Občinstva in kritiki so film Kruela, predzgodbo antagonistke klasike 101 dalmatinec, sprejeli pozitivno. Številke gledanosti so bile kljub temu vse prej kot navdušujoče. Foto: IMDb
Občinstva in kritiki so film Kruela, predzgodbo antagonistke klasike 101 dalmatinec, sprejeli pozitivno. Številke gledanosti so bile kljub temu vse prej kot navdušujoče. Foto: IMDb
Sorodna novica Scarlett Johansson toži studio Disney zaradi distribucije Črne vdove

Scarlett Johansson bo pred sodiščem reševala spor s studiem Disney, ki je na začetku tega meseca Marvelov spektakel Črna vdova v distribucijo poslal po hibridnem modelu: s premiero v kinematografih in ponudbo na pretočni platformi Disney+.

Čeprav je imela v premiernem koncu tedna Črna vdova rekordno gledanost za pandemične čase, je v drugem tednu v kinodvoranah gledanost padla za ogromnih 67 odstotkov.

Scarlett Johansson zdaj trdi, da ji je pogodba obljubljala distribucijo izključno v kinematografih in delež od zaslužka prodanih kinovstopnic – zaradi Disneyjevega spremenjenega modela bo ta zaslužek seveda občutno manjši.

Številni nezadovoljni, Scarlett le prva, ki je spregovorila?
Javno ni znano, kakšno pogodbo je imela s studiem Disney Emma Stone, zvezdnica filma Kruela, a filmski blog Screen Rant poroča, da tudi ona razmišlja o tožbi.

Tudi nekdanji urednik pri reviji The Hollywood Reporter, Matt Belloni, je v svoji okrožnici What I'm Hearing ... zapisal: "Emma Stone, zvezda Kruele, tehta svoje možnosti." Korporacijo Disney je opisal kot "zloglasno napornega" sogovornika v takih situacijah in namignil, da so številni v Hollywoodu samo čakali, kdo bo prvi, ki si bo upal povzdigniti glas. Med zvezdnicami, ki bi se morda lahko odločile za tožbo, našteva še Emily Blunt, ki z Disneyjem sodeluje v Križarjenju skozi džunglo.

Studio Disney – del milijarde vredne korporacije – je v svojem odzivu na tožbo razkril, da je Scarlett Johansson za Črno vdovo že dobila 20 milijonov dolarjev in močno impliciral, da je pohlepno zahtevati kar koli več. Foto: AP
Studio Disney – del milijarde vredne korporacije – je v svojem odzivu na tožbo razkril, da je Scarlett Johansson za Črno vdovo že dobila 20 milijonov dolarjev in močno impliciral, da je pohlepno zahtevati kar koli več. Foto: AP

Družinski film Kruela je v ameriške kinematografe prišel 28. maja, istočasno pa ga je bilo na Disney+ mogoče najeti za slabih 30 dolarjev. V globalnem merilu je film v kinematografih zaslužil 221 milijonov dolarjev, kar je občutno manj, kot so primerljivi igrani Disneyjevi filmi zaslužili v preteklosti (Zlohotnica iz leta 2014 je denimo zaslužila 758 milijonov dolarjev, njeno predlansko nadaljevanje pa 491 milijonov dolarjev).

Če se bo izkazalo, da je studio Disney dejansko kršil svojo pogodbo s Scarlett Johansson, se zelo lahko zgodi, da bodo tudi številni drugi zvezdniki začeli natančneje prebirati drobni tisk svojih pogodb.

Seksizem v implikacijah studia Disney
Belloni je v svoji kolumni nakazal, da ima Johnasson močno podporo v Hollywoodu. Pri Disneyju so se sicer na tožbo že odzvali, češ da so spoštovali pogodbo, in navrgli pripombo: "Tožba je še posebej žalostna in skrb vzbujajoča zaradi svojega ciničnega neupoštevanja grozljivih in dolgotrajnih globalnih posledic, ki jih je imela pandemija koronavirusne bolezni. Disney je v celoti izpolnil pogodbo gospe Johansson, za nameček pa je z distribucijo na Disney+ občutno povečal njene priložnosti za dodatno kompenzacijo, poleg 20 milijonov dolarjev, ki jih je že prejela."

Organizacije Times Up, ReFrame in Women In Film so v skupni izjavi za javnost že podprle igralko in opozorile, da je Disneyjev odziv "seksističen osebni napad". Čeprav poudarjajo, da "nimajo stališča o poslovnem sporu, ki ga odpira tožba", pa "ostro nasprotujejo" Disneyjevi izjavi za javnost, ki igralko poskuša pokazati kot pohlepno in neuvidevno do okoliščin koronakrize.

"To je s spolom pogojen napad na značaj," je zapisano v izjavi za javnost, "za kakršnega ni prostora v poslovnih sporih in pripomore k okolju, v katerem dekleta in ženske težje branijo svoje interese, ne da bi doživljale napade ad hominem".