Evrobirokrati so nekaj dejstev morali poznati in njihova nevednost še zdaleč ni takšna, kot je splošno sprejeto. Namreč, promet in vesolje imamo Slovenci v malem prstu. Foto: EPA
Evrobirokrati so nekaj dejstev morali poznati in njihova nevednost še zdaleč ni takšna, kot je splošno sprejeto. Namreč, promet in vesolje imamo Slovenci v malem prstu. Foto: EPA
Marko Radmilovič
Marko Radmilovič je kolumnist Vala 202. Foto: Osebni arhiv M. Radmiloviča

A mi se ne nameravamo šaliti, saj se moramo, kot se za kredibilen medij spodobi, soočiti s problemom čim bolj analitično.

Evrobirokrati so nekaj dejstev morali poznati in njihova nevednost še zdaleč ni takšna, kot je splošno sprejeto. Namreč, promet in vesolje imamo Slovenci v malem prstu. Ni naključje, da je naslov temeljnega dela Hermana Potočnika Noordunga Problemi vožnje po vesolju! Torej, Potočnik na začetku dvajsetega stoletja ni le izračunal geostacionarne orbite, temveč je že takrat predvidel, da bo Evropska skupnost imela enotno ministrstvo za promet in za vesolje. Prav tako je Potočnik predvidel, da bo do danes edini slovenski evropski komisar Potočnik. Ni kaj; vesolje je misteriozno in neskončno.

Torej, načrt je bil ločiti promet in vesolje, da ne bi skupaj padla v slovenske roke, kajti v tem primeru bi lahko bil edini kandidat za komisarja Dragan Živadinov. Mož je sposoben in s centrom v Vitanju je zgradil več, kot zgradita dve desetniji evropskih komisarjev v dveh mandatih. Do obisti pozna problem vožnje po vesolju, res pa je, da nima vozniškega izpita. Ampak saj tudi trenutna kandidatka ni pilotka. Pa kaj. Ampak pustimo to.

Dejstvo je, da so nam vzeli vesolje in pustili promet. Bilo bi prelepo, če bi bilo obratno. In bilo bi tudi koristneje za vso Evropo. Kajti vesolje se zdi edina materija, ki je Slovenci nismo sposobni uničiti. Čeprav so supernove proti rušilni moči slovenske strankarske politike pritlikavci. Kar smo v Evropi na lep način demonstrirali to jesen. In ker nam je vesolje vsem skupen in edini dom, si evrobirokrati za vsak primer le niso upali tvegati …

"Slovenski parlament je na izredni seji o vesolju, kar se ob splošni debati pojavi orjaška črna luknja in požre naše osončje. In pol sosednjega zraven. In zadnjo sekundo, preden se bo materija, iz katere je sestavljen planet, dokončno atomizirala, bi v slovenskem parlamentu sprejeli sklep, da za vsem tem stoji Udba."

Kaj pa, če bi vesolje kljub vsemu ostalo pri prometu?

Odštevanje v francoski Gvajani, Adriane ima ponesti v vesolje raziskovalni satelit Evropske unije. Final Countdown. Tri, dva, ena. We have ignition "…" "Spoštovani potniki, obveščamo vas, da bo imela naša raketa zaradi težav v prometu deset minut zamude. Prosimo za razumevanje in se zahvaljujemo, da ste za svoje potovanje izbrali raketo Evropske skupnosti!"

Prav zato čudi navdušenje ob dodeljenem prometnem sektorju in odsotnost vsakega obžalovanja ob izgubi vesolja. Ker, kaj so kamioni in pristanišča in letališča v primerjavi z vesoljem. Šale, ki so povezovale okultna nagnjenja komisarske kandidatke z vesoljem, niti niso bile tako iz trte izvite. Biti komisar za vesolje sicer ni enako kot biti bog - si pa zagotovo zelo visoko v hierarhiji. Nekje vmes med arhangeli in sveto družino zagotovo.

Pa še neko, mogoče nekoliko preveč ontološko razmišljanje se porodi ob možnosti, da bi imeli tudi komisarja za vesolje. Slovenci in vesolje imamo namreč kar nekaj izrazitih skupnih lastnosti. Oboji smo samozadostni in oboji se širimo. In oboji nismo povsem prepričani o svojem izvoru. Zaradi teh "skupnih jeder" je neznosna krivica in zamujena priložnost, da so z generalnega direktorata za mobilnost in promet izvzeli vesolje.

Da nam pa na drugi strani promet ne gre najbolje od rok, je dovolj preživeti dan mobilnosti po slovensko. Na cesti, na vlaku ali na slovenskih letališčih. Še najlepše je na vodi, a kaj, ko je Luka svetla izjema slovenske logistike; kam se bo usmerila komisarka, je pokazala že z nekaj izjavami … teorija, da bo spodbujala pešačenje in vožnjo s kolesom ter zmanjševala vpliv avtomobila v družbi, je naivno pihanje na dušo okoljevarstvenikom in manjšini Evropejcev, ki živijo v mestih. Večina Evropejcev, ki sicer lahko pešači in kolesari za lastno rekreacijo, ne more pa na ta način udejanjati k razvoju odprte mobilnosti, zato bi od komisarke pričakovala povsem drugačne usmeritve.

Vesolje bi si lahko prikrojili po lastnih željah, promet pa je nebodigatreba, ki za svoje delovanje zahteva banalnosti, kot so urejene ceste, varna letališča in celo razširjen ter vsem dostopen javni prevoz.

Zakaj so nam vzeli vesolje
Zakaj so nam vzeli vesolje