Okrevanje naj bi bilo v avtoprevozništvu pričakovati šele leta 2011. Poslovanje najbolj otežujejo finančna nedisciplina, nelojalna konkurenca, delo na črno ter odsotnost rasti in razvoja podjetij. Foto: EPA
Okrevanje naj bi bilo v avtoprevozništvu pričakovati šele leta 2011. Poslovanje najbolj otežujejo finančna nedisciplina, nelojalna konkurenca, delo na črno ter odsotnost rasti in razvoja podjetij. Foto: EPA
Avtoprevozniki
Iz prometa so zaradi upada potreb po prevozih že umaknili okoli 2.000 tovornih vozil, približno 800 pa jih je bilo vrnjenih lizinškim družbam. Foto: EPA

Sever je dejal, da so se prvi znaki ohlajanja gospodarske rasti pojavili že v lanskem tretjem četrtletju, letos pa se je negativni trend še okrepil. Izvoz transportnih storitev se je v medletni primerjavi zmanjšal za 30,1 odstotka, uvoz pa za 27,9 odstotka.

Vse nižje število registracij novih tovornih vozil
Težave so vidne tudi iz rekordnega zmanjšanja registracije novih tovornih vozil oziroma vlačilcev. Še v začetku lanskega leta se je število registracij povečevalo, letos pa so na mesečni ravni zabeležili padce tudi za do 90 odstotkov. Poleg finančne krize pa se avtoprevozniki spopadajo še s konkurenčnim bojem, saj se za prevoze, ki stanejo okoli en evro na kilometer, zaračunava tudi po 80 ali 90 centov, je dejal Sever.

Slovenski avtoprevozniki približno 40 odstotkov prevozov opravijo med tretjimi državami za tuje naročnike, preostalo pa so prevozi na domačem trgu. V letošnjem prvem polletju se je število prevozov zmanjševalo, izjema je le 18-odstotno povečanje prevozov po tujini in obalnhe plovbe od aprila do junija. Iskanje novih trgov je po Severjevem mnenju slaba alternativa, čeprav so avtoprevozniki zelo odvisni od oskrbe slovenskega gospodarstva.

Avtoprevozniki: Uzakoni naj se 30-dnevni plačilni rok
Ker je finančna nedisciplina velika težava, avtoprevozniki že dlje časa pozivajo k uzakonitvi 30-dnevnega plačilnega roka ter k poostritvi nadzora nad nelojalno konkurenco domačih in tujih prevoznikov. V vse večjem številu se namreč plačilni roki gibljejo nad 120 dnevi, je dejal Sever, neredki pa so tudi stečaji.

Iz prometa so zaradi upada potreb po prevozih že umaknili okoli 2.000 tovornih vozil, približno 800 pa jih je bilo vrnjenih lizinškim družbam. Vračil bi bilo še več, a se ljudje raje odločajo za odlog plačila obveznosti, je pojasnil Sever. Člani se tako bojijo predvsem naraščajočih obresti, ki bi lahko še poslabšale razmere.

Od avtoprevozništva živi v Sloveniji okoli 7.100 podjetji, od tega jih je okoli 95 odstotkov mikropodjetij, ki imajo okoli 28.500 tovornih vozil z maso nad 3,5 tone. V avtoprevoznišvu je po izračunih združenja dejavnih 31.300 poklicnih voznikov.