Lastnik tovornjaka lahko brez vozila ostane tudi več tednov. Foto: MMC RTV SLO
Lastnik tovornjaka lahko brez vozila ostane tudi več tednov. Foto: MMC RTV SLO

Zanimivo je to, da se policija spravlja le na slovenske in hrvaške avtoprevoznike.

Avtoprevozniki in pritiski Italijanov

Razlog za kazen je neposedovanje dovolilnice CEMT, ki za vožnjo v EU-ju sploh ni potrebna. Poleg tega italijanska stran zaseže tovorno vozilo, ki pa ga lahko prevoznik začne spet uporabljati, ko plača kazen. To lahko stori šele, ko sodnik pove svoje, zato so vozila ustavljena tudi več tednov. Za to morajo plačati še drago parkiranje, eden od prevoznikov je moral celo v zapor, poroča časnik Delo.

O tem je MMC povprašal tudi Andreja Klobaso, predsednika sekcije za promet na zbornici, ki pravi, da se nepravilnosti dogajajo popolnoma neupravičeno, da pa dobivajo tudi informacije od italijanskih prevozniških združenj, da ima celo policija dogovor s pobiralci parkirnin, pri čemer pobira levji delež.

Glede te težave, ki se dogaja le na cestnem odseku med Verono in Benetkami, je v Rimu posredovalo tudi prometno ministrstvo, ki pa rešitve še ni doseglo. Do zdaj so imeli dva sestanka, naslednji bo po pojasnilih Klobase 25. julija v Bruslju, ko bo morala Italija pojasniti kazni tudi Evropski komisiji. Po mnenju prevoznikov se stanje tudi po tem ne bo veliko spremenilo.

Minister že pisal italijanskemu kolegu
Minister za promet Radovan Žerjav je o razmerah, ki so nastale zaradi težav slovenskih avtoprevoznikov, v sredo na italijanskega ministra za promet Altera Matteolija že naslovil poziv k čim hitrejši razrešitvi problema. Kot so danes sporočili z ministrstva, je minister Žerjav poziv krazrešitvi problema pospremil s prošnjo, "da se s problemom seznani in poskuša razumeti težak položaj slovenskih avtoprevoznikov".

Najvišja kazen celo 13.000 evrov
Zanimivo je to, da se policija spravlja le na slovenske in hrvaške avtoprevoznike. Na slednje tudi v okolici Bologne. Madžarskih avtoprevoznikov, denimo, ne kaznujejo. Do zdaj so našteli nekaj deset primerov kaznovanj, najvišje kazni dosegajo tudi 13.000 evrov. V največjih težavah se lahko znajdejo tisti, ki s svojim edinim tovornjakom preživljajo družino, poleg tega pa plačujejo še lizing na svoje osnovno delovno sredstvo.

V Obrtno-podjetniški zbornici se sprašujejo, zakaj tudi Slovenija ne začne pobirati denarja, saj menijo, da bi se s tem težava hitreja rešila. Neuradno smo izvedeli, da naj bi o poostrenem nadzoru voznikov slovenska vlada že razmišljala.

M. K.

Zanimivo je to, da se policija spravlja le na slovenske in hrvaške avtoprevoznike.

Avtoprevozniki in pritiski Italijanov