oddaj). 
Žal iz tujine ogled geoblokiranih oddaj/prenosov preko spletne strani rtvslo.si ni in ne bo 
možen, ne glede na to, kdo želi gledati prenos oz. oddajo. 
Edini  način za ogled teh prenosov je nakup satelitske kartice. 
 
 

Predčasna prekinitev predvajanja nogometne tekme 



15 
 

 
1. J. T.: 

Rad bi vas opozoril, da se je prenos nogometne tekme med Mariborom in Glasgowom 
končal predčasno. Prenosa zadnjih napetih minut tekme tako sploh ni bilo. Prosil bi 
Vas, da v prihodnje tudi na spletnem portalu prenašate celotne tekme. 

 
Žiga Mraz, Inženir produkcijskih sistemov RTVSLO – MMC: 
 
Kot ponavadi se prenos po internetu predvaja glede na spored po internetu. Ker je bila 
tekma 10 minut dlje, kot je bilo napisano na sporedu, po tekmi pa je bila na sporedu oddaja, 
za katero nismo imeli pravic, se je nogomet avtomatsko izklopil glede na spored. Načeloma 
na te stvari pazimo, a ker je tekma tekla že med Odmevi, s katerimi imamo kar nekaj dela, 
nismo opazili premika in nismo mogli ročno popraviti stvari.  
Klasična težava našega sistema, ki jo poizkušamo v največji meri odpraviti, a nam na žalost 
kdaj take zadeve tudi uidejo zaradi drugega dela. 
 
 
Varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev:  
 
Poimenovanje "klasična težava našega sistema" pomeni, da je sistem slab in da se odgovorni 
tega tudi zavedajo, a se vseeno nič ne spremeni. Očitno že tako dolgo, da je slab sistem 
pridobil že častni naziv "klasike". Kar je seveda nesprejemljivo za profesionalen medij. 
Nesprejemljivo je tudi pričakovanje do občinstva, ki ostaja žrtev klasično težavnega slabega 
sistema, da bo povsem sočutno in s polno mero tolerance sprejelo, da imajo zaposleni na 
tem področju včasih pač preveč dela, pa jim kdaj kakšne zadeve uidejo! Naše občinstvo 
pričakuje profesionalno izvajano delo, pri čemer je to, da si želijo ogledati finalne minute 
nogometne tekme najmanj, kar lahko pričakujejo od zadovoljive ponudbe. 
 
V kolikor obstajajo težave zaradi preobilice dela, zaradi premalo kadra ali je sistem preprosto 
v izhodišču preslab, je treba znotraj medijske hiše o težavi spregovoriti z odgovornimi in 
težave čim prej na ustrezen način odpraviti. 
 
 

Nepravilna raba jezika 
 
1. M. M.:   
 

Pišem Vam, ker sem zadnje čase vedno bolj razočarana nad pravopisnimi napakami, 

ki se pojavljajo v člankih na rtvslo.si. Redno spremljam Vaš portal in tudi pogosto 

berem komentarje, v katerih se veliko bralcev pritožuje nad isto težavo. Vem, da 

obstaja možnost "prijave napake", vendar je to v prvi vrsti delo lektorjev/avtorjev 

člankov, šele potem pa "dobra volja" bralcev. Zavedam se tudi, da marsikateri bralec 

z veseljem skritizira pravopis v članku, medtem ko bi sam verjetno ne uspel sestaviti 

nič boljšega.  

Moj namen ni kritiziranje, ampak resen poziv k boljši kvaliteti.  



16 
 

 

Navajam nekaj "buč", ki so se pojavile danes v članku "Cena barbike: 20 evrov. Za 

njeno izdelavo stojijo samomori, izkoriščanje delavcev in izživljanja": 

• "Sturdy Products, ki stoji v Šenženu, proizvaja tudi igrače za ameriško verigo 
Walmart, med znamkami pa najdemo taka uveljavljena imena kot veriga Thomas the 
Tank Engine, avtomobilčke Matchbox, Cars, Zgodba igrač, Barbie, Fisher Price, 
Scrabble in Hot Wheels." 

• "Uslužbenci trdijo, da jim je tovarna plačala, da so med revizijami dajali zavajujoče 
odgovore, v nasprotnem primeru pa so bili oglobljeni."  

• ""Ne obstaja nikakršnega učinkovitega mehanizma uveljavljanja zakonov in pomoči 
za delavce," ugotavlja predstavnica Sacoma." 

• "Foxconn izdeluje večino velikih imen elektronike, med drugimi izdelke Appla, Della, 
HP-ja, Nintenda in Sonyja" 

Razumem, da se dosti člankov prevaja iz tujih jezikov (tudi sama se ukvarjam s 

prevajanjem, zato vem, da v postopku dosti krat pride do napake, ko je npr. ob 

zamenjavi glagola potrebno zamenjati tudi rekcijo pri vseh samostalnikih, ki se na 

glagol navezujejo), vendar bi morali zaradi tega lektoriranju namenjati še več 

pozornosti. 

 

Že leta spremljam novice na portalu rtvslo.si in sem resnično zaskrbljena zaradi upada 

kakovosti. Kmalu se boste znašli na ravni 24ur.com. 

Varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev:  
 

Hvala za jasno predstavljene pripombe in poziv k izboljšani kvaliteti prispevkov. Seveda se 

takšne napake na spletnem portalu nacionalne televizije ne bi smele pojavljati. Res je tudi, 

da marsikateri bralec z veseljem skritizira pravopisne napake v članku, prav tako marsikateri 

gledalec nepravilno rabo jezika v oddajah, čeprav morda sam ne predstavlja nadpovprečno 

pismenega posameznika. Ampak vseeno si občinstvo lahko privošči kritiziranje kljub 

morebitnemu osebno nezadovoljivemu obvladovanju pravopisa, ker pritožnik ni v funkciji 

novinarja, od katerega pa moramo pričakovati visok nivo obvladovanja jezika z vseh 

aspektov, saj je to njegovo profesionalno delo.  

Opozorilo s pričakovanjem po nujnih izboljšavah bo posredovano uredništvu. 

 

TELETEKST 

 

Manjkajoče vsebine oddaj 



17 
 

1.  J.M. : 

Gledalka upravičeno pričakuje vsebine oddaj na teletekstu RTVSLO, ki pa jih žal ni.  

(stran 223 recimo). Pravi, da na drugih televizijah s tem nimajo nikakršnih težav in se 

dobro zavedajo, da je teletekst njihova podpora lastnemu programu. Sprašuje se, če 

bo morala zaradi tega kupovati in plačevati druge medije, časopise, kjer pa 

informacije tudi niso vselej aktualizirane? 

 

2. V. M.: 

Gledalka pogreša opise vsebin oddaj na teletekstu.  

 

Zorica Miklič, vodja koordinacije: 

Po zagotovilu MMC-ja so vse zahtevane vsebine oddaj objavljene na TTX.  

 

Matej Žunkovič, pomočnik generalnega direktorja za tehniko, investicije in razvojno 

tehnologijo: 

Gre za začasne težave, ki jih bomo poiskušali v kratkem odpraviti. 
 
 
Varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev:  
 
Od julija 2011  RTV SLO uporablja za TXT opise oddaj in filmov,  ki jih uredniki oz. odg. osebe 
na TV programu same vnašajo v sistem Provys. To v praksi pomeni, da če v Provys ni nič 
vpisanega, se na TXT in na EPG-ju nič ne pojavi.  Skrb za vnašanje vsebin oddaj je dolžnost 
urednikov, na kar so bili tudi dodatno opozorjeni. Upam da bodo resno vzeli opozorila in 
začeli ustrezno označevati vsebine, saj veliko ljudi uporablja TXT in EPG za spremljanje TV 
programov. 
 

 


