Razkuževanje kinodvorane pred vnovičnim odprtjem. Foto: Reuters
Razkuževanje kinodvorane pred vnovičnim odprtjem. Foto: Reuters

Mednarodna zveza kinematografov (International Union of Cinemas – UNIC) je predstavila svoje letno poročilo, v katerem je poudarek predvsem na nedavnem razvoju v evropski kinematografski panogi med pandemijo.

Celotno letno poročilo
Mednarodne zveze kinematografov
si lahko pogledate tukaj.
(v angleškem jeziku)

"Prečesanih" več kot 40 tisoč velikih platen
UNIC je pri pripravi poročila upošteval podatke 43.000 kinematografskih prizorišč na 38 območjih po Evropi. Izsledke raziskave so predstavili v okviru CineEurope v Barceloni, ki je največja in najstarejša kinooperaterjem v Evropi, na Bližnjem Vzhodu in v Afriki namenjena konvencija.

Iz poročila je razvidno, da so imele evropske kinodvorane lani v primerjavi z letom poprej za 70,4 odstotka manj prihodka s prodajo vstopnic, ki je tako znašal 2,6 milijarde evrov. Prodali so za 68,4 odstotka manj vstopnic, in sicer 430 milijonov. UNIC ocenjuje še, da je bilo tudi v okviru drugih virov prihodkov evropske kinematografske dejavnosti izgubljenih kar 4,5 milijarde evrov, navaja letno poročilo.

Strm upad po dveh desetletjih rasti
Pandemija je torej močno prizadela kinematografe po Evropi, ki so bili pred tem tako rekoč na poti stalne rasti, saj se je v zadnjih dveh desetletjih njihov prihodek povečal za 34 odstotkov. Leto 2019 se je izkazalo za še posebej uspešno, saj so evropske kinodvorane z vstopnicami zaslužile več kot 8,8 milijarde evrov in privabile več kot 1,34 milijarde gledalcev.

Foto: Reuters
Foto: Reuters

Medtem ko so bile kinodvorane večino lanskega leta zaprte in so bile zamaknjene ali odpovedane premiere filmskih uspešnic iz ZDA, se je tržni delež evropskih filmov povzpel na 39,7 odstotka v primerjavi s 25,7 odstotka v letu 2019 in 29,4 odstotka v letu poprej.

Nacionalnim produkcijam bolj naklonjeno leto
Poročilo UNIC-a navaja še vrhnjih pet območij oziroma držav Evropske unije po tržnem deležu za nacionalne filmske produkcije: Italija s 55,6 odstotka, Poljska s 53,2, Danska s 49,7, Francija s 44,9 in Češka s 46,4 odstotka.

Sorodna novica Nažgani

S tega vidika sta bili najuspešnejši španska in francoska komedija. Za ogled Padre no hay más que uno 2: La llegada de la suegra je bilo prodanih 2,3 milijona vstopnic in za 30 jours max 1,2 milijona vstopnic.

Sledijo jima francoski družinski film Les blagues de Toto z 1,1 milijona prodanih vstopnic ter s po milijonom prodanih vstopnic še animirani film Belgijca Bena Stassena Bigfoot Family in Nažgani, z oskarjem za najboljši mednarodni film nagrajena stvaritev danskega filmarja Thomasa Vinterberga.