Film je prejel nagrado za najboljši celovečerec na festivalih IDFA 2020, MakeDox 2021 in ZagrebDox 2021 ter številne druge mednarodne nagrade. Foto: Kino Šiška
Film je prejel nagrado za najboljši celovečerec na festivalih IDFA 2020, MakeDox 2021 in ZagrebDox 2021 ter številne druge mednarodne nagrade. Foto: Kino Šiška

Film, ki bo na sporedu ob 19.00, je dobitnik nagrade za najboljši celovečerec na festivalih IDFA 2020, MakeDox 2021 in ZagrebDox 2021, prejel pa je tudi več drugih mednarodnih nagrad.
"Moja mama se je poročila z očetovo fotografijo v Teheranu. Študiral je radiologijo v Švici, in da je mati lahko prišla živeti k njemu, je bila poroka obvezna. Za mojo mamo in njeno versko naravo je bilo življenje v Evropi izziv. Greh je bil povsod. Moj oče je izhajal iz liberalne in sekularne družine. Bil je ljubitelj kulture, likovne umetnosti, klasične glasbe. Moja mama nikoli ni razumela, kako je lahko na primer cenil sliko, ki prikazuje gola telesa," o filmu pove režiserka, ki je bila 10. maja 2022 zaradi tega filma aretirana.

Po rojstvu režiserke se je družina vrnila v Teheran, kjer je kmalu zatem vse na glavo obrnila revolucija. "Moja mama je našla nov smisel in novo identiteto, pomemben prostor zase: postala je verska aktivistka in ravnateljica ter opravila vojaško urjenje. Moj oče je doma tiho sedel na svojem najljubšem stolu in poslušal Bacha. Pri nas doma ni bilo več kartanja in rdečega vina. Mamina molitvena preproga je ležala poleg moje v dnevni sobi, pri oknu. Fotografije žensk brez hidžaba so bile raztrgane. Moja mama je cenzurirala preteklost – oče pa je sanjal o drugačni prihodnosti."

Režiserka osebno zgodbo slika skozi fotografije, arhivske posnetke in pisma. Foto: Kino Šiška
Režiserka osebno zgodbo slika skozi fotografije, arhivske posnetke in pisma. Foto: Kino Šiška

Rezultat iranskega boja med tradicijo in modernizacijo
Firouzeh Khosrovani je odraščala v razklani družini in bila nenehno razpeta med oba izmed staršev. "Za deklico je bilo to težko in boleče. Ko se je razvijala moja identiteta, sem nosila oba v sebi. Še vedno ju, do danes. Sem rezultat iranskega boja med tradicijo in modernizacijo."

Kot je zapisala Almira Ćatović, ki je v sklopu festivalu Dokudoc na delavnici pisanja o dokumentarnem filmu pod mentorstvom dr. Melite Zajc, o filmu napisala recenzijo, smo priča zgodbi, ki se v številnih preoblekah ponavlja v zgodovini, in sicer kako se religija uporablja za manipuliranje množic za politične namene in gospodarske interese.

Ob projekciji v Kinu Šiška je bil predviden tudi pogovor z režiserko in sociologinjo dr. Marijo Zidar in Majo Malus Azhdari, vodjo filmskega festivala Dokudoc, ob povezovanju filmske kritičarke Simone Jerala, ki pa je zaradi bolezni odpovedan.