Spletno nakupovanje bo varnejše, a dostopno manj ljudem. Foto: Pixabay
Spletno nakupovanje bo varnejše, a dostopno manj ljudem. Foto: Pixabay

Veljati je začela rešitev evropske direktive o plačilnih storitvah iz leta 2015, ki pri spletnem nakupovanju terja obvezno potrjevanje z močno avtentifikacijo. Združenje bank Slovenije pravi, da sta se s tem izboljšali varnost plačevanja ter zaščita pred goljufijami in da so banke pripravljene.

Kupec mora pri plačilu blaga ali storitve, na primer pri spletnem trgovcu, potrditi, da to plačilo res opravlja on. To potrdi z najmanj dvema načinoma za potrditev istovetnosti kupca, torej je to dvostopenjsko preverjanje istovetnosti. Pogoji so:

  • nekaj, kar ve (geslo, koda PIN, odgovor na varnostno vprašanje),
  • nekaj, kar ima (pametni telefon ali druga mobilna naprava),
  • ali nekaj, kar je (biometrični podatki).

Nekaj izjem in ozemeljska omejenost

Izjema so plačila, ki so ustrezno označena pri trgovcu, na primer plačila malih vrednosti ali ponavljajoče se transakcije, ali na strani izdajatelja kartice. Te je še naprej mogoče opraviti brez preverjanja istovetnosti imetnika kartice.

Evropska direktiva velja le za plačila v evropskem gospodarskem prostoru, torej se plačila za nakupe pri trgovcih zunaj tega območja praviloma izvajajo brez dodatnega potrjevanja, so dodali v združenju bank.

Kaj pa tisti, ki ne uporabljajo pametnih telefonov?

Pri Zvezi potrošnikov Slovenije so že prejeli pritožbe, ker veliko teh rešitev zahteva pametni telefon, ki ga nimajo ali ne želijo uporabljati vsi, zato pozivajo banke k obstoječim alternativnim rešitvam, poroča Radio Slovenija. "Treba se je zavedati, da gre vse v smer digitalizacije. V prihodnosti bo verjetno pametni telefon tisti, s katerim bomo plačevali, potrjevali plačila itd.," je za radio povedala Alina Meško z ZPS-ja.

Ljudi je pozvala, naj preverijo, "katere rešitve banka ponuja in si tudi zagotovijo ustrezno aplikacijo ali kar koli pač banka zahteva. Če tega ne bodo imeli, spletno plačilo ne bo potrjeno oziroma bo zavrnjeno."