Družba je že lani prodala 300 bencinskih črpalk v Nemčiji, letos pa jih namerava še v Sloveniji.

OMV ima v Sloveniji bencinske servise pod znamkami OMV, Eurotruck, Avanti in Diskont. Prisoten je tudi z družbo OMV Marine, ki pa je, kot so pojasnili, ne bodo prodali. Foto: BoBo
OMV ima v Sloveniji bencinske servise pod znamkami OMV, Eurotruck, Avanti in Diskont. Prisoten je tudi z družbo OMV Marine, ki pa je, kot so pojasnili, ne bodo prodali. Foto: BoBo

To so oznanili skupaj z napovedjo prodaje enote za proizvodnjo gnojil kemijske hčerinske družbe Borealis. Gre za del načrta odprodaje naložb, ki ga je družba sprejela marca lani in predvideva prodajo premoženja v vrednosti dveh milijard evrov do konca tega leta, je razvidno iz sporočila za javnost.

Osredotočili se bodo na kemične proizvode

OMV glede na spremembe poslovnega okolja prenavlja tudi svojo poslovno strategijo. Seele je tako napovedal, da bo družba odstopila od načrtov za povečanje proizvodnje in rafiniranja nafte ter se bo osredotočila na kemične proizvode, saj si tudi avtomobilska industrija vse bolj prizadeva oklestiti emisije. "Kemični proizvodi bodo vse bolj potrebni v svetu z manj emisijami ogljikovega dioksida," je dejal glavni izvršni direktor OMV-ja Rainer Seele.

Če je nameravala družba do zdaj v srednjeročnem obdobju proizvodnjo nafte povečati na 600.000 sodov dnevno, so načrte oklestili. Po najnovejših napovedih jo bodo okrepili na od 480.000 do 500.000 sodov dnevno.

OMV je sicer lani imel 1,3 milijarde evrov čistega dobička, kar je 25 odstotkov manj kot leto prej. Ob tem je ustvaril 16,6 milijarde evrov prihodkov, kar je 29 odstotkov manj kot leta 2019. Dobiček iz poslovanja je upadel za 71 odstotkov, na 1,1 milijarde evrov. Vzrok za slabše poslovanje sta padec cen in povpraševanja po nafti med pandemijo covida-19.

Drugi največji igralec na slovenskem trgu

OMV je na slovenskem trgu navzoč od leta 1992, ko je skupaj z Istrabenzom in Ino ustanovil družbo OMV Istrabenz. Leta 2004 je postala avstrijska družba večinski lastnik podjetja, ki se je preimenovalo v OMV Slovenija. Mrežo bencinskih servisov imajo v Sloveniji organizirano po načelu franšiznega poslovanja.

Je drugi največji igralec na slovenskem trgu naftnih derivatov, na katerem ima največji delež, nekaj manj kot 60-odstotni, Petrol s 318 bencinskimi servisi. OMV dosega nekaj več kot 20-odstotni delež, čeprav so pred leti želeli tega povečati na okrog 30 odstotkov. Zadnja leta sicer svojo navzočnost na slovenskem trgu krepi predvsem madžarski Mol, ki ima nekaj več kot 50 bencinskih servisov. Drugi ponudniki imajo manjši delež.