
TA DOKUMENT PREDSTAVLJA ZBIR ODZIVOV JAVNOSTI IN JE 
NAMENJEN ZGOLJ ZA INTERNO RABO, ZA OBVEŠČANJE UREDNIKOV 

OZIROMA UREDNIŠTEV. NJEGOVE VSEBINE ALI DELOV VSEBIN NI 
DOVOLJENO UPORABLJATI V NOBENEM DRUGEM KONTEKSTU. 

POVZETEK ODZIVOV GLEDALCEV IN POSLUŠALCEV PROGRAMOV RTV 
SLOVENIJA, POSREDOVANIH PO TELEFONU, PO POŠTI IN PO 
ELEKTRONSKI POŠTI V INFORMACIJSKI CENTER VARUHINJE 

OD 1. OKTOBRA DO 31. OKTOBRA 2008 
 

Do konca meseca oktobra sem kot varuhinja prejela skupaj 17 pritožb . Od tega 3 
po elektronski pošti,  3 po navadni pošti  in  11 po telefonu. Nekatera pisma in telefonski 

klici vsebujejo več različnih pritožb. Pogovorov z gledalci, ki niso imeli konkretnih 
pritožb temveč zgolj vprašanja, v tem dnevniku ne omenjam. 

 
 

TV SLO: 
 

INFORMATIVNI PROGRAM 
 

Gledalka se je pritožila nad Predvolilnim soočenjem  (petek 19.9. 2008 ob 20h, 1. 
programu TVSLO) (pismo prispelo po pošti ) …”Oddajo je vodila Rosvita Pesek… 

Novinarka se je obnašala arogantno, vzvišeno in po mojem mnenju skrajno 
neprofesionalno, kar se je videlo predvsem v odnosu do gospoda Sašota Pečeta. 
Gledalni nismo spremljali soočanja zato, da bi poslušali njeno osebno mnenje in 
politično prepričanje, temveč smo želeli slišati mnenja prav vseh predsednikov 

parlamentarnih strank o različnih temah. Gospa Rosvita Pesek se je postavila v vlogo, v 
katero se noben resen novinar ne bi smel postaviti. Arogantno je izpostavljala svoje 

mnenje, nesramno prekinjala sogovornika, ni dopuščala, da pove svoje stališče, ne glede 
na to, da mu čas še ni potekel… «  

 
 

Gledalka je opozorila na pomanjkljivost, ki jo opaža: 
»V debatnih rundah na začetku pokažejo imena sodelujočih, potem pa največkrat do 

konca oddaje sploh ne več ali pa v zelo velikih časovnih razmakih. To je neprofesionalno 
in tudi neprijazno do gledalca; tisti, ki preskakujejo in iščejo, kaj bi gledali, bi se ob 

oddaji morda zaustavili, če bi lahko po nekaj minuteh gledanja izvedeli imena 
sodelujočih. A tudi tisti, ki oddajo gledajo od začetka, lahko vmes pozabijo, kdo je kdo, 

posebno, če je sodelujočih več. Poglejte, kako to počno v sosednji Avstriji, še v petih 
minutah, ko npr. nekdo pride v oddajo Zeit im Bild, vsaj trikrat pokažejo njegovo ime.«  

 
 
 
 
 



RAZVEDRILNI PROGRAM 
 

Gledalec se je pritožil, da je preveč domačih viž na TVSLO. 
 

PIRAMIDA 
Gledalka se je pritožila, da je bil župnik nestrpen do drugače verujočih; zlasti do 

Pahorja. 
 

Gledalec je v piu protestiral : »...V Piramidi ste novinarju Šurli omogočili brezplačno 
reklamiranje za vladni Reporter in njegove razprave in kritiziranje vsega, kar je bilo 

v času Drnovška in NOB … » 
 

 
HRI-BAR 

Gledalka se je po elektronski pošti pritožila, da ni prejela na svoje vprašanje  o oddaji 
Hri-bar ,  naslovljene na odgovornega urednika RP, nobenega odgovora. Sprašuje, zakaj 

je oddaja  tako pozno na sporedu in kje je vzrok premika oddaje na kasnejšo uro. 
 

Gledalka se je po navadni pošti pritožila zaradi pozne ure predvajanja oddaje Hri-bar. 
« … Ali se bojite svoje sence, da satira ni mogoča na slovenskem,….ne vemo, kaj je bolj 

groznega, gledati predpotopne skeče in razgaljeno voditeljico ter ljudi s kozarcem  v 
roki ali pa briljantnega Hribarja… » 

 
 

TRETJI PROGRAM 
 

Gledalec se je pritožil, da je Tretji program brez aktualnega oddajanja in ima na sporedu 
preveč ponovitev raznih oddaj. 

 
 

SLOVENSKI JEZIK 
 

Gledalka se je pritožila čez Slavka Bobovnika, ki je v Odmevih dvakrat rekel »Ne rabim 
se bat« in »Ne rabi nas skrbet«. 

 
Gledalka se je pritožila, da nekateri napovedovalci televizijskega programa naredijo 

veliko napak pri izgovorjavi imen in priimkov in naglaševanju besed. 
 

Gledalka se je pritožila nad besedili napovedovalcev televizijskega sporeda, ki niso 
dovolj skrbno pripravljena, saj denimo preberejo kar celotno besedilo filma, ki bo na 

sporedu.  
 
 



OGLASI 
 

Gledalec je opozoril na dejstvo, da je bil v francoskem parlamentu sprejet nov zakon o 
medijih, po katerem državna televizija ne bo več smela predvajati oglasov med svojim 

programom in s tem želel opozoriti na to problematiko tudi na RTVSLO, saj meni, da je 
oglasov preveč. 

 
ŠPORT 

 
Gledalec se je pritožil, ker RTV SLO izgublja vse velike športne dogodke (Evroliga: 

Košarka, Liga prvakov: Rokomet) 
 

TON 
 

Gledalec in gledalka sta  se pritožila, da je bila oddaja Pomagajmo si v nedeljo 19. 
oktobra ob 13.24 povsem nerazumljiva, ker se nič ni slišalo. Ni bilo niti pričakovanega 

opravičila za nastalo napako. 
 

Gledalka se je pritožila zaradi neuravnoteženosti tona, kadar gre za pogovorne oddaje, 
ki jih vmes prekine glasbena točka.  Skladbe so v razmerju z govorom mnogo glasnejše 

in jih mora gledalka utišati. 
 

MMC 
 

Bralec internetnih strani se je pritožil nad komentarji k Črni kroniki (31. oktober 2008 
16:13), ki so bili žaljivi in nesprejemljivi za žalujoče svojce utopljenega ribiča in se 

sprašuje, zakaj nimamo moderatorja, ki bi take komentarje sproti odstranjeval. 
 
 

TELETEKST 
 

Gledalka se je po navadni pošti pritožila zaradi malomarnega odnosa do jezika na  
straneh teleteksta. »… Pri prebiranju tekstov me vedno pogosteje  zmotijo slovnične 
napake kot so : nepravilna uporaba sklonov,nepravilno napisana tuja imena,…. Da o 

vsebinskih in »tipkarskih« napakah ne govorim.« 
 


