Družba 2TDK bedi nad razvojem in izvedbo projekta gradnje drugega tira železnice med Divačo in Koprom. Foto: Inštitut za raziskovanje Krasa
Družba 2TDK bedi nad razvojem in izvedbo projekta gradnje drugega tira železnice med Divačo in Koprom. Foto: Inštitut za raziskovanje Krasa

Vlada je obravnavala letno poročilo družbe 2TDK, ki bedi nad projektom drugi tir Divača–Koper, in sklenila, da upravi in nadzornikom ne podeli razrešnice za poslovno leto 2021.

Bilančno izgubo družbe 2TDK, ki je na zadnji dan leta 2021 znašala 8,35 milijona evrov, bodo pokrili s čistim dobičkom iz prihodnjih obračunskih obdobij, je sklenila vlada na seji.

Uprava in nadzorni svet razrešnice za poslovno leto 2021 ne bosta prejela, dokler družba ne razjasni okoliščin v povezavi z odstopom od časovnice izvajanja projekta drugi tir Divača–Koper in investicijske vrednosti projekta, vključno z odločitvijo o znižanju rezerv, kot sta bili določeni v investicijskem programu, so pojasnili na vladnem uradu za komuniciranje.

Odpoklicano poslovodstvo

Zvečer pa so iz 2TDK-ja sporočili, da je nadzorni svet pod vodstvom Hilde Pipan predčasno odpoklical poslovodstvo družbe in imenoval novo. Novi generalni direktor je namesto Pavla Hevke postal Matej Oset, na mestu direktorja pa je Boža Emeršiča zamenjal Marko Brezigar.

Oset je bil v preteklosti direktor Holdinga Kobilarne Lipica in je s tega položaja odstopil novembra 2021. Brezigar pa je bil direktor v 2TDK-ju že v času, ko je bil tam generalni direktor Dušan Zorko.

Vlada bo obravnavala investicijski program

Vlada ima sicer na mizi predlagano novelacijo investicijskega programa. V dokumentu je investicijska vrednost drugega tira v tekočih cenah ocenjena na 1,027 milijarde evrov, kar projekt draži za 9,3 odstotka.

Sorodna novica Ministrica Bratušek pričakuje, da bo rok za izgradnjo drugega tira vrnjen na konec leta 2025

Predvidena je tudi spremenjena časovnica; in sicer bi 27-kilometrsko železniško povezavo gradili pol leta dlje. Konec gradbenih del je tako skladno s predlagano novelacijo predviden sredi leta 2026.

Infrastrukturna ministrica Alenka Bratušek je prejšnji mesec ob odprtju kapelice sv. Barbare na gradbišču predora T1 blizu Kozine dejala, da vlada sprememb še ne bo potrjevala, ob tem pa izrazila pričakovanje skrajšanja roka izvedbe nazaj na konec leta 2025.

Hevka pa je tedaj povedal, da so skupaj izvajalci že našli možnost, kako bi prihranili tri mesece in dela končali do marca 2026.

Na ministrstvu pričakujejo tudi pojasnila, zakaj je prejšnja vlada v projektu znižala sredstva za rezerve s 100 na 34 milijonov evrov.