CODE:RED Benetke, Pohod rdečih dežnikov, javna akcija, 49. beneški bienale sodobne umetnosti, Benetke, 2001. Foto: Mestna galerija Ljubljana
CODE:RED Benetke, Pohod rdečih dežnikov, javna akcija, 49. beneški bienale sodobne umetnosti, Benetke, 2001. Foto: Mestna galerija Ljubljana

Pogačar se ob obletnici predstavitve projekta CODE:RED vrača v Benetke, kjer bodo danes v razstavišču Casa Punto Croce odprli razstavo Umbella: Dvajset let aktivizma pod rdečimi dežniki. Razstava bo na ogled do 30. oktobra.

Rdeči dežnik simbolizira zaščito pred zlorabo in nestrpnostjo, s katero se dnevno soočajo spolne delavke. Hkrati je tudi simbol moči in odpornosti. Foto: Casa Punto Croce
Rdeči dežnik simbolizira zaščito pred zlorabo in nestrpnostjo, s katero se dnevno soočajo spolne delavke. Hkrati je tudi simbol moči in odpornosti. Foto: Casa Punto Croce

CODE:RED je od leta 1999 trajajoči Pogačarjev kolaborativni projekt, ki problematizira in raziskuje modele neformalne ekonomije, samoorganizacijo urbanih manjšin, globalno seksualno delo in trgovino z ljudmi. Vključuje različne oblike skupnega dela in sodelovanja s strokovnjaki, aktivisti in javnostjo, med drugim pri raziskavah, aktivaciji in samopomoči do javnih manifestacij.

Paviljon prostitutk na bienalu
Pogačar je leta 2001 projekt CODE:RED, v organizaciji muzeja sodobne umetnosti P.A.R.A.S.I.T.E. in nevladne organizacije Comitato dei Diritti Civili delle Prostitute iz Pordenona, mednarodni javnosti predstavil v sklopu 49. beneškega likovnega bienala. Občinstvo je lahko tedaj v paviljonu prostitutk, šotoru, postavljenem ob beneškem parku Vrtovi, med 6. in 8. junijem spremljala prvi Svetovni kongres spolnih delavk in Novega parazitizma. Ob koncu je sledil javni performans Pohod rdečih dežnikov.

Simbolika rdečega dežnika
Udeleženke kongresa iz Tajske, Tajvana, Kambodže, Vietnama, Italije, Nemčije, Avstralije in ZDA so se z rdečimi dežniki sprehodile po beneških ulicah od Giardinov do Galerije A+A, kjer je bil uradni paviljon Slovenije.

"Od leta 2001 do danes je rdeči dežnik postal ikona in mednarodni emblem pravic seksualnih delavk in delavcev po vsem svetu. Danes simbolizira zaščito pred zlorabo in nestrpnostjo, s katero se dnevno spoprijemajo spolne delavke. Hkrati je tudi simbol moči in odpornosti," so zapisali v sporočilu za javnost.

Dobrih dvajset let pozneje se Pogačar vrača v Benetke, kjer bodo v razstavišču v središču mesta Casa Punto Croce, na lokaciji Campo San Giacomo dell' Orio, odprli razstavo Umbella, podnaslovljeno Dvajset let aktivizma pod rdečimi dežniki.

Projekt CODE:RED je od prvih zametkov leta 1999 in prve javne manifestacije na beneškem bienalu leta 2001 do današnjega dne doživel številne prezentacije, interpretacije in analize. Po dvajsetih letih se ozira v preteklost, a tudi v prihodnost. Foto: Mestna galerija Ljubljana
Projekt CODE:RED je od prvih zametkov leta 1999 in prve javne manifestacije na beneškem bienalu leta 2001 do današnjega dne doživel številne prezentacije, interpretacije in analize. Po dvajsetih letih se ozira v preteklost, a tudi v prihodnost. Foto: Mestna galerija Ljubljana

Projekt Umbella, ki ga kurira Agnesse Reginaldo, "praznuje in slavi, kar je bilo doseženo v zadnjih 20 letih, hkrati pa razmišlja tudi o tem, kar bi se bilo še treba naučiti za boljšo prihodnost skupnosti spolnih delavk in delavcev".

Razstava vključuje projekcijo dveh videodel: CODE:RED Sex Worker (2001–2002) in CODE:RED Venice, 1. World Congress of Sex Workers and New Parasitism (2002). Poleg tega bodo na ogled knjige, publikacije in časopisi projekta CODE:RED ter serija fotografskih del Mariske Majoor in Robin Haurissa z naslovom United Under a Red Umbrella, ki je predstavljena tudi v knjigi in prinaša glas globalnega aktivizma.

Pred odprtjem razstave bo ob 17.00 od postajališča Santa Lucia do razstavišča krenila povorka z rdečimi dežniki. Dogajanje bodo med drugim zaznamovali predstavitev Pogačarjevega projekta CODE:RED in predstavitev že omenjene knjige ter projekta United Under a Red Umbrella.

Ob zaprtju razstave 30. oktobra je napovedan še izid publikacije Naked and Organized. Sex Work as Practice and Representation avtorice Agnese Reginaldo ter projekcija podob globalnega aktivizma, še piše v sporočilu za javnost.