Comac, ki v petih letih načrtuje proizvesti 150 letal letno. Foto: EPA
Comac, ki v petih letih načrtuje proizvesti 150 letal letno. Foto: EPA

Kitajska se že desetletja trudi tekmovati z zahodnimi tekmeci v letalstvu. Kitajska družba komercialnega letalstva (Commercial Aviation Corporation of China oziroma Comac) se je tako v upanju, da bo prekinila prevlado Airbusovih in Boeingovih letal, lotila svojega projekta, ki ga je kitajski predsednik Ši Džinping opisal kot enega najbolj inovativnih dosežkov Kitajske.

Ustvarila je namreč prvo potniško letalo domače proizvodnje. Čeprav se država zaradi slabšanja odnosov z Zahodom trudi, da bi se manj zanašala na tujo tehnologijo, se 164-sedežnik vseeno še vedno močno opira na zahodne komponente, vključno z motorji in letalsko elektroniko, poroča BBC.

C919 je končno prestal tudi ognjeni krst in opravil svoj prvi komercialni polet – v nebo se je dvignil v Šanghaju in poletel proti prestolnici Peking. Več kot 130 potnikov, ki so jih izbrali z žrebom, je prejelo rdeče letalske vozovnice, na velikem letalu pa so jih razvajali z razkošnim obrokom. V Peking so prispeli v slabih treh urah.

Comac, ki v petih letih načrtuje proizvesti 150 letal letno, naj bi si že zagotovil več kot 1200 naročil za C919. Državna letalska družba China Eastern Airline je naročila pet letal.