
1 
 

TA DOKUMENT PREDSTAVLJA IZBOR ODZIVOV JAVNOSTI, KI NASLAVLJAJO VARUHINJO 
PRAVIC GLEDALCEV IN POSLUŠALCEV, IN JE NAMENJEN ZGOLJ ZA INTERNO RABO, ZA 

OBVEŠČANJE UREDNIKOV OZIROMA UREDNIŠTEV RTV SLOVENIJE. NJEGOVE VSEBINE ALI 
DELOV VSEBIN NI DOVOLJENO UPORABLJATI V NOBENEM DRUGEM KONTEKSTU. 

 

PREDSTAVITEV ODZIVOV OBČINSTVA  
januar 2012 

V mesecu januarju se ja na program RTV Slovenije zvrstilo 43 odzivov občinstva, od tega 30 preko 

elektronske, 6 preko klasične pošte in 7 preko telefona. 

Največ kritik se je nanašalo na Razvedrilni program, predvsem zaradi ukinitve narodno-zabavne 

glasbene oddaje Glasbeni spomini z Borisom Kopitarjem. Zvesto občinstvo meni, da je šlo za 

kakovostno oddajo z izjemnim narodnozabavnim glasbenim izborom in prijaznim ter dobro 

artikuliranim voditeljem. Pritožbe zaradi umika oddaje so zelo ostre in izražajo zahtevo po vrnitvi na 

program. Vprašanje je, ali gre pri varčevanju in s tem povezanim krčenjem programske ponudbe za 

najboljšo odločitev pri ukinitvi omenjene oddaje. 

Ostale kritike so se dotaknile še oddaj Misija Evrovizija, Na lepše in Ugani, kdo pride na večerjo!. V 

primeru Misije Evrovizije se je pojavila pritožba zaradi izrečene kletvice s strani predstavnika žirije in 

domnevne žaljive konotacije do verskih simbolov. V primeru negativnega odziva na oddajo Ugani, 

kdo pride na večerjo! je v pritožbi izraženo nestrinjanje zaradi glasovanja preko spletnega omrežja 

Facebook, ker starejši gledalci in gledalke ne uporabljajo interneta. Glasovanje preko telefona ni 

možno, ker oddaja ne poteka v živo. Je pa vseeno vprašljivo posredno napeljevanje k članstvu v 

omrežje Facebook, v kolikor bi kdo želel glasovati, ker sicer kakršna koli komunikacija brez prijave v 

dotično socialno omrežje ni omogočena. Morda bi lahko v primeru raznih glasovanj omogočili 

storitev preko spletne strani oddaje v okviru MMC spletnega portala. Kritika se je nanašala tudi na 

konceptualni izbor propagiranja "francosko - elitne" kuhinje, pri čemer je govor francoskega kuharja 

nerazumljiv. V primeru oddaje Na lepše je prišlo do napake, saj je bila prva oddaja v letu 2012 

predvajana z neustrezno vsebino, ki se je nanašala še na preteklo prednovoletno dogajanje. 

Več pritožb je prispelo tudi na Informativni program. Med drugim je bilo izraženo nezadovoljstvo 

zaradi prepogostega pojavljanja tehničnih napak ali motenj, pri čemer nekateri prispevki v tujih 

jezikih niso podnaslovljeni, v določenih primerih se zvok ne ujema s sliko in podobne tehnične 

nevšečnosti. Občinstvo je še posebej občutljivo, v kolikor se voditelji oddaj ob nastalih zadregah 

posebej ne opravičijo gledalcem. V uredništvu so izrazili strinjanje z nesprejemljivostjo prehodne 

težavne situacije na tehničnem področju in zagotovili izboljšanje. 

Nekaj več pritožb kot ponavadi je naslovilo tudi radijski program. Nezadovoljstvo je povzročila 

predvsem oddaja Kje pa vas čevelj žuli?, ki je bila posvečena razpravi o družinskem zakoniku. Pod 

podnaslovom Manipulacije o družinskem zakoniku se je oddaja lotila predvsem osvetljevanja zmotnih 

prepričanj ali razkrinkavanja namerno zavajajočih trditev na temo porok istospolnih partnerjev  ter iz 

tega izvirajoče vprašanje pravic otrok. Kljub temu, da je bilo na začetku oddaje posebej poudarjeno 



2 
 

nasprotovanje dejstvu, da je le del družinskega zakonika, ki obravnava enakopravnost istospolnih 

partnerjev, izrabljen za referendumsko zavračanje vsebine celotnega družinskega zakonika, pa je bila 

v nadaljevanju v enakem slogu oddaja prav tako posvečena predvsem osvetljevanju teme istospolnih 

partnerstev, le da z vidika zagovornikov aktualne ureditve družinskega zakonika na tem področju. 

Ostale zakonsko urejevane vsebine so bile omenjene le za mimogrede. Oddaja je predstavila dobre 

argumente s strani stroke in posameznikov na podlagi izkušenj, vendar se je zelo neposredno in zelo 

kritično dotikala določenih trditev s strani nasprotnikov porokam istospolnih partnerjev, pri čemer pa 

možnosti za odziv stroke nasprotno mislečih ni ponudila, razen nosilcu spletne strani, kjer so 

določene trditve objavljene, in hkrati predstavniku Zavoda za družino in kulturno življenje dr. Tadeju 

Strehovcu, ki je sodelovanje v oddaji odklonil. Tako je nastopil le z eno kratko izjavo v oddaji Lojze 

Peterle, ki pa predstavlja del političnega prostora. Zato je negativna reakcija s strani dela javnosti 

pričakovana in vsaj do neke mere v očitku o nekorektnem delovanju utemeljena. 

Še vedno se pojavlja več pritožb zaradi tehničnih motenj po uvedbi digitalizacije in zaradi 

neuravnoteženosti zvoka oziroma pretirane glasnosti glasbene podlage v oddajah, pri čemer je 

moteno spremljanje govora. G. Martin Žvelc je posredoval obširnejšo obrazložitev ozadja problema, 

za katerega se trudi, da bi ga odpravili, kar naj bi bilo omogočeno v jeseni. Vendar morajo pri skrbi za 

ustrezno delovanje zvoka sodelovati vsi tonski mojstri in se udeleževati organiziranih izobraževanj na 

tem področju.  

Prvič se je zvrstilo tudi nekaj pritožb zaradi slabo vidnih podnapisov. Glavni koordinator izvedbe je 

sicer osvetlil morebitni problem konflikta med interesom gledalcev in gledalk ter avtorjev oddaj, ki 

velikokrat menijo, da podnapisi na sivi ali črni podlagi pretirano posežejo v sliko. A vendarle ob 

iskanju kompromisa morda ne bi bilo odveč razmisliti o kakšni drugi verziji črk, ki bi bile bolj debele in 

še vedno dovolj velike.  

MMC spletni portal tokrat ni prejel nobene pritožbe. 

TELEVIZIJA SLOVENIJA 
 

Slabo vidni podnapisi 

1. E. R.: 

Odkar podnapisi niso več na črni podlagi, so težko berljivi. Pripomnil pa je tudi, da je 

televizijska ura za kakšne tri sekunde kasni v prmetjavi z radijsko.  

2. N. R.: 

Podnapisi so slabo vidni. 

3. F. G.: 

Težava so podnapisi. Tisk je predroben in preveč stisnjen, skratka nečitljiv, ali pa prehitro 

umaknjen.  

Franci Stehovec: Glavni koordinator izvedbe TVSLO: 



3 
 

problematiko podnapisov sem obširneje pojasnil že leta februarja 2007 v odgovoru enemu od 

gledalcev, malo kasneje pa še za časopis Dnevnik. Danes ne bi bilo drugače. 

S podnapisi je dejansko križ:  

- Če so na sivi ali črni podlagi, prekrivajo vsebino slike, čemur nasprotujejo avtorji  

- Če so preveliki, moteče posegajo v sliko, če so premajhni pa so težko berljivi, zlasti na manjših 4:3 

TV ekranih 

- Le redke TV uporabljajo sive pasice (v priponki), velika večina jih uporablja bele črke, ki pa so črno 

obrobljene 

 

Če bi na televizorju preleteli vse TV postaje, bi hitro ugotovili, da so naši podnapisi med največjimi in 

med najlažje berljivimi. Danes, ko je široki 16:9 in HD format slike dokončno postal standard pri 

produkciji oddaj RTVS, so po mojem mnenju naši podnapisi celo preveliki in bistveno večji od večine 

ostalih TV, a jih zaradi slabovidnih gledalcev, kljub temu še vedno uporabljamo.  

 

Gre za nujen kompromis, s katerim ni nihče v celoti zadovoljen. 

 

Podnapisi_Nedeljski 
dnevnik.pdf

 

Varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev: 
 
Med podnapisi v priponki, kjer so navedeni primeri neuporabe sivega ali črnega ozadja, so podnapisi 
TV Slovenije med manjšimi in najtanjšimi hkrati. Že mogoče, da so obrobljeni s črno, vendar so črke 
tanke in ne ravno velike, črna obroba sploh ni bistveno opazna. Siva podlaga bi prav tako morda 
lahko predstavljala kompromis med zahtevami avtorjev in udobnejšim ogledom programa s strani 
občinstva. Saj verjetno je tudi avtorjem v interesu, da občinstvo dobro vidi podnapise in zaradi 
moteče slabe vidnosti le teh ne preklopi na drug program. 
 

Neuravnoteženost zvoka  

1. I. K: 

Glede vaših oddaj nimam drugih pripomb kot to, da me zelo moti, ko povečate ton pri 

reklamah, da moraš vsakič utišati glas. 

To se dogaja tudi pri poročilih,odmevih..Vem da morajo biti reklame bolj slišne, ampak to pa 

je verjetno preveč. Glede na današnjo tehniko bi se lahko temu prilagodili. 

2. V. S.: 

Danes zjutraj sem vas spet poslušala. Vesela sem, da delate z občutkom. 

Tudi sama imam pripombo, in sicer: že lep čas me moti spremljajoča glasba v nekaterih 
radijskih in TV oddajah. Mislim na glasbo, ki spremlja zanimive pogovore. Izredno rada 
prisluhnem nedeljskemu gostu, a pogovor je zelo pogosto spremljan z motečo glasbo. Prav 
tako je zame ne le nepotrebna, ampak prav vsiljiva spremljava benda med pogovori v 



4 
 

Anjinem Nedeljskem popoldnevu (Ugani, kdo pride na večerjo). Glasbeniki se na vso moč 
trudijo, se zdi, da bi preglasili govoreče. Le zakaj? 

Pogovori so navadno zanimivi in po mojem mnenju je vsaka glasba odveč, saj odvrača 
poslušalca/gledalca od vsebine. Morda je potrebna gostu, ki pride na večerjo, da je bolj 
sproščen. Ne vem. Če že, potem naj bi bila glasba le v obliki "tančice", nikakor pa ne glasna ... 

3. F. G.: 

Avizi pred  in med oddajami so preglasni in moramo vedno utišati sprejemnik 

 

Vanja Vardjan: odgovorni urednik Razvedrilnega programa: 

Glasbeno ozadje v mozaičnih pogovorno-razvedrilnih oddajah je sicer skorajda povsod programska 

stalnica, bomo pa snovalce oddaje opozorili na vašo pripombo. 

Martin Žvelc:  

Kakovost zvoka je na žalost vsak dan slabša. Skoraj ni dneva, da se v prispevkih v dnevniku ali v 

odmevih ne pojavi prispevek s hudimi popačenji. Pri načrtovanju scene se kljub opozorilom nihče ne 

ozira na osnovne zakonitosti fizikalnih lastnosti zvoka... Med vsemi programi, ki jih testno spremljam, 

imamo najslabši zvok.  

Zdaj pa ponovno o težavah z glasnostjo, ki pestijo gledalce in poslušalce, ki so morda do drugih težav 

bolj tolerantni.  

Samoinciativno organiziram predavanja in izobraževanja za tonske mojstre. Mnogokrat sem bil že 

deležen kritik, češ, kaj se vmešavam v delo drugih....V naslednjem tednu imam predavanje v torek od 

9.00 do 15.00 na Radiu. Če bo le prosta kakšna predavalnica na TV, pa bom že šestič ponovil 

predavanja  (bom povabil) v četrtek naslednji teden. Uvajanje novega načina merjenja glasnosti in s 

tem povezano normalizacijo glasnosti na isti nivo bo hud zalogaj. Ne samo po finančni plati, 

predvsem bo težava s kadri. Trenutno imam na testu nekaj računalniških merilnikov, industrija še 

vedno ni ponudila zadovoljivih rešitev, ki bi omogočila vsaj tehnološko posodobitev. Naj za primer 

navedem švicarsko TV, ki je namenila 1,1 MIO€ za merilnike in 400.000 € za izobraževanje kadrov 

(toncev). 

Kot vodja skupine za zvok v okviru službe Tehnika, investicije in inženiring sem med prvimi v Evropi 

(poleg angl., nemške in španske verzije)  poskrbel za slovensko različico priporočila EBU R128, ki 

določa nov način merjenja glasnosti. Ostale dokumente, tudi pobudo Apeku, ki sem jo poslal v teh 

dneh, pa prilagam v priponki. 

Če bo stekla usklajena akcija (na kar sem spet opozoril na tehničnem kolegiju - tretjem v mandatu 

tega vodstva), lahko pričakujemo prve rezultate jeseni, polno uveljavitev pri nas pa sredi naslednjega 

leta. 

Nemčija je sprejela R128 na državnem nivoju in velja tudi za komercialne TV -uveljavitev do 1.1.2013. 

http://tech.ebu.ch/loudness 



5 
 

PS: V prispevku Kakovost zvoka in R 128 sva z Albertom (Z OZ) opozorila naše vodstvo na težave s 

kakovostjo zaradi slabe distribucije, na katero RTV nima vpliva - danes že več kot 60% gledalcev 

spremlja RTVSLO programe preko kabla in IP, na kar ne moremo vplivati.  

 

Glasnost zvoka in 
EBU R 128 .pdf

 

r128_2011_SI.pdf

 

Kakovost zvoka in 
EBU R128.pdf

 

 

Varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev: 
 
Pohvalno je, da je problem prepoznan in delovanje v smer izboljšav na ustreznem profesionalnem 
nivoju aktivno poteka. Seveda bo potrebno sodelovanje z vsemi odgovornimi kadri. Izobraževanje za 
tonske mojstre bi moralo potekati kot neobhodna obvezna poklicna dolžnost. Upam, da si resnično 
lahko obetamo nujne posodobitve sistema v jesenskem obdobju. 
 

Digitalizacija - neomogočen sprejem HD programa 

1.  S. K.: 

Obračam se na vas, ker smatram da smo gledalci, ki spremljamo programe TV Slovenije z 

anteno  iz  klasičnih oddajnikov prikrajšani , saj ni možen sprejem HD programa TV Slovenija. 

Do lani smo to lahko gledali iz oddajnika Šance, potem ste to ukinili. Razumel bi, da se to ne 

oddaja več, a vidim da je to mogoče  sprejemati le če je možen dostop preko optike ali 

sistema Telemach. Seveda je to dodatno plačljivo. Zakaj se ne uredi oddajniška mreža RTV 

Slovenije. Sedaj, ko oddajate še Pink si se pojavljajo občasne motnje pri sprejemu vseh 

programov. Menim da večino Slovencev še nima takih možnosti sprejema, imamo pa že 

večina nove TV sprejemnike, ki bi to nam omogočili. 

Večkrat sem že interveniral pri RTV Slovenije in APEC pa se zgovarjajo drug na drugega. 

Dipl. Ing. Miran Dolenec, vodja oddelka Oddajniki in zveze: 

RTV Slovenija je oddajala signal HD kvalitete le z oddajnika na Šancah. Za tako oddajanje smo imeli le 

začasno testno dovoljenje APEK-a. Našo zahtevo za podaljšanje so nam zavrnili. V prihodnosti imamo 

namen zgraditi omrežje po celotni Sloveniji, na katerem bomo oddajali vsi tri programe v HD kvaliteti. 

Dovoljenje za takšno omrežje pa lahko pridobimo le na javnem razpisu APEK-a, ki pa ga do sedaj še ni 

objavil. Do takrat pa bomo signale HD kvalitete posredovali našim gledalcem le po kabelskih in IP 

omrežjih.  

 

Zamrzovanje slike 

2. S. V.: 

V Rožmaniji-Hrvaška-imamo vikend in TV programe preko operaterja MAX TV.Da bi lahko 

spremljali programa SLO1inSLO2, smo dokupili regionalni program, kateri naj bi to omogočal. 

Nastopi pa problem ker se dogaja da enostavno slika slovenskih programov zamrzne. Na MAX 

TV zagotavljajo, da to ni v njihovi pristojnosti in da je to odvisno od TV SLO. Ker dodatno 



6 
 

plačujemo regionalni program ob pričakovanju da nam bo to tudi omogočen prosim za vaš 

odgovor, da vem kako ravnati v prihodnje.  

Dipl. Ing. Miran Dolenec, vodja oddelka Oddajniki in zveze: 

Hrvaški operater MAX TV je dolžan svojim strankam nuditi kvalitetno storitev, to pomeni tudi 

televizijsko sliko brez motenj. Za zamrzovanje naših programov je odgovoren izključno MAX TV, zato 

predlagam, da gledalka zahteva od svojega operaterja kvalitetno storitev.  

 

onemogočen sprejem programa 

3. M. R.:  

V Planini pod Golico nad Jesenicami imamo  weekend hišico, v kateri kar pogostokrat 

preživljamo svoj prosti čas.  Seveda tudi radi gledamo televizijski program, ki pa že vse  od 

uvedbe digitalne TV na tem področju  ni več dostopen gledalcem. 

Zanima me, kaj in kdaj  nameravate prebivalcem tega področja omogočiti i, da bo spremljanje 

TV programov možno.. 

Borut Paškulin: 
 
Na lokaciji Planina pod Golico 34 b imate možnost dobrega sprejema z oddajnika Rovt (direktna 
vidljivost) na kanalu 32.To potrjujejo tudi meritve signala v bližini. 
Pomembno je, da imate zunajnjo (štrešno) anteno obrnjeno proti omenjenemu oddajniku 
(azimut~230˚). 
 
Če potrebujete kakšno dodatno informacijo oziroma pojasnilo, smo vam na voljo. 

 
 

Raba slovenskega jezika - narečni govor 

1. P. S.:  

Ko je bila še nam dosegljiva samo RTV Ljubljana ali pa tudi RTV Slovenija se je uporabljala 

pravilna slovenščina tako pri dnevniku, kot tudi v zabavnih oddajah. Sedaj pa se pojavlja, da 

lahko pravo slovenščino (brez narečij) poslušamo še samo pri dnevniku. Voditelji oddaj pa ves 

čas govorijo v svojem narečju. Mnenja sem in tudi moji kolegi, s katerim teče beseda o tem 

je, da se to ne bi smelo dogajati. Vsi plačujemo naročnino za RTV zato, da lahko poslušamo 

slovenski jezik. Mene blazno moti, da moram ves čas neke oddaje poslušati narečje voditelja, 

ki ga vodi (npr. Evropmisija, Na zdravje, Spet doma,...). Zato menim, da je pravica gledalca 

poslušati jezik, ki je uraden v naši državi in ne vse oddaje, ki so na RTV Slovenija v narečju. S 

tem so nam gledalcem kratene pravice do enake uporabe jezika, saj "žal" ne prihajamo vsi iz 

Ljubljane oziroma okolice Ljubljane.  

 

Prosim vas, da se na tem področju nekaj narediti, saj gre za javno televizijo, financirano večji 

del iz državnega proračuna in iz proračuna nas uporabnikov oziroma gledalcev, ki prihajamo 



7 
 

iz celotne Slovenije, ne samo iz Ljubljanskega obrobja (govori se namreč večji del samo 

ljubljansko narečje).  

Varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev: 

Spoštovani,  

zahvaljujem se Vam za vaše sporočilo. Ne vem sicer, katera narečja imate v mislih in katere napake so 

vas zmotile. Morda imate v mislih, da se voditelji zatekajo k pretirano pogovorni rabi jezika ali 

slengu?  

Zato bi prosila za bolj konretno argumentacijo Vaše pritožbe.  

Zaradi verodostojnosti podatkov vljudno prosim, da pripišete tudi vaš polni naslov. 

Nekakovosten program - preveč politike in kuharskih oddaj 

1. J. P.: 

Naveličana sem političnih oddaj in pogovorov; povsod sama politika. Za vsakega že vemo, kaj 

bo povedal. Nobene druge ponudbe, ni dobrih filmov, ni dobrih oddaj. 

2. D. B.: 

Gledalci mesečno plačujemo TV prispevek, TV SLO pa nam ponuja same kuharske oddaje. 

Kuhanje v oddaji Dobro jutro, pa v soboto popoldne, sedaj še v nedeljo 

popoldne...nezaslišano. 

Vanja Vardjan: odgovorni urednik Razvedrilnega programa: 

Morda za okus nekaterih, pri uvrščanju kuharskih vsebin v programsko ponudbo TVS pretiravamo, 

vendar pa gre za trend, ki se v zadnjih letih pojavlja na večini televizij, tako javnih, kot komercialnih. 

Varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev: 

Škoda, da niste izrazili bolj konkretnih predlogov, vsaj okvirne, kakšne vrste oddaj ali dobrih filmov 

pogrešate. Na sporedu javne nacionalne televizije so namreč predvajani dobri filmi, tudi takšni, ki so 

bili na uglednih festivalih deležni odličnih kritik ali so prejeli nagrado. Katere oddaje se Vam ne zdijo 

dovolj dobre? V prihodnosti se bodo ustvarjalci programa tudi s pomočjo pobud in želja občinstva 

zagotovo trudili nadgrajevati vsebine.  

Da je na sporedu preveč kuharskih oddaj, se je mogoče strinjati. Še posebej če te niso dovolj 

premišljeno profilirane in konceptuirane. Na splošno gledano so trendi lahko takšni ali drugačni, 

bistven je način, ki zadovoljuje standarde kakovosti in pričakovanja občinstva. 

Prikrito oglaševanje 

1. Š. K.: 

nesprejemljivo je oglaševanje blagovnih znamk v oddajah, ki jih predvaja nacionalna RTV. 

Primer pri prenosu prireditve Bob leta je le zadnja v vrsti mnogih: tablica z vidnim logotipom, 
trenirka z vidnim logotipom in prepoznavnimi 3 črtami. 



8 
 

Podobno sem zasledila tudi v oddaji Misija Evrovizija (pametna tablica v rokah voditelja) in v 
Dnevniku (prenosnik na mizi voditelja) 

Po zgledu ZDF predlagam, da se takšno oglaševanje prekrije (prelepi z lepilnim trakom) ali pa 
so gledalci o reklamah obveščeni pred in med oddajo (tako kot v piše v živo naj bo zavedeno, 
da je oddaja sponzorirana) - primer nemških komercialnih postaj (npr. PRO7). 

 
Uroš Tekavec, Služba za trženje programov: 
 
sicer v nobenem od naštetih primerov ni sodelovala Služba za trženje, sem pa posredoval pristojnim v 
Maribor in Misijo Evrovizijo. 
 
Vanja Vardjan: odgovorni urednik Razvedrilnega programa: 

Pojavljanje nekaterih proizvodov, ki že samo s svojo pojavnostjo asociirajo na določen proizvod, je v 

skladu z veljavno zakonodajo na tem področju, vseeno pa se skušamo tovrstnemu prikazovanju v 

oddajah čim bolj izogniti.  

Varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev: 
 
V primeru, ko gre za pojavljanje konkretnega napisa ali logotipa na določenem produktu, ki obvešča o 
določeni znamki proizvoda, bi bilo treba razmisliti o ustreznem prekrivanju.  
 
 

INFORMATIVNI PROGRAM 

Tehnične napake  

1. A. Š.: 

Zdi se, da imamo gledalci nacionalnega programa RTV ta privilegij, da smo že nekaj časa 
vsakodnevno ob gledanju TV dnevnika ob 19.00 uri in odmevov ob 22.00 uri priča, kako ne 
uspejo realizirati oddaje brez vidnih in motečih napak; od prispevkov v tujih jezikih, ki niso 
podnaslovljeni, zvočnih prispevkov, ki se ne ujemajo s slikovnim gradivom, slikovnih 
prispevkov, kjer z »grafiko« ne predstavijo nastopajočega . 

O veselju, ki ga doživljamo, ko lahko že leta kot kuliso za razne prispevke gledamo isti slikovni 
material (npr. o korupciji z znamenitimi posnetki nog, ki si podajajo tajanstveni kovček ali o 
monetarnih vprašanjih, kjer cekini letijo s stroja) niti ne govorim. 

Opaziti je, da voditelji teh informativnih oddaj zadnje čase za manjše spodrsljaje niti več ne 
izgubljajo časa z opravičili; po svoje jih lahko razumem, saj se to dogaja vsakodnevno in tako 
verjetno računajo, da smo se gledalci tega že navadili. 

Pa vendar: če prenesem to površnost, neprofesionalnost in malomarnost s televizije na kako 
drugo področje naših dejavnosti, si ga skoraj ne znam predstavljati področja, kjer bi to tako 
veličastno tolerirali; na svojem delovnem mestu si take kvalitete dela prav gotovo ne bi 
mogel privoščiti. Tudi delavec za tekočim trakom ne. Na javni televiziji, ki jo plačujemo 
gledalci, pa se tako (ne)delo očitno tolerira in upam si trditi, da se situacija slabša iz meseca v 
mesec. 

Ksenija Horvat Petrovčič, odgovorna urednica Informativnega programa: 

Žal moram gledalcu v marsičem pritrditi. V informativnem programu imamo hude težave z 

videostrežniškim sistemom, kar nekajkrat pa nam je zagodla tudi tehnična situacija v režiji studia 3, v 



9 
 

katerem pripravljamo naše dnevnoinformativne oddaje. Z nakupom novega videostrežnikega sistema 

in s prenovo režije 3, bi se morala večina tehničnih težav bistveno zmanjšati. Ne eno ne drugo pa 

seveda ne more biti opravičilo za včasih res ponesrečeno 'pokrivanje' zgodb s prežvečenimi  kadri. 

Potrudili se bomo, da jih bo dosti manj.  

Ponavljajoči se posnetki - preštevanje denarja 

1. M. P.:  

Prosim ne prikazujte več posnetkov s preštevanjem kupov denarja, ker ga ljudje nimajo. Saj 

se da teme ponazoriti tudi drugačnim slikovnim materialom.  

Ksenija Horvat Petrovčič, odgovorna urednica Informativnega programa: 

Gledalcu lahko napišem le, da razumem njegov pomislek in da ga bomo upoštevali.  

 
Varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev: 

Imate prav, da ponavljanje enakih neizvirnih prizorov s časom postane nadležno in samo po sebi 
opozarja, da pri ustvarjanju prispevkov ni izrabljenega dovolj potenciala, saj nekateri pristopi 
postajajo že samo po sebi umevna rutina.  
 

SLOVENSKA KRONIKA 

Objavljanje sklepov sodišča, na katere je še možna pritožba 

1. J. K.:  

Skoraj v vsakih TV poročilih objavite kakšen sklep sodišča, na katerega se je možno pritožiti.  

Tudi nocoj, 4.1. 2012 poslušam oddajo Slovenska kronika  na RTV SLO 1 - ob 19.34h. 

Objavljen  je bil  prispevek o županu občine Makole, ki naj bi bil s sklepom sodišča obtožen 

za.... "Lahko se pritoži....."  

PROTESTIRAM IN SE PRITOŽUJEM ZOPER VSE PODOBNE PRIMERE !!! 

Ali ni nacionalna TV - če želi biti verodostojna - dolžna objavljati le DOKONČNE SKLEPE 

SODIŠČ, NA KATERE NI VEČ MOŽNA PRITOŽBA ?  

Moje mnenje je, da z delnimi sklepi le zavajate gledalce. 

 
Ksenija Horvat Petrovčič ; odgovorna urednica Informativnega programa: 

Govorila z urednico Kronike. Obe se sprašujeva, kaj lahko v tem primeru sploh odgovorimo. Gre za 

primer sodbe županu Makol, ki pa še ni pravnomočna. Seveda se lahko zgodi, da obsojeni uspe s 

pritožbo, ampak odločitev prvostopenjskega sodišča je pač jasna in ne vem zakaj ji ne bi zaupali in 

čakali s poročanjem do pravnomočnosti. Seveda pa novinarji opozorijo, da vse pravne možnosti še 

niso izčrpane. Ponavljam, mislim, da sodba sodišča pač nekaj pomeni in velja, pa čeprav še ni 



10 
 

pravnomočna in zato bomo še naprej poročali o takih primerih in ne čakali leta, da stvari postanejo 

pravnomočne.  

Varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev: 

V kolikor je tema prepoznana kot interes javnosti, ko gre na primer za domnevno sporno ravnanje 
pomembne politične javne osebnosti, ni neetično poročati tudi o še ne pravnomočnih sodbah, a le z 
ustreznim pojasnilom o vseh okoliščinah, ki pomembno vplivajo na vtis o problemu s strani občinstva.  
 

UTRIP 

Neprimerno izražanje - Rajko Gerić 14. 1.  

1. E. Š.: 

Pritožujem se zaradi neprimernega izražanja novinarja  Rajka Geriča. Stavki kot recimo 

»Jankovič je že drugič telebnil« res niso nivo nacionalne televizije.  

Ksenija Horvat Petrovčič, odgovorna urednica Informativnega programa: 

Oddaja Utrip, ki je izrazito avtorska, dopušča nekoliko drugačen slog podajanja informacij, res pa je, 

da ne sme biti žaljiv in mora spoštovati vsa druga pravila novinarskega kodeksa.  

Varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev: 

Sarkastično konotiran izraz, kot je na primer "telebnil", res ni primerno izražanje za Informativni 
program javne TV Slovenije, pa če je oddaja bolj ali manj avtorska. 
 

STUDIO CITY 

Pristransko motivirano vodenje oddaje 

 
1. A. O.:  
 

Opozarjam na neprofesionalnost oddaje Studio City, ki jo vodi novinar Štefančič. 
 

Oddaja slovi kot levo usmerjena in kot taka je z jasno profiliranim novinarjem  preživela 
marsikatero politično spremembo, kar je tudi prav. Sam rad slišim različna mnenja in 
poslušam argumente, čemur naj bi tovrstne oddaje tudi bile namenjene. Človek si pač tako 
ustvarja mnenje. 

 
V zadnjem obdobju pa je voditelj povsem izgubil pravo mero ter poleg tradicionalnega 
smešenja in zaničevanja njemu ne ljube politike, vse pogosteje vabi goste, ki skupaj z njim 
pravzaprav trobijo v isto smer. Če pa so gosti z nasprotnim mnenjem, njihova stališča spretno 
deformira s svojimi zaključki….. itn.   

 
Ksenija Horvat Petrovčič, odgovorna urednica Informativnega programa: 

Marcel Štefančič ima, kot gledalec že sam ugotavlja, dolgoletne voditeljske izkušnje. V vseh teh letih 

je naredil vrsto kritičnih intervjujev s slovenskimi politiki, ne glede na njihovo 'barvo'. Menim, da smo 

bili v tej vročični politični prenapetosti, ki se bo upam, kmalu umirila, tudi gledalci včasih preveč 



11 
 

involvirani in preveč kritični do voditeljev, saj smo v obdobju pred in po volitvah, prejeli precejšnje 

število pritožb čez domnevno 'leve' in 'desno' orientirane novinarje in voditelje. Sama teh oznak sicer 

ne maram, saj želim, da vsi voditelji, novinarji in uredniki predvsem profesionalno in 'nepolitično' 

opravljajo svoje delo.  

 
Varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev: 
 

Le pozdraviti je mogoče željo, da voditelji, novinarji in uredniki predvsem profesionalno in nepolitično 
opravljajo svoje delo, zavezani odkrivanju in spoznavanju dejstev z vseh relevantnih vidikov. Novinarji 
lahko le na tak način pridobijo na spoštovanju, ki ga je težko spodbijati utemeljeno. 

RAZVEDRILNI PROGRAM 

Napačna napoved sporeda  

1. D. B.:  

Zdravo! 

Nisem hotel pisati v Stop, da ne  bi blatil lastne hiše, a dejstvo je, da je bil sobotni Nobelov 

koncert najavljen kot koncert klasične glasbe, kjer naj bi pel tenorist Joseph Celle. Vsaj tako 

piše v napovedi! 

V 50 minutah so se nato zvrstili: Skupina Sugarland, David Gray, Janelle Monae, Angelique 

Kidjo in Jill Scott. O klasiki ne duha ne sluha! 

Nekdo je očitno plačan, da piše in pošilja napovedi v časopise, ali ne? 

 
Dragana Banovič, PR:  

Pozdravljeni! 

Tole je odgovor iz Vikenda, zakaj so objavili netočno napoved: 

»Ker od PR službe TV SLO nismo prejeli nobenih podatkov, kaj boste predvajali, smo (očitno 

nepravilno) sklepali, da gre za posnetek osrednjega koncerta tedna Nobelovih nagrad, vsebinico pa 

smo povzeli z njihove uradne strani: 

http://www.nobelprize.org/nobel_organizations/nobelmedia/concert/2011/ 

Mnenja smo bili, da je koncert le tako pomemben, da ga v Vikendu vseeno izpostavimo. Napako 

obžalujem, a do nje zagotovo ne bi prišlo, če bi z vaše strani prejeli podatke.« 

Dajana Makovec, urednica: 

Včasih posamezne edicije napovedi naredijo same.  Mi napovedi nismo pošiljali, ker smo podatke in 

trak dobili tako pozno, da ne bi več lovili objav v tednikih.  

Dragana Banovič: 



12 
 

Sem preverila pri kolegici Maruši Kobal, ki posreduje napovedi medijem, za omenjeni koncert ni 

poslala napovedi. Sicer pa napoved koncerta v Stopu ni bila taka, kot piše g. B. Prilagam kopijo 

napovedi v Stopu.  

D. B.: 

Obema se opravičujem, ker ni bilo objavljeno v Stopu, ampak v Vikendu. Bom poslal Miši 

Molk v vednost v kuverti izrezek ! 

Če mi lahko nato komentirata to, kar sem prvič napisal. 

Varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev: 

Očitno je uredništvo vse potrebne podatke in ustrezen material za predvajanje prejelo prepozno, da 
bi lahko ob predvidenem času oddali napoved in so se v uredništvu priloge Vikend želeli znajti po 
svoje, pri čemer je prišlo do še večje napake. Takšnim organizacijskim pomanjkljivostim pa bi se 
morali z ustreznejšo komunikacijo izogibati, da bi preprečili morebitna ponavljanja. Pričakuje se tudi, 
da so predvsem vsi potrebni podatki za predvajanje pridobljeni pravočasno. 
 
 

GLASBENI SPOMINI Z BORISOM KOPITARJEM 

Nasprotovanje ukinitvi oddaje 

1. T. G.: 

Kot ''strela z jasnega'' je na silvestrsko soboto med zveste gledalce oddaje ''Glasbeni spomini 

z Borisom Kopitarjem'' treščilo negativno novoletno darilo - ukinitev oddaje brez obrazložitve, 

zakaj je tako. 

Oddajo ste na TV Slovenija predvajali v izjemno neprimernem terminu (sobota ob 13.25 z 10-

minutnim uvodom reklamnega Top shopa), na kar smo se s prijatelji večkrat neuspešno pisno 

pritoževali. Kot tako ali drugače odgovorne, vas v imenu velike skupine ljubiteljev oddaje 

pozivam, da nerazumno programsko napako ukinitve oddaje nemudoma popravite, saj smo 

oddajo iz tedna v teden dobesedno čakali in, čeprav težko, za urico odložili obveznosti. 

Zahtevamo, da nam, kot rednim plačnikom prispevka oddajo vrnete v najkrajšem možnem 

času v večernem terminu, ki nam bo mnogo bolj ustrezal, kot dosedanji. 

Če si oddaje še niste ogledali, si vzemite čas zanjo in si jo oglejte v vašem arhivu, da se boste 

prepričali o kakovosti prijaznega, artikuliranega slovenskega vodenja (brez nepotrebnih ''vau, 

vau'' vložkov, ki so postali stalnica v drugih oddajah), odličnega scenarija na prijetni, evropsko 

zasnovani sceni in izjemnega izbora glasbe iz časov, ko je bila glasba še glasba. Predvidevamo, 

da je oddaja tudi poceni, saj ste edina slovenska televizija, ki ima na voljo arhivske posnetke 

domače glasbe, ki jih zna voditelj povezati v prijetno celoto. 

Pričakujemo vaš hitri pozitivni odgovor z datumom ponovne umestitve priljubljene oddaje na 

vaš spored. Če odgovora ne bomo prejeli, bomo odgovor zahtevali preko medijev, saj nam je 

ignorantskega odnosa enkar za vselej dovolj. 



13 
 

2. S. M.:  

Moram vam sporočiti moje mnenje in ogorčenje, ki pa ni samo moje, temveč jih je zelo 

veliko, ki se ne strinjamo z ukinitvijo tako priljubljene oddaje Glasbeni spomini z Borisom 

Kopitarjem! 

 

Enostavno ne razumem da so se na nacionalni televizi tako odločili. Že tako imamo Slovenci 

radi vse kar je tuje, kar pa je našega, slovenskega pa se sramujemo. Iz roda v rod je šla naprej 

ta naša narodnozabavna glasba in vsa zahvala gre g.Slavku Avseniku ki je to zvrst glasbe 

ponesel tudi v svet. Najprej on, za njim pa Lojzke Slak in še marsikdo.  

 

Edina oddaja ki nas je spominjala na te začetke in ki je ohranjala davne in nedavne spomine, 

je bila to ta oddaja. In v njej je bila resnično samo NAŠA SLOVENSKA GLASBA! Poleg tega pa 

še voditelj g. Boris Kopitar, ki je zelo dober poznavalec te glasbe in ki nam jo je znam tako 

lepo približati! 

 

In kakor strela z jasnega je bilo objavljeno da te oddaje ne bo več! 

Pa kdo je o tem odločil? Kdo je tisti ki si daje to pravico in nam hkrati jemlje pravico do 

gledanja takšnih oddaj ki si jih želimo? 

 

Ni važno kdo se je tako odločil, ODDAJA NAJ SE PONOVNO UVRSTI NA SPORED!!! 

Vem da je bila gledanost dobra, oz. kar velika (čeprav je bila na sporedu ob nemogočem času, 

prav tako tudi njena ponovitev!) 

 

Ali se na RTV SLO zavedajo da smo mi plačniki rtv prispevka tisti katerim je namenjen rtv 

program za gledanje??? 

 

Resnično sem ogorčena zaradi tega in od vas bi želela prejeti odgovor! 

3. B. K.:  

Zelo smo razočarani nad Vašo odločitvijo o ukinitvi Glasbenih Spominov 

4. M. P.:  
 

Skupina prijateljev,ki smo redno gledali oddajo Glasbeni spomini z Borisom Kopitarjem smo 
resnično žalostni ker jo je hiša rtv ukinila.Oddaja je imela veliko gledanost to vemo pa vendar 
je morala oditi.Zakaj?Gotovo vemo,da nekaterim med rtv-sodelavci ni po godu voditelj 
Kopitar pa vendar nam jo vrnite ali pa javno pojasnite objektivne razloge za 
ukinitev.Koderkoli srečujem poslušalce narodnozabavne glasbe so ogorčeni nad tem 
početjem.Po pravici povedano smo jo mnogi čakali in vse pustili,da smo videli stare ljube nam 
posnetke ansamblov,ki so cveteli v svojem času na glasbeni sceni.Hvala za posluh in 
razumevanje. 
 

5. A. F.:  

Gledalec oddajo pogreša in bi jo še želel gledati.  



14 
 

6. DPSG 

Je izrazilo nezadovoljstvo zaradi ukinitve oddaje.  

7. Z. K. 

je izrazil nezadovoljstvo zaradi ukinitve oddaje in sprašuje , kaj je botrovalo tej odločitvi.  

8. T. D. 

je izrazila nezadovoljstvo zaradi ukinitve oddaje in sprašuje ,  če se bo kdaj vrnila? 

 
Vanja Vardjan: odgovorni urednik Razvedrilnega programa: 

Oddajo Glasbeni spomini z Borisom Kopitarjem smo umaknili iz programske ponudbe RPTVS v letu 

2012, zaradi razlogov, ki so povezani s skoraj 30 odstotnim zmanjšanjem celotnega proračuna tega 

programa za letošnje leto v primerjavi s prejšnjim. Prav tako so se pojavile težave tudi z 

zagotavljanjem videospotov z narodno zabavno glasbo iz našega arhiva, saj jih je bila velika večina že 

prikazana v celotni seriji oddaj Glasbeni spomini z Borisom Kopitarjem v preteklih letih  in bi torej 

težko zagotovili dovolj novih, oziroma doslej ne predvajanih videospotov s tovrstno glasbo za celotno 

sezono. Ker se zavedamo, da med našim gledalstvom obstaja interes za oddaje s tovrstno glasbo, se 

bomo pri snovanju poletne programske sheme potrudili, da se ti gledalci ne bodo počutili 

zapostavljene in bodo tudi njihovi interesi zadovoljeni. 

 
Varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev: 

Veliko gledalcev in gledalk je nezadovoljnih zaradi ukinitve oddaje, ki jo je avtor Boris Kopitar skrbno 

ustvarjal dolga leta. Oddaja nima ustreznega "nadomestila" na programu, saj je šlo za glasbeni izbor s 

strani neoporečnega poznavalca narodno-zabavne glasbe. Čeprav morda ne bi bilo optimalno 

zagotovljeno potrebam predvajanja najnovejših videospotov, bi bil vseeno potreben razmislek, ali je 

pri krčenju programskih vsebin nujno "izbrisati" ravno oddajo Glasbeni spomini z Borisom 

Kopitarjem. 

NA LEPŠE 

Predstavljanje novoletnih sejmov in silvestrskih dogodkov na 5. 1.  

1. A. D.: 

Pišem zato, ker me je sinoči dobesedno vrglo s stola kakšne oddaje vrtimo na naši tv. Upam, 

da je bila napaka, ker v nasprotnem primeru res ne vem kaj naj si mislim o načrtovalcih tv 

sporeda.  

Oddaja 'Na lepše' je namreč predstavljala novoletne sejme in vabila na silvestrske dogodke 

(5. 1.)!!!???!!! 

Vanja Vardjan: odgovorni urednik Razvedrilnega programa: 



15 
 

Prav ste ugotovili, šlo je za napako, ki jo je sicer zagrešil urednik oddaje Drago Bulc in se vam zanjo 

opravičujemo. 

Varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev: 

Napaka je precej huda. Opravičilo bi moralo biti objavljeno vsaj v okviru naslednje oddaje. V naslednji 
oddaji, ki je bila na sporedu 12. 1. objavljenega opravičila ni bilo, ampak je voditeljica na koncu 
oddaje celo podala stavek: "Toliko o zimski ponudbi iz uredništva oddaje Na lepše v tej prvi januarski 

oddaji v letu 2012 ..." Čeprav je oddaja, ki je bila na sporedu 5. 1. zaradi napake, logično, umaknjena 
iz arhiva, pa občinstvo težko razume, da voditeljica trdi, kako gre 12. 1. za prvo januarsko oddajo v 
letu 2012, namesto da bi se opravičili za napako pri predvajanju resnično prve oddaje teden dni prej. 
 

 

MISIJA EVROVIZIJA 

Neustrezen govor   

preklinjanje - Jonas Žnidaršič 08.1.2012 

1. E. Š.:   

Kot gledalec in plačnik RTV naročnine se pritožujem nad načinom izražanja člana žirija Jonasa 

Žnidaršiča, ki je v omenjeni oddaji preklinjal.  

Od nacionalne TV hiše tako nizkotnega obnašanja in izražanja ne pričakujemo, zato se 

spodobi, da se v medijih za ta spodrsljaj opravičite. 

Zadeva nikakor ni nedolžna, saj ima oddaja ogromno gledanost s strani mladih in otrok. 

Drugače mi je oddaja zelo všeč. 

Varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev: 

Preklinjanje brez dvoma ne sodi v oddajo. Jonas Žnidaršič je nepremišljeno v oddaji izrekel besedo 

“jebemti”. Na to sem ga opozorila in se gledalcem opravičuje.  

 

žaljiva konotacija  

2. E. K.:  

Nezaslišano je, da žalite gledalce z omenjanjem Marije iz Medjugorja z negativnim 

predznakom.  

Varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev: 
 
Ogledala sem si oddajo in našla en sam droben stavek, ki v ničemer ni žalil Marije in čustev verujočih. 

Če bi to otroka, ki je oddajo gledal zmotilo ali zmedlo, pričakujem, da bi mu oče, ki je ta stavek očitno 

slišal, razložil lastno mnenje in stališče do tega pojava.   

 

UGANI, KDO PRIDE NA VEČERJO  



16 
 

 
Neomogočeno glasovanje preko telefona, 
neustrezna raba slovenskega jezika, 
nerazumljiv jezik francoskega kuharja 
 
1. B. M.:  
 

V nedeljski popoldanski oddaji sem zasledila, da gledalci lahko sodelujejo v nagradni 
igri/ugibanju le prek facebooka. Predvidevam, da veste, kdo so pretežno gledalci te oddaje. 
Po mojem mnenju so to povprečno starejši gledalci, ki (večinoma) ne uporabljajo interneta. 
Lahko bi bili malo bolj pozorni do svoje najzvestejše publike (med njimi je tudi moja 75-letna 
mama)in jim omogočili glasovanje tudi prek telefona. Zavedam se, da je pomembno in 
potrebno, da gre RTV SLO v korak s časom in z novimi tehnologijami, pa vendar, zavedajte se, 
kdo je vaša zvesta publika in se prilagodite tudi njim. Imam tudi pripombo glede uporabe 
slovenskega jezika voditeljice te oddaje (slab in omejen besedni zaklad) in mnogim gledalcem 
skoraj popolnoma nerazumljiv govor kuharja. Saj je "O.K.", da kuha Francoz, a bi bilo tudi 
"O.K.", če bi ga lahko kaj razumeli.  
P.S.: "Besedi" v narekovajih sta najpogostejši v izrazoslovju voditeljice. 
 

Bojan Krajnc, urednik oddaje:  
 
Oddaja ne gre v živo, zato ne moremo uporabljati telefona. Družabna omrežja so edini način, da v 
realnem času sodelujemo z gledalci.  
 
Varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev: 

Uporaba sodobnih družabnih omrežij preko internetnega medija v povezavi s tradicionalnim medijem 
je sicer dobrodošla in pravzaprav nujen skok v tok s časom. Vendar je res, da bi morali misliti tudi na 
občinstvo, ki takšnih orodij (še) ne uporablja. V primeru oddaje, ki ne poteka v živo, uporaba telefona 
sicer ni mogoča, zato je internetna komunikacija edina opcija. Vendar gre pri pobudi za glasovanje 
preko Facebooka na nek način tudi za posredno nagovarjanje k uporabi določene spletne ponudbe, ki 
za sodelovanje v komunikaciji zahteva včlanitev!  Zato bi bilo bolje, če bi se vzpostavilo glasovanje 
preko uradne spletne strani oddaje. To je pomembno predvsem, kadar gre za glasovanja, da le to v 
možnosti ni vezano zgolj na uporabnike določenih internetnih omrežij, ampak na internetne strani, ki 
jih lahko omogoča RTV Slovenija. 
 
Na pretirano uporabo pogovornega sloga, slenga in še posebej anglizmov bo voditeljica ponovno 
opozorjena, govor francoskega kuharja pa bi moral biti vsaj ustrezno prevajan.  
 

KULTURNO UMETNIŠKI PROGRAM 

Filmi z zvočnim zapisom - pohvala in protest 

1. M. K.:  

 

V imenu eliste (foruma) "pomagajmo si za več samostojnosti in neodvisnosti" v katero je 

vključeno preko 70 ljudi z okvaro vida (slepi, slabovidni, kratkovidni in je edino živo civilno 

družbeno gibanje s tega področja v Sloveniji z neposredno komunikacijo: 



17 
 

 1. Pohvale in zahvale: da ste filme z zvočnim opisom uvrstili na spored in da jih pripravljate. 

to smo čakali nekaj let in "zavidali" Hrvatom, ki to možnost imajo že nekaj let. Hvala vam! 

Zelo moramo pohvaliti izvajalce  teh opisov, ki so iz filma v film boljši. Večina slepih in 

slabovidnih gledalcev je bila zadovoljna, mnogi zelo zadovoljni in nekateri so izrecno želeli, da 

vsem vam skupaj prenesem pohvalo in zahvalo ter spodbudo (s pričakovanji) po nadaljnjem 

tovrstnem delu oziroma možnostih gledanja filma z zvočnim opisom. 

 2. Protest: 

protestiramo, da ste že drugič izigrali nas, naše možnosti, da bi lahko gledali film z zvočnim 

opisom za ljudi z okvaro vida (avdiodiskripcijo). Namreč, dva filma zapovrstjo, ki  sta bila 

napovedana, da bosta predvajana vzporedno s prikazom na slo 1 tudi na  slo 2 ob isti uri - to 

je ob 20.00., sta odpadla iz sporeda oziroma sta bila predvajana v kasnejših urah, ko ju nihče 

ni več pričakoval. 

Mislimo, da je tak način nekorekten in podcenjujoč. Morda se da razumeti  film 23. 

decembra, ker je v istem času ravno potekala seja parlamenta. Vendar tudi v tem primeru bi 

moral nekdo ob napovedani uri to pojasniti. 

Nikakor pa se ne da opravičiti enakega brezbrižnega ravnanja rTV Ljubljana 1. 1. 2012 (film 

Gremo mi po svoje), ki je bil napovedan na 3.kanalu z avdiodiskripcijo ob 20.00. Naknadno 

smo od nekaterih izvedeli, da je bil v resnici predvajan  nekje okrog 22h.  isti dan. 

Med 20.00 in 22h pa ste predvajali stare posnetke političnih zdrah ter s tem še dodatno 

demonstrirali podcenjujoč odnos do slepih in slabovidnih. Tak način ravnanja RTV Slovenija 

ne moremo drugače tolmačiti kot vaš odnos do slepih in slabovidnih kot tretjerazrednih 

državljanov. To ni v skladu z ustavo, niti s konvencijo o pravicah invalidov, niti z Zakonom o 

izenačevanju možnosti invalidov, niti s navadami dobre poslovne prakse, pa tudi ni etično. 

Pričakujemo, da boste zadnji film (Gremo mi po svoje) z avdiodiskripcijo, ponovno uvrstili na 

spored ob primernem času in se držali napovedi. Menimo, da je to najmanj, kar lahko storite. 

Morebitna namestitev filma na internet (kot nadomestilo za izpad) ni nadomestilo v resnici. 

Namreč, le manjši del slepih/slabovidnih uporablja računalnik. Mnogi starejši (in teh je 

večina) pa ne. 

Varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev: 

Odgovora vodstva nisem prejela. 

Se pa popolnoma strinjam z vsebino pritožbe. Če ne drugega, je treba vsaj opozoriti gledalce na 

spremembo termina predvajanja in jim seveda sporočiti, zakaj je do spremembe prišlo. Menim, da 

mora vodstvo RVTSLO nujno doreči, kje, na katerem programu bo TV SLO predvajala filme z 

audiodiskripcijo in na to gledalce tudi ustrezno in pravočasno obvestiti.  

Držati bi se morali napovedane programske sheme, sicer je razumljivo, da občinstvo zamudi 

predvajanje po napovedi. 

Predvajanje filma v napačnem formatu 



18 
 

1.  P. Š.: 

Film August Rush  ste predvajali v napačnem formatu. Nisem ga uspel  spraviti v pravo 

slikovno razmerje niti z nastavitvami TV-ja. 

Franci Stehovec: Glavni koordinator izvedbe TVSLO: 

hvala za vprašanje. Stalno namreč opozarjam na napake, ki se nam sicer redko, a še vedno dogajajo 

pri montaži ali predvajanju oddaj v 4:3 ali 16:9 formatih slike. Zato so mi opozorila gledalcev toliko 

bolj dragocena, saj dokazujejo, da napake opazijo tudi oni. 

 Torej-napaka je nastala pri predvajanju filma zaradi napačnega podatka o formatu slike.  

 Naše predvajanje je posodobljeno in avtomatizirano in "slepo" uboga podatek o formatu slike. Če je 

podatek napačen, bo takšno tudi predvajanje.  

Žal se tega uredništva kljub neprestanim opozorilom premalo zavedajo. 

 Res je tudi, da bi bilo mogoče v fazi obdelave (presnemavanje, podnaslavljanje, zajem na strežnik za 

predvajanje) ugotoviti, da je podatek o formatu slike napačen, a se to žal ni zgodilo v celoti. Edino pri 

podnaslavljanju so ugotovili, da je podatek napačen in film pravilno podnaslovili! Ker pa je bil film 

napačno predvajan, so žal tudi podnapisi napačni (previsoki). 

 In končno-celo med predvajanjem filma bi bilo mogoče napako popraviti, a kaj ko je napako 

potrebno najprej in sploh opaziti in vedeti, kako odreagirati. 

Podatek o formatu filma  je sedaj popravljen in pravilen, tako da bo film pri ponovitvi zanesljivo 

predvajan tako, kot mora biti. Slaba tolažba, a vendar. 

 Prilagam eno sliko iz omenjenega filma, kjer se vidi, kako stisnjena sta Mercedes in Audi v sliki). Tega 

drugi ne bi smeli spregledati.   

 



19 
 

 

Predrag Koković: 

O omenjenem problem smo bili že obveščeni iz strani sodelavcev v predvajanju programov. 

Zaplet je nastal pri tehničnem ogledu materiala, ko sodelavec iz naše skupine ni pravilno določil 

format filma (tudi v original kartoteki podjetja BLITZ, ki je sicer zelo natančen je bil napisan napačen 

format).  

Sodelavec (izkušen sodelavec, ki je eden izmed stokovnjakov v skupini za MGS in TK) je o napaki bil 

obveščen in seveda opozorjen na bodočo povečano pozornost pri svojem delu.  

Po temu dogodku (moram priznati, da je bilo še nekaj podobnih), sem se (vodstvo skupine sem 

prevzel 1.11.2011) lotil konkretne prenove tehničnih ogledov prejetega materiala in v sklopu PRM 

takoj zagotovil tudi referenčni monitor, na katerem je možno formate natančno določiti (do sedaj 

takega monitorja nismo imeli na razpolago).  

Na tak način smo težave pri ugotavljanju napak na prejeteih materialih že delno odpravili, po 

končanih konkretnih navodilih za tehnične oglede v PRM pa se bodo napake pri tehničnih ogledih 

prejetega materiala zmanjšale na minimum.  

p.s.  reševanja te težave smo se lotili takoj po prejemu informacije o nepravilnosti v določitvi formata 

filma. 

DOKUMENTARNI PROGRAM 

Nezadovoljivo načrtovanje programa - prepozno predvajanje 

1. Š. T.:  

V nedeljo je bil predvajan odličen francoski dokumentarec Potovanje na konec zime. Spričo 

lepega vremena sem računala na ogled ponovitve, ki je običajno v torek ali sredo popoldne. 

Po prelistavanju in pregledu sporeda, pa sem odkrila, da ga SLO 2 predvaja v petek, 25 minut 

čez polnoč!  

 

http://www.rtvslo.si/napovednik/potovanje-na-konec-zime-francoska-dokumentarna-

oddaja-ponovitev/5893 

Mi lahko prosim poveste, kakšna logika je pri sestavljanju sporeda, če odlične dokumentarce 

in filme nekdo v spored vstavlja tako, da jih vidi samo peščica vztrajnih gledalcev s pomočjo 

črne kave, da ne zaspijo ob taki pozni uri?  Že tako na RTV 1 in2 komaj najdem kaj gledljivega, 

pa še to je ob takih nemogočih urah, da je joj. 

Varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev: 

Veliko dokumentarnih oddaj ali filmov in kulturnih oddaj je predvajanih zelo pozno, zaradi česar se 

konstantno pojavljajo pritožbe in pobude, da bi omenjen program predvajali ob uglednejših terminih. 



20 
 

V primeru ponovitev je zato še težje pričakovati, da bodo predvajane v vročih terminih. Z Vami se je 

mogoče le strinjati, da bi si določene oddaje zaslužile boljši termin.  

Odgovora s strani odgovornih pa žal še nisem prejela. 

ŠPORTNI PROGRAM 

Moteče strokovno komentiranje 

1. J. Z.: 

Gre za spremljanje prenosov smučarskih tekmovanj – svetovnega pokala,kjer poleg vaših 
izjemno usposobljenih TV komentatorjev, sodelujejo tudi strokovni komentatorji, kot jih 
imenujete. Le ti naj bi dopolnjevali in bogatili sliko na ekranu in tisti strogo strokovni del, ki ga 
vaši komentatorji objektivno ne “pokrivajo”. 

Žal pa so ti strokovni komentarji, vsaj za mene in še kakšne druge gledalce, precej moteči. 
Izjema je spoštovani gospod Vrhovnik, ki je res na “nivoju”, ni vsiljiv in pove res le tisto najbolj 
potrebno, kar morda slika ne pokaže. V nekaterih primerih pa so komentarji tako zgoščeni, 
kot da bi poleg TV prenosa zraven poslušal še radijski prenos. To so strokovni komentarji 
gospe Kobalove, ki naj bi dopolnjevala gospoda Radisavljeviča, ki je odličen in stvar obvlada “ 
v nulo” in je vsako dopolnjevanje povsem odveč in moteče. Gospa Kobalova pa komentira na 
svoj način, za mene povsem neprimerno: pri vsaki tekmovalki posebej pove kako drži, ali kako 
bi morala držati kolena, boke, trup, komentatorju sega v besedo, tako, da pogosto govorita 
oba hkrati. Poleg tega pogosto govori neumnosti (dobesedno, na primer, včeraj: pri 
tekmovalki XY “pri pregledu želodca niso našli nič pametnega”). Pa saj ne bi hotel biti preveč 
drobnjakarski, če se so ne bi ponavljalo od tekmovalke do tekmovalke, iz prenosa do prenosa. 
Njen nabor ali izbor besed je preprosto povedano katastrofalen in povsem neprimeren za 
javno nastopanje. 

Ali ni TV medij, kjer si poleg uradnega komentarja vsak gledalec tudi sam ustvarja določen 
pogled in mnenje ter uživa v lepih prizorih iz narave in okolja, kjer se stvari dogajajo. S takimi 
komentarji, kot se dogajajo pri prenosih svetovnega pokala v ženskem alpskem smučanju pa 
nam uživanje ni dano, celo trpimo. Seveda pa je to moje subjektivno mnenje. 

 
 Mile Jovanovič, odgovorni urednik Športnega programa: 

Komentatorko smo opozorili na to, da mora biti še bolj pozorna na izrazoslovje, pa čeprav se včasih 
ob veliki količini prenosov zgodi, da se zagovoriš in neprimerno izpelješ posamezen stavek. Kar se 
strokovnosti tiče, pa so mnenja in ocene različna. Iz strokovnih krogov velja mnenje,  da so ocene 
primerne. 

Varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev: 
 

Komentarji s strani strokovnjakov so seveda povsem dobrodošli in lahko več kot zanimivo vsebinsko 

dopolnilo dogajanja. Vendar je v pritožbi natančno opisano, kaj je pravzaprav moteče, saj je povsem 

res, da vsiljiv način spremljanja dogajanja, pretirana gostobesednost ali celo neumestne pripombe 

dosežejo obraten učinek na občinstvo in izpadejo moteče. Problematičen je torej bolj slog 

komentiranja in s tem povezan občutek za pravo mero, česar pa sicer strokovnjaki za športne panoge 

res lahko niso dovolj vešči. 



21 
 

 

RADIO SLOVENIJA 

Premalo slovenske glasbe 

1. J. Č.: 

- 80% glasbe naj bo slovenske (zimzelene melodije; tudi instrumentalne) 

- v nočnem programu ja bo več slovenske glasbe, saj ta program poslušamo zlasti starejši  

- v jutranjih oddajah med 5h do 9h naj bo po ena pesem iz vsake slovenske pokrajine 

Darja Groznik, odgovorna urednica prvega radijskega programa: 

Slovenske glasbe na 1. Programu Radia Slovenija je več kot znaša zakonsko določilo, torej več kot 
40%, kar je po oceni glasbenih urednikov povsem ustrezno za prvi nacionalni program. Naj 
poudarimo tudi to, da je ta glasba razporejena  po vseh pasovih dneva, torej da se zaradi zakonskih 
določil ne predvaja le ponoči, kot je to praksa nekaterih drugih programov. Glede vašega predloga, da 
bi se v jutranjem pasu predvajale skladbe iz posameznih slovenskih pokrajin, pa menimo, da sedanja 
raznolikost glasbene ponudbe zadošča.      
 

1. program - Pohvala 

 
1. J. Z.: 
 
… Strinjam se  z mnogimi, ki so v današnjem svetovalnem servisu na Radio 1 RTV pohvalili dobre 

programe, še zlasti nam je všeč vaš prvi radijski program. 

Varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev:  

Odgovorna urednica prvega radijskega programa Darja Groznik  se zahvaljuje za mnenje.  

 

Preglasna glasbena podlaga 

 

1. V. S.:  

... že lep čas me moti spremljajoča glasba v nekaterih radijskih in TV oddajah. Mislim na 
glasbo, ki spremlja zanimive pogovore. Izredno rada prisluhnem nedeljskemu gostu, a 
pogovor je zelo pogosto spremljan z motečo glasbo /../. Nekoč sem med radijsko oddajo 
Nedeljski gost (takrat še nismo imeli varuhinje) poklicala Val 202 in jih prosila, naj za božjo 
voljo utišajo glasbo. 

Rečeno mi je bilo, da se bo to zgodilo, a tonski tehnik se očitno ni dal. Itd. 

 
Mirko Štular, odgovorni urednik Vala 202: 
 
glasba med oddajami ali glasbena oprema (glasba v ozadju) je v naših oddajah predvsem v vlogi 
vsebine: ali jo ponazarja ali krepi ali dodaja poudarke, ima sporočilno vrednost, morda ustvarja 
atmosfero.  



22 
 

Sodobno oblikovanje radijskih vsebin narekuje tudi glasbeno opremo, zagotovo pa ne vedno. Večina 
oddaj Nedeljski gost na Valu 202 ni 'podloženih' z glasbo, tudi če so, pa je to praviloma na jakosti, ki 
ne zmanjšuje razumljivosti. To je sicer stvar tonske realizacije, na katero so naši tonski mojstri 
praviloma zelo pozorni.  
Dopuščam možnost, da pride pri tonski realizaciji tudi do zdrsov in se zvočna slika popači, vendar so 
to izjeme in ne pravilo.  
Če ima poslušalka v mislih konkretno oddajo, naj jo, prosim, navede in pojasnili bomo na primeru.  

 

KJE PA VAS ČEVELJ ŽULI 

Pristranskost, trditve brez dokazov 

1. P. K.:                          

Pišem vam zaradi radijske oddaje Kje pa vas čevelj žuli? ki je polna predsodkov in v veliki meri 

predstavlja samo eno plat zgodbe o družinskem zakoniku in dogajanju okoli njega. Premnoge 

trditve niso podprte z dokazi, ampak so podane kot dejstvo. Že sam začetek oddaje označi 

zavod kul24 za nestrpnega in brez kakršnega koli dokaza nadaljuje, da njihova spletna stran 

vsebuje povezave, do člankov, ki naj bi razširjali predsodke in stereotipe o homoseksualnih 

skupnostih. Nato se čez celotno oddajo nadaljuje zavračanje argumentov Civilne iniciative 

brez, da bi bila dana drugi strani (Civilni iniciativi; CI v bodoče) možnost, da pove svoje 

argumente. Višek absurda oddaja doseže, ko vključi v oddajo predsednico Društva za 

nenasilno komunikacijo, ki se odzove na argument CI, ki pravi da je v moških homoseksualnih 

zvezah več nasilja kot v heteroseksualnih. Kot prvo je ta argumenta utemeljen na švedski 

raziskavi (več si lahko preberete na spletnem portalu zavoda kul24). Kot drugo, odziv 

predsednice je šel v smislu, da so jo klicale ženske, ki so bile fizično zlorabljene s strani 

moških partnerjev. Le te so v pogovoru dejale, da se počutijo ponovno travmatizirane ob tej 

izjavi in da s to izjavo nekdo zanika to kar se jim je dogajalo. Omenjene trditve niso 

racionalne, mogoče je da se katera od omenjenih žrtev nasilja tako počuti, vendar je to 

emocionalno doživljanje brez kakršnekoli razumske podlage. Zato menim, da se zadeve ne bi 

smelo uporabljati kot proti argument, saj se s tem manipulira z čustvi poslušalcev, namesto 

da se jim podaja tehtna dejstva in argumente v premislek. Oddaja se povrh vsega spusti še v 

analiziranje zgodovine nastajanja zavoda kul24 in CI, z namenom da bi ju potisnila čim bližje k 

Cerkvi (nobena skrivnost ni, da je veliko članov CI kristjanov). Naslednja stvar je seveda napad 

na Cerkev in njeno konzervativno držo, seveda ne gre brez omembe pedofilije. Tu se postavi 

vprašanje, ali ni namen oddaje predstaviti družinski zakonik in dogajanja okoli referenduma? 

in kakšno povezavo imajo pedofile zlorabe otrok s strani duhovnikov z družinskim 

zakonikom? Današnjo družbe želimo vzgojiti na liberalnih vrednotah. Vendar, ali ni ravno 

argumentirana debata temelj liberalizma? Debata, v kateri štejejo tehtni razumski argumenti 

in je odprta za različne poglede, ne pa enostranska argumentacija, ki se naslanja na čustva in 

nepodprte trditve (ali dogme)?  

Pokazal sem, da je v prispevku kar nekaj zmotne argumentacije (čustveni argumenti, 

argumenti proti osebi…) in obsodb, kar je v nasprotju s profesionalno novinarsko etiko. Zato 

se obračam na vas, kot varuhinjo gledalčevih (poslušalčevih) pravic, da se zavzamete, za to da 

avtor podpre nepodprte trditve, umakne vso zmotno argumentacijo in krive obsodbe; ali v 

nasprotnem primeru za umik prispevka iz arhiva in javno opravičilo avtorja. .. 



23 
 

2. V. G.: 

Manipulacije v razpravi o družinskem zakoniku 

Oddaja je narejena s stališča zagovorništva predlagateljev zakonika, zelo enostransko in v 
oddaji glavni nasprotniki zakonika niso bili vprašani za mnenje. 

Zmoto si je javna RTV privoščila tudi v napovedniku omenjene oddaje. Le ta se nahaja na 
linku: http://www.val202.si/2012/01/kje-pa-vas-cevelj-zuli-manipulacije-v-razpravi-o-
druzinskem-zakoniku/#comments 

Tam piše: ““Za otroke in njihov razvoj je najboljše, da odraščajo in so vzgojeni v domu s 
poročenima očetom in materjo”, je le ena od trditev, ki jih izpostavljajo pobudniki 
referenduma o družinskem zakoniku. Podobnih trditev, ki naj bi temeljile celo na raziskavah 
in člankih, ni malo in so še veliko ostrejše in bolj žaljive, kot je ta.” 

Mirko Štular, odgovorni urednik Vala 202: 

Prispevek v oddaji je bil narejen v skladu z novinarskimi standardi in s kredibilnimi sogovorniki, v 

družbi priznanimi strokovnjaki oz. predstavniki pristojnih institucij. Novinar je iskal odgovore na 

vprašanje, kako strokovno so utemeljene raziskave, ki se uporabljajo v javni razpravi o družinskem 

zakoniku. Utemeljitve zapisov na spletni strani smo iskali tudi pri predstavniku Zavoda za družino in 

kulturno življenje, nosilcu spletne strani,  dr. Tadeju Strehovcu, pa jih do napovedanega termina 

nismo dobili in zato tudi ne mogli objaviti. Smo pa objavili odgovor Lojzeta Peterleta,« je pojasnila 

urednica dnevno aktualnega programa Vala 202, Nataša Zanuttini.  

Predvsem želim poudariti, da se je raziskava novinarja Gorazda Rečnika osredotočila na najbolj v oči 

bodeče trditve okrog novega družinskega zakonika in – kar je zelo pomembno - poiskal je predvsem 

strokovna mnenja. Ne glede na racionalno plat zgodbe, ki jo poslušalec izpostavlja, ob tako občutljivi 

temi kot so medčloveški odnosi, še zlasti odnosi do otrok, obravnava teme ne more in po mojem 

mnenju niti ne sme mimo čustvene argumentacije sogovornikov. Poslušalec jo sicer označuje za 

zmotno. Novinar se k čustveni argumentaciji ni zatekal, sogovorniki, ki imajo osebno izkušnjo, pa 

imajo povsem legitimno pravico tudi do čustvene argumentacije.  

Oddaja ni bila pripravljena v duhu prav–narobe, ampak v duhu iskanja tehtnih, strokovno 

utemeljenih odgovorov. Absolutno pa se ne strinjam, da je polna predsodkov. Nasprotno, nekatere 

močno zakoreninjene predsodke obravnava analitično, s spraševanjem pristojnih inštitucij in strok 

(varuh človekovih pravic, razvojna psihologinja, Ministrstvo za notranje zadeve, Fakulteta za socialno 

delo ipd.). To je tudi ključna vloga novinarjev. Celotna oddaja poteka v strpnem ozračju, precej bolj 

strpnem kot je dobršen del javne razprave o družinskem zakoniku, obravnava pa bistveno bolj 

nestrpne trditve, za katere bi želel osebno, pa tudi kot odgovorni urednik, da bi bile v javnost 

posredovane z več premisleka in z zavedanjem, kakšne učinke bodo imele.  

Oddaja poteka v ozračju pojasnjevanja in ne obsojanja. O tem, da nekateri v javnosti izrečeni 

argumenti presegajo racionalnost, ni dvoma, ta oddaja je bila v tem kontekstu primer bistveno bolj 

racionalnega pristopa, pa če se z vsebino slišanega strinjamo ali ne. Mar ni najboljši dokaz za to, kako 

(ne)racionalna je javna razprava, že izjava varuhinje človekovih, da prejema grožnje zaradi svojega 

stališča, ker namreč predlagani zakonik podpira? To veliko pove o naši družbi, o medsebojnem 

spoštovanju, o moči argumentov in argumentu moči. Pri tem ni zanemarljivo, da se ob družinskem 

zakoniku vendarle v dobršnem delu pogovarjamo o manjšini in odnosu večine do nje.  



24 
 

Zavračam označevanje oddaje z besedami kot so višek absurda, manipuliranje ipd. Te povedo več o 

njihovem avtorju kot o oddaji, precej pa tudi o strpnem odnosu do drugače ali morda celo enako 

mislečih. Čisto na koncu pa: vsak človek, torej tudi novinar, ki pripravlja tako oddajo, se v nekem 

trenutku znajde pred dilemo, kje je meja strpnosti do nestrpnosti. Na to vprašanje nimam jasnega 

odgovora. 

 
Varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev: 
 

Sama vsebina oddaje z vidika zagovornikov družinskega zakonika na podlagi dela, ki urejuje področje 
istospolnih zvez in s tem povezanih pravic določene skupine otrok, ni problematična ali sporna. 
Sogovorniki so bili res predvsem predstavniki stroke, določeni individualni primeri so bili podani kot 
primer, ki sovpada z mnenji predstavnikov stroke. Ne glede na to, da se CI pri trditvah, kot je na 
primer podajanje mnenja, da naj bi bilo v homoseksualnih zvezah več nasilja kot v heteroseksualnih, 
sklicuje na določeno raziskavo, je mnogo pomembnejša opredelitev teže določene raziskave. 
Pomembno vprašanje je, kdo, zakaj in kako je raziskavo opravil, in katera stroka, zakaj in kako 
raziskave na drugi strani ne priznava kot relevantne in takšnih rezultatov ne potrjuje ali celo 
utemeljuje povsem nasprotna dognanja. Zavračanje rezultatov raziskav na podlagi zastarelih dognanj, 
ki so se že izkazale za objektivno nepravilne ali nezadovoljive, je le ena izmed možnosti oporekanja. 
Res je, da je bil del razgovora, kjer so trditve o povečanem pojavu nasilja med istospolnimi partnerji 
predstavljene kot žalitev za žrtve nasilja iz heteroseksualnih partnerstev, povsem neumestne. 
Podobno, kot so neumestne trditve, da naj bi priznavanje enakopravne obravnave istospolnih 
partnerstev pomenilo poniževanje klasične heteroseksualne družine. Relevantno je, da se na podlagi 
argumentiranih objektivnih dejstev nepravilne ali neustrezne trditve demantira.  

Korektno je, da je bila ponujena beseda tudi dr. Tadeju Strehovcu, ki predstavlja nosilca spletne 
strani, ki je bila obravnavana kot sporna. V kolikor se povabljeni ne odzove na povabilo, seveda ni 
krivda na strani avtorja oddaje. Vendar pa neodzivnost določenih povabljenih oseb k razpravi ne 
pomeni, da se na tej podlagi lahko presodi, da je formalno določena tematika zastavljena primerno 
uravnoteženo. Kar se tiče pojasnil v zvezi z objavami na spletni strani v tem primeru, je povsem 
dovolj, da novinar občinstvu pojasni, da odgovorni ni želel podati odgovorov. Ni pa to dejstvo 
opravičilo, da se v oddaji na določene izpostavljene neustrezne trditve s strani nasprotnikov 
družinskega zakonika ne povabi kakšnega drugega gosta v imenu stroke, da izrazi svoje mnenje. 
Izjava Lojzeta Peterleta pomeni politično izjavo, zato je v oddaji večinoma korektno nastopala le 
stroka, ki utemeljuje dobrobiti družinskega zakonika na področju urejevanja pravic do 
enakopravnosti na strani istospolnih zvez in družin, pri zagovornikih nasprotnega mišljenja pa je z 
izjavo nastopila le politična osebnost.  

V vsakem primeru pa je najbolj bistven problem pri omenjeni oddaji, da se rahlo zaplete že v samem 
konceptu. Oddaja je podnaslovljena kot Manipulacija o družinskem zakoniku, vendar je nadalje 
vsebinsko jasno, da obravnava problem le z vidika zagovornikov. Torej že vnaprej ožigosa nasprotnike 
družinskega zakonika za manipulante, pri čemer pa si res ne bi smeli privoščiti, da ne pridejo do 
besede tudi predstavniki nasprotnega mnenja, ki niso le političnega predznaka. Drug izhodiščni 
problem je, da je občinstvo uvodoma opozorjeno na zlorabo celotnega družinskega zakonika, ki 
vsebuje seveda še veliko drugih za družbo še kako pomembnih členov, ki se ne tičejo direktno 
urejanja istospolnih zvez. Vendar tudi ta oddaja v nadaljevanju v imenu osvetljevanja zavajajočih 
informacij obravnava skoraj izključno problem urejanja pravic v zvezi z istospolnimi partnerstvi in le 
na tej podlagi zagovarja celoten družinski zakonik. Druge teme znotraj DZ so predvsem iz govora 
Varuhinje človekovih pravic zgolj omenjene kot pozitivne rešitve, nikakor pa kot takšne enakovredno 
pojasnjene. Ustvarjalci torej sporočajo, da ni sprejemljivo, ker so zaradi dela DZ o istospolnih zvezah 
nasprotniki ožigosali in problematizirali celoten DZ, je pa sprejemljivo, če enako postopajo 



25 
 

zagovorniki enakopravne obravnave družin s homoseksualno usmerjenima partnerjema, kar je 
nepotreben paradoks. 

Z vidika predstavitve podpore družinskemu zakoniku je bila oddaja vsebinsko argumentirano dobro 
zastavljena le v delu, ki podaja utemeljene razloge za podporo enakopravni obravnavi 
homoseksualnih zvez in pravic otrok, ki odraščajo s homoseksualno orientiranimi starši. Pod 
naslovom, da gre za odstiranje manipulacij o družinskem zakoniku, pa je oddaja žal sama zapadla v 
manipulacijo, ker ni uravnoteženo dala možnost besede tudi drugi strani, družinskega zakonika kot 
celote pa se itak sploh lotila ni. 

 

VAL 202 
 
Neprimerno oglaševanje - Demokracija, Reporter ... 
 
1. F. B.:  
 

že več mesecev poslušam reklamne oglase za Demokracijo, Reporter ipd. na meni jako 
ljubem Valu 202. 
Ker plačujem najročnino, pričakujem od javnega servisa, da vsaj na pomembnejših mestih 
zaposli do te mere intelektualne urednike in novinarje, KI LOČIJO MED OBUPNIM 
AGITATORSTVOM (v stilu brezplačnikov ali v stilu Tomaža Majerja)OD POŠTENEGA IN 
EKONOMSKO/KOMERCIALNO NARAVNANEGA OGLAŠEVANJA. 
Nisem ravno politično aktiven, na vsake par let grem celo na volitve, tako, da bi se oglasil 
tudi, če bi se "levi" časniki šli takole abotnost. Tako, da takega poceni "oglaševanja" ne 
morem več prenašati. Vsaj na javnem servisu, ki ga plačujem z naročnino in posredno še s 
proračunom.  
V kolikor je mogoče, poizkusite kaj ukreniti glede tega, samo slep ne vidi, da se ne reklamira 
časopis, ampak politična opcija. 
Ali pa mi povejte, da se motim. 

 
Mirko Štular, Odgovorni urednik k vala 202: 
 
Veliko pogovorov na to temo smo že dali skozi, tak odziv tudi ni edini. 
Vendar pa žal presega mojo pristojnost, ker gre za marketinško - oglaševalsko pogodbo izpred let, ki 
je bila sklenjena brez moje vednosti.  
Sicer na kratko: da, to oglaševanje je pogosto sporno. Doživelo je že veliko kritik in debat, tudi reakcij 
direktorja radia.  
Zato to pošto pošiljam hkrati k vodji Službe za trženje in direktorju. 
 
Miha Lampreht, direktor RA SLO: 

Lahko samo pritegnem poslušalcu. Menim celo, da je pogodba škodljiva za RTVSLO, ampak to je moje 
osebno mnenje. Nisem pa se za pogodbo dogovarjal jaz, saj sodi v čas pred mojim imenovanjem. 
Vsaka, še tako vljudna opozorila ali argumentirane pripombe naletijo na neproporcionalno reakcijo 
ali celo na obtožbe in žalitve. 
  
Varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev: 
 
Z vodstvom je treba nujno razčistiti in odločiti, ali gre za kakršne koli kršitve ustreznih etičnih 
standardov pri oglaševanju. V kolikor kršitev ni, pa mora biti sklenjeno pogodbeno razmerje 
upoštevano. 



26 
 

 

TELETEKST 

 

Obveščanje o neobstoječi strani - oddaja Dobro jutro 

1. B. M.: 

Ne bom vam pisal o tem kaj me poleg "zdravstvenih reklam" še moti, moti pa me, da kot 
številko 731 na ttx razglašate stran, na kateri so objavljeni vsi pogoji glasovanja. Pa veste vi, ki 
se napajate od nas davkoplačevalcev, gledalcev in živite od proračunskega denarja, da ta 
stran že več kot eno leto NE OBSTAJA!!! 

 
Ljerka Bizilj, odgovorna urednica Parlamentarnega programa: 

Iz Multimedijskega centra RTV S so nas obvestili, da so stran zamenjali (zdaj je 640), a nas o tem niso 

obvestili. Sodelavci oddaje Dobro jutro skrbimo za spletno stran, na kateri so ta pravila tudi 

objavljena in poleg ttx-objavljamo vselej tudi spletno stran oddaje Dobro jutro. Igro ABC smo 

'uskladili' tudi z republiškim inšpektorjem, ki nas je zavezal, da pravila objavimo tudi na spletu in txx. 

Žal mi je, razumem vašo jezo. Dajemo vse od sebe, skušamo biti čim bliže gledalcem in jih tudi čim 

bolj upoštevati, vključevati v oddajo, a vselej ne gre kot si želimo. Krivi smo, da nismo preverjali, kaj 

se dogaja na txx. 

 

 

 


