V Slovenijo je prišel prvi od naročenih 52 novih Stadlerjevih vlakov. Od teh bo 21 enopodnih in 10 dvopodnih električnih ter 21 enopodnih dizelskih vlakov. Foto: BoBo/Žiga Živulović jr.
V Slovenijo je prišel prvi od naročenih 52 novih Stadlerjevih vlakov. Od teh bo 21 enopodnih in 10 dvopodnih električnih ter 21 enopodnih dizelskih vlakov. Foto: BoBo/Žiga Živulović jr.

Novi vlaki bodo sodobnejši, udobnejši in hitrejši. Kot so zapisali pri Slovenskih železnicah, bodo vlaki prostornejši, vsa vrata bodo imela izvlečno stopnico za lažji vstop, prostore za osebe z omejeno mobilnostjo in posebne toaletne prostore zanje.

Foto: BoBo/Žiga Živulović jr.
Foto: BoBo/Žiga Živulović jr.

Na vlakih bo tudi najmanj deset mest za kolesa in vtičnice za polnjenje različnih mobilnih naprav. Vsi bodo opremljeni tudi s signalom za brezžično medmrežje. Potovalni čas naj bi se z novimi vlaki skrajšal do 10 odstotkov.

S prihodom prvega vozila bodo na Slovenskih železnicah začeli intenzivno šolanje strojevodij in tehničnega osebja, pred začetkom voženj pa morajo za vlak pridobiti še ustrezno dovoljenje.

Vlak, ki je včeraj prišel v Slovenijo, so konec lanskega leta začeli testirati na Poljskem in v Avstriji. Kot so pojasnili na SŽ-ju, so pri testiranju sodelovali tudi člani njihove projektne skupine, že v času testiranj pa so bili v teoretično in praktično šolanje vključeni tudi slovenski strojevodje inštruktorji.

Ti bodo pridobljeno znanje prenesli na strojevodje. Pred začetkom voženj in umestitvijo vlaka v vozni red mora SŽ pridobiti začasno obratovalno dovoljenje za čas, ko bodo v skladu z zakonom preverjali kompatibilnost vozila z javno železniško infrastrukturo.

SŽ je prvih 26 vlakov naročil 2018, lani pa so k naročilu dodali še dodatnih 26. Skupna vrednost naročil je 320 milijonov evrov. Z nakupom novih vlakov so pri SŽ-ju storili pomemben korak k posodobitvi potniškega prometa, kar je tudi eden njihovih najpomembnejših strateških ciljev.

Prišel je nov vlak