Foto:
Foto:
Ekipa je bila številčna ...
Med vajo, ki jo je vodil Peter Zobec.

Po romanih Mire Mihelič April in Ure naših dni je priredbo za Ure v aprilu, radijsko igro v 30 nadaljevanjih, napisal Peter Zobec. Projekt, v katerem je Zobec ostal zvest likom iz Aprila, zgodbi pa je dodal svoje izkušnje in podatke iz literature iz vojnega časa, je nastal s sodelovanjem Radia Slovenija in kulturnega programa RAI - Deželnega sedeža za Furlanijo - Julijsko krajino v Trstu.

Igra z Natašo Barbaro Gračner v glavni vlogi bo na sporedu od 4. oktobra do 6. novembra vsak delavnik ob 18.00 na programu ARS.

"Najboljši slovenski igralci"
Poleg Gračnerjeve so pri upodabljanju likov sodelovali med drugim tudi tudi Ivanka Mežan, Zlatko Šugman, Taja Vetrovec, Bojan Vister, Aljoša Ternovšek, Zvezdana Mlakar in Polona Juh - najboljši slovenski igralci, kot jih je imenoval Peter Zobec. Glasbo za začetni avizo je skomponiral Mojmir Sepe, besedilo pa je odpela Vita Mavrič.

Pri projektu so poleg Zobca sodelovali tudi tonska mojstrica Metka Rojc, tehnični asistent Zmago Frece, glasbeni opremljevalec Marko Stopar in asistentka režije Alenka Kovačič. Radijski roman so snemali od konca maja do konca septembra.

Čim bolj pristno
Tonska mojstrica Metka Rojc je pred prvim predvajanjem v radijskem etru opozorila na efekte, s katerimi so skušali gledalcem čim bolj nazorno približati Ljubljano leta 1941, ko poteka dogajanje. Radijska igra je zelo sugestivna umetnost, in s pravo glasbo, efekti, akustiko in seveda igranjem je bilo mogoče storiti veliko, je povedala Rojčeva. V igro so tako vključili glasbo, ki se je vrtela v tistem času, v radijskih arhivih pa so izbrskali tudi take zvoke, kot je škripanje tramvaja po ljubljanskih ulicah.

Najprej ideja za film, po dolgih letih radijska igra
Pri produkciji so se ustvarjalci skušali čim bolj približati taki Ljubljani, kot jo imajo v spominu nekateri poslušalci, vendar pa je Peter Zobec pri ustvarjanju do dogajalnega kraja in časa vzpostavil precejšnjo distanco, saj je priredbo začel pisati v daljni Aziji. Zobca je roman Mire Mihelič April navdušil že kot mladega fanta, le da je takrat po knjigi hotel posneti film, ne radijske igre. Zanjo se je odločil pred dvema letoma, ko je roman spet dobil v roke.

V njem ga je navdušila predvsem polifonija čustev; v knjigi se prepletajo ljubezen, sovraštvo, krivica, zgodi se celo umor, obenem pa spremljamo tudi rojevanje in propad slovenskega meščanstva, je opozoril Zlobec.

Trije veliki projekti
Ure v aprilu so letošnji tretji večji projekt Radia Slovenija. Že na začetku leta so v kulturno-umetniškem programu pripravili radijsko priredbo epa Johna Miltona Izgubljeni raj, ki ga je prav za radijsko priredbo še enkrat prevedel Marjan Strojan. Malo pred vstopom Slovenije v Evropsko unijo pa so na Radiu Slovenija predvajali še priredbo romana Frana Saleškega Finžgarja Pod svobodnim soncem.