V šestih dneh, do vključno srede, so bili prihodki kinematografov višji kot milijardo dolarjev, pri čemer je bil finančni iztržek boljši pri kitajskih produkcijah, k dobrim izidom pa so svoje prinesle tudi dražje vstopnice. S tem so prihodki kitajskih kinematografov presegli tudi rekordno leto 2019, lani pa je bilo za kinematografe porazno leto.

Kitajci so letos novo leto (pretekli petek smo vstopili v leto bivola po kitajskem horoskopu) praznovali precej drugače kot pretekla leta. Foto: Reuters
Kitajci so letos novo leto (pretekli petek smo vstopili v leto bivola po kitajskem horoskopu) praznovali precej drugače kot pretekla leta. Foto: Reuters

Kitajska je lani izrinila ZDA s prvega mesta in postala največji kinematografski trg na svetu.

Poslovni izidi prejšnjega tedna so pomembno vplivali na dvig delnic podjetij v zabavni industriji, ki so si močno opomogle po krizi, v katero so padle lani, in dosegle najvišjo vrednost v več mesecih. Največ gledalcev je privabil film Chinatown 3, akcijska komedija, ki se dogaja v Tokiu, sledila so časovna pustolovščina Hi Mom o starševskih in družinskih izzivih, Pisateljeva odiseja (A Writer’s Odyssey) in dve kitajski risanki.

Obisk kinematografov se je izjemno povečal, ko so oblasti delavce, ki živijo razseljeni po vsej državi, pozvale, naj zaradi nevarnosti širjenja novega koronavirusa med prazniki ne potujejo k svojim družinam, temveč ostanejo v mestih, kjer delajo.

Podatki kitajskega prometnega ministrstva so pokazali, da se je število potnikov na državni ravni v času dveh tednov pred kitajskim novim letom zmanjšalo kar za 70 odstotkov glede na 2019. Lani so v tem času že veljali izredno ostri ukrepi, saj je bila takrat pandemija na Kitajskem sredi največjega razmaha.

Kot navaja Reuters, so nekateri obiskovalci od lokalnih oblasti, med njimi tudi v poslovnem okrožju v Šanghaju, dobili tudi brezplačne vstopnice. So pa cene vstopnic precej dražje kot sicer, delno tudi zaradi tega, ker je večina kinematografov prepolovila razpoložljive kapacitete dvoran.